Emaitzak: 55

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1945 Gerria estua eta besagainak laukiak. Lerro zuzena, jakak. Gaueko soineko estuak. Gaueko soinekoa, gona zabalarekin eta parpaila zuriarekin. Belusezko mantelina, parpailaduna, lepoko bihurtzen dena. 1945 Cintura ajustada, y hombros cuadrados. línea recta, chaquetas. Vestidos de noche tubular. Vestido de noche con falda ancha y encaje blanco. Mantilla de terciopelo y encaje que se transforma en pañoleta.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (3)
En una carta del 1757, Frankling reseña sus experiencias positivas con la administración de corrientes a extremidades paralíticas y a un hombro congelado. Gorputz-adar paralitiko batzuei eta sorbalda izoztu bati korronteak eman ondorengo esperientzia positiboak azaldu zituen Franklinek 1757ko eskutitz batean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Molestias en los hombros debidas a la posición de los brazos. Besoen jarreraren ondoriozko sorbaldetako mina.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Contracturas musculares (cuello y hombros, principalmente). Kontraktura muskularrak (lepoa eta sorbaldak, nagusiki).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (1)
Nunca debes de elevar una carga de forma manual por encima de la línea de los hombros. Ez altxa karga bat sekula zure sorbaldaren lerroaren gainetik; eskuz, behintzat, ez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (6)
mano, brazo, muñeca, hombro. eskua, besoa, eskumuturra, sorbalda.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

b) Cogerse al hombro del guía. b) Gidariari sorbaldatik heldu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Asegurarse de que las sujeciones de los cinturones de la silla están firmemente fijadas y ajustadas a los hombros del niño y hacer lo posible para que el niño se mantenga bien apoyado sobre el respaldo de su silla. Begiratu besaulkiko uhalen lokailuak haurraren sorbaldara finko ezarrita eta doituta dauden, eta ahalegin guztia egin haurra bere besaulkiko bizkarraldearen kontra egon dadin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Quizá porque los niños con 14 años siguen siendo niños, pero los de 16 se hacen los duros, son crueles, y entonces comenzaron a mirarme por encima del hombro, a no hablarme. Beharbada haurrek 14 urterekin haur izaten jarraitzen dutelako, baina 16 urtekoek gogorraren itxurak egiten dituztelako, ankerrak dira, eta goitik begiratzen hasi zitzaizkidan, hitzik ez egiten.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por lo que, por ejemplo, el desarrollo de movimiento del brazo se inicia desde el hombro, luego el codo, la muñeca y finalmente lamano. Hala, adibidez, beso-mugimendua sorbaldatik hasiko da garatzen; ondoren, ukondokoa garatuko da, eskumuturrekoa jarraian, eta, azkenik, eskuko mugimendua.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

cabeza, cuello, hombros. burua, lepoa, sorbaldak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (5)
el golpe no es preciso puesto que se mueven brazo y hombro, b, c. kolpea ez da zehatza, besoa eta sorbalda mugitzen baitira. b, c.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Mover solo el antebrazo, ya que si movemos el brazo completo, se mueven los hombros simultáneamente lo que provoca que variemos el punto del golpe (figuras 3.20.b y 3.20.c). Mugitu besaurrea soilik; izan ere, beso osoa mugitzen badugu, bi sorbaldak mugitzen dira aldi berean, eta, ondorioz, kolpearen puntua aldatu egiten da (3.20.b eta 3.20.c irudiak).

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La altura del elevador debe ajustarse en función de la altura del mecánico, ya que si el elevador está demasiado alto o bajo, los brazos forzarán una postura incorrecta de los hombros y la espalda se curvará hacia atrás con el consiguiente sobreesfuerzo. Jasogailuaren altuera mekanikariaren altuera doitu behar da; izan ere, jasogailua altuegi edo baxuegi badago, besoek sorbalden jarrera desegokia behartuko dute, bizkarra atzerantz okertuko da, eta, ondorioz, esfortzu handiegia egingo da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En el cuerpo humano, son articulaciones, por ejemplo, la pelvis, los hombros, las rodillas o la cadera. Giza gorputzean, artikulazioak dira, adibidez, pelbisa, sorbaldak, belaunak edo aldaka.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En el sector de la automoción, las articulaciones sufren al adoptar posturas incorrectas o forzadas, como, por ejemplo, el hombro al trabajar con los brazos excesivamente levantados, o las rodillas al estar mucho tiempo en cuclillas. Automobilgintzan, artikulazioek sufritu egiten dute jarrera desegokiak edo behartuak hartzean, adibidez sorbaldek, besoak jasoegi ditugula lan egitean, edo belaunek, kukubilko luzaroan egotean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (21)
Las glándulas sebáceas de la cara, hombros y pecho se desarrollan y aumentan su actividad, lo que hace que el sebo y las grasas se acumulen, facilitando la formación de comedones, que pueden infectarse y dar lugar a formaciones papulo-pustulares que constituyen el típico acné. Aurpegiko, sorbaldetako eta bularreko sebo-guruinak garatu eta jarduera areagotzen dute, eta, horrenbestez, seboa eta gantzak pilatu egiten dira. Horren bidez, zaldarrak osatzen dira, eta infektatu eta ohiko aknea osatzen duten formazio papular-pustularrak ere ager daitezke.

Materiala: Elektroestetika

Son músculos en forma de abanico que cubren la región posterior del cuello y la superior de la espalda, doblan la cabeza hacia atrás y mueven los hombros. haizemaile-formako muskuluak dira, eta lepoaren atzealdea eta bizkarraren goiko zatia estaltzen dituzte. Burua atzerantz bota eta sorbaldak mugitzen dituzte.

Materiala: Elektroestetika

como la del hombro. esaterako, sorbaldakoa.

Materiala: Elektroestetika

Esta lesión se da sobre todo en las articulaciones de hombro, codo, cadera y mandíbula. Lesio mota hori sorbaldan, ukondoan, aldakan eta masailezurrean izaten da bereziki.

Materiala: Elektroestetika

Mano, antebrazo, brazo y hombro (deltoides). Eskua, eskumuturra, besaurrea eta sorbalda (deltoidea).

Materiala: Elektroestetika

Se masajea la extremidad superior izquierda, comenzando en la mano (palma y dedos, uno por uno), continuar con la muñeca (articulación), antebrazo y brazo, deteniéndose en los hombros, con movimientos de rotación, drenaje y amasamiento. Ezkerreko goiko gorputz-adarrean emango ditugu masajeak. Eskutik hasiko gara (esku-azpia eta atzamarrak, banan-banan), eskumuturretik jarraituko dugu (artikulazioa), besaurrean eta besoan, eta sorbaldetan geldituko gara eta errotazio-, drainatze- eta oraldi-mugimenduak egingo ditugu.

Materiala: Elektroestetika

Se continúa por la espalda, recorriendo la musculatura paravertebral, continuando con los hombros. Bizkarretik jarraituko dugu muskulu parabertebraletan zehar, eta sorbaldetatik jarraituko dugu.

Materiala: Elektroestetika

Se repite el mismo recorrido en la extremidad inferior derecha pero incluyendo la cadera, continuando la áscensión hasta el hombro, trabajando lateralmente la extremidad superior derecha, hasta la mano. Ibilbide bera errepikatuko dugu eskuineko beheko gorputz-adarrean, baina aldaka barne; gorantz jarraituko dugu sorbaldaraino, eta eskuineko goiko gorputz-adarra albotik landuko dugu, eskura iritsi arte.

Materiala: Elektroestetika

De la mano se regresa de nuevo al hombro y se realiza el mismo recorrido hasta llegar al pie. Eskutik berriro sorbaldara itzuliko gara, eta ibilbide bera egingo dugu oinera iritsi arte.

Materiala: Elektroestetika

Al llegar al hombro, se trabajan alternativamente los dos hombros pasando de uno a otro por la línea de las clavículas. Sorbaldara iritsitakoan, bi sorbaldak txandaka landuko ditugu; klabikulen lerrotik pasatuko gara sorbalda batetik bestera.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (1)
Esta colección permanente recoge una importante muestra de los restos encontrados en el recinto desde los inicios del siglo VI a.C. hasta finales del IV a.C. La pieza más representativa es el Moscóforo, la escultura más antigua de la Acrópolis (570 a.C.), realizada en mármol que representa un kurós llevando sobre los hombros un becerro. Bilduma iraunkor honetan, k.a. VI. mendaren hasieratik k.a. IV. mendera bitarte eremu hartan aurkitutako hondarrak erakusten dira. Piezarik adierazgarriena Moskoforoa da, Akropolian dagoen eskulturarik zaharrena da (k.a. 570), marmolez eginda dago eta lepoan zekor bat daraman kuros bat irudikatzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Animazio turistikoa (1)
Los “centollos” caminan para atrás y el niño o los niños centollo tocan con el hombro a los demás, que se convierten a su vez en centollos. “Txangurruak” atzerantz ibiltzen dira, eta txangurru haurrek sorbaldarekin ukituko dituzte gainerako haurrak, zeinak txangurru bilakatuko baitira.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (7)
•Postura corporal «hundida» (hombros caídos, espalda encorvada, etc.). •Gorputz-jarrera «sartua» (sorbaldak erorita, bizkarra okertuta eta abar).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Si expandimos el pecho, mantenemos rectos el tronco y la cabeza y elevamos los hombros, mostramos una actitud orgullosa, engreída, arrogante o de desprecio. Bularra zabaltzen baldin badugu, enborra eta burua zuzen eduki eta sorbaldak altxatuz gero, jarrera harroa agertuko dugu, handinahia edo mespretxuzkoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Una postura abatida, inclinando el tronco hacia delante, la cabeza agachada, los hombros caídos o el pecho hundido comunica al interlocutor tristeza, decaimiento o angustia Jarrera adoregabea agertuz gero, ostera, enborra aurrerantz dela, burumakur, sorbaldak erorita edo bularra barneratuta, tristura, hertsadura edo goibeltasuna adieraziko dizkiogu solaskideari.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La inspiración se lleva a cabo predominantemente con movimientos del diafragma, sin elevar los hombros. Arnasa batik bat diafragmaren mugimenduekin hartzen da, sorbaldak altxatu gabe.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La inspiración se lleva a cabo principalmente con movimientos de los músculos intercostales de la parte superior de la caja torácica y se elevan los hombros. Kaxa torazikoaren goiko aldeko saihetsarteko giharren mugimenduekin hartzen da batez ere arnasa, eta sorbaldak altxatzen dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Los collares largos favorecen a las mujeres con cuello corto y hombros anchos. •Lepoko luzeek, berriz, lepo laburra eta sorbalda zabalak dituzten emakumeei doazkie ondo.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Materiales lustrosos, como el satén, puesto que producen un brillo intenso, sobre todo en los hombros, que saturan a blanco o reflejan color cuando la iluminación es muy alta. •Satina eta tankerako material distiratsuak, distira handia eragiten baitute, bereziki sorbaldetan, zurirantz saturatuz; edo kolorea islatzen dute argiztapen handia denean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (2)
El desplazamiento vertical ideal de una carga es de hasta 25 cm; siendo aceptables los desplazamientos comprendidos entre la “altura de los hombros y la altura de media pierna”. Zama baten desplazamendu bertikal ideala 25 cm-rainokoa da; onargarriak dira «sorbalden altueraren eta zango erdiaren» arteko desplazamenduak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Articulación de revolución 3 (hombro 2) Biratzeko 3. artikulazioa (2. sorbalda)

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (2)
Eskuzko kamerarekin, kamera sorbalda gainean jarrita edo eskuarekin helduta grabatzen da. Horrenbestez, kamera gora eta behera mugitu daiteke, eta objektuei jarraitu, baina arazo batzuekin: adibidez, kamerariaren nekea, ezusteko mugimenduak, mugimendu leun eta geldiak egiteko zailtasuna eta, batez ere, lortutako irudiaren kontrol eta egonkortze kaskarragoak. La cámara en mano consiste en grabar al hombro o en mano, de manera que esto permite deslizarla, moverla hacia arriba y hacia abajo y seguir objetos con algunos problemas, como son la fatiga que puede provocar en el operador, posibles movimientos inesperados, la dificultad de realizar movimientos suaves y pausados y, sobre todo, un peor control y estabilización de la imagen obtenida.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

7. Sorbaldako egonkortzaileak: kamera sorbalda gainean finkatzeko eta planoa alboko kirtenekin zuzentzeko. 7. Estabilizadores de hombro: permiten fijar la cámara sobre el hombro y dirigir el plano con los mangos laterales.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx