Emaitzak: 83

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (1)
tráfico rodado, aéreo, obras públicas, actividades diversas. ibilgailuen trafikoa, hegazkinak, obra publikoak, askotariko jarduerak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (2)
carrocerías de automóviles y camiones, barcos, aviones, vagones de ferrocarril y locomotoras, equipos de construcción, equipos agrícolas, utensilios grandes y pequeños, muebles para oficina, ordenadores y equipo de oficina, etc. automobilen, kamioien, itsasontzien, hegazkinen, tren-bagoien eta tren-makinen karrozeriak, eraikuntza-ekipoak, nekazaritza-ekipoak, tresna handiak eta txikiak, bulegoko altzariak, ordenagailuak, bulegoko ekipoa eta abar.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El acero inoxidable se utiliza para las tuberías y tanques de refinerías de petróleo o plantas químicas, para los fuselajes de los aviones o para cápsulas espaciales. Altzairu herdoilgaitza petrolio-findegietako edo kimika-instalazioetako hodiak eta tangak egiteko erabiltzen da, edo hegazkinetako fuselajea egiteko, edo kapsula espazialak egiteko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (3)
La fantasía recoge a menudo elementos de épocas pasadas (carruajes tirados por caballos, brujas, reyes con corona, carteros a caballo, etc.) y le cuesta emplear elementos actuales (coches, aviones, teléfonos, ordenadores, correos electrónicos, etc.). Fantasiak beste garai batzuetako osagaiak izaten ditu askotan (zaldiek bultzatutako gurdiak, sorginak, koroadun erregeak, zaldizko postariak, etab.) eta zaila egiten zaio gaur egungo osagaiak erabiltzea (autoak, hegazkinak, telefonoak, ordenagailuak, posta elektronikoa, etab.).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Y adquieren gran importancia otros objetos de juego como son los coches, trenes, helicópteros, aviones. Eta garrantzi handia hartzen dute beste jostailu batzuek, hala nola autoek, trenek, helikopteroek eta hegazkinek.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Parece claro que el avión es grande y el mosquito, pequeño, pero ¿es posible que haya aviones pequeños y mosquitos grandes? Badirudi argi dagoela hegazkina handia dela eta eltxoa txikia, baina hegazkin txikiak eta eltxo handiak egon daitezke?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudia eta soinua (3)
Además del uso de lentes especiales o movimientos de cámara muy violentos, podemos poner el ejemplo de mostrar una vista desde el aire: lo que en cine o fotografía supone echar mano de un avión, en el cómic, todo depende de la destreza creativa de una sola mano. Lente bereziak edo kamera-mugimendu oso bortitzak erabiltzeaz gain, ikuspegi bat airetik erakusteko adibidea jar dezakegu: argazkian edo zineman hegazkina behar izango dugu, baina komikian esku bakar baten sorkuntza-lanaren araberakoa izango da guztia.

Materiala: Irudia

Es el caso de la hélice de este avión, o del rastro luminoso de los coches al circular de noche. Halaxe gertatzen da hegazkin honen helizearekin edo autoek gauez ibiltzean uzten duten argi-arrastoarekin.

Materiala: Irudia

Cualquier avance en la tecnología implicaba una mayor demanda de estas ilustraciones: barcos, máquinas, trenes, y más tarde motores, coches, aviones, etc. Teknologiaren edozein aurrerapenekin batera, ilustrazio horien eskaria handitu egiten zen: itsasontziak, makinak, trenak eta, geroago, motorrak, autoak, hegazkinak, etab.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (47)
Como consecuencia del alejamiento la estancia media del visitante extranjero se estima en 26 días empleando como medio de transporte predominante el avión, lo que provoca en ciertos periodos del año la congestión del aeropuerto internacional de Sydney que sirve también como “hub” o plataforma de enlace para los pasajeros interesados en llegar a Nueva Zelanda y otras islas del Pacífico. Urruntasunaren ondorioz, atzerriko bisitarien batez besteko egonaldia 26 egunekoa dela jotzen da; nagusiki hegazkina erabiltzen da garraiobide gisa eta, ondorioz, Sydneyko aireportuan pilaketak sortzen dira urteko hainbat sasoitan; izan ere, aireportu horihubedo lotura-plataforma da Zeelanda Berrira eta Ozeano Bareko beste uharte batzuetara doazenentzat.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La amplitud territorial, dificulta los desplazamientos por carretera , por eso el avión se posiciona como el medio más eficaz para desplazarse entre los destinos más frecuentados por los viajeros internacionales, por esta razón las compañías Varig y VASP ofertan a precios reducidos , mediante el sistema de cupones o pases, los trayectos internos , siempre que el turista haya volado los tramos intercontinentales con la misma compañía aérea. Lurraldearen hedadurak zaildu egiten du errepide bidez lekualdatzea, eta, horren ondorioz, hegazkina da nazioarteko bidaiariek dituzten destinoen artean lekualdatzeko garraiobide egokiena. Horregatik, Varig eta VASP konpainiek barne-hegaldiak eskaintzen dituzte, prezio murriztuan, kupoi- edo pase-sistemaren bidez, baldin eta turistak kontinenteen arteko bidaiak konpainia berarekin egin baditu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Vista la importancia del turismo de cruceros , hay que mencionar el papel crucial que desempeña el transporte aéreo en la integración territorial y en la actividad turística, ya que lo accidentado del terreno y el dominio de la guerrilla en zonas rurales ,aconsejan el uso del avión para distancias medias y cortas. Itsas bidaien turismoaren garrantzia ikusita, azpimarratu beharra dago aire-garraioak lurralde-integrazioan eta jarduera turistikoan duen eragina; izan ere, lurralde gorabeheratsuak eta gerrillak landa-eremuetan duen nagusitasunak distantzia ertainetan eta laburretan hegazkina erabiltzea aholkatzen dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

los mejores hoteles, los mejores asientos de avión, los espectáculos más famosos, los restaurantes más prestigiosos... hotelik onenak, hegazkinetako eserlekurik onenak, ikuskizunik famatuenak, jatetxerik ospetsuenak...

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El derecho de una compañía aérea de un país X deembarcar y desembarcarpasajeros, carga y correo desde un país Z a otro punto del país Z, siempre que sea continuación de un vuelo internacional. X herrialde bateko aire-konpainiak duen eskubidea Z herrialde batetik Z herrialde horretako beste toki batera bidaiariak, zama eta postahegazkinera igotzeko eta lehorreratzeko, betiere nazioarteko hegaldi baten jarraipena bada.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Su localización en el centro del Atlántico supuso el punto de partida del desarrollo turístico como escala intermedia para los grandes cruceros y para los primeros aviones de pasajeros que cubrían la ruta entre América y Europa, sin embargo la evolución tecnológica de la aviación terminó por prescindir de Azores como escala ya que los aparatos disponían de mayor autonomía de vuelo y no precisaban repostar. Atlantikoaren erdialdean egotea izan zen garapen turistikorako abiapuntu, eta gurutzaldi handientzat eta Amerika eta Europa lotzen zituzten lehen bidaiari-hegazkinentzat erregaia hartzeko eskala bihurtu zen. Hegazkinen eboluzio teknologikoaren ondorioz, ordea, geldialdi hori galdu egin zen, egungo hegazkinek hegaldi-autonomia handiagoa baitute eta ez baitute deposituak betetzera geratu beharrik izaten.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Cada compañía lanza sus propias tarifas especiales, casi siempre con kilometraje ilimitado, y en muchos casos, combinadas con avión o acumulando puntos con las tarjetas de “Viajero frecuente” (Iberia Plus...) de las Compañías aéreas.(Ver figura adjunta) Konpainia bakoitzak tarifa berezi propioak eskaintzen ditu, ia beti kilometro kopuru mugatuarekin eta, askotan, hegazkinarekin konbinatuta edo aire-konpainien “ohiko bidaiarien” txartelarekin (Iberia Plus...) puntuak metatuta (ikus irudia).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Profesionales en viajes de negocios que se desplazan a las ciudades en otro medio de transporte (avión o ferrocarril) y que necesitan el automóvil para los desplazamientos urbanos. Negozio-bidaiak egiten ari diren profesionalak, hirietara beste garraiobide batean joan ondoren (hegazkina edo trena), automobila behar dutenak hiri barruan ibiltzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Estos circuitos utilizan inicialmente el avión hasta un punto determinado, retomándolo en el mismo para el regreso o en otro punto distinto (“tarifa aérea open jaw”). Zirkuitu hauek hegazkina erabiltzen dute hasieran, toki jakin batera iritsi arte, eta bidaiariek toki berean edo beste toki batean hartuko dute berriz itzulerako bidaia egiteko (open jawaire-tarifa).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La demanda de transporte a larga distancia se inclinará por el avión reactor ante su mayor rapidez. Distantzia luzeko garraioaren eskariak gora egin zuenean, hegazkinaren alde egin zen, azkarragoa zelako.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Kimika (2)
Las fracciones más ligeras (que darán lugar por ejemplo a combustible para aviones y gasolina) suben más arriba y son extraídas allí. Zati arinenak (hegazkinetarako erregai edo gasolina bihurtuko direnak, adibidez) gorago igotzen dira, eta handik erauzten dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Esto produce moléculas ramificadas en la zona de ebullición de la gasolina con mejores propiedades (por ejemplo, mayores índices de octano-octanaje) como combustible de motores de alta potencia, como los empleados en los aviones comerciales actuales. Horrek propietate onenak dituen gasolina baten (adibidez, oktano-oktanaje indize handikoen) irakite-puntuan molekula adarkatuak eratzen ditu potentzia altuko motorren erregai gisa; adibidez, egungo hegazkin komertzialetan erabiltzen direnak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Instalatze eta mantentze lanak (2)
El efecto Venturi se conoce a fondo, ya que es uno de los responsables de la sustentación de los aviones. Venturi efektua sakonki ezagutzen da, hegazkinei eusteko arrazoietako bat baita.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Figura 2.13Efecto Venturi en el ala de un avión. 2.13 irudiaVenturi efektua hegazkin baten hegoan.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (3)
En tareas como la conducción de un camión o el pilotaje de un avión, o en el trabajo en la minería, por ejemplo, ¿qué imagen se nos viene a la mente, la de una mujer o la de un hombre? Kamioi bat gidatzea edo hegazkin bat pilotatzea eta antzeko zereginetan, edo meatzaritzan, adibidez, zer irudi datorkigu gogora, emakume batena edo gizon batena?

Materiala: Sistemen integrazioa

Lógicamente, todas las prendas que se utilicen en los trabajos, pero su finalidad no sea la de proteger contra algún riesgo, como por ejemplo la vestimenta en hostelería, los trajes de los miembros de un avión, las dependientas de un supermercado…, tampoco serán considerados EPI. Noski, lanean erabiltzen diren arropa guztiak ez dira NBEtzat hartuko; adibidez, ostalaritzako jantziak, hegazkin bateko eskifaiaren jantziak, supermerkatuko saltzaileen jantziak. Izan ere, jantzi horien helburua ez da arrisku batetik babestea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Y, en el del segundo QR, se observa un robot móvil de limpieza de aviones y grandes piezas aunando una plataforma móvil y un brazo antropomórfico acoplado a una herramienta de limpieza. Beheko QR kodea erabilita, aldiz, hegazkinak eta pieza handiak garbitzeko robot mugikor bat ikusiko duzue. Plataforma mugikor batek eta garbiketa-tresna bati lotuta dagoen beso antropomorfiko batek osatzen dute.

Materiala: Sistemen integrazioa