Emaitzak: 75

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (56)
Hasta el momento se ha puesto de manifiesto la gran importancia del juego durante la época infantil, al ser éste considerado como una actividad vital e imprescindible para el desarrollo de las capacidades básicas en el niño. Orain arte, agerian gelditu da jolasak haurtzaroan duen garrantzia; izan ere, funtsezko eta ezinbesteko jardueratzat jotzen da haurraren oinarrizko gaitasunak garatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

SERVICIOS DE ATENCIÓN A LA PRIMERA INFANCIA (Escuelas infantiles, Ludotecas, Casas de Niños...) LEHEN HAURTZAROAN ARRETA EMATEKO ZERBITZUAK (Haur-eskolak, Ludotekak, Haurren etxeak...)

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Razona el cambio de actitud con respecto a la actividad lúdica durante la etapa infantil que ha tenido lugar a lo largo de la historia. Esan haurtzaroko jarduera ludikoarekiko jarrera zergatik aldatu den historian zehar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el siglo XVIII con la llegada de la Ilustración, la educación y la infancia se convierten en temas preferentes del pensamiento; en este contexto el juego adquirió una gran importancia como instrumento pedagógico. XVIII. mendean, Ilustrazioarekin batera, hezkuntza eta haurtzaroa pentsamenduaren gai nagusi bihurtu ziren; testuinguru horretan, jolasak garrantzi handia hartu zuen tresna pedagogiko gisa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Con una mirada retrospectiva la filosofía, la psicología y la pedagogía coinciden en que a lo largo de la historia, el tiempo y el espacio dedicado al juego ha evolucionado de forma muy significativa, así, se afirma que hasta bien entrado el siglo XX la infancia no fue considerada como una etapa de la vida con identidad propia y por tanto no era propio del niño dedicar parte de su tiempo a actividades lúdicas y a otros aprendizajes escolares. Atzera begira, filosofia, psikologia eta pedagogia bat datoz, historian zehar, jolasari emandako denborak eta espazioak oso modu esanguratsuan eboluzionatu dutela diotenean. Hori horrela, XX. mendea aurreratu samar egon arte, haurtzaroa ez zen berezko identitatea duen bizitzako etapatzat hartu, eta, beraz, haurrari ez zegokion bere denboraren zati bat jarduera ludikoei eta eskolako bestelako ikaskuntzei eskaintzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Dichas investigaciones han servido para concienciar a lo largo de las últimas décadas, a todos los agentes implicados en la educación, de la importancia del juego durante la época infantil y de su gran influencia en el desarrollo integral del niño. Ikerketa horiei esker,azken hamarkada hauetan, hezkuntzan inplikatutako eragile guztiak ohartu egin dira jolasa garrantzitsua dela haurtzaroan eta eragina duela haurraren garapen osoan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La asistencia primaria sanitaria y los centros educativos son las principales instituciones que pueden detectar la existencia de malos tratos en los niños de la primera infancia. Lehen mailako osasun-laguntzak eta hezkuntza-zentroak dira lehen haurtzaroko haurrek tratu txarrik jasan duten hauteman dezaketen erakunde nagusiak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Finalmente se tratan las enfermedades infantiles y la prevención y primeras curas en la infancia, haciendo de nuevo incidencia en la prevención y en la adquisición de hábitos de protección de la salud. Azkenik, haurtzaroko gaixotasunak, gaixotasun horien prebentzioa eta haurtzaroko lehenengo sendabideak azalduko ditugu; horretarako, beste behin ere, prebentzioa eta osasuna zaintzeko ohiturak hartzea oso garrantzitsua dela azpimarratu dugu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además del grado de pérdida auditiva y del momento de aparición de la sordera, las posibilidades de adquisición del lenguaje oral en la infancia van a estar influidas por el nivel intelectual del niño y el factor educacional. Entzumen-galeraren mailaz eta gorreria agertzeko uneaz gainera, haurraren adimen-mailaren eta hezkuntzaren araberakoa izango da ahozko hizkuntzaz haurtzaroan jabetzeko aukera.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Recopila uno o dos cuentos apropiados para la etapa infantil a fin de trabajar las fiestas populares más importantes (Navidad, carnaval, primavera, etc.). Bil itzazu haurtzarorako ipuin egoki bat edo bi, jai herrikoi garrantzitsuenak lantzeko (Gabonak, inauteriak, udaberria, etab.).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (2)
Una de las alteraciones más características de la glándula consiste en una hiper o hiposecreción de la hormona de crecimiento, ocasionando gigantismo o enanismo durante la infancia y adolescencia, por un crecimiento corporal excesivo o escaso respectivamente. Guruinaren asaldura nagusietako bat hazkundearen hormonaren hipersekrezioa edo hiposekrezioa da; horrek gigantismoa edo nanismoa eragiten ditu haurtzaroan eta nerabezaroan, gorputza gehiegi edo gutxiegi hazten delako, hurrenez hurren.

Materiala: Elektroestetika

La producción de melanina no es la misma en la niñez que en la juventud, en la madurez o en la vejez de una persona; hay variaciones importantes que se manifiestan como cambios de pigmentación, tanto en la piel como en el cabello. Melanina ez da berdin sortzen haurtzaroan edo gaztaroan, helduaroan edo zahartzaroan; aldaketa handiak izaten ditu, pigmentazio-aldaketak, esaterako, bai azalean bai ilean.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (1)
El lentigo simple se desarrolla desde la infancia (puede ser congénito), y el solar en las etapas adultas en las zonas expuestas al sol. Orin bakunak haurtzaroan sortzen dira, sortzetikoak izan daitezke, eta eguzkiaren ondoriozkoak, berriz, helduaroan, eguzkia hartzen duten lekuetan.

Materiala: Irudia

Elektrizitatea eta elektronika (9)
La imitación es un mecanismo eficaz de adquisición del lenguaje en la infancia. Imitazioa mekanismo eraginkorra da haurtzaroan hizkuntzaz jabetzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A no ser que el trastorno se produzca en la primera infancia (en este caso presentaría elementos comunes con el anterior), existe una experiencia y unos conocimientos previos (especialmente en la adquisición del lenguaje) que facilitan la intervención. Nahasmendua haurtzaroaren hasiera-hasieran gertatu ez bada behintzat (kasu horretan elementu komunak izango lituzke aurrekoarekin), esku-hartzea errazten duten aldez aurreko esperientzia eta ezagutzak (hizkuntza bereganatu badu, bereziki) izaten dira.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por esta razón, una hipoacusia en la infancia tiene múltiples consecuencias que afectan no solamente al aspecto sensorial sino también al cognitivo, al afectivo y, sobre todo, al comunicativo. Arrazoi horregatik, haurtzaroko hipoakusiak ondorio ugari ditu, eta ez soilik zentzumenen arloan, baita haurraren garapen kognitiboan, afektiboan eta, batez ere, komunikazioari dagokionean ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La disartria se considera el síntoma oral de la parálisis cerebral infantil, ya que está condicionada por una lesión de los centros motores del encéfalo y se manifiesta por una pérdida del control motor. Disartria haurtzaroko garun-paralisiaren ahozko sintomatzat hartzen da, entzefaloko zentro motorretako lesio batek baldintzatzen baitu, eta kontrol motorraren galera modura adierazten da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Todas ellas se detectan en la infancia y afectan al proceso de adquisición del lenguaje. Guztiak haurtzaroan hautematen dira eta hizkuntzaz jabetzeko prozesuan dute eragina.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La parálisis cerebral infantil o parálisis cerebral es un trastorno del sistema nervioso central que afecta fundamentalmente a las áreas neuromotoras, lo cual ocasiona una pérdida o alteración del control motor. Haurren edo haurtzaroko garun-paralisia nerbio-sistema zentraleko nahasmendu bat da. Batez ere, eremu neuromotorretan du eragina eta horrek kontrol motorraren galera edo alterazioa ekartzen du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Los trastornos del desarrollo del lenguaje se detectan en la infancia y afectan al rendimiento escolar. Hizkuntzaren garapeneko nahasmenduak haurtzaroan hautematen dira eta eragina dute eskolako errendimenduan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Entre las personas sordas usuarias de la lengua de signos algunas aprendieron a signar en su infancia y otras siendo ya adultas; hay quienes son usuarias de audífonos o implantes cocleares y, entre ellas, hay quienes usan la lengua de signos y quienes no. Zeinu-hizkuntza erabiltzen duten pertsona gorren arteko batzuek haurtzaroan ikasi zuten zeinatzen eta besteek jada helduak zirela; badaude audifonoa edo kokleako inplantea dutenak eta, horien artetik, batzuek zeinu-hizkuntza erabiltzen dute eta besteek ez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Debido a esta capacidad estructurante, este sistema favorece el desarrollo global de las personas usuarias, especialmente en la edad infantil. Ahalmen egituratzaile hori dela medio, sistema horrek erabiltzaileen garapen globala ahalbidetzen du, haurtzaroan batez ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa