Emaitzak: 56

ES EU
Fabrikazio mekanikoa (2)
Un nivel demasiado alto produce el vaciado de una cantidad demasiado grande. Maila goregi badago, gehiegi hustuko genuke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Tiempo est Denbora, gutxi gor.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (28)
Por ejemplo, a los niños sordos les pueden ir bien juguetes que agudicen la vista. Adibidez, haur gorrentzat egokiak izan daitezke ikusmena zorrozteko jostailuak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los intérpretes de la lengua de signos siempre llevan ropa oscura para no desviar la atención de la persona sorda. Zeinu-mintzairaren interpreteek beti arropa iluna janzten dute, pertsona gorraren arreta ez besteratzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

para Víctor, "comunicar con una persona que no oye, si yo no veo", era una situación nueva, pero para mí las barreras comunicativas son un hecho bastante normal, ya sea con una persona ciega, oyente, sorda... Víctorrentzat, "entzuten ez duen pertsona batekin komunikatzea, nik ikusten ez dudalarik", egoera berria zen; baina, niretzat, komunikazio-oztopoak nahiko ohikoak dira, beste pertsona itsua, gorra edo ondo entzuten duena izanik ere...

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Una vez fuimos de viaje con Miguel Melero, ella era muy sorda, y en el aeropuerto empezó a ponerme el azúcar en la leche. Behin batean Miguel Melerorekin joan ginen bidai batera. Izeba oso gorra zen, eta, aireportuan ginela, azukrea botatzen hasi zitzaidan esnetan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En la actualidad, este es el método más seguido para la educación de personas sordas. Gaur egun, horixe da pertsona gorrak hezteko gehien erabiltzen den metodoa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Derechos e integración del niño sordo Haur gorraren eskubideak eta integrazioa

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las posibilidades de enseñar lenguaje a niños sordos han suscitado polémicas ya históricas: Haur gorrei hizkuntza irakasteko aukerak polemika historikoak piztu ditu:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Actualmente se aboga por que el niño sordo tenga todo el derecho a comunicarse y entender el lenguaje, ya sea a través de la mímica, de la palabra o de ambos medios, y no se le debe privar de ningún modo y por ninguna razón de expresión. Gaur egun, haur gorrak komunikatzeko eta hizkuntza ulertzeko eskubide osoa izatearen alde egiten da, mimikaren, hitzaren nahiz bi metodoen bidez, eta ez zaio inolaz ere eta inongo espresio-arrazoirengatik adierazpena kendu behar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es evidente que lenguaje gestual va a marcar un período evolutivo del lenguaje de cualquier niño, ya sea sordo u oyente. Bistan da keinu-hizkuntzak edozein haurren hizkuntzaren bilakaeraren zati bat markatuko duela, gorra izan edo ez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si se tiene en cuenta que el niño sordo no va a acceder de forma espontánea y natural al habla, parece razonable pensar que la mímica y el gesto intentarán llegar hasta donde no lo hace la palabra. Haur gorrak ez du izango bat-bateko erlazio naturalik mintzatutako hizkuntzarekin; beraz, arrazoizkoa da pentsatzea hitzen bidez adierazi ezin duena mimikaren eta keinuaren bidez adierazten saiatuko dela.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
¿Cómo se puede saber que una persona se está empezando a quedar sorda? Nola jakin dezakegu pertsona bat gor geratzen hasi dela?

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (1)
El braille es esencial para personas sordo-ciegas, tanto como para muchos individuos que solamente son ciegos. Braillea funtsezkoa da itsuak eta gorrak direnentzat, itsuentzat askorentzat bezalaxe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (1)
¿Crees que todas las personas sordas tienen problemas de equilibrio? Zure ustez, gor guztiek oreka arazoak dituzte?

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (2)
Finalmente en el rincón noroccidental de Tenerife se localizan pequeños pueblos como Buenavista , donde la huella del turismo no ha sido lo suficientemente intensa para alterar los modos de vida tradicionales, el parque natural de Teno y la Punta Gorda son dos reclamos para el viajero que accede a la zona. Azkenik, Tenerifeko ipar-mendebaldean hainbat herri txiki daude, hala nola Buenavista, turismoak oraindik bizimodu tradizionala aldatu ez duen herriak; Tenoko parke naturala eta Punta Gorda dira toki erakargarrienak turistentzat.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

China se ha abierto un hueco en el mercado turístico en los últimos años del siglo XX, tras el proceso de apertura política iniciado por el Comité Central en 1978, aunque el brote neumónico de SARS de 2003 ha colapsado momentáneamente esta continuidad. Txinak lekua hartu du turismoaren merkatuan XX. mendearen azken urteetatik, Batzorde Zentralak 1978an abiatutako irekiera-politikaren ondorioz, 2003ko ASAL pneumonia-agerraldiaren eraginez, behin-behingoz gorazko ildo hori etenda geratu arren.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Elektrizitatea eta elektronika (16)
La lengua de signos es el recurso natural para la comunicación entre las personas sordas. Zeinu-hizkuntza da gorren arteko komunikaziorako baliabide naturala.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Realmente, más que una técnica se trata de una habilidad y, de hecho, muchas personas sordas no la han adquirido. Izatez, teknika bat baino gehiago, trebetasun bat da, eta pertsona gor askok ez dute bereganatu.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A partir de esta edad no tiene límite y es útil para diferentes tipos de usuario con discapacidad auditiva: persona sorda, persona con hipoacusia, persona con implante, etc. Adin horretatik aurrera ez du mugarik eta erabilgarria da entzumen desgaitasuna duten mota guztietako erabiltzaileentzat: gorrentzat, hipoakusia duten pertsonentzat, inplantea dutenentzat eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Una de las preguntas que se formulan con más frecuencia es ¿cuál es el método más recomendable para el aprendizaje y la comunicación de las personas sordas, especialmente las niñas y los niños con sordera prelocutiva? Sarrien egiten den galderetako bat izan ohi da, zein da metodo gomendagarriena gorren ikaskuntzarako eta komunikaziorako, batez ere, hizketan ikasi aurreko gorreria duten neskato eta mutikoen kasuan?

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Desde un enfoque identitario, se considera que la lengua de signos es el lenguaje natural de la comunidad sorda y por lo tanto debe cumplir este papel, de la misma manera que los idiomas lo cumplen en una nación o comunidad concreta. Identitate-ikuspegi batetik, irizten diote zeinu-hizkuntza dela gorren komunitatearen hizkuntza naturala eta, hortaz, paper hori bete behar duela, hizkuntza batek nazio edo komunitate jakin batean betetzen duten rolaren pare.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Aplicado al contexto de las personas sordas, implica el dominio funcional de ambas lenguas: la lengua de signos usada por la comunidad sorda y la lengua oral usada por la mayoría oyente.(1) Gorren testuinguruan aplikatzen bada, bi hizkuntzak funtzionalki menderatzea eskatzen du: gorren komunitateak erabiltzen duen zeinu-hizkuntza eta entzuten duen jendearen ahozko hizkuntza.(1)

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El bilingüismo parte de la base de que la lengua de signos es la lengua propia y natural de la comunidad de personas sordas. Elebitasunaren abiapuntua da zeinu-hizkuntza dela gorren komunitatearen hizkuntza propioa eta naturala.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La implantación de un SAAC en niñas y niños sordos no solo es necesaria para que puedan cumplir la función comunicativa sino también para su desarrollo cognitivo y social. Neskato eta mutiko gorrei KSHA bat ezartzea ez da soilik beharrezkoa komunikazio-funtzioa betetzeko, baita aipatutako haur horien garapen kognitibo eta sozialerako ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las lenguas de signos cumplen fielmente con todas las características formales del lenguaje humano, poseen una gramática visual rica y propia, son lenguas de cultura y dependen en su evolución y desarrollo de la comunidad de personas que las usan, las personas sordas, sordociegas y sus familias. Zeinu-hizkuntzek giza hizkuntzaren ezaugarri formal guztiak betetzen dituzte fideltasunez, ikusmen-gramatika aberatsa eta propioa dute, kulturako hizkuntzak dira eta horien bilakaera eta garapena hizkuntza horiek erabiltzen dituzten pertsonen –gorrak, gor-itsuak eta beren familiak– araberakoa da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Como muchas lenguas minoritarias, la lengua de signos ha estado muchos años marginada y relegada al uso personal pero, pese a prohibiciones y obstáculos, se ha mantenido viva y su comunidad usuaria ha protegido y transmitido su patrimonio lingüístico de generación en generación. Gutxiengoen hizkuntza asko bezala, zeinu-hizkuntza ere baztertuta eta erabilera pertsonalera mugatuta egon da hainbat urtez, baina, debeku eta oztopo guztiak gorabehera, bizirik mantendu da eta gorren komunitateak belaunaldiz belaunaldi babestu eta transmititu du bere hizkuntza-ondarea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa