Se registran todos los datos de la actividad o tarea por escrito (informatizado), siguiendo el patrón definido por el programa de gestión de proyectos para cada actividad o tarea.
Jarduerako edo eginkizuneko datu guztiak idatziz erregistratzen dira (informatizaturik), jarduera edo eginkizun bakoitzerako proiektu-kudeaketarako programak zehaztutako ereduari jarraituz.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Para cada tarea, se introducen las duraciones, dependencias de tareas y delimitaciones y, después, el programa de gestión de proyectos Microsoft Project puede calcular la fecha de comienzo y la fecha de fin para cada tarea.
Eginkizun bakoitzaren iraupenak, eginkizunen mendekotasunak eta mugak sartzen dira, eta, ondoren, Microsoft Project proiektu-kudeaketarako programak eginkizun bakoitzaren hasiera- eta amaiera-datak kalkula ditzake.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Todas las operaciones de montaje y demás niveles de descomposición del proyecto se considerarán tareas en general cuando utilicemos el programa informático de gestión de proyectos Microsoft Project.
Muntaketa-eragiketa guztiak eta proiektuaren gainerako xehatze-maila guztiak eginkizuntzat hartuko dira, oro har, proiektuak kudeatzeko Microsoft Project programa informatikoa erabiltzen dugunean.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Control de la gestión de las instalaciones de la infraestructura común de telecomunicaciones, del edificio A.
A eraikineko telekomunikazio-azpiegitura komunen instalazioetako kudeaketa kontrola.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Esto se puede especificar en las propiedades de archivo, incluyendo un título descriptivo "ICT", el asunto "Proyecto de infraestructuras de telecomunicaciones en un edificio de 2 locales y 14 viviendas", el administrador "Alfonso Lamas Blanco" y comentarios "Gestión del desarrollo del sistema de telecomunicaciones del edifico".
Fitxategiaren propietateetan zehaztu daiteke hori, adibidez: izenburu deskriptiboa, "TAK"; gaia, "2 lokal eta 14 etxebizitzako eraikin baterako telekomunikazio-azpiegituren proiektua"; administratzailea, "Alfonso Lamas Blanco", eta iruzkinak, "eraikineko telekomunikazio-sistema garatzeko kudeaketa".
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
La participación de las prácticas habituales de la dirección general de la organización ordinaria se reflejan en la planificación estratégica, en el control de gestión y en control de las tareas fundamentalmente como actividades de planificación y control que se efectúan en la organización, recordando que la definición de cada una de ellas como:
Antolaketa arrunteko zuzendaritza nagusiaren ohiko jarduerak planifikazio estrategikoan, kudeaketaren kontrolean eta eginkizunen kontrolean islatzen dira, batez ere antolaketan gauzatzen diren planifikazio- eta kontrol-jardueretan. Ekar dezagun gogora horien definizioa:
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
El jefe de gestión de personal a propuesta por el jefe técnico planifica que el director del proyecto sea el ayudante gerente de ingeniería.
Ingeniaritza-kudeatzailearen laguntzaileak proiektuaren zuzendari izan behar duela erabaki du pertsonaleko kudeaketaburuak, teknikarien buruak eginiko proposamenari jarraituz.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Es una situación muy frecuente y típica que pone en relieve la dificultad que entraña en muchos casos la gestión de los mismos, que ha de hacerse dirigiendo a los equipos de los hay que obtener resultados pero sin tener el poder que confiere la autoridad de tipo jerárquico.
Egoera hori oso ohikoa da, eta agerian uzten du zaila dela horrelako giza baliabideak kudeatzea. Izan ere, aginte hierarkikoak ematen duen boterea izan gabezuzendu behar dira taldeak, eta haiengandik emaitzak lortu.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Cuando el director es un coordinador sin poder carente de la suficiente autoridad para dirigir el proyecto que no permite garantizar la calidad y la eficacia en la gestión.
Proiektu-zuzendaria proiektua zuzentzeko behar adinako eskumenik eta aginterik ez duen koordinatzaile hutsa da. Egoera horretan ezin da kalitaterik ez kudeaketa eraginkorrik lortu.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
La importancia de esta figura es únicamente reconocida por cuantos se interesan en la gestión de proyectos de sistemas de telecomunicación e informáticos, independientemente de que el nombre que se le atribuye pueda variar de unas a otras ocasiones:
Telekomunikazio- eta informatika-sistemetako proiektuen kudeaketan interesa dutenek baino ez dute proiektuburuaren figuraren garrantzia onartzen. Izen hauek erabili ohi dira hura izendatzeko:
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (9)
Sociedades Promotoras (Constructoras ó no) y Sociedades creadas exclusivamente para el desarrollo de un Proyecto concreto, que se disuelven una vez finalizada su gestión.
Sozietate sustatzaileak (enpresa eraikitzaileak edo ez) eta berariaz proiektu jakin bat garatzeko sortutako sozietateak, proiektua kudeatu ondoren desegiten direnak.
Es obvio que la gestión del planeamiento corresponde a las administraciones, que son Ios organismos con capacidades, recursos y competencias para realizarla.
Argi dago planeamenduaren kudeaketa administrazioei dagokiela, horiek baitira hori egiteko ahalmena, baliabideak eta eskumenak dituzten erakundeak.
Se conoce con el nombre de proyectos urbanísticos, o de urbanismo, todos aquellos proyectos que tienen como fin primordial, o como producto resultante, la gestión y la planificación del territorio, así como la definición de sus usos y contenidos.
Hirigintza-proiektuek lurraldea kudeatu eta planifikatzea eta haren erabilerak eta edukiak definitzea izaten dute helburu nagusitzat edo azken emaitzatzat.
Elaborar procedimientos e Instrucciones de trabajo (investigación de accidentes, evaluaciones de riesgos, etc.) para la mejora continua de la gestión de la empresa.
Laneko prozedurak eta jarraibideak egitea (istripuak ikertzea, arriskuak ebaluatzea eta abar) enpresaren kudeaketa etengabe hobetzeko.
La responsabilidad en la Gestión de la Prevención de Riesgos Laborales incumbe a toda la empresa, comenzando por la propia Dirección, que asume el compromiso de esta Gestión, extendiéndola al resto de la Organización.
Laneko arriskuen prebentzioa kudeatzeko erantzukizuna enpresa osoari dagokio, zuzendaritzatik bertatik hasita. Hain zuzen, zuzendaritzari dagokio kudeaketaren ardura nagusia, eta erakundearen gainerako ataletan zabalduko du.
Acces (base de datos relacional) y Excel (hoja de cálculo electrónica) de Microsoft para entorno Windows, así como otras plataformas para Linux, que podemos utilizar sin mucha dificultad para crear un pequeño sistema de gestión del mantenimiento.
Microsoft-eko Acces (zerrendetarako datu-baseak) eta Excel (kalkulu-orri elektronikoa) Windows ingurunerako, eta baita Linux-erako plataformak ere; zailtasun handirik gabe erabil ditzakegu horiek mantentze-lanak kudeatzeko sistema txiki bat sortzeko.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
BLOQUE 3 Gestión delmantenimiento
3. BLOKEA. Mantentze-lanen kudeaketa
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Su análisis puede hacerse en la gestión económica del mantenimiento a través de presupuestos e índices de mantenimiento.
Horiek guztiak mantentze-lanen kudeaketa ekonomikoan azter daitezke, aurrekontuen eta mantentze-adierazleen bidez.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
19.25 Variables asociadas a la gestión del avance en el modo HSC.
19.25 HSC moduan aitzinamendua kudeatzearekin loturiko aldagaiak
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Al estudiar la gestión de stocks de determinados elementos se vio que una técnica aplicable era la del PARETO o diagrama A.B.C.
Zenbait osagaien stocken kudeaketa aztertu zenean, aplika zitekeen tekniketako bat PARETO edo ABC diagramarena zela ikusi zuten.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
El Mantenimiento Correctivo este relacionado con otros Mantenimientos y con la propia Gestión Empresarial por ello puede integrarse según el siguiente flujorama.
Mantentze zuzentzaileak lotura du beste mantentze-lan mota batzuekin eta enpresa-kudeaketarekin berarekin; horregatik, fluxu-diagrama honi jarraiki txerta daiteke:
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Ya en el módulo de predictivo se ha hecho referencia a una profundización mayor de la informática en el Mantenimiento, de forma que puede pasarse de la Gestión a conceptos más avanzados como:
Prediktiboaren moduluan aipatu dugunez, informatika sakonago sartzen da mantentze-lanen alorrean, eta, hala, kudeaketatik beste kontzeptu aurreratuago batzuetara pasa gaitezke, esate baterako:
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
No obstante, existe una gran confusión en el uso del denominado MAO, “Mantenimiento Asistido por Ordenador” y GMAO, “Gestión del Mantenimiento Asistido por Ordenador”.
Dena den, “ordenagailu bidezko mantentze-lanak” eta “ordenagailu mantentze-lanen kudeaketa” kontzeptuak sarri askotan ez dira argi bereizten.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Aún cuando cada distinto software de Gestión de Mantenimiento realiza un tratamiento diferenciado y más o menos en profundidad, todos ellos basan su funcionamiento en el siguiente esquema:
Mantentze-lanen kudeaketarako dagoen software bakoitzak tratamendu berezitua eta gutxi-asko sakona egiten badu ere, guztien funtzionamendua eskema honetan oinarritzen da:
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Ayuda a la gestión de Mantenimiento.
Mantentze-lanak kudeatzen laguntzea.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (2)
Lo mismo ha sucedido con el tradicional sistema de aire acondicionado, el cual, con la aportación de la gestión electrónica, ha dado paso a la climatización automática, donde la producción de frío sigue siendo como la hemos conocido en unidades anteriores (compresor, condensador, etc.), pero diferenciándose a la hora de canalizar e impulsar el aire o de regular la temperatura.
Aire girotuko ohiko sistemarekin gauza bera gertatu da, kudeaketa elektronikoari esker klimatizazio automatiko bihurtu den heinean. Azken sistema horri jarraiki, aurreko unitateetan ikusi dugunaren antzera sortzen da hotza (konpresorea, kondentsadorea eta abar), baina aldeak nabari dira airea bideratu eta bultzatzerakoan edo tenperatura erregulatzerakoan.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
La introducción de los puntos anteriores en los reales decretos se ha llevado a cabo tras constatar que muchos de los problemas de seguridad y salud estaban motivados por la mala gestión de la limpieza, el orden y el mantenimiento de los equipos de trabajo.
Segurtasunari eta osasunari dagozkien arazo askoren kausa garbitasuna, ordena eta lan-ekipoak mantentzeko lanaren kudeaketa desegokiak zirela ikusi ondoren sartu dira aurreko puntu horiek errege-dekretuetan.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Informatika eta komunikazioa (2)
Los que programamos en PHP4 tenemos la suerte de que toda la gestión de sesiones la hace el mismo PHP.
PHP4en programatzen dugunok zortea dugu, saioen kudeaketa guztia PHPk berak egiten baitu.
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak
Un ejemplo claro de portar vertical sería el de Infonomía (www.infonomia.com), especializado en la gestión de información y documentación.
Atari bertikalaren adibide garbia Infonomia () izango litzateke, informazioaren eta dokumentazioaren kudeaketan espezializatua.
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak
Irudi pertsonala (3)
Ésta ha ido integrando en su perfil actividades propias de la gestión empresarial en base a su propia intuición y experiencias cotidianas.
Estetizistak enpresa kudeatzeko lanak gehitu ditu bere profilera sen onean edo egunez egun ikasitakoan oinarrituta.
Materiala: Elektroestetika
Introducción para conocer y explotar las posibilidades básicas y más importantes del programa OLASA para la gestión informática de los centros de estética y peluquería.
OLASA programaren oinarrizko aukera nagusiak zein diren eta nola ustiatzen diren jakiteko oinarriak. Estetika-zentroak eta ile-apaindegiak informatikaren bidez kudeatzeko erabiltzen da OLASA programa.
Materiala: Elektroestetika
Mediante un programa de demostración, la alumna podrá ir aprendiendo conceptos y modos de operación básicos, que luego aplicará y desarrollará en el taller gradualmente, a medida que se introduzca el programa en la gestión del mismo.
Demo baten bitartez, ikasleek oinarrizko kontzeptuak eta eragiketa motak ikasiko dituzte, eta, ondoren, lantegian aplikatu eta garatuko dituzte pixkana, programa lantegia kudeatzeko erabiltzen hasten diren heinean.
Materiala: Elektroestetika
Administrazioa eta kudeaketa (109)
3.1 > Las funciones y tareas ligadas a la gestión de personal
3.1 > Langileen kudeaketarekin lotutako zereginak eta atazak
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
4 >> Modelos de gestión de Recursos Humanos
4 >> Giza baliabideen kudeaketa-ereduak
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
2 >> Aplicación de protocolos de calidad a la gestión de Recursos Humanos
2 >> Kalitate-protokoloak aplikatzea giza baliabideen kudeaketan
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
4 >> Política retributiva motivadora: gestión o evaluación del desempeño
4 >> Lansari-politika motibatzailea: jardunaren kudeaketa edo ebaluazioa
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
2.3 > La gestión ética de la empresa
2.3 > Enpresaren kudeaketa etikoa
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
2.4 > Herramientas de gestión ética
2.4 > Etikoki kudeatzeko tresnak
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
2.5 > La gestión ética como ventaja competitiva para la empresa
2.5 > Enpresa etikoki kudeatzea lehia-abantaila gisa
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
■ Aplicación de protocolos de calidad a la gestión de Recursos Humanos: protección de datos de carácter personal y protección del medio ambiente
■ Giza baliabideen kudeaketari kalitate-protokoloak aplikatzea: datu pertsonalak babestea eta ingurumena zaintzea
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
Aprenderemos a realizar cada una de ellas a lo largo de este módulo y en el de Gestión de Recursos Humanos.
Modulu honetan eta giza baliabideen kudeaketaren moduluan ikasiko dugu horietako bakoitza egiten.
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
Gizarte eta kultura zerbitzuak (195)
En este sentido, la animación es reclamada por políticas de gestión cultural que, desde sus competencias administrativas, se responsabilizan de facilitar el acceso al público en general a programas de actividades culturales como espectáculos teatrales, ferias, fiestas, festivales, actuaciones musicales, etc., con objetivos de rentabilidad social.
Ildo horretatik, kultura-kudeaketako politiketatik animaziora jotzen da, haiei dagozkien administrazio-eskumenen barruan, jarduera kulturalen programak ikusle guztietara helarazteaz arduratzen direnean (esate baterako, antzerki-ikuskizunak, azokak, jaialdiak, jaiak, musika-emanaldiak, etab.), gizarte-errentagarritasuna lortzeko helburuarekin.
Resulta imprescindible que el proyecto de animación se integre en los planes y programas elaborados desde la gestión cultural y que, de esta manera, se coordine con otras acciones que sean definidas en esos planes y programas.
Ezinbestekoa da animazio-proiektua kultura-kudeaketak egindako plan eta programetan sartzea, eta, horrela, plan eta programa horietan zehazten diren beste ekintzekin koordinatzea.
Debemos recordar que la calidad de nuestra intervención y de su gestión deben ser evaluadas mediante una serie de indicadores específicos para cada caso, y que en esa evaluación resulta un instrumento útil la hoja de ruta, aspectos todos ellos ya comentados en la U nidad D idáctica 3.
Gogoratu behar dugu gure esku-hartzearen eta haren kudeaketaren kalitatea kasu bakoitzerako berariazko adierazle batzuen bidez ebaluatu behar dela, eta bide-orria tresna erabilgarria dela ebaluazio hori egiteko; alderdi horiek guztiak 3. unitate didaktikoan azaldu genituen.
A este respecto, deberán tenerse en cuenta especialmente las líneas de intervención definidas desde los procedimientos y tareas propios de la gestión cultural de la entidad en la que estemos trabajando, sea esta del carácter que sea –pública, privada o comunitaria– y que establecen la base para el desarrollo de los proyectos de animación.
Ildo horretatik, bereziki kontuan hartzekoak izango dira kontratatu gaituen entitatearen kultura-kudeaketako prozedura eta zereginetan definitutako esku hartzeko ildoak, entitate hori publikoa, pribatua nahiz komunitarioa dela ere, ildo horiek izango baitira animazio-proiektuak garatzeko oinarria.
A continuación, como ficha guía para la gestión de talleres, se presenta un modelo que de manera muy sencilla y clara recoge todos los aspectos y elementos que hay que tener en cuenta en su planificación.
Ondoren, tailerrak kudeatzeko fitxaren eredu gisa, plangintzan kontuan hartu beharreko alderdi eta elementu guztiak modu erraz eta argian jasotzen dituen eredu bat ikusiko dugu.
Por lo que se refiere a los procedimientos de gestión, a modo de guía de las tareas que implica su organización y desarrollo, se presenta el cuadro siguiente.
Kudeaketa-prozedurei dagokienez, horiek antolatu eta garatzeko zereginen gida gisa, lauki hau aurkezten dugu.
En todas y cada una de estas etapas, se lleva unestricto control de calidad, para asegurar y cumplir las normas internacionales para los cementos producidos, así como un verdadero compromiso con la gestión ambiental.
Fase guztietan, kalitate-kontrol zorrotza egiten daekoitzitako zementuek nazioarteko arauak betetzen dituztela ziurtatzeko, eta ingurumen-kudeaketarekiko konpromisoa benetakoa dela egiaztatzeko.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Por todo esto, existen en el laboratorio una serie de documentos elaborados que marcan las pautas de actuación en el laboratorio, respecto a procedimientos en general y a gestión de residuos en particular.
Hori dela eta, laborategian jardunbideak jasota dauzkaten hainbat dokumentu egoten dira, prozedura orokorrei buruzkoak eta hondakinen kudeaketa zehatzari buruzkoak.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
La amplitud y diversificación de este sector provoca la producción de centenares de toneladas de residuos totalmente diferentes entre ellos, llegando a provocar dificultades en su gestión.
Sektore hau zabaltzen eta dibertsifikatzen ari denez, ehunka tona hondakin sortzen ditu, denak desberdinak, eta horrek asko zailtzen du kudeaketa.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
La inclusión de un residuo dentro de una de estas categorías condiciona el tipo o la vía de gestión, desde el transporte del residuo hasta los requisitos aplicables sobre las instalaciones autorizadas para su tratamiento.
Hondakin bat kategoria hauetako batean sartzeak kudeaketa mota eta modua baldintzatzen du, hasi garraiotik beretik eta baimendutako tratamendu-instalazioetan aplikatu beharreko baldintzetaraino.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Por caracterización se entiende el conjunto de operaciones destinadas a definir las características físicas, químicas y biológicas de un residuo, a partir de las cuales se puedan tomar decisiones para incluirlo en uno de los sistemas de gestión de residuos industriales para evaluar su potencial efecto ambiental.
Hondakin baten ezaugarri fisikoak, kimikoak eta biologikoak definitzeko erabiltzen diren eragiketen multzoari esaten zaio karakterizazio. Ezaugarri horien ondorioz erabakitzen da industria-hondakinen zein kudeaketa-sistematan sartu behar den hondakina, eta, hala, ingurumenean izan dezakeen efektua neurtu.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
1.4.5.- GESTIÓN DE LOS RESIDUOS INDUSTRIALES
1.4.5.- INDUSTRIA-HONDAKINEN KUDEAKETA
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Se entiende por gestión de los residuos industriales la recogida, el transporte, el almacenamiento, la valorización, el tratamiento, la disposición del rechazo y la comercialización de los residuos industriales.
Industria-hondakinen bilketa, garraioa, biltegiraketa, balorizazioa, tratamendua, errefus-bereizketa eta komertzializazioa sartzen dira industria-hondakinen kudeaketan.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
No se considera gestión de estos residuos las operaciones de reciclaje en origen de los residuos que se incorporan al proceso productivo que los ha generado.
Ez dira kudeaketa gisa hartzen hondakinak jatorrian birziklatzea eta sorkuntzaren ekoizpen-prozesu berean berriro sartzea.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Figura4.- Esquema del proceso de gestión de los residuos industriales.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Nekazaritza (6)
Según el reglamente en vigor nº 834/2007 sobre Producción Ecológica y dentro de las consideraciones generales (nª13): “Los elementos esenciales del sistema de gestión de la producción vegetal ecológica son la gestión de la fertilidad del suelo, la elección de especies y variedades, la rotación plurianual de cosechas, el reciclaje de las materias orgánicas y las técnicas de cultivo”.
Produkzio Ekologikoari buruz indarrean dagoen 834/2007 erregelamenduaren arabera eta ohar orokorren barruan (13.a): “Landare produkzio ekologikoa kudeatzeko sistemaren funtsezko elementuak hauek dira: lurzoruaren emankortasuna kudeatzea, espezieak eta barietateak aukeratzea, hainbat urtean uztak txandakatzea, materia organikoak birziklatzea eta laborantza teknikak”.
Materiala: Nekazaritza
Además, en la gestión sanitaria del cultivo, un sano desarrollo de las raíces es elemental para la sanidad del cultivo en su conjunto.
Gainera, landutako sailaren kudeaketa sanitarioari dagokionez, sustraiak gaitzik gabe haztea funtsezkoa da sail osoaren osasungarritasunerako.
Materiala: Nekazaritza
Sistema de gestión de la materia orgánica en general y del estiércol en particular.
Materia organikoa kudeatzeko sistema oro har, eta simaurra kudeatzekoa bereziki.
Materiala: Nekazaritza
Por último es importante considerar desde el principio las posibles dificultades financieras que se puedan plantear, los problemas de gestión asociados con la creación de un sistema ecológico nuevo y la obtención al principio de producciones inferiores sin el beneficio de sobreprecios que pueden dar lugar a problemas financieros.
Azkenik, garrantzitsua da hasiera-hasieratik jakitea zer-nolako zailtasun finantzarioak izan ditzakegun, sistema ekologiko berriaren sorrerari lotutako kudeaketa arazoak zein izan daitezkeen eta hasieran gainprezioen etekinik gabeko produkzio txikiegiak lortzeak zer arazo finantzario ekar ditzakeen.
Materiala: Nekazaritza
Cumplir las normas de gestión de envases (no quemar ni enterrar, entregar a la autoridad competente según Directiva).
Ontziak kudeatzeko arauak betetzea (ez erre eta ez lurperatu; agintari eskudunari entregatzea, Zuzentarauari jarraiki).
Materiala: Nekazaritza
Ley 10/98 y Ley 11/97. Decreto 70/99 de Plan de Gestión de residuos (D.O.C.M. Nº37 de 05/06/99).
10/98 Legea eta 11/97 Legea. Hondakinak kudeatzeko Planari buruzko 70/99 dekretua (99/06/05eko Gaztela-Mantxako 37. Aldizkari Ofiziala).
Materiala: Nekazaritza
Animazio turistikoa (36)
Elabora una tabla de cuatro columnas en las que se detallen las actividades de los animadores turísticos relacionadas con la gestión, las actividades deportivas, las actividades infantiles y las animaciones nocturnas, respectivamente.
Egin lau zutabeko taula bat, eta zehaztu zutabe bakoitzean animatzaile turistikoek egiten dituzten jarduerak kudeaketarako, kirol-jardueretarako, haurren jardueretarako eta gaueko animazioetarako, hurrenez hurren.
Materiala: Animazio turistikoa
Se encarga de todo lo relativo a la gestión en cuanto a:
Kudeaketaz arduratzen da, alderdi hauetan:
Materiala: Animazio turistikoa
Se encarga de la distribución de horarios, turnos y tareas, así como de la gestión de conflictos, previsión de necesidades de personal, propuesta de contratación de nuevos animadores, liderazgo, creación de grupo,engagement, necesidades de formación, prevención de riesgos, etc.
Ordutegi, txanda eta lanak banatzen ditu, gatazkak kudeatzen ditu, langile-beharrak aurreikusten ditu, proposamenak egiten ditu animatzaile berriak kontratatzearen, lidergoaren, taldeak sortzearen,engagementaren, prestakuntza-beharren, arriskuen prebentzioaren eta abarren inguruan.
Materiala: Animazio turistikoa
Las nuevas tecnologías en gestión de personal
Langileen kudeaketarako teknologia berriak
Materiala: Animazio turistikoa
En cualquier organización, y dentro de cada organización dentro de sus departamentos, el coste derivado de la gestión de los recursos humanos está estimado que asciende al 40 % del total.
Erakunde guztietan –eta, era berean, erakunde horietako sailetan–, giza baliabideak kudeatzetik eratorritako kostua guztizko kostuaren % 40 dela jotzen da.
Materiala: Animazio turistikoa
Las nuevas tecnologías permiten la gestión más eficiente de los departamentos de personal de las empresas.
Teknologia berriei esker, enpresetako pertsonaleko sailak modu eraginkorragoan kudea daitezke.
Materiala: Animazio turistikoa
Las aplicaciones aplicadas a la gestión de recursos humanos evolucionan a una enorme velocidad, por lo que hay que actualizarse continuamente.
Giza baliabideetarako aplikazioak oso bizkor berriztatzen eta aldatzen direnez, etengabe eguneratu behar izaten dira.
Materiala: Animazio turistikoa
Investiga en internet distintas marcas de programas de gestión de personal y responde a las siguientes cuestiones:
Aztertu Interneten pertsonal-kudeaketako programen marka batzuk, eta erantzun galdera hauek:
Materiala: Animazio turistikoa
nLas nuevas tecnologías facilitan la gestión administrativa del personal, su formación, selección y valoración e incluso lo relacionado con la pertenencia del personal a la empresa.
nTeknologia berriei esker, errazagoa da langileen kudeaketa administratiboa, prestakuntza, eta langileak hautatzea eta baloratzea, eta, halaber, enpresarekiko atxikimendu-sentsazioarekin erlazionatutako alderdiak.
Materiala: Animazio turistikoa
b) Dedica la totalidad de su jornada a actividades de gestión.
b) Kudeaketako jardueretan ematen du lanaldi osoa.
Materiala: Animazio turistikoa
Komunikatzeko trebetasunak (9)
• Mala gestión estratégica del tiempo.
• Denboraren kudeaketa estrategiko txarra.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La Fundación Europea para la Gestión de la Calidad (E.F.Q.M.) fue constituida con el fin de reforzar la posición de las empresas europeas en el mercado mundial impulsando en ellas la Calidad como factor estratégico clave para lograr una ventaja competitiva global.
Kalitatea Kudeatzeko Europako Fundazioa (EFQM) Europako enpresek munduko merkatuan duten posizioa hobetzeko sortu zen, eta kalitatea sustatzen du haietan faktore estrategiko erabakigarri gisa, lehiakortasun-abantaila orokorra lortzeko.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La finalidad de la auditoría es analizar las áreas de mejora para establecer las acciones correctivas y garantizar así el buen funcionamiento y mantenimiento de la eficacia de los sistemas de gestión de una empresa.
Auditoretzaren xedea hobetzeko alorrak aztertzea da, zuzenketa-neurriak ezartzeko eta, hala, enpresa baten kudeaketa-sistemen efikaziaren funtzionamendua eta mantentze ona bermatzeko.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La Organización Internacional para la Estandarización (ISO son sus siglas en inglés) se encarga de estandarizar las normas de sistemas de gestión de la calidad (ISO 9000), estándares de gestión medioambiental en entornos de producción (ISO 14 000) y gestión de seguridad de la información (ISO/IEC 27 001), entre otros.
Estandarizazioko Nazioarteko Erakundea (ISO, ingelesezko siglen arabera) arduratzen da honako arau hauek estandarizatzeaz: kalitatea kudeatzeko sistemen arauak (ISO 9000), ingurumen-kudeaketako estandarrak produkzio-inguruetan (ISO 14 000) eta informazioaren segurtasunaren kudeaketa (ISO/IEC 27 001), besteak beste.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Con la introducción de las tecnologías en la gestión de un trabajo de asesoría en comunicación la mayoría de los expedientes de los clientes ya se organizan como documentos electrónicos.
Komunikazio-aholkularitzako lanetan teknologiak sartu direnetik, bezeroen espediente gehienak dokumentu elektroniko gisa antolatzen dira.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Diseñar la estructura de la gestión del proceso de revisión, incluyendo colaboradores especialistas.
Berrikuspen-prozesuaren kudeaketa-egitura diseinatzea, lankide espezialistak barnean hartuta.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Realización de actividades para mejorar el ritmo, la voz, la gestión de silencios y miradas.
Erritmoa, ahotsa, isiltasunen kudeaketa eta begiradak hobetzeko jarduerak egitea.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La gestión profesional resulta determinante para alcanzar los objetivos tanto en el ámbito personal como en el profesional.
Lanbide-kudeaketa erabakigarria da helburuak lortzeko, bai esparru pertsonalean, bai profesionalean.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La gestión adecuada la imagen profesional resulta determinante para el alcanzar los objetivos tanto en el ámbito personal como en el profesional.
Irudi profesionalaren kudeaketa erabakigarria da helburuak lortzeko, bai esparru pertsonalean, bai profesionalean.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Zehar-lerroa (335)
D (suministro de energía eléctrica, gas, vapor y aire acondicionado), con un 0,2 % de mujeres empleadas, y E (suministro de agua, actividades de saneamiento, gestión de residuos y descontaminación), con un 0,3 % de mujeres empleadas.
D (energia elektrikoaren, gasaren, lurrunaren eta aire girotuaren hornikuntza), non emakume enplegatuak % 0,2 diren, eta E jardueran (ur-hornidura, saneamendu-jarduerak, hondakinen kudeaketa eta deskontaminazioa), % 0,3 soilik.
Materiala: Sistemen integrazioa
✓El hecho de disponer de más ingresos propios hace que las mujeres tengan más capacidad de decisión y control: su capacidad de gestión económica es similar a la de los hombres o mejor.
✓Emakumeek, diru-sarrera handiagoa izanez gero, erabakiak hartzeko eta kontrola izateko gaitasun handiagoa izango dute: ekonomia kudeatzeko gizonek duten gaitasun bera edo hobea dute.
Materiala: Sistemen integrazioa
El Plan de Prevención de Riesgos Laborales y el Plan de Igualdad son dos herramientas básicas para garantizar la incorporación de la perspectiva de género en el ámbito de la seguridad y la salud laboral, y la coordinación e interrelación entre ambos planes es necesaria para la buena gestión de la prevención.
Lan-arriskuen Prebentzio Plana eta Berdintasun Plana oinarrizko bi tresna dira genero-ikuspegia eransteko laneko segurtasunaren eta osasunaren arloan, eta, prebentzioa ondo kudeatzeko, beharrezkoa da bi planak koordinatzea eta erlazionatzea.
Materiala: Sistemen integrazioa
C) Gestión de tiempos
C) Denboren kudeaketa
Materiala: Sistemen integrazioa
LaGuía de conciliación de la vida personal, familiar y laboral en la Administración General del Estadoes una herramienta para mejorar la información del personal y de la gestión de recursos humanos sobre los derechos, permisos y medidas de flexibilización de jornada existentes en la Administración General del Estado en materia de conciliación, con la finalidad de fomentar su conocimiento y favorecer su utilización.
Estatuko Administrazio Orokorrean bizitza pertsonala, familia eta lana kontziliatzeko gidatresna bat da, Estatuko Administrazio Orokorreko langileen informazioa eta giza baliabideen kudeaketa hobetzeko eskubideei, baimenei eta lanaldia malgutzeko neurrien malgutasunari buruz, kontziliazio-neurrien ezagutza sustatu eta erabilera bultzatze aldera.
Materiala: Sistemen integrazioa
Un ejemplo del contenido que se puede encontrar en una guía es laGuía para el desarrollo de nuevos valores de corresponsabilidad e igualdad en la gestión empresarial,disponible en la web de la Cruz Roja y accesible a partir del código QR adjunto.
Gida batean aurki daitekeen edukiaren adibide batEnpresa-kudeaketan erantzunkidetasun- eta berdintasun-balio berriak lantzeko gidan ikus dezakezue. Gurutze Gorriaren web-orrian eskura daiteke, QR kode honen bidez.
Materiala: Sistemen integrazioa
En ella se puede encontrar información y orientación para las empresas en todos los temas de gestión relacionados con la corresponsabilidad.
Gida horretan, erantzunkidetasunarekin lotutako kudeaketa-gai guztiei buruzko informazioa eta orientabidea aurki dezakete enpresek.
Materiala: Sistemen integrazioa
●Ficha de gestión de ofertas de trabajo.
●Lan-eskaintzak kudeatzeko fitxa.
Materiala: Sistemen integrazioa
Realizar el seguimiento de acciones previstas, como la gestión de ofertas, seguimiento de inserciones, personas en formación, etc.
Antolatutako ekintzen jarraipena egin; esaterako, eskaintzen kudeaketa, laneratzeen jarraipena, prestakuntzan dauden pertsonak, etab.
Materiala: Sistemen integrazioa
Los Planes de Igualdad son un instrumento para la incorporación de la igualdad entre mujeres y hombres en el funcionamiento y gestión diarios de las empresas, en ellos se fijan los objetivos de igualdad perseguidos, así como las estrategias y prácticas que se adoptarán para su consecución.
Berdintasun-planak enpresen eguneroko funtzionamenduan eta kudeaketan emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna eransteko tresna bat dira, non lortu nahi diren berdintasun-helburuak finkatzen baitira, bai eta horiek lortzeko erabiliko diren estrategiak eta jardunbideak ere.
Materiala: Sistemen integrazioa
Irudia eta soinua (3)
Merkatuan dauden euskarrien biltegiratze-tokiaren kudeaketa askotarikoa izan daiteke; hots, fitxategi bat konprimatu gabe edo konprimatuta biltegiratu daiteke. Horretarako, fitxategiak konprimatzeko aukera ematen duten software espezifikoak erabiltzen dira, eta jatorrizkoek baino pisu txikiagoko luzapena duten fitxategiak sortzen, fitxategiekin egin nahi diren operazioei laguntzeko. Ildo horretan, honako hauek dira fitxategiak konprimatzeko erabiltzen diren metodo nagusiak:
La gestión del espacio de almacenamiento de los diferentes soportes existentes en el mercado puede ser diversa, es decir, es posible almacenar un archivo sin comprimir o comprimido. Para ello se emplean softwares específicos que lo permiten y cuyo resultado final es un archivo con una extensión que posee menor peso que el original para facilitar las diferentes operaciones que se quieran realizar sobre él. En este sentido, los principales métodos empleados para comprimir un archivo son:
DVD eta Blu-ray formatuetan merkaturatzen diren edukiek, informazioa babesteko metodo estandar gisara, eskubideak digitalki kudeatzeko teknika bat erabiltzen dute, eta, teknika horren ondorioz, edukiaren eskualde hartzailerako kodetuta dauden gailuetan bakarrik ikus daiteke eduki hori. Eskualdeko bederatzi kodeketa mota daude:
Los contenidos comercializados en DVD y en Blu-ray usan como método estándar para la protección de su información una técnica de gestión digital de los derechos de manera que solo se puede reproducir en aquellos dispositivos que estén codificados para la región en la que se comercializa. Existen nueve tipos de codificaciones diferentes de región:
Las conducciones de transporte y distribución general de agua seguirán la topografía del terreno, con sus consiguientes variaciones de recorrido, salvando todos aquellos elementos propios de otros servicios ya existentes (redes de saneamiento, gas u otros servicios). Igualmente deberán disponer de toda una serie de elementos propios para su gestión y maniobra (válvulas de corte y sectorización, ventosas, descargas, etc.).
Garraio- eta banaketa-sare nagusiek orografiaren gorabeherei eta ibilbide-aldaketei jarraitzen diete eta gainerako zerbitzuen elementuak saihesten dituzte (saneamendu-sareak eta gasaren edo beste zerbitzu batzuen banaketa-sareak). Sareak kudeatzeko eta maniobratzeko behar diren berariazko elementu oro barne hartzen dute (eten-balbulak, sektorizazio-balbulak, bentosak, hustubideak...).
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Nitratos: uso excesivo de fertilizantes nitrogenados en la agricultura, así como los procedentes de explotaciones ganaderas sin una adecuada gestión de los purines.
Nitratoak: nekazaritzaren ongarri nitrogenodunen erabilera neurrigabean dute jatorria, edo mindaren kudeaketa desegokia egiten duten abeltzaintzako ustiategietan.
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Las aguas de los acuíferos se renuevan de forma constante, mediante la recarga natural, gracias a nuevas precipitaciones e infiltraciones por escorrentía superficial, o bien por la recarga inducida o artificial, a través de las propias administraciones públicas y empresas encargadas de la explotación y gestión del agua en cada zona.
Akuiferoetako ura etengabe berritzen da. Birkarga naturala dela diogu prezipitazioak eta azaleko isurketen infiltrazioa tarteko direla gertatzen denean, eta induzitua edo artifiziala dela, herri-administrazioaren eta tokiko uraren ustiaketa- eta kudeaketa-enpreseak tarteko direla gertatzen denean.
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Este hecho, provoca que con mayor frecuencia las empresas dedicadas a la explotación y gestión del agua potable, se planteen otros tratamientos descritos en el siguiente apartado.
Hori horrela izanik, edateko uraren ustiaketa- eta kudeaketa-enpresek gero eta sarriago jotzen dute beste tratamendu batzuetara (hurrengo atalean aipatuko dira).
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Es habitual que la empresa encargada de la gestión y el mantenimiento de la red de saneamiento urbano o bien las propias administraciones locales dispongan de instrucciones técnicas para la ejecución de las acometidas de enlace con edificaciones de uso residencial, terciario o industrial, por lo que deberá atenderse con preferencia a dichas instrucciones, o a otras de carácter más general como es la Guía Técnica para Redes de Saneamiento y Drenaje, publicada por el CEDEX.
Oso ohikoa da hiri-saneamenduko sarea kudeatzeaz eta mantentzeaz arduratzen den enpresak edota tokiko administrazioek beraiek jarraibide teknikoak izatea eraikinetako harguneak sarera lotzeko moduaz (bizitegi-eremuko eraikinak, nahiz hirugarren sektorekoak, industrialak…), eta beraz, horrelako lanak egitean lehentasun osoz jarraitu behar zaie jarraibide horiei, edota bestela, izaera orokorragoko beste batzuei, hala nola CEDEXek (herri-lanetako azterketa- eta esperimentazio-zentroko hidrografia-azterketen zentroa) argitaratutako Saneamendu eta Drainatze Sareetarako Gida Teknikoa delakoari.
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Las aguas excesivamente contaminadas implican un exceso de trabajo para las depuradoras y por consiguiente una pérdida de calidad del agua obtenida para su reutilización posterior. Lo mismo ocurre con las infiltraciones de niveles freáticos. La posibilidad de discriminar mediante una cámara de vertido los residuos sólidos de los líquidos, contribuye a un mejor tratamiento y gestión de las aguas residuales, en su conjunto.
Ur kutsatuegiek lan handiegia dakarkie araztegiei, eta beraz, gerora berriro erabiltzeko lortzen den ura kalitate okerragokoa izatea ere bai. Beste horrenbeste gertatzen da maila freatikorako iragazketekin ere. Alde horretatik, oso kontuan izatekoa da isuriak biltzeko ganbera baten bidez hondakin solidoak eta likidoak bereizteko aukera, hobetu egiten baitu, oro har, hondakin-uren tratamendua eta kudeaketa.
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Hoy en día existen sistemas de reutilización de aguas pluviales más avanzados que incorporan módulos de gestión electrónica, donde a través de un avanzado software intercalado en el circuito, permiten actuar como dispositivo discriminador entre el agua de red y la recogida por la cisterna de aguas pluviales.
Badira, gaur egun, euri-urak berrerabiltzeko sistema horiek baino aurreratuagoak, kudeaketa elektronikorako moduluak dituztenak. Horrelakoak, zirkuituan tartekatzen den software aurreratu baten bidez, sareko ura eta euri-uren tangan bildutakoa bereizteko gailu modura erabiltzen dira.
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
IT 3.4 Programa de gestión energética.
AT 3.4 - Kudeaketa energetikoaren programa.
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Ostalaritza eta turismoa (93)
Evitar todas aquellas operaciones que supongan un encarecimiento en la gestión.
Kudeaketa garestiagoa izatea eragiten duten ekintzak desagertuko dira.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
Estipular las diversas fuentes de alimentación, sistemas de ventilación e iluminación, la acústica, el sistema de evacuación de aguas residuales y la gestión de residuos.
Antolaketarekin loturiko askotariko erabakiak hartzea: hartuneak, aireztapen- eta argiztapen-sistemak, akustika, hondakin-urak husteko sistema eta hondakin-kudeaketa.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
Seguridad alimentaria y APPCC: refrigeración de todas las salas, marcha hacia delante de los alimentos, materiales resistentes y de fácil limpieza, sistemas de desinfección, prever la gestión de residuos sólidos y líquidos, etc.
Elikadura-segurtasuna eta AKPKA: hozte-sistema gela guztietan, elikagaien aurreranzko martxa, material gogorrak eta erraz garbitzekoak, desinfektatze-sistemak, hondakin solidoen eta likidoen kudeaketaren aurrezehaztapena, etab.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
Sistema de producción, gestión y organización culinaria
Sukaldaritzako ekoizpen-, kudeaketa- eta antolaketa-sistema
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
Sistema de producción, gestión y organización culinaria
Sukaldaritzako ekoizpen-, kudeaketa- eta antolaketa-sistema
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2.1.4. Gestión de residuos
2.1.4. Hondakin-kudeaketa
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Los métodos más generalizados para la gestión de los residuos son la incineración y el vertido controlado.
Hondakin-kudeaketarako metodo nagusiak errausketa eta isurketa kontrolatua dira.
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A) Residuos susceptibles de ser gestionados. Programa de gestión de residuos.
A) Hondakin kudeagarriak. Hondakinak kudeatzeko programa.
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Según la naturaleza y el volumen de los residuos generados en un establecimiento, cabe la posibilidad de implantar un programa o plan de gestión de residuos tramitado por una empresa externa para la obtención de subproductos como biodiesel, fertilizantes o biogás.
Establezimendu batean sortutako hondakinen jatorriaren eta bolumenaren arabera, kanpoko enpresa batek izapidetutako hondakinak kudeatzeko programa edo plan bat ezar daiteke, azpiproduktuak lortzeko; adibidez: biodiesela, ongarriak edo biogasa.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
El objetivo principal del plan de gestión de residuos es impedir la contaminación cruzada dentro de las instalaciones y garantizar la eliminación adecuada de los desperdicios y subproductos generados en las empresas para reducir el impacto medioambiental, ya sean cocinas centrales, procesadoras de alimentos u otro tipo de empresas.
Hondakinen kudeaketa-planaren helburu nagusia da instalazioetan kutsadura gurutzaturik ez gertatzea, eta horrekin batera, enpresetan (sukalde zentraletan, elikagaiak elaboratzen dituzten establezimenduetan edota beste enpresa mota batzuetan) sortzen diren hondakinak eta azpiproduktuak behar bezala deuseztatzen direla bermatzea, ingurumen-inpaktua txikitzeko.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
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