Emaitzak: 836

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (43)
Planificación y evaluación de la formación de los grupos de proyectos. Proiektu-taldeen sorrera planifikatzea eta ebaluatzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No favorece la formación de equipos técnicos especializados, ya que estos están distribuidos entre varios proyectos y no hay una centralización de experiencias y esfuerzos. Ez da lagungarri talde tekniko espezializatuak sortzeko, talde horiek hainbat proiektutan banatuta baitaude eta esperientziak eta ahaleginak ez baitira inon zentralizatzen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

b) La formación del personal existente, en los métodos operativos nuevos o revisados. b) Lehengo langileen trebakuntza, metodo operatibo berrietan edo berriz aztertutako metodoetan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

- Formación en los equipos y en las técnicas y procesos de montaje con sus materiales. - Ekipoei eta muntaia-teknikei eta -prozesuei (eta materialei) buruzko trebakuntza izatea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

4.8 Plan de Información, Plan de Formación y consulta de los trabajadores. 4.8. Informazio Plana, Trebakuntza Plana eta langileen kontsulta.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

4.8 Plan de Información, Plan de Formación y consulta de los trabajadores 4.8. Informazio Plana, Trebakuntza Plana eta langileen kontsulta

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Incluye también la generación de Manuales de primeros auxilios para formación e información a los trabajadores, Auditorías de control, Plan de actuaciones y mantenimiento de equipos de extinción. Halaber langileak trebatzeko eta informatzeko lehen laguntzako eskuliburuak, kontrol-ikuskaritzak, jarduera-planak eta itzaltzeko tresnak zaintzeko planak sortzea ere barne hartzen du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Figura 6.4. Formación de los miembros de equipos de proyecto a largo plazo. 6.4 irudia. Epe luzerako proiektu-taldeko kideen trebakuntza.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El concepto técnico es sencillo, desde la estación de transformación hasta el usuario final se utiliza la red eléctrica y a partir de la estación de transformación se conecta con la red de telecomunicaciones convencional. Kontzeptu teknikoa erraza da: sare elektrikoa erabiltzen da transformazio-estaziotik amaierako erabiltzailearenganaino; transformazio-estaziotik konektatzen da ohiko telekomunikazio-sarearekin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Reducción del tiempo de formación de los Operadores, al ser similares las interfases Hombre-Proceso. Gizaki-prozesu interfazeak antzekoak direnez, operadoreen prestakuntza-denbora murriztea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (5)
Elaborar los manuales de Formación e Información de todos los puestos de trabajo existentes en la empresa. Enpresako lantoki guztietarako prestakuntza- eta informazio-eskuliburuak egitea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Impartir Formación e Información en materia Preventiva a todo el personal de la empresa, además del reciclaje continuo de este. Enpresako langile guztiei prebentzioaren alorrean prestakuntza eta informazioa eskaintzea eta arlo horretanetengabe birziklatzea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Cuidar de que todos los trabajadores reciban una formación e información adecuada en materia de Seguridad y Salud y fomentar la colaboración de los mismos en la práctica y observancia de las medidas preventivas de los accidentes de trabajo y enfermedades profesionales. Langile guztiek segurtasunaren eta osasunaren alorrean trebakuntza eta informazio egokia jasotzen dutela begiratzea eta haien arteko lankidetza sustatzea laneko istripuak eta gaixotasun profesionalak prebenitzeko neurriak gauzatzeari eta zaintzeari dagokienez.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

No obstante lo señalado en los apartados anteriores, el empresario podrá asignar la presencia de forma expresa a uno o varios trabajadores de la empresa que, sin formar parte del Servicio de Prevención Propio ni ser Trabajadores Designados, reúnan los conocimientos, la cualificación y la experiencia necesarios en las actividades o procesos mencionados con anterioridad y cuenten con la formación preventiva correspondiente, como mínimo, a las funciones del Nivel Básico. Aurreko ataletan adierazitakoa gorabehera, enpresariak enpresako langile bat edo batzuk beren beregi izenda ditzake. Langile horiek, kanpoko prebentzio-zerbitzuko kide edo langile izendatuak izan gabe, lehen aipatutako jarduera edo prozesuetan behar diren ezagutza, trebakuntza eta esperientzia bildu behar dituzte. Halaber, prebentzio-prestakuntza egokia eduki behar dute, gutxienez, oinarrizko mailako funtzioei dagokiena.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Recibir, estudiar y asimilar la formación e información (inicial y periódica) impartida por el Empresario, para ponerla en práctica cuando desarrollen sus tareas. Enpresariak ematen duen (hasierakoa eta aldizkakoa) prestakuntza eta informazioa jasotzea, ikastea eta bereganatzea, beren jardunean erabili ahal izateko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (39)
Accionamientos de moldes, cierres de silos, dispositivos de alimentación en lijadoras, multivibradores contra la formación de atascos en depósitos de arena, cemento y sustancias adicionales en silos, instalaciones de transporte, accionamiento de puertas en hornos para tejas y compuertas de distribución. Moldeen eragingailuak, siloetako itxigailuak, lixatzeko makinetako elikagailuak, siloetan hondarrak, zementuak eta beste sustantziek eragindako buxatzeen kontrako multibibragailuak, garraiatze-instalazioak, teilentzako labeetako eta banaketa atasketako ateen eragintza.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La alimentación está repartida en cuatro grupos (VDI 3240): Formación de reserva: Elikatze-lanak lau multzotan banatuta daude (VDI 3240): Erreserba-sorkuntza:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

BLOQUE 1 Formación de la viruta 1. BLOKEA. Txirbila sortzea

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Formación real de la viruta. Txirbilaren sorkuntza erreala.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Formación del personal. Langileen prestakuntza.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Es preciso prever un sistema de formación polivalente y continuado para reparar los imprevistos, (Incremento de coste). Ezustekoak konpontzeko etengabeko prestakuntza balioaniztuna eta jarraitua aurreikusi behar da (kostua handitzen da).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La formación de la rebaba es un factor crítico en el forjado con matriz cerrada, puesto que causa acumulación de presión dentro de la estampa que dificulta el llenado de la cavidad. Matrize itxiarekin egindako forjaketan, bizarren sorkuntza faktore erabakigarria da, estanpa barruan presioa pilatzea eragiten baitu, eta horrek barrunbea betetzea eragozten baitu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Una selección incorrecta afecta el flujo de la fibra en la pieza, la carga requerida y la formación de rebaba. Aukeraketa okerrak piezaren zuntzaren fluxuari, beharrezko kargari eta bizarraren sorkuntzari eragiten die.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La experiencia nos demuestra que una de las bases del éxito de la implantación de cualquier sistema es la formación. Esperientziak erakusten duenez, edozein sistema sartzean, prestakuntza da sistema horren arrakastaren oinarrietako bat.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta formación tendrá tres objetivos básicos: Prestakuntza horrek hiru helburu nagusi edukiko ditu:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (49)
Es imprescindible en la asimilación del calcio, para la formación de nuevas células y para la nutrición de los tejidos. Ezinbestekoa da kaltzioa asimilatzeko, zelula berriak sortzeko eta ehunak elikatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es un componente esencial de dos aminoácidos esenciales que ayudan a la formación de proteínas, además ayuda al hígado a secretar bilis y es un componente de hormonas como la insulina. Proteinak sortzen laguntzen duten ezinbesteko bi aminoazidoren funtsezko osagaia da. Horrez gain, gibelari behazuna jariatzen laguntzen dio, eta intsulina eta gisako hormonen osagaia da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Colabora en mantener el equilibrio del organismo, es importante para la formación de ácido en el estómago y ayuda al hígado a eliminar tóxicos. Organismoaren oreka mantentzen laguntzen du, garrantzitsua da urdailean azidoa sortzeko eta gibelari toxikoak kanporatzen laguntzen dio.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ayuda a la formación y mantenimiento de la salud de los huesos, es necesario para liberar la energía de las células y para la absorción de muchos nutrientes. Hezurrak sortzen eta osasuntsu mantentzen laguntzen du, eta beharrezkoa da zeluletako energia askatzeko eta elikagai asko xurgatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es importante para la función inmunológica, el sistema nervioso y la formación de glóbulos rojos. Garrantzitsua da funtzio immunologikoa betetzeko, nerbio-sistemarako eta globulu gorriak sortzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es una vitamina vital para la formación de glóbulos rojos, para el crecimiento y para la regeneración de los tejidos; además, se acumula en el hígado, de modo que se puede estar un tiempo sin consumirla. Globulu gorriak sortzeko eta ehunak birsortzeko eta hazteko ezinbesteko bitamina da. Gainera, gibelean metatzen da eta, beraz, denbora-tarte batez kontsumitu gabe egon daiteke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para cada programa se ofrece información sobre: Programa bakoitzerako honako informazio hau eskaintzen da:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En todo este proceso se ha de contar con el apoyo, formación y sensibilización del personal sanitario para poder disponer de recursos humanos especializados y en pro de la calidad de la asistencia sanitaria. Prozesu horretan guztian pertsonal sanitarioaren laguntza, trebakuntza eta sentsibilizazioarekin kontatu beharra dago giza baliabide espezializatuak eta osasun-laguntzaren kalitatearen aldekoak izateko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En ellos se realizan actividades de rehabilitación, de hábitos de vida (horarios, adecuación y distribución del tiempo de ocio), de formación, talleres ocupacionales, etc. Bertan, errehabilitazioko, bizitzako ohituretako (ordutegiak, aisialdiko denbora banatzea eta egokitzea), prestakuntzako, tailer okupazionaletako eta abarreko jarduerak egiten dira.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los centros de internamiento disponen de los recursos necesarios para cubrir las necesidades de formación escolar y ocupacional adecuados a las características de los menores, así como los derivados de sus necesidades en cuanto a actividades deportivas, culturales o recreativas necesarias para su desarrollo. Barneratze-zentroek adingabeen ezaugarrietara egokitutako eskola-heziketako eta lanerako prestakuntzako beharrak betetzeko baliabideak izaten dituzte; eta horrez gain, garatzeko behar dituzten kirol-, kultura- eta jolas-jarduerei dagokienez, dituzten beharretatik eratorritako beharrak betetzeko baliabideak ere izaten dituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (6)
En la tabla también se observa que la anotación del acetileno en temperatura de inflamabilidad no es necesaria, ya que este es un gas y la pirólisis (formación de gas para la combustión) no es aplicable a los gases, ya que de por sí estos ya son gases. Taulan hau ere ikus daiteke: azetilenoa sukoitasun-tenperaturan adieraztea ez dela beharrezkoa, gasa baita, eta pirolisia (errekuntzarako gasa sortzea) ez da aplikagarria gasetan, horiek berez baitira gasak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En elfiltro deshidratadorse eliminan la humedad y las impurezas existentes en el líquido y se evita la formación de burbujas, de forma que el flujo que llega a la válvula de expansión sea totalmente limpio y continuo. Iragazki deshidratatzailean, likidoan dauden hezetasuna eta ezpurutasunak kentzen dira, eta burbuilak sortzea saihesten da, espantsio-balbulara iristen den fluxua guztiz garbia eta etengabea izan dadin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Evitar la formación de condensaciones en el parabrisas. Haizetarakoan kondentsazioak sortzea saihestea.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si calentamos un trozo de madera, lo primero que detectamos es la formación de gases e iones que, cuando alcanzan una determinada energía, inician el fuego. Egur zati bat berotzen badugu, detektatzen dugun lehenengo gauza da gasak eta ioiak eratzen direla, eta, energia kantitate jakin bat dutenean, sua sortuko dute.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La importancia del mantenimiento radica en la conservación adecuada y la no introducción de elementos que modifiquen las características con las que el calzado se ha homologado, o bien, por guardarlos en un sitio cuyas características favorezcan la formación de hongos o enfermedades infecciosas. Mantentzea oso garrantzitsua da, eta, horretarako, ondo zaindu behar dira, oinetakoak homologatu dituzten ezaugarriak aldatzen dituzten elementuak sartu gabe, edota onddoak edo infekzio-gaixotasunak sortzeko ezaugarri aproposak dituen lekuan gorde gabe.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

cualquier actividad referida aun equipo de trabajo, tal como la puesta en marcha o la detención, el empleo, transporte, reparación, transformación, el mantenimiento y la conservación, incluida, en particular, la limpieza. lan-ekipo bati dagokion edozein jarduera, hala nola martxan jartzea edo gelditzea, erabiltzea, garraiatzea, konpontzea, eraldatzea, mantentzea eta zaintzea, eta batez ere garbiketa barnean hartuta.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (1)
Por ejemplo, la dificultad que el manejo del sitio web pueda suponer para usuarios con poca experiencia o bajo nievl de formación. Adibidez, eskarmentu gutxiko edo prestakuntza-maila baxuko erabiltzaileentzat web gunea maneiatzeak duen zailtasuna.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (106)
La foliculogénesis o formación de los folículos comienza en la vida prenatal, apareciendo lo que se conoce como folículos primordiales; y no cesa hasta la menopausia. Obogenesiari edo folikuluen osaketari jaio aurretik ekiten zaio, eta funtsezko folikuluak agertzen dira; ez da menopausiara arte geratzen.

Materiala: Elektroestetika

Las gónadas femeninas son los ovarios, que producen un solo gameto (óvulo), cada 28 días cuyo proceso de formación se denomina folículogénesis (ovogénesis). Gonada femeninoak obarioak dira; gameto (obulu) bakarra ekoizten dute 28 egunean behin, eta osaketa prozesuari obogenesia esaten zaio.

Materiala: Elektroestetika

El desarrollo de los folículos comienza en la vida prenatal, con la formación de los folículos primordiales (oocito rodeado de una capa de células) y su transformación en folículos primarios (de mayor tamaño y más capas celulares), y no cesa hasta la menopausia. Haurra jaio aurretik hasten dira folikuluak garatzen; funtsezko folikuluak osatzen hasten dira (zelula-geruza batek inguratutako obozitoa) eta folikulu primario bihurtzen dira (handiagoak eta zelula-geruza gehiagokoak). Prozesua ez da menopausiara arte amaitzen.

Materiala: Elektroestetika

Simultáneamente, se desarrollan en el testículo los túbulos seminíferos y las células de Sertoli, estructuras necesarias para la formación de los espermatozoides maduros. Aldi berean, espermatozoide helduak osatzeko beharrezko diren semen-hodixkak eta Sertoli-ren zelulak garatzen dira barrabiletan.

Materiala: Elektroestetika

La primera vez que tiene lugar la formación y salida al exterior de espermatozoides móviles en el número adecuado permite alcanzar la fertilidad y, con ello, la finalización de la pubertad. Espermatozoide mugikor nahikoak osatzen eta kanpora ateratzen diren lehen aldian, ugalkortasuna lortzen da, eta horrekin amaitzen da pubertaroa.

Materiala: Elektroestetika

Las glándulas sebáceas de la cara, hombros y pecho se desarrollan y aumentan su actividad, lo que hace que el sebo y las grasas se acumulen, facilitando la formación de comedones, que pueden infectarse y dar lugar a formaciones papulo-pustulares que constituyen el típico acné. Aurpegiko, sorbaldetako eta bularreko sebo-guruinak garatu eta jarduera areagotzen dute, eta, horrenbestez, seboa eta gantzak pilatu egiten dira. Horren bidez, zaldarrak osatzen dira, eta infektatu eta ohiko aknea osatzen duten formazio papular-pustularrak ere ager daitezke.

Materiala: Elektroestetika

Más abajo se describe brevemente los pasos que conducen a la formación de espermatozoides fértiles, así como la regulación de la función testicular. Jarraian, espermatozoide ugalkorrak nola sortzen diren azaltzen da, labur bada ere, baita barrabilen funtzioa nola erregulatzen den ere.

Materiala: Elektroestetika

Entre ellas se encuentran las células de Sertoli, cuya función es importante para la formación de los espermatozoides y producen una hormona, la inhibina. Besteak beste, Sertoli-ren zelulak aurkitzen dira hor; zelula horien funtzioa garrantzitsua da espermatozoideak osatzeko eta hormona bat ekoizten dute: inhibina.

Materiala: Elektroestetika

Por ello, los riñones son «los guardianes de los líquidos del organismo», y su función excretora, la formación de la orina, no es más que la consecuencia de su función regula dora. Horrenbestez, giltzurrunak «organismoko likidoen zaindariak» dira, eta iraizte-funtzioa (gernua osatzea) funtzio erregulatzailearen ondorioa baizik ez da.

Materiala: Elektroestetika

La formación de la orina permite también limpiar el plasma de las sustancias inservibles y nocivas y conservar las que son necesarias para el organismo. Gernua sortuz, gainera, plasma garbi daiteke, plasmarentzat erabilezinak eta kaltegarriak diren substantziak kanporatzen baitira, eta organismoarentzat beharrezkoak direnak kontserbatu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (18)
-Dermatosis inflamatoria crónica caracterizada por enrojecimiento cutáneo y formación de grandes escamas plateadas. Hanturazko dermatosi kronikoa. Larruazala gorritzea eta zilar-koloreko ezkata handiak eratzea dira ezaugarriak.

Materiala: Irudia

-Adelgazamiento y hundimiento de la epidermis con formación de cicatriz. - Epidermisa mehetu eta hondoratzea eta orbaina eratzea.

Materiala: Irudia

Acción de las bacterias (formación de lesiones inflamatorias) Bakterioen jarduera, hanturazko zauriak.

Materiala: Irudia

Hiperqueratosis folicular, con formación de una pápula dura, aluminada, con una escama más o menos dura en el vértice. Hiperkeratosi folikularra. Papula gogor eta aluminioztatua eratzen da, ezkata gogortxo batekoa puntan.

Materiala: Irudia

El grano, o Formación de la imagen fotográfica. Pikorra, o Irudi fotografikoa sortzea.

Materiala: Irudia

Están relacionadas con la formación y el desarrollo de la personalidad Nortasuna eratzearekin eta garatzearekin daude lotuta.

Materiala: Irudia

oFormación de la imagen fotográfica. oIrudi fotografikoaren eraketa.

Materiala: Irudia

La refracción y la formación de sombras por gradiente de temperatura Tenperatura-gradienteen ondoriozko errefrakzioa eta itzal-sorrera

Materiala: Irudia

La refracción y la formación de sombras por gradiente de viento Haize-gradienteen ondoriozko errefrakzioa eta itzal-sorrera

Materiala: Irudia

Cursos de Control de sonido en radio, Plan de programación Curso para la formación de equipos humanos, Cursos de dirección: Irratian soinua kontrolatzeko ikastaroak, programazio-plana, lan-taldeak osatzeko ikastaroak, zuzendaritza-ikastaroak:

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (39)
En sus proximidades se sitúan la formación salina del Lago Rosa y la Isla de Goree desde donde partían las naves con los esclavos hacia América. Hortik hurbil daude Aintzira Arrosa (gazia) eta Goree uhartea; esklaboz betetako ontziak Ameriketara abiatzen ziren uhartetik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los autores, profesores de Formación Profesional, cuentan con una dilatada experiencia en la enseñanza de aplicaciones informáticas para el diseño y la simulación de circuitos electrónicos. Egileek, Lanbide Heziketako irakasle izanik, esperientzia zabala dute zirkuitu elektrikoak diseinatzeko eta simulatzeko aplikazio informatikoen irakaskuntzan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Poseer amplia formación técnica sobre organización de viajes y manejo de grupos. Bidaien antolakuntzari eta taldeak gidatzeari dagokionez ondo trebatuta egotea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

los viajes de negocios, los eventos como reuniones, congresos y ferias, y las nuevas modalidades de viaje para formación tecnológico-científica o el lanzamiento de nuevos productos. negozio-bidaiak, bileren, biltzarren eta azoken antzeko ekitaldiak eta teknologian nahiz zientzian trebatzeko edo produktu berriak merkaturatzeko bidaia-modalitate berriak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Ecos de este modelo menos agresivo llegan también a núcleos como La Aldea, Agaete (bajo la sombra de la formación geológica del Dedo de Dios), y Galdar. La Aldea, Agaete (Dedo de Dios eraketa geologikoaren itzalean) eta Galdar herrietan ere badira hain erasotzailea ez den turismo-eredu horren aztarnak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Esta isla de morfología circular tiene su centro el la cima del pico Garajonay, en sus faldas el parque nacional homónimo da cobijo a formaciones vegetales de laurisliva, coníferas y fayal-brezal, una tupida red de sendas permiten al turista acceder a los rincones mas interesantes como el arroyo de El Cedro. Morfologia zirkularreko uharte horren erdigunea Garajonay tontorra da; bere hegaletan izen bereko parke nazionala dago. Ereinotz-, konifero- eta txilar-basoak dira nagusi bertan. Bidezidor-sare sarri batek txokorik interesgarrienetara iristea ahalbidetzen dio turistari, besteak beste, Cedro errekara.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Tampoco la isla ofrece las mejore condiciones para el turismo de sol y playa , ya que no abundan las formaciones arenosas. Uharteak ez du aukera handirik eskaintzen eguzkia eta hondartza nahi dituen turismorako, hondartza gutxi baititu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Otros escenarios naturales son mas frecuentados por los turistas que llegan a Baleares como los miradores y senderos del Cabo Formentor , el islote horadado de “Na Foradada”, las calas y torrente de “Sa Calobra”, y las formaciones de estalactitas y estalagmitas de las cuevas de Drach, Artá y Hams, todas ellas en Mallorca. Beste hainbat gune naturalek bisitari gehiago jasotzen dituzte: Formentor lurmuturreko begiratokiak eta bidezidorrak, Na Foradada uhartetxo zulatua, Sa Calobra-ko kalak eta uharra eta Drach, Artà eta Hams haitzuloetako (guztiak Mallorcan) estalaktita- eta estalagmita-eraketak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El relieve que actualmente muestran estas islas tomó mayor definición durante el plegamiento alpino, puede considerarse que el conjunto insular está vinculado en su génesis con el Sistema Bético que tras hundirse bajo las aguas del Mediterráneo en el Cabo de la Nao (C.Valenciana), emerge nuevamente en las Baleares, algo distinto es la formación de Menorca que se relaciona geológicamente con la orogenia que configuró la cordillera Costero-Catalana. Uharte hauen erliebea tolestura alpetarrean zehaztu zen gehienbat; esan daiteke uharte multzoaren sorrera Sistema Betikoarenarekin lotuta dagoela: Nao lurmuturrean (Valentziako Erkidegoa) Mediterraneoko uretan hondoratu ondoren, Balearretan azaleratzen da berriro; Menorca, ordea, Kataluniako kostaldeko mendikatearen orogeniarekin lotuta dago geologikoki.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la etapa final del paleolítico, las cuevas de Nerja, muy frecuentadas hoy por las formaciones calcáreas de estalactitas y estalagmitas, recogen muestras del arte del hombre primitivo, mas tardías son las escenas esquemáticas de la provincia de Almeria pertenecientes al arte rupestre levantino (Patrimonio de la humanidad). Paleolitikoaren amaierakoak dira Nerjako haitzuloetako gizaki primitiboen arte-adierazpenak; gaur egun, jende asko joaten da karezko estalaktita eta estalagmitak ikustera ere. Geroagokoak dira Almeriako irudi eskematikoak, Levanteko labar-artearen baitakoak (Gizateriaren Ondare).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
A veces el proyectista no tiene la formación técnico-práctica indispensable; entonces el operario debe suplir las deficiencias, aportando las aclaraciones y modificaciones necesarias. Hainbatetan, proiektugileek ez dute prestakuntza tekniko eta praktiko nahikoa, eta, halakoetan, langileek bete behar dituzte haien hutsuneak, eta beharrezko azalpenak eman eta beharrezko aldaketak egin.

Materiala: Egurraren teknologia

En la formación de los nudos hay una disposición peculiar entre las especies frondosas y las coniferas. Adabegien antolamendua ezberdina da hostozabalen eta koniferoen artean.

Materiala: Egurraren teknologia

Sin embargo, aparte la formación de los falsos anillos, se tendrá en cuenta que, dada la forma cónica del tronco, los anillos anuales van estrechándose hasta su desaparición conforme van subiendo. Gainera, kontuan izan beharra dago, sasieraztunak eratzen direla ez ezik, enborrean gora egin ahala gero eta estuagoak direla eraztunak eta, azkenerako, desagertu egiten direla, enborrak konikoak direla eta.

Materiala: Egurraren teknologia

La savia se compone también de oxígeno, que, con la ayuda del sol, da la vida al árbol, originando el desarrollo y formación de ramas, hojas y frutos. Oxigenoak ere osatzen du izerdia. Eguzkiaren laguntzaz, bizia ematen die oxigenoak zuhaitzei, eta adarrak, hostoak eta fruituak gararazten eta erarazten ditu.

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (147)
carga de tareas para el resto de trabajadores, costes de captación, selección, formación, adaptación de sustitutos, etc. lan-karga gainerako langileentzat; ordezkoak hartzeak, hautatzeak, trebatzeak, egokitzeak eragiten dituzten kostuak; eta abar.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

esta se suele incrementar siempre que exista un reconocimiento y valoración de la labor del trabajador (por parte de sus superiores), un plan de formación, expectativas de promoción e incluso una buena estrategia de marketing interno. handitu egiten da langileak hautematen duenean bere lana aintzatetsi eta balioetsi egiten dutela (gainekoek), trebakuntza-plan bat dagoenean, langileak enpresan ibilbide profesional bat izateko itxaropena duenean edo barne-marketineko estrategia on bat dagoenean.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Facilitar la formación y adaptación al puesto de los nuevos empleados. Langile berriak trebatzen eta lanpostura egokitzen laguntzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Mejorar lapolítica de prevención de riesgos,invirtiendo en formación y en más y mejores elementos de seguridad para los trabajadores, puesto que gran parte de las ausencias justificadas se deben a accidente laboral o enfermedad profesional. Arriskuak prebenitzeko politikahobetzea, langileen trebakuntzan eta haientzako segurtasun-elementu gehiago eta hobeetan inbertituz; izan ere, justifikatutako abstentzio gehiena lan-istripu edo gaixotasun profesional batek eragiten du.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Entre las actividades que más habitualmente se externalizan encontramos la gestión de la contratación, la formación y el pago de nóminas. Kanpora ateratzen diren jarduera ohikoenak dira, besteak beste, kontratazioaren, trebakuntzaren eta nomina-ordainketaren kudeaketa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Es más rápido y económico que la captación externa y permite aprovechar las inversiones que se hayan hecho en formación de personal. Kanpo-bilaketa baino azkarragoa eta merkeagoa da, eta aukera ematen du langileen prestakuntzan egin diren inbertsioak aprobetxatzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

los colegios profesionales, universidades, centros de formación etc., suelen tener una base de datos de titulados, con un perfil profesional concreto, que demandan empleo. elkargo profesionalek, unibertsitateek, prestakuntzako zentroek, eta abarrek ikasketak amaitu dituzten ikasleen datu-base bat izaten dute. Profil profesional zehatz bat duten eta lan bila dabiltzan ikasleak dira.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Lo que se requiere para optar al puesto (formación, experiencia, características personales, etc.). Postua lortzeko behar dena (trebakuntza, esperientzia, ezaugarri pertsonalak, etab.).

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Pon primero tu experiencia profesional si destaca más que tu formación. Jarri lehenengo zure lan-esperientzia, baldin eta zure prestakuntza baino garrantzitsuagoa bada.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para ello, tras comentar su resultado en las pruebas anteriores, intentará profundizar en su experiencia profesional y formación, así como informarle minuciosamente de las condiciones del puesto (retribución concreta, horario específico, duración exacta del contrato, etc.). Horretarako, aurreko probetako emaitzei buruz jardun ostean, saiatuko da hautagaiaren lan-esperientzian eta -trebakuntzan sakontzen, eta, era berean, lanpostuaren baldintzak xehetasunez azalduko dizkio (ordainsaria, ordutegi zehatza, kontratuaren iraupena, etab.).

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (15)
Los riesgos químicos pueden ser debidos bien a factores intrínsecos a los propios productos, según sus propiedades físicas y químicas indicadas anteriormente, bien a factores externos a los mismos por las condiciones en que se utilizan, ya sea por fallos en las instalaciones o equipos, o por un comportamientos humano inadecuado, debido al desconocimiento de la peligrosidad del producto o por falta de formación. Arrisku kimikoak produktuen berezko faktoreen ondoriozkoak izan daitezke —lehen aipatutako ezaugarri fisiko eta kimikoen ondoriozkoak—, edo produktuen kanpoko faktoreen ondoriozkoak —erabiltzen diren kondizioen ondoriozkoak—.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se encarga del estudio integrado de la formación, composición, estructura y reacciones químicas de los elementos y compuestos inorgánicos (por ejemplo, ácido sulfúrico o carbonato cálcico); es decir, los que no poseen enlaces carbono-hidrógeno. Elementu eta konposatu ez-organikoen eraketa, konposizioa, egitura eta erreakzio kimikoak aztertzen ditu; karbono-hidrogeno loturarik ez duten konposatuak dira ez-organikoak (adibidez, azido sulfurikoa edo kaltzioa karbonatoa).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La madera de las coníferas está constituida por fibras largas y resistentes con las que se logra formar una compleja malla entretejida que propicia una adecuada formación de papel en máquina. Koniferoen zurak zuntz luzeak eta gogorrak ditu, eta, horiekin, bilbatutako sare konplexu bat eratzea lortzen da; horri esker, makinetan papera egoki eratzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

De permitirse esto, la hoja de papel presentará una deficiente formación. Hori gertatuko balitz, paper-orria akastuna izango litzateke.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Durante la formación de la hoja de papel, estos minerales se distribuyen por toda la estructura del papel, trasladándose una cantidad superior hacia las capas exteriores del papel. Paper-orria eratzen den bitartean, mineral horiek paper-egitura guztian banatzen dira, eta kantitate handiagoa joaten da paperaren kanpoko geruzetara.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Es uno de los más realizados, puesto que tiene importancia tanto para estudios agronómicos, como para estudios ambientales, ya que la materia orgánica a menudo actúa, a través de la formación de los compuestos organometálicos, como trampa para la inmovilización de metales pesados. Analisi erabilienetako bat da, azterketa agronomikoetan eta ingurumenekoetan garrantzia duelako; izan ere, materia organikoak askotan jokatzen du metal astunak immobilizatzen dituen tranpa gisa konposatu organometalikoak eratuz.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La liofilización tiene la ventaja de evitar la formación de agregados en la muestra a secar, ya que se deshacen durante el proceso. Liofilizazioaren abantaila da lehortu beharreko laginean ez dela agregakinik sortzen, desegin egiten baitira prozesuan.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Añádele 20 ml de diclorometano y remuévelo lentamente de 5 a 7 minutos, previniendo la formación de emulsiones. Gehitu 20 ml diklorometano, eta poliki eragin 5-7 minutuz, ez dadin emultsio bat sortu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las bebidas refrescantes están carbonatadas con CO2 a presiones superiores a la atmosférica y al disminuir la presión (abrir la botella) se desplaza el equilibrio hacia la formación de moléculas gaseosas (burbujas). Edari freskagarriak karbonatatuta egoten dira; presio atmosferikoaren gaineko CO2-presioak dituzte. Presioa murriztean (botila irekitzean), oreka lerratu egiten da, eta gas molekulak sortzen hasten dira (burbuilak).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los P&ID también se emplean para la formación de los operadores de planta. P&ID diagramak, bestalde, instalazioko operadoreak trebatzeko ere erabiltzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (16)
En el primer grupo, ramos vegetativos o formaciones vegetativas, se incluyen todos aquellos tipos de ramos que solamente llevan yemas de madera. Adaxka begetatiboak edo formazio begetatiboak izeneko lehen taldean, zur ernamuinak baino ez daramatzaten denetariko adaxkak biltzen dira.

Materiala: Nekazaritza

En el grupo de ramos fructíferos o formaciones fructíferas, se incluyen los tipos de ramos que tienen una, varias o todas sus yemas de flor. Adaxka fruitu emaileak edo formazio fruitu emaileak izeneko taldean, beren ernamuin bat, hainbat edo guztiak loretan dituzten adaxka motak biltzen dira.

Materiala: Nekazaritza

No todas estas formaciones se presentan simultáneamente en una especie o en un árbol aislado. Formazio guztiok ez dira espezie batean edo zuhaitz isolatu batean batera agertzen.

Materiala: Nekazaritza

Así, por ejemplo, el ramo, la brindilla, el dardo y la lamburda son formaciones típicas de los frutales de pepita, mientras que el ramo mixto y los ramos de mayo lo son de los frutales e hueso. Hala, esate baterako, adaxka, brindila, azkona eta lanburda ohiko formazioak dira pipitadun fruta arboletan; adaxka mistoa eta maiatzeko sortak, berriz, hezurdun fruta arboletan dira ohikoak.

Materiala: Nekazaritza

La duración de estos periodos es función de la especie, la variedad, el patrón, el sistema de formación y el tipo de poda. Aldi horien iraupena honako hauek baldintzatzen dute: espezieak, barietateak, txertakak, formazio sistemak eta kimaketa motak.

Materiala: Nekazaritza

Estos calores resultan desfavorables para la coloración de los frutos; la formación de pigmentos en éstos precisa un cierto contraste de temperaturas entre el día y la noche, siendo convenientes temperaturas altas durante el día y moderadas durante la noche. Halako beroak kaltegarriak izaten dira fruituen koloraziorako; pigmentuak osatzeko, tenperaturen kontraste bat egon behar da egunaren eta gauaren artean, izan ere, egunez tenperaturak altuak izatea komeni da eta gauez, berriz, ertainak.

Materiala: Nekazaritza

Cuando los golpes da calor coinciden con la maduración provocan también caídas masivas de fruta, por formación precoz de la capa de abscisión en los pedúnculos. Bero kolpeak eta fruituen heltzea bat datozenean, fruitu asko eta asko erori egiten da, pedunkuluetan abzisio geruza goizegi osatzen delako.

Materiala: Nekazaritza

Las lluvias de cierta consideración, sobre todo si se producen próximas a la madurez, pueden provocar serias caídas de fruta, acelerando la formación de la capa de abscisión en el pedúnculo de los frutos. Helduaroa gertu dagoelarik eurite gogorrak izaten badira, fruitu erorketa latzak gerta daitezke eta fruituen pedunkuluan bizkortu egin daiteke absizio geruzaren osaera.

Materiala: Nekazaritza

En viña, en formaciones en espaldera para txakolí se establecen marcos de 1,4 – 1,5 x 2,85 Mahastian, txakolinerako besorako formazioetan 1,4 – 1,5 x 2,85eko tarteak ezartzen dira.

Materiala: Nekazaritza

el vigor de la variedad condiciona la elección del patrón y el sistema de formación. barietatearen indarrak baldintzatu egiten ditu txertakaren hautaketa eta formazio sistema.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (21)
Desde el año 2015 se ha creado en España el currículo educativo que proporciona los conocimientos básicos para dedicarse a esta profesión; sin embargo, el grueso de los trabajadores de animación no suelen tener una formación específica en este campo. Espainian 2015ean sortu zen lanbide honetan aritzeko oinarrizko jakintzen hezkuntza-curriculuma; hala ere, animazioko langile gehienek ez dute izaten alor horretako prestakuntza espezifikorik.

Materiala: Animazio turistikoa

Dada la variedad de tareas que desarrollan los animadores turísticos y que veremos a lo largo del libro, hay algunas acreditaciones y titulaciones que son solicitadas por las autoridades autonómicas o nacionales, como son que los animadores que desarrollen actividades deportivas deberán contar con los títulos de técnico deportivo o técnico deportivo superior en la modalidad de que se trate según establece el Real Decreto 1913/1997 de 19 de diciembre, o haber superado un número determinado de horas de formación sobre primeros auxilios o prevención de riesgos laborales. Animatzaile turistikoek askotariko lanak egiten dituztenez –liburuan zehar ikusiko ditugu–, autonomia-erkidegoetako eta estatuko agintariek akreditazio eta titulu jakin batzuk eskatzen dituzte: adibidez, kirol-jarduerak egiten dituzten animatzaileek kirol-teknikariaren edo goi-mailako kirol-teknikariaren titulua izatea dagokion modalitatean, abenduaren 19ko 1913/1997 Errege Dekretuan zehazten denez; edota lehen sorospenei eta laneko arriskuen prebentzioari buruzko prestakuntza-ordu jakin batzuk egitea.

Materiala: Animazio turistikoa

nLa legislación sobre animación es muy limitada y apenas aparece en los convenios sobre hostelería, solo a partir de 2015 se implementa, en España, un currículo que seguir en formación profesional. nAnimazioari buruzko legedia oso mugatua da, eta ostalaritzako lan-hitzarmenetan baino ez da aipatzen; Espainian, 2015ean ezarri zen lanbide-hezkuntzarako curriculum bat.

Materiala: Animazio turistikoa

Se encargan de las actividades deportivas, su formación se centra principalmente en este ámbito, y han conseguido alguno de los títulos que establece el Real Decreto 1913/1997, de 19 de diciembre; son monitores de natación, de educación física, de tenis. Kirol-jarduerez arduratzen dira, kiroletako prestakuntza izaten dute oro har, eta abenduaren 19ko 1913/1997 Errege Dekretuan ezarritako tituluetakoren bat izaten dute; igeriketako, gorputz-hezkuntzako eta teniseko monitoreak izaten dira.

Materiala: Animazio turistikoa

Suelen tener formación o experiencia en disciplinas artísticas. Arte-diziplinetako prestakuntza eta esperientzia izan ohi dute.

Materiala: Animazio turistikoa

Suelen tener formación en turismo o proceden de los campos anteriores. Turismoko prestakuntza izaten dute, edota lehenago adierazitako esparruetakoa.

Materiala: Animazio turistikoa

c) No maneja los aparatos electrónicos, ya que se necesita una formación especial. c) Ez ditu erabiltzen tresna elektronikoak, prestakuntza berezia behar baita horretarako.

Materiala: Animazio turistikoa

Se encarga de la distribución de horarios, turnos y tareas, así como de la gestión de conflictos, previsión de necesidades de personal, propuesta de contratación de nuevos animadores, liderazgo, creación de grupo,engagement, necesidades de formación, prevención de riesgos, etc. Ordutegi, txanda eta lanak banatzen ditu, gatazkak kudeatzen ditu, langile-beharrak aurreikusten ditu, proposamenak egiten ditu animatzaile berriak kontratatzearen, lidergoaren, taldeak sortzearen,engagementaren, prestakuntza-beharren, arriskuen prebentzioaren eta abarren inguruan.

Materiala: Animazio turistikoa

l Formación y tutorización de los nuevos animadores. lAnimatzaile berrienprestakuntza eta tutoretza.

Materiala: Animazio turistikoa

Esta formación la puede dar él personalmente o puede delegarla en alguno de los animadores veteranos. Zuzendariak berak eman dezake prestakuntza hori, edota eskarmentu handiko animatzaileetakoren bate esku utz dezake.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (2)
El mundo ha cambiado, las relaciones interpersonales en el entorno profesional son cada vez más ignoradas, y existen demasiadas personas con los mismos atributos respecto a su formación, experiencia, o aptitudes. Mundua aldatu egin da, gero eta jaramon gutxiago egiten zaie eremu profesionaleko pertsonen arteko harremanei, eta pertsona gehiegi daude prestakuntza, esperientzia, gaitasun eta halako ezaugarri bertsuekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

a) Preguntas sobre la formación académica a) Prestakuntza akademikoari buruzko galderak

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (137)
Directiva 2002/73/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de septiembre de 2002, que modifica la Directiva 76/207/CEE, del Consejo, relativa a la aplicación del principio de igualdad de trato entre hombres y mujeres en lo que se refiere al acceso al empleo, a la formación y a la promoción profesionales, y a las condiciones de trabajo. Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2002/73/EE Zuzentaraua, 2002ko irailaren 23koa, Kontseiluaren 76/207/EEE Zuzentaraua aldatzen duena, enplegua lortzeari, prestakuntzari eta sustapen profesionalei eta lan-baldintzei dagokienez, emakumeen eta gizonen arteko tratu-berdintasunaren printzipioa aplikatzeari buruzkoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

•Muchas mujeres carecen de disponibilidad para realizar actividades de formación continua y, como consecuencia, son excluidas de manera implícita de los planes de formación de las empresas. •Emakume askok ez dute aukerarik etengabeko prestakuntzako jarduerak egiteko eta, ondorioz, inplizituki baztertzen dituzte enpresetako prestakuntza-planetatik.

Materiala: Sistemen integrazioa

Igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo. Tratu- eta aukera-berdintasuna, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan.

Materiala: Sistemen integrazioa

El principio de igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres, aplicable en el ámbito del empleo privado y en el del empleo público, se garantizará, en los términos previstos en la normativa aplicable, en el acceso al empleo, incluso al trabajo por cuenta propia, en la formación profesional, en la promoción profesional, en las condiciones de trabajo, incluidas las retributivas y las de despido, y en la afiliación y participación en las organizaciones sindicales y empresariales, o en cualquier organización cuyos miembros ejerzan una profesión concreta, incluidas las prestaciones concedidas por las mismas. Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioa, enplegu pribatuaren nahiz enplegu publikoaren esparruan aplikagarri dena, bermatuko da, arautegi aplikagarrian ezarritakoaren arabera, enplegua lortzeko orduan, baita beregaineko lanaren kasuan ere; lanbide-prestakuntzan, lanbide-aurrerakuntzan, lan-baldintzetan, horien artean direla ordainsarien eta kaleratzeen ingurukoak; eta sindikatuen nahiz enpresaburuen erakundeetan afiliatu eta parte hartzean, edo beste edozein erakundetan, baldin eta erakunde horietako kideek lanbide jakin bat gauzatzen badute, bai eta erakunde horiek ematen dituzten prestazioetan ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

Los artículos 5 y 6 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres hacen referencia a la igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo, por un lado, y a la discriminación directa e indirecta por otro. Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5 eta 6. artikuluek, batetik, tratu- eta aukera-berdintasuna aipatzen dute, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan, eta, bestetik, zuzeneko eta zeharkako diskriminazioa.

Materiala: Sistemen integrazioa

[…] Las decisiones unilaterales de la empresa que impliquen discriminaciones […] en materia de retribuciones, jornadas, formación, promoción y demás condiciones de trabajo, por circunstancias de sexo…”. […] Enpresak bere kasa hartzen dituen eta diskriminazio zuzena nahiz zeharkakoa eragiten duten erabakiak, […] ordainsari, lanaldi, prestakuntza eta gainerako lan-baldintzak direla-eta [...] sexu-joera...».

Materiala: Sistemen integrazioa

j) Conductas explícitas o implícitas dirigidas a tomar decisiones restrictivas o limitativas sobre el acceso de la persona al empleo o a su continuidad en el mismo, a la formación profesional, las retribuciones o cualquier otra materia relacionada con las condiciones de trabajo. j) Jokabide esplizituak edo inplizituak izatea, erabaki murriztaile edo mugatzaileak har daitezen pertsona enplegura edo lanbide-prestakuntzara iristeari edo horretan jarraitzeari dagokionez, edo ordainsariekin edo lan-baldintzekin lotutako beste edozein arlorekin lotuta.

Materiala: Sistemen integrazioa

g) Organización de la formación o las reuniones en el horario laboral. g) Prestakuntzak edo bilerak laneko ordutegian egitea.

Materiala: Sistemen integrazioa

c) Formación online. c) Prestakuntza online.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Fomento de una cultura de empresa que incluye la conciliación: se informa sobre normativa, se posibilita que las personas que interrumpen sus contratos de trabajo para el cuidado de hijos o personas dependientes puedan seguir en contacto con la empresa a través de cursos de formación. ✓Kontziliazioa kontuan hartzen duen enpresa-kultura bat sustatzea: araudiari buruzko informazioa ematen da, beren lan-kontratuak seme-alabak edo mendeko pertsonak zaintzeko eteten dituztenei aukera ematen zaie enpresarekin harremanetan jarraitzeko, prestakuntza-ikastaroen bidez.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (19)
El régimen estacionario es laminar cuando las capas del fluido se deslizan, como si se tratase de verdaderas láminas fluidas. El régimen es turbulento cuando en la corriente hay formación de torbellinos o remolinos. Erregimen egonkorra laminarra dela esaten da fluidoaren geruzak horriak balira bezala bata bestearen gainean irristatzen direnean, eta zurrunbilotsua dela, korrontean zurrunbiloak eratzen direnean.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

El equilibrio que relaciona el calcio a los compuestos del dióxido de carbono es llamado equilibrio calco-carbónico. El anhídrido carbónico tiene una gran importancia en los fenómenos de incrustación. Al disolverse en agua da lugar a la formación de ácido carbónico. El ácido carbónico reacciona entonces con la calcita para formar bicarbonato cálcico: Kaltzioa eta karbono dioxidoaren konposatuen arteko orekari oreka kalko-karbonikoa deritzo. Karbono dioxidoak eragin handia du metaketa-fenomenoetan. Izan ere, uretan disolbatzen denean azido karbonikoa eratzen da, eta azido karbonikoak, bere aldetik, kaltzitarekin erreakzionatu eta bikarbonato kaltzikoa eratzen du:

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Otras de las ventajas de la plata para el tratamiento del agua, además de la ya indicada es la de ser un antimicrobiano de amplio espectro que no produce sabor, olor ni color en el agua tratada y que no hay formación de productos adicionales. Zilarrak baditu beste abantaila batzuk aurrez aipatutakoez gain. Izan ere, mikrobioen aurkako espektro zabaleko substantzia bat da; ez ditu uraren zaporea, usaina eta kolorea aldatzen; eta ez du beste produkturik eratzen.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Un ultrasonido es una onda acústica o sonora cuya frecuencia está por encima del espectro audible del oído humano (aproximadamente 20.000 Hz). Los ultrasonidos, como ondas mecánicas que son, se propagan por un medio (en este caso agua) mediante una sucesión de compresiones y expansiones periódicas. Manipulando la onda de la forma adecuada a altas intensidades, es posible fracturar el medio de propagación. En el caso del agua, este cambia rápidamente a estado de vapor mediante una transición de fase, lo que origina la formación de unas microburbujas. En la fase siguiente se produce una sobrepresión a las burbujas que las hace implosionar, fenómeno que se conoce como la cavitación ultrasónica. Allí se registran presiones en torno a los 500 bares, temperaturas de hasta 5000 ºC y unas fuerzas de cizalla que destruyen las paredes celulares de los biosólidos presentes en el agua. Ultrasoinuak uhin akustikoak edo soinu-uhinak dira, giza entzumenaren sentikortasun-­espektrotik at dauden maiztasunetakoak (gutxi gorabehera, 20.000 Hz). Ultrasoinuak, uhin mekanikoak diren aldetik, ondoz ondoko konpresioen eta espantsioen bidez hedatzen dira inguruan, gure kasuan, uretan. Hedapen-ingurua hautsi dezakete, intentsitate altuetan manipulatzen badira. Uraren egoera bat-batean alda dezakete, lurrun bihurtu, fase-aldaketa baten bidez, eta horretan, mikroburbuilak eratzen dira. Ondoren, burbuila horiek gainpresioaren eraginez leherrarazten dira. Fenomeno horri kabitazio ultrasonikoa deritzo. Egoera horietan, 500 bar inguruko presioa eta 5.000 ºC-ra arteko tenperatura izan daitezke, eta uretako biosolidoen zelula-mintzak apur ditzaketen ebakidura-indarrak sortzen dira.

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Los depósitos incrustantes están constituidos esencialmente por sales de calcio y magnesio, y su formación está relacionada con numerosos parámetros. Metakinen osagai nagusiak kaltzio- erta magnesio-gatzak dira, eta metaketa hainbat parametrorekin dago lotuta.

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El agua se considera disolvente universal. Cuando disuelve a un mineral, se producen nuevos materiales a partir de los átomos liberados del mineral. Estas partículas fundamentales se llaman iones. La ruptura de un compuesto químico mediante su disolución en agua forma cationes cargados positivamente y aniones cargados negativamente. En general, un aumento en la temperatura del agua provoca un aumento en la solubilidad de la mayor parte de las sales. Excepciones importantes y notables son el carbonato cálcico CaCO3, sulfato cálcico CaSO4, carbonato magnésico MgCO3 y el hidróxido de magnesio Mg (OH)2; todas ellas se vuelven menos solubles al aumentar la temperatura, lo que constituye una de las causas de la formación de incrustaciones en las tuberías al aumentar la temperatura del agua. Ura disolbatzaile unibertsaltzat jotzen da. Mineralak uretan disolbatzen direnean, material berriak sortzen dira disoluzioetan, mineral horietatik askatutako atomoetatik abiatuta. Funtsezko partikula horiei ioi deritze. Konposatu kimikoak uretan disolbatuta zatitzen direnean, karga positibodun katioiak eta karga negatibodun anioiak eratzen dira. Oro har, gatzen disolbagarritasuna handitu egiten da tenperatura handitzen denean. Badira, ordea, salbuespen garrantzitsu eta nabarmenak ere: kaltzio karbonatoa (CaCO3), kaltzio sulfatoa (CaSO4), magnesio karbonatoa (MgCO3) eta magnesio hidroxidoa [Mg (OH)2]. Substantzia horien guztien disolbagarritasuna txikitu egiten da tenperatura handitzen denean, eta hori da, hain zuzen, uraren tenperatura handitzean hodietan metakinak eratzearen arrazoietako bat.

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Uno de los componentes que se introducen, como dispositivo de protección para la red interior es el filtro general, este elemento denominado popularmente filtro colador consiste básicamente en un accesorio, normalmente metálico, en forma de Y, en cuyo interior se aloja una rejilla o malla cilíndrica de acero inoxidable, en baño de plata, cuya misión es detener el paso de residuos sólidos por arrastre o flotación en el agua como: arena, arcilla, limo, partículas de óxido, etc., que pueden dar lugar a corrosiones en las canalizaciones metálicas por formación de pilas de aireación diferencial. Barruko instalazioa babesteko jartzen diren gailuetako bat da iragazki orokorra. Funtsean, Y formako gailu bat da, eta eskuarki, metalezkoa. Gailu horren barruan zilindro ­formako metalezko sare edo mailasare bat egoten da. Sarea altzairu herdoilgaitzekoa izan ohi da, eta zilarrezko geruza izan ohi du. ­Iragazkiaren xedea hondakin solidoak geldiaraztea da, urak arrastan zein flotatzen dakarzkienak; besteak beste, harea, buztina edo limoak. Izan ere, ­partikula horiek korrosioa eragin dezakete metalezko hoditeriatan, aireztatze diferentziala dela eta.

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En su funcionamiento se parte del espectro sonoro que va desde 20 kHz a 10 MHz, el ultrasonido se genera por un transductor que convierte la energía mecánica o eléctrica en alta frecuencia acústica (sonido). La energía sonora así emitida puede transmitir la vibración de alta frecuencia por el líquido en el que está expuesto, lo que causa cambios físicos y químicos. Al absorber la energía de ultrasonidos, los fenómenos de cavitación, formación, expansión e implosión de burbujas microscópicas de gas ocurren en líquidos y moléculas. 20 kHz-tik 10 MHz-ra arteko espektroa baliatuta, transduktore batek ultrasoinu edo maiztasun handiko soinu bihurtzen du energia mekanikoa edo elektrikoa. Energia akustiko hori maiztasun handiko bibrazio gisa transmititu daiteke likidoan zehar, eta horrek aldaketa ­fisikoak eta kimikoak eragin ditzake. Ultrasoinuen energia akustikoa xurga­tzean, kabitazioa, eta gasezko burbuila mikroskopikoen eraketa-, hedapen- eta inplosio-fenomenoak gerta­tzen dira likidoetan eta molekuletan.

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De estos dos efectos se produce la formación del flóculo que resulta de la aglomeración de los precipitados químicos con las materias en suspensión en el agua. El coagulante más utilizado es el sulfato de alúmina, que combinado con ayudantes de floculación de alto peso molecular forman flóculos suficientemente grandes. Bi efektu horien ondorioz malutak eratzen dira, prezipitatu kimikoen eta esekiduran dagoen materia aglutinatzen direnean. Edateko ura arazteko prozesu honetan alumina sulfatoa da gehien erabiltzen den koagulatzailea, nahiko maluta handiak eratzen baititu pisu molekular handiko koagulazio-laguntzaileekin konbinatzen denean.

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Argumentos en contra: variabilidad de los niveles residuales como consecuencia de los cambios de calidad del agua y de los depósitos de material en los circuitos. Corrosión de las tuberías metálicas. Eficacia marginal y limitada. Se sabe que la Legionella es relativamente tolerante al cloro y que puede permanecer en presencia de quistes de Acanthamoeba. Formación de bioproductos potencialmente carcinogénicos. Aurkako argudioak: tratamendu osteko kontzentrazioaren aldakortasuna, uraren kalitatearen aldaketek eta zirkuituan zehar metatutako materialak eraginda. Metalezko hoditerien korrosioa. Eragin mugatua du, Legionellak kloroarekiko tolerantzia baitu, eta Acanthamoeba kisteetan iraun baitezake. Minbizia eragin dezaketen bioproduktuak era ditzake.

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