Emaitzak: 72

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (4)
Para ello, introduciremos el sensor en un foco de calor estable partiendo de su estado a temperatura ambiente (escalón de temperatura), mientras se toman medidas de dicha temperatura. Horretarako, sentsorea berogune egonkor batean sartu behar dugu. Abiapuntua sentsorearen giro-tenperatura izango da (tenperatura maila), eta bien bitartean tenperatura horren neurketa egingo da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Estas características permiten disponer en caso de incendio del tiempo y la suficiente visibilidad para facilitar la completa evacuación del edificio así como el acceso a los focos de incendio por parte de los bomberos. Ezaugarri horiei esker, sutea dagoenean, denbora eta ikuspen nahikoa izango dugu eraikina osorik ebakuatzeko eta suhiltzaileak errazago helduko dira sutearen gunera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al coger el foco el control. Kontrol-fokua hartzean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al liberar el foco del control. Kontrol-fokua askatzean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (3)
Limpieza de focos de suciedad. Zikinkeria-iturrien garbiketa

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Canal con el foco activo. Foko aktiboa duen kanala.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Análisis foco sonoro soinu-iturria aztertzea

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (5)
Las quemaduras térmicas son producidas tanto por un foco de calor como por contacto con superficies calientes. Erredura termikoak bero-iturri batek nahiz gainazal beroekin izandako kontaktuak eragiten ditu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

De hecho, no existen instalaciones eléctricas interiores en casi ninguna cabina de pintura, incluso los focos de luz están instalados en el exterior y, desde ahí, iluminan el interior. Berez ez dago instalazio elektrikorik ia ezein pintura-kabinatan; argi-fokuak ere kanpoan jartzen dira, eta handik argitzen dute barrualdea.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

No deben estar cerca de focos de calor. Ez dute bero-iturrietatik hurbil egon behar.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Es necesario evitar cualquier posible foco de ignición. Beharrezkoa da su har dezakeen edozein gune saihestea.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Durante el trabajo de las diferentes tipos de soldaduras, así como en los cortes de las piezas, se tendrá cuidado en no dañar los conductos para no ocasionar pérdidas de combustible ni provocar posibles focos de ignición. Hainbat soldadura motetan, baita piezak ebakitzean ere, kontuz ibiliko gara, eroanbideei kalterik ez egiteko, erregairik ez galtzeko eta surik ez pizteko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (4)
Pierde el foco del ratón sobre el objeto especificado. Saguaren fokua zehaztutako objektuaren gainean galtzen du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Obtiene el foco del ratón sobre el objeto especificado. Saguaren fokua zehaztutako objektuaren gainean eskuratzen du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Captura el foco del ratón sobre el objeto window actual. Saguaren fokua uneko window objektuaren gainean atzitzen du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Elimina el foco del objeto window actual. Uneko window objektuaren fokua ezabatzen du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (11)
Las sustancias que se liberan en el foco inflamatorio, procedentes del plasma y de las células sanguíneas circulantes, así como del endotelio, actúan sobre los vasos modificando su permeabilidad y su calibre. Hanturaren gunean substantzia batzuk askatzen dira, plasmakoak eta odol-zelula zirkulatzaileetakoak nahiz endoteliokoak, eta substantzia horiek hodietan jardun eta haien iragazkortasuna eta neurria aldatzen dituzte.

Materiala: Elektroestetika

Existen zonas concretas de la piel y del rostro donde nosotros aplicamos nuestras técnicas de maquillaje, principalmente los ojos y la boca, que son un importante foco de contagio de afecciones tales como la conjuntivitis en los ojos, los herpes en la boca y el impétigo en la piel. Makillatzen ditugun azaleko eta aurpegiko eremu batzuk (batez ere begiak eta ahoa) afekzioak kutsatzeko foku garrantzitsuak dira; izan ere, begietan konjuntibitisa, ahoan herpesa eta azalean inpetigoa ager daitezke.

Materiala: Elektroestetika

a) Distinguimos cinco tipos de iluminación según sea la posición del foco de luz. a) Argiztatzeko bost modu bereizten dira, argi-fokuaren norabidearen arabera.

Materiala: Elektroestetika

Distinguimos cinco modos de iluminar según la posición del foco de luz: Argiztatzeko bost modu bereizten dira, argi-fokuaren norabidearen arabera:

Materiala: Elektroestetika

Por eso y teniendo en cuenta esta limitación, los maquilladores deberíamos seleccionar de antemano tres o cuatro elementos principales para colocar el foco de atención en el rostro. Horrenbestez, muga hori kontuan izanik, makillatzaileok aurrez aukeratu behar ditugu hiruzpalau elementu nagusi, arreta gune horietara erakartzeko.

Materiala: Elektroestetika

?La primera diferencia entre color pigmento y el color luz, es que el primero es una energía lumínica que parte de un foco emisor, y el pigmento es una sustancia capaz de absorber y reflejar determinadas longitudes de onda, proporcionando color en donde se aplique. ?Argi-kolorearen eta pigmentu-kolorearen arteko desberdintasun nagusia hau da: lehena foku igorle batetik abiatzen den argi-energia da, eta pigmentua uhin-luzera jakin batzuk xurgatu eta islatzeko gai den substantzia da; hala, ezartzen den lekuan kolorea ematen du.

Materiala: Elektroestetika

La primera diferencia entre el color luz y el pigmento, es que el primero es una energía luminosa que parte de un foco emisor, mientras que el pigmento es una sustancia capaz de absorber y reflejar determinadas longitudes de onda, proporcionando color donde se aplique. Argi-kolorearen eta pigmentu-kolorearen arteko desberdintasun nagusia hau da: lehena foku igorle batetik abiatzen den argi-energia da, eta pigmentua uhin-luzera jakin batzuk xurgatu eta islatzeko gai den substantzia da; hala, ezartzen den lekuan kolorea ematen du.

Materiala: Elektroestetika

En algunos láser para ser conducidos hasta el punto de aplicación desde el foco emisor utilizan un mecanismo de espejos para ir reflejando la luz. Igorpen-fokutik aplikazio punturaino, islapenen bidez, argia gidatzeko ispilu-mekanismo bat behar dute laser batzuek.

Materiala: Elektroestetika

Evitar el calor y su efecto hiperemiante, sobre todo evitar los focos directos. Beroa (batez ere bero-iturri zuzenak) eta haren hiperemia-eragina saihestea.

Materiala: Elektroestetika

Se demuestra mayor incidencia de este transtorno en personas sometidas a focos de calor continuo (panaderos, cocineros, obreros del vidrio...). Frogatuta dago horrelako asaldurak maizago izaten dituztela bero-iturrien eraginpean etenik gabe aritzen direnek (okinek, sukaldariek, beiragintzako langileek...).

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (4)
Los mayores focos turísticos de Suecia son: Hauek dira Suediako gune turistiko nagusiak:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las Ciudades Patrimonio de la Humanidad se han convertido en símbolos y en potentes focos de atracción turística. Gizateriaren Ondarearen Hiriak ikur garrantzitsu eta turismoa erakartzeko gune indartsu bihurtu dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Guatemala ciudades la capital y por tanto el principal foco comercial. Guatemala hiriahiriburua da, eta, beraz, merkataritzaren gunea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Al Sur de Perth, se ubica , Albany , un antiguo foco ballenero y los P.N. de Torndirrup y West Cape Howe . Perthetik hegoaldera daude Albany, balea-arrantzako gune garrantzitsua, eta Torndirrup eta West Cape Howe parke nazionalak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (5)
Debemos recordar, además, que en los entornos rurales la dinamización cultural y el desarrollo cultural se convierten de manera muy especial en un instrumento para el desarrollo comunitario sostenible, y que su proyección territorial puede convertir la actividad cultural en sí misma en una actividad para el crecimiento económico, ya sea en el ámbito de la elaboración artesanal y de productos con denominación de origen, ya sea por la creación de un foco de interés turístico, o ambas cosas al mismo tiempo. Horrez gain, gogoratu behar dugu ingurune landatarretan kultura-dinamizazioa eta kultura-garapena bereziki tresna garrantzitsuak direla komunitatearen garapen jasangarria lortzeko, eta horiek lurraldean duten proiekzioak kultura-jarduerak berak hazkunde ekonomikoa ekar dezakeela, bai artisautzaren eta jatorri-deitura duten produktuen arloan, bai interes turistikoa erakartzen duelako, edo bi gauzak batera egiten dituelako.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En este sentido, lo cultural se convierte en un foco de desarrollo del contexto o territorio donde se inserta, al atraer o servir como soporte de otras actividades económicas relacionadas fundamentalmente con el sector de servicios, como puede ser el desarrollo de la actividad turística atraída por las características y actuaciones culturales que se lleven a cabo en la zona. Alde horretatik, kultura txertatzen den testuinguruko edo lurraldeko garapen-gune bihurtzen da, batez ere zerbitzu-sektorearekin erlazionatutako beste jarduera ekonomiko batzuk erakartzen baititu edo haiei laguntzen baitie; esaterako, turismo-jarduera garatzea, inguru horretan egiten diren kultura-ezaugarriek eta -jarduerek erakarrita.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Personas con un aprendizaje o alfabetización realizados ya de adultos, que acaban de descubrir un nuevo foco de interés cultural. Helduaroan ikasi duten edo alfabetatu diren pertsonak, interesgune kultural berri bat aurkitu berriak baitira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Es la luz de lámparas, focos y fluorescentes. Lanparek, fokuek eta fluoreszenteek egiten duten argia da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Si se siguiera hasta el fin esta tendencia, habría que hablar siempre de «la tortuga y el tortugo», «el araflo y la araña», «la foca y el foco», una ridiculez. Si se siguiera hasta el fin esta tendencia, habría que hablar siempre de «la tortuga y el tortugo», «el araflo y la araña», «la foca y el foco», una ridiculez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (1)
Colocar el matraz en el extractor, a una cierta distancia del foco de calor, de forma que se produzca una ebullición suave. Ipini matrazea erauzgailuan, baina bero-fokutik distantzia jakin batera, leunki irakin dezan.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (3)
La luna se desplaza sobre una órbita elíptica en la que tierra es uno de los focos. Ilargia orbita eliptiko batean mugitzen da, eta lurra orbita horretako fokuetariko bat da.

Materiala: Nekazaritza

La tierra se desplaza sobre una órbita elíptica donde el sol es uno de los focos. Lurra orbita eliptiko batean mugitzen da, eta eguzkia orbita horretako fokuetariko bat da.

Materiala: Nekazaritza

La luna a su vez, se desplaza sobre una órbita elíptica en la cual la tierra es uno de los focos. Ilargia, era berean, orbita eliptiko batean mugitzen da, eta lurra orbita horretako fokuetariko bat da.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (1)
lMontar las luces en un escenario puede ocasionar caídas a distinto nivel si la escalera no está bien fijada, calambres o chispazos si el material eléctrico no está en buenas condiciones, cortes si los focos o bombillas se rompen o quemaduras si no se tiene en cuenta la temperatura que pueden alcanzar estos focos. lEszena bateko argiak muntatzean altueratik eror daiteke norbait eskailera ez badago ongi bermatuta, kalanbreak edo txinpartak gerta daitezke material elektrikoa ez badago egoera onean, ebakiak egin daitezke foku eta bonbillak apurtzen badira, eta erredurak egin daitezke ez bada kontuan hartzen fokuek har dezaketen tenperatura.

Materiala: Animazio turistikoa

Instalatze eta mantentze lanak (4)
Sin embargo, no explica el hecho de que el calor siempre fluya de forma natural desde el foco caliente hacia el foco frío y que nunca lo haga en sentido contrario. Alabaina, ez du azaltzen beroa zergatik doan beti modu naturalean foku berotik foku hotzerantz, eta zergatik ez duen alderantziz egiten.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El incremento de la entropía explica porqué el calor fluye desde un foco caliente hacia uno frío y nunca al revés. Entropiaren igoerak azaltzen du beroa zergatik doan foku bero batetik foku hotz baterantz, eta inoiz ez alderantziz.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Por tanto, todos aquellos aparatos que vaporicen agua en esta franja de temperaturas podrán ser un foco de contaminación por legionela. Beraz, ura tenperatura-tarte horietan lurruntzen duten aparatu guztiak legionellaren kutsatze-foku izan daitezke.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La necesidad de localizar el foco del incendio con mayor precisión ha dado lugar a que los sistemas convencionales evolucionen e incluyan información entre la central y los detectores. Sutearen fokua zehaztasun handiagoz atzemateko premiaren ondorioz, sistema konbentzionalak garatu egin dira, eta zentralaren eta detektagailuen arteko informazioa gehitu dute.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (9)
La maquinaria empleada en la industrial del metal es un foco importante de accidentes de trabajo traduciéndose en un gran coste social. Metalaren industrian erabiltzen den makineria lan-istripuen iturri handia da, eta horrek kostu sozial handia eragiten du.

Materiala: Sistemen integrazioa

Controlar totalmente los focos de ignición (teléfonos móviles, chispas,…) y ventilar en las operaciones de limpieza. Guztiz kontrolatu sute-fokuak (telefono mugikorrak, txinpartak…), eta aireztatu garbiketa egin bitartean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Divergencia OR:se trata de una bifurcación en la que el foco o la actividad del proceso (etapas activas) discurrirán por un ramal u otro de los disponibles en función de la transición que sea verdadera en primer lugar. OR dibergentzia:adarkatze bat da eta, hartan, prozesuaren fokua edo jarduera (etapa aktiboak) hauta daitezkeen adarren arteko batean zehar gertatuko da, aurrena egiazko suertatzen den trantsizioaren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se trata de que el foco asciende de nuevo a etapas previas si se cumple una transición determinada. Fokua aurreko etapetara igotzen da trantsizio jakin bat betez gero.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se trata de que el foco desciende a etapas posteriores, saltándose un grupo de ellas, si se cumple una transición determinada. Fokua ondoko etapetara igotzen da trantsizio jakin bat betez gero, eta etapa multzo bat egin gabe uzten da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Divergencia AND:se trata de una bifurcación en la que el foco del proceso o etapas activas se duplica forzosamente y discurre, por tanto, por dos o más ramales. AND dibergentzia:adarkatze bat da, zeinean prozesuaren fokua edo etapa aktiboak nahitaez bikoizten baitira eta, horrenbestez, bi adar edo gehiagotan zehar ibiltzen baitira.

Materiala: Sistemen integrazioa

El foco del GRAFCET vendrá por uno de los ramales, pero puede ser cualquiera. GRAFCETaren fokua adarretako batetik etorriko da, baina edozein izan daiteke.

Materiala: Sistemen integrazioa

Así, si no se ha llegado al conteo establecido, el contacto será 0 y esta condición será un 1, el foco del GRAFCET ascenderá y se repetirán las etapas previas abrazadas por el lazo ascendente. Era horretan, finkatu den kontaketara heldu ez bada, kontaktua 0 izango da eta baldintza horrek 1 balioa izango du. GRAFCETeko fokua gorantz joango da eta goranzko begiztak barne hartzen dituen aurreko etapak errepikatuko dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Cuando el GRAFCET principal llega a la etapa de macroetapa, continúa el foco de acción del GRAFCET o su evolución por la primera etapa de la secuencia de la macroetapa, y su evolución, entonces, es como la de cualquier GRAFCET. GRAFCET nagusia makroetapako etapara heltzen denean, GRAFCETeko ekintza-fokuak edo aurrerabideak makroetaparen sekuentziako lehen etapan zehar aurrera egingo du. Hortik aurrera, edozein GRAFCET bezalaxe ibiliko da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (8)
Kamera baten sistema optikoan alda daitezkeen parametro nagusiak manipulatzeko gailuak dira. Tripode baten heldulekuetan dauden aginteen bidez egiten da, edo objektibotik distantzia batera. Fokua eta diafragmaren irekidura manipulatzea ahalbidetzen dute. Son unos dispositivos que permiten manipular los principales parámetros que se pueden modificar en un sistema óptico de una cámara mediante unos mandos que se encuentran en empuñaduras de un trípode o a distancia del objetivo en sí. Permiten manipular el foco y la apertura del diafragma.

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- Fokuari edo enfokatzeari buruzko informazioa, subjektuarekiko distantziarekin: kamerariak zenbait laguntza bisual dauzka eskura, irudi baten enfokatzeari buruzko informazioa jasotzeko; lagundutako enfokatze-adierazleak ematen du informazio hori. Información sobre el foco o enfoque con la distancia al sujeto: existen una serie de ayudas visuales para el operador sobre el enfoque de una imagen que es proporcionado por el indicador del enfoque asistido.

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Bigarrenik, argi artifiziala daukagu. Argi hori gizakiek sortutako argi-iturrietatik dator, eta eszena baten argiztapenean eragiten duten parametroak hobeto kontrolatzea ahalbidetzen du. Lanparak erabilita, argi leunak edo gogorrak erabiltzea erabaki daiteke, bai eta fokuaren norabidea aldatu eta argiek sortzen dituzten itzalak kontrolatu ere, esate baterako. En segundo lugar, se encuentra la luz artificial. Esta luz es la que proviene de las diferentes fuen­tes lumínicas que han sido creadas por el hombre y que permiten un control mayor de los dife­rentes parámetros que intervienen en la iluminación de una escena. El empleo de este tipo de lámparas permite poder seleccionar entre el uso de luces suaves o duras, modificar la direcciona- lidad del foco utilizado y poder controlar las sombras que producen, por ejemplo.

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Argiztapen-mahaiekin, eszena jakin bateko lanpara guztien argi-intentsitatea kontrola daiteke. Kontsola hauek banaka edo taldean landu ditzakete iturriak, eta, era berean, iturrien intentsitatea mailakatzea, foku bat edo foku-multzo bat deuseztatzea eta fokuak itzali eta piztea ahalbidetzen dute. Erabileraren arabera, modelo ugari daude. Las mesas de iluminación permiten controlar la intensidad luminosa de todas las lámparas pre­sentes en una determinada escena. Estas consolas son capaces de trabajar las diferentes fuentes de forma individual o en grupo, a la vez que permiten graduar su intensidad, memorizar actua­ciones como la adición, anulación de un foco o grupo de focos, así como apagarlos y encender­los. Existen multitud de modelos en función del tipo de uso que se le dé.

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3. Aplikazio bereziekin: objektiboan edo fokuan jar daitezke. Horien artean, hauek nabarmentzen dira: 3. Con aplicaciones especiales: pueden ser instaladas en el objetivo o en el foco. Entre ellas, destacan:

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Halaber, antzerkian honako argiztapen-gailu hauek ere erabiltzen dira: biserak (argi-sorta kontrolatzen dut, talkoak (kolore-filtroak dira, eta fokuetara egokitzen diren talko-euskarrietan mihiztatzen dir, efektuen filtroak (argi-efektuak –hala nola euria edo hodeiak– proiektatzen dituzten filtroak dir eta, azkenik, talko-danborra (fokuari jartzen zaion elementu bat da; koloretako bost talko dauzka, eta fokuaren kolorea aldatzea ahalbidetzen du). Otros dispositivos de iluminación empleados en el teatro son: las viseras, que permiten contro­lar el haz luminoso; los talcos, que son filtros de color y que se ensamblan en unas piezas metá­licas denominadas portatalcos y que se adaptan a los focos; filtros de efectos, que corresponde a filtros que proyectan efectos lumínicos como lluvia o nubes, y, por último, el tambor de talcos, un elemento que se acopla al foco, consta de cinco talcos de colores y que permite modificar el color del foco.

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Foku-orga. Carro de foco.

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Doppler efektua gertatzen da, uhin baten maiztasuna mugitzen ari den hargailu batek hartzen duenean edo hura igortzen duen gunea aldatzen denean. El efecto Doppler es un fenómeno que se produce cuando la frecuencia de una onda es percibida por un receptor que está en movimiento o varía su foco emisor.

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