Emaitzak: 199

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (17)
En dicho experimento conectó el nervio ciático con su músculo a las partes intacta y dañada de otro músculo, con ello, la diferencia de potencial entre la parte dañada (negativa) y la intacta (positiva) actuaba, en el momento del contacto, como estímulo del nervio, el cual, a su vez, daba la contracción de su músculo asociado. Esperimentu hartan, nerbio ziatikoa eta hari dagokion muskulua beste muskulu baten zati kaltetuarekin eta zati ukigabearekin konektatu zuen; horren bidez, zati kaltetuaren (negatiboa) eta zati ukigabearen (positiboa) arteko potentzial-diferentziak, ukipenaren unean, nerbioaren estimulu gisa jokatzen zuen, eta nerbioak, halaber, hari zegokion muskulua uzkurrarazten zuen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Con estos niveles de luminosidad, los conos dejan de reaccionar al estímulo luminoso, los bastones pasan a ser las células más activas y, en consecuencia, no hay sensación de color. Argitasun-maila horietan, konoek erreakzionatzeari uzten diote, eta makilak zelula aktiboenak izatera pasatzen dira; ondorioz, ez dago kolore-sentsaziorik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para un manejo más cómodo de las señales que representan los datos de los canales de entrada, se pueden emplear conexiones de tipo bus, y generar los datos también en formato bus empleando el generador de estímulos STIM4, que permite manejar 4 bits de modo conjunto y visualizarlos en hexadecimal. Sarrerako kanalen datuak adierazten dituzten seinaleak errazago maneiatzeko, Bus motako konexioak erabili daitezke, STIM4 estimulu-sorgailua erabiliz, datuak ere Bus formatuan emateko. Era horretan, 4 bitak aldi berean maneiatu daitezke, eta sistema hamaseitarrean bistaratu daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una vez creado el código fuente y ensamblado el programa, se creará un archivo deestímulos para simular las variaciones en las entradas (FCA, FCB, P1 y P2). Para simular este programa, en la ventana del programador de estímulos de MPLAB, Iturburu-kodea sortu eta programa mihiztatu ondoren, estimulu-fitxategi bat sortuko dugu sarrerako bariazio guztiak (FCA, FCB, P1 eta P2) simulatzeko. Programa hau simulatzeko, hauxe izango da MPLAB programako estimuluen leihoa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una vez creado el código fuente y ensamblado el programa, se creará un archivo deestímulos para simular las variaciones en las entradas (sensores). Iturburu-kodea sortu eta programa mihiztatu ondoren, estimuluz osatutako fitxategi bat osatuko dugu, sarreretan (sentsoreetan) aldaketak simulatzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Discriminación entre los distintos estímulos que están presentes en la situación laboral. Laneko egoeran aurki daitezkeen estimuluak bereiztea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los estímulos acústicos deben evitar molestias o daños debidos a sus características (intensidad, frecuencia). Hots-estimuluek haien ezaugarriek (intentsitatea, maiztasuna) sortutako enbarazu eta kalteak saihestu behar dituzte.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La exposición continuada a un estímulo puede provocar una reacción de insensibilización por parte del receptor humano, pudiendo llegar a eliminarse completamente, o retardarse, la reacción a dicho estímulo. Estimulu batekiko esposizio jarraituak giza hartzailearen erreakzioaren sentikortasun-galera eragin dezake. Aipatutako estimuluarekiko erreakzio-gaitasuna erabat ezabatu edo atzera daiteke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El polimorfismo es aquella característica que permite que objetos con funciones similares respondan de forma similar a los mismos estímulos. Antzeko funtzioak dituzten objektuek estimulu beren aurrean antzera erantzutea ahalbidetzen duen ezaugarria da polimorfismoa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Programe, en el controlador de estímulos, las entradas de los sensores. Estimulu-kontroladoreetan, sentsoreen sarrerak programatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (1)
No olvides que cierto grado de estrés nos sirve de estímulo y nos hace progresar en muchos sentidos. Gogoan izan: estres pixka bat izatea suspergarri izan dakiguke, eta zentzu askotan aurrera eginarazten digu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (24)
En estas circunstancias el niño se encuentra poco motivado para desplazarse ya que la riqueza de estímulos visuales es enormemente superior a las auditivas o táctiles, traduciéndose ello en: Egoera horretan, haurrak ez du motibazio handirik izaten leku batetik bestera joateko, ikusizko estimuluen aberastasuna entzumenezko edo ukimenezko estimuluena baino askoz handiagoa baita. Hori dela eta:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

captación de los estímulos por los diferentes sentidos, zentzumen guztien bidez estimuluak hautematea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

de los estímulos informativos, extrayendo los que son relevantes para los fines a conseguir. informazio-estimuluak hautatzea, lortu nahi diren helburuetarako garrantzitsuak direnak bereiziz.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

¿Cómo se puede explicar el desarrollo del lenguaje en el niño a partir de los pocos estímulos ambientales que recibe?; ¿cómo es posible que los niños sean capaces en pocos años de articular un lenguaje sintáctica y semánticamente correcto, cuándo están acostumbrados a oír frases y construcciones sencillas o incluso incorrectas? Nola gara dezake hizkuntza hain erraz haurrak ingurunetik hain estimulu gutxi jasotzen baditu?, nola artikula dezakete urte gutxian haurrek sintaktikoki eta semantikoki zuzena den hizkuntza, esaldi eta joskera erraz eta akastunak entzutera ohituta badaude?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se sabe que el ser humano, a partir del cuarto mes de gestación, reacciona a los primeros estímulos rítmicos procedentes del latido del corazón de su madre. Badakigu gizakiak amaren bihotz-taupaden estimulu erritmikoekin erreakzionatzen duela, haurdunaldiko laugarren hilabetetik aurrera.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para la mejor socialización del niño es importante que esté en contacto con un entorno que le proporcione estímulos ricos y variados. Haurra hobeto sozializatzeko, garrantzitsua da estimulu aberatsak eta mota askotakoak emango dizkion ingurunearekin kontaktuan egotea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Son niños que tienden a aislarse por falta de estímulos, durante sus juegos será imprescindible, la mayor parte de las veces, la presencia del adulto que les muestre qué se espera que haga y cómo se espera que juegue, las actividades lúdicas se mostrarán de forma estructurada, así como los juguetes. Estimulu-gabezia dela-eta isolatzeko joera duten haurrak dira. Jolasean dabiltzanean, gehienetan ezinbestekoa izango da heldua aurrean egotea, zer egitea espero den eta nola jolastea espero den erakutsiko diena; jarduera ludikoak modu egituratuan erakutsiko dira, eta jostailuak ere bai.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para aquellos pequeños con restos auditivos se intentará establecer cauces de comunicación, será muy conveniente jugar con espejos donde se pueda gesticular, hacer sonidos, producir vibraciones, además serán convenientes los juegos con teléfonos, marionetas, o aquellos que a través de estímulos visuales faciliten su desarrollo lingüístico, tanto a nivel de comprensión como de expresión. Gutxi entzuten duten haurrentzat, komunikatzeko bideak irekitzen saiatuko gara; oso komenigarria izango da ispiluekin jolastea, keinuak, soinuak eta bibrazioak eginez, telefono eta txotxongiloekin jolastea, eta ikusmen-estimuluen bidez garapen linguistikoa (ulermenari nahiz adierazpenari dagokiona) bultzatzen duten jolasak egitea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Mediante la aportación de situaciones lúdicas, el educador puede proporcionar al pequeño un contexto muy adecuado para el desarrollo del lenguaje, para que este contexto sea realmente efectivo será conveniente además aportar a este entorno una serie de estímulos cognitivos, afectivos y sociales que faciliten en el niño la suficiente interacción y seguridad que permita la asimilación y el avance del aprendizaje lingüístico. Egoera ludikoak eskainiz, hezitzaileak oso testuinguru egokia eman diezaioke haurrari mintzaira garatzeko. Testuinguru hori benetan eraginkorra izan dadin, komenigarria izango da, gainera, ingurune horretan estimulu kognitibo, afektibo eta sozial batzuk sartzea, haurrari mintzairaren ikaskuntza asimilatzeko eta hobetzeko adinako elkarreragina eta segurtasuna emango diotenak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

ante las nuevas experiencias y desconocidos estímulos que le ofrece el medio el pequeño sufre un desequilibrio cognitivo. inguruneko esperientzia berri eta estimulu ezezagunen aurrean, haurrak desoreka kognitiboa jasaten du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (94)
Éste sale al exterior, en respuesta a los estímulos sexuales, por el orificio uretral del pene, mediante el proceso denominado eyaculación. Semena zakilaren uretra-zulotik ateratzen da kanpora, sexu-estimuluei erantzunez. Prozesu horri isurtzea esaten zaio.

Materiala: Elektroestetika

Se desencadena por estímulos de diverso origen (frío, sol, viento, bebidas alcohólicas, ciertos alimentos, anticonceptivos, tabaco, café, etc.), aunque también hay predisposición genética. Hainbat jatorritako estimuluen ondorioz ateratzen da (hotza, eguzkia, haizea, alkoholdun edariak, zenbait elikagai, antisorgailuak, tabakoa, kafea eta abar); hala ere, aurretiko joera genetikoa ere badago.

Materiala: Elektroestetika

La sensibilidad de la piel es diferente según las regiones en que se produzca el estímulo. Larruazalaren sentiberatasuna aldatu egiten da estimulua gertatzen den eremuaren arabera.

Materiala: Elektroestetika

Responden a estímulos de temperatura y dolor. Tenperaturaren eta minaren estimuluei erantzuten diete.

Materiala: Elektroestetika

su adaptación al estímulo es lenta y detecta tanto el tacto como la presión. oso motel egokitzen da estimulura, eta ukipena nahiz presioa hautematen ditu.

Materiala: Elektroestetika

Su adaptación al estímulo es rápida. Azkar egokitzen da estimulura.

Materiala: Elektroestetika

Generalmente los estímulos del Sistema Nervioso Simpático permiten relajar los músculos y, con el/o, enfocar objetos más alejados. Nerbio-sistema sinpatikoko estimuluek muskuluak lasaitzen dituzte eskuarki, eta, beraz, urrunagoko objektuak fokatu.

Materiala: Elektroestetika

La transmisión del estímulo doloroso al Sistema Nervioso Central se puede hacerpor dos vías, de transmisión, que difieren en el tipo de fibras nerviosas por las que se conducen dichos estímulos (mielínicas o no). Bi bidetatik igor daiteke min-estimulua nerbio-sistema zentralera, eta estimulu horiek bideratzen dituzten nerbio-zuntzen motaren araberakoak dira (mielinazkoak ala mielinarik gabeak).

Materiala: Elektroestetika

la membrana de la neurona está polarizada; esta característica le permite, no sólo ser capaz de recibir estímulos, sino también de transmitirlos en forma de impulsos, de una neurona a otra o a un órgano efector. Neuronaren mintza polarizatuta dago. Ezaugarri horri esker, estimuluak jaso ez ezik, igorri ere egin ditzake, nerbio-bulkada moduan, neurona batetik bestera edo organo efektore batera.

Materiala: Elektroestetika

Una vez que la información ha sido procesada por el cerebro, la corteza cerebral emite una respuesta a ese estímulo nervioso, que viaja hasta la médula y, desde ella, por los nervios raquídeos o craneales, alcanza al órgano efector. Nerbio-bulkadaren informazioa garunak prozesatu ondoren, garun-azalak estimulu horren erantzuna igorriz erantzuten du. Erantzuna muineraino joaten da, eta, handik, organo efektorera, bizkarrezur-nerbioetatik.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (17)
Para reproducir la imagen se emplea el proceso inverso: las partículas polarizadas pasan por el cabezal de lectura y crean unos estímulos eléctricos que se transforman en imágenes. Alderantzizko prozesua erabiltzen da irudia erreproduzitzeko: partikula polarizatuak irakurketa-burutik pasatzen dira, eta irudi bihurtzen diren estimulu elektrikoak sortzen dira.

Materiala: Irudia

Se trata de una placa sensible, llamada CCD, que transforma los estímulos de luz en señales eléctricas. Plaka sentikorra da, CCD izenekoa, argi-bulkadak seinale elektriko bihurtzen dituena.

Materiala: Irudia

El análisis de la luz que llega a esta placa sensible se hace en forma de barrido: el rayo analizador recorre a gran velocidad todos los puntos de la placa que recibe los estímulos de la luz. Ekorketa moduan aztertzen da plaka sentikor horretara iristen den argia: izpi analizatzaileak abiadura handian zeharkatzen ditu argiaren estimuluak jasotzen dituen plakako puntu guztiak.

Materiala: Irudia

El sistema de grabación magnético: La señal de audio o vídeo se transforma en unos estímulos eléctricos que magnetizan de una forma determinada las partículas metálicas de una cinta. Grabazio-sistema magnetikoa: zinta bateko metalezko partikulak modu jakin batean magnetizatzen dituzten estimulu elektriko bihurtzen dira audio- edo bideo-seinaleak.

Materiala: Irudia

Constituye un estímulo visual creativo dentro de un entorno lleno de estímulos que compiten entre sí para llamar la atención de la gente. Sorkuntzazko estimulu bisuala da, eta, elkarren kontrako lehian ari diren estimuluz beteriko ingurune batean, jendea erakartzea du xede.

Materiala: Irudia

Parte del principio de que la experiencia visual dura más tiempo que la presencia del estímulo. Ikusizko esperientziak estimuluaren presentzia baino iraupen luzeagoa du, eta horixe da memoria honen abiapuntua.

Materiala: Irudia

No se trata de una copia exacta del estímulo, sino de una interpretación selectiva de la información sensorial. Ez da estimuluaren kopia zehatza, zentzumenen informazioaren interpretazio selektiboa baizik.

Materiala: Irudia

Explica que existe relación directa entre las variaciones del estímulo visual del exterior y las respuestas de la retina del espectador. Kanpoko ikus-estimuluaren aldaketen eta ikuslearen erretinaren erantzunen arteko erlazio zuzena dagoela azaltzen du.

Materiala: Irudia

Todas estas características espaciales constituyen estímulos diferentes Espazioen ezaugarri horiek guztiak estimulu desberdinak dira.

Materiala: Irudia

Semejanza: Los estímulos que son semejantes tienden a percibirse como parte de la misma percepción. Antzekotasuna: antzekoak diren estimuluek pertzepzio beraren zati gisa hautemateko joera dute.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (3)
Hemos de saber que cada uno de estos caracteres reacciona de manera diferente a los estímulos y tiene distintas motivaciones ante la compra, por lo tanto comprará de distinta forma. Jakin behar da izaera bakoitzak erreakzio propioa duela estimuluekiko, eta erosteko motibazio desberdinak dituela eta, beraz, erosteko modu desberdinak daudela.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Pero es evidente que cada persona responde de una manera determinada ya que la configuración de las necesidades depende de las características de cada uno y de los estímulos que su entorno es capaz de comunicarle. Baina bistakoa da pertsona bakoitzaren erantzuna desberdina dela, bere beharrek, ezaugarriek eta inguruneak komunikatzen dizkioten estimuluek eragiten diotelako.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Sus atolones coralinos , las instalaciones hoteleras , el clima benigno, los deportes naúticos y la cultura de las tribus , caníbales hasta fechas muy recientes , han servido de estímulo para conocer este archipiélago. Artxipelagoa ezagutzeko, koral-atoloiak, hotel-instalazioak, klima epela, itsas kirolak eta berriki arte kanibalak ziren tribuen kultura kitzikagarriak izan dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Kimika (1)
Se entiende por difusión el movimiento de un componente a través de una mezcla, debido a un estímulo físico. Nahaste bateko osagai bat, estimulu fisiko batek eraginda, nahaste horretan zehar mugitzea. Hori da barreiatzea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Komunikatzeko trebetasunak (3)
Se realiza mediante observación directa revisando estímulos de carácter verbal, personal, profesional, visual, audiovisual, y ambiental que el cliente está emitiendo de manera voluntaria e involuntaria. Zuzenean behatuta egiten da, nahita zein nahi gabe igortzen dituen hitzezko estimuluak, pertsonalak, profesionalak, bisualak, ikus-entzunezkoak eta giroarekin lotutakoak berrikusiz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista, o del oído, emitidos ya sea simultáneamente o por separado. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz, baita aldi berean zein bereizita igorritako soinuak erabiliz ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (14)
Los estímulos son impactos que nos llegan al cerebro a través de los cinco sentidos. Estimuluak dira garunera bost zentzumenen bitartez iristen zaizkigun inpaktuak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Estos estímulos condicionan la conducta, algo tan simple como una sonrisa hace que la clientela se relaje y deje de generar adrenalina para generar endorfinas (la adrenalina provoca tensión y las endorfinas relajan y hacen que comprar sea más gratificante). Estimulu horiek jokabidea baldintzatzen dute: irribarre soil batekin, bezeroak lasaitu egiten dira, adrenalina sortzeari utzi eta endorfinak sortzen dituzte (adrenalinak tentsioa eragiten du; endorfinek, berriz, lasaitu egiten dute, eta erosketa atsegingarriagoa bihurtzen dute).

Materiala: Sistemen integrazioa

Los colores, la iluminación, la decoración… todo son estímulos, lo importante es que sean los adecuados para motivar a la compra. Koloreak, argiak, dekorazioa… Guztiak dira estimuluak; garrantzitsuena erosketa motibatzeko egokiak izatea da.

Materiala: Sistemen integrazioa

VI Cuando los clientes entran, recorren y salen de los locales reciben estímulos comerciales. VI Lokalean sartu, ibili eta haietatik ateratzean, bezeroek estimulu komertzialak jasotzen dituzte.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las instrucciones procesarán dichos estímulos y, en consecuencia, ordenarán, mediante señales a otros controladores y, sobre todo, señales eléctricas de salida, la excitación de preactuadores y actuadores (conectados eléctricamente a las salidas) que ejecutarán las acciones requeridas para el control del proceso según el diseño del programa de control. Instrukzioek estimuluak prozesatzen dituzte eta, ondorioz, aurreeragingailuak eta eragingailuak estimulatzeko agintzen dute beste kontrolagailu batzuei seinaleak bidaliz eta, batez ere, irteerako seinale elektrikoen bitartez. Aurreeragingailuak eta eragingailuak irteeretara elektrikoki konektatuta daude, eta prozesua kontrolatzeko ekintzak exekutatzen dituzte, kontrol-programaren diseinuari jarraituz.

Materiala: Sistemen integrazioa

En este apartado, se estudia la conexión fundamental del PLC con su entorno: cómo siente, cómo recibe estímulos de lo que pasa en el proceso que pretende automatizarse y controlar (entradas) y cómo intenta dicho control a través de la activación de actuadores (salidas). Atal honetan, PLC gailuaren eta haren ingurunearen arteko funtsezko konexioa jorratuko da: PLC batek nola sentitzen duen, automatizatu eta kontrolatu nahi den prozesuan zehar gertatzen denaren estimuluak nola jasotzen dituen (sarrerak) eta nola saiatzen den kontrolatzen, eragingailuak aktibatuz (irteerak).

Materiala: Sistemen integrazioa

Esta última acción es la que realiza el PLC en función de los estímulos en las entradas y el programa (figura 4.12). PLC gailuak azken ekintza hori egiten du, sarreretako estimuluak eta programa nolakoak diren (4.12 irudia).

Materiala: Sistemen integrazioa

Adecuación de la señal al estímulo en el actuador. Seinalea eragingailuaren estimulura egokitzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Función capaz de contar tiempo a partir de un estímulo en la entrada y que, según este conteo, dispone de un contacto asociado que cerrará para su uso a conveniencia en la programación. Sarreran estimulu baten denbora zenbatzeko gauza den funtzio bat. Kontaketa horren araberako kontaktu bat du lotuta, programazioan nahierara erabiltzeko itxiko duena.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es una función TIMER, o TIMER ON, capaz de contar tiempo a partir de un estímulo en la entrada. TIMER edo TIMER ON funtzio bat da, sarrerako estimulu batetik abiatuta denbora zenbatu dezakeena.

Materiala: Sistemen integrazioa