Emaitzak: 52

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (8)
El pequeño, la familia y el sistema educativo siempre pueden contar con la ayuda de esta institución que llega además a toda la población ciega del país, hecho importante porque estos pequeños necesitan desde su nacimiento una gran estimulación precoz. Haurrak, familiak eta hezkuntza-sistemak beti eduki ahal izango dute erakunde horren laguntza, Estatuko populazio itsu guztiari iristen baitzaio; hori oso garrantzitsua da, haur horiek jaiotzetik estimulazio goiztiar handia behar baitute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En principio los niños que se escolarizan son pequeños que necesitan una gran estimulación y que con una intervención precoz y adecuada durante esta etapa, pueden llegar a asimilar la mayoría de conceptos y estrategias, aunque su ritmo de aprendizaje sea más lento. Eskolatzen diren haurrek estimulazio handia behar izaten dute, eta etapa honetan esku-hartze goiztiar eta egokia izanez gero, kontzeptu eta estrategia gehienak asimila ditzakete, nahiz eta beren ikaskuntza-erritmoa motelagoa izan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para los niños con escasa socialización o escasa estimulación será bueno organizar salidas y excursiones a la naturaleza y/o lugares públicos que les aporten unas experiencias y conocimientos de los que familiarmente carecen. Sozializazio eskasa edo estimulazio eskasa duten haurrentzat, ona izango da naturara edo/eta leku publikoetara irteerak eta txangoak antolatzea, familian jaso ez dituzten esperientziak eta ezaupideak eskura ditzaten.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por supuesto que para la mayoría de estos pequeños no sería suficiente con una intervención educativa adecuada en el aula, ya que necesitan además de la ayuda de especialistas y programas individualizados que favorezcan al máximo su estimulación precoz. Jakina, haur horietako gehienentzat ez litzateke nahikoa izango ikasgelan hezkuntzako esku-hartze egokia izatea; horretaz gainera, espezialisten eta programa indibidualizatuen laguntza behar dute estimulazio goiztiarra bultza diezaieten.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si no se interviene adecuadamente mediante la ayuda del educador y el resto de compañeros, esta falta de interacción puede convertirse en un problema grave, en tanto en cuanto que no experimentar actividades lúdicas puede generar una falta de estimulación que dificulte y obstaculice, no sólo el aprendizaje sino el gozo y la felicidad que estas actividades lúdicas generan en los pequeños. Behar bezala esku hartzen ez bada hezitzailearen eta beste kideen laguntzaz, elkarreraginik eza arazo larri bilaka daiteke; izan ere, jarduera ludikorik egiten ez bada, ez dago estimulaziorik eta horrek zaildu eta oztopatu egiten du ikaskuntza, eta jarduera ludiko horiek haurrari sortzen dion gozamena eta poza ere bai.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los educadores se pueden encontrar en su aula con pequeños que no tienen sus necesidades básicas cubiertas, como mala alimentación, falta de aseo e inadecuado descanso, que además pueden mostrar escasos recursos para la estimulación y que a su vez pueden padecer problemas de salud. Hezitzaileek oinarrizko beharrak bete gabe dituzten haurrak aurki ditzakete ikasgelan, hala nola elikadura eskasa, higiene gabezia edo atseden egokirik eza dutenak eta, gainera, haur horiek estimulaziorako baliabiderik eza eta osasun-arazoak ere izan ditzakete.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La complejidad de las frases que elabore dependerá de su nivel neuroló-gico madurativo y de la estimulación recibida. Maila neurologikoaren heldutasunaren eta jasotako estimulazioaren araberakoa izango da egingo dituen esaldien konplexutasuna.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Afortunadamente, los avances realizados en la electroacústica y la estimulación precoz han sido muy importantes, y aunque no resuelven la sordera son muy valiosos para la reeducación. Zorionez, elektroakustikan eta estimulazio goiztiarrean aurrerapauso oso handiak egin dira eta, gorreria konpontzen ez duten arren, oso baliagarriak dira berreziketarako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (29)
Se produce una liberación de histamina acompañada de vasodilatación, epidermitis y estimulación de las terminaciones nerviosas sensitivas cutáneas. Histamina askatzen da, eta hodi-zabalkuntza, epidermitisa eta larruazaleko zentzumen-nerbioen bukaeren estimulazioa ere izaten dira.

Materiala: Elektroestetika

La estimulación del tiroides antes mencionada provoca una mejora en la circulación, evitándose o mejorándose las reten-ciones hídricas y de toxinas y favoreciéndose la regeneración celular. lehenago aipatutako tiroidearen estimulazioak zirkulazioa hobetzen du, ur- eta toxina-atxikipenak saihestu edo hobetzen ditu, eta zelulak birsortzen laguntzen dute.

Materiala: Elektroestetika

Fase 2: destinada a producir una estimulación epidérmica y drenaje linfático. 2. fasea: epidermisaren estimulazioa eta drainatze linfatikoa ditu helburu.

Materiala: Elektroestetika

Electrodos metálicos en forma de rodillos, bolas, etc. para estimulaciones muy locales. Arrabol-formako, bola-formako… metalezko elektrodoak, estimulazio oso lokaletarako.

Materiala: Elektroestetika

La modulación permite conseguir estimulaciones más vigorosas al dar tiempo a la musculatura y a su inervación a que se recuperen, al mismo tiempo que evita o disminuye el fenómeno de la acomodación. Modulazioak estimulazio indartsuagoak lortzen laguntzen du, muskulaturari eta haren inerbazioari bere onera etortzeko denbora ematen dietelako, eta, aldi berean, moldatze-fenomenoa saihestu edo urritzen duelako.

Materiala: Elektroestetika

En estética normalmente se aplican los electrodos a nivel de la placa motora del músculo de manera que se puedan estimular dos músculos con una misma salida de corriente, el uso de la estimulación bipolar solo permite el estímulo de un solo músculo con cada salida. Estetikan, muskuluaren plaka motorraren parean jartzen dira normalean elektrodoak, korronte-irteera bakar batekin bi muskulu kitzikatzeko. Estimulazio bipolarra erabiliz gero, irteera bakoitzarekin muskulu bakarra kitzika daiteke.

Materiala: Elektroestetika

4) Estimulación a choques espaciados. 4) Estimulazioa tartekako talkatan.

Materiala: Elektroestetika

La contracción muscular a resultas de la estimulación eléctrica inducida por un aparato no sigue el esquema de la contracción fisiológica del músculo descrita en el capítulo 4, en realidad las fibras musculares que se contraen pueden ser simplemente aquellas que se encuentran cerca de un electrodo (o las que tengan motoneuronas más sensibles). Aparatu batek induzitutako estimulazio elektrikoaren ondorioz gertatzen den muskulu-uzkurdurak ez dio jarraitzen muskulu-uzkurdura fisiologikoaren eskemari (4. kapituluan deskribatu da). Izan ere, elektrodotik gertu dauden muskulu-zuntzak bakarrik uzkurtzea gerta daiteke (edo motoneurona sentikorrenak dituztenak).

Materiala: Elektroestetika

la estimulación del sistema simpático la activa, mientras que su sección o la estimulación parasimpática la disminuyen. sistema sinpatikoaren estimulazioak lipolisia aktibatzen du, eta, aldiz, estimulazio parasinpatikoak urritu egiten du.

Materiala: Elektroestetika

La corriente específica que se utiliza durante este tratamiento, a la baja frecuencia que se indica, produce unaestimulación del sistema simpáticocon la consiguiente liberación de catecolaminas, aumento del AMP cíclico intradipocitario, y aumento de la hidrólisis de los trigliceridos. Tratamendu horretan erabiltzen den korronte espezifikoak, adierazitako maiztasun txiki horretan,sistema sinpatikoaren estimulazioaeragiten du, eta, ondorioz, katekolaminak askatzea, adipozito barneko AMP ziklikoa gehitzea eta triglizeridoen hidrolisia areagotzea.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (4)
Estimulación de las terminaciones nerviosas Nerbio-bukaeren estimulazioa.

Materiala: Irudia

Hiperfuncionamiento de los melanocitos (inducido por estimulación hormonal o lumínica)., debido a embarazo, ingestión de anovulatorios, desórdenes endocrinos, factores nutricionales, enfermedades tiroideas, disfunción hepática, factores genéticos y estrés. Melanozitoen hiperfuntzionamendua (hormona edo argi bidezko estimulazioaren bidez sorrarazitakoa) haurdunaldia, obulazioa galaraztekoak hartzea, nahasmen endokrinoak, elikadura, tiroideetako gaixotasunak, gibelaren disfuntzioa, faktore genetikoak edo estresa direla eta

Materiala: Irudia

Es decir, que hay correspondencia entre las variables de la estimulación y las de la percepción. Hots, korrespondentzia dagoela estimulazioaren eta pertzepzioaren aldagaien artean.

Materiala: Irudia

Las estimulaciones de la retina se convierten en impulsos eléctricos proporcionales a la intensidad recibida. Erretinaren estimulazioak bulkada elektriko bihurtzen dira; jasotako intentsitatearekiko proportzionalak izaten dira bulkada horien.

Materiala: Irudia

Zehar-lerroa (1)
la superficie proporcionada por el apoyo de las manos, el abdomen y los miembros inferiores, se convierte en una fuente de estimulación reguladora de las reacciones de enderezamiento. Eskuak, sabela eta beheko gorputz-adarrak bermatuta, zuzentzeko erreakzioak erregulatzeko estimulazioa sortzen da.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Elektrizitatea eta elektronika (8)
Estos conceptos nos ayudan a explicar casos como el de un niño que todavía no ha aprendido a hablar, si sufriese una lesión en el área del lenguaje del hemisferio izquierdo, con la adecuada estimulación, sería capaz de procesarlo en el hemisferio sano. Kontzeptu horiek hainbat kasu ulertzen laguntzen digute. Adibidez, hizketan oraindik ikasi ez duen haur batek lesio bat izango balu ezker hemisferioko hizkuntzaren eremuan, estimulazio egokiaren bitartez, funtzio hori prozesatzeko gai izango litzateke hemisferio sanoan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

¿Y la estimulación? Eta estimulazioak?

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La estimulación de los restos auditivos se enriquece y complementa con la lectura labiofacial. Entzumen-hondarren estimulazioa aberastu eta ezpain-aurpegiko irakurketarekin osatzen da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En niñas y niños, para que la estimulación de los residuos auditivos sea más eficaz es importante que se realice precozmente. Haurrekin, entzumen-hondarraren estimulazioa eraginkorragoa izateko, garrantzitsua da oso txikiak direla hastea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es imprescindible disponer del informe correspondiente del especialista, pues en él se especificará el grado de agudeza visual y auditiva, además de otras alteraciones como, por ejemplo: mirar de lado o moviendo la cabeza hacia un lado, contraer los ojos ante la estimulación, mirar fijamente sin parpadear y sin movimientos oculares, movimientos oculares incontrolados. Ezinbestekoa da dagokion espezialistaren txostena, bertan zehaztuko baitira pertsonaren ikusmen- eta entzumen-zorroztasunaren maila eta izan ditzakeen beste alterazio batzuk, adibidez: alboka edo burua alde batera duela begiratzea, estimulazioaren aurrean begiak erdi ixtea, begiak kliskatu gabe finko begiratzea, kontrol gabeko begi-mugimenduak eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El tiempo que necesita una persona para aprender a usar de forma eficiente los símbolos que le permiten comunicarse varía enormemente en función de las habilidades personales, de sus limitaciones, de los objetivos planteados, de los estímulos recibidos y de la riqueza del entorno. Pertsona batek komunikatzea ahalbidetuko dioten sinboloak modu eraginkorrean erabiltzen ikasteko behar duen denbora ikaragarri aldatzen da, pertsona horren trebetasun pertsonalen, izan ditzakeen mugaketen, planteatutako helburuen, jasotako estimulazioen eta ingurunearen aberastasunaren arabera.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La persona no comprende el lenguaje, pero sí las imágenes, por lo que las necesidades comunicativas podrán ir orientadas hacia una estimulación basada en pictogramas. Pertsonak ez du hizkuntza ulertzen, baina bai irudiak; komunikazio-premiak, beraz, piktogrametan oinarritutako estimulazio batera orientatu behar lirateke.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

d) Estimulación del lenguaje asistido. d) Lagundutako hizkuntzaren estimulazioa.

Materiala: Komunikazio alternatiboa