Emaitzak: 12

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (3)
Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79).

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44c- Annabel Buffet-en erretratua Bernard Buffet-ek egina (180 pasea). Oihal gaineko olio pintura, datarik gabea, 1958-1959 ing. A. Buffet-ek emana. CBM 2001.02, Getaria. (78. orr.) 44c- Retrato de Annabel Buffet por Bernard Buffet. (pase 180). Óleo sobre lienzo, sin fecha, h. 1958-1959. Donación de A. Buffet. CBM 2001.02. Cetaria, (p. 78)

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Irudia eta soinua (5)
Retratar sujetos ocupados:Fotografíe a las personas cuando estén haciendo algo en su ambiente natural: trabajar, jugar, leer el periódico, mirar desde una barandilla, etc. Zerbaitetan ari diren pertsonen erretratua egitea:egin argazkia pertsonei ohiko giroan zerbait egiten ari diren bitartean: lan egiten, jolasten, egunkaria irakurtzen, baranda batetik begiratzen, etab.

Materiala: Irudia

A veces el centro de interés es fácil de localizar; por ejemplo, en un retrato generalmente domina el rostro. Batzuetan, erraza da interes-gunea aurkitzea; adibidez, erretratuan aurpegia izaten da nagusi.

Materiala: Irudia

Utilizar una mínima profundidad de campo es ideal para realizar retratos o mostrar temas cercanos en primer plano. Gutxieneko eremu-sakonera erabiltzea ezin hobea da erretratuak egiteko edo hurbileko gaiak lehen planoan erakusteko.

Materiala: Irudia

Roger Fenton se trasladó hasta Crimea para retratar a los soldados británicos con su cámara fotográfica cargada en un carro. Roger Fenton Krimeara joan zen, soldadu britainiarrei erretratuak egitera, gurdian argazki-kamera zeramala.

Materiala: Irudia

De hecho, la fotografía revolucionó los sistemas de representación de la realidad basados en la habilidad manual, como la pintura, el retrato o la ilustración. Izan ere, argazkiak irauli egin zituen eskuzko trebetasunean oinarrituriko irudikapen-sistemak hala nola pintura, erretratua edo ilustrazioa.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (2)
Su capital Firá, a la que se puede acceder desde el puerto Skala a pie en burro o teleférico, tiene un Museo con una buena colección de objetos prehistóricos, una gran colección de vasijas entre las que se citan las famosas de Terra, esculturas y retratos de época helenística y romana. Fira hiriburura, Skalako portutik irits daiteke oinez, astoz edo teleferikoz. Hiriburuan historiaurreko objektuen bilduma, ontzi-bilduma bikaina (tartean Terrako ontzi ospetsuak) eta garai helenistikoko eta erromatarreko eskulturak eta erretratuak biltzen dituen museoa dago.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En el norte de la plaza se localiza el Museo Histórico de la Villa de Varsovia donde se explica la reconstrucción de la ciudad con numerosas maquetas, documentos, proyectos y varios retratos. Plazako iparraldean Varsovia Hiribilduko Museo Historikoa dago. Han azaltzen da hiriaren zaharberritze-prozesua maketa ugarirekin, dokumentuekin, proiektuekin eta hainbat erretraturekin.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Pero valgan como ejemplo las siguientes: el paisaje, retratos y autorretratos, escenas cotidianas, bodegones, experiencias, animales, plantas, la vivienda, fiestas y celebraciones, lecturas y personajes de ficción, la mitología, tradiciones, viajes, etc. Hona hemen adibide batzuk: paisaia, erretratuak eta autorretratuak, eguneroko bizitzako eszenak, natura hila, esperientziak, animaliak, landareak, etxebizitza, festak eta ospakizunak, irakurketak eta fikziozko pertsonaiak, mitologia, tradizioak, bidaiak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Fabrikazio mekanikoa (1)
Se puede comprobar en labores artísticas (un dibujante realizando un boceto de un edificio o un retrato) o en labores más técnicas como las que se van a ver en el transcurso de este libro. Lan artistikoetan ikus daiteke hori (marrazkilari bat eraikin baten zirriborroa edo erretratu bat egiten) edo liburu honetan zehar ikusiko diren lan teknikoagoetan.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx