Emaitzak: 20

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

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Ostalaritza eta turismoa (19)
Las iglesias a destacar son: San Lorenzo, de estilo románico, Santa Maria Maggiore, de estilo renacentista con campanario de tres vanos, y San Apollinare, de estilo románico-gótica. Elizei dagokienez, berriz, nabarmentzekoak dira San Lorenzo eliza, estilo erromanikoan egina, Santa Maria Maggiore, Errenazimentuko estiloan eraikia eta hiru baoko kanpandorrea duena, eta San Apollinare, estilo erromaniko-gotikoan egina.

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Situada en el extremo norte del país, cuenta con un centro medieval muy pintoresco: un conjunto de casas renacentistas agrupadas alrededor de un viejo torreón. Herrialdeko ipar-muturrean kokatuta, eta erdi-aroko zentro berezi-berezia du: Errenazimentuko estiloko etxe multzoa dorre zahar batean ingurua kokatuta.

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En ella se encuentra la joya del Renacimiento ruso, el Campanario de Iván el Grande, cuya campana pesa 64 toneladas. Han dago Errenazimentu errusiarraren bitxia: Iban Ikaragarriaren Kanpandorrea, eta hango kanpaiak 64 tonako pisua du.

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Está situada en un promontorio convertido en islote con calles y palacios renacentistas de gran encanto. Uharte bihurtutako harkaitz batean dago, eta Errenazimentuko kaleak eta jauregiak ditu, xarma handikoak.

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Con la alta consideración cultural de la UNESCO, Puebla tesora bellos ejemplos de arquitectura renacentista y barroca, como la Catedral y la Capilla del Rosario; la vecina Cholula, San Miguel de Allende y Guanajuato, con minas de plata como La Valenciana, que permitieron el embellecimiento urbano, integran la tradicional ruta denominada "Ciudades Coloniales". UNESCOren kultura-aintzatespen gorenarekin, Pueblak Errenazimentuko arkitekturaren eta arkitektura barrokoaren adibide ederrak ditu: katedrala eta Arrosarioaren kapera, esaterako; Cholula, San Miguel de Allende eta Guanajuaton, zilarrezko meak daude (La Valenciana, kasu), eta horri esker, hiria edertzea lortu zuten. Horiek guztiek “Hiri kolonialak” izeneko ibilbidea osatzen dute.

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En la cripta de la catedral se encuentra el museo de arte medieval y renacentista, donde se aloja el tesoro nacional: la colección de iconos búlgaros. Katedraleko kriptan Erdi Aroko eta Errenazimentuko museoa dago, eta han dago altxor nazionala: Bulgariako ikonoen bilduma.

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Este edificio de gran elegancia y belleza, que sigue los cánones del Renacimiento italiano, acabó con el sobrio estilo de las construcciones del Kremlin. Edertasun handiko eraikina da, Italiako Errenazimentuaren kanonei jarraitzen diena eta Kremlineko eraikuntzen estilo sotilarekin amaitu zuena.

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Es una de las principales muestras del Renacimiento italiano. Italiako Errenazimentuaren adierazgarrienetariko bat da.

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Entre Verona y Padua se localiza Vicenza, una pintoresca población en la que se aglomeran construcciones renacentistas. Verona eta Padua artean dago Vicenza, Errenazimentuko eraikinen multzo batek osatutako herri bitxia.

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El Castillo Sforza es el principal monumento civil del Renacimiento Milanés. Sforza gaztelua Milango Errenazimentuaren monumentu zibil nagusia da.

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