Emaitzak: 30

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (2)
Sin embargo, en la mayoría de los casos va a ser preciso algún medio de interaccionar digitalmente con el entorno, escribiendo y/o leyendo bits de algún dispositivo, hará falta realizar contaje de eventos o temporizar sucesos, muchas veces habrá que interaccionar con magnitudes analógicas, por lo que habrá que disponer de convertidores A/D y D/A, también es frecuente tener que establecer algún tipo de comunicación de datos con otro sistema, mediante unaconexión serie, por ejemplo, etc. Hala ere, kasu gehienetan, baliabideren bat behar izaten dute inguruarekin elkarreragin digitala izateko gailu bateko bitak idatziz edo irakurriz. Horrez gain, gertaerak zenbatu edo tenporizatu behar dira, eta, askotan, magnitude analogikoekin ere elkarreragina behar izaten dute. Horregatik, A/D eta D/A bihurgailuak behar izaten dira, eta, halaber, beste sistema batekin datuak komunikatzeko moduren bat ezarri behar izaten dute, serieko konexio baten bitartez, adibidez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Por el contrario, necesitan mayores capacidades y modos de interacción con el entorno, procesamiento en tiempo real, y un buen comportamiento en contornos de trabajo industrial. Baina, aitzitik, ingurunearekin elkarreragina izateko kapazitate eta aukera gehiago eduki behar dituzte, baita denbora errealean prozesatzeko ahalmena eta lan industrialean jokabide on bat ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (1)
Sin embargo, la geometría de la superficie varía en cada una de ellas, debido a las diferencias en la forma de la herramienta y en la forma con la que interactúa con la superficie. Hala ere, gainazalaren geometria desberdina da, erremintaren forman eta gainazalarekin elkarreragiteko moduan dauden desberdintasunen ondorioz.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (20)
Este rincón estimula la interacción y la cooperación ya que la mayoría de veces necesitan ayuda para poderse subir la cremallera del vestido o ponerse bien la correa del pantalón. Txoko honek elkarreragina eta elkarlana bultzatzen ditu, gehienetan laguntza behar baitute soinekoaren kremailera igotzeko edo praken uhala ongi jartzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Una de las actitudes propias de los niños ciegos es la falta de deseo de interacción con el medio, en un principio por sí mismos carecen del deseo de explorar, tienden a elaborar una barrera defensiva y su mundo se acaba donde no puede llegar con sus manos, perdiendo la percepción de continuidad, para ellos no existen colores ni formas que le atraigan. Haur itsuek, askotan, ez dute gogorik erakusten ingurunearekin elkarreraginean aritzeko. Hasieran, ez dute esploratzeko gogorik izaten beren kabuz, defentsa-hesi bat ezartzeko joera izaten dute, eta beren mundua eskuekin irits daitezkeen lekuan amaitzen da; ez dute jarraikortasunaren pertzepziorik, eta ez dago erakartzen dituen kolorerik, ez formarik.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si no se interviene adecuadamente mediante la ayuda del educador y el resto de compañeros, esta falta de interacción puede convertirse en un problema grave, en tanto en cuanto que no experimentar actividades lúdicas puede generar una falta de estimulación que dificulte y obstaculice, no sólo el aprendizaje sino el gozo y la felicidad que estas actividades lúdicas generan en los pequeños. Behar bezala esku hartzen ez bada hezitzailearen eta beste kideen laguntzaz, elkarreraginik eza arazo larri bilaka daiteke; izan ere, jarduera ludikorik egiten ez bada, ez dago estimulaziorik eta horrek zaildu eta oztopatu egiten du ikaskuntza, eta jarduera ludiko horiek haurrari sortzen dion gozamena eta poza ere bai.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es más, la mayoría de estas discapacidades interaccio-nan de forma que afectan en mayor o menor medida a todos los ámbitos del desarrollo del pequeño. Are gehiago, minusbaliotasun horietako gehienak elkarreraginean daude nolabait, eta, neurri batean edo bestean, haurraren garapen-eremu guztietan daukate eragina.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Mediante la aportación de situaciones lúdicas, el educador puede proporcionar al pequeño un contexto muy adecuado para el desarrollo del lenguaje, para que este contexto sea realmente efectivo será conveniente además aportar a este entorno una serie de estímulos cognitivos, afectivos y sociales que faciliten en el niño la suficiente interacción y seguridad que permita la asimilación y el avance del aprendizaje lingüístico. Egoera ludikoak eskainiz, hezitzaileak oso testuinguru egokia eman diezaioke haurrari mintzaira garatzeko. Testuinguru hori benetan eraginkorra izan dadin, komenigarria izango da, gainera, ingurune horretan estimulu kognitibo, afektibo eta sozial batzuk sartzea, haurrari mintzairaren ikaskuntza asimilatzeko eta hobetzeko adinako elkarreragina eta segurtasuna emango diotenak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

la actividad lúdica fomenta la interacción entre niños y niñas, aspecto que constituye tanto un objetivo como un recurso metodológico. jarduera ludikoak nesken eta mutilen arteko elkarreragina sustatzen du, eta alderdi hori helburua eta baliabide didaktikoa da aldi berean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Dependiendo del tipo de agrupaciones que se programen se puede facilitar la flexibilidad o imponer una rigidez en estas interacciones sociales y, en consecuencia, el resultado será positivo o negativo en un futuro. Programatzen diren taldekatzeen arabera, malgutasuna bultza daiteke edo zurruntasuna ezarri elkarreragin sozial horietan, eta, ondorioz, emaitza positiboa edo negatiboa izango da etorkizunean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Con respecto a la utilización de una adecuada metodología de enseñanza/aprendizaje, han sido claves sus estudios e investigaciones acerca de cómo interacciona la evolución de niños y tipo de juego y las características diferenciadoras de cada uno de ellos durante las diferentes épocas por las que pasa el niño. Irakaskuntza- eta ikaskuntza-metodologia egokia erabiltzeari dagokionez, funtsezkoak izan dira haurren eboluzioak eta jolas-motak elkarreraginean aritzeko moduari buruzko ikerketak, eta haurraren etapa bakoitzean jolasak izaten dituen ezaugarri bereziei buruzkoak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

SegúnHunt,cuanto más alto se encuentre un animal en la escala evolutiva, más probable es que sus tenden-cias conductuales sean un producto de la interacción con su medio y de que su comportamiento sea fruto del aprendizaje. Hunten arabera, animalia bat zenbat eta gorago egon eskala ebolutiboan, gero eta aukera gehiago egongo dira bere jokabide-joerak ingurunearekin duen elkarreraginaren ondorio izateko eta bere portaera ikaskuntzaren fruitu izateko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Cada vez es más frecuente observar a pequeños mani-festar que se aburren teniendo las estanterías llenas de juguetes, en este sentido algunos estudios demuestran que, normalmente, cuanto más alto es el número de juguetes menor es la interacción social de la que suele disfrutar el niño, y que cuanto más estructurado y so-fisticado sea el juguete menos le permite al pequeño el desarrollo intelectual, social, motor, afectivo y creativo. Gero eta sarriago entzuten diegu haurrei apalak jostailuz lepo edukitzeaz aspertuta daudela. Hori horrela, ikerketa batzuen arabera, normalean, zenbat eta jostailu gehiago eduki, orduan eta elkarreragin sozial gutxiago izaten ditu haurrak, eta, zenbat eta egituratuagoa eta sofistikatuagoa izan jostailua, orduan eta aukera gutxiago ematen dizkio haurrari garapen intelektual, sozial, motor eta afektiboa eta sormena lantzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
Los radicales libres interfieren en las funciones normales de las células; algunos reaccionan con el ADN dando lugar a productos intermedios inestables que dificultan la correcta replicación y transcripción del código genético; otros interactúan con los lípidos, provocando alteraciones que afectan a la permeabilidad de las membranas; por último, inhiben las reacciones metabólicas esenciales cuando se combinan con las enzimas. Erradikal askeek zelulen funtzio normalak eragozten dituzte. Batzuek ADNarekin erreakzionatzen dute, eta kode genetikoa behar bezala erreplikatzea eta transkribatzea oztopatzen duten bitarteko produktu ezegonkorrak sorrarazten dituzte. Beste batzuek lipidoekin elkarreragiten dute, eta mintzen iragazkortasuna kaltetzen duten alterazioak eragiten dituzte. Gainera, oinarrizko erreakzio metabolikoak inhibitzen dituzte entzimekin konbinatzen direnean.

Materiala: Elektroestetika

Administrazioa eta kudeaketa (1)
Se evaluará el comportamiento de cada candidato, así como su interacción en el grupo. Hautagai bakoitzaren portaera eta taldekideekin izandako elkarreragina ebaluatuko dira.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Zehar-lerroa (1)
Ambos son dispositivos del sistema de medida y control que interactuan con el medio fisico que se quiere estudiar o controlar. Neurketa- eta kontrol-sistemako gailuak dira biak, eta aztertu edo kontrolatu nahi den inguru fisikoarekin elkarreraginean jarduten dute.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Komunikatzeko trebetasunak (2)
Lahabilidad de interacción dialógica. Elkarrizketan elkarreraginean jarduteko trebetasuna.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Interactuar con la audiencia: son buenas recomendaciones hacerle preguntas al público, escuchar sus respuestas y discutir al respeto, si es necesario. Ikus-entzuleekin elkarreraginean jardutea: gomendio ona da galderak egitea publikoari, haien erantzunak entzutea eta haiei buruz eztabaidatzea, beharrezkoa bada.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Irudia eta soinua (1)
Iturri mota hauek merkuriozko arkua dute, eta gas noble batekin beteta daude; horri esker, 5.400 K eta 6.000 K arteko kolore-tenperatura lor dezakete. Fluoreszenteen antzeko funtzionamendua dute: elektroiak, korrontea zeharkatzen dutenean, anpoilako gasen atomoekin elkarreraginean jartzen dira, eta hor sortzen den energia argi bihurtzen da, kapsularen estaldurei esker. Este tipo de fuentes emplean un arco de mercurio y están rellenas de algún gas noble, lo que posibilita alcanzar temperatura de color entre los 5400 K y los 6000 K. Tienen un funcionamiento parecido a los fluorescentes, de manera que, cuando los electrones atraviesan la corriente, comienzan a interactuar con los átomos de los gases que contiene la ampolla, dando lugar a una energía que se convertirá en luz gracias a los diferentes recubrimientos de la cápsula.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx