Emaitzak: 519

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (10)
Eskuz egindako parpaila imitatzeko asmoarekin sortu zen parpaila mekanikoa, XVI. mendeaz geroztik ehun estima-tuenetako bat baitzen hura. Tula, sare lotu eta apaingarri-rik gabea, izan zen XIX. mendearen hasieran Ingalaterran sortutako ehungailuetatik irten zen lehenengo ehuna. Man-txako itsasbazterreko Calais hiria izan zen 1816. urteaz geroztik iruzurrez sartutako ehungailuen helburu nagusia. 1830eko hamarralditik aurrera parpailak apaingarriagoak egiteko aukera izan zenetik, Calaisko parpail lantegiek berebiziko garapena izan zuten. El encaje mecánico nació de la voluntad de imitar el encaje hecho a mano, uno de los tejidos más preciados desde el siglo XVI. El tul, red unida y sin motivo, es el primero en ser mecanizado desde los inicios del siglo XIX en los primeros telares construidos en Inglaterra. Calais, ciudad situada en el litoral de la Mancha, se convirtió en el principal destino de estos telares introducidos fraudulentamente desde 1816. En cuanto fue posible, a partir de los años 1830, realizar un encaje con motivos decorativos., las fábricas de encajes de Calais conocieron un desarrollo formidable.

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XIX. mendearen bigarren erdialdetik 1950eko hamarraldiaren hasiera arte, Calaisko parpailak Leavers motako ehungailuetan egiten ziren. Prestakuntza handiko langileak behar dira horiek erabiltzeko, eta kostuaren herena hartzen du horrek. Kostu txikiagoko produktu bat proposatzeko asmoz, Karl Mayer industria-gizon alemanak lehenengo Raschel ehungailua jarri zuen martxan 1956. urtean. Tresna hark, Leavers ehungailuak ez bezala, puntuaren printzipioaren arabera funtzionatzen du. Ehungailu horrek oso bizkor egiten du ka-litate handiko ehuna; aukera gutxiago eskaintzen ditu, baina langile gutxiago behar ditu eta prestakuntza gutxiagokoak. Lehiakide horren igoera bizkorrarekin kezkatuta, Calaisko eta Caudryko Leavers parpaila egileek kalitatezko zigilua sortu zuten 1958an, "Calaisko parpaila", beren parpaila besteetatik bereizteko. Hala ere, zenbaitek Raschel ehungailuak ere erosi zituzten, beren jarduera zabaltzeko helburuarekin. De la segunda mitad del siglo XIX a principios de los años 1950, el encaje se realizará en Calais en telares del tipo Leavers. Su utilización requiere una mano de obra altamente cualificada que representa un tercio del coste de producción. Con el fin de proponer un producto de coste más bajo, el industrial alemán Karl Mayer puso en marcha, en 1956, el primer telar Raschel que, contrariamente al Leavers, funciona según el principio de la labor de punto. Este telar produce rápidamente un textil de calidad y de variedad menores, con una mano de obra reducida v menos cualificada. Preocupados por el rápido auge de este producto competidor, los fabricantes de encaje Leavers de Calais y Caudry15 crean en 1958 uii sello de calidad "encaje de Calais", con el fin de diferenciar su propio encaje. Sin embargo, algunos de ellos compran telares Raschel para ampliar su actividad''.

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Baina espainiar espirituarekiko leialtasuna ez zen soilik beltzaren erabileran nabarmendu, baita parpailak bere lan guztietan izan zuen protagonismoan ere. Balenciaga, parpailaren zalea, Chantillyko lepo eder honek erakusten duen moduan (Kat. 85.), ehun eta jantzi gutxi asko antzinakoen bilduma heteroklitoa sortu zuen. Bilduma horrek, zalantzarik gabe, inspirazio iturri izan zuen karrera osoan zehar. Gogora dezagun Fernando Martinez Herrerosek, Balenciaga familiaren izenean, Galliera jauregiari -Parisko Hiriko Modaren museoari- eman ziola jatorri askotakoa zen bilduma hori: eskualdekoak zein europarrak XVIII. mendetik XX. mendearen hasiera arte eman ziola. La fidelidad al espíritu español no sólo quedó patente en el uso del color negro sino también por el protagonismo que el encaje tuvo en todas sus obras. Balenciaga, entusiasta del encaje, como lo prueba este hermoso cuello de Chantílly (Cat. 85), compuso una colección heteróclita de tejidos y prendas más o menos antiguas. No cabe duda de que ese conjunto le sirvió de inspiración durante toda su carrera. Recordemos que en 1979 Fernando Martínez Herreros, en nombre de la familia Balenciaga, donó al Palacio Galliera -Museo de la Moda de la ciudad de Paris-, este conjunto de orígenes diversos, tanto regionales como europeos y realizados entre el siglo XVIII y principios del siglo XX.

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Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Beste ehun batzuekin gertatzen den bezala, Balenciagak bere maisulan asko sare itxurako material horiekin egin zituen: esate baterako, 1951ko "ijito" soinekoak, 1955eko zeta arrosako eta parpail zuriko gaueko soinekoa, Point d'esprit tul zuriko gaueko jaka, arintasun hodeia, 1957koa. Balenciaga realizó muchas de sus obras maestras sobre estos tejidos reticulares: por ejemplo, los vestidos "gitanos' de 1951, el vestido de noche en tejido de seda rosa y encaje blanco de 1955, la chaqueta de noche de tul Point d'esprit blanco, nube de ligereza, de 1957.

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1954 Lepo handrko berokia. Beroki militarra. Gaueko kapela, tulezkoa. Gauerako, orkatilerainoko soinekoak, urre koloreko soineko izardunak eta tulezko ehun tolesdunez eta brodatutako zintez osatuak. 1954 Abrigo de cuello grande. Abrigo militar. Sombrero de noche en tul. Para la noche, vestidos largos hasta el tobillo, vestidos bordados con estrellas doradas y equipados de tejidos plisados de tul y de cintas bordadas.

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e) Arrosa kolore biziko zetazko ehuna, ertzean, parpaila brodatuko ezarkina. (98. orr.) e) Tejido de seda rosa intenso, en bordado, aplicjue de encaje bordado. (p. 98)

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h) Parpaila arrosa argia, bi proposamenekin, batetik soinekoarentzat: parpaila brodatua, beira distiratsuko zeluloidez egindako lore sortekin, orrixka gainean, sarriak, arrosa argia, errafia arrosa, fantasiazko perlak. Bestean, kaparentzat, parpaila moztua organtza arrosako ehunaren gainean aplikatua. h) Eacaje rosa palido con dos propuestas. Por un lado para el vestido: encaje bordado con ramos de flores en celuloide de cristal lustrado, sobre laminilla. tupidos rosa claro, rafia rosa, perlas de fautasia. En la otra, para la ( capa, encaje recortado aplicado sobre fondo de tela de organza rosa.

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51a- Gaueko soinekoa, 1967 ing., parpaila horia (Marescot) txenilazko eta zilar koloreko harizko lore handi brodatuak, zeta horiko ehun ildokatuaren gainean. Gerruntzea, gerri altua, satin horiko gerriko zabala. Bolduc: 160 Ginette tailerra, Giselle modeloa. 51a- Vestido de noche, 11 1967, encaje amarillo (Marescot) con grandes flores bordadas de chenilla e hilos plateados, sobre tejido acanalado de seda amarilla. Corpiño, talle alto, cinturón ancha de satén amarillo. Bolduc: 160 taller Ginette, modelo Giselle.

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Administrazioa eta kudeaketa (9)
- Tejidos 90.151.82€. - Ehunak: 90.151,82 euro.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Entrar en el portal de la empresa Inditex S.A. (Industria de Diseño Textil) www.inditex/com/es para examinar y analizar la información referente a la memoria del ejercicio 2.005 Inditex SA (Ehun Diseinuaren Industria) enpresaren www.inditex/com/es atarian sartu, eta aztertu 2005. ekitaldiko Memoriako informazioa.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

a) Sistema global, dotando como provisión un porcentaje del saldo de cuentas a cobrar a) Sistema globala, horniduratzat kobratzeko kontuko saldoaren ehuneko bat zuzkituta

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Que dichos porcentajes de márgenes no varíen significativamente a lo largo del ejercicio económico. Marjinen ehuneko horiek ekitaldi ekonomikoan ez direla asko aldatuko.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Se obtiene restando del precio de venta un porcentaje apropiado del margen bruto. Salmenta-prezioari marjina gordinaren ehuneko egokia kenduta lortzen da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Por ejemplo si el tanto por ciento del margen comercial = 60%, el coste sería igual al 40% de las ventas. Esaterako, merkataritzako marjinaren ehunekoa % 60 bada, kostua salmenten % 40 izango da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Debido a la complejidad y variedad del área, y que representa muchas veces un porcentaje muy elevado en el patrimonio y la cuenta de resultados, puede provocar que sea fácilmente manipulable, es por ello que la evidencia a obtener se convierte en pieza básica, y el auditor realizará las pruebas necesarias y pertinentes de naturaleza: Arloa oso konplexua eta askotarikoa denez, eta askotan ondasunean nahiz emaitzen kontuan ehuneko handi bat denez, litekeena da manipulagarria izatea; hori dela-eta, lortu beharreko ebidentzia funtsezko pieza da, eta ikuskariak oinarrizko proba hauek egingo ditu:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Porcentaje obtenido Tipo de circunstancia Lortutako ehunekoa Zirkunstantzia mota

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Por ejemplo, que un porcentaje muy elevado de las operaciones de compras, ventas o bancarias se están realizando con una entidad en concreto. Esaterako, erosketen, salmenten edo banku-operazioen ehuneko handi bat erakunde jakin batekin egiten ari direnean.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (26)
Valor en % de la histèresis de alarmas 0,0 a 100%. Alarmen histeresien balioa ehunekotan (0,0tik %100era).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Nota 4: La histéresis es un porcentaje de la medida, alrededor del punto de comparación, por debajo del cual las alarmas no cambian de estado. 4. oharra: histeresia neurketaren ehuneko bat da, konparazio-puntuaren ingurukoa. Horren azpitik alarmek ez dute beren egoera aldatuko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La razón de este 10% superior e inferior se debe a la no linealidad de las señales en esta zona. Goiko eta beheko ehuneko 10aren arrazoia eremu horretan seinaleak duen linealtasun eza da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El tiempo que tarda en pasar del 90% al 10% de la señal. ehuneko 90etik ehuneko 10era pasatzeko behar duen denbora da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En un pulso real se define como el intervalo de tiempo que transcurre entre el 50% del flanco de subida y el 50% del flanco de bajada. benetako pultsu batentzat goranzko saihetsaren ehuneko 50etik beheranzko saihetsaren ehuneko 50era pasatzeko behar den denbora gisa definitzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

general de la placa, como por ejemplo el porcentaje de posicionado o de ruteado, el nº de vías, de conexiones, de obstáculos, de pines, de capas, etc. orokorra lortzeko, hauek, esaterako: posizionamenduaren eta bideratzearen ehunekoa, bide, konexio, oztopo, pin, geruza eta abarren kopurua.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este telar se controlaba mediante tarjetas de madera perforadas, que determinaban el diseño del tejido deseado. Ehungailu hura zurezko txartel zulatuen bitartez kontrolatzen zen, eta txartel horiek zehazten zuten ehunaren diseinu aukeratua.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Muy fácil de manejar, con un alto porcentaje de finalización y gran calidad de trazado. Erabiltzeko oso erraza, amaierako ehuneko altuarekin eta trazatze-kalitate onarekin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

la temperatura a las 8:00 de la mañana a lo largo de un año, las coordenadas geográficas de las intersecciones entre ciertos meridianos y paralelos, el peso de las cien primeras cajas de galletas de un lote de producción, etc. urte osoan, goizeko 8:00etan izandako tenperatura; meridiano eta paralelo jakin batzuen elkarguneko koordenatu geografikoak; ekoizpen-sorta batean, lehen ehun gaileta-kaxen pisua eta abar.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Volta dudó de la explicación de Galvani y demostró que el contacto de dos metales diferentes podía mantener una corriente eléctrica sin la presencia del tejido vivo. Voltak zalantzan jarri zuen Galvaniren azalpena, eta frogatu zuen bi metalen kontaktuak korronte elektrikoa manten zezakeela ehun bizirik behar izan gabe.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (3)
El sistema se asemeja al de cierre vertical con red, aunque en este caso se utiliza en vez de la malla textil, mallazo electrosoldado. Sistema hau itxiera bertikaleko sarearen antzekoa da, baina, kasu honetan, ehunezko sarea beharrean, sare elektrosoldatua erabiltzen da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Este dispositivo es completamente versátil con otros sistemas de protección, pudiendo acoplarse en él como veremos posteriormente absorbedores de energía, arneses anticaídas, líneas de anclaje textiles o de cable de acero, cuerdas, eslingas, conectores y otros elementos de amarre o de sujeción, dispositivos de descenso; así como dispositivos anticaídas, redes de seguridad u otros sistemas provisionales de protección de borde del edificio. Gailu hori babeserako erabiltzen diren beste sistemekin bateragarria da guztiz, eta hauek akopla dakizkioke, gero ikusiko dugun bezala: energia-xurgatzaileak, erorikoak saihesteko arnesak, ehunezko ainguratze-lineak edota altzairuzko kablezkoak, sokak, eslingak, konektoreak eta lotu edota eusteko bestelako elementuak, jaitsierarako gailuak, erorikoak saihesteko gailuak, segurtasun-sareak eta eraikinaren ertzean kokatzeko behin-behineko babes-sistemak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

A continuación, se fijará una línea de sustentación textil (cinta) o un cable de acero desde un extremo a otro pasada la misma por los mosquetones de todos los dispositivos (fig. 530 y 531). Ondoren, ehunezko sostengu-lerro bat (zinta) edota altzairuzko kable bat ezarriko da euskarri gisa mutur batetik bestera, gailu guztien mosketoietan zehar (530. eta 531. irudiak).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (25)
Las cotas vendrán expresadas en diezmilésimas si son milímetros o cienmilésimas si son pulgadas. Kotak hamar milarenetan adierazita agertuko dira milimetroak izanez gero, eta ehun milarenetan hazbeteak izanez gero.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El avance de los ejes vendrá expresado en diezmilésimas si son milímetros o cienmilésimas si son pulgadas. Ardatzen aitzinamendua hamar milarenetan adierazita agertuko da milimetroak izanez gero, eta ehun milarenetan hazbeteak izanez gero.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Cuando no sea así se indicará si la variable se lee en décimas (x10) o en centésimas (x100). Horrela ez bada, aldagaia hamarrenetan (x10) edo ehunenetan (x100) irakurtzen den adieraziko da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los porcentajes programados son absolutos, es decir, programar dos veces un porcentaje del 50% implica aplicar un porcentaje de aceleración del 50%, y no del 25%. Programatutako ehunekoak absolutuak dira. Alegia, % 50eko ehunekoa bi aldiz programatuz gero, % 50eko azelerazio-ehunekoa ezarriko da, eta ez % 25ekoa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

G132 Porcentaje de jerk a aplicar, por eje o cabezal G132 Ezarri beharreko jerk-aren ehunekoa, ardatz edo buru bakoitzeko

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

G130 Porcentaje de aceleración a aplicar, por eje o cabezal. G130 Ezarri beharreko azelerazioaren ehunekoa, ardatz edo buru bakoitzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Antes de alcanzar la velocidad programada, o pararse, hay una deceleración con una pendiente limitada por el porcentaje del jerk de deceleración. Programaturiko abiadurara iritsi edo ardatza gelditu aurretik, azelerazioa txikitu egingo da azelerazio-jerkaren ehunekoak mugaturiko maldan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El error relativo vendrá indicado como porcentaje sobre el radio. Errore erlatiboa erradioaren gaineko ehuneko gisa agertuko da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Antes de alcanzar la velocidad programada hay una aceleración uniformemente decreciente, con una pendiente limitada por el porcentaje del jerk de aceleración. Programatutako abiadurara iritsi aurretik, azelerazioa txikitu egiten da pixkanaka azelerazio-jerkaren ehunekoak mugaturiko maldan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Se programa como porcentaje sobre el valor original del ajuste. Doiketaren jatorrizko balioaren ehuneko gisa programatzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (27)
Es imprescindible en la asimilación del calcio, para la formación de nuevas células y para la nutrición de los tejidos. Ezinbestekoa da kaltzioa asimilatzeko, zelula berriak sortzeko eta ehunak elikatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es una vitamina vital para la formación de glóbulos rojos, para el crecimiento y para la regeneración de los tejidos; además, se acumula en el hígado, de modo que se puede estar un tiempo sin consumirla. Globulu gorriak sortzeko eta ehunak birsortzeko eta hazteko ezinbesteko bitamina da. Gainera, gibelean metatzen da eta, beraz, denbora-tarte batez kontsumitu gabe egon daiteke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Esto se realiza en el estómago y en el intestino y, una vez descompuestos, los aminoácidos van a la sangre y de allí a todos los tejidos. Hori urdailean eta hestean gertatzen da, eta desegin ondoren, aminoazidoak odolera pasatzen dira, eta handik, ehun guztietara.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Consiste en formar y reponer los tejidos del cuerpo humano. Giza gorputzeko ehunak osatzen eta konpontzen dituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Confección, planchado y arreglo de la ropa y otros textiles. Arropa eta bestelako ehunak egitea, lisatzea eta konpontzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En todos los casos, es ventajoso utilizar algún suavizante para los tejidos, ya que los dejará más esponjosos, con un aroma agradable y facilitará el planchado. Kasu guztietan, onuragarria izaten da leungarria erabiltzea, ehunak harrotuago utziko baititu, usain gozoarekin eta lisatzeko ere errazagoa izango da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

¿Qué porcentaje han comprado algún tipo de oferta (por ejemplo el 3x2)? Ehunetik zenbatek erosi dute eskaintzaren bat (adibidez, 3x2)?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El déficit de esta vitamina puede producir ceguera, sequedad de ojos, piel y mucosas; un exceso puede derivar en inflamaciones y alteraciones de huesos y otros tejidos. Bitamina horren eskasiak itsutasuna sor dezake, eta begiak, larruazala eta mukosak lehor daitezke. Sobera izateak, aldiz, hezurren eta bestelako ehunen hantura eta alterazioak eragin ditzake.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo, los cien años de sueño de la Bella Durmiente. Esate baterako, Loti Ederrak lo eman zituen ehun urteak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

extensas, profundas, penetrantes, contusas (con tejido destruido) o que contienen cuerpos extraños. handiak, sakonak, sarkorrak, kolpatuak (ehuna txikituta) edo gorputz arrotzak dituztenak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (7)
Una vez realizada la actividad anterior, indica cuáles son las prendas ideales para cada zona de trabajo ayudándote de la tabla de características de algunos tejidos vista en el apartado 3.3 de esta unidad didáctica. Aurreko jarduera egin ondoren, adierazi zein diren lan-eremu bakoitzerako lan-jantzi egokienak, unitate didaktiko honetako 3.3. atalean ikusitako ehun batzuen ezaugarri-taularen laguntzaz.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El ignifugado lo que hace es evitar los radicales libres, así el tejido no seguirá ardiendo. Suaren aurkako bihurtzeak erradikal askeak eragozten ditu; horrela, ehunak ez du sutan jarraituko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Esta falta de circulación sanguínea con la falta de oxígeno en las células provoca la muerte tisular con lo que se forman toxinas por necrosis y una excesiva acumulación de plaquetas. Odolaren zirkulaziorik ezak, zeluletako oxigeno-gabeziarekin batera, ehunen heriotza eragiten du, eta, ondorioz, nekrosi bidezko toxinak sortzen dira, eta plaketa gehiegi metatzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Por ejemplo, ignifugando un tejido. Adibidez, ehun bat suaren aurkako bihurtuz.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Debe ser de tejido ligero, flexible, cómodo y transpirable, con el objeto de que el operario no permanezca mojado en sudor. Ehun arinekoa, malgua, erosoa eta transpiragarria izango da, langilea izerditan blai egon ez dadin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Debe ajustarse bien al cuerpo, de forma que, tanto las mangas como la cintura, se ciñan con tejido elástico y sin pliegues para evitar atrapamientos. Gorputzari ongi doituko zaio, halako moldez non mahukak nahiz gerrialdea ehun elastikoz eta tolesturarik gabe egokitzen baitira, harrapaketarik gerta ez dadin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Deben ser de tejido aluminizado que soporte el calor, con cristal resistente a la temperatura. Beroa jasaten duen ehun aluminizatuzkoak izan behar dute, tenperaturarekiko erresistentea den kristala dutenak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (1)
Si se indica un número o porcentaje, esta distancia será el producto de este número por el tamaño de la fuente del elemento actual. Zenbaki edo ehuneko bat adierazten bada, distantzia hori zenbaki hori uneko elementuaren letra-tipoaren tamainarekin biderkatzearen emaitza izango da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (264)
El desarrollo de la mama es el primer signo externo de la pubertad; incluye elevación del pezón, ampliación de la areola, crecimiento y ramificación de los conductos que desembocan en el pezón y proliferación de tejido conectivo y adiposo. Bularra garatzea da pubertaroaren lehen kanpo-seinalea: titiburua goratu, areola zabaldu, titiburura doazen hodiak hazi eta adarkatu, eta ehun konektiboa eta adiposoa ugaldu egiten dira.

Materiala: Elektroestetika

La sangre que lleva el oxígeno sale desde las venas pulmonares, llega al corazón izquierdo y de él sale hacia los diferentes tejidos. Oxigenoa daraman odola birika-zainetatik ateratzen da, bihotzaren ezkerraldera iritsi eta handik ehunetara ateratzen da.

Materiala: Elektroestetika

Los gases disueltos en el plasma participan en los intercambios, tanto en los pulmones como en los tejidos. Plasman disolbatutako gasek trukeetan parte hatzen dute, bai biriketan, bai ehunetan.

Materiala: Elektroestetika

Lleva a los tejidos del hígado el oxígeno y sus nutrientes Oxigenoa eta mantenugaiak eramaten ditu gibelaren ehunetara.

Materiala: Elektroestetika

Todas mejoran el acceso y reparto de los nutrientes a los diferentes tejidos y órganos del cuerpo humano. Teknika horiei esker, hobeto sartzen eta banatzen dira mantenugaiak gizakiaren ehunetan eta organoetan.

Materiala: Elektroestetika

Si las pérdidas de peso son elevadas pueden afectar a los tejidos provocando flacidez. Pisu asko galtzen bada, ehunei eragin diezaioke horrek, biguntasuna eragin baitezakete.

Materiala: Elektroestetika

La absorción es el paso de las sustancias previamente digeridas a través de la mucosa .intestinal para que lleguen a los sistemas circulatorios sanguíneo y linfático, y de ahí, a los diferentes tejidos y órganos. Xurgapenean, aurretiaz digeritutako substantziak heste-mukosatik igarotzen dira, odolaren eta linfaren zirkulazio-sistemetara irits daitezen ondoren, eta, handik, ehunetara eta organoetara.

Materiala: Elektroestetika

Como podemos deducir, la aplicación de técnicas estéticas que favorecen la circulación sanguínea (masaje, drenaje, técnicas electroestéticas...) mejoran el acceso y reparto de los nutrientes a los diferentes tejidos y órganos del cuerpo humano. Ondoriozta dezakegunez, odol-zirkulazioari laguntzen dioten teknika estetikoen bidez (masajea, drainatzea, teknika elektroestetikoak eta abar), errazago sartzen eta banatzen dira mantenugaiak gizakiaren ehunetan eta organoetan.

Materiala: Elektroestetika

El movimiento del líquido intersticial desde los tejidos hasta la luz de los capilares linfáticos es pasivo. Likido interstizialaren ehunetatik linfa-kapilarretako lumenerainoko mugimendua pasiboa da.

Materiala: Elektroestetika

Un sistema de seguridad, ya que evitar la acumulación de líquidos y residuos en los tejidos. Segurtasun-sistema bat da, ez baitu uzten ehunetan likidoak eta hondakinak pilatzen.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (18)
Distensión del tejido submamario con desplazamiento en el sentido de fuerza de gravedad. Bularpeko ehunaren distentsioa eta grabitate-indarraren norabide berean makurtzea.

Materiala: Irudia

Rotura de las fibras del tejido conjuntivo de la dermis. Dermiseko ehun konjuntiboko zuntzak haustea.

Materiala: Irudia

Arrugas, disminución del tejido subcutáneo Zimurrak, larruazalpeko ehuna txikitzea.

Materiala: Irudia

Pigmentación rojo vino, rosada o violácea de distintas formas, con hipertrofia de tejido epidérmico y conjuntivo. Hainbat formatako pigmentazio gorria (ardo-kolorekoa), arrosa edo morea eta ehun epidermikoaren eta konjuntiboaren hipertrofia.

Materiala: Irudia

Desplazamiento en el sentido de fuerza de gravedad del tejido subcutáneo Larruazalpeko ehuna grabitate-indarraren norabide berean makurtzea.

Materiala: Irudia

TEJIDO SUBCUTÁNEO Y CONJUNTIVO LARRUAZALPEKO EHUNA ETA EHUN KONJUNTIBOA

Materiala: Irudia

ALTERACIONES DEL TEJIDO SUBCUTÁNEO Y CONJUNTIVO LARRUAZALPEKO EHUNEKO ETA EHUN KONJUNTIBOKO NAHASMENAK

Materiala: Irudia

Alteraciones del tejido conjuntivo y subcutáneo : Larruazalpeko ehuneko eta ehun konjuntiboko nahasmenak

Materiala: Irudia

Tono, elasticidad y alteraciones del tejido muscular, mediante la textura al pinzamiento y la presión: Giharretako ehunen tonua, elastikotasuna eta nahasmenak ebaluatzea, zimiko eta presio egin eta egitura aztertuz:

Materiala: Irudia

La textura (tejido grueso o fino) Egitura, alegia, ehuna lodia ala mehea den.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (20)
El posicionamiento logrado como destino natural es plenamente merecido ya que con más de la cuarta parte de su territorio protegido, concentra el cinco por ciento de la biodiversidad de La Tierra y doce de las diecinueve zonas bioclimáticas existentes en el mundo. Natura-turismoko destino gisa lortu duen posizioa aski merezia du. Izan ere, bere lurraldearen laurdena baino gehiago babestua dago, eta han dago Lurreko bioaniztasunaren ehuneko bost eta munduko hemeretzi ingurune bioklimatikoetatik hamabi.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Es además una proporción que, con algunas oscilaciones, se mantiene en todos los segmentos de ciudades. Gainera, biztanle kopuru guztietako hiriek dute ehuneko bera.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Es la isla de mayores dimensiones, no obstante ningún punto dista más de cien kilómetros de otro. Uharterik handiena da, baina ez da punturik beste batetik ehun kilometro baino gehiagora dagoenik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Calcular porcentaje de una cantidad Kantitate baten ehunekoa kalkulatzea

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La Plaza del Viejo Mercado, fue el escenario, en plena Guerra de los Cien Años, de la muerte de Juana de Arco en la hoguera. Merkatu zaharraren plaza. Ehun Urteko Gerra bete-betean zegoela, Joana Arc-ekoa sutan hil zuten plaza hartan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Víctor Hugo la bautizó con el sobrenombre de "la ciudad de los cien campanarios". Victor Hugok “ehun kanpandorreen hiria” ezizena jarri zion.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El posicionamiento logrado como destino natural es plenamente merecido, ya que con más de la cuarta parte de su territorio protegido, concentra doce de las diecinueve zonas bioclimáticas existentes en el mundo y el cinco por ciento de la biodiversidad de la Tierra. Helmuga natural gisa lortu duen ospea ondo merezitakoa da; izan ere, lurraldearen laurdena baino gehiago espazio babestua da, munduan dauden hemeretzi gune bioklimatikoetatik hamabi eta Lurreko biodibertsitatearen ehuneko bost han daude.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gozan de prestigio los textiles del interior castellonense (Morella), y alicantino (Cocentaina, Alcoy). Castelló barnealdeko (Morella) eta Alacant barnealdeko (Cocentaina, Alcoi) ehunek entzute handia dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El 41,56% de los delegados españoles pertenece a la misma comunidad autónoma donde se celebra la reunión y el resto (el 58,44%) proviene de otras comunidades autónomas, porcentaje que guarda más similitud con los obtenidos antes de 2003 que con los de los últimos años en que superaba el setenta por cien. Ordezkari espainiarren %41,56 bilera egiten den autonomia-erkidegokoa da eta gainerakoak (%58,44), beste autonomia-erkidego batzuetakoak. 2003. urtea baino lehenagoko ehunekoetara gerturatzen da gehiago ehuneko hori azken urteetakoen aldean, ehuneko hirurogeita hamarra gainditu izan baita azken urteetan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

tejido adiposo del cerdo (falda y papada) txerriaren ehun adiposoa (hegala eta lepapea)

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (18)
Resistencia de la madera es la propiedad por la cual la madera se opone a la penetración, a la separación, o a la deformación de sus tejidos. Egurrak ezer sartzeari, banantzeari edo ehunak deformatzeari aurre egiteko duen propietatea da egurraren erresistentzia.

Materiala: Egurraren teknologia

2). La unión de las células forma el tejido. Zelula elkartuek ehunak osatzen dituzte,

Materiala: Egurraren teknologia

En las plantas resinosas, los tejidos suelen tener de dos a siete milímetros de largo, y unos dos milímetros de grueso. Landare erretxinadunetan, 2 eta 7 mm arteko luzera izaten dute ehunek, eta 2 bat mm-ko lodiera.

Materiala: Egurraren teknologia

Los principales tejidos de un árbol se clasifican en: Hau da zuhaitzen ehun nagusien sailkapena:

Materiala: Egurraren teknologia

Por el contrario, llámanse muertos los nudos formados por tejidos muertos. Adabegi hilak, berriz, ehun hilek eratzen dituzte.

Materiala: Egurraren teknologia

Para dar una orientación sobre la preparación de trabajo, exponemos a continuación un ejemplo de fabricación en serie de 100 puertas vidrieras, según el plano de la figura 708. Las normas que se han de seguir son las siguientes: Lana prestatzeari buruzko orientabideak emateko, adibide bat emango dugu: ehun ate beiradun seriean fabrikatzeko lanaren prestakuntza (ikusi 708. irudia). Arau hauek bete behar dira horretarako:

Materiala: Egurraren teknologia

De esta marca de tablero se fabrican diversidad de tipos en múltiples tonalidades, con diseños que imitan maderas, mármoles, tejidos, etc. Marka honetako hainbat taula mota fabrikatzen dituzte, askotariko tonuetakoak, eta egurra, marmola, ehunak, etab. imitatzen dituzte diseinuek.

Materiala: Egurraren teknologia

En esta época, la actividad de la savia es nula, la corteza se separa fácilmente de la albura, hay menos posibilidades de que se alteren los tejidos por la escasez de savia en las células, y, no es nada fácil que sea atacada por los insectos. Orduan, izerdia geldi dago, azala erraz asko bereiz daiteke zurgizenetik, aukera gutxiago dago ehunak honda daitezen zeluletan izerdi gutxi izatearen ondorioz eta intsektuek nekez erasotzen diote egurrari.

Materiala: Egurraren teknologia

Los tejidos de la madera se disgregan y toman un color blanco. Egurraren ehunak disgregatu egiten dira, eta zuritu.

Materiala: Egurraren teknologia

Tienen su origen en pequeñas ramas que se secaron o se cortaron, y fueron después cubriéndose de tejidos nuevos. Lehortutako edo moztutako adar txikietatik sortzen dira, eta ehun berriek estaltzen dituzte ondoren.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (11)
Las fibras textiles fueron extraídas de la naturaleza en el origen de la civilización humana, y mediante técnicas artesanales fueron utilizadas en la preparación de hilados y tejidos para la confección de ropa. Ehun-zuntzak naturatik erauzten ziren giza zibilizazioaren jatorrian, eta, artisau-tekniken bitartez, hariak eta ehunak egiten ziren zuntz haiekin, arropa josteko gero.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El proceso de tejido consiste en enlazar los hilos de la urdimbre y de tramar con otros con el objetivo de transformar las fibras o hilos en telas. Ehundura-prozesuan, irazkiko eta bilbeko haria besteekin elkartzen da, zuntzak edo hariak ehun bilakatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Dependiendo del artículo que se desee, se desarrolla el diseño, la proporción de la fibra y la estructura de la tela. Nahi den artikuluaren arabera garatzen dira diseinua, zuntzaren tamaina eta ehunaren egitura.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El gas natural es una mezcla de hidrocarburos que contiene sobre el 85 por ciento de metano, hasta 10 por ciento de etano, y 3 por ciento de propano y butano, y en menor cantidad dióxido de carbono, nitrógeno, oxígeno, sulfuro de hidrógeno y helio. Gas naturala hidrokarburoen nahasketa bat da: ehuneko 85 metano, ehuneko 10eraino etano, eta ehuneko 3 propano eta ehuneko 3 butano, eta, kantitate txikiagoan, karbono dioxidoa, nitrogenoa, oxigenoa, hidrogeno sulfuroa eta helioa.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

PIGMENTOS Y COLORANTES.- Un colorante es cualquiera de los productos químicos pertenecientes a un extenso grupo de sustancias, empleados para colorear tejidos, tintas, productos alimenticios y otras sustancias. PIGMENTUAK ETA KOLORATZAILEAK.- Ehunei, tindagaiei, janariei eta beste gai batzuei kolorea emateko erabiltzen diren produktu kimiko ugarietako edozein da koloratzaile bat.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Su funcionamiento es sencillo: el fluido a filtrar es introducido a presión en las zonas abiertas rodeadas de material filtrante, que posteriormente son comprimidas, reteniendo sobre las telas los residuos y permitiendo el paso del fluido. Iragazi beharreko fluidoa presioz sartzen da material iragazlez inguratutako eremu ireki batzuetan; gero, konprimitu egiten dira, eta, hala, hondakinak atxikita geratzen dira ehunaren gainean, eta fluidoak bere bidea egiten du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Estos constan de una tela metálica con orificios de tamaño característico a cada tipo, bordeados por un molde de latón o acero que hace posible el contenido del sólido. Baheek ehun metaliko bat dute, ale-tamaina bakoitzari dagokion zulo-tamaina jakin bat duena; ehun horren inguruan, letoizko edo altzairuzko molde bat izaten dute, solidoa gordetzeko egokia.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El análisis geoquímico total consiste en establecer su composición de acuerdo con los criterios del análisis geoquímico de rocas, es decir, estableciendo el contenido porcentual en los elementos mayores expresados como óxidos (SiO2, Al2O3...), en elementos menores, que también se expresan como óxidos (MnO, P2O5), y el contenido en elementos trazas (expresados en partes por millón [ppm] o partes por billón [ppb]) que se consideren de interés para nuestro caso concreto. Analisi geokimiko totala, arroken analisi geokimikoaren irizpideei jarraikiz, lurzoruaren konposizioa ezartzean datza. Ehunekotan adierazten da osagaien edukia, hala nola elementu nagusiena (oxido gisa adieraziak, SiO2, Al2O3...), elementu txikiena (horiek ere oxido gisa adieraziak, MnO, P2O5), bai eta gure kasuan interesgarri izango diren aztarna-elementuena ere (milioiko partetan adieraziak [ppm] edo bilioiko partetan [ppb]).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se determina la porosidad como el porcentaje de volumen vacío (lleno de aire o agua) referido al volumen del suelo como: Porositatea, berriz, hutsik dagoen bolumenaren ehunekoa (airea edo ura) lurraren bolumenaren funtzioan adierazita:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En el fondo poseen una placa agujereada con un tejido o malla encima que es el verdadero filtro. Hondoan, plaka zulodun bat dute, ehun edo sare bat duena gainean. Hori da benetako iragazkia.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (3)
absorber agua y nutrientes, servir de vía de circulación del agua y nutrientes, acumulación de reservas en sus tejidos. ura eta mantenugaiak xurgatzea; ura eta mantenugaiak zirkulatzeko bide izatea; bere ehunetan erreserbak biltzea.

Materiala: Nekazaritza

Las Casas Productoras lo controlan haciendo ensayos de germinación. Etxe ekoizleek ernetze saiakuntzak eginez kontrolatzen dute ehuneko hori.

Materiala: Nekazaritza

Para mantenerse erguido presenta tejidos de sostén que le dan cierta dureza. Tente egoteko, halako sendotasun bat ematen dioten euste ehun batzuk ditu.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (2)
Los fuegos de clase A son los originados por combustibles sólidos que dejan brasas al arder, como madera, papel, tejidos o carbón. A motako suak sortzen dituzte erretzean brasak uzten dituzten erregai solidoek, hala nola zurak, paperak, ehunak eta ikatzak.

Materiala: Animazio turistikoa

Se calcula el porcentaje sobre el total de tiempo posible de utilización de la piscina y se aplica ese porcentaje sobre el total del consumo de la misma. Igerilekuaren erabilera handienaren guztizkoaren gainean kalkulatzen da ehunekoa, eta igerilekuaren kontsumo totalari aplikatzen zaio ehuneko hori.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (7)
Con el vestuario nos serviremos de las múltiples combinaciones de líneas, colorido, formas, y tejido de las prendas y complementos para armonizar el conjunto de fisonomía corporal y rasgos faciales. Jantziekin, lerroen, koloreen, formen eta ehunen arteko hainbat eta hainbat konbinazio balia ditzakegu, gorputz-fisionomiaren eta aurpegieraren multzoa harmonizatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Se debe evitar la cafeína, el alcohol, líquidos muy fríos, y el cigarrillo, así como, bebidas dulces, que resecan las cuerdas vocales y tejido anexo. •Saihestekoak dira kafeina, alkohola, likido oso hotzak, zigarroak eta edari gozoak, lehortu egiten baitituzte ahots-kordak eta inguruko ehunak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Son tejidos más adecuados para lucir por el día el lino, el algodón o el punto. Lihoa, kotoia edo puntua dira egunez janzteko ehunik egokienak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los bolsos deben ser pequeños; los zapatos, de tacón medio o alto, media fina, tocados, guantes, chales, joyas, broches, etc. Los tejidos con brillos, como el lamé, son más adecuados para la noche. Poltsak txikiak izango dira; zapatak, takoi ertain edo handikoak; galtzerdi finak, burugainekoa, eskularruak, xalak, bitxiak, paparrekoak eta abar. Ehun distiratsuak, lamea eta halakoak egokiagoak dira gauerako.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Echarpe:del mismo tejido y, respetando todas las opiniones con respecto a las pieles animales, en caso de usar pieles se recomienda el visón, el zorro y la marta cibelina. Xala.Ehun berekoa; animalia-larruei buruzko iritzi guztiak errespetatuz, eta, larruak erabili nahi izanez gero, bisoia, azeria eta lepahoria gomendatzen dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se recomiendan los tonos neutros y mates evitando tejidos con cuadros o rayas muy finas que crearán el efecto «moaré» que muestra la imagen. Tonu neutroak eta mateak gomendatzen dira, eta saihestekoak dira koadro edo marra oso finak dituzten ehunak, irudian erakusten denmoiréefektua sortzen baitute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Lo mismo aplica con ropa estampada, con texturas o telas gruesas (como la tela de punto). Beste horrenbeste arropa estanpatuekin edo testura zein ehun lodiekin (puntuzko oihalak, adibidez).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (21)
Son aquellos donde el porcentaje de mujeres (participación) supera al porcentaje de mujeres en el empleo total en un 15 %. Sektore feminizatu esaten zaie emakumezkoen ehunekoa (partaidetza) emakume langileen guztizkoa baino % 15 handiagoa duten sektoreei.

Materiala: Sistemen integrazioa

En los últimos años, los efectos de la crisis económica han hecho descender de forma relevante el número total de afiliados a sindicatos, y actualmente el porcentaje de afiliación sindical en España se sitúa en torno al 16 %, de la población ocupada. Azken urteotan, krisi ekonomikoaren ondorioek nabarmen murriztu dute sindikatuetara afiliatutako pertsonen kopurua, eta gaur egun Espainiako sindikatu-afiliazioaren ehunekoa biztanleria landunaren % 16 ingurukoa da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las mujeres siguen ocupando solo el 27 % de los puestos directivos en España, un porcentaje que no ha variado respecto a 2017, frenando así un lento avance de los últimos siete años. Espainian, emakumeek zuzendaritza-postuen % 27 soilik betetzen dituzte oraindik, eta ehuneko hori ez da aldatu 2017tik; horrek erakusten du azken zazpi urteetan izandako aurrerapen motela eten egin dela.

Materiala: Sistemen integrazioa

En el Portal de Orientación Profesional de la Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha (accesible a partir del primer código QR adjunto) hay información para preparar una entrevista de trabajo, entre ella, un documento con cien posibles preguntas que pueden aparecer en una entrevista de trabajo: Gaztela-Mantxako Erkidegoen Juntako Lanbide Orientazioko Atarian (lehenengo QR kodea) laneko elkarrizketa bat prestatzeko informazioa dago; besteak beste, laneko elkarrizketa batean ager daitezkeen ehun galdera dituen dokumentu bat:

Materiala: Sistemen integrazioa

“¿Sabe usted cuántas mujeres hay entre los primeros cien jugadores de ajedrez? «Badakizu zenbat emakume dauden ehun xake jokalaririk hoberenen artean?

Materiala: Sistemen integrazioa

Para realizar la evaluación se determinará una puntuación, que se realizará siempre en forma de porcentaje sobre el óptimo teórico, aunque el total se expresa sobre 1000 puntos. Ebaluazioa egiteko, puntuazio bat zehaztuko da, optimo teorikoaren gaineko ehuneko gisa egingo da beti, guztizkoa 1.000 punturen gainean adierazten bada ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

Somos conscientes que el % es mejorable e intentaremos concienciar a los clientes de la importancia de su opinión. Badakigu ehuneko hori hobetu daitekeela, eta ahaleginak egingo ditugu bezeroak beren iritziak duen garrantziaz kontzientziatzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Ni los cables ni las eslingas textiles podrán presentar empalmes o nudos. Ez kableek, ez ehunezko eslingek ezin izango dute junturarik edo korapilorik eduki.

Materiala: Sistemen integrazioa

Prendas de protección para la cabeza (gorros, gorras, sombreros, etc., de tejido, de tejido recubierto, etc.). Burua babesteko jantziak (txanoak, burukoak, kapelak, eta abar, ehunezkoak, ehun estalizkoak, eta abar).

Materiala: Sistemen integrazioa

Trabajos de los sectores de la madera y textil. Zuraren eta ehunaren sektoreetako lanak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Acción térmica por degradación de la energía mecánica en el interior de los tejidos. Energia mekanikoaren degradazioagatiko eragin termikoa barruko ehunetan.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Será importante tener en cuenta en la fiabilidad de la medición, el llamado caudal de arranque, que corresponderá a la cantidad de caudal consumido por la instalación antes de que el contador empiece su registro, naturalmente a título individual, son porciones de agua muy pequeñas, pero que sumadas en el conjunto de una gran colectividad representan un porcentaje de agua consumida y no facturada por la compañía, significativo. Garrantzi handikoa izango da neurketaren fidagarritasunean kontuan hartzea abio-emaria deritzona: kontagailuak erregistroa egiten hasi aurretik instalazioak kontsumitu duen emari kantitatea, hain zuzen (modu indibidualean, jakina). Abio-emariak oso ur kantitate txikiak dira, baina kolektibitate handi batez ari bagara, guztien batura handi samarra izan daiteke: kolektibitateak kontsumitu bai baina konpainiak fakturatzen ez duen ehuneko handi samar bat, alegia.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Figura 9.1 Porcentajes medios de consumo de agua por sector y porcentaje de consumo en sector doméstico 9.1 irudia. Uraren batez besteko kontsumoen ehunekoak sektoreka, eta etxeetako kontsumoen ehunekoak

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx