Emaitzak: 589

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (5)
Kat. 53. - Gaueko soinekoa, perla txiki-txikiz betea, euri-tanten efektua eginez, gerri estua zerrenda arrosa baten bitartez atzematen da, 1966. 53 - Vestido de noche constelado de perlas minúsculas, con efecto de gotas de lluvia, dejando adivinar el talle marcado por una cinta rosa, 1966.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Balenciagak Marescot, Brivet, Hurel eta Dognin etxe ospetsuei agintzen zizkien parpailak, bai Parisko jantzietarako bai Espainiakoetarako erabiltzen zituenak. Calais, Caudry edo Lyongo parpaila mekanikoak zuntz sintetiko edo artifizialez egiten dira, Nylon, orlon edo kotoiaz bereziki, baina oso gutxitan zetaz. Lan berezienen artean aipatzekoa da 1952. urteko zeta itxurako mohair artilea edo artilez brodatutako parpaila, 1954koa, urrezko hariz irisatua. 1965. urtean creponee8 landu zuen (Valenciennes-eko entredosa) berriro ere Balenciagak, baina ordukoan Nylonaz baliatu zen, zeta belusatuen antzeko efektua emanez. Para el encaje de sus modelos, tanto parisinos como españoles, Balencíaga hace encargos a las famosas casas Marescot,Brivet, Hurel y Dognin. Los encajes mecánicos de Calais, Caudry o Lyon se realizan con fibras sintéticas o artificiales, sobre todo con Nylon, con orlón o con algodón, y rara vez con seda. Entre las producciones originales, cabe destacar la lana mohair de aspecto sedoso de 1.952, o también en encaje bordado con lana en 1954, irisado con hilos de oro en 1955. Balenciaga retoma en 1965 el créponnée, entredós y fruncido de Valenciennes de 1957, pero esta vez con Nylon, dándole un efecto semejante al de las sedas aterciopeladas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1938 Tunika efektua. 1880ko hamarraldiko eragina, polisoiekin. Zeta eta tul nahasketa edo parpailazkoa. Gaueko soinekoa, tul beltzarekin eta zinta apaingarridun bolanteekin. 1938 Efecto túnica. Influencia de los años 1880 con polisones. Combinación de tela de seda y de tul o de encaje. Vestido de noche con tul negro y volantes con cintas decorativas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1967 Traje jakadunak, osagarri laukidunekin. Trompe l'oeil efektua. Bloomersak. "A quatre cornes" eta "Le chou noir" soinekoak. Ezkontza soinekoa, gazarrez egina. 1967 Trajes de chaqueta de cuadros. Efecto trampantojo. Bloomers. Vestido "á quatre cornes", vestido "Le chou noir". Vestido de novia de gazar.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Administrazioa eta kudeaketa (31)
3.- El efecto anterior lo hacemos efectivo a través de la c/c bancaria. 3.- Aurreko efektua bankuko kontu korrontearen bidez diru bihurtu dugu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

6.- El efectos anterior lo cobramos a través de la c/c bancaria. 6.- Aurreko efektua bankuko kontu korrontearen bidez kobratu dugu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

6.- Aceptamos a un proveedor un efecto de 1490,51 €. 6.- Hornitzaile bati 1.490,51 euroko efektua hartu diogu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

1.202,02 € giro de efectos. 1.202,02 euroko efektuak igortzea.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

6.- Pagamos a través de la C/c bancaria un efecto por 480,81 €. 6.- Bankuko kontu korrontearen bidez 480,81 euroko efektua ordaindu du.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

C.efec.c.a cobrar Prov. efec.c.pagar. B., kobratzeko merkataritzako efektuak Hornitz., ordaintzeko merkataritzako efektuak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Efectos a pagar. Ordaintzeko efektuak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Clientes, efectos comer a cobrar Bezeroak, kobratzeko merkataritzako efektuak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

1.803,04 € al contado, 3.005,06 € con Ch/, 3.005,06 € giro de efectos, y el resto en 18 mensualidades. 1.803,04 euro eskura; 3.005,06 euro txeke bidez; 3.005,06 efektuak igorriz; eta gainerakoa 18 kuotatan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

19.- Giramos efectos a clientes por 258,44 €. 19.- Bezeroei 258,44 euroko balioa duten efektuak igorri dizkiegu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (20)
En la figura 5-83 se aprecia el efecto de relieve. 5-83 irudian, erliebearen efektua ikusten da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Anulamos los efectos I y D (CM2 y CM3). I eta D efektuak baliogabetuko ditugu (CM2 eta CM23).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El efecto "diferido" se conoce como imagen fantasma. “Atzerapen” efektuari mamu-irudia esaten zaio.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Efectos de escalado, 100% Eskalatzearen efektuak, % 100

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Efectos de escalado, desde el centro Eskalatzearen efektuak, erdigunetik

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Efectos de escalado, desde abajo-izquierda Eskalatzearen efektuak, beheko ezkerraldetik

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Efectos de escalado, desde abajo derecha Eskalatzearen efektuak, beheko eskuinaldetik

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Herramientas especiales permitirán aislar el control afectado y evitarán que los daños afecten a controles adyacentes (efecto dominó entre estaciones de control de infraestructuras: agua, electricidad, gas, etc.) Erreminta berezi batzuek eragindako agintea isolatzea eta kalteek ondoko aginteei eragitea ekidingo dute (azpiegituren kontrol-estazioen arteko dominoaren efektua: ura, elektrizitatea, gasa eta abar).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

De la misma manera, en función del efecto que se pretende, en el cuadro siguiente se relacionan los efectos según el grupo de clasificación. Era berean, lortu nahi den efektuaren arabera, koadro honetan efektuak sailkapeneko taldearen arabera lotzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se diseñarán de tal manera que el movimiento del órgano de accionamiento sea coherente con el efecto ordenado. Organo eragingailuaren mugimendua agindutako efektuarekin koherentea izateko moduan diseinatuko da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
El acabado de un enfoscado varía por el efecto que queramos dejar. Hormari zer efektu eman nahi diogun, halako akabera jarriko diogu zarpiatuari.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (21)
Un cilindro de simple efecto, montado en sentido vertical sobre el útil transversal, sirve de tope y de posicionador de la pieza, por medio de un piloto centrador. después de cada operación. Zeharkako elementuan bertikalki kokatutako efektu bakarreko zilindro bat dago; zentratzeko pilotu gidari baten laguntzaz, pieza kokatzeko eta tope gisa erabiliko dugu, eragiketa bakoitzaren bukaeran.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el caso de que el chorro de aire sea interrumpido por un objeto, el aire de la tobera receptora podrá salir libremente desapareciendo el efecto de turbulencia, con lo que se obtendrá la señal de salida = 0. Objektu batek aire-zorrotada eteten duenean, tobera hartzaileko aireak libre ateratzeko aukera izango du, eta turbulentziaren efektua desagertu egingo da; irteera-seinalea = 0 izango da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Expulsor-Cilindros de simpleydoble efecto Egozkailua. Efektu bakarreko eta bikoitzeko zilindroak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 2.14. Mando de un clindro de doble efecto en función del tiempo. 2.14. irudia. Efektu bikoitzeko zilindro baten agintea denboraren funtzioan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 2. 8. Mando alternativo de un cilindro de doble efecto con captadores de información ajustables. 2.8. irudia. Informazio-kaptadore doigarriak dituen efektu bikoitzeko zilindro baten aginte-aukerak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Se denomina hierro fundido aleado cuando contiene grandes cantidades de elementos aleados y, generalmente, éstos producen los mismos efectos sobre las propiedades de la fundición que sobre los aceros. Aleazio-burdinurtutzat hartzen da aleazio-elementuen kantitate handiak dituenean, eta, oro har, elementu horiek efektu berdinak eragiten dituzte burdinurtuaren gain eta altzairuen gain.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Variaciones en las posiciones entre pieza y herramienta como consecuencia de efectos mecánicos o térmicos: Aldakuntzak piezaren eta erremintaren arteko posizioetan, efektu mekanikoen edo termikoen ondorioz:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Un cilindro de doble efecto (1.0) levanta y baja el dispositivo completo de llenado, según los recipientes a llenar, los cuales se sujetan sobre la plataforma de la balanza mediante un dispositivo de elevación. Hala, bete beharreko ontzi motaren arabera, efektu bikoitzeko zilindro batek (1.0) betetze-gailu osoa jaso edo jaits dezake; ontziak balantzaren plataformaren gainean eusten dira, jasotze-sistema bat erabiliz.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El accionamiento se verifica generalmente por medio de unos brazos empujadores que obran por efecto de plano inclinado. Eragintza, normalean, plano inklinatuaren efektuz jarduten duten beso bultzatzaile batzuen bitartez egiaztatzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Efecto del punzón con corte de tijera. Guraize-ebaketako puntzoiaren efektua.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (7)
Una quemadura es una lesión producida por los efectos del calor. Erredura bat da beroaren efektuek eragindako lesio bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Estos aparatos están destinados a proteger la instalación eléctrica de sobreintensidades abriendo el interruptor por efecto magnético. Aparatu horiek instalazio elektrikoa gainintentsitateetatik babesteko dira, etengailua efektu magnetiko bidez irekiz.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En caso de que existiera un alto consumo de corriente durante un tiempo prolongado, se desconectarían por el efecto térmico y, hasta que no se enfriaran, no se podrían volver a conectar. Korronte-kontsumoa handia bada luzaroan, efektu termikoagatik deskonektatuko dira eta, hozten ez diren arte, ezin izango dira berriro konektatu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En caso de cortocircuito, actúan instantáneamente debido al efecto magnético, mientras que el corte térmico depende del diseño del magnetotérmico. Zirkuitulaburrik izanez gero, berehala jarduten dute, efektu magnetikoa dela eta; mozketa termikoa, berriz, magnetotermikoaren diseinuaren araberakoa da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los efectos de la corriente alterna o la corriente continua son distintos. Korronte alternoaren edo korronte zuzenaren efektuak desberdinak dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En corriente continua el efecto disminuye si el positivo está en los pies y el negativo en las manos. Korronte zuzenean, efektua murriztu egiten da positiboa oinetan badago, eta negatiboa, eskuetan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Las vías respiratorias son un vehículo frecuente de contaminación con efectos no deseables para el organismo humano por lo que todos los dispositivos de protección de vías respiratorias deben llevar el marcado CE. Arnasbideak kutsadura-bide izaten dira sarritan, eta giza organismoarentzat kaltegarriak diren efektuak dituzte. Horregatik, arnasbideak babesteko gailu guztiek CE markaketa eraman behar dute.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (6)
Aunque los navegadores WAP estén muy limitados en lo referente al apartado visual podemos hacer algunos efectos en el texto. WAP nabigatzaileak atal bisualari dagokionez oso mugatuta badaude ere, testuan efektu batzuk egin ditzakegu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El uso de las hojas de estilo con scripts que creen movimiento, permite a los usuarios desconectar u obviar el efecto más fácilmente. Mugimendua sortzen duten script-ak dituzten estilo-orriak erabiltzeak deskonektatzea edo efektua errazago saihestea ahalbidetzen die erabiltzaileei.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

tiene el mismo efecto que si pulsáramos un botón de tipo RESET dispuesto en el form. Form-ean ezarritako RESET motako botoia sakatuko bagenu bezalako efektua dauka.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

tiene el mismo efecto que si pulsáramos un botón de tipo SUBMIT dispuesto en el form. form-ean ezarritako SUBMIT motako botoia sakatuko bagenu bezalako efektua dauka.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Muestra la cadena de texto con un efecto intermitente. Testu-katea efektu keinukariarekin bistaratzen du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Es conveniente que cada elemento de la lista esté en una línea nueva aunque todo seguido consiga en la presentación el mismo efecto. Komeni da zerrendako elementu bakoitza lerro batean egotea, aurkezpenean efektu bera ematen badu ere dena jarraian.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (194)
Las dos situaciones que se van a describir, una fisiológica, el embarazo, y otra farmacológica, el control de la natalidad mediante la píldora, tienen su fundamento en el efecto inhibidor de las hormonas ováricas sobre la producción de las gonadotropinas. Deskribatuko diren bi egoeren oinarria obulutegiko hormonek gonadotropinen ekoizpenean duten efektu inhibitzailea da. Egoera horietako bat fisiologikoa da, haurdunaldia hain zuzen; bestea, berriz, farmakologikoa, jaiotzak pilula bidez kontrolatzea.

Materiala: Elektroestetika

Como se ha estudiado, los cinco sentidos actúan conjunta y coordinadamente, por lo que la aromaterapia, la cromoterapia y la musicoterapia son complementos muy importantes de las técnicas de masaje y drenaje, ya que está comprobado el efecto relajante y terapéutico de los colores, los aromas y la música. Ikusi dugun moduan, bost zentzumenek batera eta koordinatuta jarduten dute, eta, beraz, aromaterapia, kromoterapia eta musikoterapia masaje- eta drainatze-tekniken osagarri oso garrantzitsuak dira; izan ere, frogatuta dago efektu lasaigarria eta terapeutikoa dutela koloreek, usainek eta musikak.

Materiala: Elektroestetika

Por todo ello, se recomienda la aplicación de los procesos de Estética Integral para potenciar los efectos que se deseen conseguir. Horregatik guztiagatik, estetika integraleko prozesuak erabiltzea gomendatzen da lortu nahi diren efektuak areagotzeko.

Materiala: Elektroestetika

La naturaleza eléctrica del impulso nervioso es imitada por ciertas técnicas para provocar la contracción muscular y así poder obtener los efectos relajantes. Nerbio-bulkadaren izaera elektrikoa antzeratzen dute zenbait teknikek, muskulua uzkurtzeko eta, horri esker, efektu lasaigarria lortzeko.

Materiala: Elektroestetika

Para ello se utilizan técnicás estéticas muy concretas, como el masaje, el drenaje, la reflexoterapia o la aplicación de electroestética (aparatos de efecto mecánico, corrientes, radiaciones ...), cuya eficacia está probada. Horretarako, oso teknika estetiko zehatzak erabiltzen dira; esaterako, masajea, drainatzea, erreflexoterapia edo elektroestetika (efektu mekanikoko aparatuak, korronteak, erradiazioak eta abar). Teknika horien eraginkortasuna frogatuta dago.

Materiala: Elektroestetika

Las hormonas se transportan por la sangre, produciendo efectos lentos y prolongados; mientras que el impulso nervioso viaja por una red de neuronas, dando lugar a acciones rápidas y de corta duración. Hormonak odoletik garraiatzen dira, eta efektuak motelak eta luzeak dira; nerbio-bulkada, berriz, neurona-sare baten bidez garraiatzen da, eta ekintzak azkarrak eta laburrak izaten dira.

Materiala: Elektroestetika

Su principal tratamiento consiste en administrar la insulina suficiente para contrarrestar los efectos de su ausencia. Tratamendu nagusia intsulinaren gabeziaren efektuei aurre egiteko behar adina intsulina ematea da.

Materiala: Elektroestetika

Además, tiene también un efecto antiinflamatorio. Gainera, hanturaren aurkako efektua du.

Materiala: Elektroestetika

Tienen dos efectos fundamentales: Bi efektu nagusi dituzte:

Materiala: Elektroestetika

La sangre tiene que vencer el efecto de la gravedad para ascender a través de las venas hasta el corazón. Izan ere, odolak grabitatearen efektua gainditu behar du zainetatik bihotzeraino igotzeko.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (15)
En esta unidad vamos a analizar el concepto de turismo y otros relacionados, la historia de este fenómeno, sus efectos positivos y negativos, la propia estructura del sector turístico, sus tendencias, los profesionales que prestan sus servicios al turista, la influencia de las nuevas tecnologías en el sector y por último, algunos eventos nacionales e internacionales relacionados con el turismo. Unitate honetan aztertuko ditugu turismo kontzeptua eta harekin erlazionatutako beste batzuk, turismoaren fenomenoaren historia, haren efektu positibo eta negatiboak, turismo-sektorearen egitura, joerak, turistei zerbitzua ematen dieten profesionalak, teknologia berriek sektorean duten eragina eta, azkenik, turismoarekin erlazionatutako Espainiako eta nazioarteko zenbait ekitaldi.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

El turismo es una actividad económica que provoca el desplazamiento de millones de personas cada año, por lo que necesariamente tiene que provocar múltiples efectos en ámbitos diferentes. Turismoak milioika pertsonen joan-etorria eragiten duen jarduera ekonomikoa denez, efektu ugari ditu hainbat eremutan.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En este apartado nos vamos a centrar en analizar brevemente todos estos efectos. Atal honetan, efektu horiek guztiak aztertuko ditugu, labur bada ere.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

El turismo es una actividad económica que afecta directamente a muchos otros sectores de la economía; es lo que se conoce como efecto multiplicador. Turismoak eragin zuzena du ekonomiaren beste sektore askotan: efektu biderkatzailea esaten zaio horri.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

El efecto contrario se produce en los países emisores. Herrialde igorleetan, berriz, kontrakoa da efektua.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Otros efectos socioculturales son los siguientes: Hauek dira beste efektu soziokultural batzuk:

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

El turismo, como se ha explicado a lo largo de la unidad, posee numerosos efectos positivos derivados de la entrada de millones de personas en un mismo país en un período corto de tiempo, pero precisamente esta entrada y salida de viajeros puede provocar numerosos problemas, como son los sanitarios (transmisión de enfermedades entre diferentes países), problemas de seguridad (entrada de malhechores) o problemas fiscales (derivados de la entrada o salida de productos no permitidos o controlados). Unitate honetan lehenago azaldu bezala, turismoak efektu positibo ugari ditu, milioika pertsona sartzen baitira herrialde batean denbora-tarte labur batean, baina, bestalde, bisitarien sartu-irten etengabeko horrek arazo ugari sor ditzake; esaterako, osasun-arazoak (gaixotasunak kutsatzea herrialde batetik bestera), segurtasun-arazoak (gaizkileak sartzea) edo zerga-arazoak (produktu baimendugabeak edo kontrolatugabeak sartzen edo ateratzen direlako).

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

a)Enumera todos los efectos económicos del turismo que se reflejan en el artículo. a)Zerrendatu itzazu artikuluan jasotzen diren turismoaren efektu ekonomiko guztiak.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

b)Comenta si esos efectos son positivos o negativos en Valencia. b)Esan ezazu efektu horiek positiboak edo negatiboak diren Valentzian.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Gasto de los turistas y efecto multiplicador Turisten gastua eta efektu biderkatzailea

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Gizarte eta kultura zerbitzuak (10)
Tiene o pretende tener efectos tanto a corto plazo como a medio y largo plazo, por la inercia de la dinamización cultural fomentada durante su celebración. Epe labur, ertain eta luzerako efektuak izan nahi ditu, egiten den bitartean sustatzen den kultura-dinamizazioaren inertziagatik.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

•Acordar la definición del efecto o problema. Efektuaren edo arazoaren definizioa adostu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

»Iniciar la gráfica con el trazado de una flecha horizontal y el efecto que se desea analizar. »Gezi horizontal bat eta aztertu nahi den efektua marraztu lehenbizi.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Este diagrama se basa en el principio de Pareto, que establece que normalmente el 20% de las causas genera el 80% de los efectos -por ejemplo, el 20% de la población posee el 80% de la riqueza. Diagrama horrek oinarri duen Paretoren printzipioaren arabera, normalean, kausen % 20k efektuen % 80 eragiten dituzte (adibidez, biztanleriaren % 20k aberastasunaren % 80 dauka).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

«Ninguna prueba, ninguna rectificación ni desmentido puede anular el efecto de una publicidad bien hecha». «Inongo probak, zuzenketak edo gezurtatzek ezin du ongi egindako argitalpen baten efektua ezeztatu».

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Para conseguir efectos sorpresa o sensación de inestabilidad. Ustekabeko efektuak edo desegonkortasun-sentsazioa lortzeko erabiltzen da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se inclina la cámara respecto del eje central para conseguir el efecto deseado. Nahi den efektua lortzeko, kamera okertu egiten da erdiko ardatzarekiko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Su intensidad se manipula según la necesidad o el efecto que se quiera conseguir. Haren intentsitatea beharraren edo lortu nahi den efektuaren arabera egokitzen da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Permite conseguir ciertos ambientes o efectos especiales. Zenbait giro edo efektu berezi lortzen laguntzen dute.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El proceso de la evaluación puede cumplir cuatro funciones básicas en relación con el efecto que se pretende conseguir y la fase de la intervención en que se aplica. Ebaluazio-prozesuak oinarrizko lau funtzio izan ditzake lortu nahi den efektuari dagokionez eta esku-hartzearen zer fasetan aplikatzen den kontuan hartuta:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (2)
Los barnices son análogos a las pinturas, en general, transparentes y con un efecto final brillante. Bernizak pinturen antzekoak dira; orokorrean, gardenak dira, etaazken efektu distiratsua dute.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Por caracterización se entiende el conjunto de operaciones destinadas a definir las características físicas, químicas y biológicas de un residuo, a partir de las cuales se puedan tomar decisiones para incluirlo en uno de los sistemas de gestión de residuos industriales para evaluar su potencial efecto ambiental. Hondakin baten ezaugarri fisikoak, kimikoak eta biologikoak definitzeko erabiltzen diren eragiketen multzoari esaten zaio karakterizazio. Ezaugarri horien ondorioz erabakitzen da industria-hondakinen zein kudeaketa-sistematan sartu behar den hondakina, eta, hala, ingurumenean izan dezakeen efektua neurtu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (5)
La cuestión de los efectos alelopáticos es de considerable interés para el control de adventicias pero tenemos que tener en cuenta también su efecto negativo en otros cultivos. Efektu alelopatikoen gaia belar txarrak kontrolatzeko interes handikoa bada ere, beste labore batzuetan duten efektu negatiboa ere kontuan hartu beharrekoa da.

Materiala: Nekazaritza

Incluso un pequeño efecto debilitador sobre el cultivo siguiente puede aumentar su vulnerabilidad a patógenos reduciendo su rendimiento aunque sea de forma indirecta. Hurrengo laborean gerta litekeen efektu ahulgarri txikienak ere patogenoekiko kalteberatasuna handitu dezake, eta, zeharka bada ere, errendimendua txikitu.

Materiala: Nekazaritza

Las asociaciones de cultivo tratan de aprovechar este efecto alelopático, es decir, las acciones benéficas o negativas que unas plantas ejercen en otras o ante los insectos. Labore asoziazioak efektu alelopatikoa aprobetxatzen saiatzen dira. Bestela esanda, landare batzuek beste batzuei eragiten dizkieten onurak edo kalteak, edo intsektuen aurrean eragiten dituztenak baliatzen dituzte.

Materiala: Nekazaritza

El mismo efecto se logra combinando dos discos de diferente diámetro. Diametro bana duten bi disko konbinatuta ere efektu bera lortzen da.

Materiala: Nekazaritza

En la tabla que se expone a continuación se reflejan los efectos positivos y negativos que se establecen entre algunos cultivos extensivos: Jarraian datorren taulan, zenbait labore estentsiboren artean izaten diren efektu positiboak eta negatiboak jasotzen dira:

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (1)
Si nuestro público demanda este tipo de música o la animación del establecimiento se decanta hacia este sector, la cabina será amplia para que puedan acompañar aldisc-jockeybailarinas y gogós, permitirá que dentro de ella se produzcan efectos especiales o de luz de manera que la propia cabina quede convertida en un escenario. Gure publikoak mota horretako musika eskatzen badu, eta establezimenduko animazioak joera hori badu, kabina handia izango da,disc-jockeyarekin batera dantzariak eta gogoak egon daitezen; kabinaren barruan efektu bereziak edo argi-efektuak egin ahal izango dira, kabina bera eszena bat bailitzan.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (9)
el mensaje debe transmitirse en el momento preciso, es decir, aquel en el cual se produce el efecto adecuado para el fin que se desea conseguir. Mezua une egokian transmititu behar da; hots, lortu nahi den xedea kontuan hartuta, efektu egokia sorrarazten duen momentuan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La respiración diafragmática o abdominal mejora y potencia las cualidades de la voz y, además, tiene efectos calmantes en el sistema nervioso. Arnasketa diafragmatikoak edo abdominalak ahotsaren ezaugarriak hobetzen eta indartzen ditu, eta, gainera, efektu lasaigarriak ditu nerbio-sisteman.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Mediante este modelo se mide el efecto de la interacción de los recursos humanos, el soporte físico y los clientes: Eredu honen bidez, giza eskubideen interakzioaren efektua neurtzen da, baita euskarri fisikoa eta bezeroak ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La respiración diafragmática o abdominal mejora y potencia las cualidades de la voz y, además, tiene efectos calmantes en el sistema nervioso. Arnasketa diafragmatikoak edo abdominalak ahotsaren ezaugarriak hobetzen eta indartzen ditu, eta, gainera, efektu lasaigarriak ditu nerbio-sisteman.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se recomiendan los tonos neutros y mates evitando tejidos con cuadros o rayas muy finas que crearán el efecto «moaré» que muestra la imagen. Tonu neutroak eta mateak gomendatzen dira, eta saihestekoak dira koadro edo marra oso finak dituzten ehunak, irudian erakusten denmoiréefektua sortzen baitute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El maquillaje y la iluminación por medio de la creación de zonas claras y oscuras contribuyen a crear volumen en el rostro para contrarrestar el efecto plano. Eremu argi-ilunak sortuz, makillajeak eta argiztapenak bolumena sortzen laguntzen dute aurpegian, efektu zapal hura konpentsatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Elefecto Muaré,es una distorsión producida en la imagen debido a la forma del objeto fotografiado o grabado y el método por el cual los sensores registran la luz, se manifiesta como unas ondas distorsionantes. Moiré efektuazera da, irudian gertatutako distortsio bat, argazkia ateratako edo grabatutako irudiaren forma eta sentsoreek argia erregistratzeko duten metodoa dela eta; uhin distortsionatzaile moduko batzuk sortzen dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La TV suele ensanchar la figura, por lo que hay que evitar los colores claros para no causar aún más este efecto. Telebistak irudia zabaldu egin ohi du; hori dela eta, saihestekoak dira kolore argiak, efektu hori ez areagotzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Estos dibujos causan muaré, cruce de colores, arcoíris y vibraciones. Marrazki horiek moiré efektua, koloreak gurutzatzea, ostadarra eta dardarak sortzen dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (17)
Efecto Venturi Venturi efektua

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Se conoce por efecto Venturi el fenómeno que sucede cuando un fluido fluye prácticamente de manera horizontal y pasa de una sección grande a una más pequeña. Fluido bat ia plano horizontal batean dabilenean eta sekzio handi batetik sekzio txikiago batera igarotzen denean gertatzen den fenomenoari deitzen zaio Venturi efektu.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El efecto Venturi se basa en la ecuación de Bernoulli y en la de continuidad. Venturi efektua Bernoulliren ekuazioan eta jarraitutasun-ekuazioan oinarritzen da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El efecto Venturi se conoce a fondo, ya que es uno de los responsables de la sustentación de los aviones. Venturi efektua sakonki ezagutzen da, hegazkinei eusteko arrazoietako bat baita.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Figura 2.13Efecto Venturi en el ala de un avión. 2.13 irudiaVenturi efektua hegazkin baten hegoan.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Figura 2.12Venturi (1746-1822) y la demostración del efecto en un tubo de fluido. 2.12 irudiaVenturi (1746-1822) eta fluido-hodi batean duen efektuaren frogapena.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El segundo apartado se centra en el estudio del flujo de fluidos partiendo de las diferentes maneras de expresar el caudal y de las ecuaciones que rigen su comportamiento, por ejemplo: la ecuación de continuidad y la de Bernoulli, el efecto Venturi y el teorema de Torricelli. Bigarren atalean fluidoen fluxuaren azterketan jartzen da arreta, emaria eta emariaren portaera arautzen duten ekuazioak adierazteko dauden moduak oinarritzat hartuta; esate baterako, jarraitutasun-ekuazioa eta Bernoulliren ekuazioa, Venturi efektua eta Torricelliren teorema.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Es un parámetro que mide el poder de calentamiento producido por un kilo de toda sustancia emitida a la atmosfera, en relación con el efecto producido por un kilo de dióxido de carbono (CO 2) que se toma como referencia, sobre un tiempo de integración dado. Parametro horrek integrazio-denbora jakin batean atmosferara isuritako kilo bat substantziak sortutako berotze-ahalmena neurtzen du, erreferentziatzat hartzen den karbono dioxido (CO 2) kilo batek eragindako efektuarekin alderatuta.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En el caso de los refrigerantes, el efecto invernadero puede producirse por dos vías: efecto directo o efecto indirecto. Hozgarrien kasuan, berotegi-efektua bi bidetatik sor daiteke: zuzeneko efektua edo zeharkako efektua.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Estudios realizados en el Laboratorio Nacional de Oak Ridge, en los Estados Unidos de América, han puesto de manifiesto que el efecto invernadero indirecto tiene mayor importancia en la creación del efecto invernadero que el directo. Ameriketako Estatu Batuetako Oak Ridge Laborategi Nazionalean egindako azterlan batzuek agerian utzi dute berotegi efektuaren sorreran zeharkako berotegi efektuak garrantzi handiagoa duela zuzenekoak baino.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (42)
El modelo AIDA representa por tanto los efectos que provoca la publicidad efectiva en los espectadores. AIDA ereduak, beraz, publizitate eraginkorrak ikusleengan eragiten dituen efektuak irudikatzen ditu.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Tienen un efecto multiplicador, que puede ser imitado y adaptado en otras regiones. Efektu biderkatzailea dute, eta beste eskualde batzuetan imita eta egoki daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

Eficienciaes la capacidad de lograr ese efecto en cuestión con el mínimo de recursos posibles o en el menor tiempo posible. Efizientzia:efektu hori ahalik eta baliabiderik gutxienekin edo albait lasterren lortzeko gaitasuna.

Materiala: Sistemen integrazioa

Los tipos de controles dependerán del efecto del producto o servicio comprado en el producto final. Kontrol motak erositako produktuak edo zerbitzuak azken produktuan duen efektuaren araberakoak izango dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Actualmente, muchas empresas, independientemente de su tamaño u ocupación, adoptan este modelo para asegurar su Sistema de Gestión de Calidad Total, pues les permite entender la causa y el efecto de la relación entre lo que hacen sus organizaciones y los resultados que consiguen. Gaur egun, enpresa askok, beren tamaina edo jarduna edozein dela, eredu hori hartzen dute beren erabateko kalitatea kudeatzeko sistema ziurtatzeko; izan ere, beren erakundeek egiten dutenaren eta lortzen dituzten emaitzen arteko erlazioaren kausa eta efektua ulertzeko aukera ematen die.

Materiala: Sistemen integrazioa

Como indica el nombre de esta técnica, los diagramas que se consiguen crear se suelen utilizar para identificar y ordenar las posibles causas que generan un efecto o problema concreto. Teknika honen izenak adierazten duen bezala, efektu edo arazo jakin bat eragiten duten kausa posibleak identifikatzeko eta antolatzeko erabiltzen dira sortzen diren diagramak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Organizar todas las relaciones entre las causas y los efectos de un proceso. Prozesu baten kausen eta efektuen arteko lotura guztiak antolatu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Determinar el efecto que queremos estudiar. Aztertu nahi dugun efektua zehaztu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Sobre esta línea estarán dispuestas las causas que generan el efecto. Lerro horren gainean, efektu hori sortzen duten kausak jarriko dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

En cada rama de las causas se irán anotando las que van a poder dar lugar al efecto considerado. Kausen adar bakoitzean, aintzat hartutako efektua sor dezaketenak idatz daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (58)
Argiaren nolakotasunari buruz dauden teoria ugarietatik ondoriozta dezakeguna hau da: argia uhin elektromagnetiko bat da, eta giza begiak hauteman egiten du uhin hori. Argiak ezaugarri eta efektu batzuk izaten ditu materiarekin kontaktua izatean. Ikusmenari esker, gure inguruneko objektuak lokalizatu eta interpretatzeko ahalmena daukagu, eta, horrela, ingurunera egokitzen gara. Inguruneko elementu guztiek argi-iturriek sortzen dituzten erradiazio elektromagnetikoak islatzen edo xurgatzen dituzte, molekulen konposizioaren arabera. Espektro elektromagnetikoa osatzen duten erradiazio elektromagnetiko guztietatik, gizakiok 400 (more eta 700 (gorri nanometroren arteko uhin-luzerak hauteman ditzakegu. Multzo horri argia edo espektro ikusgaia deitzen zaio. Tras las numerosas teorías sobre la naturaleza de la luz se puede establecer que la luz es una onda electromagnética que es percibida por el ojo humano. La luz posee una serie de características y efectos que se producen al interactuar con la materia. El sentido de la vista dota al ser humano de la capacidad de localizar e interpretar los objetos que se encuentran en nuestro entorno, de modo que facilita la adecuación a él. Todos los elementos presentes en el entorno reflejan o absorben radiaciones electromagnéticas, en función de su composición molecular, que son producidas por fuentes de luz. De todas las radiaciones electromagnéticas que componen el espectro electromagnético, el ser humano es capaz de percibir las longitudes de onda comprendidas entre 400 (violet y 700 nanómetros (rojo), conjunto que recibe el nombre de luz o espectro visible.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

3. Efektu bereziak: eszenaren itxura orokorra aldatzeko erabiltzen dira. Asko eta asko daude, baina gehien erabiltzen direnak hauek dira: filtro degradatuak (goiko aldean koloreztatuta daude, eta, pixkanaka, galdu egiten dute intentsitatea, gardendu art, izar-filtroak (eszena baten argi-puntuak izar argitsuak bihurtzen dituzt eta filtro difusoreak (irudia difuminatzen dute, eta, beraz, enfokatzeko arazoak sor ditzaket. 3. Efectos especiales: son aquellos que se usan para modificar el aspecto general de la escena. Existen multitud de ellos, pero los más usados son los filtros degradados (coloreados desde la parte de arriba y que de forma gradual van perdiendo intensidad hasta convertirse en transparent; filtros de estrella (convierten los puntos lumínicos de una escena en estrellas luminosas), o filtros difusores (que difuminan la imagen, por lo que pueden dar problemas para enfocar).

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Smear-efektua: CCDa duten kameretan gertatzen da, objektu distiratsuak grabatzean. Lerro bertikalak sortzen dira. Karga erregistro bertikalera transferitu aurretik kargak pixeletan pilatzearen ondorioz gertatzen da irudiaren gaineko efektu bisual hau. Efecto smear: se produce en las cámaras con CCD al grabar sobre objetos brillantes, lo que crea una serie de líneas verticales. Este efecto visual en la imagen se produce por la acumulación de las cargas en los pixeles antes de que se produzca la transferencia de la carga al registro vertical.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bideokamera batekin, enfokatu kamerak baino eskaner-maiztasun txikiagoa duen ordenagailu baten pantaila, eta aldatu obturadorearen abiadurak, efektuak ikusteko. Con una cámara de vídeo enfoca la pantalla de un ordenador que tenga una frecuencia de escaneo menor que la cámara y modifica las velocidades del obturador para comprobar el efecto que produce.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Hor arazo bat sor daiteke: laginketaren maiztasuna oso baxua izanez gero, aliasing efektua sor daiteke. Aliasing efektua laginketa-prozesuan aurki daitezkeen espektroak gainjartzean datza; beraz, arazoa saihesteko, mugatzaile bat ezarri behar da gehieneko balioarentzat. El problema que puede derivarse de esta relación es que la frecuencia de muestreo sea muy baja y esto provoque que se produzca lo que se conoce como efecto aliasing. El efecto aliasing consiste en el solapamiento de los diferentes espectros que se pueden encontrar en el proceso de mues- treo, por lo que se debe establecer un limitador para el valor máximo y evitar así el problema.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kolore-tenperaturari buruz ematen dituen balioak ez dira zehatzak, filtro kromatiko bat ala beste bat hautatzeari dagokionez. Horregatik, hobe da Mired desbideratze-balioa erabiltzea, konstantea baita eta filtro baten efektua leialki ezartzea ahalbidetzen baitu, baita filtroak konbinatzen direnean ere. Los valores ofrecidos de temperatura de color son inexactos a la hora de poder determinar la selección de un filtro cromático u otro. Por eso es mejor usar el valor de desvío Mired, que es constante y permite establecer fielmente el efecto de un filtro, incluso cuando se combinen.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Batez ere efektu hauek lortzeko erabiltzen da argi gogorra: Esta luz se puede emplear si se persiguen los siguientes efectos, principalmente:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Taldeak osatu, eta sortu betekizun hauek jasoko dituen argiztapen-eskema bat. Halaber, behatu argiak argiztatu nahi den objektuaren gainean dituen efektuak. Formad varios grupos en los que crearéis un esquema de iluminación que tenga los siguientes requisitos. Observad tam­bién los efectos de la luz sobre el objeto que se quiere iluminar.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

3. Efektuen proiektagailuak. Argi-irudiak proiektatzen dituzte, eremu jakinetan, ertz leun edo moztuekin. 3. Proyectores de efectos. Permiten proyectar figuras de luz en áreas determinadas con unos bordes suaves o recortados.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

2. CUESak: dimmer-en bidez ematen diren aginduak dira (adibidez, efektuak, trantsizio- denborak...). 2. CUES: son órdenes, tales como efectos, tiempos de transición, que se lanzan mediante los dimmers.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx