Emaitzak: 377

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (5)
Getariako sortzaile handia ezagutzera ematea da Cristobal Balenciaga Fundazioaren helburua, eta baita hark artearen testuinguru orokorrean eta modarenean bereziki egindako ekarpena nabarmentzea ere. Asmo horretan laguntzeko, ahalegin berezia egin da jostunaren ibilbidearen, lanaren eta ondarearen ikuspegi berriak argitara ateratzeko, ikerketen, erakusketen eta bildumen bitartez. "Balenciaga parpailan barrena" erakusketa, Cite Internationale de la Dentelle et la Mode zentroarekin elkarlanean antolatua, aukera ezin hobea da helburu horretara iristeko, eta orobat aukera ezin hobea izan da Europako beste erakunde batzuekin lankidetzan jarduteko eta modaren aditu ospetsuekin batera aritzeko, izan ere, Balenciagaren alderdi berezienetako bat azpknarratu nahi izan da: Balenciaga maisu handia izan zen material berriak hautatzeko, aplikatzeko eta sortzeko zereginean. Eta horretan funtsezko oinarria izan zen garai hartan eta gaur egun oraindik ere Maisuaren parpailazko ametsak ehundu dituen ehungintza -Calaisko ehundegi handiek ordezkatua kasu honetan-, ezin hobeto egiten jakin duelako eta berritzeko ahalmena izan duelako. La Fundación Cristóbal Balenciaga tiene como misión la difusión de la figura del excepcional creador de Cetaria, poniendo en valor su aportación en el contexto del arte en general y de la moda en particular y sacando a la luz, a través de la investigación, la producción de exposiciones y la edición de catálogos, nuevas perspectivas en torno a su trayectoria, obra y legado.La exposición "Balenciaga, a través del encaje", realizada en coproducción con Cité Internationale de la Dentelle et la Mode de Calais, supone una oportunidad excelente de dar cumplimiento a este fin, de colaborar con otras instituciones patrimoniales europeas y de contar con prestigiosos expertos en historia de la moda para destacar uno de los aspectos más característicos de Balenciaga como es su maestría en la selección, aplicación e incluso creación de nuevos materiales, apoyado por el saber hacer y capacidad de innovación de una industria textil que -representada en este caso por los grandes telares de Calais -tejió entonces y sigue tejiendo ahora los sueños de encaje del Maestro.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Balenciagak ehungintzari buruz zuen jakinduria sakona azpimarratzeko aukera ezin hobea ikusi du Balenciaga Fundazioak erakusketa honetan, izan ere, bertan erabateko zehaztasunez azaltzen da jostunak parpailarekin izandako harreman luze eta emankorra. Jostunak maisutasun handiz gauzatu zituen bere sorkuntza lanetan bolumen eta silueta berritzaileak, material tradizionalen ikerketatik abiatuta -haren bilduma pribatua osatzen dutenak, esaterako- aukera berriak bilatu zituen industriarekin lankidetzan. Parpaila izan da Europako gizon eta emakumeen jantzien osagarri nagusia historian zehar, eta horregatik betikotu zuten urrezko mendeko artista handiek beren lanetan eta sendo finkatu da herri tradizioetan. Parpaila izan da, halaber, Balenciagaren ezaugarri horren, haren magiaren, erakusgarri nagusia. Cristóbal Balenciaga Museoa ve en esta exposición, que muestra la larga y fructífera relación de Balenciaga con el encaje, una magnífica oportunidad de destacar la profunda sabiduría textil del modisto, quien, partiendo de la investigación de materiales tradicionales- como los que formaban parte de su colección privada- y colaborando con la industria en la búsqueda de nuevas posibilidades, fue capaz de materializar magistralmente los volúmenes y siluetas innovadoras que caracterizaron sus creaciones. El encaje fue el gran complemento a la indumentaria masculina y femenina histórica europea, inmortalizado en las obras de los grandes artistas del siglo de oro y en las tradiciones populares más arraigadas, y constituye un gran ejemplo de esta cualidad de Balenciaga, de su magia. Con Balenciaga, el encaje puede ser ornamental o estructural, puede utilizarse desde la mañana bastada noche. Puede caer con su propio peso de bordado v pasamanería o puede "levitar" gracias a la inclusión de ingeniosas innovaciones. Puede resaltar el dibujo o manifestar con rotundidad el vacío de la transparencia. Puede teñirse del famoso negro del modisto, o desdoblarse en toda la paleta de colores. Puede colonizar el vestido o ser el fundamento de nuevos y originales complementos.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Catherine Join-Dieterlek bikaintasunez osatutako erakusketak aukera ematen du ondo ezagutzeko emakumezkoen edertasunaren arkitekto izan zen Cristobal Balenciagaren sorkuntza lanen xarma. La exposición realizada brillantemente por Catherine Joín-Diéterle permite descubrir la gracia de las creaciones de Cristóbal Balenciaga, arquitecto de la belleza femenina.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Balenciagak, tradizio horren oinordeko, material fin hori berreskuratu eta XX. mendeko modara ekarri zuen: parpailak, moda historikoetan oinarritutako jantzietan zein eredu sortu berrietan. Haren lan guztietan, parpailaren erabilerak gainditu egin zuen espero zena, bai apaingarri gisa, bai gardentasungatik edo kolore aukera ausartagatik. Materialaren eta teknikaren arteko sinbiosia perfektua izan zen. Balenciaga, como heredero de esta tradición, recuperó para la moda del siglo XX un exquisito material: los encajes que utilizó tanto en las creaciones inspiradas en las modas históricas corno en los modelos de nueva creación. En todas sus obras los encajes superaron cualquier expectativa, ya fuera por su carácter ornamental, por sus transparencias o por las atrevidas gamas cromáticas. La simbiosis entre el material y la técnica, fue perfecta.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (30)
Algunos ejemplos de lenguajes de alto nivel y su año de creación son: Hona hemen goi-mailako lengoaia batzuen adibideak, bere sorrera-urtearekin batera:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La Electrónica Digital, de más reciente creación, está desplazando a la analógica, ya que es más fácil de desarrollar y menos complicada de estudiar. Elektronika digitala, berriagoa, analogikoa baztertzen ari da, garatzeko eta ikasteko errazagoa baita.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

6.8 Resumen de tareas para la creación de encapsulados 6.8Kapsulatuak sortzeko zereginen laburpena

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los pasos que hemos de seguir para completar la creación de un nuevofootprintincluyen las siguientes tareas: Footprintberria sortzeko jarraitu ditugun urratsek honako zereginak biltzen dituzte:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Inicio del proceso de creación de una nueva placa. Plaka berri baten sorrera-prozesuaren hasiera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Anexo 5.21.3CREACIÓN DE UNA PLANTILLA DE PLACA. 5.21.3 eranskina PLAKAREN TXANTILOIA SORTZEA.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

4.8 Resumen de tareas para la creación de componentes 4.8 Osagaiak sortzeko atazen laburpena

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

4.7 Creación de un nuevo símbolo 4.7 Sinbolo berri bat sortzea

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El uso más frecuente de estos operadores es la creación de estructuras de datos dinámicas, es decir, estructuras que se crean en tiempo de ejecución en función de las necesidades del programa. Eragile hauek datu-egitura dinamikoak sortzeko erabiltzen dira, batez ere, edo beste modu batera esanda, programaren premien arabera, exekuzio-denboran zehar egiturak sortzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El aumento de la demanda impulsó la creación de otros métodos de transmisión y entonces apareció la transmisión por medio de ondas de radio o de microondas. Eskaria handitu izanak bestelako transmisio-metodoak sor zitezen bultzatu zuen, eta orduan sortu zen irrati-uhin edo mikrouhin bidezko transmisioa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
Existen materiales, de reciente creación, que se colocan a la hora de realizar los solados, que se expanden al humedecerse, impidiendo que se cierren lo que serán la juntas, se llaman juntas expansivas. Azken urteotan, zoladuretan erabiltzeko zenbait material berri merkaturatu dituzte; material horiek zabaldu egiten dira bustitzen direnean, eta ez diete junturei ixten uzten. Juntura hedagarriak dira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Irudi pertsonala (5)
además de poder imitar a las moléculas naturales, los químicos inventaron moléculas olorosas artificiales, siendo las más destacadas los aldehídos (-CHO), obtenidos mediante reducción de ácidos grasos (-COOH) y que comenzaron a ser muy valorados tras la gran creación de Chanel n°5. molekula naturalak imitatzeaz gain, molekula usaintsu artifizialak asmatu zituzten kimikariek. Gantz-azidoak (-COOH) erreduzituz lortutako aldehidoak (-CHO) dira garrantzitsuenak; oso preziatu bihurtu ziren Chanel N° 5 perfume ezaguna sortutakoan.

Materiala: Elektroestetika

Puede ser una buena práctica que el alumno, a partir de una fotografía o dibujo de un maquillaje artístico, se inicie en el camino de la creación, haciendo su propia interpretación de ésta, añadiendo o eliminando elementos, haciendo variaciones con el color, etc. Ariketa ona da ikasleak makillaje artistiko baten argazkia edo marrazkia oinarri hartu eta sortzen hastea, interpretazioa pertsonala eginez, osagaiak gehituz edo kenduz, kolorea aldatuz, etab.

Materiala: Elektroestetika

Por eso, aunque sea éste una creación artística y en arte todo es válido, huiremos de diseños faciales que contengan líneas descendentes más abajo del pómulo, (excepto exigencias de guión) pues aportan pesadez y dan un aire de tristeza al gesto, no favoreciendo la estética del rostro en absoluto (Figura 8.1). Hori dela eta, makillajea artistikoa izan arren eta artean denak balio duen arren, ez da komeni aurpegiko diseinuan masailetik behera doan lerrorik egitea (gidoian ez badator); izan ere, gehiegizko pisua eta tristura ematen diote aurpegierari, eta, azken finean, ez dute batere estetika egokia ematen (8.1. irudia).

Materiala: Elektroestetika

De reciente creación son los correctores o iluminadores también con partículas difu-soras de la luz, igual que los anteriormente citados maquillajes de fondo. Berriki sortu dira argia zabaltzen duten partikuladun akats-zuzentzaileak edo argiztagarriak, makillaje-oinarrirako produktuetan aipatu ditugunen antzekoak.

Materiala: Elektroestetika

volumen de labio, delimitación del contorno o creación de relleno de unos milímetros. ezpainari bolumena ematea, ingerada mugatzea, milimetro batzuk betetzea.

Materiala: Elektroestetika

Instalatze eta mantentze lanak (2)
Consecuencia de todo ello ha sido la creación de un acervo jurídico europeo sobre protección de la salud de los trabajadores en el trabajo. Horren ondorioa izan da langileen osasuna lanean babesteari buruzko Europako ondare juridikoa sortzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Modalidades de organización, funcionamiento y control de los servicios de prevención, considerando las peculiaridades de las pequeñas empresas con el fin de evitar obstáculos innecesarios para su creación y desarrollo, así como capacidades y aptitudes que deban reunir los mencionados servicios y los trabajadores designados para desarrollar la acción preventiva. Prebentzio-zerbitzuen antolamendu-, funtzionamendu- eta kontrol-modalitateak, enpresa txikien ezaugarriak kontuan hartuta, zerbitzu horiek sortu eta garatzeko alferrikako oztopoak saihestearren. Halaber, zerbitzu horiek eta prebentzioa egiteko izendatutako langileek eduki beharreko gaitasunak eta ahalmenak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (41)
Inicia la creación de un fichero VHDL. VHDL fitxategi bat sortzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Inicia la creación de un componente en la libre- Osagai bat sortzen du liburutegi aktiboan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

[*.PIP] ¦ Fichero de creación de netlist [*.PIP] ¦ Netlisten sorrera-fitxategia

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

[*.RES] ¦ Fichero de creación de netlist. [*.RES] ¦ Netlisten sorrera-fitxategia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

[*.INS] ¦ Fichero creación netlist. [*.INS] ¦ Netlist sortze-fitxategia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Como complemento al editor gráfico existe un editor de componentes destinado a la creación de nueva simbología, no incluida en las librerías originales del programa, o a la modificación de la ya existente. Editore grafikoaren osagarri gisa, programaren jatorrizko liburutegietan barneratu gabeko sinbologia berria sortzera edo lehendik dagoena aldatzera bideratutako osagaien editorea dago.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

6.8 Resumen de tareas para la creación de encapsulados ............................232 6.8 Kapsulatuak sortzeko zereginen laburpena............................232

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Anexo 5.21.3 Creación de una plantilla de placa................................195 5.21.3 eranskina. Plakaren txantiloia sortzea................................195

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

6.5 Creación de nuevos encapsulados.............................................223 6.5 Kapsulatu berriak sortzea.............................................223

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

4.7 Creación de un nuevo símbolo................................................128 4.7 Sinbolo berri bat sortzea ............................................128

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (8)
Vamos a calcular el crédito anual para la formación que tendría a su disposición una empresa de nueva creación con 4 trabajadores. 4 langile dituen enpresa sortu berri batek urtean trebakuntzarako izan dezakeen kreditua kalkulatuko dugu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Desarrollo local y creación de empleo. Tokiko garapena eta enplegua sortzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Impacto en el desarrollo local y creación de empleo. Tokiko garapenean duen eragina eta enplegua sortzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

La dinámica productiva y comercial de los últimos años ha posibilitado la creación de grupos empresariales que manejan más recursos que los Gobiernos, por lo que su actuación afecta a la vida de las personas y al sostenimiento del medio ambiente. Azken urteotako ekoizpen-dinamika eta dinamika komertziala dela-eta gobernuek baino baliabide gehiago erabiltzen dituzten enpresa-taldeak sortu direnez, haien jarduerak pertsonen bizitzari eta ingurumenaren jasangarritasunari eragiten die.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Se revisa la definición de RSC y se establece una estrategia europea de actuación en RSC para 4 años, basada en los principios de creación de riqueza y sostenibilidad, en el principio de maximización de la creación de valor compartido por las empresas, atenuando sus posibles consecuencias adversas. Berrikusi egiten du esKaren definizioa, eta esKan jarduteko Europako estrategia ezartzen du, lau urtekoa eta printzipio hauetan oinarritua: aberastasuna sortzea, jasangarritasuna, enpresek partekatutako balioa sortzea maximizatzea, eta hark izan ditzakeen ondorio txarrak arintzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Real Decreto de Creación y Regulación del Consejo Estatal de RSC (2008). esKaren Estatu Kontseilua Sortzeko eta Arautzeko Errege Dekretua (2008).

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

c) Creación de un comité de salud laboral formado por 3 representantes de la empresa y 3 representantes de los trabajadores, que se reúne de forma periódica para analizar las actuaciones de la empresa en salud laboral y hacer propuestas de mejora. c) Laneko osasunaren batzorde bat sortzea, enpresako hiru ordezkariz eta langileen hiru ordezkariz osatua, aldizka bilduko dena enpresak laneko osasunean egiten dituen ekintzak aztertzeko eta hobetzeko proposamenak egiteko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Las dos primeras comprenden la mejora de la liquidez, la captación de pasivo, la creación de un sistema de gestión integral de capital, la intensificación de los esfuerzos para mejorar la eficiencia y las recuperaciones de morosos, por un lado, y negocio asegurador, vbanca personal y banca corporativa, por otro. Lehenengo bietan sartzen dira, alde batetik, likidezia hobetzea, pasiboa lortzea, kapitalaren kudeaketa integralerako sistema bat sortzea, efizientzia hobetzeko ahaleginak areagotzea eta berankorrak berreskuratzea, eta, bestetik, aseguru-negozioa, banku pertsonala eta banku korporatiboa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (81)
Las intervenciones de animación dirigidas aldisfrute, lasensibilizacióny elacceso de una comunidadpueden centrarse en creaciones y manifestaciones culturales artísticas, artesanales, literarias, etc. Komunitate baten gozamena, sentikortzea eta eskuragarritasunalortzeko egiten diren animazioko esku-hartzeak sorkuntza eta adierazpen kultural artistikoez, artisautzakoez, literaturakoez eta abarrez osatuta egon daitezke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Las intervenciones de animación cultural siempre van dirigidas a lograr la dinamización de colectivos y espacios de encuentro comunitario para la expresión, comunicación, creación y disfrute de la cultura en sus múltiples manifestaciones. Kultura-animazioko esku-hartzeen helburua beti hauxe da: kolektiboak eta komunitatearen topaketa-espazioak dinamizatzea, kulturaren arlo guztietan adierazpena, komunikazioa, sorkuntza eta gozamena lortzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Desarrollar la autoestima personal y la participación grupal a través del trabajo en grupo y de compartir y comunicar ideas, sentimientos, creaciones. Auto-estimu pertsonala eta taldean parte-hartzeko gaitasuna garatzea, taldeko lanaren bidez eta ideiak, sentimenduak eta sorkuntzak partekatu eta komunikatuz.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Puede suceder que dos o más visitantes elijan el mismo cuadro, en cuyo caso se animará a cada «nuevo artista» a desarrollar su propio proceso de creación. Gerta liteke bi bisitarik edo gehiagok margolan bera aukeratzea; horrelakoetan, «artista berri» bakoitzari bere sorkuntza-prozesua gara dezan iradokiko diogu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A medida que cada nuevo pintor acabe su obra la mostrará al resto del grupo y explicará cómo ha sido su proceso de creación. Margolari berri bakoitzak bere lana amaitu ahala, taldekideei erakutsiko die, eta bere sorkuntza-prozesua nolakoa izan den azalduko die.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Respecto al mobiliario, hay que destacar que tiene un doble uso: por una parte, como recurso material, y por otra, como instrumento de creación y organización de espacios físicos y psicológicos para la comunicación. Altzariei dagokienez, azpimarratu behar da erabilera bikoitza dutela: batetik, baliabide material gisa, eta, bestetik, komunikatzeko eremu fisikoak eta psikologiak sortzeko eta antolatzeko tresna gisa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Groups, creación de listas de distribución y grupos de debate. Groups: banaketa-zerrendak eta eztabaida taldeak sortzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por ello, puede decirse que, en el proceso de comunicación y difusión, elmarketinges un instrumento de creación de expectativas y de sugerencia de tendencias de actividad y consumo cultural, un promotor de formas creativas y un estímulo para el emprendimiento cultural, siempre y cuando se gestione correctamente. Horregatik, komunikazio- eta hedapen-prozesuan, marketina igurikapenak sortzeko eta kulturako jardueren eta kontsumoen joerak iradokitzeko tresna bat da, sortze-formen sustatzaile bat eta kultura sustatzeko bizigarri bat, betiere ondo kudeatzen bada.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La cultura está viva, es dinámica y es en sí misma un proceso lleno de cambios y creaciones sin fin desde el encuentro con otras culturas. Kultura bizirik dago, dinamikoa da, eta aldaketaz eta bukatzen ez diren sorkuntzaz betetako prozesu bat da, beste kultura batzuk aurkitzean hasten dena.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se parte de un concepto de cultura como objeto de creación y disfrute para una elite social que desarrolla estrategias de protección y conservación del patrimonio artístico. Ondare artistikoa babesteko eta kontserbatzeko estrategiak garatzen dituen elite sozial bat sortzeko eta hartaz gozatzeko kultura-kontzeptu bat du abiapuntu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (1)
La mayoría de procesos se caracterizan por la mezcla física de las diversas materias primas y ensamble, más que por la creación de reacciones químicas. Prozesu gehienetan, lehengaiak fisikoki nahasi eta muntatzea da eragiketa nagusia, erreakzio kimikoak sortzea baino gehiago.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (2)
La conservación de la biodiversidad, la creación de paisajes más variados, el mantenimiento de fuentes de diversidad genética, son medios para asegurar las producciones presentes, las producciones futuras y solucionar algunos de los problemas que se consideran importantes como es la lucha contra plagas y enfermedades. Biodibertsitatea zaintzea, paisaia askotarikoak sortzea eta dibertsitate genetikoaren iturriak zaintzea baliabide onak ditugu, besteak beste, gaur egungo eta etorkizuneko produkzioak ziurtatzeko eta garrantzitsutzat jotzen diren arazo batzuk konpontzeko, esaterako, izurrien eta gaixotasunen kontra borrokatzeko.

Materiala: Nekazaritza

Por último es importante considerar desde el principio las posibles dificultades financieras que se puedan plantear, los problemas de gestión asociados con la creación de un sistema ecológico nuevo y la obtención al principio de producciones inferiores sin el beneficio de sobreprecios que pueden dar lugar a problemas financieros. Azkenik, garrantzitsua da hasiera-hasieratik jakitea zer-nolako zailtasun finantzarioak izan ditzakegun, sistema ekologiko berriaren sorrerari lotutako kudeaketa arazoak zein izan daitezkeen eta hasieran gainprezioen etekinik gabeko produkzio txikiegiak lortzeak zer arazo finantzario ekar ditzakeen.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (8)
lPara la animación diurna crean un equipo que distingue entre los animadores que se dedicarán a los deportes, los juegos o talleres diversos; otro para los que se encargarán de realizar la animación para niños y adolescentes y un grupo más especializado para la creación de la animación nocturna. lEguneko animaziorako, talde bat kirolez, jokoez eta lantegiez arduratuko da, eta beste talde bat haur eta nerabeentzako animazioaz arduratuko da; talde espezializatuago bat izaten dute gaueko animaziorako.

Materiala: Animazio turistikoa

lComo suministradores en fiestas de disfraces, creación de escenarios, etc. lHornitzaile gisa mozorro-festetan, agertokiak sortzen, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Las actividades dirigidas por el animador turístico facilitan la creación de estos grupos proporcionando: Animatzaile turistikoak zuzentzen dituen jarduerek erraztu egiten dute talde horiek sortzea, elementu hauei esker:

Materiala: Animazio turistikoa

Se encarga de la distribución de horarios, turnos y tareas, así como de la gestión de conflictos, previsión de necesidades de personal, propuesta de contratación de nuevos animadores, liderazgo, creación de grupo,engagement, necesidades de formación, prevención de riesgos, etc. Ordutegi, txanda eta lanak banatzen ditu, gatazkak kudeatzen ditu, langile-beharrak aurreikusten ditu, proposamenak egiten ditu animatzaile berriak kontratatzearen, lidergoaren, taldeak sortzearen,engagementaren, prestakuntza-beharren, arriskuen prebentzioaren eta abarren inguruan.

Materiala: Animazio turistikoa

lCreación de decorados, etc. lDekoratuak eta abar sortzea.

Materiala: Animazio turistikoa

La libertad de acción del jefe de animación es muy limitada, incluso para la compra de equipos o la creación de animaciones nocturnas; de hecho, la dirección del hotel tiene también unas líneas de actuación muy marcadas. Animazioko buruak oso aukera gutxi dauka gauzak egiteko, bai eta ekipamenduak erosteko eta gaueko animazioak sortzeko ere, adibidez; hoteleko zuzendaritzak ere oso jarduera-lerro mugatuak ditu.

Materiala: Animazio turistikoa

Creación de coreografías, fiestas,shows • Koreografia, jai eta ikuskizunak sortzea

Materiala: Animazio turistikoa

Creación de coreografías, fiestas, shows •Koreografia, jai eta ikuskizunak sortzea

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (4)
Analiza el truco de la escalera del palacio de la Moncloa: si alguna vez acude al Palacio de la Moncloa y quien le recibe le espera en la parte superior de las escaleras de entrada, puede ser víctima del truco de la escalera, una situación que se ha convertido en todo un paradigma de creación de significados en el ámbito de la imagen política. Aztertu Moncloa jauregiko eskaileraren trikimailua: inoiz edo behin Moncloa jauregira joanez gero, eta zain duzuna sarrerako eskaileren goiko aldean baldin badago, baliteke eskaileraren trikimailuaren biktima izatea. Egoera hori erabateko paradigma bilakatu da irudi politikoaren esparruko esanahiak sortzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es de vital importancia la creación, administración e intervención de la imagen ante los medios porque: Garrantzi bizia du komunikabideen aurrean irudia sortzeak, administratzeak eta moldatzeak, hainbat arrazoi direla eta:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El maquillaje y la iluminación por medio de la creación de zonas claras y oscuras contribuyen a crear volumen en el rostro para contrarrestar el efecto plano. Eremu argi-ilunak sortuz, makillajeak eta argiztapenak bolumena sortzen laguntzen dute aurpegian, efektu zapal hura konpentsatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El nivel de comunicaciónse dirige a la creación de un buen clima de trabajo que favorezca la participación. Komunikazio-maila, berriz, lan-giro ona sortzera bideratuko da, partaidetza sustatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (27)
Creación y ampliación de servicios de atención en función de la demanda en su territorio más próximo y de las demandas de las personas con responsabilidades familiares. ✓Arreta-zerbitzuak sortzea eta handitzea, hurbileneko lurraldeko eskariaren eta familia-erantzukizunak dituztenen eskarien arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Creación y mantenimiento de servicios de atención a personas dependientes, como derecho propio de estas personas. ●Mendeko pertsonak artatzeko zerbitzuak sortu eta mantentzea, pertsona horien berezko eskubide gisa.

Materiala: Sistemen integrazioa

El Centro de Información y Red de Creación de Empresas (CIRCE) es un sistema de información que permite realizar de forma telemática los trámites de constitución y puesta en marcha de determinadas sociedades mercantiles en España; también se puede realizar el cese de los empresarios individuales (autónomos) y de diversos tipos de sociedades (limitada, limitada de formación sucesiva y nueva empresa). Informazio-zentroa eta enpresak sortzeko sarea (CIRCE) informazio-sistema bat da, aukera ematen duena Espainian zenbait merkataritza-sozietate sortu eta martxan jartzeko izapideak telematikoki egiteko; enpresaburu indibidualen (autonomoak) eta sozietate mota guztien (sozietate mugatua, ondoz ondoko eraketako sozietate mugatua eta enpresa berria) jarduera- uzteko agiriak ere egin daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Perspectivas de creación de empleo. ✓Enplegua sortzeko aukerak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Asesoramiento en materia de creación de empleo, acceso al empleo y permanencia en él Enplegua sortzeko, lan-munduan sartzeko eta lanari eusteko aholkularitza

Materiala: Sistemen integrazioa

Proceso de creación de una empresa Enpresa bat sortzeko prozesua

Materiala: Sistemen integrazioa

GesTIONANDOTIC (segundo QR) es un punto de acceso electrónico a contenidos y herramientas digitales de apoyo para la búsqueda de empleo, así como para la creación y consolidación de empresas por parte de las mujeres. GesTIONANDOTIC (bigarren QR kodea) lana bilatzen laguntzeko eta emakumeek enpresak sortu eta finkatzeko eduki eta tresna digitaletarako sarbide-gune elektroniko bat da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Asesoramiento en materia de creación de empleo, acceso al empleo y permanencia en él Enplegua sortzeko, lan-munduan sartzeko eta lanari eusteko aholkularitza

Materiala: Sistemen integrazioa

Con estas acciones se pretende desarrollar en la persona la capacidad para conseguir y mantener un puesto de trabajo, mediante la gestión de ofertas de empleo, así como la capacidad de creación de empleo por iniciativa propia. Ekintza horien helburua da pertsonak gaitasuna izatea, batetik, enplegu-eskaintzak kudeatuz, lana lortu eta mantentzeko eta, bestetik, enplegua norbere ekimenez sortzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para saber más sobre la creación de empresas resultan de gran utilidad las siguientes páginas web (accesibles a partir de los códigos QR adjuntos): Enpresak sortzeari buruz gehiago jakiteko, oso erabilgarriak dira web-orri hauek (QR kode hauen bidez atzi ditzakezue):

Materiala: Sistemen integrazioa

Fabrikazio mekanikoa (24)
Introducción a la representación y creación de sólidos 104 Solidoen adierazpena eta sorkuntza. Sarrera 104

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

En esta unidad, se realiza una introducción a la creación de sólidos a través del software SOLIDWORKS, utilizando las principales órdenes para la creación de sólidos de todo tipo. Unitate honetan, SOLIDWORKS softwarearen bidez solidoak sortzeari sarrera egingo zaio; horretarako, edozein motatako solidoak sortzeko behar diren agindu nagusiak erabiliko ditugu.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Introducción a la representación y creación de sólidos Solidoen adierazpena eta sorkuntza. Sarrera

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Introducción a la representación y creación de sólidos Solidoen adierazpena eta sorkuntza. Sarrera

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Esta unidad se centra en la creación de piezas tridimensionales. Unitate honen ardatza pieza tridimentsionalen sorrera da.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Creación de croquis 2D 2D krokisak sortzea

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

El croquis 2D es la base para la creación de modelos 3D. 3D ereduak sortzeko oinarria da 2D krokisa.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Se abre automáticamente el Property Manager de la creación de planos y se cambia la medida de 100 mm a 10 mm. Automatikoki, planoak sortzeko Property Manager irekiko da, eta neurria 100 mm-tik 10 mm-ra aldatuko dugu.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Comandos que se utilizan para la creación del engranaje. Engranajea sortzeko erabiltzen diren komandoak.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Órdenes para la creación de sólidos Solidoak sortzeko ordenak

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Irudia eta soinua (24)
Gure begiak oso sistema optiko konplexuak dira. Kanpoko munduaren irudi alderantzikatua sortzen dute. Kamera ilunaren funtzionamenduarekin analogia eginez, esan dezakegu gune itxi bat dela, irekidura bat duena, eta irekidura horretatik igarotzen dela argia. Horrela, irekiduraren pareko gainazalean irudi alderantzikatua sortzen da, irudi garbi bat. Nuestros ojos son un sistema óptico muy complejo que permite formar una imagen invertida del mundo exterior. A modo de analogía con el funcionamiento de la cámara oscura, consiste en un espacio cerrado que posee una abertura por la cual pasa la luz, que provocará la creación de una imagen invertida en la superficie enfrentada a la abertura y que dará lugar a una imagen nítida.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

MIDI edo Musical Instruments Digital Interface deiturikoa gailuen eta ordenagailuaren artean komunikatzeko protokolo digital bat da. Ezaugarri desberdinak dauzkaten soinu-iturri asko komunikatzea ahalbidetzen du, soinu-iturriok nahasi eta bakoitzari tratamendu banakatua emateko. Pista anitzeko sistemen oinarria da. Hala, pista anitzeko sistemek soinu-elementuak banaka edo elkarrekin kudeatzea ahalbidetzen dute, sorkuntza-, produkzio- eta biltegiratze- prozesuetan. MIDI, o Musical Instruments Digital Interface, es un protocolo digital de comunicación entre dispositivos y ordenador. Permite intercomunicar múltiples fuentes sonoras con diferentes carac­terísticas para mezclarlas recibiendo un tratamiento individualizado a cada uno de ellos. Es la base de los sistemas multipistas como dispositivos que permiten gestionar de forma indepen­diente y a la vez los diferentes elementos sonoros en todos los procesos de creación, producción y almacenamiento.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Soinua grabatzeko lehenengo teknika estereoko grabazioa da. Horren bidez, soinua giza entzumenari egokitzen zaio, organoen arteko banaketak eta soinua hautemateko denbora- diferentziak soinua nondik datorren jakitea ahalbidetzeko moduan. Hartzailearengan sakontasuna, perspektiba eta sentsazio espaziala sortzea da helburua. Premisa horrekin planteatzen da grabazio estereofonikoa. La primera técnica de grabación de sonido es la grabación en estéreo, que persigue la adecua­ción del sonido al oído humano, de modo que la separación entre los órganos y la diferencia de tiempo que perciben permiten establecer la dirección de la cual proviene un sonido. Se persigue la creación en el receptor de profundidad, perspectiva y de sensación espacial. Con esta máxima se plantea la grabación en estereofónica.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

2. X-Y estereoa: aldibereko sistema bat da, bi mikrofono erabiltzen dituena (normalean, kardioideak). Bada, bi mikrofonoek 90o-ko angelua sortu behar dute, irudia estereoan sortzeko. Teknika hori bi mikrofonoek jasotako bolumenaren diferentzian oinarritzen da. 2. X-Y estéreo: es un sistema coincidente que emplea dos micrófonos, habitualmente cardioi­des, a una distancia tal que ambos coincidan formando un ángulo de 90o que permita la creación de una imagen en estéreo. Es una técnica que se basa en la diferencia de volumen recogida por ambos micros.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

9. Biaurala: gizakien soinu-sentsazioa sortzen du, erregistro mota hori simulatuz eta, hortaz, saiatzen da iturrien bereizketa eta hautaketa indartzen, zaratak eta interferentziak kentzen, indargabetzen eta, azkenik, maiztasunak iragazten, gure pertzepzio-sistemaren oinarri gisa. Grabazio mota hori lortzeko, bi teknika hauek erabiltzen dira: 9. Biaural: consiste en la creación de la sensación sonora del ser humano mediante la simula­ción de este tipo de registro y, por tanto, intentando potenciar la separación y selección de las fuentes, la eliminación de ruidos e interferencias, la atenuación y, por último, el filtrado de frecuencias como base de nuestro sistema de percepción. Para conseguir este tipo de gra­bación se puede realizar dos técnicas:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Halaber, emisio-eremuan ere ezarri dira, publizitate-blokeak erraz eta azkar editatzea, programak biltegiratzea eta egunero edo astero emititzeko play list-ak sortzea ahalbidetzen dutelako. También se han implementado en el área de emisión, ya que permiten la edición de forma sencilla y rápida de los diferentes bloques publicitarios, así como en el almacenamiento de programas y la creación de un play list de emi­sión diaria e incluso semanal.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Telebista-programa bat egitean, Intercom audio-seinalea ere oso garrantzitsua da. Seinale hori aginduen seinaleari dagokio, eta bi norabidetakoa da. Programaren errealizadorea edo zuzendaria programa sortzeko orduan esku hartzen ari diren departamentu guzti-guztiei ematen ari zaizkien aginduak eta oharrak helaraztea du eginkizun nagusia. Otra señal de audio muy importante a la hora de realizar un programa de televisión es el Inter­com. Esta señal corresponde a la señal de órdenes y es bidireccional. La principal función es hacer llegar las consideraciones y órdenes que el realizador o el director del programa están dando a todos y cada uno de los departamentos que intervengan en la creación del programa.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kamerak robotizatuta egoten dira; beraz, errazagoa da kameren mugimenduak sortzea eta kamerak erabat kontrolatzea. Las cámaras suelen estar robotizadas, de manera que se facilita la creación de movimientos de cámaras y un control pleno sobre ellas.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Irudia enkoadratzeko efektuak; adibidez, pantaila zatituak edo p-in-p (picture in pictur deiturikoak sortzeko efektuak. Efectos que permitan reencuadrar la imagen, como los efectos para la creación de pan­tallas partidas o p-in-p (picture in pictur.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Editatze ez-linealeko softwareekin, testu pertsonalizatuak sor daitezke, tresna espezifikoen bidez edo txantiloien bidez. Txantiloiak aurrez zehaztutako testuak dira, eta dagoeneko ezarrita dauden animazioak eta hondoak dauzkate, baina berredita daitezke. Los softwares de edición no lineal permiten la creación de textos personalizados mediante herra­mientas específicas o el trabajo desde plantillas, que son textos predeterminados con animacio­nes y fondos ya establecidos pero que se pueden reeditar.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx