Emaitzak: 7

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (7)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79).

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29/30- Mahuka-xala, 1950eko hamarraldia, tul beltza, bolante bikoitz izurduna. Mahuka luzeko eskularruak, del codo, sobre corpiño en tul bordado con lentejuelas azules corno ornamento. Etiqueta París, n° 1 (o 4) 9710. Adquisición. CDM 1993.1.12. Calais.

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51a- Gaueko soinekoa, 1967 ing., parpaila horia (Marescot) txenilazko eta zilar koloreko harizko lore handi brodatuak, zeta horiko ehun ildokatuaren gainean. Gerruntzea, gerri altua, satin horiko gerriko zabala. Bolduc: 160 Ginette tailerra, Giselle modeloa. 51a- Vestido de noche, 11 1967, encaje amarillo (Marescot) con grandes flores bordadas de chenilla e hilos plateados, sobre tejido acanalado de seda amarilla. Corpiño, talle alto, cinturón ancha de satén amarillo. Bolduc: 160 taller Ginette, modelo Giselle.

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56- Gaueko soineko luzea, 1951ko N, tafeta beltza, Chantilly parpaila beltzeko 2 bolantetan bukatutako azpiko gona. Gerruntze tolestua, zerrenda korapilatuekin, gona tolesdunarekin eta barrena sabeldua eta bildua. Paris Etiketa. 130 pasea. Sylvia de Cuevasek emana. Niki Stifelek jantzia. CBM 2000.204, Getaria. (74. orr.) 56- Vestido largo de noche, 11951, tafetán negro, enagua rematada en 2 volantes de encaje Chantilly negro. Corpiño plisado con cintas anudadas, falda de pliegues y bajo abombado recogido. Etiqueta París. Pase 130. Donación de Sylvia de Cuevas. Vestido por la señora Niki Stifel. CBM 2000.204, Getaria. (p. 74)

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58- Gaueko soinekoa, 1958ko U, fuksia koloreko shantunga, tul brodatuz eta lepo-xalez estalitako gerruntzea. Gerruntzea, asimetrikoa, gona bizkarrean eroria. Paris Etiketa. 107 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. Paul Mellonen andrearena izan zen. CBM 2004.30, Getaria. (39. orr.) 58- Vestido de noche, V 1958, shantung fucsia con corpiño recubierto de tul bordado y echarpe-cuello. Corpiño, asimétrico, falda con caída en la espalda. Etiqueta París. Pase 107. Donación de M. H. de Givenchy. Pertenecía a la señora de Paul Mellon. CBM 2004.30, Getaria. (p. 39)

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67- Gaueko soinekoa, f 95f, Chantilly parpaila berde-urdina (Dognin), arrastoekin, tafeta eta krepearen gainean. Gerruntze-soinekoa, gona oso zabala. EISA Etiketa. Erosia. CDM 997.73.2, Calais. 67- Vestido de noche, 1951, encaje Chantilly azul-verde (Dognin), con impresiones, sobre tafetán y crepé. Vestido corpiño, falda muy ancha. Etiqueta EISA. Adquisición. CDM 997.73.2, Calais.

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