Emaitzak: 42

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Por ejemplo, se puede organizar una excursión a un bosque de castaños si se está trabajando el otoño. Adibidez, txango bat antola daiteke gaztainondoen baso batera, udazkenean bagaude.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (26)
Surgen manchas negras o castaño oscuro en la uña. Orban beltzak edo gaztaina-kolore ilunekoak agertzen dira azazkalean.

Materiala: Elektroestetika

La fórmula de elección del color es en realidad sencilla, siendo quizá la mayor dificultad cuando tengamos cabellos en tonos caobas y rojos pero, en estos casos, bastará con utilizar una mezcla de las sombras en polvo habituales para las cejas, pasando ligeramente el pincel en un poco de colorete en polvo que tenga estas tonalidades rojizas o burdeos. De todos modos, aún en este último caso, también resolveremos el problema con tonalidades marrón castaño simplemente. Kolorea aukeratzeko formula bakuna da finean, eta zailtasun handiena, agian, modeloak kaoba-tonuko edo gorri-tonuko ilea duenean izango dugu, baina, kasu horietan, nahikoa izango da bekainetarako ohiko itzal-hautsen nahaste bat erabiltzea, pintzela kolorete-hauts gorri edo gorri-moretik igarota. Hala ere, azken kasu horretan, marroiak erabiliz ere konpon dezakegu arazoa.

Materiala: Elektroestetika

Volvamos a la modelo de pelo castaño para observar sobre ella un efecto óptico a través de su maquillaje. Itzul gaitezen gaztaina-koloreko ilea duen modelora, makillajearen bidezko efektu optiko bat ikusteko.

Materiala: Elektroestetika

Observad el mismo trazado B en el párpado superior, sobre la modelo de pelo y ojos castaños. Erreparatu goiko betazaleko B trazu berari gaztaina-koloreko ilea eta begiak dituen modeloaren kasuan.

Materiala: Elektroestetika

Teniendo esta modelo características propias de una persona de pelo castaño medio, se haría insuficiente que el lápiz de ojos fuera marrón, como lo fue en el caso anterior, por lo que el trazado externo del ojo y del párpado inferior se hace con una mezcla de lápiz marrón y negro. Modelo honek tarteko gaztaina-koloreko ilea duen pertsona baten ezaugarriak dituenez, nahikoa izango litzateke begietako arkatza marroia izatea, aurreko kasuan bezala; horrenbestez, begiaren kanpoko trazua eta beheko betazalarena arkatz marroiaren eta beltzaren nahaste batekin egin ditugu.

Materiala: Elektroestetika

pelo y ojos castaño medio, piel trigueña y también de luminosidad media. gaztaina-koloreko ilea eta begiak, gari-koloreko larruazala eta tarteko argitasunekoa.

Materiala: Elektroestetika

Los hay incluso de distintos tonos beige para modelos con cabellos claros, teniendo en cuenta diferentes tonos de rubios, desde cenizas a dorados, pasando por el negro el castaño y el gris. Badira hainbat beix-tonu ere ile argia duten modeloentzat, eta bestelako guztientzat ere bai: ilehori tonu guztiak (errauts-koloretik hasi eta urre-koloreraino), beltzak, gaztaina-koloreak eta grisak ere.

Materiala: Elektroestetika

b) Hay que aplicarla primero con un lápiz castaño, por ejemplo, para después difuminarla y batirla hasta que el trazado no se vea pero el sombreado sí resulte evidente. b) Hasteko, gaztaina-koloreko arkatza erabiltzen da, adibidez; ondoren, lausotu eta trinkotu egiten da, trazua desagertu arte baina itzala nabarmen utzita.

Materiala: Elektroestetika

Aclarar la ceja hasta su decoloración es un poco drástico, pero un ligero suavizado en modelos con el cabello desde el castaño claro al rubio, puede aportar mucha ligereza y en algunos casos hasta rejuvenecer el rostro, sobre todo cuando la modelo lleve mechas más claras en el pelo. Bekaina kolorea kentzeraino argitzea neurri zorrotzegia da, baina gaztaina-koloretik kolore horira arteko ile-tonuak dituzten modeloen bekainak pixka bat argituz gero, arintasun handia eman dakieke aurpegiei eta, zenbait kasutan, aurpegia gaztetu ere egiten da, batez ere modeloak xerlo argiak baditu ilean.

Materiala: Elektroestetika

La operación se repetía varias veces por semana con lo que el cabello canoso pasaba a través de matices amarillentos, castaño claro y oscuro hasta el negro. Astean hainbat aldiz egiten zuten eragiketa, eta ile zuriak ñabardura horiztetatik hasi eta gaztaina-kolore argia edo iluna hartzen zuen, baita beltza ere.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (2)
Manchas oscuras de color castaño bien delimitadas. Gaztain-koloreko orban ilun garbiak.

Materiala: Irudia

Manchas negras o castaño oscuro en la uña. Orban beltzak edo gaztain-kolore ilunekoak azazkalean.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (2)
Bosques de castaños, encinas o cipreses combinan con las palmeras, y cedros. Gaztainadiak, artadiak edo altzifrediak palmondoekin eta zedroekin nahasten dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El máximo punto de interés de Catania es el Etna, que, a pesar de que sigue oculto, se encuentra rodeado de cultivos mediterráneos y bosques de castaños. Nolanahi ere, Cataniako interesgune nagusia Etna da, eta Mediterraneoko laborantzaz eta gaztainadiz inguratuta dago.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (9)
Algunas maderas, como el castaño, el abeto, el alerce, sé hienden con facilidad. Hainbat egur (hala nola gaztainondoa, izeia eta laritza) erraz pitzatzen dira.

Materiala: Egurraren teknologia

En algunas maderas las aguas o vetas son muy visibles, como la encina, castaño, alerce, abeto y nogal; en otras son apenas perceptibles. Zenbait egurren izur distiratsu edo zainak oso agerikoak dira, hala nola artearenak, gaztainondoarenak, laritzarenak, izeiarenak eta intxaurrondoarenak; beste batzuenak, berriz, nekez hauteman daitezke.

Materiala: Egurraren teknologia

Las colainas se dan más fácilmente en troncos ricos en tanino, como los del castaño y de la encina. eta errazagoa da taninotan aberatsak diren enborretan (hala nola gaztainondoan eta artean) ager dadin.

Materiala: Egurraren teknologia

Así, las maderas de haya, roble, castaño, y abedul son atacadas por unos hongos, que, en lugar de descomponerlas, aumentan su densidad y duración si se han secado bien. Ildo horretan, pagoari, haritzari, gaztainondoari eta urkiari erasotzen dieten onddoek ez dute haien egurra deskonposatzen; aitzitik, ondo lehortu badute, haren dentsitatea eta iraupena handitzen dute.

Materiala: Egurraren teknologia

Es una variación del novopán, que se emplea como cuerpo interior; sus caras son chapeadas de roble, castaño, nogal, etc., conservando todas las características del novopán. Novopanaren aldaera da, eta barnealdean erabiltzen da. Haritz-, gaztainondo-, intxaurrondo-xaflazkoak dira aldeak, eta novopanaren ezaugarri berak ditu.

Materiala: Egurraren teknologia

Las maderas más propensas a ser atacadas por la carcoma, son: aliso, cerezo, haya, roble, nogal, tilo, abedul y castaño. Zuhaitz hauek dute pipiak jotzeko joera handiena: haltza, gereziondoa, pagoa, haritza, intxaurrondoa, ezkia, urkia eta gaztainondoa.

Materiala: Egurraren teknologia

las medianamente combustibles son: haya, caoba, castaño, y tuya; y las menos inflamables son: encina, ébano, boj, y alerce. Hauek, berriz, nahiko erregaiak dira: pagoa, kaoba, gaztainondoa eta tuia. Hauek, azkenik, sukoitasunik txikienekoak dira: artea, ebanoa, ezpela eta laritza.

Materiala: Egurraren teknologia

Las hay blancas, como el arce, el chopo, el tilo; de un amarillo moreno tostado^ que és el más corriente, como el roble, encina, castaño, peral, manzano; maderas rojizas, como el haya vaporizada, aliso, caoba. badira espezie zuriak, hala nola astigarra, makala eta ezkia; badira hori ilun beltzaranak (ohikoenak), hala nola haritza, artea, gaztainondoa, udareondoa eta sagarrondoa; eta badira egur gorrixkakoak, hala nola pago lurruneztatua, haltza eta kaoba.

Materiala: Egurraren teknologia

Estos anillos aparecen muy visibles en algunas especies <abeto, pino, castaño), y menos visibles en otras. Eraztunak oso agerikoak dira hainbat espezietan (hala nola izeian, pinuan eta gaztainondoan), eta ez hain agerikoak beste batzuetan.

Materiala: Egurraren teknologia