Emaitzak: 74

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (26)
Cristobal Balenciaga traje jakadunengatik eta egitura ederreko berokiengatik egin bazen ere ospetsua, parpailazko soineko ederren maisu handia izan zen. Soineko haien teknikak, arintasunak, soiltasunak, gaur egun oraindik ere amets eginarazten digute. Bolante hain arinek, inkrustazio ia ikusezin horiek, goretsi egiten dute parpaila eta horiexek eman diote gaur egun duen izena eta ospea. Balenciagak talentu ohiz kanpokoaz landu zituen bere soineko guzti-guztiak, bai guipure parpailen bitartez -beteagoak baina diseinu grafikoagokoak-, bai tul finen edo Chantilly parpaila arinaren bitartez. Conocido por sus trajes de chaqueta y sus abrigos de tan bella construcción, Cristóbal Balenciaga fue también el maestro indiscutible de maravillosos vestidos de encaje. La técnica, la ligereza, la simplicidad que desplegaban, hacen aún soñar. Esos volantes tan ligeros, esas incrustaciones casi invisibles sublimaban el encaje y le atribuyeron el reconocimiento del que goza. Ya sea mediante el encaje, más cargado en el diseño pero más gráfico, o mediante el tul vaporoso o el encaje Chantilly tan ligero, Balenciaga trató cada uno de sus vestidos con un talento extraordinario.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Kat. 48. - Koktelerako soineko honen zetazko hondoa bi bolantetan amaitzen da eta bolante bakarreko tunika batez estalita dago, 1967. Cat. 48 - Ei fondo de seda de este vestido de cóctel termina con dos volantes y está recubierto por una túnica con un volante, 1967.

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Kat. 45. - Koktelerako soinekoaren bolante baten atzealdearen xehetasuna. Bolanteari bolumena emateko, zurdazko zinta bat edo bat baino gehiago josten zitzaizkion bolanteari. Cat. 45 - Detalle del reverso de un volante de un vestido de cóctel. Para dar volumen al volante se cosían al revés una o varias cintas de crin.

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Kat. 25/26. - Artxiboko argazkia eta tailerraren krokisa: Chantillyko koktelerako jantzi sorta, 1964. Izurrei esker, bolanteek bolumen handia dute. Cat. 25/26 - Foto de archivo y croquis de taller: conjunto de cóctel de Chantilly, 1964. Gracias a los fruncidos, los volantes tienen mucho volumen.

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1938 Tunika efektua. 1880ko hamarraldiko eragina, polisoiekin. Zeta eta tul nahasketa edo parpailazkoa. Gaueko soinekoa, tul beltzarekin eta zinta apaingarridun bolanteekin. 1938 Efecto túnica. Influencia de los años 1880 con polisones. Combinación de tela de seda y de tul o de encaje. Vestido de noche con tul negro y volantes con cintas decorativas.

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1941 Gona estuak behealdean, drapeatuak gerrian, gaueko soinekoak "soleil" motako tolesekin. Gona zabala, bizkarraldean bildua. Upelaren linea, galtza-gona. Parpail beltzeko bolante txikiak gorputzetan. 1941 Faldas estrechas en los bajos, drapeadas en la cintura, vestidos de noche con plisado "soleil". Falda ancha recogida en la espalda. Línea bañil, falda-pantalón. Pequeños volantes de encaje negro en los cuerpos.

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1942 Crepe beltzeko bi pieza, parpaila izurduneko papar-hegalarekin. Elkarren gainka jarritako hiru bolante brodatu dituzten soinekoak. 1942 Conjunto de crepé negro con solapa de encaje fruncido. Vestidos con tres volantes superpuestos bordados con encaje.

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1947 Upel linea. "Espainiar" boleroak. Bolanteak. Gerruntze-gerriak. Brodatu ugari. 1947 Línea barril. Boleros "españoles". Volantes. Cinturas-corpiño. Numerosos bordados.

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1955 Blusa luzeak. Puntuzko tunika-soinekoa egunerako eta parpailazkoa gauerako. Dantzarako soineko motzak. Satenezko printzesa soinekoak, tolesdunak, parpaila beltzeko bolanteekin. 1955 Blusones largos. Vestido-túnica de punto para el día y de encaje para la noche. Vestidos coitos para bailar. Vestidos princesa con Godets rematados de encaje negro.

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Fabrikazio mekanikoa (27)
Volante de avance del carro transversal. Zeharkako orgaren aitzinamendurako bolantea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El CNC puede disponer de varios volantes generales. CNCak zenbait bolante orokor eduki ditzake.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El desplazamiento se puede realizar mediante volantes o desde el teclado de JOG (incremental o continuo). Ardatzak desplazatzeko, bolanteak edo JOG teklatua (inkrementala nahiz jarraitua) erabil daitezke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Mediante esta sentencia se define, para cada posición del conmutador en modo volante, cuál será el desplazamiento por impulso del volante para el eje especificado. Parametro honen bidez definitu egiten da, bolante moduko kommutadorearen posizio bakoitzean, zein den bolantearen pultsuagatiko desplazamendua zehaztutako ardatzarentzat.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Número de volantes conectados al CNC. CNCarekin konektatutako bolante kopurua.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

COUNTERTYPE [ 1 ] Volante ·1 ·. COUNTERTYPE [ 1 ] ·1 · bolantea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Volante conectado a las entradas de captación locales (sólo en las unidades centrales ICU y MCU). Tokiko atzitzeen sarrerekin konektatutako bolantea (ICU eta MCU unitate zentraletan bakarrik)

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

POSICIÓN DEL CONMUTADOR EN MODO VOLANTE. KOMMUTADOREAREN POSIZIOA BOLANTE MODUAN

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Si un eje ha sido puesto en modo volante desde PLC, sólo se puede desactivar desde el PLC; un reset no lo desactiva. PLCtik ardatz bat bolante moduan jarriz gero, PLCtik bakarrik desaktiba daiteke; reset batek ez du desaktibatuko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Posición activa para todos los volantes. Posizio aktiboa bolante guztientzat.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Por ejemplo, la caja de zapatos es el cochecito de la muñeca, la miga de pan su exquisita comida, la sillita es el nuevo coche de mamá y el plato de plástico el volante. Adibidez, zapata-kaxa panpinaren kotxetxoa da, ogi-apurra haren bazkari goxoa, aulkitxoa amaren auto berria, eta plastikozko platera, bolantea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Zehar-lerroa (9)
Distribuyendo varios dientes o tetones a lo largo del volante del cigüeñal, la UEC podrá saber cuál es la velocidad del motor, midiendo el tiempo que tardan en pasar dos dientes. Birabarkiaren bolantean hainbat hortz edo erro banatuta, motorraren abiadura zenbatekoa den jakingo du KUEk, bi hortzen igarotze-denbora neurtuz.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Lo más frecuente es distribuir un número relativamente grande de dientes (normalmente 60) en una corona a lo largo del volante del cigüeñal y eliminar uno o dos dientes tal como demuestra la figura 4.21. Gehienetan, hortz kopuru handi samar bat (60, normalean) banatu ohi dakoroa batean, birabarkiaren bolantean zehar. Hartara, hortz bat edo bi kentzen dira, 4.21 irudian ikusten denez.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Detalle del volante del cigüeñal (60 dientes menos uno) y del sensor de posición y velocidad. Birabarkiko bolantearen (60 hortz ken bat) eta posizio- eta eta abiadura-sentsorearen xehetasun bat.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Señal del sensor de posición y velocidad del motor de tipo inductivo con el volante de la figura 4.21. 4.21 irudiko bolantea duen indukzio-motor baten posizio- eta abiadura-sentsorearen seinalea.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Detalle del volante del cigüeñal (60 dientes menos dos) y del sensor de posición y velocidad. Birabarkiko bolantearen (60 hortz ken bi) eta posizio- eta eta abiadura-sentsorearen xehetasuna.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Señal del sensor de posición y velocidad del motor de tipo Hall con el volante de la figura 4.24. 4.24 irudiko bolantea duen indukzio-motor baten posizio- eta abiadura-sentsorearen seinalea.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Mover a mano el volante del banco de pruebas en el sentido de giro hasta que el combustible deje de fluir por el grifo (momento del inicio de la inyección). Mugitu, eskuz, saiakuntza-bankuko bolantea, biraketaren noranzkoan, kaniletik erregairik irteten ez den arte (injekzioa hasten den unea).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Para ello, con el motor funcionando a ralentí y a temperatura normal de funcionamiento, debemos enfocar la pistola hacia la marca del volante-motor para ver su coincidencia con la marca de la campana del embrague. Horretarako, motorra erralentian eta funtzionamendu-tenperatura normalean dela, bolante eragilearen markarantz zuzendu pistola, enbrageko kanpaiarekin markarekin bat datorren ikusteko.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Este sensor, a través de un pivote situado en el volante del cigüeñal o bien en la polea de este, toma referencia de la posición del motor. Sentsore horrek hartzen du motorraren posizioaren erreferentzia, birabarkiaren bolantean edo polean duen gontz baten bidez.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Irudia eta soinua (1)
8. Fig rig edo bolantea: kamera egitura zirkularraren erdian jartzeko eta bi besoekin maneiatzeko sistema. Horrela, mugimenduak hobeto kontrolatzen dira eta irudia egonkortu egiten da. Gainera, egitura horrekin bateragarriak diren beste osagarri batzuk erabil daitezke, hala nola irisaren edo enfokatzearen laguntzaileak. Laguntzaile horiekin, kontrolak urrundu daitezke, eta kamerari laguntzaile baten esku utzi. 8. Fig rig o volante: es un sistema que permite situar la cámara en el centro de la estructura, que es circular, y manejarla con los dos brazos. Esto permite tener un mayor control sobre los movimientos y estabiliza la imagen. Además, se puede hacer uso de otros accesorios compatibles con esta estructura como son los asistentes del iris o de enfoque, que permiten remotear estos controles y puedan ser trabajados por un ayudante de cámara.

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Instalatze eta mantentze lanak (2)
Las válvulas de asiento inclinado son una variante de las de asiento recto, ya que los elementos que las constituyen son los mismos, con la diferencia que en estas, el husillo unido al volante por un extremo y al disco de asiento por el otro, forman un ángulo aproximado de 45º con el cuerpo de la válvula. Esto permite disminuir notablemente la pérdida de carga que nos genera este dispositivo, así como disminuir también la erosión de los elementos internos de la válvula. Asentu inklinatuko balbulak asentu zuzenekoen aldaera baTdira, elementu berberez baitaude osatuta. Alde bakarra hauxe da: asentu inklinatukoetan, ardatza (mutur batean bolanteari eta bestean asentuko diskoari lotuta dagoena) 45º inguruko angelua osatzen du balbularen gorputzarekiko. Horri esker, horrelako balbuletan karga-galera askoz txikiagoa izaten da, eta balbularen barruko elementuen higadura ere bai.

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Están formadas por un vástago con volante. El volante, al girar, hace ascender o descender el vástago unido a la compuerta y posibilitando a voluntad, el mayor o menor paso de agua. La estanqueidad se consigue asentando los discos paralelos de la compuerta, sobre los anillos de cierre que están unidos al cuerpo de la válvula. Zurtoin bolantedun batez osatuta daude. Bolanteak, bira egitean, zurtoina igoarazten edo jaitsarazten du, eta zurtoina uhateari lotuta dagoenez, ur gehiago edo gutxiago igaro dadin erabakitzeko aukera ematen du horrek. Estankotasuna uhatearen disko paraleloekin lortzen da, haiek balbularen gorputzera lotuta dauden ixte-eraztunen gainean finkatuta.

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