Emaitzak: 5

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (3)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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5- Blusa eta jostun gona, 1965eko N, krepe beixeko blusa, muselina beltzez estalia, parpaila beltzez apaindua; gurutzatua, begizta batez lotua. Paris Etiketa. Erosia. CDM 991.28.3, Calais. (53. orr.) 5- Blusa y falda sastre, I 1965, blusa de crepé beíge recubierta de muselina negra, reama tada de encaje negro: cruzada, abrochada por un lazo. Etiqueta París. Adquisición. CDM 991.28.3, Calais, (p. 53)

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18- Koktelerako soinekoa, 1957ko U, parpaila gorri bizia, lore handiekin, tafeta gorriaren gainean. Blusa drapeatuarekin eta hegal handiarekin, gona iluna. Bolduc: papera 126 eta 79rekin. Neurria: 81 Tania. Archives Balenciaga, Paris. (65. orr.) 18- Vestido de cóctel, V 1957, encaje rojo intenso de grandes flores sobre tafetán rojo. Blusa con drapeado y largo faldón, falda oscura. Bolduc: papel con 126 y 79. Talla: 81 Tania. Archives Balenciaga, París, (p. 65)

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Komunikatzeko trebetasunak (2)
(Ej. ponerte una blusa de un color, collar, cinturón de otro color, pantalón de otro color o textura y zapatos de otro color). (Adibidez, kolore bateko atorra ipintzea, beste kolore bateko lepoko bat, beste kolore edo testura bateko prakak eta, azkenik, beste kolore bateko zapatak.)

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Las blusas de escote palabra de honor o demasiado escotadas. •Eskote zabalegia duten atorrak, edopalabra de honorerakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak