Emaitzak: 387

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (6)
Kat. 54. - Gaueko beroki oso arina, tulezkoa, organdizko lore horiz brodatua, organtza zerrenda izurtuak ditu, erliebean muntatuak, 1965. Cat. 54 - Abrigo de noche muy ligero de tul bordado dé flores de organdí amarillas y de bandas de organza onduladas y montadas en relieve, 1965.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Kat. 61. - Gaueko bolero ospetsua, Lesagek brodatua, zerrenda horizontaletan, mahats mordoekin, mahastietako hosto eta loreekin, 1959. Monakoko Grace printzesak jantzi zuen, eta Von Bismark kondesak ere. Cat. 61 - Famoso bolero de noche bordado por Lesage en bandas horizontales con racimos de uvas, hojas de viñedo y íiores, 1959. La princesa Grace de Monaco lo llevó y también la Condesa Von Bismark.

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54- Gaueko berokia, 1965eko U, tul zuria (Marescot), brodatua (Albert) organtza zerrendako ezargarriekin eta organdi horiko loreekin. Mahuka motzak Paris Etiketa. 97 pasea, Felisa tailerra. M. H. de Givenchyk emana. Von Bismarck kondesarena izan zen. CBM 2000.21, Getaria. (43. orr.) 54- Abrigo de noche, V 1965, tul blanco (Marescot), bordado (Albert) con apliques de bandas de organza y con flores de organdí amarillas. Mangas cortas. Etiqueta París. Pase 97, taller Felisa. Donación de M. II. de Givenchy. Pertenecía a la condesa vori Bismarck. CBM 2000.21, Getaria. (p. 43)

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59- Gaueko soineko motza, 1967 U, marfil koloreko parpaila, zetazko harizko brodatutako apaingarri handiekin. Eskotea, mahukarik gabe, gazarrezko bolante zabala, arrosa eta marfil aldakorrekoa beheko aldean, krepezko hondoa parpailazko zerrenda batez luzatua. Ken daitekeen gazarrezko gerrikoa. 132 pasea. Eusko Jaurlaritzaren gordailua. CBM 66.2012, Getaria. (84 eta 85. orr.) 59- Vestido de noche corto, V 1967, encaje marfil con grandes motivos bordados en picot con hilo de seda. Escote, sin mangas, volante ancho de gazar cambiante rosa y marfil en la parte inferior, fondo de crepé prolongado por una banda de encaje. Cinturón amovible de gazar. Pase 132. Depósito del Gobierno Vasco. CBM 66.2012, Getaria. (p. 84 y 85)

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61- Gaueko boleroa, 1959 N, tul eta Georgette krepe beltzeko zerrenda horizontalak aldizkatuta, zetazko hariekin, txenilazko sokarekin, strassarekfn, zintekin, beira aleekin, urre koloreko hariekin, xaflatxo eta harribitxiekin brodatuak (Lesage). 143 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. Von Bismarck kondesarena izan zen. CBM 07.2003, Getaria. (100. orr.) 61- Bolero de noche, I 1959, bandas horizontales alternativamente de tul y de crepé Georgette negras, bordadas con hilos de seda, chenilla, strass, cintas, abalorios, hilos dorados, lentejuelas y pedrería (Lesage). Pase 143. Donación de M. H. de Givenchy. Pertenecía a la condesa von Bismarck. CBM 07.2003, Getaria. (p. 100)

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Elektrizitatea eta elektronika (116)
Se consiguen anchos de banda de 1 MHz. 1 MHz-eko banda-zabalerak lortzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Así, los proveedores de telecomunicación ofrecen servicios en los que el acceso a sus redes se contrata en función del ancho de banda que necesita el usuario en bits/s. Horrela, telekomunikazio-hornitzaileek, beren sareetarako sarrera eskaintzean, erabiltzaileak behar duen bit/s banda-zabaleraren araberako zerbitzuak eskaintzen dituzte.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Communications Test (Broadband) Komunikazio-azterketa (Banda zabala)

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Banda proporcional P. P banda proportzionala

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Porcentaje de banda proporcional (0 a 999,9 %). Banda proportzionalaren ehunekoa (%0-999,9)

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A partir de la respuesta indicial del proceso podemos calcular los valores óptimos de banda proporcional, tiempo de reajuste y tiempo de avance: Prozesuaren erantzun indiziala abiaburu hartuta, banda proportzionalaren, birdoitzeko denboraren eta aitzinamendu-denboraren baliorik onenak kalkula ditzakegu:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fijamos la banda proporcional en el 50%. Banda proportzionala %50en ezarriko dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fijamos la banda proporcional en un cierto valor, por ejemplo 50% (K = 2). Banda proportzionala balio baten ezarriko dugu, adibidez, %50 (K=2).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El operacional 2 actúa como elemento proporcional (P), permitiendo establecer la ganancia o banda proporcional del regulador. 2. operazionalak elementu proportzional (P) gisa jarduten du, eta erreguladorearen irabazia edo banda proportzionala ezartzeko aukera ematen digu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Utilizar memorias de vídeo de mayor ancho de banda para minimizar la dedicación al refresco de pantalla del hardware de vídeo. Banda-zabalera handiagoa duten bideo-memoriak erabiltzea, bideo-hardwareak pantaila freskatzen ematen duen denbora minimizatzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (46)
Con cuatro alimentadores de banda sincronizados v situados dos a dos deforma simétrica, se hace avanzar una banda de chapa de una anchura de 800 mm. Binaka simetrikoki jarritako eta elkarrekin sinkronizatutako lau banda-elikagailu erabiltzen ditu 800 mm-ko zabalera duen txapazko banda bat aurreratzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 3. 60. Marcha sincronizada de dos alimentadores de avance intermitente, situados uno frente al otro, para bandas de material de gran anchura. 3.60 irudia. Parez pare jarritako bi aldizkako aitzinamendu-elikagailuen funtzionamendu sinkronizatua zabalera handiko material-bandekin erabiltzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La banda de material es simultáneamente empujada y arrastrada. Material-banda aldi berean bultzatu eta arrastatuko da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 3.58. Alimentacion de material en banda a la posicion de trabajo, mediante un alimentador de avance intermitente. 3.58 irudia. Banda-formako materiala langunera aldizkako aitzinamendu-elikagailu bidez elikatzeko sistema.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Para la alimentación de longitudes desiguales de banda puede recurrirse a un mando neumático con variación de la longitud de avance por ejemplo, con un detector de paso en forma de horquilla o una barrera de aire. Luzera desberdinetako bandak elikatu behar ditugunean, aitzinamenduaren luzera aldakorra duen aginte pneumatiko bat erabil dezakegu, adibidez, urkila-formako igarotze-detektagailu baten edo aire-langa baten bidez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 3.10. Centrado de una banda. 3.10. irudia. Banda bat zentratzea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Luego se suelta y no se acciona otra vez hasta que debamos introducir una nueva banda. Horren ondoren, askatu egiten du, eta ez da berriz ere martxan jartzen beste banda bat sartzen dugun arte.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Este procedimiento es muy exacto y admite gran rapidez en la ejecución, pero tiene el inconveniente del desperdicio de parte del material de la banda. Prozedura oso zehatza da, eta abiadura handian gauzatzea onartzen du, baina desabantaila bat du: bandaren materialaren zati bat alferrik galtzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

b) Los planos que contienen las bandas C, A y D deben ser perpendiculares entre sí y cada uno de ellos perpendicular a la superficie. b) C, A eta D aldeetako bandak dituzten planoek elkarrekiko zut egon behar dute, eta bakoitzak gainazalarekiko zut.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Figura 3.55. Alimentador de avance lineal intermitente para alimentar un dispositivo de estampación con una banda de material. 3.55 irudia. Estanpazio-gailu bat material-bandaz elikatzeko aldizkako aitzinamendu linealeko elikagailua.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (5)
Tabla de atenuación de tapones con banda colocada debajo de la barbilla Banda kokots azpian ezarrita duten tapoien ahultze-taula

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Tabla de atenuación de tapones con banda colocada detrás de la cabeza Banda buruaren atzean ezarrita duten tapoien ahultze-taula

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los tapones auditivos (sencillos o unidos por una banda) son estrictamente personales. Entzumenerako tapoiak (sinpleak edo banda batez lotuak) pertsonalak dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Este muestra varias bandas mediante las cuales podemos aumentar o disminuir la intensidad sonora dependiendo de la frecuencia que seleccionemos; así, podemos eliminar, por ejemplo, los sonidos graves o agudos, etc. Ekualizadoreak hainbat banda erakusten ditu, eta, horien bitartez, soinu-intentsitatea areagotu edo ahuldu egin dezakegu, hautatzen dugun maiztasunaren arabera. Horrela, adibidez, soinu baxuak edo altuak ezaba ditzakegu, eta abar.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El borde de la señal y la banda transversal son de color rojo. Seinalearen ertza eta zeharkako zerrenda gorriak dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (57)
Las bandas claras 1 contienen actina, presentando una línea oscura en el centro denominada Z. 1 zerrenda argiek aktina dute, eta eremu ilun bat erdian, Z izenekoa.

Materiala: Elektroestetika

Como consecuencia se reduce la distancia entre las líneas Z y disminuyen las bandas 1 y H. Horren ondorioz, Z lerroen arteko distantzia laburtu egiten da, eta 1 eta H zerrendak murriztu egiten dira.

Materiala: Elektroestetika

Las bandas oscuras A quedan intactas. A zerrenda ilunak bere horretan geratzen dira.

Materiala: Elektroestetika

Las bandas oscuras A contienen miosina, presentando una zona clara central denominada banda H. A zerrenda ilunek miosina dute, eta erdian eremu argi bat dute: H zerrenda.

Materiala: Elektroestetika

Cada sarcómero se acorta por el deslizamiento de los filamentos de actina sobre los de miosina, lo que significa la desaparición de la banda H y el acortamiento de las zonas 1, sin modificación de las bandas A. Sarkomero bakoitza aktinazko harizpiak miosinazkoen gainean mugitzean laburtzen da; horrela, bada, H zerrenda desagertu eta 1 eremuak moztu egiten dira, baina A zerrendetan ez da aldaketarik izaten.

Materiala: Elektroestetika

El sarcómero es la unidad de miofibrilla situada entre dos líneas Z, que contiene una banda A y separa dos semibandas I. Sarkomeroa bi Z lerrotan kokatutako miozuntzexka unitatea da; A zerrenda bat du eta bi I zerrendaerdi banatzen ditu.

Materiala: Elektroestetika

Estos filamentos se organizan formando bandas alternativamente claras y oscuras constituidas por la distribución regular de los sarcómeros que son las unidades básicas de la contracción celular. Harizpi horiek banda argiak eta ilunak txandakatuz (sarkomeroen banaketa erregularrak osatuak) antolatzen dira, eta muskulu-uzkurdurarako oinarrizko unitateak dira.

Materiala: Elektroestetika

Recibe también el nombre deestriadoporque, visto al microscopio, presenta unas bandas transversales claras y oscuras debido a que las proteínas contráctiles se disponen de manera paralela y muy ordenada. Ildaskatuere esaten zaio; izan ere, mikroskopioaren bidez ikustean, zeharkako zerrenda argiak eta ilunak ikusten dira, proteina uzkurkorrak paraleloan eta oso modu ordenatuan egoten direlako.

Materiala: Elektroestetika

Los efectos producidos por la radiación solar sobre la piel están directa-mente relacionados con el poder de penetración de cada banda de longitudes de onda; como ya indicamos anteriormente, cuanto mayor es la longitud de onda de una radiación electromagnética, mayor es su capacidad de penetración (y menor es su energía). Eguzkiaren erradiazioak larruazalean eragiten dituen efektuak lotuta daude uhin-luzerako banda bakoitzaren sarpen-ahalmenarekin; lehen aipatu dugun bezala, zenbat eta handiagoa izan erradiazio elektromagnetiko baten uhin-luzera, orduan eta handiagoa izango da sarpen-ahalmena (eta txikiagoa, energia).

Materiala: Elektroestetika

Cubrir la zona con film osmótico y un bandó. Estali gunea film osmotikoz eta banda batez.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (9)
La transformación de estas explotaciones en museos y hoteles junto a la fusión cultural y musical de influencia francesa y africana consiguen captar el interés del viajero que no prescinde de un crucero turístico en barco de vapor amenizado por bandas de jazz y los valores monumentales y el encanto del barrio francés en Nueva Orleans . Esplotazio horiek museo eta hotel bihurtu izanak eta eragin frantziarreko eta afrikarreko kultura eta musika fusionatu izanak bidaiarien interesa pizten dute. Halaber, jazz-bandek girotutako baporeetan bidaiatzeko aukera dago, baita New Orleans-eko balio monumentalez zein auzo frantsesaren xarmaz gozatzeko ere.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El arte románico, refleja dos corrientes, una referida a pequeños templos de zonas rurales con pronunciados campanarios donde elementos ornamentales como arquillos ciegos, canes y bandas lombardas son el rasgo mas singular, a menudo conservando en sus ábsides pinturas , es el caso de San Clemente y santa María de Tahull, otra corriente del momento busca mayor monumentalidad y atención al aspecto defensivo como algunos tramos de las catedrales de Seo de Urgel, Besalú y Gerona y el monasterio de San Pedro de Rodas. Arte erromanikoan bi korronte daude. Bata, landa-eremuetako tenplu txikiena: kanpandorre altuak dituzte, eta, horietan, arku itsuak, harburuak eta lonbardi bandak dituzte, apaintzeko; askotan, absidean pinturak kontserbatzen dituzte, hala nola San Clemente-n eta Santa María de Tahull-en. Beste korronteak monumentaltasun handiagoa bilatzen du eta garrantzi handiagoa ematen dio defentsa-alderdiari: Seu d'Urgell-eko katedrala, Besalúkoa eta Gironakoa eta Rodaseko San Pedro monasterioa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Una impresora / lectora ATB imprime en papel y codifica/descodifica datos en la banda magnética de cada cupón, basándose en la información contenida en las tablas paramétricas: PECTAB´s. ATB inprimagailu/irakurgailuak paperean inprimatzen du, eta kupoi bakoitzeko banda magnetikoan datuak kodetu/deskodetzen ditu. Parametroen tauletako (PECTAB) informazioan oinarritzen da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El papel con el que está fabricado el billete ATB en España, se denomina “térmico-directo”. La impresión no se produce con una cinta de tinta, sino por láser. Esto junto con la banda magnética que se encuentra en la cara posterior de cada cupón y lleva grabada los datos del billete, hace imposible, la falsificación de estos billetes. La banda magnética grabada, permite además, la facturación automática sin equipaje, en aquellos Aeropuertos que estén preparados para ello. Espainian ATB txartela egiteko erabiltzen duten paperari termiko-zuzen deitzen zaio. Ez da tintazko zintarekin inprimatzen, laser bidez baizik. Gainera, kupoi bakoitzak banda magnetiko bat izaten du atzealdean, txartelaren datuak grabatuta dituena; horri esker, txartelak ezin dira faltsutu. Grabatutako banda magnetikoak, gainera, ekipajerik gabe automatikoki fakturatzeko aukera ematen du, betiere horretarako prestatuta dauden aireportuetan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La transformación de estas explotaciones en museos y hoteles junto a la fusión cultural y musical de influencia francesa y africana consiguen captar el interés del viajero, que no prescinde de un crucero turístico en barco de vapor amenizado por bandas de jazz y en Nueva Orleans los valores monumentales y el encanto del barrio francés. Ustiategi horiek museo eta hotel bihurtu dituzte, eta, Frantziako eta Afrikako eragina duen fusio kultural eta musikalari esker, bidaiariak hara hurbiltzea lortzen da, eta lurrunontzi batean bidaia turistikoa egiten du jazz-bandek animatuta. New Orleanseko monumentuak eta auzo frantsesaren xarma ezin dira alde batera utzi.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El cambio en otros lugares no es legal, y hay que tener cuidado con las personas que ofrecen cambio de divisa en la calle, ya que suele tratarse de bandas organizadas de timadores. Beste toki batzuetan aldatzea ez da legezkoa, eta kontuz ibili behar da kalean moneta aldatzea eskaintzen duten pertsonekin, iruzurgileen talde antolatuak izaten baitira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Desde allí se debe ir hacia la Plaza de San Marcos ,el corazón de la ciudad, tieneun curioso pavimento de bandas decorativas y está bordeado por una serie magníficos monumentos: Las procuradorias, la torre y la basílica de San Marcos. Veneziako Plazatik Piazza di San Marco-ra jo behar da. Han dago hiriaren bihotza. Zerrenda apaingarriz hornitutako zoladura bitxia du plazak, eta monumentu eder-ederrak ditu inguruan: prokuradoretzak, dorrea eta San Marco basilika.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En cuanto a la Gastronomía, decir que el arroz es el elemento básico de los platos más típicos de la Comunidad destacando entre otros la paella, el arroz a banda, o el arroz con costra. Gastronomian, arroza da Erkidegoko plater ohikoenen oinarria; paella, arrozaa bandaerara edo arroza zarakarrarekin dira ezagunenak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La afición y la práctica musical ha propiciado la aparición de múltiples bandas de música en numerosos pueblos, así como compositores de renombre como José Serrano (1837-1941), Óscar Esplá (1889-1976) y Joaquín Rodrigo (1901). Musikazaletasun handia dago, eta, instrumentuak jotzeko ohituraren ondorioz, banda asko dago herrietan eta konpositore ezagunak eman ditu Erkidegoak: José Serrano (1837-1941), Óscar Esplá (1889-1976) eta Joaquín Rodrigo (1901).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (28)
De esta forma, cada uno de los trabajadores podrá estar en una de las siguientessituaciones en banda: Hala, langile bakoitzasoldata-tarteko posiziohauetako batean egongo da:

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Situación en banda 1: Soldata-tarteko 1. posizioa:

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

La situación en banda es muy importante para poder analizar la realidad retributiva de la empresa, sacar conclusiones y poder tomar decisiones en función de la estrategia de compensación de la organización. Soldata-tarteko posizioa oso garrantzitsua da enpresaren benetako ordainsariak ezagutzeko, ondorioak ateratzeko eta erabakiak hartzeko, erakundearen konpentsazio-estrategia kontuan izanda.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

El mapa de equidad es la representación de toda la plantilla de la empresa respecto a su situación en banda. Ekitate-mapak enpresako langileak irudikatzen ditu, bakoitzaren soldata-tarteko posizioaren arabera.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Solape entre bandas salariales Soldata-tarteak gainjartzea

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

A este fenómeno se le denomina solape entre bandas y nos permite una mayor flexibilidad en nuestra estructura salarial (desempeño, ajustes del mercado, etcétera). Fenomeno horri soldata-tarteen arteko gainjartzea deritzo, eta malgutasun handiagoa ematen dio gure soldata-egiturari (jarduerak, merkatu-doikuntzak eta abar).

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Por lo tanto, en estas circunstancias solo estarán los trabajadores que se encuentran en la situación en banda 1. Hala, bada, soldata-tarteko 1. posizioan dauden langileak baino ez dira egongo baldintza horietan.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

¿Y una banda salarial? Eta soldata-tartea?

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

a) Indica la situación en banda de sus trabajadoras y averigua el coste de equidad. a) Esan zer soldata-tarteko posizioa duten langileek, eta kalkulatu ekitate-kostua.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

a) Indica la situación en banda de sus trabajadores y averiguar el coste de equidad. a) Esan zer soldata-tarteko posizio duten langileek, eta kalkulatu ekitate-kostua.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Zehar-lerroa (29)
Sondas lambda de banda ancha Banda zabaleko lambda zundak

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La comprobación con osciloscopio de la sonda lambda de banda ancha puede realizarse de forma similar a lo descrito para un motor de gasolina; no obstante nos encontramos con varias particularidades. Gasolinazko motorretan bezala aztertzen dira, osziloskopioarekin, banda zabaleko lambda zundak, baina badira berezitasun batzuk ere.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La electrónica de control en las sondas lambda de banda ancha Kontrol-elektronika banda zabaleko lambda zundetan

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Esta nueva sonda, llamada de banda ancha, tiene la facultad de realizar mediciones muy precisas, no solo en el punto estequiométrico (λ = 1) sino también en la gama pobre (λ > 1) y en la gama rica (λ < 1). "Banda zabalekoa" deritzon zunda berri honek neurketa oso zehatzak egiten ditu, gune estekiometrikoan (λ = 1) ez ezik, baita eremu urrian (λ > 1) eta eremu aberatsean (λ < 1) ere.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Así es posible, como es sabido, disponer de valores lambda en una banda más ancha, es decir, no sólo informa de si la mezcla es rica o pobre, sino que da una señal eléctrica exacta de la composición momentánea de los gases de escape. Hartara, banda zabalago baterako lambda balioak eduki daitezke, hots, nahastearen aberastasunaz edo urritasunaz ez ezik ihes-gasen unean uneko osaerari buruzko informazioa ere jasotzen da, seinale elektriko zehatz baten bidez.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La sonda lambda de banda ancha consta fundamentalmente (sección A de la figura 4.71) de dos partes: la parte de medición está formada por una bomba de oxígeno (1), alimentada eléctricamente mediante unos electrodos de platino. Banda zabaleko lambda zundak(4.71 irudiko A sekzioa) bi osagai nagusi ditu. Horietako batek, neurketa-eremuak, oxigeno-ponpa bat (1) du, platinozko elektrodo batzuez elektrizitatez elikatua.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Sonda lambda de banda ancha. Banda zabaleko lambda zunda.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Funcionamientodeunasondalambdadebandaancha. Banda zabaleko lambda zunda baten funtzionamendua.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Cables y conectores de las sondas de banda ancha Banda zabaleko zunden kableak eta konektoreak

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Sondas de banda ancha con conector de 6 vías. Sei bideko konektoredun banda zabaleko zundak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (9)
Interpretación musical (grupos, solistas, bandas de música, corales) Musika-interpretazioa (taldeak, bakarlariak, musika-bandak, abesbatzak)

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Imagen + banda sonora, utilizando la composiciónmusical como: Irudia + soinu-banda.Musika-konposizioaren zertarakoa:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El uso de recursos materiales y ayudas técnicas adecuados a las necesidades específicas –guías multimedia, audioguías, signoguías, aplicaciones para dispositivos móviles, material librario con impresión en braille, con formato grande, de lectura fácil; utensilios adaptados a dificultades motoras, como bandas de sujeción; mobiliario de adaptación flexible, como mesas de distintas alturas, sillas con brazos, etc.–. Behar espezifikoetarako egokiak diren baliabide materialak eta laguntza teknikoak erabiliko ditugu: multimedia-gidak, entzuteko gidak eta zeinu bidezko gidak; gailu mugikorretarako aplikazioak; braillez, formatu handian edo erraz irakurtzeko moduan inprimatutako liburuxkak; zailtasun motorretara moldatutako tresnak, adibidez, eusteko xingolak; erraz egokitzen diren altzariak, hala nola hainbat altueratako mahaiak, eserleku besodunak eta abar.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Aunque las puede interpretar una persona sola, lo más frecuente es que lo haga un grupo, banda, etc. Pertsonak bakar batek interpreta ditzake, baina talde, banda eta abarretan aritzea da ohikoena.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La animación mediante la música se puede activar a partir de las siguientes actividades: talleres de música, concursos, exposiciones, jornadas, maratones, encuentros, festivales, foros musicales, conferencias o charlas, bandas, grupos, asociaciones, música en la escuela, programaciones de música –conciertos, actuaciones, etc.–, recurso de apoyo a otras animaciones, etc. Musika bidezko animazioa jarduera hauen bidez aktiba daiteke: musika-tailerrak, lehiaketak, erakusketak, jardunaldiak, maratoiak, topaketak, jaialdiak, musika-foroak, konferentziak edo hitzaldiak, bandak, taldeak, elkarteak, musika eskolan, musika-programazioak —kontzertuak, emanaldiak, etab.— beste animazio batzuetarako baliabideak, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En esta línea se podrá trabajar celebrando foros musicales, formando grupos y bandas de música, yendo a conciertos, actuaciones, etc., con lo cual se podría establecer un círculo de relaciones entre cada uno de los colectivos y las actividades que desarrollan. Ildo hori lantzeko, foro musikalak egin daitezke, musika taldeak eta musika-bandak sor daitezke, kontzertuetara eta emanaldietara joan daiteke… Hala, harreman-sare bat osa daiteke kolektibo bakoitzaren eta egiten dituzten jardueren artean.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Estas actividades son actuaciones de teatro de calle, pasacalles con bandas de música, comparsas, fuegos pirotécnicos, espectáculos musicales, mercados temáticos, actuaciones de bailes tradicionales, etc. y, generalmente, algunas ceremonias de carácter religioso –procesiones, ofrendas, etc.–. Hauek izan daitezke jarduera horietako batzuk: kale-antzerkia, kalejirak musika taldeekin, konpartsak, su artifizialak, musika-ikuskizunak, merkatu tematikoak, dantza tradizionalen emanaldiak…, eta, oro har, ospakizun erlijiosoak (prozesioak, eskaintzak…).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

<1067>Imagen + banda sonora, </1067><1068>utilizando la composición musical como:</1068> <1067>Irudia + soinu-banda</1067><1068>, musika-konposizioa honela erabiliz:</1068>

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Música folclórica, música moderna, música clásica, zarzuela-ópera, música coral, grupos musicales, bandas de música, rondallas y tunas. Musika folklorikoa, musika modernoa, musika klasikoa, zarzuela-opera, musika korala, musika-taldeak, musika-bandak, errondailak eta tunak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (3)
No se consiguen los resultados del filtro prensa o el de banda, pero en cambio son más sencillos y fáciles de operar que los anteriores, lo que hace que se empleen mucho cuando el fluido tiene una gran cantidad de partículas sólidas en suspensión. Emaitza ez da prentsa-iragazki edo zerrenda-iragazkiarena bezalakoa, baina erabilera aurrekoena baino errazagoa eta sinpleagoa du; hori dela eta, asko erabiltzen dira fluidoak partikula solido asko dituenean esekiduran.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Es la separación en una serie de bandas o franjas coloreadas obtenidas de una sustancia al adsorberla o repartirla en un medio adecuado. Zerrenda edo marra koloretsu desberdindu batzuen irudia da kromatograma. Substantzia bat ingurune egoki batean banatuta edo adsorbatuta lortzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Indicar qué pigmento corresponde a cada banda. Adieraz ezazu zein pigmentu dagokion zerrenda bakoitzari.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (7)
En el caso de las nuevas plantaciones, los troncos pueden sombrearse con ramas de arbustos locales atadas alrededor; o con bandas en forma de muelle, de lámina de aluminio enrolladas igualmente alrededor del tronco. Landatu berriak diren sailetan, enborrak itzalez estaltzeko, tokiko zuhaixken adarrak lotu daitezke enbor inguruan; edo bestela aluminiozko laminez egindako malguki itxurako zerrendak erabil daitezke enborraren inguruan biltzeko.

Materiala: Nekazaritza

Un tipo de abonadoras son las distribuidoras en líneas, que colocan el abono en una banda estrecha junto a las plantas a abonar. Beste ongarritze makina mota bat lerroetako banatzaileek osatzen dute. Makinok zerrenda estu batean jartzen dute ongarria, ongarritu beharreko landareen ondoan.

Materiala: Nekazaritza

El cultivo en bandas con leguminosas de grano cumple el mismo objetivo y en experimentos americanos, se ha comprobado que aumenta la producción total en comparación con el cultivo de maíz y judías en años consecutivos, aunque las producciones de maíz aumentan a costa de las de judías. Aletarako lekadunen zerrendakako laborantzak helburu bera betetzen du eta amerikarrek egindako saiakuntzetan egiaztatu denez, produkzio totalak gora egiten du artoa eta lekak segidako urteetan haztearekin alderatuz gero, nahiz eta artoaren produkzioa leken produkzioaren kaltean handitzen den.

Materiala: Nekazaritza

De banda transportadora. Banda garraiatzailedunak.

Materiala: Nekazaritza

Los dosificadores de banda de caucho poseen una tolva doble, en la que ha y ventanas de salida de apertura regulable. Kautxuzko bandadun dosifikagailuek tobera bikoitza daukate, non irekiera erregulagarriko irteera leihoak dauden.

Materiala: Nekazaritza

Cada una de estas tolvas, alimenta varias bandas de caucho de longitud diferente, que transportan el abono hasta sus extremos. Tobera horietako bakoitzak ongarria muturretaraino garraiatzen duten luzera desberdineko kautxuzko hainbat banda elikatzen ditu.

Materiala: Nekazaritza

La regulación de las dosis de abonado se efectúa, bien por ventanas a las que se regula su superficie, bien por variación de la velocidad de las bandas de transporte, o bien por modificación de la velocidad de avance de la máquina. Leihoen azalera erregulatuz, garraio banden abiadura aldatuz edo makinaren aitzinamendu abiadura aldatuz erregula daiteke ongarritze dosia.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (1)
También suele haber balones medicinales, bandas elásticas y colchonetas. Baloi medizinalak, zinta elastikoak eta koltxonetak ere izaten dira.

Materiala: Animazio turistikoa

Irudia eta soinua (31)
- 4,5 MHz-ko banda-zabalera erabiltzen du, kanalaren 6 MHz-ko banda-zabaleratik. Emplea un ancho de banda de 4,5 MHz de un total de 6 MHz del ancho de banda del canal.

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- Banda-zabalera 4,4 MHz-koa da seinalerako, eta 4,25 MHz-koa seinalerako (bi seinaleak maiztasunean modulatzen dir. El ancho de banda es de 4,4 MHz para la señal y de 4,25 MHz para la señal, ambas señales se modulan en frecuencia.

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- 1,3 MHz-ko banda-zabalera erabiltzen du U eta V seinaleak transmititzeko. El ancho de banda que emplea es de 1,3 MHz para la transmisión de U y V.

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Zarata-banda estu batek tonu garbi batek baino maskaratze-efektu handiagoa eragingo du. Una banda estrecha de ruido provoca más efecto de enmascaramiento que un tono puro.

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Zarata maila baxukoa denean, efektua maiztasun-banda estu batean sortzen da, zarataren maiztasun nagusiaren inguruan. Cuando el ruido es de bajo nivel, el efecto se produce en una banda de frecuencia estrecha alrededor de la frecuencia central del ruido.

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Gizakiok 20 Hz eta 20 000 Hz bitarteko maiztasunak hauteman ditzakegu. Soinu-espektroari dagokion banda hori patroietan banatzen da, zortzidunez eta zortzidun-herenez osatutako patroietan (banaketa logaritmiko normalizatu bat d. Espektro entzungarria tonuaren arabera zatikatu daiteke, honela: El rango de frecuencias que el ser humano puede percibir se encuentra entre los 20 Hz y los 20 000 Hz. Esta banda que corresponde al espectro sonoro se divide en una serie de patrones que corresponden a las octavas y tercios de octava, una división logarítmica normalizada. El espectro audible se puede dividir en función del tono en:

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Q faktorea: maiztasun nagusiak zer banda-zabaleraren gainean ja duen zehazten du. Factor Q: determina el ancho de banda sobre el que va a actuar la frecuencia central.

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Anplifikazio-maila: jarduketaren xede izango den banda anplifik edo indargabetzeko zenbat dB behar diren ezartzen du. Nivel de amplificación: establece cuántos dB son necesarios para amplificar o atenuar la banda so­bre la que se ha decidido operar.

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Banda zabalekoak: maiztasun-tarte handia estaltzen dute. De banda ancha: cubren un gran margen de frecuencias.

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4. Soinu-efektuak: soinu-bandaren elementu hori oso garrantzitsua da, pantailan ikusten den irudia indartzen duelako eta gertatzen ari den ekintza girotzen duelako. Efektuak zuzenean graba daitezke, edo liburutegietakoak izan daitezke, eta eginkizun nagusia diegetikoa nahiz estradiegetikoa izan daiteke. 4. Efectos sonoros: este elemento de la banda sonora es muy importante, ya que refuerza la imagen que se ve en pantalla y permite recrear una ambientación a la acción que acontece. Los efectos pueden ser grabados en directo o pueden ser de librerías, y su función principal puede ser tanto diegética como extradiegética.

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Instalatze eta mantentze lanak (2)
Aunque será en el capítulo 6 (apartado 1.4) cuando trataremos las bañeras de hidromasajes y spas, aquí nos referiremos a una innovación que por reciente, aún no está generalizada, como es la aplicación de los ultrasonidos a este aparato sanitario. Una bañera de hidromasaje con un sistema de ultrasonidos consta de una pluralidad de dispositivos de emisión de ultrasonidos distribuidos por las paredes de la bañera, dichos dispositivos incluyen mecanismos para orientar la dirección de la emisión de las ondas en una banda adecuada que, en el caso de la cónica, los orientan en un ángulo sólido comprendido entre 30 y 50 grados. Atal honetan, orokortu gabeko erabilera berritzaile hau aztertuko dugu, nahiz eta hidromasaje-bainuontziak eta spak liburu honen 6. kapituluko 1.4 atalean aztertuko ditugun. Teknologia hori darabilten hidromasaje bainuontziek ultrasoinuen hainbat igorgailu izaten dituzte bainuontziaren gainazalean banatuta. Gailu horiek banda egokiko uhinen norabidea orientatzeko mekanismoak dituzte (konikoa denean, 30 º-tik 50º-ra arteko angeluaz).

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Teniendo en cuenta los emplazamientos a los que van destinados, la mayoría de los modelos cuentan con elementos antivandálicos, que evitan su manipulación o uso incorrecto. Los grifos más avanzados cuentan incluso con sistemas de bloqueo automático para el caso de que el pulsador permanezca demasiado tiempo abierto, evitando de esta manera el derroche de agua y los posibles desbordamientos e inundaciones. Abarcan tanto a griferías simples como mezcladores para lavabo, lavadero y ducha, así como a dispositivo para descarga de urinarios e inodoros tanto en versión exterior como empotrada. Kontuan izanda horrelako txorrotak zer leku motatan jarri ohi diren, modelo gehienek banda­lismoaren aurkako elementuak dituzte, modu desegokian erabili ez daitezen. Mode­lo berrienek blokeo automatikoko sistemak ere badituzte, sakagailua denbora luzeegian ireki­ta egonez gero txorrota ixteko, eta horrela, ura xahutzea ez ezik, urak gainezka egitea eta lekua urez betetzea ere eragozteko. Konketetarako, harrasketarako eta dutxetarako txorrota bakunak nahiz hidronahasgailuak daude, eta pixatokietarako nahiz komunetarako hustuketa-gailuak ere bai, bai kanpokoak bai horman sartuak.

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