Emaitzak: 127

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (31)
Proyecto con la predominancia de la autoridad jerárquica Aginte hierarkikoa nagusi den proiektua

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Proyecto con autoridad predominante de influencia Eragin-agintea nagusi den proiektua

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El jefe de proyecto dispone de recursos humanos en su mayor parte ajenos sobre los que únicamente tiene una autoridad de influencia y emplea pocos recursos humanos propios sobre los que tiene autoridad jerárquica. Proiektuburuak dituen giza baliabide gehienak kanpokoak dira, eta haien gainean eragin-agintea baino ez du. Aldiz, bere giza baliabide gutxi erabiltzen ditu, baina haien gainean aginte hierarkikoa du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Y dentro de los referentes de la organización de los recursos humanos en los grupos por proyectos el director de proyecto es la persona con la autoridad y la responsabilidad señaladas para dirigir el proyecto, se pueden establecer unas reglas generales para la dirección de un equipo de proyecto de alto rendimiento. Proiektu-taldeen barruko giza baliabideen antolaketa-ereduan, proiektuko zuzendariak du proiektua zuzentzeko eskumena eta erantzukizuna. Errendimendu handiko proiektu-taldeak zuzentzeko zenbait arau orokor ezar daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A) Las relaciones lineales se producen entre superior y subordinado (autoridad) y entre subordinado y subordinados y superior (responsabilidad). A) Harreman linealak nagusiaren eta mendekoaren artean (agintea) edo mendeko baten edo gehiagoren eta nagusiaren artean (ardura) gertatzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Proyecto con autoridad predominantemente de influencia Eragin-agintea nagusi den proiektua

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este caso la mayor parte de los recursos son ajenos y el director de proyecto sólo tiene autoridad jerárquica sobre una pequeña parte de los recursos humanos, dedicados frecuentemente a tareas de planificación y control. Hots, baliabide gehienak kanpokoak dira, eta proiektuburuak giza baliabideen zati txiki batengan baino ez du aginte hierarkikoa. Langile gutxi horiek planifikazio- eta kontrol-lanetan aritu ohi dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Es una situación muy frecuente y típica que pone en relieve la dificultad que entraña en muchos casos la gestión de los mismos, que ha de hacerse dirigiendo a los equipos de los hay que obtener resultados pero sin tener el poder que confiere la autoridad de tipo jerárquico. Egoera hori oso ohikoa da, eta agerian uzten du zaila dela horrelako giza baliabideak kudeatzea. Izan ere, aginte hierarkikoak ematen duen boterea izan gabezuzendu behar dira taldeak, eta haiengandik emaitzak lortu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Cuando el director es un coordinador sin poder carente de la suficiente autoridad para dirigir el proyecto que no permite garantizar la calidad y la eficacia en la gestión. Proiektu-zuzendaria proiektua zuzentzeko behar adinako eskumenik eta aginterik ez duen koordinatzaile hutsa da. Egoera horretan ezin da kalitaterik ez kudeaketa eraginkorrik lortu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Como conclusión la autoridad delegada en el director del proyecto será proporcional a la responsabilidad asignada para los diferentes tipos de proyectos. Beraz, proiektuburuaren esku utzitako agintea proiektu mota bakoitzari esleitutako ardurarekiko proportzionala izango da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (2)
A pesar de ello, las hipótesis de Reuleaux (al que se consideraba una auténtica autoridad en la materia) prevalecieron durante largo tiempo, así, Kingsbury -en 1924- las consideraba ciertas en sus estudios sobre el efecto de los lubrificantes. Hala ere, Reuleaux aditu handitzat hartu zen gai horretan, eta haren hipotesiak nagusitu egin ziren luzaroan. Adibidez, 1924an Kingsbury-k ontzat hartu zituen lubrifikatzaileen efektuari buruz egin zituen azterketetan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta autoridad le viene por la fiabilidad y simplicidad en el manejo. Nagusitasun hori fidagarritasunak eta erabiltzeko sinpletasunak ematen diote.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (7)
Pensar en si se ejerce la autoridad para resolverlos, si sólo es necesario que el niño diga "no lo haré más" o " me portaré bien", o si se promueven alternativas. Pentsatu ea autoritaterik erabiltzen den arazoak konpontzeko, haurrak “ez dut gehiago egingo” edo “ondo portatuko naiz” esatea nahikoa den edo alternatibak sustatzen diren.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Cualquier clase de contacto sexual con un menor realizado desde una posición de poder o autoridad. Botere- edo autoritate-estatusetik haur batekin izaten den edozein sexu-kontaktu mota da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Recuperar su autoridad. Bere agintea berreskuratzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Durante mucho tiempo nuestra sociedad se ha definido como un modelo de sociedad patriarcal, que lleva asociado el predominio y la autoridad del hombre sobre la mujer. Denbora askoan gure gizartea eredu patriarkalaren baitan definitu izan da, eta horri lotuta dago gizonezkoak emakumearen gaineko nagusitasuna eta agintea izatea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

También las reformas legislativas han ido paralelas a estos cambios y han permitido la equiparación de los derechos y responsabilidades de los cónyuges, la garantía de los derechos de los hijos, la persecución del abuso de autoridad, etc. Legegintza arloko erreformak ere aldaketa horiekiko modu paraleloan joan dira, eta ezkontideen eskubide eta erantzukizunak parekatzea, seme-alaben eskubideak bermatzea, agintekeria pertsegitzea eta abar ahalbidetu dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si se atiende a la autoridad familiar, existe una preeminencia de la autoridad del padre sobre los hijos y del marido sobre la mujer. Familiako autoritateari dagokionez, aitak seme-alaben aurrean duen agintaritza eta senarrak emakumearen aurrean duen agintaritza da nagusi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En la familia moderna, en cambio, los roles familiares son más flexibles, la autoridad paterna y marital se debilita porque es compartidas por ambos cónyuges y se produce una relación de igualdad entre el hombre y la mujer. Familia modernoan, ordea, familiako eginkizunak malguagoak izaten dira. Halaber, aitaren eta senarraren autoritatea ahulagoa izaten da, bi ezkontideek izaten dutelako agintea, eta gizonaren eta emakumearen artean berdintasun-harremana sortzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (3)
Su fabricación, distribución y venta quedan sometidas a la vigilancia de las autoridades sanitarias. Hauen fabrikazioa, banaketa eta salmenta osasun-agintarien zaintzapean daude.

Materiala: Elektroestetika

Las autoridades nacionales han publicado los requisitos para otorgar la autorización para los preparados colorantes, sin la cual no es posible proceder a su comercialización y que se analizan de forma exhaustiva en el siguiente apartado. Estatuko osasun-agintariek prestakin koloragarriak baimentzeko eskakizunak argitaratu dituzte; horiek bete ezean, ezin dira merkaturatu. Ondorengo atalean zehaztasunez aztertuko ditugu eskakizun horiek.

Materiala: Elektroestetika

Debido a su enorme evolución, las autoridades gubernamentales han situado a la técnica de micropigmentación en un nivel superior con una regulación en todos los aspectos: Izandako eboluzio handiaren ondorioz, gobernu-agintariek mikropigmentazioaren teknika maila gorenean kokatu dute, alderdi guztiak arautuz:

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (1)
El Instituto Oficial de Radio y TV tiene igualmente el proyecto de impartir este módulo a partir de 1991, una vez sea aprobado por la Autoridad Académica correspondiente. 1991tik aurrera modulu hori eskaintzeko proiektua du Irrati eta Telebistako Institutu Ofizialak, dagokion agintaritza akademikoak onartu ondoren.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (11)
El empresario estará obligado a notificar por escrito a la autoridad laboral los daños para la salud de los trabajadores a su servicio que se hubieran producido con motivo del desarrollo de su trabajo, conforme al procedimiento que se determine reglamentariamente. Enpresaburuak obligazioa izango du beren zerbitzura dauden langileen osasunean lanaren ondorioz gertatu diren kalteak lan-agintaritzari idatziz jakinarazteko, araudian zehazten den prozeduraren arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Continuarán vigentes las disposiciones sobre organización y competencia de la autoridad laboral e Inspección de Trabajo en el ámbito de la Administración Militar contenidas en el Real Decreto 2205/1980, de 13 de junio, dictado en desarrollo de la disposición final séptima del Estatuto de los Trabajadores. Indarrean jarraituko dute ekainaren 13ko 2205/1980 Errege DekretuanLangileen Estatutuaren zazpigarren azken xedapena garatuz emanajasotzen diren Administrazio Militarraren eremuko lan-agintaritzaren eta Lan Ikuskaritzaren antolamenduari eta eskumenari buruzko xedapenen daudenak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Mando a todos los españoles, particulares y autoridades que guarden y hagan guardar esta Ley. Espainiar guztiei agintzen diet, partikularrei eta agintariei, lege hau bete eta betearaz dezaten.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

No obstante lo anterior, en el ámbito de las relaciones del personal civil al servicio de las Administraciones públicas, las infracciones serán objeto de responsabilidades a través de la imposición, por resolución de la autoridad competente, de la realización de las medidas correctoras de los correspondientes incumplimientos, conforme al procedimiento que al efecto se establezca. Hala ere, Administrazio Publikoen zerbitzura dagoen pertsonal zibilari dagokionez, arau-urraketen erantzukizuna, agintaritza eskudunak hala ebatzita, urraketa horiek zuzentzeko neurriak inposatuz beteko da, horretarako ezartzen den prozeduraren arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Contribuir al cumplimiento de las obligaciones establecidas por la autoridad competente con el fin de proteger la seguridad y la salud de los trabajadores en el trabajo. Agintaritza eskudunak ezarritako betebeharrak bete, lanean langileen segurtasuna eta osasuna babestearren.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El acceso a la información médica de carácter personal se limitará al personal médico y a las autoridades sanitarias que lleven a cabo la vigilancia de la salud de los trabajadores, sin que pueda facilitarse al empresario o a otras personas sin consentimiento expreso del trabajador. Informazio mediko pertsonala langileen osasuna zaintzeaz arduratzen den pertsonal medikoaren eta osasun-agintaritzen esku soilik egongo da, eta ezin izango zaio enpresaburuari edo beste pertsona batzuei jakinarazi langilearen baimen espresurik gabe.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Talacuerdo será comunicado de inmediato a la empresa y a la autoridad laboral, la cual, en el plazo de veinticuatro horas, anulará o ratificará la paralización acordada. Erabaki hori berehala jakinaraziko zaio enpresari eta lan-agintaritzari, eta horrek, hogeita lau orduko epean, lan-uzte hori ezetsi edo berretsi egingo du.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La implantación de sistemas de información adecuados que permitan la elaboración, junto con las autoridades laborales competentes, de mapas de riesgos laborales, así como la realización de estudios epidemiológicos para la identificación y prevención de las patologías que puedan afectar a la salud de los trabajadores, así como hacer posible un rápido intercambio de información. Lan-agintaritza eskudunekin batera, lan-arriskuen mapak egiteko informazio-sistema egokiak finkatzea eta, halaber, azterketa epidemiologikoak egitea, langileen osasunean eragina izan dezaketen patologiak identifikatu eta prebenitzeko, eta baita informazioa azkar trukatu ahal izateko ere.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Vigilar el cumplimiento de la normativa sobre prevención de riesgos laborales, así como de las normas jurídico-técnicas que incidan en las condiciones de trabajo en materia de prevención, aunque no tuvieran la calificación directa de normativa laboral, proponiendo a la autoridad laboral competente la sanción correspondiente, cuando comprobase una infracción a la normativa sobre prevención de riesgos laborales, de acuerdo con lo previsto en el capítulo VII de la presente Ley. Lan-arriskuen prebentzioari buruzko araudia eta, era berean, prebentzioari dagokionez, lan-baldintzetan eragina duten arau juridiko-teknikoak betetzen diren zaintzea, nahiz eta zuzenean lan-araudi gisa kalifikatuta egon ez. Lan-agintaritza eskudunari dagokion zigorra proposatuko dio lan-arriskuen prebentzioari buruzko araudia urratu dela egiaztatuko balu, lege honen VII. kapituluan aurreikusitakoaren arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Informar a la autoridad laboral sobre los accidentes de trabajo mortales, muy graves o graves, y sobre aquellos otros en que, por sus características o por los sujetos afectados, se considere necesario dicho informe, así como sobre las enfermedades profesionales en las que concurran dichas calificaciones y, en general, en los supuestos en que aquélla lo solicite respecto del cumplimiento de la normativa legal en materia de prevención de riesgos laborales. Lan-agintaritzari lan-istripu hilgarri, oso larri edo larriak jakinaraztea eta, beren ezaugarriak edo eragina izan duten subjektuak direla-eta komunikatzea beharrezkotzat jotzen direnak. Halaber, kalifikazio horiek dituzten gaixotasun profesionalei buruzko txostena egingo da eta, oro har, lan-arriskuen prebentzioaren lege-araudia betetzeari dagokionez, lan-aginteak eskatzen dituen kasuetan jakinaraziko da.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Administrazioa eta kudeaketa (2)
A veces las relaciones informales, previas a la promoción, hacen de barrera a la hora de ejercer la suficiente autoridad en un puesto de categoría superior, de forma que sus actuales subordinados, antes compañeros, no le tomen realmente en serio. Zenbaitetan, sustapenaren aurretik sortutako harreman informalak oztopo izaten dira kategoria handiagoko postu batean behar adinako agintea baliatzeko. Ondorioz, gaur egun mendeko dituenak, lehen lankide zirenak, ez dute benetan hartzen.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Estilo de liderazgo en el desarrollo de la autoridad en la empresa. Enpresan autoritatea garatzeko lidergo-estiloa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Nekazaritza (2)
Cumplir las normas de gestión de envases (no quemar ni enterrar, entregar a la autoridad competente según Directiva). Ontziak kudeatzeko arauak betetzea (ez erre eta ez lurperatu; agintari eskudunari entregatzea, Zuzentarauari jarraiki).

Materiala: Nekazaritza

Deben estar dispuestos a someterse a inspecciones por parte de organismos o autoridades de inspección reconocidos, para asegurar que cumplen con la legislación integrada. Nekazariek prest egon behar dute ikuskatze erakunde edo agintaritza aitortuen ikuskapenak onartzeko, lege integratuak betetzen direla ziurtatze aldera.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (2)
Dada la variedad de tareas que desarrollan los animadores turísticos y que veremos a lo largo del libro, hay algunas acreditaciones y titulaciones que son solicitadas por las autoridades autonómicas o nacionales, como son que los animadores que desarrollen actividades deportivas deberán contar con los títulos de técnico deportivo o técnico deportivo superior en la modalidad de que se trate según establece el Real Decreto 1913/1997 de 19 de diciembre, o haber superado un número determinado de horas de formación sobre primeros auxilios o prevención de riesgos laborales. Animatzaile turistikoek askotariko lanak egiten dituztenez –liburuan zehar ikusiko ditugu–, autonomia-erkidegoetako eta estatuko agintariek akreditazio eta titulu jakin batzuk eskatzen dituzte: adibidez, kirol-jarduerak egiten dituzten animatzaileek kirol-teknikariaren edo goi-mailako kirol-teknikariaren titulua izatea dagokion modalitatean, abenduaren 19ko 1913/1997 Errege Dekretuan zehazten denez; edota lehen sorospenei eta laneko arriskuen prebentzioari buruzko prestakuntza-ordu jakin batzuk egitea.

Materiala: Animazio turistikoa

El significado original destaffen inglés es similar a plantilla, pero aplicado a la distribución de autoridad y tareas dentro de una empresa implica que el departamento no es jerárquicamente superior ni inferior al resto de los departamentos e interacciona con todos ellos. Ingelesezkostaffhitzaren esanahia, berez, langileak hitzaren antzekoa da; baina enpresa bateko autoritatearen eta lanen banaketari aplikatuta, adierazten du saila ez dagoela hierarkikoki gainerako sailen azpitik edo gainetik, eta interakzioan aritzen dela haiekin guztiekin.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (11)
Así, una camisa blanca es símbolo de autoridad, y una chaqueta de pana simboliza a la clase trabajadora. Hala, alkandora zuria autoritatearen sinbolo da, eta panazko txaketa bat, berriz, langile-klasearena.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Por ejemplo, el negro es elegante, sofisticado, que trasmite autoridad, al igual que el blanco, sin embargo, el color marrón trasmite falta de autoridad, por eso, deben evitarlo quienes ocupan un puesto de dirección. Esate baterako, beltza dotorea da, sofistikatua, eta autoritatea transmititzen du; beste horrenbeste zuriak ere. Alabaina, marroiak autoritate-eza transmititzen du, eta, horrenbestez, saihestekoa da zuzendaritza-postu bat okupatzen dutenentzat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Comparecen ante audiencias los políticos, las autoridades, empresarios en reuniones de trabajo, etc. Politikariak, agintariak eta halakoak agertzen dira ikus-entzuleen aurrean, baita enpresariak ere, lan-bileretan eta halakoetan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es un color protocolario, que trasmite autoridad, y también está asociado al miedo, en exceso puede resultar un color aburrido y fúnebre. Protokolo-kolore bat da, eta autoritatea transmititzen du. Halaber, beldurrarekin lotzen da, eta gehiegi erabiltzeak kolore aspergarri eta ilun bilaka dezake.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El blanco:es un color fresco, puro y asociado a la máxima autoridad. Zuria.Kolore freskoa da, purua, eta autoritate gorenarekin lotzen da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pero también es un color que trasmite falta de autoridad, por eso, deben evitarlo quienes ocupan un puesto de dirección. Era berean, autoritate-falta ere transmititzen du; hori dela eta, saihestekoa da zuzendaritza-postu bat betetzen dutenek.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

¿Cómo comunicar accesibilidad y autoridad? Nola komunikatu gertutasuna eta autoritatea?

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Para comunicar autoridad algunos códigos empleados son: Hona hemen autoritatea adierazteko gehien erabiltzen diren kodeetako batzuk:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es el color que más transmite autoridad. Kolore horrek ematen dute autoritate handiena.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Como complemento, las gafas de montura de pasta también transmiten autoridad. Osagai gisa, pastazko montura duten betaurrekoek ere autoritatea transmititzen dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (29)
Una de sus características es que son las entidades financieras de carácter local (bancos, sociedades de garantía, proveedores de microfinanciación, fondos de capital riesgo y de capital privado) las que deciden la concesión –y fijan las condiciones– de las ayudas a la financiación que promueve y convoca la Unión Europea, ayudas que a su vez provienen de distintas entidades continentales: el Banco Europeo de Inversiones, el Fondo Europeo de Inversión y las autoridades de gestión de los Estados miembros de la UE. Esaterako, Europar Batasunak finantzaketarako sustatu eta deitzen dituen dirulaguntzetan, tokiko finantza-erakundeek (banketxeak, berme-sozietateak, mikrofinantzaketako hornitzaileak, arrisku-kapitaleko eta kapital pribatuko funtsak) erabakitzen dute emakida, eta haiek ezartzen dituzte baldintzak; laguntzok, gainera, zenbait erakunde kontinentaletatik datoz: Europako Inbertsio Bankutik, Europako Inbertsio Funtsetik eta Europar Batasuneko estatuetako kudeaketa-agintarietatik.

Materiala: Sistemen integrazioa

La Agencia Española de Protección de Datos es la autoridad independiente encargada de velar por la privacidad y la protección de datos de los ciudadanos. Datuak Babesteko Espainiako Agentzia herritarren pribatutasuna eta datuen babesa zaintzeaz arduratzen den agintaritza independentea da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Por lo tanto, esta entidad no tiene autoridad para imponer sus normas a ningún país. Beraz, erakunde horrek ez dauka aginterik bere arauak herrialde bakar bati ere ezartzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Tendrán el poder para delegar autoridad y proporcionar recursos dentro de la organización. Agintea eskuordetzeko eta erakundearen barruan baliabideak emateko boterea izango dute.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es la persona o grupo de personas que tienen sus propias funciones con responsabilidades, autoridades y relaciones para lograr sus objetivos. Bere eginkizun propioak dituen pertsona edo pertsona-taldea da, erantzukizunak, aginteak eta harremanak dituena bere helburuak lortzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Según lo dicho, podrá tratarse de un trabajador independiente, compañía, corporación, firma, empresa, autoridad, sociedad, asociación… Esandakoaren arabera, izan daiteke langile independente bat, konpainia bat, korporazio bat, firma bat, enpresa bat, agintaritza bat, sozietate bat, elkarte bat…

Materiala: Sistemen integrazioa

Roles, responsabilidades y autoridades en la organización. Erakundean dauden rolak, erantzukizunak eta agintariak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Participación y empoderamiento (delegar poder y autoridad a subordinados y conferirles el sentimiento de que son dueños de su propio trabajo). Parte hartzea eta ahalduntzea (boterea eta agintea eskuordetzea mendekoei eta egiten duten lanaren jabe diren sentimendua sortzea).

Materiala: Sistemen integrazioa

Una autoridad. Agintari bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Evalúa y reconoce unos marcos legales y reglamentarios, así como un sistema jerárquico de la organización con responsabilidades y autoridad para influir en la competencia del personal correspondiente de la organización. Legezko eta arauzko esparru batzuk ebaluatzen eta aitortzen ditu, baita erakundearen sistema hierarkiko bat ere, erakundeko langileen gaitasunean eragina izateko agintea eta erantzukizunak dituena.

Materiala: Sistemen integrazioa

Ostalaritza eta turismoa (11)
Reglamento (CE) n.º 178/2002, de 28 de enero de 2002, por el que se establecen los principios y los requisitos generales de la legislación alimentaria, se crea la Autoridad Europea de Seguridad Alimentaria y se fijan procedimientos relativos a la seguridad alimentaria. 178/2002 (EE) Erregelamendua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2002ko urtarrilaren 28koa, elikagaiei buruzko legeen betekizun eta printzipio orokorrak ezarri, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritza sortu eta elikadura-segurtasunari buruzko prozedurak ezartzekoa.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

REGLAMENTO (CE) N o 178/2002 DEL PARLAMENTO euROPEO Y DEL CONSEJO de 28 de enero de 2002 por el que se establecen los principios y los requisitos generales de la legislación alimentaria, se crea la Autoridad Europea de Seguridad Alimentaria y se fijan procedimientos relativos a la seguridad alimentaria. 178/2002 (EE) ERREGELAMENDUA, euROPAKO PARLAMENTUARENA ETA KONTSEILUARENA, 2002ko urtarrilaren 28koa, elikagaiei buruzko legeriaren betekizun eta printzipio orokorrak ezarri, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritza sortu eta elikagaien segurtasunari buruzko prozedurak ezarri zituena.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Reglamento (CE) N.º 178/2002 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 28 de enero de 2002, por el que se establecen los principios y los requisitos generales de la legislación alimentaria, se crea la Autoridad de Seguridad Alimentaria y se fijan procedimientos relativos a la seguridad alimentaria. 178/2002 (EE) Erregelamendua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2002ko urtarrilaren 28koa, elikagaiei buruzko legeriaren betekizun eta printzipio orokorrak ezarri, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritza sortu eta elikagaien segurtasunari buruzko prozedurak ezarri zituena.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Una correcta gestión de la trazabilidad es esencial para cualquier empresa del sector agroalimentario, ya que a la vez que genera confianza en el consumidor y facilita la labor de inspección de las autoridades sanitarias, ayuda a mantener los mercados y a generar productos de mayor calidad reconocidos por preservar la seguridad alimentaria. Trazabilitatea behar bezala kudeatzea funtsezkoa da nekazaritzako elikagaien sektorean. Izan ere, kontsumitzaileen konfiantza handitzeaz gain, osasun-agintarien ikuskaritza-lana errazten du, eta lagungarria da merkatuei eusteko eta kalitate oneko produktuak sortzeko, elikadura-segurtasuna bermatzen dutenak.

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Cada sector alimentario puede elaborar de forma voluntaria su propia GPCH, normalmente se encargan las asociaciones representantes, pero siempre deben ser validadas por la autoridad competente. Elikadura-sektore bakoitzak, nahi izanez gero, bere HJEG egin dezake, baina eskuarki ordezkaritza duten elkarteek egin ohi dute. Nolanahi ere, beharrezkoa da agintaritza eskudunak baliozkotzea.

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La coordinación vertical se produce cuando la persona responsable ejerce una autoridad directa sobre los titulares de los distintos departamentos (en este caso los jefes de cocina y de partida) que le permite integrar los esfuerzos colectivos en busca deinterrelaciones armónicas. Koordinazio bertikalean, arduradun batek zuzeneko aginpidea du sailburuen gain (kasu honetan, sukaldeburuak eta partidaburuak), eta denen ahaleginak bateratzen ditu, elkarren arteko harremanak harmoniatsuak izan daitezen lortzeko.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Asimismo, los jefes de cocina y partida también cuentan con la autoridad y responsabilidad correspondientes para coordinar las funciones de su campo específico e interrelacionarlas con las demás. Era berean, sukaldeburuek eta partidaburuek aginpidea eta ardura dute beren eremu espezifikoari dagozkion funtzioak koordinatzeko eta gainerakoekin bateratuz bideratzeko.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Este tipo de coordinación está desprovisto de autoridad y depende de la aplicación del conocimiento. Koordinazio mota horretan ez dago aginpiderik, eta ezagutzaren aplikazioaren mende dago.

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Por ejemplo, la reunión de la jefa de cocina con el maître para tratar de coordinar el próximo evento representa una coordinación horizontal, puesto que no predominará la autoridad como en la vertical, sino las ideas y el adoctrinamiento. Esate baterako, sukaldeburua maitrearekin biltzen bada hurrengo ekintza koordinatzeko, koordinazio hori horizontala izango litzateke, ez baita aginpidean oinarritzen, koordinazio bertikala bezala; aitzitik, ideiak eta irakasbidea dira oinarriak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Delegación de autoridad. Aginpidea lagatzea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx