Emaitzak: 93

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (6)
Aunque CAN fue desarrollado inicialmente para la industria automóvil, su robustez, y la eficacia de su protocolo han permitido su entrada en muchas aplicaciones industriales que necesitan grandes tasas de transferencia y una alta fiabilidad ante errores. CAN hasiera batean automobil-industriarako garatu zen arren, haren sendotasunak eta protokoloaren eraginkortasunak transferentzia-tasa handiak eta erroreen aurrean fidagarritasun handia behar duten industrietako aplikazioetan sartzea ahalbidetu dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Su objetivo inicial era abastecer a la industria automóvil con un bus de bajo coste que pudiera ser montado en un vehículo. Hasierako xedea automobil-industria hornitzea zen, ibilgailuan munta zitekeen kostu baxuko busarekin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Allá por los años 80, los progresos en la electrónica del automóvil habían hecho crecer de manera preocupante la cantidad de dispositivos que, de pronto, eran necesarios en los vehículos. 80ko hamarkada aldera automobiletako elektronikaren aurrerapenek modu kezkagarrian areagotu zuten bat-batean ibilgailuetan beharrezkoa zen gailu kopurua.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Mejoras que incluyen watchdog timers (circuitos de vigilancia), osciladores internos, memoria de programa Flash interna, código de inicialización en ROM, almacenamiento en EEPROM interna, I²2C, USB, generadores PWM (modulador de anchura de pulso), convertidores A/D y D/A, relojes de tiempo real RTCs, temporizadores y contadores extra, facilidades de depuración internas, más fuentes de interrupción, modos de bajo consumo, interfaz CAN (el bus de control CAN, es el que se emplea en la comunicación de sistemas electrónicos del automóvil), etc. Hobekuntza horien artean, aipagarriak dira watchdog timerrak (monitoretza-zirkuituak), barne-osziladoreak, barneko Flash programa-memoriak, ROM hasieratze-kodeak, barneko EEPROMean biltegiratzeak, I²2C, USB, PWM sorgailuak (pultsuaren zabaleraren moduladoreak), A/D eta D/A bihurgailuak, RTC denbora errealeko erlojuak, tenporizadore eta kontagailu osagarriak, barne-garbiketarako elementuak, etete-iturri gehiago, kontsumo apaleko modu gehiago, CAN interfazea (CAN kontrol-busa, autoetako sistema elektronikoetako komunikaziorako erabiltzen da) eta abar.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El Real Automóvil Club Vasco Navarro ha sido pionero y además innovador en lo referente al deporte del automovilismo. Real Automóvil Club Vasco Navarro aitzindari izan da, eta baita berritzaile ere, automobilismo kirolari dagokionez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Estos sistemas se aplican desde hace más de dos décadas en compañías del sector del automóvil y de las petroleras, y desde hace una década, incluso, en pequeñas aplicaciones como mini-centrales hidroeléctricas, a lo largo del curso de un río. Sistema horiek orain dela bi hamarkada baino gehiago hasi ziren aplikatzen automobilaren eta petrolio-konpainien sektorean; gainera, azken hamarraldian ibaiertzetako zentral hidroelektriko txikien aplikazioetan ere erabili dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (10)
la exigencia de la industria del automóvil que solicita piezas de acero templado y acabadas con un alto grado de calidad y, automobilen industriak kalitate-maila handiarekin akabatu beharreko altzairu tenplatuko piezak eskatu izanak, eta

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Determinar, en el caso de que sobre 100 automóviles analizados en las revisiones llevadas a cabo entre 100.000 km. y 110.000 km., se han reparado 45. Zehaztu, analizatutako 100 automobiletan 100.000 km eta 110.000 km bitartean egindako azterketetan 45 konpondu baldin badira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Realizar el diagrama causaefecto del mal funcionamiento de la carburación de un automóvil. Egin automobil batek gaizki karburatzeari buruzko kausa-ondorio diagrama.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El Servicio de Reparaciones del automóvil, al que el usuario acude cuando se avería el coche. Automobilak konpontzeko zerbitzua, zeinetara kotxea matxuratu ondoren jotzen baitu erabiltzaileak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La industria del automóvil es un importante usuario de estos productos. Automobil-industria produktu horien erabiltzaile garrantzitsua da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Estas características hacen de las láminas, tiras y rollos laminados en frío el material ideal para embutición, paneles exteriores y otros productos que abarcan desde el sector del automóvil hasta utensilios y muebles de oficina. Ezaugarri horiek direla medio, hotzean ijeztutako xaflak, tirak eta arrabolak material ezin hobeak dira enbutiziorako, kanpoko paneletarako eta beste hainbat produktutarako (automobilaren sektoreko produktuak eta bulegoko tresnak eta altzariak, adibidez).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

utillaje para máquinas herramientas, piezas para el sector del automóvil y de electrodomésticos, etc. makina-erremintetarako tresneria, automobilen eta etxetresna elektrikoen sektoreetarako piezak eta abar.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Hasta no hace mucho, las aplicaciones principales del aluminio se encontraban en los campos de la aviación, construcción naval, ferrocarriles, automóviles, bicicletas y motocicletas, maquinaria ligera, electricidad, aplicaciones domésticas y, en general, siempre que se necesitaba un metal ligero, inoxidable (¿ ...?) y de suficiente resistencia. Orain dela gutxi arte, aluminioaren aplikazio nagusiak eremu hauetakoak ziren: hegazkintza, ontzigintza, trenak, ibilgailuak, bizikletak eta motozikletak, makineria arina, elektrizitatea, etxerako aplikazioak eta, oro har, metal arin, herdoilgaitz (¿ ...?) eta erresistente bat behar zen bakoitzean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Además, tiene aplicación para cas-quillería de maquinaria, automóviles y ballestas, accesorios de ferrocarril, bombas de agua, etc. Gainera, makineriako, ibilgailuetako eta baleztetako zorroetan, trenetako osagarrietan, ur-ponpetan eta abarretan aplikatzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Entre los productos fabricados con aceros al carbono figuran máquinas, carrocerías de automóvil, la mayor parte de las estructuras de construcción -de acero-, cascos de buques, etc. Karbono-altzairuz egindako produktuak dira hauek: makinak, automobilen karrozeriak, eraikuntzako egitura gehienak (altzairuzkoen artean), itsasontzien kroskoak eta abar.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (6)
Dentro del automóvil, tiene que ir sujeto siempre en los asientos posteriores y las puertas deben estar dotadas de un dispositivo de seguridad. Autoan, jarri atzeko eserlekuetan lotuta beti, eta jarri ateei segurtasun-gailuak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el automóvil ha de ir sentado y sujeto en una silla especial fijada en los asientos posteriores Autoan, jarri atzeko eserlekuetan finkatuta jarriko dugun besaulkian eserita eta lotuta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el automóvil ha de ir sentado y sujeto en una silla especial fijada en los asientos posteriores. Autoan, jarri atzeko eserlekuetan finkatuta jarriko dugun besaulkian, eserita eta lotuta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

en asientos traseros cojines elevadores (con respaldo para menores de 6 años), mecanismos de ajuste del cinturón del automóvil o cinturones especiales. atzeko eserlekuetan kuxin goratuak (bizkarraldea dutenak, 6 urtetik beherakoentzat) behar dira, eta ibilgailuko uhala egokitzeko mekanismoak edo uhal bereziak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Sólo utiliza el taxi o el automóvil con ayuda de otros Taxia edo autoa besteen laguntzarekin bakarrik erabiltzen ditu

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Una infografía interactiva que analiza la seguridad de los niños en el automóvil y ofrece diversas recomendaciones para mejorar el uso de los dispositivos infantiles de seguridad. Infografia interaktibo bat da, eta haurrek autoetan duten segurtasuna aztertzen du, eta haurren segurtasun-gailuak hobeto erabiltzeko gomendioak ematen ditu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (6)
Como otros sistemas electrónicos en el automóvil, la climatización automática está formada por sensores, actuadores y un calculador electrónico o unidad de control. Automobilaren beste zenbait sistema elektrikotan bezalaxe, sentsoreek, eragingailuek eta kalkulagailu elektroniko edo kontrol-unitate batek osatzen dute klimatizazio automatikoa.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Con independencia de que un automóvil vaya equipado o no con aire acondicionado, todos los turismos van dotados de un sistema de ventilación y de calefacción. Ibilgailu batek aire girotua daukan edo ez alde batera utzita, auto guztiek daukate aireztapen- eta berokuntza-sistema bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Así pues, los fabricantes de automóviles han ido incorporando en sus vehículos filtros de habitáculo, los cuales cumplen las siguientes funciones: Horregatik, automobilen fabrikatzaileek, arian-arian, iragazkiak sartu dituzte beren ibilgailuetako bidaiari-lekuetan, honako funtzio hauek betetzeko:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Según vehículos, el número de velocidades varía, aunque muchos automóviles disponen de entre cinco y seis. Abiadura kopurua desberdina izaten da ibilgailuen arabera, baina zenbait automobilek bost-sei abiadura dituzte.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

De todos es sabido que la incorporación de la electrónica a los diferentes sistemas en un automóvil aporta muchas ventajas, sobre todo en cuanto a comodidad de manejo, seguridad y confort. Gauza jakina da elektronika automobilaren sistemetan txertatu izanak abantaila asko ekarri dituela berekin, erabilera-erosotasunari, segurtasunari eta konfortari dagokienez bereziki.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Aunque en las siguientes unidades didácticas estudiaremos la forma de acondicionar o enfriar el aire en un vehículo, es importante conocer que todos los automóviles disponen, por antiguos que sean, de un sistema de ventilación y calefacción, que se encargará, además de renovar el aire, de mantener una temperatura lo más agradable posible. Datozen unitate didaktikoetan ibilgailuko airea nola egokitu edo hoztu behar den ikasiko dugun arren, garrantzitsua da jakitea ibilgailu guztiek (nahiz eta zaharrak izan) daukatela aireztapen- eta berokuntza-sistema bat, eta, sistema horri esker, airea berritzeaz gain, ahalik eta tenperaturarik atseginenari eusten zaiola.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (2)
Los siguientes puntos de verificación beneficiarán directamente a las personas que accedan a la tabla por medios auditivos (por ejemplo un lector de pantalla o un PC automóvil), o a aquéllos que sólo visualicen una parte de la página cada vez (por ej. los usuarios ciegos o de escasa visión que utilicen un sistema auditivo o un dispositivo braille u otros usuarios de dispositivos con visualizadores pequeños, etc.). Ondoko egiaztapen-puntu hauek taula entzumen-bitartekoak (adibidez, pantaila-irakurgailua edo PC automobila) erabiliz eskuratzen duten pertsonei egiten diete mesede zuzenean, edo aldi bakoitzean orriaren zati bat soilik bistaratzen dutenen mesederako (erabiltzaile itsuak edo ikusmen urrikoak, entzumen-gailu bat edo braille gailu bat erabiltzen dutenak, edo bistaratzaile txikiak dituzten gailuen erabiltzaileak, etab.).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Pueden encontrarse en una situación en la que sus ojos, oídos o manos estén ocupados u obstaculizados (p. ej. conduciendo un automóvil, trabajando en un entorno ruidoso,...) Baliteke haien begiak, belarriak edo eskuak okupatuta edo oztopatuta izatea (adibidez, autoa gidatzen, ingurune zaratatsu batean lanean...).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Ostalaritza eta turismoa (30)
Como ya hemos comentado en apartados anteriores, las principales Compañías de alquiler de automóviles suelen formar parte de grandes multinacionales que a su vez suelen ser propietarias de otras destacadas empresas turísticas. Aurreko ataletan adierazi dugunez, multinazional handien parte izaten dira automobilak alokatzen dituzten konpainia nagusiak, eta multinazional horiek bestelako turismo-enpresa aipagarri batzuen jabe izaten dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Además, poseen amplias flotas de automóviles que renuevan cada poco tiempo ofreciendo los modelos más modernos y en perfecto estado. Gainera, maiz berritzen dituzten automobil-flota zabalak dituzte eta, beraz, modelorik modernoenak eskaintzen dituzte egoera ezin hobean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Profesionales en viajes de negocios que se desplazan a las ciudades en otro medio de transporte (avión o ferrocarril) y que necesitan el automóvil para los desplazamientos urbanos. Negozio-bidaiak egiten ari diren profesionalak, hirietara beste garraiobide batean joan ondoren (hegazkina edo trena), automobila behar dutenak hiri barruan ibiltzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Turistas que se desplazan a los núcleos turísticos sin automóvil propio y alquilan uno durante algunos días para realizar excursiones a los lugares próximos “a su aire”. Turismoguneetara automobil propiorik gabe joaten diren turistak; hurbil dauden tokietara txangoak beren kontura egiteko alokatzen dute automobila egun batzuetarako.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Grupos de amigos o familiares que viajan juntos y alquilan automóviles familiares o de mayor capacidad (de 9 a 12 plazas) para abaratar costes de viaje. Elkarrekin bidaiatzen duten lagun edo ahaide taldeak; automobil familiarrak edo edukiera handiagokoak (9-12 eserleku) alokatzen dituzte, bidaiaren kostuak merkatzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El transporte, que puede combinar autocar o automóvil con otros medios como barcos, trenes... Garraioa; autobusa edo automobila bestelako garraiobideekin konbina daiteke, esaterako itsasontziekin, trenekin…

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El medio de transporte suele ser el autocar, el minibús o el automóvil, pero no debemos olvidar que en ciudades de canales como, por ejemplo, Venecia o Ámsterdam, pueden utilizarse también barcos; y en zonas peatonales se contrata el traslado del equipaje a través de pequeños carritos. Horretarako, autobusa, minibusa edo automobila erabiltzen dira normalean, baina ezin dugu ahaztu kanalak dituzten hirietan, esaterako Venezian edo Amsterdamen, txalupak ere erabil daitezkeela; eta oinezkoentzako eremuetan orgatxoak kontratatzen dira fardelak garraiatzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los traslados pueden ser realizados en minibús o autocar cuando se trata de grupos, o en automóviles con conductor o taxis, cuando se trata de clientes individuales. Taldeak eramaten direnean, lekualdaketak minibusez edo autobusez egin daitezke; bezero bakarra eraman behar denean, berriz, gidaridun automobilak edo taxiak erabili ohi dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Medio de transporte básico para viajes combinados, en forma de circuitos terrestres o aeroterrestres en autocar o automóvil. Bidaia konbinatuetarako oinarrizko garraiobidea, autobus edo automobil bidezko lurreko edo aire eta lurreko zirkuitu gisa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Alquiler de automóvil con o sin conductor ofertado como servicio suelto. Automobila alokatzea, gidariarekin edo gidaririk gabe, zerbitzu solte gisa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (1)
b) Mecánico de automóviles. b) Automobilen mekanikaria.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Zehar-lerroa (16)
Los funcionamientos erróneos de estos grupos de componentes originan diferentes perturbaciones en la marcha del automóvil, tales como pérdida de potencia, emisión de humos negros, etc. Osagai-multzo horiek gaizki funtzionatzen badute, zenbait arazo sortzen dira automobilaren jardunean: potentzia-galera, ke beltza, etab.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Si no funcionan las chapaletas durante la marcha del automóvil tiene las siguientes consecuencias: Automobila martxan dela gontzek funtzionatzen ez badute, hauek dira ondorioak:

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La conexión en red más utilizada en la actualidad para ordenadores de control en el interior del automóvil es el CAN Bus. Ibilgailuetan, CAN Bus da, gaur egun, kontrol-ordenagailuetarako gehien erabiltzen den sareko konexioa.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Dentro de este sistema de inyección, hay algunos modelos de automóviles que carecen de circuito de retorno (figura 3.17). Injekzio-sistema honetan badira itzulera-zirkuiturik gabeko ibilgailu-modelo batzuk (3.17 irudia).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El número de revoluciones lo podemos observar en el analizador y, en la mayoría de los automóviles, en el cuadro de instrumentos de los mismos. Analizagailuan ikusten da biraketa-kopurua eta, automobil gehienetan, tresna-koadroan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Las pruebas se realizaron en automóviles de inyección con catalizador. Katalizatzailedun injekzioko zenbait automobiletan egin ziren probak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Este tipo de calentador ha sido especialmente desarrollado por NGK para facilitar al fabricante de automóviles el cumplimiento de las normas de gases de escape Euro IV y Euro V. Auto-fabrikatzaileei Euro IV eta Euro V arauak (ihes-gasei buruzkoak) betetzen laguntzeko berariaz egiten ditu berogailu hauek NGK-k,

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Los reguladores más empleados son los mecánicos, que basan su funcionamiento en los efectos de la fuerza centrífuga, y, dentro de estos, son los llamados de máxima-mínima los que tienen más aplicación en el campo del automóvil. Erreguladore mekanikoek (gehiena erabiltzen direnak) indar zentrifugoa dute funtzionamenduaren oinarri. Erreguladore horietatik, "maximokoak-minimokoak" deritzenak erabiltzen dira gehiena automobilgintzan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Identificarás distintos sobrealimentadores empleados en el automóvil. Automobiletan erabiltzen diren hainbat gainelikagailu bereizten ikasiko duzu

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Algunos modelos de automóviles utilizan turbocompresores de doble entrada de los gases de escape (de ahí su nombreTwin Scroll). Automobil-modelo batzuek ihes-gasetako sarrera bikoitzeko turbokonpresoreak erabiltzen dituzte (hortik datorkie, hain justu ere, izena:Twin Scroll).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Kimika (1)
De esta fracción se extrae el diésel utilizado en automóviles, buses y camiones. Frakzio horretatik erauzten da ibilgailuetan, autobusetan eta kamiotan erabiltzen den diesela.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
Las cosechadoras son siempre máquinas automóviles, por lo que (a diferencia de las procesadoras) se clasifican en función del número de elementos de trabajo: Biltzeko makinak ibilgailuak dira beti; hortaz, prozesatzaileak ez bezala, lan-elementu kopuruaren arabera sailkatzen dira:

Materiala: Nekazaritza

Irudia eta soinua (1)
Irrati digitalaren DAB estandarra (Digital Audio Broadcastin 1994an sortu zen, Eureka 147 izeneko proiektu europarraren esparruan; izan ere, proiektu haren harira, Irrati-difusioaren Europako Batasunak eta Europar Batasunak irrati-difusio digitaleko zerbitzuetarako estandar batzuk ezarri zituzten, aurreko tratamendu analogikoa hobetze aldera (hala nola seinalearen kalitatea hobetu zuten, kanal kopurua areagotu zuten, seinalearen interferentzia-arazoak gutxiagotu zituzten, eta gailu eramangarrietan –adibidez, automobiletako hargailuetan– seinalea hartzeko malgutasuna handitu zuten). El estándar de radio digital DAB o Digital Audio Broadcasting surge en 1994 gracias a un proyecto europeo denominado Eureka 147 por el que la Unión Europea de Radiodifusión y la Unión Euro­pea establecen unos estándares para realizar los servicios de radiodifusión digital, que incluía una serie de mejoras con respecto al tratamiento analógico anterior, como una mejor calidad de la señal, mayor número de canales, menos problemas de interferencias de la señal o una mejor flexibilidad a la hora de recepcionar la señal en aparatos portátiles como los que incorporan los sistemas de recepción de los automóviles.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx