Emaitzak: 22

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (7)
El síndrome de autismo es un trastorno generalizado del desarrollo. Autismoaren sindromea garapenaren asaldura orokorra da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El autismo: Autismoa:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Aunque en la escuela infantil no se suelen escolarizar niños con un «déficit profundo» o niños con «autismo», sí que se pueden encontrar múltiples grados de manifestación de la discapacidad a nivel intelectual. Haur-eskolan “urritasun handia” edo “autismoa” duten haurrak eskolatzen ez badira ere, hainbat mailatako adimen-urritasunak ikus ditzakegu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El síndrome de autismo puede ocurrir en niños de cualquier grupo étnico e ingreso familiar y afecta a 1 de cada 500 personas. Edozein talde etnikotako eta edozein familiatako haurrek izan dezakete autismoaren sindromea; 500 pertsonatik 1ek izan ohi du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El síndrome de autismo puede ocurrir en niños de cualquier grupo étnico e ingreso familiar y afezta a 1 de cada 500 personas. Edozein talde etnikotako eta edozein familiatako haurrek izan dezakete autismoaren sindromea; 500 pertsonatik 1ek izan ohi du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

No se conoce cuál es la patología que subyace en el autismo infantil. Ez dakigu zein den haurren autismoaren azpian dagoen patologia.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En cualquier caso, la aparición de los rasgos autistas antes de los 30 meses es un criterio importante para el diagnóstico del autismo, así como el hecho de que existe una alteración del lenguaje. Nolanahi ere, 30 hilabete egin baino lehen ezaugarri autistak agertzea irizpide garrantzitsua da autismoa diagnostikatzeko, baita haurrak hizkuntzaren nahastea izatea ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Zehar-lerroa (1)
Uno de los indicadores más significativos de deterioro psicológico, en el síndrome de hospitalismo, en el autismo, como en cierto grado de inhibición, está representado por la incapacidad de elegir y decidir sólo, de manipular y desarrollar acciones diferentes con los objetos. Ospitalismoaren sindromean, autismoan edo inhibizio-maila jakin batean, narriadura psikologikoaren adierazleetako bat da bakarrik hautatzeko edo erabakitzeko eta objektuak manipulatzeko eta haiekin zenbait ekintza egiteko ezintasuna.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Elektrizitatea eta elektronika (13)
Esta discapacidad está asociada a algunos síndromes (el más característico es el síndrome de Down) u otros trastornos generales del desarrollo como la parálisis cerebral, algunas modalidades de autismo, etc. Además, en muchos casos también conlleva complicaciones en salud como cardiopatías congénitas, problemas auditivos o visuales, alteraciones neurológicas, etc. Desgaitasun horrek erlazioa du zenbait sindromerekin (ezagunena Down sindromea da) edo garapeneko beste nahasmendu orokor batzuekin, hala nola garuneko paralisia, autismoko zenbait modalitate eta abar. Gainera, kasu askotan, osasuneko beste konplikazio batzuk izaten dituzte lotuta: sortzetiko kardiopatiak, entzuteko edo ikusteko arazoak, alterazio neurologikoak eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El autismo está clasificado como un trastorno generalizado del desarrollo y se manifiesta por alteraciones graves en las habilidades para la comunicación y para la interacción social. Garapenaren nahasmendu orokortu gisa sailkatuta dago autismoa eta alterazio larriak aurkeztu ohi ditu bai komunikaziorako eta bai eragin-truke sozialerako trebetasunetan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En cualquier caso, el rasgo más definitorio y común del espectro autista es la afectación en el área pragmática del lenguaje, es decir, de la capacidad de su uso comunicativo y la importancia del contexto en que se desarrolla. Edonola ere, autismoaren espektroko ezaugarri bereizgarriena eta ohikoena hizkuntzaren eremu pragmatikoaren afektazioa da, alegia, komunikatzeko ahalmenari eta komunikazio hori garatzeko testuinguruaren garrantziari dagokiona.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El método bimodal se usa especialmente para personas sordas, pero por su versatilidad se puede extender su utilidad a personas con deficiencias graves para expresarse (afasias, disfasias, etc.) o con trastornos generales en su desarrollo (especialmente autismos). Metodo bimodala gorrentzat bereziki erabiltzen da, baina erabilgarria izan daiteke, orobat, adierazpen-arazo larriak (afasia, disfasiak eta abar) dituzten pertsonentzat edo garapeneko nahasmendu orokorrak (autismoa, bereziki) dituztenentzat.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Está indicado para la adquisición del lenguaje en personas con graves trastornos de comunicación, autismo o trastornos profundos del desarrollo o, en general, personas que carecen de lenguaje, pero que son capaces de hacer gestos. Hizkuntza bereganatzeko egokia izan daiteke komunikazio-nahasmendu larriak, autismoa, garapenaren nahasmendu sakonen bat edo, oro har, hizkuntzarik ez duten, baina, aldiz, keinuak egiteko kapaz diren pertsonentzat.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Esta disfunción comunicativa es muy habitual en los trastornos del espectro autista. Komunikazio-disfuntzio hau oso ohikoa da autismoaren espektroko nahasmenduetan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Este sistema participa, en general, de las mismas consideraciones que el código SPC, por tanto, la población a la que va dirigida es similar: personas con ausencia total o parcial de lenguaje oral, individuos con discapacidad intelectual, con afasias, autismo, etc. Sistema horretaz, oro har, KSP kodeaz esandakoa aipa daiteke eta, beraz, populazio bertsuari zuzenduta dago: ahozko hizkuntza partzialki edo osorik erabili ezin duten pertsonak, desgaitasun intelektuala dutenak, afasiak dituztenak, autismoaren espektrokoak eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Con los años pasó a aplicarse a personas con dificultades para producir lenguaje hablado y en niños y niñas con psicosis y autismos. Urteen joanean, hizketa mintzatua igortzeko zailtasunak zituzten pertsonei eta psikosia eta autismoa zuten haurrei aplikatu zitzaien.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El comunicador personal adaptable es un programa informático de comunicación para personas con problemas graves de comunicación (autismo, trastornos neurológicos, discapacidades motoras, afasia), que utiliza pictogramas y locuciones de Arasaac. Komunikagailu pertsonal moldagarria komunikazio-arazo larriak (autismoa, nahasmendu neurologikoak, desgaitasun motorrak, afasia) dituzten pertsonentzat pentsatutako komunikaziorako programa informatiko bat da, Arasaac-en piktogramak eta esapideak erabiltzen dituena.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Pero, ¿sabían que las personas con autismo también tienen su propio lenguaje con el que relacionarse con los demás? Baina, ba al zenekiten autismoa duten pertsonek ere badutela beren hizkuntza propioa, gainerakoekin erlazionatu ahal izateko?

Materiala: Komunikazio alternatiboa