Emaitzak: 329

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (26)
Valoración nuevo PGC(Código de Comercio artículo 38.f) KPO berriaren balorazioa(Merkataritzako Kodea, 38. f. Artikulua)

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La reforma del artículo 202 de la Ley de Sociedades Anónimas establece que: Sozietate Anonimoen Legearen erreformako 202. artikuluak zera dio:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El nuevo Código de Comercio en sus artículos 36-37-38-38 bis y 39 modifica los criterios valorativos y los principios contables, al desaparecer el principio del registro y el carácter preferencial del principio de prudencia. Merkataritza Kode berriak, 36-37-38-38 bis eta 39. artikuluetan, balorazio-irizpideak eta kontabilitate-printzipioak aldatzen ditu; erregistroaren printzipioa desagertzen da eta zuhurtziaren printzipioak lehentasunezko izaera galtzen du.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La reforma del TRLSA artículo 213 establece lo siguiente: «Aplicación del resultado: SALTBren erreformak 213. artikuluan honako hau ezartzen du: «Emaitzaren aplikazioa:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El estado de flujos de efectivo no será obligatoriocuando se pueda formular balance y estado de cambios en el patrimonio neto abreviados (TRLSA artículo 175.4). Efektibo-fluxuen egoera ez da nahitaezkoa izangobalantzea eta ondare garbiko aldaketen egoera laburtua egin daitekeenean (SALTB, 175.4. artikulua).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Las empresas que formulen balance y estado de cambios en el patrimonio neto abreviados presentarán Memoria abreviada (TRSLA artículos 201-202) y no estarán obligadas a presentar informe de gestión. Balantzea eta ondare garbiko aldaketen egoera laburtuak egiten dituzten enpresek Memoria laburtua aurkeztuko dute (SALTB, 201. eta 202. artikuluak) eta ez dute kudeaketa-txostena aurkeztu beharrik.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La reforma de la Ley de Sociedades Anónimas, en su artículo 200, establece trece nuevos apartados mínimos que deben incluirse en la Memoria. Sozietate Anonimoen Legearen erreformak, 200. artikuluan, Memorian sartu beharreko gutxieneko hamahiru atal berri ezartzen ditu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

*www.noticias.juridicas.com, portal con artículos, enlaces, noticias y áreas temáticas sobre derecho administrativo, derecho laboral, derecho civil, etc. *, artikuluak, estekak, berriak eta gaikako atalak ditu administrazio-eskubideen, lan-eskubideen, eskubide zibilen eta abarren gainean.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Artículo 186 TRLSA. Ajustes por periodificación. SALTBko 186. artikulua. Periodokatzeagatiko doikuntzak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Una empresa que presentó sus estados financieros a auditar en el ejercicio 20X0 ofrece una garantía de asistencia de posventa de dos años en sus artículos. 20X0ko ekitaldian ikuskatzeko finantza-egoerak aurkeztu zituen enpresa batek saldu osteko bi urteko berme-laguntza eskaini du bere artikuluetan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (18)
La obligación de los trabajadores en materia de prevención de riesgos está regulada en el artículo 29 de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales 31/95. Laneko Arriskuen Prebentziorako 31/95 Legeko 29. artikuluak arautzen ditu arriskuen prebentzioari dagokionez langileek dituzten betebeharrak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Aunque poseen baja capacidad de operación aritmética y lógica y un escaso repertorio de órdenes diferentes, actualmente se emplean en pequeños circuitos de artículos de consumo (electrodomésticos, juegos de vídeo, etc.) Eragiketa aritmetiko eta logikoetarako gaitasun txikia eta instrukzio-katalogo murritza duten arren, kontsumo-artikuluen zirkuitu txikietan erabiltzen dira egun; adibidez, etxetresna elektrikoetan eta bideo-jokoetan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La consulta y participación de los trabajadores o sus representantes sobre las cuestiones a que se refiere este Real Decreto se realizarán de conformidad con lo dispuesto en la Ley de Prevención de Riesgos Laborales (artículo 18, apartado 2). Errege Dekretu horretako gaiei buruzko langileen edo ordezkarien kontsulta eta parte-hartzea Laneko Arriskuak Prebenitzeko Legean xedatutakoari jarraituz egingo da (18. artikulua, 2. atala).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ambas están basadas, a su vez, en el artículo 118, A, del Tratado CE, relativo a la seguridad y salud en el trabajo. Biak ere laneko segurtasunari eta osasunari buruzko EE Tratatuko 118, A artikuluan oinarritzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esta constituye la quinta Directiva específica prevista en el artículo 16 de la Directiva Marco 89/ 391/CEE, "relativa a la aplicación de medidas para promover la mejora de la seguridad y salud de los trabajadores en el trabajo". Direktiba hori “langileek lanean dituzten segurtasuna eta osasuna hobetzeko neurriak aplikatzeko” 89/ 391/EEE esparru-direktibako 16. artikuluan xedatutako 5. direktiba espezifikoa da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El artículo 19 de la NBE-CPI-96 incluye los siguientes locales y zonas como de riesgo especial: NBE-CPI-96 Arauaren 19. artikuluak honako lokal eta eremu hauek jotzen ditu arrisku berezikotzat:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La alimentación de los servicios de seguridad no implica necesariamente el disponer de un suministro complementario o de seguridad de los definidos en el artículo 10 del RBT, ya que se pueden utilizar otros sistemas como baterías de acumuladores con la autonomía de funcionamiento requerida. Segurtasun-zerbitzuak elikatzeko ez da ezinbestean Behe Tentsioari buruzko Erregelamenduaren 10. artikuluan zehaztutako hornidura osagarriren bat edo segurtasuneko horniduraren bat eduki behar; izan ere, beste sistema batzuk ere erabil ditzakegu, hala nola metagailu-bateriak, eskakizunen araberako funtzionamendu-autonomia dutenak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La definición de estos Servicios, así como la dependencia de determinar una de las opciones que hemos indicado para su desarrollo, está regulada en la Ley de Prevención de Riesgos Laborales 31/95 en sus artículos 30 y 31, así como en la Orden del 27 de junio de 1997, y R.D. 39/1997 de 17 de enero. Zerbitzu horiek nola zehaztu eta hori garatzeko aukeretako baten zehazpena Laneko Arriskuen Prebentziorako 31/95 Legeak arautzen du 30. eta 31. artikuluetan, baita 1997ko ekainaren 27ko Aginduak eta urtarrilaren 17ko 39/1997 EDk ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El incumplimiento por la organización por proyectos de sus obligaciones en materia de prevención de riesgos laborales dará lugar a las responsabilidades que están reguladas en el artículo 42 de dicha Ley. Proiektu-organizazioak lan-arriskuen prebentzioari dagokionez betebeharrak ez baditu betetzen lege horretako 42. artikuluan araututako erantzukizunak beteko dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los trabajadores estarán representados por los Delegados de Prevención ateniéndose a los artículos 35 y 36 de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales. Langileak prebentziorako ordezkariek ordezkatzen dituzte, Laneko Arriskuen Prebentziorako Legeko 35. eta 36. artikuluei jarraiki.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
Es por ello, que ETOSA, haciendo valer el poder disciplinario que otorga el artículo 58 del Estatuto de los Trabajadores (Real Decreto Legislativo 1/1995) y lo exigido en el Convenio Colectivo de la Construcción, tipifica su Régimen Interno de Sanciones en caso de incumplimiento en la adopción de medidas de seguridad por parte de los trabajadores. Hori dela eta, ETOSAk bere Zigorren Barne Araudia prestatu du langileek segurtasun-neurriak betetzen ez dituzten kasuetarako, Langileen Estatutuaren 58. artikuluak (Legegintzako 1/1995 Errege Dekretua) ematen duen diziplinazko ahalmena eta Eraikuntzako Hitzarmen Kolektiboan eskaturikoa gauzatuz.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (12)
Cuando, por las especiales características de la máquina, las operaciones a que se refiere este artículo no puedan realizarse en las condiciones a), b) y c) podrá prescindirse de éstas, adoptándose las medidas convenientes para que dichas operaciones se lleven a efecto sin peligro para el personal. Makinaren ezaugarri bereziak direla eta, artikulu honetan aipatutako operazioak a), b) eta c) baldintzetan egin ezin badira, baldintzak alde batera utzi ahal izango dira, baldin eta behar besteko neurriak hartzen badira operazioak langileentzako inolako arriskurik gabe egiteko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Las latas para bebidas y artículos de gran producción incluyen el planchado en sus procesos para economizar en el uso de material. Edarien latek eta produkzio handiko gaiek lisaketa sartzen dute beren prozesuetan, materialaren erabileran aurrezteko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El estirado de alambre es un proceso industrial importante que provee materia prima para productos comerciales como cables de acero, cables eléctricos, alambre para cercas, carros para supermercados, varillas para producir clavos, tornillos, remaches, resortes, así como para otros artículos de ferretería. Hainbat produktu komertzialetarako (altzairuzko kableak, kable elektrikoak, ataketarako alanbrea, supermerkatuetarako orgak, iltzeak, torlojuak, errematxeak, malgukiak) eta burdineriako beste artikulu batzuetarako lehengaiak ematen dituen prozesu industrial garrantzitsua da alanbreen tenkaketa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esa gran inversión requiere que los laminadores se usen para la producción en grandes cantidades de artículos estándar. Inbertsio handi horrek eskatzen du ijezteko makinak artikulu estandar kopuru handiak produzitzeko erabiltzea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

De acuerdo con lo señalado en el artículo 1 de este reglamento y con lo previsto en el párrafo anterior, las infracciones al mismo cometidas por los usuarios que actúen como empresarios en el ámbito de las relaciones laborales tendrán la consideración de infracciones laborales, a los efectos del artículo 57 del estatuto de los trabajadores, del Real Decreto 2347/1985, de 4 de diciembre, que desarrolla dicho artículo, y del Real Decreto 1860/1975, siéndoles por tanto de aplicación tal normativa en lo referente a infracciones y sanciones. Araudi honen 1. artikuluan ezarritakoaren eta aurreko paragrafoan aurreikusitakoaren arabera, lan-harremanen eremuan enpresaburu gisa jarduten duten erabiltzaileek egindako arau-hausteak lan-arloko arau-haustetzat hartuko dira; hain zuzen ere, arau hauei dagozkien arau-haustetzat: langileen estatutuaren 57. artikulua, 57. artikulu hori garatzen duen abenduaren 4ko 2347/1985 Errege Dekretua, eta 1860/1975 Errege Dekretua. Beraz, arau-hauste eta zehapenen arloan, araudi horiek aplikatuko dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Independientemente de las exigencias de seguridad que se incluyan en las ITC de este reglamento, las máquinas y elementos de máquinas incluidos en el mismo cumplirán las reglas generales de seguridad que se indican en los artículos siguientes. Araudi honen ITCetan bildutako segurtasun-eskakizunak alde batera utzi gabe, araudian sartzen diren makinek eta makinen elementuek hurrengo artikuluetako segurtasun-arau orokorrak bete behar dituzte.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Cuando, como consecuencia de su actuación, la inspección de Trabajo y Seguridad Social tuviese conocimiento de situaciones que pudieran dar lugar a la adopción de las medidas previstas en este artículo y en el artículo 17.3 de esta norma, lo pondrá en conocimiento del centro directivo competente del Ministerio de Industria y Energía. Lan eta Gizarte Segurantzako ikuskatzailetzak, bere jarduna betez, artikulu honetan eta arau honetako 17.3 artikuluan aurreikusitako neurriak hartzea eragin dezaketen egoeren berri izaten duenean, Industria eta Energia Ministerioko zuzendaritza-zentro eskudunari jakinaraziko dio.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

c) mediante la correspondiente homologación realizada por el centro directivo del Ministerio de Industria y Energía competente en Seguridad industrial de acuerdo con lo indicado en el artículo siguiente, c) Industria-segurtasunaren eremuan eskuduna den Industria eta Energia Ministerioko zuzendaritza-zentroak egindako homologazioaren bidez, betiere hurrengo artikuluan adierazitakoari jarraiki.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En estos casos se prohíbe la fabricación para el mercado interior y la venta, importación o instalación en cualquier parte del territorio nacional de las máquinas, elementos o sistemas de protección que no correspondan a tipos ya homologados o carezcan de la documentación acreditativa de haberse efectuado en los mismos la conformidad de la producción a que se refiere el artículo quinto. Kasu hauetan, aldez aurretik homologatuta ez badaude, edo bosgarren artikuluan aipatzen den produkzio-adostasuna dutela egiaztatzen duen ziurtagiririk ez badute, ezin izango dira makina, elementu eta babes-sistemak fabrikatu barne-merkaturako, ezta saldu, inportatu edo instalatu ere, lurralde nazionalaren ezein tokitan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

silicatos que se utilizan para la producción de artículos de barro, por ejemplo: buztinezko artikuluak egiteko erabiltzen diren silikatoak; adibidez:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (1)
En la línea 4 comprobamos si el usuario ha pasado algún artículo, desde el formulario. 4. lerroan, erabiltzaileak formulariotik elementuren bat pasatu duen egiaztatzen dugu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (9)
Sobre ellas colocaremos los artículos de mayor uso, como los pinceles, los lapiceros y las esponjas, mientras que dejaremos sobre la mesa debajo del espejo los útiles de segundo orden, como las sombras de ojos, los labiales, etc. Mahai horien gainean gehien erabiltzen ditugun tresnak (pintzelak, arkatzak eta belakiak) jarriko ditugu, eta ispilu azpiko mahaiaren gainean, berriz, gutxiago erabiltzen ditugunak (begietako eta ezpainetako itzalak, etab.).

Materiala: Elektroestetika

También será recomendable considerar la utilización de un solo uso por cliente de las esponjas de espuma para maquillaje de fondo que, a pesar de que es un artículo susceptible de ser lavado y esterilizado, es de precio asequible por lo que se puede tener en cuenta esta norma de uso. Horietaz gainera, komenigarria izan daiteke bezero batekin bakarrik erabiltzea makillaje-oinarria emateko apar-belakiak, garbitu eta esterilizatu daitezkeen arren, merke samarrak baitira.

Materiala: Elektroestetika

Además de la circunstancia de que damos a estos artículos un uso generalizado, con aplicación entre distintos clientes, y no particularizado como ocurre cuando el maquillaje y el equipo es de utilización personal, hace que sea prioritario observar unas normas básicas y elementales de higiene y desinfección para evitar la propagación o reinfección de ciertas afecciones patológicas. Tresna horien erabilera orokorra denez (hainbat bezerorekin erabiltzen dira, norberaren makillaje eta tresnak ez bezala), higiene- eta desinfekzio-arau batzuk bete behar dira, afekzio patologikorik ez zabaltzeko edo kutsatzeko.

Materiala: Elektroestetika

Los artículos o productos más comunes que encontraremos en el comercio de material de maquillaje artístico son las barras de color intenso y concentrado de textura cerosa, escarchas de poliester, geles que llevan en suspensión lentejuelas o pailletes, sprays con lentejuelas y de colores vivos, colores fluorescentes, colores acuarelables de efectos metalizados, pigmentos brillantes, que son productos en forma de polvo libre de colores vivos y de gran luminosidad, etc. Hauek dira makillaje artistikoaren merkatuan aurkituko ditugun artikulurik edo produkturik arruntenak: kolore biziko barra trinkoak, argizari-testurakoak; poliesterrezko antzigarra; lentejuelak dituzten gelak; lentejuelak dituzten sprayak, kolore bizikoak, kolore fluoreszentekoak, efektu metalizatuko kolore akuarelagarriak, pigmentu distiratsuak (hauts libreko produktuak, kolore bizikoak eta argitasun handikoak), etab.

Materiala: Elektroestetika

Las pestañas postizas son un artículo de gran utilidad para el maquillador ya que se pueden conseguir muy variados efectos con ellas debido a la gran variedad existente de largos, colores y materiales. Betile artifizialak oso erabilgarriak dira makillatzailearentzat, askotariko efektuak ematen baitituzte; izan ere, luzera, kolore eta material askotakoak daude.

Materiala: Elektroestetika

Algunos de los artículos que utilizan los artistas plásticos encuentran su sitio en el maletín de maquillaje. Artista plastikoek erabiltzen dituzten zenbait tresna makillajean ere erabiltzen dira.

Materiala: Elektroestetika

No es necesario decir que los colores son igualmente variadísimos, como ya voy comentando con casi todos los artículos que van enumerados, pero, al igual que ocurre con los delineadores y lapiceros, de nuevo diré que los que resultan siempre imprescindibles en el equipo son las de color negro y marrón. Kasu honetan ere kolore ugari dago, orain arteko produktu ia guztietan aipatu dudan moduan. Baina, delineatzaileekin eta arkatzekin gertatzen den moduan, ezinbestekoak beltzak eta marroiak dira.

Materiala: Elektroestetika

Las sombras de ojos en polvo son un artículo estrella en el trabajo de cualquier tipo de maquillaje, puesto que es éste por excelencia el producto que verdaderamente dota de color la zona más importante del rostro, permitiendo hacer diversos efectos de contraste tanto en lo que se refiere al relieve y forma de los ojos, como en el juego de armonías entre distintas tonalidades. Hautsezko begi-itzalak makillaje orotako produktu izarra dira, aurpegiko eremu garrantzitsuenari kolorea ematen baitie. Horien bidez, hainbat kontraste-efektu lor daitezke begien erliebeari eta formari dagokienez, eta zenbait tonuren arteko harmonia-jolasak ere egin daitezke.

Materiala: Elektroestetika

Para tener una buena iluminación en el gabinete de maquillaje debemos tener algún conocimiento sobre la variedad de lámparas de que se pueden disponer ya que, en la mayoría de las ferreterías e incluso en los comercios dedicados a artículos de electricidad, sólo tienen en venta un tipo de lámpara (de tungsteno) o incluso fluorescentes de color blanco que tiene poco rojo en su espectro, por lo que son las proporciones amarillas y verdes las que predominan. Makillaje-kabinetean argi egokia edukitzeko, jakin beharra daukagu zer aukera dagoen lanparatan. Izan ere, burdindegi eta elektrizitate-denda gehienetan lanpara mota bakarra dute (tungstenozkoa), edo fluoreszente zuriakgorri gutxi dute espektroaneta horietan proportzio horiak eta berdeak dira nagusi.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (4)
¿En que medida ayuda a entender el contenido del artículo periodístico a que acompaña? Zein neurritan da lagungarria haiekin batera doan kazetaritzako artikulua ulertzeko?

Materiala: Irudia

Es autor de diversos artículos acerca de técnicas de grabación magnética de sonido. Soinuaren grabazio magnetikorako teknikei buruzko hainbat artikulu idatzi ditu.

Materiala: Irudia

Hemos visto en la primera parte de este capítulo, a través del artículo de Jim Kashisian, cómo funciona y cuáles son los conceptos fundamentales de la grabación en disco duro. Disko gogorreko grabazioak nola funtzionatzen duen eta zertan oinarritzen den ikusi dugu kapitulu honen lehenengo atalean, Jim Kashisian-en artikuluaren bidez.

Materiala: Irudia

He leído que alguien ha dicho exactamente lo mismo en un artículo que describe el trabajo en Hollywood. Irakurri dudanez, norbaitek gauza bera esaten du Hollywoodeko lana deskribatzen duen artikulu batean.

Materiala: Irudia

Gizarte eta kultura zerbitzuak (20)
Tal como señala la Constitución en su artículo 137, el Estado se organiza en comunidades autónomas (CCAA), provincias y municipios. Konstituzioaren 137. artikuluak dioen bezala, autonomia-erkidegoka, probintziaka eta udalerrika dago antolatuta estatua.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Este programa plurianual tiene por objetivo promocionar y apoyar la cooperación cultural en el patrimonio cultural común de los Estados miembros, atendiendo al artículo 151 del Tratado de la Unión. Hainbat urtetarako programa honen helburua zera da: kultura-lankidetza sustatzea eta laguntzea EBko Estatu kideen kultura-ondare komuna babesteko, EBko Itunaren 151. artikuluari jarraituz.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el ordenamiento territorial, la Administración estatal es la que tiene competencias exclusivas de carácter centralizador y de proyección sobre todo el Estado, en las materias enumeradas en el artículo 149 de la Constitución Española. Lurralde-antolamenduaren ikuspegitik, estatuko administrazioak eskumen esklusiboak ditu estatu osoan Espainiako Konstituzioaren 149. artikuluan zerrendatutako gaietan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Básicamente, las competencias de la Administración central en temas relativos a la cultura vienen definidas en el artículo 149 de la Constitución Española: Administrazio zentralak kulturaren alorrean dituen eskumenak Espainiako Konstituzioaren 149. artikuluak definitzen ditu, neurri handi batean:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el artículo 148 de la Constitución quedan recogidas las materias que podrán ser asumidas por las comunidades autónomas, entre las que destacan por su relación con las políticas culturales: la gestión, promoción y difusión de museos, bibliotecas, conservatorios de música, patrimonio monumental, fomento de la cultura, turismo y adecuada utilización del ocio. Konstituzioaren 148. artikuluan daude jasota autonomia-erkidegoek beren gain har ditzaketen gaiak; kultura-politikekin duten erlazioa kontuan harturik, hauek dira nabarmenenak: museo, liburutegi, musika-kontserbatorio eta monumentu-ondarearen kudeaketa, sustapena eta hedapena; kulturaren eta turismoaren sustapena; eta aisiaren erabilera egokia.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Artículo 11. 11. artikulua.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Artículo 18 . 18. artikulua.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Identifica y comenta los artículos del estatuto de autonomía de tu comunidad autónoma que recojan de alguna manera el reconocimiento de los derechos culturales. Identifikatu eta komentatu kultura-eskubideak nolabait aitortzen dituen zure autonomia-erkidegoko autonomia-estatutuaren artikuluak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En esta actividad debatiréis sobre la situación del estado de bienestar en Europa y las amenazas a las que se ve sometido por la crisis actual, a partir de la lectura de artículos relacionados al respecto. Jarduera honetan Europako ongizate-estatuaren egoeraz eta gaur egungo krisiak ongizate-estatuan eragin dituen arazoez eztabaidatuko duzue, gaiarekin zerikusia duten artikulu batzuk irakurri ondoren.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Podéis buscar diferentes artículos en la prensa diaria y por Internet. Egunkarietan eta Interneten bila ditzakezue artikuluak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (2)
Dependiendo del artículo que se desee, se desarrolla el diseño, la proporción de la fibra y la estructura de la tela. Nahi den artikuluaren arabera garatzen dira diseinua, zuntzaren tamaina eta ehunaren egitura.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Estos agentes no se consideran en el presente artículo debido a sus aplicaciones farmacéuticas singulares, si bien se dispone de referencias adecuadas. Agente horiek ez dira artikulu honetan jaso haien farmazia-aplikazio bitxiak dituztelako, erreferentzia egokiak izan arren.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (5)
En el artículo 5 del Reglamento CEE 834/2007 se indica que dentro de las Normas de producción está: CEE 834/2007 Araudiaren 5. artikuluan adierazten denez, produkzio Arauen barruan hauxe jasotzen da:

Materiala: Nekazaritza

DENOMINACIONES DE ORIGEN PROTEGIDAS (DOP) e INDICACIONES GEOGRAFICAS PROTEGIDAS (IGP) -> REGLAMENTO (CE) Nº 510/2006 (Artículo 11: Verificación del cumplimiento del pliego de condiciones) y REGLAMENTO (CE) Nº 509/2006 (Artículo 15: Verificación del cumplimiento del pliego de condiciones). JATORRI DEITURA BABESTUAK (JDB) eta ADIERAZPEN GEOGRAFIKO BABESTUAK (AGB) -> 510/2006 (EE) ERREGELAMENDUA (11. artikulua: Baldintzen agiria betetzearen egiaztapena) eta 509/2006 (EE) ERREGELAMENDUA (15. artikulua: Baldintzen agiria betetzearen egiaztapena).

Materiala: Nekazaritza

ETIQUETADO FACULTATIVO DE VACUNO-> REGLAMENTO (CE) Nº1760/2000 (Artículo 16) del Parlamento Europeo y del Consejo, que establece un sistema de identificación y registro de los animales de la especie bovina y relativo al etiquetado de la carne de vacuno y de los productos a base de carne de vacuno y por el que se deroga el Reglamento(CE) Nº 820/97 del Consejo. BEHI AZIENDAREN HAUTAZKO ETIKETATZEA -> 1760/2000 (EE) ERREGELAMENDUA (16. artikulua), Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, behi aziendako animaliak identifikatu eta erregistratzeko sistema bat ezartzen duena, behi haragia eta behi haragiz egindako produktuak etiketatzeari buruz diharduena, eta Kontseiluaren 820/97 (EE) Erregelamendua indargabetzen duena.

Materiala: Nekazaritza

DENOMINACIONES DE ORIGEN VÍNICAS-> REGLAMENTO (CE) Nº 479/2008 (Artículo 48: Comprobación del cumplimiento del pliego de condiciones). ARDOAREN JATORRI DEITURAK -> 479/2008 (EE) ERREGELAMENDUA (48. artikulua: Baldintzen agiria betetzearen egiaztapena).

Materiala: Nekazaritza

BEBIDAS ESPIRITUOSAS-> REGLAMENTO (CE) Nº 110/2008 (Artículo 22: Verificación del respeto de las especificaciones del expediente técnico. EDARI DESTILATUAK -> 110/2008 (EE) ERREGELAMENDUA (22. artikulua: Espediente teknikoan jasotako zehaztapenak betetzearen egiaztapena).

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (6)
Se pueden realizar talleres sobre reciclaje, transformando artículos encontrados en la playa en esculturas,collages, etc., jornadas de puertas abiertas de distintos departamentos en las que se muestran las actividades realizadas con relación al cuidado medioambiental y a la optimización de recursos. Birziklatzeari buruzko lantegiak egin daitezke, hondartzan aurkitutako objektuekin eskulturak,collageaketa abar eginez; eta jardunaldi irekiak ere egin daitezke sailek ingurumena zaintzeko eta baliabideak optimizatzeko egiten dituzten ekimenak erakusteko.

Materiala: Animazio turistikoa

lTalleres con objetos cortantes, artículos de cristal, etc. lLantegiak objektu zorrotzekin, kristalezko objektuekin, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Relación detallada y ordenada de los artículos que tenemos en un determinado momento. Une jakin batean ditugun elementuen zerrenda zehatz eta ordenatua.

Materiala: Animazio turistikoa

lLa primera, denominada como “artículo”, lleva el nombre del artículo que estamos inventariando. lLehenengoa “elementua”rena da, eta inbentariatzen ari garen elementuaren izena izaten du.

Materiala: Animazio turistikoa

Realiza un inventario de los artículos que sueles traer a clase. Egin ikasgelara ekarri ohi dituzun objektuen inbentario bat.

Materiala: Animazio turistikoa

El coste de un artículo se puede prorratear a lo largo de más o menos meses, pero al final se distribuirá en el tiempo el gasto total. Elementu baten kostua hilabete gehiagoan edo gutxiagoan hainbanatu daiteke, baina gastu totala beti banatuko da denboran.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (4)
Además, si el asesor observa que el cliente necesita información adicional se ampliarán las explicaciones o se le proporciona algún artículo interesante sobre esa materia. Horrez gainera, aholkulariak ikusten badu bezeroak informazio gehiago behar duela, azalpenak areagotuko ditu edo gai hori lantzen duen artikulu interesgarriren bat emango zaio.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es un lenguaje formal en el que el estilo narrativo estará en función de los diferentes géneros periodísticos; crónica, actualidad, sucesos, artículos de opinión, etc., determinarán el uso dedistintos recursos estilísticos. Hizkuntza formal bat da, eta narrazio-estiloa kazetaritza-generoen arabera aukeratuko da: kronika, gaurkotasuna, gertakariak, iritzi-artikuluak eta abar. Horiek zehaztuko dute zer baliabide estilistiko aukeratu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Otra labor frecuente en los gabinetes de prensa es la redacción de textos dirigidos a los medios de comunicación como lo son cartas, dosieres, informes, artículos prerredactados, reportajes, revista de prensa, nota de prensa o comunicado de prensa. Prentsa-kabineteen ohiko beste lan bat zera izaten da, komunikabideei zuzendutako testuak idaztea, hala nola gutunak, dosierrak, txostenak, artikuluak, erreportajeak, prentsa-aldizkariak, prentsa-oharrak edo prentsa-komunikatuak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El diario El País publicaba recientemente un artículo titulado «La muerte delcurriculum vitae» El Paísegunkariak «La muerte delcurriculum vitae» izeneko artikulu bat argitaratu zuen.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (45)
Carretería, artículos de Orgategiko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Caucho, artículos de Kautxuzko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Caucho, venta de artículos de Kautxuzko produktuak, salmenta

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cera, artículos de Argizarizko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cera, venta de artículos de Argizarizko produktuak, salmenta

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cerámica, artículos de Zeramikazko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cestería, venta de artículos de Saskigintzako produktuak, salmenta

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Chapa, artículos de Txapazko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Corcho, artículos de Kortxozko produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cuero sintético, artículos de Larru sintetikoa, produktuak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (47)
La Constitución Española de 1978 reconoce el principio de igualdad y no discriminación, y hace referencia a dicho principio en varios de sus artículos: Espainiako 1978ko Konstituzioak berdintasunaren eta diskriminaziorik ezaren printzipioa onartzen du, eta zenbait artikulutan aipatzen du printzipio hori:

Materiala: Sistemen integrazioa

●El artículo 4.2 contempla como derecho básico de los trabajadores “no ser discriminados directa o indirectamente para el empleo, o una vez empleados, por razones de sexo”. ●4.2 artikuluak jasotzen du, langileen oinarrizko eskubide gisa, «enplegurako (...) eta, enplegatu ondoren, sexuagatik (...), bereizkeriarik ez jasateko eskubidea».

Materiala: Sistemen integrazioa

●El artículo 17 constituye el precepto marco en materia de prohibición de discriminación en las relaciones laborales. ●17. artikulua lan-harremanetan diskriminazioa debekatzearen arloko esparru-agindua da.

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A continuación se reproducen los artículos 5, 6 y 8 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres: Jarraian, Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5, 6 eta 8. artikuluak jasoko ditugu:

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Los artículos 5 y 6 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres hacen referencia a la igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo, por un lado, y a la discriminación directa e indirecta por otro. Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5 eta 6. artikuluek, batetik, tratu- eta aukera-berdintasuna aipatzen dute, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan, eta, bestetik, zuzeneko eta zeharkako diskriminazioa.

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El artículo 7.2 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres define el acoso por razón de sexo como cualquier comportamiento realizado en función del sexo de una persona, con el propósito o el efecto de atentar contra su dignidad y de crear un entorno intimidatorio, degradante u ofensivo. Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 7.2 artikuluaren arabera, sexuan oinarritutako jazarpena da pertsona jakin baten sexuarekin zerikusia duen edozein jokabide, xede nahiz ondore dituena pertsonaren duintasunaren aurka egitea eta larderiakoa, apalesgarria eta ofentsakoa den ingurua sortzea.

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✓Ley sobre Infracciones y Sanciones en el Orden Social, artículo 8.12: ✓Lan-arloko Arau-hauste eta Zehapenei buruzko Legea, 8.12 artikulua:

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n El artículo 7.2 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres define el acoso por razón de sexo como cualquier comportamiento realizado en función del sexo de una persona, con el propósito o el efecto de atentar contra su dignidad y de crear un entorno intimidatorio, degradante u ofensivo. n Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 7.2 artikuluaren arabera, sexuan oinarritutako jazarpena da pertsona jakin baten sexuarekin zerikusia duen edozein jokabide, xede nahiz ondore dituena pertsonaren duintasunaren aurka egitea eta larderiakoa, apalesgarria eta ofentsakoa den ingurua sortzea.

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El título IV, capítulo II, artículo 41.1 dice así: Hau dio IV. tituluaren II. kapituluko 44.1 artikuluak:

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Ostalaritza eta turismoa (26)
Leer el siguiente artículo y extraer conclusiones. Irakurri artikulu hau, eta atera ondorioak.

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Leer atentamente el siguiente artículo y analizarlo en el aula mediante un debate abierto. Irakurri arretaz artikulu hau, eta egin eztabaida irekia ikastaldean, aztertzeko.

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Porque según la definición de trazabilidad que recoge el artículo 3 del Reglamento CE  n.º 178/2002, se considera prerrequisito imprescindible para poder llevar a cabo la implantación de un sistema de APPCC. 178/2002 (EE) Erregelamenduaren 3. artikuluan trazabilitateaz ematen den definizioan, ezinbesteko baldintzatzat hartzen delako AKPKA sistema bat ezarri ahal izateko.

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Código de los artículos para las fichas informatizadas. Fitxa informatizatuetarako, produktuen kodeak.

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Las técnicas de gestión del stock se aplican para conocer el volumen de salidas o ventas de cada producto o artículo durante un periodo de tiempo programado (día, semana, mes, campaña de ventas, etc.) y solicitar al proveedor los artículos necesarios y así no tener tanto capital inmovilizado en el almacén. Stockak kudeatzeko tekniken bidez, programatutako aldi batean (eguna, astea, hilabetea, salmenta-kanpaina, etab.) produktu batek izan duen irteera- edo salmenta-bolumena jakin daiteke, eta horri esker, beharrezko produktuak soilik eska dakizkioke hornitzaileari, biltegian gordetako kapital ibilgetuaren kantitatea handia izan ez dadin.

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Bajas: por rotura, deterioro, extravío, etc., corresponden a artículos que no se pueden vender; en la ficha se registran como una salida al precio de coste de la correspondiente. En ocasiones es difícil conocer a qué partida o compra pertenece, cuando esto ocurre los productos que se dan de baja se registran al precio PMP o FIFO/PEPS que les corresponda en el momento de la anotación. Bajak. Saldu ezin diren produktuak dira, hautsi, hondatu, galdu edo abar egin direlako. Irteera gisa erregistratzen dira fitxan, dagokion kostu-prezioan. Zenbaitetan, ordea, ez da erraza jakitea zer saili edo erosketari dagokion. Halakoetan, baja emandako produktuak idazteko unean dagokien BBPHrekin edo FIFOrekin erregistratzen dira.

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Definición de los artículos divididos en grupos y precios. Produktuen sailkapena multzotan, definizioak eta prezioak.

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Introducción de artículos mediante imágenes. Produktuak sartzea, irudiekin.

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Posibilidad de dejar ticket abierto para introducir más artículos. Txartela irekita uzteko aukera, produktu gehiago eransteko.

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Inventario por almacén, lista de artículos en sus estados de stock. Biltegi bakoitzaren inbentarioa, produktuen zerrendak eta stock-egoerak zehaztuz.

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