El nuevo Código de Comercio en sus artículos 36-37-38-38 bis y 39 modifica los criterios valorativos y los principios contables, al desaparecer el principio del registro y el carácter preferencial del principio de prudencia.
Merkataritza Kode berriak, 36-37-38-38 bis eta 39. artikuluetan, balorazio-irizpideak eta kontabilitate-printzipioak aldatzen ditu; erregistroaren printzipioa desagertzen da eta zuhurtziaren printzipioak lehentasunezko izaera galtzen du.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
La reforma del TRLSA artículo 213 establece lo siguiente: «Aplicación del resultado:
SALTBren erreformak 213. artikuluan honako hau ezartzen du: «Emaitzaren aplikazioa:
Materiala: Kontu-ikuskaritza
El estado de flujos de efectivo no será obligatoriocuando se pueda formular balance y estado de cambios en el patrimonio neto abreviados (TRLSA artículo 175.4).
Efektibo-fluxuen egoera ez da nahitaezkoa izangobalantzea eta ondare garbiko aldaketen egoera laburtua egin daitekeenean (SALTB, 175.4. artikulua).
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Las empresas que formulen balance y estado de cambios en el patrimonio neto abreviados presentarán Memoria abreviada (TRSLA artículos 201-202) y no estarán obligadas a presentar informe de gestión.
Balantzea eta ondare garbiko aldaketen egoera laburtuak egiten dituzten enpresek Memoria laburtua aurkeztuko dute (SALTB, 201. eta 202. artikuluak) eta ez dute kudeaketa-txostena aurkeztu beharrik.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
La reforma de la Ley de Sociedades Anónimas, en su artículo 200, establece trece nuevos apartados mínimos que deben incluirse en la Memoria.
Sozietate Anonimoen Legearen erreformak, 200. artikuluan, Memorian sartu beharreko gutxieneko hamahiru atal berri ezartzen ditu.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
*www.noticias.juridicas.com, portal con artículos, enlaces, noticias y áreas temáticas sobre derecho administrativo, derecho laboral, derecho civil, etc.
*, artikuluak, estekak, berriak eta gaikako atalak ditu administrazio-eskubideen, lan-eskubideen, eskubide zibilen eta abarren gainean.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
artículos 90, 91.1 y 91.2 de la Ley del IVA: Tipo general = 16% se aplica a todas las
La obligación de los trabajadores en materia de prevención de riesgos está regulada en el artículo 29 de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales 31/95.
Laneko Arriskuen Prebentziorako 31/95 Legeko 29. artikuluak arautzen ditu arriskuen prebentzioari dagokionez langileek dituzten betebeharrak.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Tiene aprobadas técnicas de seguridad equivalentes(Art. 23 apartado 3b) del Reglamento), oestá autorizada la excepción del cumplimiento de determinadas prescripciones del Reglamento con medidas de seguridad alternativas(Art. 24 del Realamento)
Segurtasun-teknika baliokideak onartu ditu (Araudiaren 23. artikulua, 3.b) atala) edo Araudiko zenbait preskripzio betetzeko salbuetsita dago bestelako segurtasun-neurriak erabiltzen dituelako (Araudiaren 24. artikulua).
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Artículo 3. Obligaciones generales del empresario
3. artikulua - Enpresarien betebehar orokorrak
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Artículo 6 - Consulta y participación de los trabajadores
6. artikulua - Langileen kontsulta eta parte-hartzea
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
La consulta y participación de los trabajadores o sus representantes sobre las cuestiones a que se refiere este Real Decreto se realizarán de conformidad con lo dispuesto en la Ley de Prevención de Riesgos Laborales (artículo 18, apartado 2).
Errege Dekretu horretako gaiei buruzko langileen edo ordezkarien kontsulta eta parte-hartzea Laneko Arriskuak Prebenitzeko Legean xedatutakoari jarraituz egingo da (18. artikulua, 2. atala).
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Ambas están basadas, a su vez, en el artículo 118, A, del Tratado CE, relativo a la seguridad y salud en el trabajo.
Biak ere laneko segurtasunari eta osasunari buruzko EE Tratatuko 118, A artikuluan oinarritzen dira.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Artículo 1 - Objeto
1. artikulua - Helburua
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Esta constituye la quinta Directiva específica prevista en el artículo 16 de la Directiva Marco 89/ 391/CEE, "relativa a la aplicación de medidas para promover la mejora de la seguridad y salud de los trabajadores en el trabajo".
Direktiba hori “langileek lanean dituzten segurtasuna eta osasuna hobetzeko neurriak aplikatzeko” 89/ 391/EEE esparru-direktibako 16. artikuluan xedatutako 5. direktiba espezifikoa da.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
El artículo 19 de la NBE-CPI-96 incluye los siguientes locales y zonas como de riesgo especial:
NBE-CPI-96 Arauaren 19. artikuluak honako lokal eta eremu hauek jotzen ditu arrisku berezikotzat:
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
La alimentación de los servicios de seguridad no implica necesariamente el disponer de un suministro complementario o de seguridad de los definidos en el artículo 10 del RBT, ya que se pueden utilizar otros sistemas como baterías de acumuladores con la autonomía de funcionamiento requerida.
Segurtasun-zerbitzuak elikatzeko ez da ezinbestean Behe Tentsioari buruzko Erregelamenduaren 10. artikuluan zehaztutako hornidura osagarriren bat edo segurtasuneko horniduraren bat eduki behar; izan ere, beste sistema batzuk ere erabil ditzakegu, hala nola metagailu-bateriak, eskakizunen araberako funtzionamendu-autonomia dutenak.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (1)
Es por ello, que ETOSA, haciendo valer el poder disciplinario que otorga el artículo 58 del Estatuto de los Trabajadores (Real Decreto Legislativo 1/1995) y lo exigido en el Convenio Colectivo de la Construcción, tipifica su Régimen Interno de Sanciones en caso de incumplimiento en la adopción de medidas de seguridad por parte de los trabajadores.
Hori dela eta, ETOSAk bere Zigorren Barne Araudia prestatu du langileek segurtasun-neurriak betetzen ez dituzten kasuetarako, Langileen Estatutuaren 58. artikuluak (Legegintzako 1/1995 Errege Dekretua) ematen duen diziplinazko ahalmena eta Eraikuntzako Hitzarmen Kolektiboan eskaturikoa gauzatuz.
Cuando, por las especiales características de la máquina, las operaciones a que se refiere este artículo no puedan realizarse en las condiciones a), b) y c) podrá prescindirse de éstas, adoptándose las medidas convenientes para que dichas operaciones se lleven a efecto sin peligro para el personal.
Makinaren ezaugarri bereziak direla eta, artikulu honetan aipatutako operazioak a), b) eta c) baldintzetan egin ezin badira, baldintzak alde batera utzi ahal izango dira, baldin eta behar besteko neurriak hartzen badira operazioak langileentzako inolako arriskurik gabe egiteko.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
El estirado de alambre es un proceso industrial importante que provee materia prima para productos comerciales como cables de acero, cables eléctricos, alambre para cercas, carros para supermercados, varillas para producir clavos, tornillos, remaches, resortes, así como para otros artículos de ferretería.
Hainbat produktu komertzialetarako (altzairuzko kableak, kable elektrikoak, ataketarako alanbrea, supermerkatuetarako orgak, iltzeak, torlojuak, errematxeak, malgukiak) eta burdineriako beste artikulu batzuetarako lehengaiak ematen dituen prozesu industrial garrantzitsua da alanbreen tenkaketa.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Esa gran inversión requiere que los laminadores se usen para la producción en grandes cantidades de artículos estándar.
Inbertsio handi horrek eskatzen du ijezteko makinak artikulu estandar kopuru handiak produzitzeko erabiltzea.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
De acuerdo con lo señalado en el artículo 1 de este reglamento y con lo previsto en el párrafo anterior, las infracciones al mismo cometidas por los usuarios que actúen como empresarios en el ámbito de las relaciones laborales tendrán la consideración de infracciones laborales, a los efectos del artículo 57 del estatuto de los trabajadores, del Real Decreto 2347/1985, de 4 de diciembre, que desarrolla dicho artículo, y del Real Decreto 1860/1975, siéndoles por tanto de aplicación tal normativa en lo referente a infracciones y sanciones.
Araudi honen 1. artikuluan ezarritakoaren eta aurreko paragrafoan aurreikusitakoaren arabera, lan-harremanen eremuan enpresaburu gisa jarduten duten erabiltzaileek egindako arau-hausteak lan-arloko arau-haustetzat hartuko dira; hain zuzen ere, arau hauei dagozkien arau-haustetzat: langileen estatutuaren 57. artikulua, 57. artikulu hori garatzen duen abenduaren 4ko 2347/1985 Errege Dekretua, eta 1860/1975 Errege Dekretua. Beraz, arau-hauste eta zehapenen arloan, araudi horiek aplikatuko dira.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 46. Transporte.
46. artikulua. Garraioa.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 42. Prioridad de las órdenes de paros sobre las de marcha.
42. artikulua. Gelditzeko aginduak lehenestea martxan jartzeko aginduen gainetik.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 43. Selectores de los diversos modos de funcionamiento o de mando de una máquina.
43. artikulua. Makina baten funtzionatzeko edo agintzeko moduen hautagailuak.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 44. Mantenimiento, ajuste, regulación, engrase, alimentación u otras operaciones a efectuar en las máquinas.
44. artikulua. Makinen mantentze-lanak, doikuntza, erregulazioa, koipeztatzea, elikadura edo bestelako operazioak.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 39. Puesta en marcha de las máquinas.
39. artikulua. Makinak martxan jartzea.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Artículo 40. Desconexión de la máquina.
40. artikulua. Makina deskonektatzea.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Referencia del artículo
Artikuluaren erreferentzia
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Informatika eta komunikazioa (1)
Fíjese en los periódicos, usan una tipografía para el contenido del articulo pero usan otra distinta para los titulares.
Begira egunkariei, artikuluaren edukirako tipografia bat baina izenburuetarako beste bat erabiltzen baitute.
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak
Irudi pertsonala (1)
Los artículos o productos más comunes que encontraremos en el comercio de material de maquillaje artístico son las barras de color intenso y concentrado de textura cerosa, escarchas de poliester, geles que llevan en suspensión lentejuelas o pailletes, sprays con lentejuelas y de colores vivos, colores fluorescentes, colores acuarelables de efectos metalizados, pigmentos brillantes, que son productos en forma de polvo libre de colores vivos y de gran luminosidad, etc.
Hauek dira makillaje artistikoaren merkatuan aurkituko ditugun artikulurik edo produkturik arruntenak: kolore biziko barra trinkoak, argizari-testurakoak; poliesterrezko antzigarra; lentejuelak dituzten gelak; lentejuelak dituzten sprayak, kolore bizikoak, kolore fluoreszentekoak, efektu metalizatuko kolore akuarelagarriak, pigmentu distiratsuak (hauts libreko produktuak, kolore bizikoak eta argitasun handikoak), etab.
Materiala: Elektroestetika
Irudia eta soinua (4)
¿En que medida ayuda a entender el contenido del artículo periodístico a que acompaña?
Zein neurritan da lagungarria haiekin batera doan kazetaritzako artikulua ulertzeko?
Materiala: Irudia
Es autor de diversos artículos acerca de técnicas de grabación magnética de sonido.
Soinuaren grabazio magnetikorako teknikei buruzko hainbat artikulu idatzi ditu.
Materiala: Irudia
Hemos visto en la primera parte de este capítulo, a través del artículo de Jim Kashisian, cómo funciona y cuáles son los conceptos fundamentales de la grabación en disco duro.
Disko gogorreko grabazioak nola funtzionatzen duen eta zertan oinarritzen den ikusi dugu kapitulu honen lehenengo atalean, Jim Kashisian-en artikuluaren bidez.
Materiala: Irudia
He leído que alguien ha dicho exactamente lo mismo en un artículo que describe el trabajo en Hollywood.
Irakurri dudanez, norbaitek gauza bera esaten du Hollywoodeko lana deskribatzen duen artikulu batean.
Materiala: Irudia
Instalatze eta mantentze lanak (73)
En la Ordenanza General de Seguridad e Higiene en el Trabajo, en su Capítulo X, dedicado a "Elevación y Transporte", encontramos los siguientes artículos":
Laneko Segurtasun eta Higieneko Ordenantza Orokorreko X. kapituluan (jasotzeari eta garraiatzeari buruzkoa), artikulu hauek daude:
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Art.º 100.
100. artikulua.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Se consideran afectados los artículos comprendidos en el Capítulo X, "Elevación y transporte" y los artículos 21,22 y 23 respecto a barandillas de protección y los artículos 81, 94 y 98 en lo referente a herramientas manuales y los artículos 142, 143 y 151 respecto a protección personal, todos de la Ordenanza General de Seguridad e Higiene en el Trabajo (O.M. 9.3.71).
Laneko Segurtasun eta Higieneko Ordenantza Orokorretik, (1971ko martxoaren 9ko Ministro Agindua) hauei eragiten zaiela jotzen da: jasotzeari eta garraioari buruzko X. kapituluan barne hartzen diren artikuluak, babes-eskudelei buruzko 21., 22. eta 23. artikuluak, eskuzko tresnei buruzko 81., 94. eta 98. artikuluak eta babes pertsonalari buruzko 142., 143. eta 151. artikuluak.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Respecto a los trabajos prohibidos a menores, se consideran afectados el artículo 291 de la Ordenanza Laboral de Construcción, Vidrio y Cerámica (O.M. 28.8.70) y el Decreto del 26 de julio de 1957 (B.O.E. de 26 de agosto) que incluye el Reglamento de trabajos prohibidos a mujeres y menores por peligrosos e insalubres.
Adin txikikoei debekatzen zaizkien lanei dagokienez, hauei eragiten zaie: Eraikuntzari, Beirari eta Zeramikari buruzko Lan Ordenantzako 291. artikulua (1970eko abuztuaren 28ko Ministerioko Agindua) eta 1957ko uztailaren 26ko Dekretua (abuztuaren 26ko BOE), arriskutsuak eta osasungaitzak izateagatik emakumeei eta adin txikikoei debekatzen zaizkien lanen arautegia barne hartzen duena.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Art. 17.
17. artikulua.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
La Ordenanza General de Seguridad o Higiene en el Trabajo, en su artículo 112, dice textualmente:
Laneko Segurtasun eta Higieneari buruzko Ordenantza Orokorreko 112. artikuluan jasotzen denez:
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Derogado salvo, arts. 10, 11, 12, 13, 14, 15, 19 y 23, por Real Decreto 1314/1997, disp. derog. única a)
1314/1997 Errege Dekretuak indargabetua (indargabetzeko xedapen bakarra), 10., 11., 12., 13., 14., 15., 19. eta 23. artikuluak salbu.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
De la Ordenanza Laboral de Construcción, Vidrio y Cerámica (O.M. 28.8.70) se consideran afectados los artículos que figuran en el apartado "Aparatos de Elevación, Transporte y Similares".
Eraikuntza, Beira eta Zeramikari buruzko Lan Ordenantzari dagokionez (1970eko abuztuaren 28ko Ministro Agindua), jasotzeko eta garraiatzeko gailuei eta antzekoei buruzko atalean azaltzen diren artikulu guztiei eragiten zaiela jotzen da.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Cualesquiera otras que sean necesarias para el cumplimiento de sus fines y le sean encomendadas en el ámbito de sus competencias, de acuerdo con la Comisión Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo regulada en el artículo 13 de esta Ley, con la colaboración, en su caso, de los órganos técnicos de las Comunidades Autónomas con competencias en la materia.
Bere helburuak betetzeko beharrezkoak diren beste edozein eta bere eskumenen arloan sartzen direnak, lege honen 13. artikuluan arautzen den Laneko Segurtasun eta Osasunaren Batzorde Nazionalarekin bat etorriz, gai honetan eskumenak dituzten autonomia-erkidegoetako organo teknikoen lankidetzarekin, hala badagokio.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Artículo 28: Relaciones de trabajo temporales, de duración determinada y en empresas de trabajo temporal
28. artikulua: Aldi baterako, iraupen jakineko eta aldi baterako laneko enpresetako lan-harremanak
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
Art. US.
US. artikulua.
Materiala: Egurraren teknologia
En su colocación deberán cumplirse todas las condiciones expresadas en el articulado correspondiente de este Pliego de Condiciones para el baldosín ordinario de cemento, y relativas a nivelación y horizontalidad perfectas,regularidad de juntas,etc..etc.
Egurrezko lauzak ezartzeko, baldintza-orri honetako artikuluek zementuzko lauza arruntei buruz xedatzen dituzten baldintza guztiak bete behar dira: lauzak sestran jartzeari eta lauzen horizontaltasunari, junturen erregulartasunari eta abarri buruzkoak.
Materiala: Egurraren teknologia
Art. 51f.
51f. artikulua.
Materiala: Egurraren teknologia
Las piezas de que procedan los distintos elementos de madera componentes de los pisos, cumplirán las condiciones generales expresadas en el presente Pliego de Condiciones, y en el articulado correspondiente a estos extremos.
Lurrak osatzen dituzten egurrezko elementuak zer piezatatik ateratzen diren, pieza horiek bete behar dituzte baldintzen orri honek eta gai horiei buruzko artikuluek adierazten dituzten baldintza orokorrak.
Materiala: Egurraren teknologia
Ostalaritza eta turismoa (14)
Lee el siguiente artículo sobre el impacto económico del turismo en la Comunidad Valenciana y contesta a las siguientes preguntas:
Irakurri Valentziako Erkidegoan turismoak duen garrantzi ekonomikoari buruzko artikulu hau, eta erantzun galdera hauei:
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
a)Enumera todos los efectos económicos del turismo que se reflejan en el artículo.
a)Zerrendatu itzazu artikuluan jasotzen diren turismoaren efektu ekonomiko guztiak.
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
a. Enumera todos los efectos económicos del turismo que se reflejan en el artículo.
a. Zerrendatu itzazu artikuluan jasotzen diren turismoaren efektu ekonomiko guztiak.
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Google Alertas es un servicio ofrecido por Google por el que las empresas y destinos pueden recibir por correo electrónico cualquier artículo de noticias online que coincida con los temas que ha especificado, por ejemplo, el nombre de su propia empresa/destino o el de sus competidores.
Googleren alerta-zerbitzuari esker, enpresek eta helmugek posta elektroniko bidez jaso dezakete zehaztutako gaiekin lotutako berri eta artikulu oro: esaterako, enpresa/helmuga horren izenarekin edo lehiakideenarekin lotutako berriak.
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
El objetivo principal de la OMT es «la promoción y desarrollo del turismo con vistas a contribuir al desarrollo económico, la comprensión internacional, la paz, la prosperidad y el respeto universal, y la observancia de los derechos humanos y las libertades fundamentales para todos, sin distinción de raza, sexo, lengua o religión», expresado en el artículo 3 de sus Estatutos.
Hauxe da Munduko Turismo Erakundearen helburu behinena: «turismoa sustatzea eta garatzea, garapen ekonomikoari, nazioarteko elkar ulertzeari, bakeari, oparotasunari eta errespetu unibertsalari laguntzeko, eta giza eskubideak eta oinarrizko askatasunak guztiontzat izatea, arraza, sexua, hizkuntza edo erlijioa dela-eta inor baztertu gabe», eta halaxe jasotzen du haren estatutuen 3. artikuluak.
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Lee el siguiente artículo sobre el Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad y contesta a las siguientes preguntas:
Irakurri Gizateriaren Kultura-ondare Ez-materialari buruzko artikulu hau, eta erantzun galdera hauei:
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
El artículo 148 de la Constitución Española establece que las comunidades autónomas tienen competencias sobre la promoción y ordenación del turismo en su ámbito territorial; es por ello que cada una de las comunidades ha desarrollado un cuerpo normativo y unos organismos públicos propios.
Espainiako Konstituzioaren 148. artikuluak ezartzen duenez, autonomia-erkidegoek beren lurralde-esparruko turismoa sustatzeko eta antolatzeko eskuduntzak dituzte; hori dela eta, autonomia-erkidegoek beren arauak eta erakunde publikoak sortu dituzte.
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Laprovinciaes una entidad local determinada por la agrupación de municipios, con personalidad jurídica propia y plena capacidad para el cumplimiento de sus fines (artículo 31 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local).
Probintziazenbait udalerrik osatutako tokiko erakunde bat da, izaera juridiko propioa eta bere helburuak betetzeko erabateko gaitasuna duena (1985eko apirilaren 2ko 7/1985 Legearen, Tokiko Erregimenaren Oinarriak Arautzen dituenaren, 31. artikulua).
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Los fines generales que persiguen los CIT, según el artículo 2, son:
ETZen helburu orokorrak hauek dira, 2. artikuluaren arabera:
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Lee el siguiente artículo, que trata sobre el uso de las nuevas tecnologías en la organización de los viajes y responde a las siguientes preguntas:
Irakurri bidaiak antolatzean erabiltzen diren teknologia berriei buruzko artikulu hau, eta erantzun galderei:
Materiala: Turismo-merkatuen egitura
Gizarte eta kultura zerbitzuak (22)
Tal como señala la Constitución en su artículo 137, el Estado se organiza en comunidades autónomas (CCAA), provincias y municipios.
Konstituzioaren 137. artikuluak dioen bezala, autonomia-erkidegoka, probintziaka eta udalerrika dago antolatuta estatua.
Este programa plurianual tiene por objetivo promocionar y apoyar la cooperación cultural en el patrimonio cultural común de los Estados miembros, atendiendo al artículo 151 del Tratado de la Unión.
Hainbat urtetarako programa honen helburua zera da: kultura-lankidetza sustatzea eta laguntzea EBko Estatu kideen kultura-ondare komuna babesteko, EBko Itunaren 151. artikuluari jarraituz.
En el ordenamiento territorial, la Administración estatal es la que tiene competencias exclusivas de carácter centralizador y de proyección sobre todo el Estado, en las materias enumeradas en el artículo 149 de la Constitución Española.
Lurralde-antolamenduaren ikuspegitik, estatuko administrazioak eskumen esklusiboak ditu estatu osoan Espainiako Konstituzioaren 149. artikuluan zerrendatutako gaietan.
Básicamente, las competencias de la Administración central en temas relativos a la cultura vienen definidas en el artículo 149 de la Constitución Española:
Administrazio zentralak kulturaren alorrean dituen eskumenak Espainiako Konstituzioaren 149. artikuluak definitzen ditu, neurri handi batean:
En el artículo 148 de la Constitución quedan recogidas las materias que podrán ser asumidas por las comunidades autónomas, entre las que destacan por su relación con las políticas culturales: la gestión, promoción y difusión de museos, bibliotecas, conservatorios de música, patrimonio monumental, fomento de la cultura, turismo y adecuada utilización del ocio.
Konstituzioaren 148. artikuluan daude jasota autonomia-erkidegoek beren gain har ditzaketen gaiak; kultura-politikekin duten erlazioa kontuan harturik, hauek dira nabarmenenak: museo, liburutegi, musika-kontserbatorio eta monumentu-ondarearen kudeaketa, sustapena eta hedapena; kulturaren eta turismoaren sustapena; eta aisiaren erabilera egokia.
Identifica y comenta los artículos del estatuto de autonomía de tu comunidad autónoma que recojan de alguna manera el reconocimiento de los derechos culturales.
Identifikatu eta komentatu kultura-eskubideak nolabait aitortzen dituen zure autonomia-erkidegoko autonomia-estatutuaren artikuluak.
Dependiendo del artículo que se desee, se desarrolla el diseño, la proporción de la fibra y la estructura de la tela.
Nahi den artikuluaren arabera garatzen dira diseinua, zuntzaren tamaina eta ehunaren egitura.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Estos agentes no se consideran en el presente artículo debido a sus aplicaciones farmacéuticas singulares, si bien se dispone de referencias adecuadas.
Agente horiek ez dira artikulu honetan jaso haien farmazia-aplikazio bitxiak dituztelako, erreferentzia egokiak izan arren.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Nekazaritza (5)
En el artículo 5 del Reglamento CEE 834/2007 se indica que dentro de las Normas de producción está:
CEE 834/2007 Araudiaren 5. artikuluan adierazten denez, produkzio Arauen barruan hauxe jasotzen da:
Materiala: Nekazaritza
DENOMINACIONES DE ORIGEN PROTEGIDAS (DOP) e INDICACIONES GEOGRAFICAS PROTEGIDAS (IGP) -> REGLAMENTO (CE) Nº 510/2006 (Artículo 11: Verificación del cumplimiento del pliego de condiciones) y REGLAMENTO (CE) Nº 509/2006 (Artículo 15: Verificación del cumplimiento del pliego de condiciones).
JATORRI DEITURA BABESTUAK (JDB) eta ADIERAZPEN GEOGRAFIKO BABESTUAK (AGB) -> 510/2006 (EE) ERREGELAMENDUA (11. artikulua: Baldintzen agiria betetzearen egiaztapena) eta 509/2006 (EE) ERREGELAMENDUA (15. artikulua: Baldintzen agiria betetzearen egiaztapena).
Materiala: Nekazaritza
ETIQUETADO FACULTATIVO DE VACUNO-> REGLAMENTO (CE) Nº1760/2000 (Artículo 16) del Parlamento Europeo y del Consejo, que establece un sistema de identificación y registro de los animales de la especie bovina y relativo al etiquetado de la carne de vacuno y de los productos a base de carne de vacuno y por el que se deroga el Reglamento(CE) Nº 820/97 del Consejo.
BEHI AZIENDAREN HAUTAZKO ETIKETATZEA -> 1760/2000 (EE) ERREGELAMENDUA (16. artikulua), Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, behi aziendako animaliak identifikatu eta erregistratzeko sistema bat ezartzen duena, behi haragia eta behi haragiz egindako produktuak etiketatzeari buruz diharduena, eta Kontseiluaren 820/97 (EE) Erregelamendua indargabetzen duena.
Materiala: Nekazaritza
DENOMINACIONES DE ORIGEN VÍNICAS-> REGLAMENTO (CE) Nº 479/2008 (Artículo 48: Comprobación del cumplimiento del pliego de condiciones).
Además, si el asesor observa que el cliente necesita información adicional se ampliarán las explicaciones o se le proporciona algún artículo interesante sobre esa materia.
Horrez gainera, aholkulariak ikusten badu bezeroak informazio gehiago behar duela, azalpenak areagotuko ditu edo gai hori lantzen duen artikulu interesgarriren bat emango zaio.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Otra labor frecuente en los gabinetes de prensa es la redacción de textos dirigidos a los medios de comunicación como lo son cartas, dosieres, informes, artículos prerredactados, reportajes, revista de prensa, nota de prensa o comunicado de prensa.
Prentsa-kabineteen ohiko beste lan bat zera izaten da, komunikabideei zuzendutako testuak idaztea, hala nola gutunak, dosierrak, txostenak, artikuluak, erreportajeak, prentsa-aldizkariak, prentsa-oharrak edo prentsa-komunikatuak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
El diario El País publicaba recientemente un artículo titulado «La muerte delcurriculum vitae»
El Paísegunkariak «La muerte delcurriculum vitae» izeneko artikulu bat argitaratu zuen.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Zehar-lerroa (50)
La Constitución Española de 1978 reconoce el principio de igualdad y no discriminación, y hace referencia a dicho principio en varios de sus artículos:
Espainiako 1978ko Konstituzioak berdintasunaren eta diskriminaziorik ezaren printzipioa onartzen du, eta zenbait artikulutan aipatzen du printzipio hori:
Materiala: Sistemen integrazioa
●El artículo 4.2 contempla como derecho básico de los trabajadores “no ser discriminados directa o indirectamente para el empleo, o una vez empleados, por razones de sexo”.
●4.2 artikuluak jasotzen du, langileen oinarrizko eskubide gisa, «enplegurako (...) eta, enplegatu ondoren, sexuagatik (...), bereizkeriarik ez jasateko eskubidea».
Materiala: Sistemen integrazioa
●El artículo 17 constituye el precepto marco en materia de prohibición de discriminación en las relaciones laborales.
●17. artikulua lan-harremanetan diskriminazioa debekatzearen arloko esparru-agindua da.
Materiala: Sistemen integrazioa
●El Estatuto también recoge aspectos más concretos: intermediación en el mercado de trabajo, clasificación profesional, promoción profesional y ascensos, acceso al empleo, igualdad salarial (arts.
●Era berean, estatutuak alderdi zehatzagoak jasotzen ditu: lan-merkatuko bitartekotza, lanbide-sailkapena, sustapen profesionala eta maila-igoerak, enplegurako sarbidea, soldata-berdintasuna (artikulu hauetan:
Materiala: Sistemen integrazioa
A continuación se reproducen los artículos 5, 6 y 8 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres:
Jarraian, Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5, 6 eta 8. artikuluak jasoko ditugu:
Materiala: Sistemen integrazioa
Artículo 5.
5. artikulua.
Materiala: Sistemen integrazioa
Los artículos 5 y 6 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres hacen referencia a la igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo, por un lado, y a la discriminación directa e indirecta por otro.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5 eta 6. artikuluek, batetik, tratu- eta aukera-berdintasuna aipatzen dute, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan, eta, bestetik, zuzeneko eta zeharkako diskriminazioa.
Materiala: Sistemen integrazioa
El artículo 7.2 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres define el acoso por razón de sexo como cualquier comportamiento realizado en función del sexo de una persona, con el propósito o el efecto de atentar contra su dignidad y de crear un entorno intimidatorio, degradante u ofensivo.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 7.2 artikuluaren arabera, sexuan oinarritutako jazarpena da pertsona jakin baten sexuarekin zerikusia duen edozein jokabide, xede nahiz ondore dituena pertsonaren duintasunaren aurka egitea eta larderiakoa, apalesgarria eta ofentsakoa den ingurua sortzea.
Materiala: Sistemen integrazioa
✓Ley sobre Infracciones y Sanciones en el Orden Social, artículo 8.12:
✓Lan-arloko Arau-hauste eta Zehapenei buruzko Legea, 8.12 artikulua:
Materiala: Sistemen integrazioa
n El artículo 7.2 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres define el acoso por razón de sexo como cualquier comportamiento realizado en función del sexo de una persona, con el propósito o el efecto de atentar contra su dignidad y de crear un entorno intimidatorio, degradante u ofensivo.
n Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 7.2 artikuluaren arabera, sexuan oinarritutako jazarpena da pertsona jakin baten sexuarekin zerikusia duen edozein jokabide, xede nahiz ondore dituena pertsonaren duintasunaren aurka egitea eta larderiakoa, apalesgarria eta ofentsakoa den ingurua sortzea.
Materiala: Sistemen integrazioa
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