Emaitzak: 22

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Irudi pertsonala (6)
c) En los estudios fotográficos y en escenografía. c) Argazkigintzako estudioetan eta eszenografian.

Materiala: Elektroestetika

Es la utilizada principalmente en los estudios fotográficos. Nagusiki, argazkigintzako estudioetan erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

También una combinación clásica en escenografía y fotografía es la que estaría constituida por una luz lateral como principal y una luz de relleno frontal, además de un contraluz para iluminar el fondo (Figura 6.1). Eszenografiako eta argazkigintzako konbinazio klasikoa da, halaber, alboko argi nagusiak eta aurreko argi betegarriak osatutakoa; atzealdea argiztatzeko, argi kontra ere izaten da (6.1. irudia).

Materiala: Elektroestetika

a) La síntesis sustractiva es la utilizada por profesionales de la fotografía y la escenografía, siendo el modelo de color de pigmento o materia. a) Sintesi substraktiboa argazkigintzako eta eszenografiako profesionalek erabiltzen dute, eta pigmentu- edo materia-kolorea da haien kolore-eredua.

Materiala: Elektroestetika

c) Es un trabajo de maquillaje adecuado para la mañana, para la noche, fotografía, etc. c) Egokia da goizeko, arratsaldeko, argazkigintzako eta abarreko makillajeetarako.

Materiala: Elektroestetika

Dejaremos este modo de aplicación para maquillajes de noche, tarde o fotografías. Koloretea emateko modu hori gaueko, arratsaldeko eta argazkigintzako makillajerako utziko dugu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (6)
El sistemaópticode las cámaras de vídeo es similar a los modelos que se usan en cine y fotografía. Bideo-kameren sistema optikoa zineman eta argazkigintzan erabiltzen diren ereduen antzekoa da.

Materiala: Irudia

Es el mismo efecto, que siglos depués, lograría la fotografía es tomas similares. Efektu hori bera lortu zuen argazkigintzak antzeko hartualditan, zenbait mende geroago.

Materiala: Irudia

La profundidad de campo es un concepto muy importante en fotografía y esta relacionado con la apertura del diafragma: Mide la porción de realidad que aparece enfocada con nitidez. Eremu-sakonera oso kontzeptu garrantzitsua da argazkigintzan, eta diafragmaren irekiarekin dago lotuta: argi eta garbi fokaturik agertzen den errealitatearen zatia neurtzen du.

Materiala: Irudia

Durante la primera mitad del siglo XX la fotografía se popularizó como profesión y afición y, con la aparición de la películaKodachromeen 1935 y de laAgfacoloren 1936, se generalizó el uso de la película en color. XX. mendeko lehen zatian, lanbide eta zaletasun gisa hedatu zen argazkigintza, eta 1935ean Kodachrome eta 1936an Agfacolor argazki-filmak agertu ondoren, koloretako filmaren erabilera orokortu egin zen.

Materiala: Irudia

Por tanto, entre oscuridad y luz existen múltiples graduaciones de luminosidad, pero los medios de reproducción de la imagen (cine, fotografía, pintura, etc) limitan estas graduaciones porque no tienen capacidad para captarlas todas. Hortaz, iluntasunaren eta argitasunaren artean argitasun-maila anitz dago, baina irudia erreproduzitzeko baliabideek (zinema, argazkigintza, pintura, etab.) mugatu egiten dituzte graduazio horiek, ez dutelako guztiak hautemateko ahalmenik.

Materiala: Irudia

Al margen de sus cursos de televisión, fotografía, etc., se imparten cursos de Técnico de Sonido para estudios de grabación. Telebista, argazkigintza, etab. ikastaroak emateaz gainera, grabazio-estudioetako soinu-teknikari izateko ikastaroak ematen dira.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (1)
Un lugar ideal para bucear es el Parque Marino Nacional St Anne, que abarca seis islas cerca de las costas de Mahé; se puede practicar distintos tipos de pesaca en Denis y en la isla de Bird y las transparentes aguas son perfectas para la fotografía submarina, con 101 especies de coral y más de 920 especies de peces. Urpekaritzan aritzeko leku aparta St Anne itsas parke nazionala da, eta Mahe kostaldetik gertuko sei uharteak hartzen ditu. Denisen eta Bird uhartean hainbat arrantza mota egin daitezke, eta ur garden-gardenak ur azpiko argazkigintzan aritzeko ezin hobeak dira; izan ere, 101 koral-espezie eta 920 arrain-espezie baino gehiago daude ur horietan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (6)
Algunas claves instrumentales de los talleres son, entre otras: artesanía, artes plásticas, fotografía, cine, literatura, artes escénicas, música, etc. Tailerretan lantzen diren arloetako batzuk hauek dira: artisautza, arte plastikoak, argazkigintza, zinema, literatura, arte eszenikoak, musika, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el ámbito de la animación cultural, el objetivo de los concursos es premiar obras que tengan como objeto o lenguaje alguno de los sectores culturales –literatura, cine, fotografía, artesanía, música, etc.–. Kultura-animazioaren esparruan, lehiaketen helburua da xede edo lengoaiatzat kultura-sektoreetako bat duten lanak saritzea (literatura, zinema, argazkigintza, artisautza, musika, etab.).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Cine, fotografía, televisión, radio o Internet se definen así como herramientas de comunicación y representación con gran fuerza comunicativa. Hala, zinema, argazkigintza, telebista, irratia edo Internet komunikazio-indar handia duten komunikazio- eta irudikapen-tresna gisa definitzen dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Siempre será interesante abrir espacios para el diálogo y la crítica de productos audiovisuales –cinefórum, crítica cinematográfica, etc.– y a su creación­producción, comenzando con los procesos más sencillos –por ejemplo, la fotografía– hasta llegar a los más complejos, según las demandas y posibilidades. Beti da interesgarria espazioak irekitzea elkarrizketarako, ikus-entzunezko produktuei kritika egiteko (zineforuma, zinema-kritika…), eta haiek sortzeko eta ekoizteko, prozesu errazenetatik hasiz (adibidez, argazkigintza), konplexuenetara iritsi arte, eskarien eta aukeren arabera.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

»Documentos audiovisuales y multimedia (cine, fotografía, CD...). »Agiri multimediak eta ikus-entzunezkoak (zinema, argazkigintza, CDak...).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Filmes, audiovisuales, fotografía, uso de los medios de comunicación de masas, arte producido por ordenadores. Filmak, ikus-entzunezkoak, argazkigintza, masa-komunikabideen erabilera, ordenagailu bidez sortutako artea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua