Emaitzak: 809

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (14)
(Modelo de informe sin salvedad sobre las cuentas anuales auditadas de un ejercicio, acompañadas de datos comparativos del ejercicio anterior sometido a auditoría obligatoria, BOICAC n°4y n° 19, con los cambios introducidos por la resolución del ICAC de 1-12-1994 que publica la modificación de los apartados 1.4.3,3.2.4.b y 3.9.3 de las normas técnicas de Auditoría). (Ekitaldi bateko urteko kontuen gainean egindako salbuespenik gabeko txostenaren eredua, nahitaezko ikuskaritza egindako aurreko ekitaldiko konparaziozko datuekin, BOICAC 4. eta 19. zk., 1994ko abenduaren 1eko ICACen ebazpenak, kontu-ikuskaritzako arau teknikoetako 1.4.3,3.2.4.b eta 3.9.3 atalen aldaketak argitaratzen dituenak sartutako aldaketekin).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

a) Anota apartado y título de la unidad donde aparece la siguiente información: a) Informazio hau agertzen den unitateko atala eta titulua idatzi:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

k) Enumera los apartados de las políticas contables seleccionadas, y comenta el cálculo del valor recuperable en el deterioro del valor de los activos y la valoración de las existencias (14) k) Aipatu hautatutako kontabilitate-politiken atalak, eta azaldu aktiboen balio-galeran berreskura daitekeen balioaren kalkulua eta izakinen balorazioa (14).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La empresa no dispone de recursos humanos suficientes para dedicarse a estos tres últimos apartados (6-7-8). Enpresak ez du nahikoa giza baliabide azken hiru atal horietaz arduratzeko (6-7-8).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El apartado 3 de la memoria referente a la propuesta de distribución de beneficios en relación con la cuenta de pérdidas y ganancias, exige como información necesaria la expuesta en el siguiente esquema: Galdu-irabazien kontuarekin zerikusia duten mozkinen banaketa-proposamenari dagokion memoriako 3. atalaren arabera, beharrezko informazioa da eskema honetan agertzen dena:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La reforma de la Ley de Sociedades Anónimas, en su artículo 200, establece trece nuevos apartados mínimos que deben incluirse en la Memoria. Sozietate Anonimoen Legearen erreformak, 200. artikuluan, Memorian sartu beharreko gutxieneko hamahiru atal berri ezartzen ditu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los procedimientos de auditoría para alcanzar los objetivos expresados en el apartado anterior se centrarían en: Aurreko atalean azaldutako helburuak lortzeko kontu-ikuskaritzako prozedurak hauek dira:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Se aplicarán las mismas reglas expuestas en este apartado. Atal honetan azaldutako arau berberak aplikatuko dira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los tres apartados anteriores son erróneos d) Aurreko hiru erantzunak okerrak dira

Materiala: Kontu-ikuskaritza

d) Los tres apartados anteriores son erróneos d) Aurreko hiru erantzunak okerrak dira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (168)
Un esquema de lo explicado en este apartado se presenta en el siguiente diagrama. Atal honetan azaldutakoaren eskema agertzen da diagrama honetan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para simular este proceso podemos hacer uso de los circuitos descritos en el apartado 4.1. La Fig. 102 muestra una posible realización. Prozesu hau simulatzeko, 4.1. atalean azaldutako zirkuituak erabil ditzakegu. 102. irudian, egin daitekeen prozesuetako bat azaltzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El proceso sobre el que se propone realizar el control de temperatura es el descrito en el apartado 4.1.3 (Fig. 4.7). Tenperatura-kontrola egiteko proposatu dugun prozesua 4.1.3. atalean azaldu duguna da (4.7. irudia).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El depósito lo simularemos mediante el circuito descrito en el apartado 4.1.4 y representado como bloque en la Fig. 4.45. Andela 4.1.4. atalean azaldu dugun zirkuitua erabilita simulatuko dugu; 4.45. irudian, bloke gisa irudikatuta dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este apartado vemos lo referente a la instalación y en el siguiente los ajustes. Atal honetan instalazioari buruz jardungo dugu, eta hurrengoan, doikuntzei buruz.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este apartado se va a describir el funcionamiento y características del controlador de temperatura E5AX MA-LA de Omron (Fig.3.2). Atal honetan Omron enpresaren E5AX MA-LA tenperatura-kontrolagailuak nola funtzionatzen duen eta zer ezaugarri dituen azalduko dugu (3.2. irudia).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esta metodología que estudiaremos a fondo en este apartado es de suma importancia ya que se aplica para resolver multitud de problemas. Atal honetan, sakonki aztertuko dugun metodologia oso garrantzitsua da, problema asko ebazteko erabiltzen baita.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En el Apartado 1.2.3 estudiamos un método de simplificación mediante operaciones algebraicas. 1.2.3 atalean, eragiketa aljebraikoetan oinarritutako sinplifikazio-metodo bat ikasi genuen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este apartado vamos a exponer un método más fácil y eficaz de simplificar las funciones lógicas de una forma gráfica. Atal honetan, funtzio logikoak grafikoki sinplifikatzeko metodo erraz eta eraginkorrago bat azalduko dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una vez obtenida la función en su forma canónica, según se explicó en el Apartado 1.2.4, se pasan todos los valores al mapa deKarnaugh. Funtzioa bere forma kanonikoan adierazi eta gero, eta 1.2.4 atalean azaldu denez, balio guztiakKarnaugh-en mapara pasatzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (7)
La Normativa Técnica puede dividirse en dos grandes apartados, a saber, Normativa Básica de la Edificación (N.B.E.) y Normativa Tecnológica de la Edificación (N. T.E.), ambas son de ámbito general, aunque con una diferencia sustancial, la N.S.E. es de obligado cumplimiento, mientras que la N.T.E. es sólo recomendable, es decir, el autor del proyecto puede adoptar otra solución tecnológica, siempre que quede justificada en una Memoria de cálculo. Araudi teknikoa bi atal handitan bana daiteke: Eraikuntzaren Oinarrizko Arauak (EOA) eta Eraikuntzako Arau Teknologikoak (EAT). Biak araudi orokorrak dira, baina ezberdintasun nabarmen bat dute: EOA nahitaez bete behar da, aldiz, EAT betetzea gomendagarria baino ez da. Alegia, proiektuaren egileak beste konponbide teknologiko bat hauta dezake, betiere, kalkulu-memoria baten bidez justifikatzen badu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

En relación con lo comentado en el apartado anterior, se debe advertir que el proyecto es simplemente un documento realizado con anterioridad al inicio de la obra. Aurreko atalean aipaturikoaren ildotik, ohartarazi behar dugu proiektua obra hasi aurretik egindako dokumentu bat baino ez dela.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Por los motivos expuestos en el apartado anterior, es también muy importante el resto de documentación del proyecto, con independencia de los planos. Aurreko atalean azaldu ditugun arrazoiak direla eta, planoez gain, proiektuaren gainerako dokumentazioa ere oso garrantzitsua da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

En este apartado se hará referencia a la parte de la obra que es de nueva ejecución, como si de un proyecto de nueva planta se tratara. Atal honetan obraren zati berriari egingo diogu erreferentzia, oin berriko proiektua izango balitz bezala.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Esta primera parte del apartado Análisis de Proyectos dará las herramientas y recursos necesarios para conocer e interpretar todo tipo de planos. "Proiektuen analisia" atalaren lehen zatian, plano mota guztiak ezagutu eta interpretatzeko behar diren tresna eta baliabide guztiak emango ditugu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Se aplicarán las reglas previstas en el apartado anterior para los ascensores y montacargas. Igogailuetarako nahiz jasogailuetarako azaldu ditugun arau berdinak aplikatuko dira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

No obstante lo señalado en los apartados anteriores, el empresario podrá asignar la presencia de forma expresa a uno o varios trabajadores de la empresa que, sin formar parte del Servicio de Prevención Propio ni ser Trabajadores Designados, reúnan los conocimientos, la cualificación y la experiencia necesarios en las actividades o procesos mencionados con anterioridad y cuenten con la formación preventiva correspondiente, como mínimo, a las funciones del Nivel Básico. Aurreko ataletan adierazitakoa gorabehera, enpresariak enpresako langile bat edo batzuk beren beregi izenda ditzake. Langile horiek, kanpoko prebentzio-zerbitzuko kide edo langile izendatuak izan gabe, lehen aipatutako jarduera edo prozesuetan behar diren ezagutza, trebakuntza eta esperientzia bildu behar dituzte. Halaber, prebentzio-prestakuntza egokia eduki behar dute, gutxienez, oinarrizko mailako funtzioei dagokiena.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (35)
Al apartado de los planos pertenece también el plano de situación, el plano de funcionamiento y la lista de recambios. Planoen artean ditugu, era berean, kokapen-planoa, funtzionamendu-planoa eta ordezko piezen zerrenda.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el apartado 6 se establecerá: Seigarren atalean hau zehaztuko da:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Finalmente en el apartado 12: Azkenik, 12. atalean hau kontabilizatzen da:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el apartado 11 otros conceptos como financieros, etc. Hamaikagarren atalean, beste kontzeptu batzuk kontabilizatzen dira; esate baterako, finantza-kostuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En los apartados 1 y 2 se diferencia la Mano de Obra Directa del Mantenimiento Correctivo y Planificado, mientras que en el 3 se agrupan ambos de forma que : 1. eta 2. ataletan, hurrenez hurren mantentze-lan zuzentzaileen eta mantentze-lan planifikatuen zuzeneko eskulana bereizten dira; 3. atalean, berriz, biak batera hartzen dira aintzat, honela:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el apartado 4 se contabilizan los indirectos. Laugarren atalean, zeharkako eskulanaren kostuak kontabilizatzen dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el apartado 5 aquellos de los servicios que pueden hacer Mantenimiento en momentos de no dedicación específica a tal servicio. Bosgarren atalean, mantentze-sailak horretarako bereziki ez diren uneetan egiten dituen zerbitzuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

También es preciso indicar que el Servicio de Mantenimiento puede influir en estos presupuestos planteando modificaciones en algunos apartados como: Era berean, adierazi behar da mantentze-zerbitzuak aurrekontu horietan eragina izan dezakeela zenbait alorretan aldaketak planteatuz; adibidez, alor hauetan:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En un apartado anterior se ha indicado que cuando enMantenimiento integral se produce al mínimo coste se obtiene el Mantenimiento óptimo. Aurreko atal batean esan dugun bezala, mantentze-lan osoa kosturik txikienean gauzatzen denean, mantentze optimoa lortzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el apartado de las tasas horarias de Mantenimiento Contratado se tendrá en consideración el valor horario si hay Servicios de Mantenimiento Contratados según se vió en apartados anteriores. Kontratupeko mantentze-lanen ordu-tasei dagokienez, orduen balioa kontuan hartuko da, baldin eta kontratupeko mantentze-zerbitzua aurreko ataletan ikusi dugun bezalakoa bada.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (12)
En el apartado 1.1. analizamos el ruido en su aspecto físico y vimos que la intensidad y las frecuencias son unas mediciones de presiones sonoras; pero esas presiones sonoras no se suman aritméticamente sino logarítmicamente; es decir: 1.1. atalean, zarataren alderdi fisikoa aztertu dugu, eta ikusi dugu intentsitatea eta maiztasunak soinu-presioen neurketak direla; hala ere, soinu-presio horiek ez dira aritmetikoki batzen, logaritmikoki baizik, hau da:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

De todas las disposiciones que se estudiaron en la unidad didáctica 1, di cuáles son las aplicables en cada uno de los apartados de esta unidad didáctica. Lehenengo unitate didaktikoan ikusi ditugun xedapen guztiak kontuan izanik, adierazi zein aplika daitezkeen unitate didaktiko honetako ataletako bakoitzean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Una vez realizada la actividad anterior, indica cuáles son las prendas ideales para cada zona de trabajo ayudándote de la tabla de características de algunos tejidos vista en el apartado 3.3 de esta unidad didáctica. Aurreko jarduera egin ondoren, adierazi zein diren lan-eremu bakoitzerako lan-jantzi egokienak, unitate didaktiko honetako 3.3. atalean ikusitako ehun batzuen ezaugarri-taularen laguntzaz.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En la unidad anterior ya estudiamos las averías y comprobaciones más comunes referidas al circuito de aire acondicionado convencional, por lo que en el presente apartado conoceremos la diagnosis de aquellos elementos más novedosos o vinculados particularmente a la climatización automática. Aurreko unitatean aztertu ditugu jada aire girotuko zirkuitu konbentzionalari dagozkion matxura eta egiaztapen ohikoenak, eta, horrenbestez, elementu berrienen edo klimatizazio automatikoarekin zerikusi handiena dutenen diagnosia aztertuko dugu bereziki atal honetan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

f.Efectúa las comprobaciones eléctricas desarrolladas en el apartado 6.5. f.Egin itzazu 6.5 atalean garatutako egiaztapen elektrikoak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En este apartado vamos a ver las instalaciones de extinción para ver su máxima eficacia. Atal honetan itzaltzeko instalazioak aztertuko ditugu, haien eraginkortasunik handiena ikusteko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En este apartado vamos a conocer las diferentes formas en las que nos podemos quedar bajo tensión. Atal honetan, tentsiopean geratzeko hainbat modu ikusiko ditugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En el apartado anterior hemos visto que existen diferentes tipos de dispositivos filtrantes, como la máscara, y que estos estaban formados por un adaptador más un filtro que es el que se encarga de descontaminar el aire para que pueda ser respi-rable. Aurreko atalean ikusi dugunez, hainbat gailu iragazle daude, hala nola mozorroa, eta egokigailu bat eta iragazki bat dituzte; iragazkia da aireari kutsadura kentzen diona, arnasgarria izan dadin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Como se vio en el apartado de riesgos para las vías respiratorias, los equipos de protección están divididos en dos grandes grupos según de donde venga el aire que vamos a respirar: Arnasbideetarako arriskuen atalean ikusi dugunez, babes-ekipoak bi multzo handitan banatuta daude, arnastu beharreko airea nondik datorren kontuan hartuta.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Además de las características generales expuestas en el apartado anterior, se pueden exponer otras en función de la zona de trabajo en las que se use. Aurreko atalean azaldutako ezaugarri orokorrez gain, beste batzuk ere baditugu, zein lan-eremutan erabiltzen den kontuan hartuta.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (2)
Aunque los navegadores WAP estén muy limitados en lo referente al apartado visual podemos hacer algunos efectos en el texto. WAP nabigatzaileak atal bisualari dagokionez oso mugatuta badaude ere, testuan efektu batzuk egin ditzakegu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Unos de los apartados más importantes en el diseño de páginas Web son los elementos de navegación. Web orrien diseinuan, atalik garrantzitsuenetako bat nabigazio-elementuak dira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (48)
En este apartado se describen, por separado, los factores que aseguran la constancia de la concentración de solutos y del volumen del LEC (de un día a otro, la concentración total de solutos sólo varía 2-3%, y el peso corporal, cuando la persona ingiere una dieta normal, alrededor de medio kilo). Atal honetan, zelulaz kanpoko likidoko solutu-kontzentrazioaren eta bolumenaren jarraitutasuna bermatzen duten faktoreak deskribatzen dira, bakoitza bere aldetik (egun batetik bestea, solutuen guztizko kontzentrazioa % 2-3 soilik aldatzen da eta gorputzeko pisua, pertsonak dieta arrunta hartzen duenean, kilo-erdi inguru).

Materiala: Elektroestetika

Gran parte de las alteraciones más frecuentes del sistema respiratorio se pueden clasificar en dos grandes apartados: Bi talde handitan sailka daitezke arnas sistemako asaldura ohiko gehienak:

Materiala: Elektroestetika

Los componentes mayoritarios son alcoholes, ésteres, cetonas, fenoles y aldehídos, pero también contienen una serie de componentes secundarios cuya fórmula es desconocida en muchos casos y que son sinérgicos de los anteriores, ya que las moléculas aisladas no tienen la misma acción que en el seno del aceite esencial, como hemos comentado en el apartado anterior; también pueden ser las respon-sables de que se produzcan menos efectos adversos con la utilización de los aceites que con la de las moléculas aisladas. Alkoholak, esterrak, zetonak, fenolak eta aldehidoak dira osagai nagusiak; baina bigarren mailako osagaiak ere badituzte, horietako askoren formula ezezaguna da eta aurrekoen sinergikoak dira (molekula isolatuek ez dute olio esentzialaren barruan egiten duten ekintza bera, aurreko atalean adierazi dugun bezala). Halaber, baliteke olioak erabilita molekula isolatuak erabilita baino kontrako efektu gutxiago gertatzearen eragileak izatea.

Materiala: Elektroestetika

Nos remitiremos al final del tema, en el apartado dedicado a Algocosmé-tica. Gaiaren amaieran aztertuko ditugu, algokosmetikari eskainitako atalean.

Materiala: Elektroestetika

Como ya se ha explicado en un apartado anterior, el número de célu-las de Langerhans disminuye, con lo que se alteran los fenómenos inmunitarios. Aurreko atal batean azaldu den moduan, Langerhansen zelula kopurua murrizten da eta fenomeno immunitarioak asaldatzen dira.

Materiala: Elektroestetika

? Activación de la función metabólica, sobre todo del anabolismo celular; es notoria la asimilación de calcio mediante el proceso indicado en el apartado anterior de la síntesis de la vitamina D en la piel por acción de los rayos ultravioleta. ? Funtzio metabolikoa bizkortzen du, batez ere, zelula anabolismoarena. Nabarmendu behar da izpi ultramoreen eraginari esker D bitamina larruazalean sintetizatzeko aurreko atalean zehaztutako prozesuaren bidez kaltzioa asimilatzen dela.

Materiala: Elektroestetika

También puede originarse este alérgeno a partirde otras moléculas, incluso de las mencionadas en el apartado anterior (sulfa-mida, tetraciclinas, algunos tranquilizantes, etc.). Beste zenbait molekulatatik ere sor daiteke alergeno hori, baita aurreko atalean aipatutakoetatik ere (sulfamida, tetraziklinak, zenbait lasaigarri eta abar)

Materiala: Elektroestetika

Elabora un esquema con las técnicas mencionadas en el apartado anterior, relacionándolas con los cuidados estéticos para los que resulten útiles. Egin aurreko atalean aipatutako tekniken eskema bat, eta adierazi zer zainketa estetikotarako diren erabilgarriak.

Materiala: Elektroestetika

Integramos en este apartado la sauna y la estufa de vapor ("baños de vapor", "haman"), técnicas prácticamente tan antiguas como la humanidad misma. Sauna eta lurrun-berogailua (“lurrun-bainuak”, “haman”) sartu ditugu atal honetan, gizateria bezain zaharrak diren teknikak, alegia.

Materiala: Elektroestetika

En el apartado 3.3 se comentarán las técnicas de aplicación. 3.3 atalean aztertuko dira aplikazio-teknikak.

Materiala: Elektroestetika

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
aEn este apartado sobre la preparación de trabajo, se ha explicado más bien el proceso normativo que seguir para la buena marcha del mismo. Lana prestatzeari buruzko atala da hau, eta, neurri batean, lana behar bezala egiteko bete beharreko arauak azaldu ditugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Ostalaritza eta turismoa (64)
En este apartado realizaremos un somero repaso de cómo ha evolucionado el turismo a lo largo de la historia, tanto en el mundo como en España, incluyendo a algunos de los principales impulsores de lo que hoy se ha convertido en uno de los principales sectores económicos a lo largo y ancho del mundo. Atal honetan, ikusiko dugu nolako eboluzioa izan duen turismoak historian zehar Espainian zein munduko beste lekuetan; halaber, mundu osoan ekonomia- sektore nagusietako bat bihurtu den jardueraren bultzatzaile nagusiak ere aipatuko ditugu.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En este apartado nos vamos a centrar en analizar brevemente todos estos efectos. Atal honetan, efektu horiek guztiak aztertuko ditugu, labur bada ere.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Como este apartado se va a estudiar detenidamente en otras unidades del libro, no nos vamos a detener en este momento en él. Atal hau xeheago aztertuko dugunez liburuko beste unitate batzuetan, ez gara luzatuko hemen.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Para terminar este apartado, hagámoslo con uno de los ejemplos más sorprendentes de desarrollo tecnológico en el sector turístico: Atal hau amaitzeko, aipa dezagun turismo-sektoreko garapen teknologikoaren adibiderik harrigarrienetako bat:

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Esta información está disponible para los usuarios en su sitio web, donde aparece ordenada y recogida en un apartado denominado «calendario de actos turísticos internacionales». Informazio hori guztia eskura dute erabiltzaileek erakundearen web-orrian, ordenatuta eta «munduko turismo-ekitaldien egutegia» atalean jasota.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En el apartado anterior aparecen las llegadas por turismo internacional desde 2005 hasta 2010. Aurreko atalean, 205etik 2010era bitartean Espainiara iritsitako nazioarteko turista-kopuruak ageri dira.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Lee los puestos y ocupaciones del sector turístico que se han relacionado en el apartado anterior. Irakur itzazu aurreko atalean zerrendatu ditugun turismo-sektoreko lanbideak eta zereginak.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Para ello te puedes servir de la tabla 1.4 recogida en el apartado 1.4.1 de esta unidad. Horretarako, erabili unitate honetako 1.4.1 atalean jasotako 1.4 taula.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En el presente apartado se repasarán aquellas que por sus actividades y por su repercusión se consideran más importantes. Atal honetan, beren jarduerak eta eragina direla-eta garrantzitsuentzat jotzen direnak aztertuko ditugu.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Sin ánimo de ser exhaustivos, vamos a tratar en este apartado algunos de ellos. Zehaztasunetan sartu gabe, haietako batzuk aipatuko ditugu atal honetan.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Gizarte eta kultura zerbitzuak (17)
La ficha de programación de una visita cultural es el modelo genérico previsto para cualquier actividad –la misma ficha presentada en el apartado «talleres»–, pero se han de especificar algunas peculiaridades, como la introducción del transporte en el apartado de recursos y la inclusión de los datos técnicos de la visita –denominación, emplazamiento, historia…–, entre los que deben constar las condiciones de acceso. Bisita kultural baten programazioaren fitxa edozein jardueretarako aurreikusitako eredu generikoa da —«tailerrak» atalean aurkeztutako fitxa bera—, baina zenbait berezitasun zehaztu behar dira; esate baterako, garraioa baliabideen atalean sartu behar da, eta bisitaren datu teknikoak (izena, kokalekua, historia...) ere zehaztu behar dira, irisgarritasun-baldintzak barne direla.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Aparece entonces el fórum como espacio de comunicación y expresión en un sentido amplio, que se trata en el siguiente apartado de esta unidad didáctica. Horrelakoetan, foruma adierazpeneko eta komunikazioko espazio zabal bat da; unitate didaktiko honen hurrengo atalean aztertuko dugu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Serán estos aspectos los que analizaremos en los siguientes apartados de esta unidad didáctica y la próxima. Alderdi horiek aztertuko ditugu unitate didaktiko honetako eta hurrengoko ataletan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Entre las técnicas de análisis evaluativo más empleadas, recordemos el análisis DAFO, al que ya se ha hecho referencia en apartados anteriores. Gehien erabiltzen diren ebaluazio-azterketen tekniken artean, ekar dezagun gogora DAFO azterketa (aurreko ataletan aipatu dugu).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se puede concluir este apartado subrayando que estas son las formas a través de las cuales la sociedad puede colaborar activamente en el desarrollo de la política cultural. Atal honekin amaitzeko, azpimarratu behar da gizarteak forma hauen bidez lagundu dezakeela aktiboki kultura-politikaren garapenean.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el siguiente apartado, a modo de anexo recogemos los procedimientos para el montaje y manejo básico de diversos equipos y medios técnicos que, aun siendo conocidos en general, siempre resulta útil revisar. Hurrengo atalean, eranskin gisa jaso ditugu ekipo eta baliabide tekniko batzuk muntatzeko eta erabiltzeko prozedurak; izan ere, nahiz eta, oro har, ezagunak izan, beti baita baliagarria berrikustea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

De cualquier manera, a modo de orientación, en los siguientes apartados de esta unidad didáctica haremos un recorrido por los distintos tipos de lenguajes/expresiones haciendo referencia a los siguientes aspectos: Edonola ere, orientabide gisa, unitate didaktiko honen hurrengo ataletan, ibilbide bat egingo dugu hizkuntza/adierazpen mota desberdinetan barrena, alderdi hauek aipatuz:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se puede recurrir a los materiales de Lectura Fácil para hacer posible un acceso a la lectura, tal y como comentaremos en el próximo apartado. Erabil daitezke Irakurketa Errazeko materialak irakurtzeko aukera emateko, hurrengo atalean aipatuko dugunez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

¿quién os ha de mí apartado que jamás yo no os vería? ¿quién os ha de mí apartado que jamás yo no os vería?

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Recuerda lo que hemos visto en el apartado «Tipos de preguntas» para seleccionar las preguntas adecuadas en cada momento y la manera de respuesta que consideremos más adecuada. Gogoan izan zer jorratu dugun "Galdera motak" atalean aldi bakoitzerako galdera egokiak eta egokien deritzogun erantzun mota hautatzeko

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (10)
Proceder a la limpieza del material que lo necesite, siguiendo las pautas indicadas en el apartado anterior. Garbitu itzazu beharra duten tresna guztiak aurreko atalean azaldutako jarraibideak erabiliz.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Mide la masa de una pesa en dos balanzas distintas, siguiendo las pautas indicadas en el apartado de fundamento teórico. Neur ezazu pisu baten masa bi balantza desberdinetan, oinarri teorikoari buruzko atalean jasotako argibideei jarraikiz.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Como resultado final del trabajo en el laboratorio tendremos que elaborar un informe de resultados, el cuál debe contener los siguientes apartados: Laborategiko lanaren azken emaitza gisa, emaitzen txosten bat idatzi behar da. Atal hauek izan behar ditu txostenak:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Tratamiento físico-químico no especificado en otro apartado de la tabla 2ª, que dé como resultado compuestos o mezclas que se eliminen mediante algunos de los procedimientos enumerados entre el D1 y el D12. 2. taularen beste atal batean zehaztu ez den tratamendu fisiko-kimikoa, D1 eta D12 prozeduren bitartekoren batez desagerrarazten diren konposatuak edo nahasteak sortzen baditu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Define y explica en qué consiste cada uno de los sistemas de tratamiento de residuos industriales que se indican en el apartado 2.4.6. Defini itzazu eta azaldu itzazu industria-hondakinak tratatzeko 2.4.6. atalean aipatu diren sistemak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Dentro de estos tres apartados diferenciaremos varios procedimientos: Hiru atal horietan, prozedura hauek bereiz daitezke:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El análisis químico del suelo puede incluir una gran variedad de apartados, y puede llevarse a cabo mediante técnicas muy variadas, tanto clásicas como instrumentales. Lurzoruaren analisi kimikoak hainbat atal izan ditzake, eta teknika ugari erabil ditzake, klasikoak zein instrumentalak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los mismos que en el apartado anterior salvo el H2O. aurreko ataleko berberak salbu H2O-a.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En las siguientes apartados se muestran los esquemas de distintos tipos de procesos múltiples. Hurrengo ataletan, prozesu anizkoitzen eskemak bildu ditugu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los mismos que en el apartado anterior salvo el H2O. Aurreko ataleko berberak salbu H2O-a.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
Es muy similar a la de un autocargador, que se describirá con detalle en el apartado correspondiente. Autokargatzailearenaren antzekoa da oso (dagokion atalean zehatz-mehatz deskribatuko da).

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (10)
En estos apartados se analizará cómo las funciones y los objetivos que la animación turística cumple o pretende cumplir están altamente imbricados, no pudiendo darse unas sin los otros y viceversa. Jarraian datozen ataletan azaltzen denez, animazio turistikoaren funtzioak eta helburuak –betetzen direnak eta bete nahi direnak– oso teilakatuta daude, eta ezin dira gertatu bata bestea gabe.

Materiala: Animazio turistikoa

Lee el apartado 2.2.4 sobre la función planificadora del animador y organiza por orden de prioridad cada uno de los ítems del apartado. Irakurri 2.2.4 atala, animatzailearen plangintza-funtzioari buruzkoa, eta antolatu atal horretako elementuak, lehentasun-ordenaren arabera.

Materiala: Animazio turistikoa

Para el caso de que se prefiera contratar a una empresa externa, la situación será la descrita en el apartado 4.2.2. Kanpoko enpresa bat kontratatzea nahiago bada, 4.2.2 atalean azaldutako egoera izango da.

Materiala: Animazio turistikoa

En este apartado, por departamento de restauración se entienden los restaurantes y cafeterías que se encuentran en el complejo hotelero, excluyendo cocina y bares por que la relación con ellos es distinta. Atal honetan, sukaldaritza-sailtzat hartzen ditugu ostalaritzako gunean dauden jatetxe eta kafetegiak, baina ez sukaldea eta tabernak, haiekiko harremana desberdina baita.

Materiala: Animazio turistikoa

Eres un jefe de animación en las condiciones que se tratan en este apartado. Animazioko buru bat zara, atal honetan azaldutako kondizioetan.

Materiala: Animazio turistikoa

En este apartado es conveniente contar con: Edukitzea komeni den materiala:

Materiala: Animazio turistikoa

En la presentación de la Universidad Pontificia Bolivariana (Colombia) se puede ver una clasificación esquemática de los costes mencionados en el apartado (accede con el QR adjunto). Pontifize Unibertsitate Bolivariarraren (Kolonbia) aurkezpenean, atalean adierazten diren kostuen sailkapen eskematiko bat dago (ikusteko, erabili QR kodea).

Materiala: Animazio turistikoa

En este apartado se analizará la forma de realizar un proyecto de animación turística una vez que ya se sabe todo lo que es necesario tener en cuenta para llevarlo a cabo. Atal honetan, ikusiko dugu nola egiten den animazio turistikoko proiektu bat, kontuan izan beharreko guztia dakigunean.

Materiala: Animazio turistikoa

Agrupa las actividades alternativas citadas en el apartado 7.4.4 según el momento del día en que se llevan a cabo y el público al que se dirigen. Taldekatu 7.4.4 atalean adierazten diren ordezko jarduerak, egiten diren eguneko unearen eta zuzentzen zaizkien publikoaren arabera.

Materiala: Animazio turistikoa

Investiga y crea una coreografía con las canciones mencionadas en este apartado. Ikertu, eta sortu koreografia bat atal honetan aipatu diren abestiekin.

Materiala: Animazio turistikoa

Krokizazioa (2)
Se ha prestado mucha atención a este segundo apartado, por considerar que en este tema la práctica es fundamental. Arreta handia jarri zaio bigarren atal horri, gai honetan praktika funtsezkoa baita.

Materiala: Krokizazioa

Si al dibujar las vistas de una pieza, coinciden dos o más líneas de las anteriormente descritas, el orden de prioridad es el mismo que se ha seguido en el apartado anterior para presentarlas, es decir: Pieza baten bistak marraztean arestian aipatutako lerroetako bi edo gehiago bat badatoz, aurreko atalean lerro horiek aurkezteko erabili den ordena bera da lehentasun-ordena, hau da:

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (116)
Este colectivo puede subdividirse según diferentes criterios significativos en relación con el empleo (en el capítulo 2 se amplía la caracterización de este apartado). Emakumeen kolektiboa zenbait multzotan banatu daiteke, enpleguarekin lotutako irizpide esanguratsu batzuen arabera (2. kapituluan azalduko dira atal honen ezaugarri gehiago).

Materiala: Sistemen integrazioa

El siguiente código QR te llevará al apartado “Igualdad en el Empleo”, de los Servicios Sociales e Igualdad del Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social: QR kode honek Osasun, Kontsumo eta Gizarte Ongizate Ministerioaren Gizarte Zerbitzuen eta Berdintasunaren Saileko «Berdintasuna enpleguan» atalera eramango zaitu:

Materiala: Sistemen integrazioa

•Incorporar apartados o cláusulas en el convenio colectivo que expresen la importancia de utilizar un lenguaje no sexista como garante de la igualdad laboral entre hombres y mujeres, que pueden ir entre los contenidos del Plan de Igualdad de la empresa. •Hitzarmen kolektiboan hizkuntza ez-sexista erabiltzearen garrantzia adierazten duten atal edo klausulak gehitzea, gizonen eta emakumeen lan-arloko berdintasunaren berme gisa; enpresaren Berdintasun Planaren edukien artean joan daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Los contenidos desarrollados en el apartado 3.1 se estudian ampliamente en el módulo profesional Empresa e Iniciativa Emprendedora. ✓3.1 atalean landutako edukiak zabal aztertzen diraEnpresa eta ekintzailetzalanbide-moduluan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Este apartado se estudia más ampliamente en el capítulo 5. Atal hau zabalkiago aztertuko da 5. kapituluan.

Materiala: Sistemen integrazioa

En el apartado “Ir al encuentro de las nuevas necesidades” se mencionan los nuevos “yacimientos de empleo”, es decir, las necesidades procedentes del sector de los servicios. «Premia berrien bila joatea» atalean, enplegu-hobi berriak aipatzen dira, hots, zerbitzuen sektoretik datozen premiak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Este código QR enlaza con la página web de la Fundación ASPAYM Castilla y León, donde se puede ver un ejemplo de un Plan de Igualdad desarrollado en la totalidad de sus apartados. QR kode hau Gaztela eta Leongo ASPAYM fundazioaren web-orriarekin lotuta dago; Berdintasun Plan baten atal guztien adibidea ikus dezakezue.

Materiala: Sistemen integrazioa

Algunos de los aspectos de valoración de las candidaturas, sobre todo en el apartado relativo al acceso al empleo y a las condiciones de trabajo. Hautagaitzak ebaluatzeko alderdietako batzuk, batez ere, enplegua eta lan-baldintzak eskuratzeko aukerei buruzko atalean.

Materiala: Sistemen integrazioa

En este apartado se explican las herramientas que, de forma genérica, se utilizarían en la búsqueda de empleo en una empresa privada, herramientas que se podrían generalizar a otros contextos. Atal honetan, enpresa pribatu batean enplegua bilatzeko oro har erabiliko liratekeen tresnak azalduko dira; tresnok beste testuinguru batzuetan ere balia daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Los contenidos desarrollados en el apartado 4.8.2 se estudian detenidamente en el módulo de Formación y Orientación Laboral. ✓4.8.2 atalean garatutako edukiak sakon aztertzen diraLan Prestakuntza eta Orientabideamoduluan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (29)
Hurrengo ataletan, proposatutako bloke guztietan sakonduko dugu. En los siguientes apartados se procederá a ahondar en cada uno de los diferentes bloques propuestos.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bideo digitalari dagokionez, bideo-seinalea SDI (Serial Digital Interfac edo HD formatuetan transmititu daiteke, kanal anitzeko audioarekin eta informazio-datuekin. Kable ardazkideak erabiltzen dira, BNC konektoreekin edo zuntz optiko bidez. ITU-R-BT 656 arauak jasotzen du bideo digitalaren osagaien seinale bidezko lana. 1.5 atalean, bideo digitalaren formatu desberdinei buruzko informazio gehiago jasotzen da. En cuanto al vídeo digital, los diferentes formatos en que se puede transmitir la señal de vídeo serían SDI (Serial Digital Interfac o HD con audio multicanal y datos de información. Se emplean cables coaxiales con conectores BNC o mediante fibra óptica. La norma que recoge el trabajo por señal de componentes del vídeo digital es ITU-R-BT 656. En el Apartado 1.5 se establece más información acerca de los diferentes formatos de vídeo digital.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Estandar horietako baten abiadura aldatuz gero, mugimendu-efektuak sortzen dira bideoetan (azelerazioak, dezelerazioak, fotograma finkoak eta aldi baterako alderantzikatze, editatze ez-linealean erabil daitezkeen oinarrizko tresnei buruzko 5.6.1 atalean ikus daitekeen moduan. Cualquier modificación de la velocidad de uno de estos estándares estaría produciendo efectos de movimiento sobre los vídeos como pueden ser aceleraciones, deceleraciones, fotogramas fijos e inversión temporal, como se refleja en el Apartado 5.6.1, donde se establecen las herramientas básicas que se pueden emplear en la edición no lineal.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

2.Itzalak. Itzalei dagokienez, alderdi hauek nabarmendu behar dira: 2. Sombras. En relación con este apartado hay que destacar:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Aurreko ataletan lortutako balioekin, alderatu eta behatu emaitzak. Con los valores obtenidos en los apartados anteriores, realiza una comparación y una observación de los resultados.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Garrantzitsua da lanpara mota bakoitzaren lana eta errendimendua ezagutzea, eszena baten argiztapena ezarri eta planifikatu ahal izateko. Eskeman, atal honetan ikusi ditugun iturriek igortzen duten kolore-tenperaturaren laburpena egin dugu. Es importante conocer las características de trabajo y el tipo de rendimiento que dan las diferen­tes lámparas para poder establecer y planificar la iluminación de una escena. Sirva como resu­men el siguiente esquema en el que se asocia la temperatura de color que emite cada una de las fuentes vistas a lo largo de este apartado.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Oso garrantzitsua da jakitea soinu-uhinek espazioa zeharkatzean zer jokabide duten eta bidean topatzen dituzten elementuekin nola jokatzen duten, horrek eremu akustikoen diseinua baldintzatu baitezake. Fenomeno ohikoenak islapena, errefrakzioa, difrakzioa eta xurgapena dira (1.1.3 atalean jorratu ditugu), baita oihartzuna, erreberberazioa, interferentziak, xurgapena edo erresonantzia ere. Es muy importante conocer cómo se comportan las ondas sonoras en su transmisión por el espa­cio y cómo se comportan en relación con los elementos que se encuentren a su paso, ya que esto puede condicionar el diseño de áreas acústicas. Los fenómenos más comunes son: reflexión, refracción, difracción y absorción, que han sido tratados en el Apartado 1.1.3, y otros como el eco, la reverberación, las interferencias, la absorción o la resonancia.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Mikrofono horiek bi plaka dauzkate: bata finkoa da, eta bestea mugikorra, eta diafragma-funtzioa dauka. Uhinak diafragma-funtzioa betetzen duen plakari eraso egiten dionean, plakak bibratu egiten du, eta bi plaken arteko banaketa aldatu egiten da; horrela, kapazitatea aldatzen zaio, agertzen den tentsio aldakorraren eraginez. Atal horretan, honako mikrofono hauek aurki daitezke: Estos micrófonos constan de dos placas, una que es fija y otra que es móvil y que opera como diafragma. Cuando la onda incide sobre la placa que trabaja como diafragma, vibra y modifica la separación existente entre ambas placas variando su capacidad debido a la tensión variable que aparece. Los micrófonos que se pueden encontrar bajo este apartado son:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Atal honetan aipatutako alderdi horiek guztiak 4. unitatean landuko ditugu, kamera anitzeko telebista-programetarako baliabide teknikoei buruzkoan. Todos estos aspectos referenciados en este apartado serán desarrollados en la Unidad 4 dedi­cada a los medios técnicos en programas de televisión multicámara.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Linea-seinale esaten zaie mikrokoak ez diren eta, beraz, anplifikazio gutxi behar duten iturrietako sarrerei. Mikroko seinale esaten zaie, berriz, mikrofonoen bidez hartutakoei. Horrelakoetan, mahaiak botoi bat izaten du phantom elikadura (48 V) kommutatzea ahalbidetzen duena, zeina beharrezkoa baita kondentsadore-mikrofonoetarako (ikusi mikrofoniari buruzko 3.2.2. atal. Se entiende por señal de línea aquellas entradas fuente que no son de micro y, por tanto, necesi­tan poca amplificación. Por el contrario, se entiende por señal de micro aquellas procedentes de la captación por medio de micrófonos. En estos casos la mesa consta de un botón que permite conmutar la alimentación phantom (48 V), necesaria para los micrófonos de condensador (ver el Apartado 3.2.2 sobre microfoní

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Instalatze eta mantentze lanak (54)
Tal y como concreta el apartado 3.2 del HS4, en el caso de que la acometida se realice desde una captación privada o en zonas rurales en las que no exista una red general de suministro de agua, los equipos a instalar (además de la captación propiamente dicha) serán los siguientes: válvula de pie, bomba para el trasiego del agua y válvulas de registro y general de corte. Eraikingintzaren Kode teknikoko HO4 ataleko 3.2 puntuan zehazten denez, hargunea ura hartzeko instalazio pribatu batetik egiten denean, edo ur-hornikuntza orokorreko sarerik ez dagoen landa-­eremuetan, ura hartzeko elementuez gain, ekipo hauek instalatu behar dira: oineko balbula, ura mugiarazteko ponpa, erregistro-giltza eta ixteko giltza orokorra.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Tal y como señala el apartado 6.2 del HS4-CTE se consideran materiales aptos para las instalaciones de consumo humano, los siguientes: Eraikingintzaren kode teknikoko HO4 oinarrizko dokumentuko 6.2 atalean jasotzen denez, giza kontsumorako instalazioetarako material egokitzat jotzen dira honako hauek:

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

En los grupos de sobreelevación de tipo convencional, debe instalarse una válvula antirretorno, de tipo membrana, para amortiguar los posibles golpes de ariete (apartado 3.3.6 Grupos motobomba). Gainpresio-ekipo konbentzionaletan, atzera ezineko balbula bat instalatu behar da, mintz erakoa, izan daitezkeen ahari-kolpeak arintzeko (3.3.6 atala. Motoponpa-ekipoak).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

A pesar de que el Real Decreto 865/2003, de 4 de julio, por el que se establecen los criterios higiénico-sanitarios para la prevención y control de la legionelosis en su apartado 3 indica que «Quedan excluidas del ámbito de aplicación las instalaciones ubicadas en edificios dedicados al uso exclusivo en vivienda, excepto aquellas que afecten al ambiente exterior de estos edificios» señala también que las Instalaciones con probabilidad de proliferación y dispersión de Legionella son, entre otras, los sistemas de agua climatizada con agitación constante y recirculación a través de chorros de alta velocidad o la inyección de aire (spa, jacuzzis, piscinas, vasos o bañeras terapéuticas, bañeras de hidromasaje, tratamientos con chorros a presión, otras) y los sistemas de instalación interior de agua fría de consumo humano (tuberías, depósitos, aljibes), cisternas o depósitos móviles y agua caliente sanitaria sin circuito de retorno. Legionelosiaren prebentziorako eta kontrolerako higiene- eta osasun-irizpideak ezartzen dituen uztailaren 4ko 865/2003 Errege Dekretuaren 3. atalean jasotzen denez araudi horren aplikazio-eremutik kanpo gelditzen dira etxebizitzek soilik osatutako eraikinetako instalazioak, eraikinen kanpoko giroari eragiten ez badiote. Alabaina, dekretu horretan bertan jasotzen denez, Legionella ugaritzeko eta sakabanatzeko bide eman dezaketen instalazioak dira, besteak beste, airea injektatuz edo abiadura handiko zurrusten bidez klimatizatutako ura etengabe harrotzeko eta birbideratzeko sistemak (spak, jacuzziak, igerilekuak, bainuontzi terapeutikoak, hidromasaje-bainuontziak, presiodun zurrusten bidezko tratamenduak...), giza kontsumorako ur hotzaren barneko instalazioetako sistemak (hoditeriak, andelak, uharkak...), andel edo zisterna higigarriak eta atzerako zirkuiturik gabeko euB instalazioak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Es el ascenso o descenso de un líquido en un tubo de pequeño diámetro (tubo capilar), o en un medio poroso (por ejemplo, un suelo), debido a la acción de la tensión superficial del líquido sobre la superficie del sólido. Este fenómeno es una excepción a la ley hidrostática de los vasos comunicantes y lo hemos tratado en el apartado 1.1.4. Kapilaritatea likido baten goranzko edo beheranzko higidura da, diametro txikiko hodi batean (hodi kapilarrak) edo gorputz porotsu batean zehar (esaterako, lurzoruan zehar), likidoaren gainazal-tentsioak solidoaren gainazalean duen eraginak sortutakoa. Hidrostatikaren hodi-komunikatzaileen legearen salbuespen bat da, eta liburuko 1.1.4 atalean landu dugu.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Los argumentos a favor y en contra de estos procedimientos son ya los indicados en los apartados anteriores correspondientes para cada uno de ellos. Prozedura hauen aldeko eta aurkako argudioak aurrez azaldu dira, barne hartzen duten tratamendu bakoitzarenak aipatzean.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

En la parte superior de los montantes o ascendentes deben instalarse dispositivos de purga, automáticos o manuales, con un separador o cámara que reduzca la velocidad del agua facilitando la salida del aire y disminuyendo los efectos de los posibles golpes de ariete (apartado 3.2.1.2.6 Ascendentes o montantes). Goranzko edo gorako hodien goiko aldean, purgatzeko gailuak instalatu behar dira, automatikoak edo eskuzkoak; bereizgailu edo ganbera bat behar dute, uraren abiadura murrizteko eta, hartara, airea irtetea errazteko eta izan daitezkeen ahari-kolpeen ondorioak arintzeko (3.2.1.2.6 atala. Goranzkoak edo gorako hodiak).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Aunque será en el capítulo 6 (apartado 1.4) cuando trataremos las bañeras de hidromasajes y spas, aquí nos referiremos a una innovación que por reciente, aún no está generalizada, como es la aplicación de los ultrasonidos a este aparato sanitario. Una bañera de hidromasaje con un sistema de ultrasonidos consta de una pluralidad de dispositivos de emisión de ultrasonidos distribuidos por las paredes de la bañera, dichos dispositivos incluyen mecanismos para orientar la dirección de la emisión de las ondas en una banda adecuada que, en el caso de la cónica, los orientan en un ángulo sólido comprendido entre 30 y 50 grados. Atal honetan, orokortu gabeko erabilera berritzaile hau aztertuko dugu, nahiz eta hidromasaje-bainuontziak eta spak liburu honen 6. kapituluko 1.4 atalean aztertuko ditugun. Teknologia hori darabilten hidromasaje bainuontziek ultrasoinuen hainbat igorgailu izaten dituzte bainuontziaren gainazalean banatuta. Gailu horiek banda egokiko uhinen norabidea orientatzeko mekanismoak dituzte (konikoa denean, 30 º-tik 50º-ra arteko angeluaz).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

La rigurosidad en la aplicación del apartado HS4 del Código Técnico de la Edificación, quedará sometida en ocasiones al criterio técnico y particular de estas entidades, o bien, de los Servicios Territoriales de Industria y/o Energía de cada Comunidad Autónoma. Hori horrela izanik, Eraikingintzaren Kode Teknikoko HO4 atalean zehaztutakoak bete ala ez, erakunde horien irizpide tekniko edo partikularren esku geratuko da batzuetan, edota autonomia erkidego bakoitzeko industria eta/edo energia lurralde-zerbitzuen esku.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Según el apartado 2.1.2 del HS4, se colocaran también válvulas de retención en los siguientes puntos de la instalación: Eraikingintzaren Kode teknikoko HO4 ataleko 2.1.2 puntuan jasotzen denez, halaber, atzeraezeko balbulak jarriko dira instalazioaren puntu hauetan ere:

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx