Emaitzak: 87

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (23)
Kat. 67. - Parpailaren xehetasuna, Dognin etxearen apaingarri digitalekin. Cat. 67 - Detalie de encaje con motivos digitales de la casa Dognin

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Kat. 9. - Artxibo argazkia: gaueko sorta, parpaila ebakiko apaingarriekin, 1947. Cat. 9 - Foto de archivo: conjunto de noche con motivos de encaje recortado. 1947.

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Eskuz egindako parpaila imitatzeko asmoarekin sortu zen parpaila mekanikoa, XVI. mendeaz geroztik ehun estima-tuenetako bat baitzen hura. Tula, sare lotu eta apaingarri-rik gabea, izan zen XIX. mendearen hasieran Ingalaterran sortutako ehungailuetatik irten zen lehenengo ehuna. Man-txako itsasbazterreko Calais hiria izan zen 1816. urteaz geroztik iruzurrez sartutako ehungailuen helburu nagusia. 1830eko hamarralditik aurrera parpailak apaingarriagoak egiteko aukera izan zenetik, Calaisko parpail lantegiek berebiziko garapena izan zuten. El encaje mecánico nació de la voluntad de imitar el encaje hecho a mano, uno de los tejidos más preciados desde el siglo XVI. El tul, red unida y sin motivo, es el primero en ser mecanizado desde los inicios del siglo XIX en los primeros telares construidos en Inglaterra. Calais, ciudad situada en el litoral de la Mancha, se convirtió en el principal destino de estos telares introducidos fraudulentamente desde 1816. En cuanto fue posible, a partir de los años 1830, realizar un encaje con motivos decorativos., las fábricas de encajes de Calais conocieron un desarrollo formidable.

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Kat. 31. - Tut beltzeko mantelina honen gainean, parpailazko hosto apaingarriak erantsi dira, urrezko hariz, xaflatxoz eta perlaz brodatuak, 1949. Cat. 31 - Sobre esta mantilla de tul negro se añaden ornamentos de follaje de encaje bordados con oro, lentejuelas y perlas, 1949.

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Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

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Kat. 66. - Gaueko soineko honen gainean eskuz egindako Bigarren Inperioko Chantilly parpaileko xal batetik moztutako apaingarriak jarri dira, 1946. Cat 66 - Sobre este vestido de noche se aplican motivos recortados de un chai de encaje Chantilly hecho a mano de! Segundo Imperio, 1946.

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Balenciagak, tradizio horren oinordeko, material fin hori berreskuratu eta XX. mendeko modara ekarri zuen: parpailak, moda historikoetan oinarritutako jantzietan zein eredu sortu berrietan. Haren lan guztietan, parpailaren erabilerak gainditu egin zuen espero zena, bai apaingarri gisa, bai gardentasungatik edo kolore aukera ausartagatik. Materialaren eta teknikaren arteko sinbiosia perfektua izan zen. Balenciaga, como heredero de esta tradición, recuperó para la moda del siglo XX un exquisito material: los encajes que utilizó tanto en las creaciones inspiradas en las modas históricas corno en los modelos de nueva creación. En todas sus obras los encajes superaron cualquier expectativa, ya fuera por su carácter ornamental, por sus transparencias o por las atrevidas gamas cromáticas. La simbiosis entre el material y la técnica, fue perfecta.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Kat. 41. - Soineko honetan eskuz margotutako apaingarri guztiak lokarri fin batez brodatuta daude. Cat. 41 - Todos los motivos pintados a mano en este vestido están bordados con un cordón fino.

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Kat. 46. - Soineko honen parpailezko apaingarria 1959. urtetik aurrera egindako hainbat modeloetan aurki daiteke. Parpailaren xehetasuna. Cat. 46 - El motivo de encaje de este vestido se encuentra en varios modelos realizados a partir de 1959. Detalle del encaje.

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Elektrizitatea eta elektronika (2)
Una mesa de metal o cristal puede ser muy decorativa, pero los brazos estarán helados al tenerlos apoyados cinco minutos en la misma. Metalezko eta kristalezko mahaiak oso apaingarriak dira, baina besoak izozten dira gainean bost minutu edukiz gero.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Piscinas, pediluvios y fuentes ornamentales. Igerilekuak, oinak garbitzeko putzuak eta iturri apaingarriak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (4)
Antiguamente se remataban los caballetes de las cubiertas con un embellecedor -representando aves o figuras, en algunas ocasiones con el fin de atraer las aves a los palomares-. Garai batean, teilatu-gailurretan apaingarriren bat ezartzen zuten. Apaingarri horiek hegaztien irudiak eta bestelako irudiak izaten ziren, eta, batzuetan, hegaztiak usategietara erakartzeko jartzen zituzten.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Ejemplos de cenefas. Zerrenda apaingarriak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Normalmente los peldaños tienen un saliente que vuela desde la pisa por delante de la línea de la tabica, esa parte suele tener dos centímetros y se le llama bordón, sirve pare embellecer el peldaño y facilitar el tránsito por la escalera. Eskailera-mailek, normalean, irtengunea izaten dute. Irtengune hori mailagainetik ateratzen da mailartearen lerrotik kanpo, eta bi zentimetrokoa izaten da. Apaingarria izateaz gain, eskaileratik gora eta behera ibiltzeko lagungarria ere gertatzen da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Otro elemento embellecedor y que hace las veces de alero en un tejado es el tejaroz. Teilatu-hegala osagai apaingarria da, eta teilatu-hegalaren lana betetzen du.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (3)
Por la tarde, se puede hacer un taller para realizar adornos para las mesas del comedor, por ejemplo salvamanteles o flores de papel, para la cena de gala. Arratsaldez, lantegi bat antola daiteke, jangelako mahaietarako apaingarriak egiteko; adibidez, zamau-babesak edo paperezko loreak, afari dotorerako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Después podemos colgarlo para que forme parte del decorado de la clase. Gero, ikasgelan eskegi ditzakegu, apaingarri gisa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el juego de la tienda suele aparecer una variada selección de productos de consumo, así como la caja registradora con billetes de euros y monedas de plástico; los garajes y cocheras tendrán surtidor de gasolina y varias plantas y un extenso surtido de coches, las peluquerías se transforman en centros de belleza donde se maquillan, además de sus muñecos, los propios niños y niñas, además se elaboran todo tipo de abalorios para el adorno. Dendaren jolasean, kontsumo-produktu ugari agertzen dira, baita kaxa erregistratzailea ere, euro-billeteak eta plastikozko txanponak dituena; garajeek gasolina-hornigailua izango dute, hainbat solairu eta auto mordoa; ile-apaindegiak edertasun-zentro bilakatzen dira, eta panpinak ez ezik, haurrak beraiek ere makillatzen dira han, eta mota guztietako apaingarriak egiten dira, gainera.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Informatika eta komunikazioa (4)
Limite el uso de gráficos meramente decorativos Mugatu apaingarri hutsak diren grafikoen erabilera

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si usa de manera indiscriminada gráficos decorativos, su página puede parecer extraña y confusa si no se visualizan dichos gráficos. Grafiko apaingarriak noiznahi erabiltzen badituzu, zure orriaren itxura bitxia eta nahasia izango da, grafiko horiek bistaratzen ez badira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Normalmente se usan tipografía de tipo “serif” en el cuerpo del documento, ya que este tipo de tipografía es más fácil de leer y por lo tanto puede leerse más rápidamente porque esos pequeños elementos decorativos en los pies de las letras añaden información visual que facilita la lectura. Normalki, “serif” tipografia dokumentuaren gorputzean erabiltzen da, tipografia mota errazago irakurtzen delako eta, beraz, azkarrago irakurtzen delako. Izan ere, letren oinetako elementu apaingarri txiki horiek irakurketa errazten duten ikus-informazioa gehitzen dute.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En una página impresa la resolución de impresión es muy alta por lo que esos pequeños elementos decorativos en los pies de las letras quedan muy bien definidos. Orri inprimatuan, inprimaketa-bereizmena oso handia da eta, horregatik, letren oinetako elementu apaingarri txiki horiek oso ongi definituta gelditzen dira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (4)
Principalmente presenta una acción emoliente, pero también es importante el efecto "refrescante" que origina en cosméticos decorativos. Nagusiki eragin emolientea du, baina kosmetiko apaingarrietan sortzen duen eragin “freskagarria” ere garrantzitsua da.

Materiala: Elektroestetika

Existen de diferentes tamaños e incluso nos resultarán familiares las de plumas que tienen un efecto decorativo, más que práctico, a la hora de trabajar Hainbat neurritakoak daude eta ezagunak egingo zaizkigu, halaber, lumazkoak; apaingarriak dira, baina ez dira oso praktikoak lanerako.

Materiala: Elektroestetika

· Su finalidad es decorativa, o de expresión personal. · Helburu apaingarria edo adierazpen pertsonalari loturikoa du.

Materiala: Elektroestetika

En Japón, sus inicios fueron gloriosos en el 500 d. C., ya que constituyeron el adorno del primer emperador, pero después de esto, el tatuaje estaba reservado para aquellos que habían cometido crímenes. Japonian, tatuajearen hastapenak loriatsuak izan ziren K.o. 500. urtean, lehen enperadorearen apaingarri izan baitziren. Hala ere, harrezkero tatuajeak krimenak egin zituztenei bakarrik egiten zitzaizkien.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (1)
Búsqueda y preparación de las escenificaciones, así como vestuario, ornamentos, etc... Eszenifikazioak bilatzea eta prestatzea, baita jantziak, apaingarriak, etab. ere.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (15)
Grandes avenidas comerciales ofrecen los productos más perseguidos por los extranjeros que llegan a Helsinki como son las confecciones de piel, artesanías, vidrio y objetos decorativos de diseño futurista. Hiribide komertzial handietan, turistek bilatzen dituzten produktu ugari saltzen dira: larruzko jantziak, artisau-produktuak, beirakiak eta diseinu futuristako apaingarriak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El gótico fue tardío en Andalucía y refleja las fases mas ornamentadas de esta corriente artística, la obra cumbre es la catedral y el retablo mayor de Sevilla, sin menospreciar algunos elementos de la capilla Real de la catedral granadina. Gotikoa berandu iritsi zen Andaluziara, eta apaingarri gehien erabili zen aldiaren erakusgarriak ditugu: lan gailena Sevillako katedrala eta bertako erretaula nagusia dira, Granadako katedraleko Errege-kaperako zenbait elementu bazter utzi ezin diren arren.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El barroco con su abigarrada ornamentación tiene importantes manifestaciones artísticas en la iglesia de La Compañía de Tudela y los ayuntamientos de Pamplona, Estella, además de en el palacio episcopal de la capital. Barrokoak eta bere apaingarri nabarrek erakusgarri garrantzitsuak dituzte: Tuterako Konpainiaren eliza, Iruñea eta Lizarrako udaletxeak eta hiriburuko apezpiku-jauregia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El mudejar o arquitectura del ladrillo, caracterizado por lacombinación de estructuras de uso cristianocon técnicas , ornamentos ymateriales propios del arte islámico dejan singulares manifestaciones en el castillo de Coca (Segovia), el claustro de San Juan de Duero (Soria) , y en el monasterio de Santa Clara de Tordesillas. Mudejarrak edo adreiluaren arkitekturak, kristauen egiturak eta islamiarren teknika, material eta apaingarriak konbinatzen dituenak, hainbat erakusgarri berezi utzi zituen: Cocako gaztelua (Segovia), San Juan de Dueroko (Soria) klaustroa eta Tordesillaseko Santa Clararen monasterioa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En esta zona se pueden contemplar antiguas casas burguesas, ricamente ornamentadas y todas diferentes. Inguru horretan, antzinako burgesen etxeak ikus daitezke, guztiak apaingarri aberatsez hornituak eta guztiak desberdinak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Está adornado por pinturas de Delacroix, y posee una preciosa biblioteca cuyo fondo fue constituido a partir de los bienes confiscados entre los aristócratas emigrados. Delacroixen margolanak ditu apaingarri, eta oso liburutegi preziatua du, atzerriratutako aristokratei konfiskatutako ondasunekin osatua.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

la Tumba Tracia de Sveshtari, situada en la reserva arqueológica cercana al pueblo de Razgrad, fue construida hace 2300 años y conserva bellos ornamentos y esculturas. Sveshtariko Traziar Hilobia, Razgrad herritik hurbil dagoen erreserba arkeologikoan dago; orain dela 2.300 urte eraiki zen, eta apaingarri eta eskultura ederrak ditu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Resulta curioso observar como cada casa tiene un adorno diferente para distinguirlas cuando en sus inicios no se numeraban las calles. Bitxia da etxe bakoitzak daukan apaingarria ikustea; hasieran, kalean zenbakitzen ez zirenean, etxeak elkarrengandik bereizteko erabiltzen zen apaingarria.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las paredes están adornadas con frescos y mosaicos del siglo XIV que fueron tapados con yeso en 1511 al convertirse en mezquita para volver a ver la luz en 1951. pero también cabe destacar: Hormak XIV. mendeko fresko eta mosaikoez apaindurik daude; apaingarri horiek igeltsuz estali zituzten 1511n meskita bihurtu zenean, eta 1951n agerrarazi zituzten berriro. Baina horrez gain, honako hauek ere nabarmendu behar dira:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El Museo Arqueológico de Olympia guarda numerosas obras maestras, entre otras las antiguas decoraciones del templo de Zeus. Olinpiako Museo Arkeologikoan hainbat maisulan daude; Zeusen tenpluko apaingarrietako batzuk, besteak beste.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (13)
Está compuesto de tablas machihembradas^ de 10 a 15 cm. de ancho, colocadas sin formar ninguna ornamentación (fig. 987). 10 eta 15 cm arteko zabalera duten ohol mihiztatuek eratzen dute, eta inongo apaingarririk osatu gabe jartzen ditugu oholak (ikusi 987. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

El jaspeado hará la madera más apreciada por su efecto decorativo (figura 77), pero será un defecto para la solidez de la pieza. Alde horretatik, egur jaspeztatua estimatuagoa da, apaingarria dela eta (ikusi 77. irudia), baina, aldi berean, akastuna da, piezaren sendotasunaren ikuspegitik.

Materiala: Egurraren teknologia

Estos tableros, debido a su fabricación, resultan un material muy decorativo, dotado de propiedades f isicas y químicas que aseguran una gran consistencia y duración, y un acabado perfecto. Fabrikazio-prozesuari esker, oso apaingarriak dira horrelako taulak, eta haien propietate fisikoek eta kimikoek ziurtatzen dute oso sendoak izan daitezen, luzaroan iraun dezaten eta akabera ezin hobea izan dadin.

Materiala: Egurraren teknologia

^ La penúltima capa, que es la que lleva impresa la extensa gama de colores, o dibujos decorativos. Azken-aurreko geruzak. Haren gainean inprimatzen dituzte koloreak eta marrazki apaingarriak, eta askotariko koloreetakoak izan daitezke.

Materiala: Egurraren teknologia

Los materiales plásticos empleados en el ramo de la madera, son un material de revestimiento, consistente en una chapa o tablero satinado, finamente trabajado, muy decorativo, y muy fuerte; siendo su acabado brillante o mate. Arotzerian eta zurgintzan erabiltzen ditugun material plastikoak estalgarriak dira, eta xafla edo taula batek eratzen ditu. Satinatuak dira xaflak, fintasun handiz landuta daude, oso apaingarriak eta sendoak dira eta distiratsuak edo mateak izan daitezke akaberaren ikuspegitik.

Materiala: Egurraren teknologia

Su superficie se presenta completamente lisa y pulimentada, formando dibujo la combinación de fibras que lo integran; la cara posterior, prensada en forma de tejido de malla, es apta para obtener motivos decorativos. Gainazala guztiz leunduta eta txartatuta egoten da, eta gainazaleko zuntzen konbinazioak marrazkia eratzen du. Atzeko aldea, berriz, sare-ehunaren modura prentsatzen dute, eta oso egokia da apaingarriak eratzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

8) Barandilla mixta, formada de material de obra en la parte inferior, y en la superior de adornos de hierro forjado, encuadrados entre el pasamano y una pieza de base, de madera fina. 8) Obrako materialezko eta burdina forjatuzko baranda. Beheko aldea da obrako materialezkoa, eta goiko aldea da burdina forjatuzkoa, eta goiko aldeko burdina forjatuzko apaingarriak eskubandaren eta oinarriko piezaren artean daude; egur finezkoa da oinarriko pieza.

Materiala: Egurraren teknologia

Pero como, a veces, son un elemento decorativo, si las condiciones artísticas o de espacio lo requieren, se construyen también escaleras curvadas. baina, zenbaitetan, apaingarriak izaten dira, eta, hortaz, baldintza artistikoek edo leku-baldintzek horretara behartzen badute, okerrak ere egin daitezke.

Materiala: Egurraren teknologia

La cenefa del presente grabado consta de tres tablas; la interior con una lista embutida. Esaterako, hiru oholek osa dezakete zerrenda apaingarria (ikusi 1.001. irudia), eta barnekoak beste zerrenda bat izan dezake, enbutituta.

Materiala: Egurraren teknologia

Téngase en cuenta la clase de cenefa que se va a poner, al hacer la preparación de los ristreles. Arrastelak prestatzen ditugunean, kontuan izan beharra dago zer zerrenda apaingarri mota erabili behar dugun.

Materiala: Egurraren teknologia

Nekazaritza (2)
Cuando la luna está delante de una constelación de aire (Géminis, Libra Acuario) es la parte de la flor de la planta la que toma el relevo, por lo que las legumbres-flores como las coliflores y alcachofas, y las flores ornamentales estarán privilegiadas en estas épocas. Ilargia aire konstelazio baten aurrean dagoenean (Gemini, Libra, Aquarius) landarearen loreak hartzen du txanda; hori dela eta, garai horretan, azaloreak, orburuak eta halako lekale-loreak, eta baita lore apaingarriak ere, lehenetsiko dira.

Materiala: Nekazaritza

Varias hortalizas de verano, como el tomate, el pimiento y la berenjena, así como algunas ornamentales tienen semillas muy pequeñas y su desarrollo en el semillero es bastante lento. Udako hainbat barazkik, hala nola tomateak, piperrak, alberjiniak, eta baita apaingarri batzuek ere, oso hazi txikiak dituzte eta nahiko mantso hazten dira hazitegian.

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (1)
Ya en la antigüedad el hombre tuvo la necesidad de inventar máquinas para poder cilindrar y dar forma a diversos utensilios, instrumentos y piezas ornamentales de madera y otros materiales blandos. Jada Antzinaroan, gizakiak makinak asmatu behar izan zituen, egurrezko eta beste material bigun batzuetako tresnak, instrumentuak eta apaingarriak zilindratzeko eta haiei forma emateko.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Animazio turistikoa (1)
Rotuladores, tijeras, lápices cartulinas grapadoras, pegamento, temperas, tijeras romas, hilos, abalorios, lanas, ceras, periódicos y cola para papel maché, etc. Errotuladoreak, guraizeak, arkatzak, kartoi meheak, grapagailuak, itsasgarria, tenperak, guraize kamutsak, hariak, alezko apaingarriak, artileak, argizariak, egunkariak, mâché papererako itsasgarria, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (2)
•Joyería o adornos vistosos como collares de abalorios, de pedrería y otros materiales muy reflectantes, ya que producen tintineos y ruidos extraños en contacto con el micrófono. •Bitxi edo apaingarri ikusgarriak, hala nola beira-alez, harribitxiz edo bestelako material islagarriz egindako lepokoak, tintin-hotsak eta zarata bitxiak sortzen baitituzte mikrofonoarekin kontaktuan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se deben evitar los adornos y demasiados colores. Saihestekoak dira apaingarriak eta kolore gehiegi izatea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (4)
Brillo metálico decorativo utilizado fundamentalmente en decoración, Batez ere dekorazioan erabiltzen den distira metaliko apaingarria,

Materiala: Sistemen integrazioa

nieve y escharcha decorativas, elur eta izotz apaingarria,

Materiala: Sistemen integrazioa

manchas y espumas decorativas, orban eta apar apaingarriak,

Materiala: Sistemen integrazioa

La necesidad por la imagen personal siempre ha existido, unas veces como solución dermoestética para protegerse la piel y otras simplemente como ornamento que servía para expresar diferencias de etnia, sexo, edad, estado civil, religión, posición social o circunstancia (trabajo, fiesta, duelo, guerra). Irudi pertsonalaren inguruko beharrak betidanik egon dira hor, batzuetan larruazala babesteko konponbide dermoestetiko gisa, eta beste batzuetan desberdintasunak adierazteko apaingarri gisa: etnia, sexua, adina, egoera zibila, erlijioa, gizarte-maila edo egoera (lana, festa, dolua, gerra).

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Los lavabos sobre encimera se colocan sobresaliendo de ella, elevándose unos milímetros. Tienen mayor peso decorativo que los anteriores ya que quedan más visibles. Konketa mota hau gainaldetik gora samar jartzen da, zenbaiT19milimetro irtenda. Apaingarri modura aurreko konketa motek baino garrantzi handiagoa du, nabarmenago geratzen baita.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Recubrimientos. Los cuerpos y componentes vistos de una grifería requieren ser protegidos contra la corrosión y aportar a las superficies una mayor dureza ya que tanto los latones, bronces, zamak y plásticos son relativamente blandos, y muchos de ellos oxidables, debiendo ir por ello recubiertos de capas protectoras además de decorativas. Estaldurak. Ageriko gorputz eta osagaiek korrosioaren kontra babestuta egon behar dute, eta gogortasun handiagoko azala izan behar dute, gainera, bigun samarrak baitira letoiak, brontzeak, zamakak eta plastikoak, eta horietako asko oxidakorrak ere bai; beraz, estaldurak behar dituzte, bai babesgarriak, bai apaingarriak.

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Las técnicas PVD (Physical Vapor Deposition) consisten en la vaporización del material a depositar. Se parte directamente del material sólido que se pretende depositar para convertirlo en un vapor mediante su calentamiento o su bombardeo con iones energéticos. El vapor formado se condensa sobre la superficie del substrato formando una capa delgada. El proceso se realiza en vacío o en atmósfera controlada para evitar la interacción del vapor con el aire. El espesor de recubrimiento típico en una producción en serie es de entre 0,5 µm y 4 µm. Las aristas, los acabados superficiales con textura o los compuestos originalmente depositados en piezas decorativas fueron los nitruros, especialmente de titanio (dorado) y de zirconio (dorado más claro). Aún hoy son los compuestos más solicitados para la grifería. La necesidad de lograr colores que imiten el latón pulido o oro viejo, entre otros, ha generado el desarrollo de compuestos que presentan tonalidades distintas en función de la proporciones de los gases reactivos. PVD teknikak (Physical Vapor Deposition) jalkiarazi nahi den materiala lurruneztatzean dautza. Jalkiarazi nahi den material solidotik abiatzen da zuzenean, eta hura ioi energetikoekin bonbardatuz edo berotuz lurrun bihurrarazten da. Sortutako lurrun hori oinarrizko materialaren gainean kondentsatzen da, eta geruza mehe baT19eratzen du. Prozesu osoa hutsean edo atmosfera kontrolatuan egiten da, lurrunaren eta airearen arteko interakziorik gerta ez dadin. Serieko ekoizpenetan, estalduraren ohiko lodiera 0,5 µm eta 4 µm bitartekoa izaten da. Hasieran, pieza apaingarrietan jalkiarazitako konposatuak, gainazalen akabera testuradunak eta ertzak nitruroak ziren; batik bat, titanio nitruroa (urre-kolorekoa) eta zirkonio nitruroa (urre-kolore argiagoa). Eta oraindik ere, konposaturik erabilienak dira txorrotetan. Dena den, beste kolore batzuk lortu beharrak bultzatuta (besteak beste, letoi leunduaren edo urre zaharraren itxurako koloreak), beste konposatu batzuk ere sortu dira, gas erreaktiboen proportzioa aldatuz zenbaiT19tonu lortzeko aukera ematen dutenak.

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