Emaitzak: 15

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (3)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1943 Hozka zabaleko berokiak, papar-hegal txikiko alkandorak, gerriak markatuak dituztenak eta erorkeradunak. Brodatuak eta apaingarriak. 1943 Abrigos con sisa ancha, blusas con pequeñas solapas, cinturas marcadas y con caída. Bordados y pasamanerías.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

16- Koktelerako soinekoa eta berokia, 1962ko N, parpaila marroia, apaingarriz muntatua, urre zaharrarekin brodatutako lore handiak eta girlanda hostotsuak krepearen gainean. Soineko zuzena. Berokia: alkandora lepoa, kimono mahukak. Paris Etiketa, 84 877 zkia. 42 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. M. L. Bousquet-ena zen. CBM 2000.54, Getaria. (46. eta 10. orr.) 16- Vestido y abrigo de cóctel, I 1962, encaje marrón, encaje montado con motivos, grandes llores bordadas, oro viejo y guirnaldas frondosas sobre crepé. Vestido recto. Abrigo: cuello camisero, mangas kimono. Etiqueta París, ti" 84 877. Pase 42. Donación de M II. de Givenchy. Pertenecía a M.L. Bousquet. CBM 2000.54, Cetaria, (p. 46 y 10)

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Administrazioa eta kudeaketa (2)
1.- Camisas. 1.- Alkandorak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Mercaderías Camisas. Salgaiak: alkandorak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
En efecto, unos tejanos y una camisa a cuadros convierten a un niño en un vaquero. Hala, galtza bakero batzuekin eta koadrodun alkandora batekin cowboy bat dugu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
La prenda mas apropiada para realizar el maquillaje es una camisa con botones para evitar el deterioro del maquillaje al ponerse el vestido. Makillajea egiteko, alkandora botoiduna janztea komeni da, soinekoa janztean makillajea honda ez dadin.

Materiala: Elektroestetika

Komunikatzeko trebetasunak (8)
Así, una camisa blanca es símbolo de autoridad, y una chaqueta de pana simboliza a la clase trabajadora. Hala, alkandora zuria autoritatearen sinbolo da, eta panazko txaketa bat, berriz, langile-klasearena.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

b)Darle un toque de color y dinamismo a la imagen con camisas blancas o de colores tenues. b)Kolore- eta dinamismo-ukitu bat ematea irudiari, alkandora zuriekin edo argiekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El traje o la camisa ha de ser en color blanco. Trajea edo alkandora zuria izango da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Para los hombres lo más adecuado son los trajes de corte clásico con camisa y corbata. Gizonezkoen kasuan, egokiena zera da, ebakera klasikoko trajeak, alkandora eta gorbatarekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

b) Camisas blancas. b) Alkandora zuriak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Candidata femenina: las mujeres pueden optar entre un traje sastre de falda o pantalón; un pantalón de corte clásico con una camisa y una rebeca o un jersey de tonos suaves. •Emakumezko hautagaia: emakumeek gonadun edo prakadun trajeak dituzte aukeran; ebakera klasikoko prakak, alkandora eta kardigan batekin, edo tonu leunak dituen jertse batekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•La camisa, de manga larga, de cuello inglés o italiano. Alkandorak mahuka luzekoak, lepo ingeles edo italiarrarekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Llevar la camisa mal combinada con la corbata. Alkandora eta gorbata gaizki konbinatuta eramatea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak