Emaitzak: 438

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (2)
Kat. 32. - Pamela, paipailako hegalarekin eta atzealdean lasto lakatuarekin, 1930eko hamarraldia. Cat. 32 - Pamela con ala de encaje y con el fondo de paja lacada, años 1930.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

32- Pamela, 1930eko hamarraldia, beltzez lakatutako lastoa, zerrenda beltz batez drapeatua, Chantilly beltzeko hegal zabala, tafeta beltzeko eta marfilezko bihotza duen lore batez apaindua, lertxuntxo eta oilar lumarekin. EISA. Erosia. CDM 997.73.4, Calais. (71. orr.) 32- Pamela, años 1930, paja lacada negra, chapeada con una cinta negra, ala ancha de Chantilly negro, adornado con una flor de tafetán negro con corazón marfil, con una pluma de garceta y con una pluma de gallo. EISA. Adquisición. CDM 997.73.4, Calais, (p. 71)

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (90)
Especificarse las duraciones de tareas e indicar si las duraciones son estimadas o establecidas. Eginkizunen iraupenak zehaztu daitezke, eta iraupen estimatuak ala ezarriak diren adierazi.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Además, la posición de una barra de tarea en relación con otra indica si las tareas se suceden o si se superponen. Gainera, eginkizunaren barra batek beste barra batekiko duen posizioak adierazten du eginkizunak bata bestearen atzetik gertatzen diren ala gainjarri egiten diren.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Así, las tareas pueden incluir tanto actividades físicas como mentales; pueden ser continuas y discretas; y las actividades que se realizan en cada una de ellas pueden seguir o no una secuencia fija. Hala, eginkizunen barruan jarduera fisikoak zein adimenekoak egon daitezke; jarraituak eta diskretuak izan daitezke; eta eginkizunen barruan betetzen diren jarduerak sekuentzia finkoan gerta daitezke ala ez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Es fácilmente trasladable a un diagrama, puesto que las condiciones son decisiones (SÍ o NO a una pregunta) y las acciones serán dependientes de la respuesta correspondiente. Erraz adieraz daiteke hori guztia diagrama baten bidez; izan ere, kondizioak erabakiak dira (galdera bati BAI ala EZ) eta ekintzak emandako erantzunaren araberakoak izango dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Di si son verdaderas o falsas, las afirmaciones siguientes: Adierazi baieztapen hauek egiazkoak diren ala ez:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una de las razones por las que los proyectos funcionan tan bien como lo hacen, es porque se les da a los miembros la oportunidad de hacer lo que vean conveniente, sin preocuparse de que lo que hacen parezca que sea lo correcto. Neurri handi batean, proiektuek hain ongi funtzionatzen dute kideei komenigarritzat hartzen dutena egiteko aukera ematen baitzaie, egindakoak zuzena dirudien ala ez arduratu gabe. Hori izan ohi da ongi funtzionatzeko arrazoietako bat.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las empresas podrán ser grandes o pequeñas, con poco o mucho desarrollo de sistemas y en consecuencia más o menos habituadas a enfrentarse con nuevos proyectos, a utilizar pocas técnicas y muy sofisticadas o muchas técnicas distintas y complementarias pudiéndose encontrar con grandes problemas de coordinación. Enpresak handiak zein txikiak izan daitezke, sistema oso edo gutxi garatuak izan ditzakete, eta, horrenbestez, proiektu berriei aurre egitera, teknika gutxi baina oso sofistikatuak erabiltzera edo teknika asko baina osagarriak erabiltzera ohituak egon daitezke ala ez; eta koordinazio-arazo larriak sor daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El resto de columnas nos habilitan, de izquierda a derecha, para cambiar los colores, ocultar capas, hacer que sean seleccionables en la ventana gráfica de trabajo, visualizar las pistas en verdadera magnitud, mostrar solo el contorno de las mismas e indicarnos si son usadas en el diseño o no. Gainerako zutabeek, ezkerretik eskuinera, hauek egiteko aukerak ematen dizkigute: koloreak aldatzea, geruzak ezkutatzea, laneko leiho grafikoa aukeratzeko moduan jartzea, pistak beren benetako neurriaren arabera ikustea, horien ingurunea soilik erakustea eta diseinuan erabiltzen diren ala ez adieraztea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

aunque lo sea también la variable dependiente (la función), en este contexto se llaman variables de la función o simplemente variables las proposiciones o variables lógicas de las que depende la función. mendeko aldagaia (funtzio) ere aldagaia izan arren, testuinguru honetan, funtzioaren aldagaiei edo funtzioaren proposizio ala aldagai logikoei esaten zaie aldagai.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Consta de unas láminas bimetalicas que se ponen en contacto o no, en función del calor de la atmósfera que las circunda. Lamina bimetalikoek osatzen dute. Inguruko beroaren arabera elkar ukituko dute ala ez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (9)
En caso de no existir protecciones colectivas perimetrales o en el interior de la estructura, se prohibe desplazarse sobre las alas de una viga sin atar el arnés de seguridad a un punto fuerte que previamente deberá haberse habilitado al efecto (fig. 394). Egituraren perimetroan edo barruan babes-ekipamendu kolektiborik ez badago, langileek ez dute habeen hegaletatik ibili behar segurtasun-arnesik gabe. Arnes horrek aurrez prestaturiko puntu sendo bati lotuta egon behar du (394. irudia).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Suele ser de distintos colores de acuerdo con el color de la teja que se coloque. Kolore askotako pinturak daude, eta teilatua egiteko erabili dugun teilaren kolorearen arabera hautatuko dugu bat ala bestea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Dependiendo de la utilidad que se le dé a la arqueta, ésta tendrá masa en las testas de los ladrillos o no. Kutxatila zertarako erabiliko den kontuan hartuta, adreiluen muturretan masa botako dugu ala ez.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La preparación de la escayola es similar a la del yeso, se ha de espolvorear la escayola con cuidado, y dependiendo de la cantidad que se le eche se endurecerá antes o después(Fig. 1). Eskaiolaren prestaera igeltsu-masarenaren antzekoa da: eskaiola kontu handiz hautseztatu behar dugu, eta, zenbat eskaiola botatzen dugun, azkarrago ala mantsoago gogortuko da (1. irudia).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La diferencia estriba en la proporción de yeso que se le eche al agua y de lo que se le deje reposar. Igeltsu-masa prestatzeko orduan, urari zenbat igeltsu botatzen diogun eta zenbat denboran pausatzen uzten dugun, igeltsua biguna ala gogorra izango da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

El tiro no es mas que una pieza móvil(Fig. 7)que, dependiendo de la posición que se coloque, cierra o abre el hueco que da acceso a la cámara de humo, permitiendo pasar mayor o menor cantidad de aire a través de él, facilitando o dificultando la combustión de los leños. Tiroari dagokionez, pieza mugikor bat besterik ez da (7. irudia), eta, tiroa nola jartzen dugun, ke-ganberarako hutsunea itxi ala ireki egingo du; irekiz gero, aire gehiago utziko du igarotzen, eta, itxiz gero, berriz, gutxiago; hala, horren arabera, arinago ala motelago erreko dira egur puskak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Dependiendo de la anchura del recorte que puede quedar en un paño, éste puede quedar mejor o peor. Lauzaren bat zatitu behar izanez gero, zatitutako lauza horrek hartuko duen neurriaren arabera, hormatala txukunago ala zatarrago geratuko zaigu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Dependiendo del lugar donde estén puestos los trozos de varilla utilizaremos unos agujeros u otros del ladrillo para dejarlo más alto o más bajo, según necesidad. Hagatxo zatiak non jarri diren kontuan hartuta, adreiluaren zulo batzuk edo beste batzuk erabiliko ditugu, adreilua gorago ala beherago uzteko, kasuan kasu behar den moduan.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

El destino principal de este tipo de edificación no es otro que albergar procesos productivos, de mayor o menor envergadura, para cualquier producto, manufacturado o no manufacturado Eraikuntza mota honen helburu nagusia edozein produkturen (manufakturatua izan ala ez) ekoizpen-prozesu handi nahiz txikiei aterpe ematea da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (4)
En las fuentes de agua se indicará si ésta es o no potable, siempre que puedan existir dudas al respecto. Ur-iturrietan edangarria den ala ez adieraziko da, zalantzak egon daitezkeen guztietan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

el de humos, el óptico de humos o el detector térmico? ke-detektagailua, ke-detektagailu optikoa ala termikoa?

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si el depósito de combustible de un coche de gasolina está lleno, ¿qué es lo más probable que ocurra, que arda o que explote? Gasolinazko auto baten erregai-depositua beteta badago, zer gertatuko da ziur aski, su hartzea ala lehertzea?

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Una vez detectado el fuego se da la alarma, la cual puede ser lumínica, sonora, con o sin aviso directo a bomberos, etc. Sua detektatuta, alarma jotzen da, zeina argi edo soinu bidezkoa, suhiltzaileei zuzenean deitzen diena ala ez... izan baitaiteke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (4)
Es un valor booleano que nos dice si la imagen se ha descargado completamente o no. Irudia erabat deskargatu den ala ez esaten digun balio boolearra da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Es un booleano que nos dice si la ventana está cerrada ( closed = true ) o no ( closed = false ). Leihoa itxita dagoen (closed = true) ala ez (closed = false) esaten digun boolearra da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Un operador de la comparación compara sus operando y devuelve un valor lógico basado en si la comparación es verdad o no. Alderatzearen eragileak bere eragigaiak alderatu eta balio logiko bat itzultzen du, alderatzea egia den ala ez oinarri hartuta.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Valor booleano que nos dice si la opción está actualmente seleccionada o no. Une horretan aukera sakatuta dagoen ala ez esaten digun balio boolearra.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (49)
¿Verdadero o falso? Zuzena ala okerra?

Materiala: Elektroestetika

Investiga y averigua si la concentración de proteínas en el líquido intersticial de los enfermos con síndrome nefrótico es alta o baja. Ikertu eta aztertu sindrome nefrotikoa duten gaixoen likido interstizialeko proteina-kontzentrazioa handia ala txikia den.

Materiala: Elektroestetika

Si aumenta el espacio muerto anatómico, la ventilación alveolar será mayor, ¿verdadero o falso? Espazio hil anatomikoa handitzen bada, albeolo-aireztapena handiagoa izango da. Zuzena ala okerra?

Materiala: Elektroestetika

La técnica estética más indicada en los casos de asma bronquial es el DLM, ¿verdadero o falso? Bronkioetako asmaren kasuetarako teknika estetiko egokiena ELD da. Zuzena ala okerra?

Materiala: Elektroestetika

Para reconocer la presencia o no de proteínas se lleva a cabo una reacción conocida como xantoproteica. Proteinarik badagoen ala ez ikusteko, erreakzio xantoproteikoa egiten da.

Materiala: Elektroestetika

Explica si las siguientes frases son verdaderas o falsas: Esan esaldi hauek zuzenak ala okerrak diren:

Materiala: Elektroestetika

Razona si es verdadero o falso que: Esan zuzena ala okerra den, eta zergatik.

Materiala: Elektroestetika

La transmisión del estímulo doloroso al Sistema Nervioso Central se puede hacerpor dos vías, de transmisión, que difieren en el tipo de fibras nerviosas por las que se conducen dichos estímulos (mielínicas o no). Bi bidetatik igor daiteke min-estimulua nerbio-sistema zentralera, eta estimulu horiek bideratzen dituzten nerbio-zuntzen motaren araberakoak dira (mielinazkoak ala mielinarik gabeak).

Materiala: Elektroestetika

¿Qué nervios transmiten los impulsos nerviosos más rápidamente, los formados por fibras mielínicas o amielínicas? Zer nerbiok igortzen dituzte azkarrago nerbio-bulkadak, mielinazko zuntzek ala mielinarik ez dutenek?

Materiala: Elektroestetika

Razona si las siguientes frases son verdaderas o falsas: Esan esaldi hauek zuzenak ala okerrak diren, eta arrazoitu erantzuna:

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (14)
¿PASTELERÍA VARIADA O TARTA ALEGÓRICA? ASKOTARIKO GOZOGINTZA ALA TARTA ALEGORIKOA?

Materiala: Irudia

(especificación del I.V.A. incluido o no) (zehaztu BEZa barne dagoen ala ez)

Materiala: Irudia

Suave o áspera. Leuna ala latza den.

Materiala: Irudia

Rugosa o fina. Zimurtsua ala fina den.

Materiala: Irudia

recientes, antiguas, localización. alegia, berriak ala zaharrak diren eta non dauden.

Materiala: Irudia

enrojece o no. larruazala gorritu egiten den ala ez.

Materiala: Irudia

Brillo (mate, brillante). Distira: larruazala matea ala distiratsua den.

Materiala: Irudia

De grano grueso o fino. Pikor lodikoa ala pikor xehekoa den.

Materiala: Irudia

Untuosa o no. Koipetsua den ala ez.

Materiala: Irudia

La textura (tejido grueso o fino) Egitura, alegia, ehuna lodia ala mehea den.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (27)
Globos, zeppelines, ala delta,... Baloiak, zepelinak, delta hegala...

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Ambas cosas, se entregan a cada pasajero en su idioma. Bidaiari bakoitzari bere hizkuntzan ematen zaizkio biak ala biak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

si existe algún tipo de atención especial a bordo, descuentos…así como fiestas temáticas o singulares para las que debamos tener indumentaria adecuada (cenas de gala…) ontzian zerbitzu bereziren bat ematen den ala ez, deskontuak egiten diren... edo jantzi egokiak eskatzen dituzten jai tematikoak edo bereziak dauden (gala-afariak...).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Tipo de cabina elegido (en cubierta, interior o exterior, individual o para varias personas, tipo de camas, con o sin aseo…) Aukeratutako gela mota (bizkarrekoa, barrura edo kanpora ematen duena, banakakoa edo hainbat pertsonarentzakoa, ohe mota, komunik duen ala ez...).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se termina de separar el magret y se sigue deshuesando hasta llegar a la articulación de las alas, en donde separamos precisamente por esta articulación, luego, poco a poco vamos bajando hasta la articulación de los muslos que la sacaremos de su sitio, siguiendo deshuesando en este punto. Paparra bereizten bukatu ondoren, hezurra kentzen jarraituko dugu, hegalen giltzadurara iritsi arte. Hain zuzen ere, giltzadura horretan bereiziko dugu. Ondoren, pixkanaka-pixkanaka, izterren giltzadurara jaitsiko gara, eta bere tokitik aterako dugu. Hezurra kentzen jarraituko dugu toki horretan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

el ala propiamente dicha (aileron) y la sobreala (manchon). berez hegala dena (aileron) eta hegalaren lehenengo zatia (manchon).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El proceso de confitado de las alas es exactamente igual que el de los muslos, sólo difiere en el tiempo de confitado. Hegalak konfitatzeko prozesua izterrak konfitatzeko prozesuaren berdin-berdina da, konfitatzeko denbora bakarrik aldatzen da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

No suele traer ni las patas ni las puntas de las alas. Ez ditu berekin ekartzen ez hankak, ez hegalen muturrak ere.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Al pato deshuesado se le van separando primero los dos magrets, luego las alas completas, y luego los muslos o confits. Hezurra kendutako ahateari bi paparrak kentzen zaizkio hasieran; ondoren, hegal osoak; eta, gerora, izterrak edo konfitak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Su carne es de primera calidad, siendo los mejores los de menos de un año que se caracterizan por su pico es flexible en su parte superior y por que la primera pluma del ala esta en punta. Kalitate goreneko haragia dute. Urtebetez azpikoen haragia da onena. Urtebetez azpikoek moko malgua dute goiko aldean, eta, horrez gain, hegaleko lehenengo luma tente dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
Uno de los mayores inconvenientes es el alabeo que sufren las maderas. Eragozpenik handienetako bat egurraren kopadura da,

Materiala: Egurraren teknologia

Se conoce que un corte está bien afilado o embotado, tocando el filo con el dedo pulgar o con la uña de este dedo (fig. 191). Sorbatza ondo zorroztuta ala kamustuta dagoen jakiteko, nahikoa da ahoa erpuruaz edo erpuruko azazkalaz ukitzea (ikusi 191. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (7)
esta entrevista es el punto más importante dentro del proceso de selección; el entrevistador pretende concretar definitivamente si el candidato es o no es el adecuado para cubrir el puesto de trabajo. hautaketa-prozesuaren urratsik garrantzitsuena da; elkarrizketatzaileak behin betiko erabaki behar du hautagaia egokia den lanpostua betetzeko ala ez.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

seguir un sistema de gestión ética de forma rigurosa o bien publicar un código de conducta ético y luego funcionar de acuerdo con valores puramente económicos? etikoki kudeatzeko sistema bati zorrotz jarraitzea ala jokabide-kode etiko bat argitaratzea eta gero balio ekonomikoen arabera bakarrik funtzionatzea?

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

¿Crisis económico-financiera o crisis ética? Krisi ekonomiko-finantzarioa ala krisi etikoa?

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Señala la veracidad o falsedad de esta frase, según tu criterio. Azaldu esaldi hori egia ala gezurra den, zure ustez.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Captación en los procesos de selección de las personas más adecuadas, sean emigrantes o no. Hautaketa-prozesuetan pertsona egokienak hartzea, emigranteak izan ala ez.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para determinar si una acción es o no una buena práctica en RSC, es preciso que cumpla una serie decondiciones mínimas: Ekintza bat esKako jardunbide egoki bat den ala ez zehazteko, gutxieneko baldintza hauek bete behar ditu:

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

El organismo competente recoge toda la información documental al respecto y aplica los criterios que determinarán si la acción puede ser considerada como buena práctica o no. Erakunde eskudunak horri buruzko dokumentu-informazio guztia biltzen du, eta ekintza jardunbide egokitzat har daitekeen ala ez zehaztuko duten irizpideak aplikatzen ditu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (25)
Así pues, en función de si el plan estratégico existe o no, nos enfrentamos a dos puntos de partida posibles para iniciar la elaboración de la programación cultural: Hala, plan estrategikoa egon ala ez egon, bi abiapuntu izan ditzakegu kultura-programazioa egiten hasteko:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Y entre estos modelos extremos, quedan otros que según participantes, según momentos o según intervenciones culturales, se servirán de estructuras organizativas y estrategias que variarán en su posicionamiento respecto a la valoración y promoción de la participación ciudadana. Eta muturreko eredu horien artean beste batzuk daude, parte-hartzaileen, unearen edo kulturako esku-hartzearen arabera, antolamendu-egitura eta estrategia batzuk ala besteak erabiltzen dituztenak, herritarren parte-hartzearen balorazio eta sustatze-maila desberdinekin.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Un ejemplo de este aspecto son las diferencias, desde un primer momento, entre la selección de posibles actividades de animación a la lectura dirigidas a niños y niñas de entre tres y seis años y las actividades de este tipo dirigidas a un público de personas mayores. Alderdi horren adibide bat da, esate baterako, zer desberdintasun egongo diren hasiera batetik irakurzaletasuna bultzatzeko animazio-jarduera batzuk hautatzeko garaian, hartzaileak hiru eta sei urte bitarteko haurrak izan, ala pertsona helduak izan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

¿Crees que el predominio de las intervenciones dirigidas a ese colectivo concreto es lógico o se detectan otros que pudieran demandar directa o indirectamente una intervención cultural? Esku-hartze gehienak kolektibo jakin horri zuzentzea logikoa iruditzen zaizu, ala kulturako esku-hartzeren bat zuzenean nahiz zeharka eskatzen duten beste batzuk badaude?

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Las esculturas y las obras de pintura, dibujo, grabado y litografía, y las historietas gráficas, tebeos o cómics, así como sus ensayos o bocetos y las demás obras plásticas, sean o no aplicadas. Eskulturak eta margolanak, marrazkiak, grabatuak eta litografia, eta istorio grafikoak, komikiak, haien probak edo zirriborroak eta gainerako obra plastikoak, aplikatu ala ez aplikatu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

¿Con qué perspectiva se planifica la política cultural de la Unión Europea, con la globalizadora, la localizadora o la glocalizadora? Zer ikuspegirekin antolatzen da Europar Batasuneko kultura-politika: ikuspuntu globalizatzailearekin, tokikoarekin ala glokalizatzailearekin?

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

De una manera u otra, siempre deberemos respetar protocolos de seguridad y prevención de riesgos en el montaje y uso de los equipos o medios técnicos, aun cuando los utilicemos a nivel básico. Modu batera ala bestera, beti errespetatu behar ditugu segurtasuneko eta arriskuak prebenitzeko protokoloak ekipoak edo baliabide teknikoak muntatzean eta erabiltzean, baita oinarrizko erabilera bat egiten bada ere.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Archivo de cuadernos de campo, con la recopilación de estos, ya sean de elaboración propia o no, que puedan usarse como base para producir nuevos materiales y propuestas. Landa-koadernoen artxiboa, koaderno horien bildumarekin, izan norberak eginak ala ez, material eta proposamen berriak egiteko oinarri gisa erabil daitezkeenak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Son todos aquellos impedimentos que imposibiliten o dificulten la expresión o recepción de mensajes a través de los medios o sistemas de comunicación, sean o no de masas. Komunikabide edo komunikazio-sistemen bitartez (masa-komunikaziorako izan ala ez) mezuak bidaltzea edo hartzea galarazten edo eragozten duten oztopoak dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

¿La educación permanente es una modalidad de intervención formal o no formal? Etengabeko hezkuntza esku-hartze formala ala ez-formala da?

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (2)
La reactividad del suelo es su capacidad de reacción química, y se traduce en dos aspectos: acidez y alcalinidad, expresados a través de su pH. Erreaktibotasuna lurzoruak kimikoki erreakzionatzeko duen gaitasuna da, eta bi ezaugarri ditu: azidotasuna eta alkalinitatea; pH-aren bidez adieraziak biak ala biak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Expresar si son verdaderas o falsas la siguientes afirmaciones: Adierazi baieztapen hauek zuzenak ala okerrak diren:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (6)
El último factor edafológico a considerar por su incidencia en las plantaciones frutales sería la presencia de riesgo de salinidad, bien en el suelo o bien procedente del riego con aguas salinas. Fruta arbolen sailetan duen eragina dela eta, kontuan hartu beharreko azken faktore edafologikoa gazitasun arriskurik dagoen ala ez aztertzea da, jakinik arrisku hori lurzoruan bertan egon daitekeela edo bestela ureztatzeko erabilitako ur gazietatik etor daitekeela.

Materiala: Nekazaritza

La presencia de nemátodos en los terrenos dedicados al cultivo de la vid, coincidentes o no con la filoxera, impide también la utilización directa de Vitis vinifera no injertada. Mahatsondoen laborantzarako erabilitako lurzoruetan neumatodoak egoteak –filoxerarekin batera izan ala ez– galarazi egiten du, baita ere, txertatu gabeko Vitis vinifera zuzenean erabiltzea.

Materiala: Nekazaritza

Popularmente, para reconocer si la luna crece o mengua: Herritarren artean, honela jakiten da ilargia ilgoran ala ilbeheran dagoen:

Materiala: Nekazaritza

Estas variedades tienen mayores dificultades para adaptarse ala situaciones cambiantes del medio. Halako barietateek zailtasun handiagoak dituzte ingurunearen egoera aldakorretara moldatzeko.

Materiala: Nekazaritza

La profundidad de plantación dependerá del tipo de hortaliza, si se planta al aire libre o en invernadero, y si es en tierra desnuda o cubierta por acolchado de plástico perforado. Landaketaren sakonera zehazteko, honako hauek hartuko dira aintzat: barazki mota, aire zabalean ala berotegian landatuko dugun, eta lur hutsean ala plastiko zulatuzko bigungarriz estalitako lurrean landatuko dugun.

Materiala: Nekazaritza

Hay que elegir bien las variedades (adaptación a la época de cultivo, mayor o menor precocidad) para permitir el escalonamiento de las siembras y las recolecciones. Barietateak ondo aukeratu behar dira (laborantza garaira nola egokitzen diren, goiztiarrak diren ala ez) ereintzen eta bilketen mailakatzea ahalbidetzeko.

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (16)
Habitualmente las alas son iguales y simétricas, pudiendo tener un espesor decreciente (alas inclinadas) desde el alma hacia el borde o de espesor uniforme (alas paralelas) (fig. 26). Oro har, hegalak berdinak eta simetrikoak izaten dira, eta lodiera beherakorra (hegal inklinatuak) izan daiteke arimatik ertzera, edo uniformea (hegal paraleloak) (26. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Serán aquellos productos en forma de “I“, cuyas alas tendrán una anchura inferior o igual a 0,66 veces la altura nominal del perfil, siendo este valor como máximo de 300mm. “I” formako produktuak dira, non hegalen zabalera profilaren altuera nominalaren halako 0,66 edo txikiagoa den, profilaren gehieneko altuera 300 mm izanik.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Así podremos diferenciar entre: los perfiles con caras paralelas, que se designarán por las letras IPE seguidas de la medida nominal (fig. 28), y los perfiles I con alas inclinadas, que se designan por las siglas IPN acompañadas de su medida nominal (fig. 29). Hauek bereizten dira: aurpegi paraleloko profilak (IPE + neurri nominalaren bidez izendatzen dira; ikus 28. irudia), eta hegal inklinatuko I profilak (IPN + neurri nominalaren bidez adierazten dira; ikus 29. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Si concretamos en valores, diremos que se definen como aquellos perfiles que presentan una sección transversal con forma en “H” y cuyas alas tienen una anchura mayor de 0,66 veces la altura nominal del perfil (fig. 31). Balioak zehaztuz gero, esan behar da “H” formako zeharkako sekzioko profilak direla, non hegalen zabalera profilaren altuera nominalaren halako 0,66 baino handiagoa den.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Si el perfil tiene una anchura de ala mayor de 0,8 veces la altura nominal del producto, habitualmente reciben el nombre de “columnas”. Profilaren hegalen zabalera produktuaren altuera nominala halako 0,8 baino gehiago bada, “zutabe” esan ohi zaie.

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La diferencia entre estos perfiles son sus dimensiones, ya que todas ellas son de alas anchas y caras paralelas; sin embargo en la HEA se cumple que h<b. Profil horien arteko aldea neurriak dira, denak baitira hegal zabalekoak eta aurpegi paralelokoak. Hala ere, HEA profilean, h<b.

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Las alas tendrán una anchura máxima de h/2+25mm, donde “h” es la altura total (fig. 33). Hegalek h/2+25mm-ko gehieneko zabalera izango dute, non “h” guztizko altuera den (33. irudia).

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De igual manera se designarán por las letra UPN o UPE si presentan las alas paralelas o inclinadas respectivamente (fig. 33). Era berean, UPN edo UPE letren bidez izendatuko dira, hegalak paraleloak edo inklinatuak diren kontuan hartuta (33. irudia).

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Perfiles en “T”: son materiales con la forma indicada (fig. 37), con aristas redondeadas y cuyas alas y alma presentan una ligera inclinación. “T” formako profilak: adierazitako forma hori duten profilak dira (37. irudia), ertz biribilduak eta hegalak eta arima apur bat inklinatuta dituztenak.

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Además las alas tienen la misma anchura. Gainera, hegalek zabalera bera dute.

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Animazio turistikoa (7)
Si esta insatisfacción se debe a hechos fácilmente evitables con la planificación, o si a pesar de la planificación no se hubiera podido evitar el incidente, marcará la diferencia entre la contratación o no de un animador diferente. Bezeroen haserrealdia planifikatze egokiarekin saihets daitekeen zerbaitek eragin duen edo saihetsezina izan den, hori izango da aldea beste animatzaile bat kontratatu ala ez erabakitzeko.

Materiala: Animazio turistikoa

Haz un diagrama de flujo con las acciones que llevarías a cabo y lo que harías a continuación según se aceptaran tus propuestas o no. Egin fluxu-diagrama bat egingo dituzun jarduerekin eta gero egingo zenukeenarekin, zure proposamenak onartzen diren ala ez kontuan izanda.

Materiala: Animazio turistikoa

Dependiendo de que se permita el acceso al público general o solo al del hotel se llevará a cabo una u otra animación. Jende guztia sar daitekeen edota hoteleko bezeroak bakarrik sar daitezkeen kontuan izanda, animazio mota bat ala beste bat egingo da.

Materiala: Animazio turistikoa

El coste del personal sería el mismo que en la previsión de 20 personas, ya que el animador cobrará lo mismo con independencia de los usuarios del taller. Langileei dagokien kostua 20 pertsonarako aurreikuspenekoaren berdina izango da, animatzaileak berdin kobratuko baitu, lantegian erabiltzaile gehiago ala gutxiago egon.

Materiala: Animazio turistikoa

l¿Tiene muchas o pocas plazas?, ¿las instalaciones del establecimiento son dispares entre sí? lPlaza asko ala gutxi ditu?, establezimenduko instalazioak oso desberdinak dira elkarren artean?

Materiala: Animazio turistikoa

¿Si es una ciudad costera, está en el centro o en las afueras? Kostaldeko hiri bat bada, erdialdean ala kanpoaldean dago?

Materiala: Animazio turistikoa

Figura 7.4Dependiendo del momento del día se programan unas actividades u otras 7.4 irudia Eguneko orduaren arabera, jarduera batzuk ala beste batzuk antolatzen dira

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Komunikatzeko trebetasunak (12)
Dependiendo del impacto que tenga en la totalidad del servicio la «no conformidad», determinará la necesidad de generar acciones correctivas. «Adostasun-ezak» zerbitzu osoaren gainean duen inpaktuaren arabera, erabakiko da zuzenketa-neurriak sortu behar diren ala ez.

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Así mismo, dependiendo del impacto que pueda tener un riesgo identificado en el servicio prestado, se determinará la necesidad de generar acciones preventivas. Era berean, eskainitako zerbitzuan identifikatutako arrisku batek izan dezakeen inpaktuaren arabera, zehaztuko da prebentzio-ekintzarik sortu beharrik dagoen ala ez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

¿Qué es la empatía?, ¿crees que es un valor negativo o positivo en un proceso de comunicación? Zer da enpatia? Zure ustez, balio positiboa ala negatiboa da komunikazio-prozesu batean?

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

No obstante, está comprobado de forma científica que determinados valores físicos, como el volumen, la distancia, el valor térmico…se observan de una u otra forma según el color de lo que se esté mirando. Nolanahi ere, zientifikoki egiaztatuta dago balio fisiko jakin batzuk –hala nola bolumena, distantzia, balio termikoa eta abar– modu batera ala bestera hautematen ditugula, segun eta zer koloretakoa den erreparatzen ari garen hori.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Dependiendo de su geometría, su longitud, su dirección, y su sentido o trazado se reflejarán unos códigos u otros. Geometriaren, luzeraren, norabidearen eta norako edo trazatuaren arabera, kode batzuk ala besteak islatuko dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es muy importante en el proceso de escucha, ya que de esta forma comprendemos lo que el otro está diciendo permitiendo confirmar si realmente se está entendiendo o no lo que se dice. Oso garrantzitsua da entzuteko prozesuan; izan ere, hartara ulertzen dugu besteak zer dioen, eta baiezta dezakegu egiaz ulertzen ari ote garen ala ez esaten ari dena.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Elfeedbackes aquella información de vuelta que nos llega del receptor y que nos ayuda a comprender si este ha entendido el mensaje correctamente. Feedbacka hartzailearengandik bueltan etortzen zaigun informazioa da, eta mezua egokiro ulertu ote duen ala ez ikusten laguntzen digu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Utilizar un mismo registro durante el discurso hablado o escrito: registro habla coloquial nivel culto. Erregistro berbera erabiltzea idatzizko zein ahozko hitzaldi osoan: maila jasoa ala lagunartekoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Ocurrió cuando el socialista preguntó si hubo o no rescate. Sozialistak galdetu zionean erreskaterik izan zen ala ez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Hace que se le considere capacitado o incompetente, que se confíe o no en él y que se le tome o no en serio. Gaitua den ala ez pentsarazten digu, konfiantza ematea ala ez ematea, edo serio hartzea edo ez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (5)
El hecho de que las alas de los aviones sean más convexas por encima que por debajo no es casual, sino que está pensado para que el aire circule a mayor velocidad por encima que por debajo. Hegazkinen hegoak gaineko aldetik beheko aldetik baino konbexuagoak izateak badu bere arrazoia, airea gaineko aldetik beheko aldetik baino abiadura handiagoz ibil dadin pentsatuta baitago.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Como a mayor velocidad menor presión, la presión por encima será menor que por debajo y el ala se sustentará precisamente por esa diferencia de presiones. Abiadura zenbat eta handiagoa izan presioa orduan eta txikiagoa denez, gaineko aldeko presioa beheko aldekoa baino txikiagoa izango da, eta hegoak, hain zuzen ere, presio-diferentzia horrengatik eutsiko dio.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Figura 2.13Efecto Venturi en el ala de un avión. 2.13 irudiaVenturi efektua hegazkin baten hegoan.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

a) Si el flujo es laminar o turbulento. a) Jarioa laminarra ala turbulentua den.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Los condensadores enfriados por agua se pueden clasificar según si el agua es recirculada o no. Ur bidez hoztutako kondentsadoreak ura berriro zirkulazioan jarria den ala ez kontuan hartuta sailka daitezke.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (26)
¿Has imaginado que quien descendía del taxi era un hombre o una mujer? Nor irudikatu duzu taxitik jaisten, gizon bat ala emakume bat?

Materiala: Sistemen integrazioa

Analizad si presentan o no perspectiva de igualdad y debatid sobre las aptitudes previas necesarias para realizar la actividad formativa o presentar candidatura a la oferta. Aztertu ea berdintasun-ikuspegia duten ala ez, eta eztabaidatu aldez aurretik zer gaitasun behar diren prestakuntza-jarduera egiteko edo lan-eskaintzara aurkezteko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Depende de que los requisitos que se piden para optar al puesto estén directamente relacionados con las competencias necesarias para desempeñar la actividad. Kontua da lanposturako eskatzen diren betekizunak jarduera egiteko beharrezkoak diren gaitasunekin zuzenean lotuta dauden ala ez.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Carnet de conducir y tipo, así como disponibilidad de vehículo, si es requisito importante para optar a la oferta; si no lo es, esta información se colocará en el apartado “Otros datos de interés”. ✓Gidabaimena eta baimen-mota, bai eta ibilgailua badugun ala ez, eskaintzarako garrantzitsua bada; ez bada, informazio hori «Intereseko beste datu batzuk» atalean jarriko dugu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es importante cuidar la redacción y presentación de la carta, ya que a través de ella la empresa puede obtener mucha información sobre la persona candidata: motivación, organización, capacidades de expresión… Garrantzitsua da gutunaren idazketa eta itxura zaintzea, horren bidez enpresak hautagaiari buruzko informazio asko lor baitezake: motibazioa, antolatua den ala ez, adierazteko ahalmena...

Materiala: Sistemen integrazioa

Existencia de estereotipos sobre las capacidades y habilidades laborales de hombres y mujeres, especialmente sobre las capacidades directivas de estas, entre las personas encargadas de los procesos de selección. Gizonen eta emakumeen gaitasun eta trebetasunei buruz, bereziki, zuzendari izateko gaitasunari buruz, estereotiporik badagoen ala ez hautaketa-prozesuaz arduratzen diren pertsonen artean.

Materiala: Sistemen integrazioa

En la revisión del sistema la final de año se revisa el cumplimiento de los objetivos anuales y de las metas fijadas. Urte amaieran, sistema berrikusten denean, urteko helburuak eta tarteko jomugak betetzen diren ala ez berrikusten da.

Materiala: Sistemen integrazioa

La organización, gracias a estos procesos, podrá lograr varios objetivos como ver si los sistemas que aplica se están ajustando a los requisitos marcados, obtener el registro del SGC, asegurar a un cliente que se cumplen los requisitos que demanda… Prozesu horiei esker, erakundeak zenbait helburu lortu ahal izango ditu, hala nola aplikatzen dituen sistemak ezarritako eskakizunei lotzen zaizkien ala ez ikustea, KKSaren erregistroa lortzea, bezeroari ziurtatzea eskatzen dituen eskakizunak betetzen direla, eta abar.

Materiala: Sistemen integrazioa

Con ellas se proporcionará información sobre si el sistema de gestión de la calidad es conforme con: Auditoria horiek eginez, informazioa jasoko da kalitatea kudeatzeko sistema honako hauen araberakoa den ala ez jakiteko:

Materiala: Sistemen integrazioa

En definitiva, se determinará si se han alcanzado los resultados que satisfacen, o superan, las expectativas de los clientes, las personas, los grupos de interés relevantes de la sociedad y los grupos que aportan la financiación. Azken batean, bezeroen, pertsonen, gizarteko interes-talde garrantzitsuen eta finantzatzen duten taldeen espektatibak betetzen edo gainditzen dituzten emaitzak lortu diren ala ez erabakiko da.

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