Emaitzak: 22

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (2)
Las primeras vocalizaciones son un invento de ellos; no obstante, estimularlas a través de un diálogo musical favorecerá su producción y incentivará el habla. Lehenengo ahoskerak beraiek asmatzen dituzte; dena den, ahoskera horiek elkarrizketa musikalaren bidez estimulatzen baditugu, ekoizpena areagotuko dugu, eta hizkera sustatuko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así pues, las primeras vocalizaciones de los recién nacidos aumentan en variedad y duración si los padres siguen estimulándolos. Eta horrela, jaioberrien lehenengo ahoskerak gero eta anitzagoak izango dira, eta gero eta gehiago iraungo dute gurasoek estimulatzen badituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Informatika eta komunikazioa (1)
Use marcadores que faciliten la pronunciación o interpretación de texto abreviado o extranjero. Erabili testu laburtuaren edo atzerrikoaren ahoskera edo interpretazioa errazten duten markatzaileak.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Elektrizitatea eta elektronika (11)
También es un momento muy importante para el lenguaje, ya que a partir de aquí empieza una nueva etapa rica en la adquisición e integración de los diferentes componentes lingüísticos (vocalización, entonación, significado, construcciones, uso, etc.). Une bereziki garrantzizkoa da, halaber, hizkuntzarentzat, hortik aurrera hasten baita etapa berri oso aberats bat hizkuntza-osagaiak (ahoskera, intonazioa, esanahia, egiturak, erabilera eta abar) bereganatzeari eta integratzeari dagokionez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las patologías sobre las que interviene el logopeda están relacionadas con personas con problemas de voz, en la adquisición del lenguaje, en la expresión verbal, en la pronunciación, en la lectura, en el lenguaje expresivo y/o comprensivo, en la fluidez del habla o de la respiración y en la succión, masticación y deglución. Ahotsean, hizkuntzaz jabetzean, hitzezko adierazpenean, ahoskeran, irakurketan, adierazpen- eta/edo ulermen-hizkuntzan, hizketaren jariakortasunean, arnasketan, eta xurgatzean, murtxikatzean eta irenstean arazoak dituzten pertsonekin erlazioa duten patologietan esku-hartzen du logopedak.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Practicad la pronunciación de los fonemas de las palabras siguientes identificando en el punto y el modo de articulación y la sonoridad. Praktikatu honako hitz hauetako fonemen ahoskera, eta identifikatu artikulazio-puntua eta -modua eta sonoritatea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las dificultades del habla están asociadas a trastornos de la voz, la fluidez, el ritmo, la pronunciación o la articulación, derivados de una falta de control y precisión de los órganos fonatorios o de alteraciones en su funcionamiento. Hizketarako zailtasunek lotura izan ohi dute fonazio-organoen kontrol edo doitasun faltaren edo haien funtzionamenduko alterazioen ondoriozko ahotseko nahasmenduekin, jariakortasunarekin, erritmoarekin, ahoskerarekin edo artikulazioarekin.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las letras se trazan con la mano en el aire, a la altura del pecho, y se complementan con la articulación vocal. Letrak eskuarekin egiten dira airean, bularraren alturan, gutxi gorabehera, eta ahoskerarekin osatzen dira.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

No conviene exagerar la articulación ni separar las sílabas. Ez da komeni ahoskera gehiegi azpimarratzea, ezta silabak bereiztea ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Aunque parezca extraño, la lectura labial tiende a interpretar palabras y frases, es decir, unidades de contenido, pues sería muy difícil seguir una conversación leyendo la vocalización de sílabas y uniéndolas para formar el mensaje. Bitxia irudi lezakeen arren, ezpain-irakurketan hitzak eta esaldiak –hau da, eduki-unitateak– interpretatzeko joera izaten da, bestela, oso zaila izango litzateke elkarrizketa bat jarraitzea, silaba bakoitzaren ahoskera irakurriz eta haiek kateatuz mezua osatzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El movimiento de la mano también complementa las consonantes, en este caso se utilizan ocho figuras manuales para complementar diferentes grupos, de esta manera, consonantes con una dicción similar (por ejemplo la /t/ y la /d/, o la /p/ y la /b/) son complementadas por movimientos diferentes: Eskuaren mugimenduak kontsonanteak ere osatzen ditu; kasu horretan, eskuaren zortzi figura erabiltzen dira multzo desberdinetako kontsonanteak osatzeko eta, horrela, antzeko ahoskera duten kontsonanteak (esate baterako, /t/ eta /d/, edo /p/ eta /b/) mugimendu desberdinen bidez osatuko dira:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Una acción en ese sentido es repetir siempre la palabra ante cualquier vocalización de la persona usuaria, haciendo ver que entendemos dicha vocalización al estar acompañada del sistema alternativo. Ildo horretan doan ekintza bat hitza beti errepikatzea da, erabiltzailearen ahoskera edozein izan delarik ere, argi utzirik ulertzen dugula esandakoa sistema alternatiboa ondoan daramalako.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La enseñanza de cada símbolo irá acompañada de su verbalización en voz alta y con buena vocalización para reforzar el componente auditivo. Sinbolo bakoitza irakasten denean, ahots ozenez ebakiko da, ahoskera onarekin, entzumen-osagaia indartzeko xedez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
Pronunciación incorrecta (se corrige mediante ejercicios de dicción). Ahoskera okerra (dikzio-ariketen bidez zuzentzen da).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor diseñará unas fichas en las que irá anotando, las cualidades de la voz del cliente respecto a supronunciación, dicción, timbre,lanzamiento, tono, ritmo, modulación y pausas en la lectura de un texto en voz alta. Aholkulariak hainbat fitxa diseinatuko ditu, bezeroaren ahots-ezaugarriekin lotutako hainbat auzi apuntatzeko, hala nola ahoskera, dikzioa, tinbrea, irteera, tonua, erritmoa, modulazioa eta atsedenak, testu bat ozen irakurtzen ari dela.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Finalmente revisará la grabación, y sus anotaciones de la plantilla, aprovechando para añadir todo aquello que se le haya escapado: fallos de pronunciación, coletillas, silencios prolongados, etc. Ejemplo de plantilla: Azkenik, grabaketa eta txantiloian egindako oharrak berrikusiko dituzte, eta ihes egindako guztia gaineratuko du: ahoskeran egindako akatsak, hitz betegarriak, isilune luzeegiak eta abar. Txantiloiaren adibidea:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Mejorar la dicción o pronunciación. Dikzioa edo ahoskera hobetzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Para mejorar la comunicación oral se emplean ejercicios de modulación y volumen de la voz, ejercicios de respiración, vocalización, pronunciación, articulación y claridad de la palabra, actividades para aprender a potenciar la resonancia, controlar la velocidad del habla y el ritmo de las palabras. Ahozko komunikazioa hobetzeko, hainbat alor lantzeko ariketak baliatzen dira: ahotsaren modulazioa eta bolumena, arnasketa, bokalizazioa, ahoskera, hitzen artikulazioa eta argitasuna, erresonantzia indartzen ikasteko jarduerak, hizketaren abiadura kontrolatzea eta hitzen erritmoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La inteligibilidad de la palabra, la claridad al hablar, va a depender de factores como la articulación, la dicción, la pronunciación, la resonancia, y la respiración. Hitzaren ulergarritasuna eta hizketaren garbitasuna hainbat faktoreren mende egongo da, hala nola artikulazioa, dikzioa, ahoskera, erresonantzia eta arnasketa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor revisará la pronunciación de su cliente, tratando de corregirla señalando al cliente sus errores. Aholkulariak bezeroaren ahoskera berrikusiko du, eta zuzentzen saiatuko da, bezeroari akatsak nabarmenduz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los objetivos de trabajo en la comunicación oralson, entre otros,mejorar la dicción o pronunciación, y aumentar la claridad de la palabra. Ahozko komunikazioa lantzearen helburuak, besteak beste, dikzioa edo ahoskera hobetzea eta hitzaren argitasuna handitzea dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak