Emaitzak: 43

ES EU
Irudia eta soinua (10)
El cine de animación utiliza una técnica que sustituye la filmación de actores y escenarios por el uso de dibujos, muñecos articulados o planos generados por ordenador, animados toma a toma, para lograr la sensación de movimiento. Animazio-zinemak teknika bat erabiltzen du: aktoreen eta eszenatokien filmaketaren ordez, marrazkiak, panpina artikulatuak edo ordenagailuz sortutako planoak erabiltzea, hartualdiz hartualdi bizia emanez mugimendu-irudipena lortzeko.

Materiala: Irudia

Actor A EJE de acción actor B A aktorea ekintza-ARDATZA B aktorea

Materiala: Irudia

Continuidad temporal: los actores A y B mantienen una conversación. Denbora-jarraitutasuna: A eta B aktoreak hizketan ari dira.

Materiala: Irudia

La cámara A capta al actor A y la cámara B al actor B. A kamerak A aktorea hartzen du, eta B kamerak B aktorea.

Materiala: Irudia

En este plano, el interés está en laacciónque desarrolla el actor. Plano amerikarrean, aktoreak egiten duenakzioada interesa.

Materiala: Irudia

Por ejemplo, si hay que conseguir un primer plano con una expresión muy concreta del rostro del actor, es difícil saber si lo habremos captado en el momento justo. Adibidez, aktoreak oso aurpegiera jakina azaltzen duen lehen planoa lortu behar bada, zaila da jakiten une egokian harrapatu dugun ala ez.

Materiala: Irudia

Normalmente, los actores principales son tres o cuatro. Hiruzpalau aktore nagusi izan ohi dira.

Materiala: Irudia

De esta forma, es habitual que la portada original de estos libros cambie cuando la película se populariza, y las nuevas portadas introducen referencias a la película, los actores, etc. Hala, ohikoa da liburu horien jatorrizko azala aldatzea filma famatu egiten denean, eta, halakoetan, azal berrietan, filmei, aktoreei eta abarri buruzko erreferentziak jartzen dira.

Materiala: Irudia

Productores, pro-gramadores, actores, cámaras, ingenieros, técnicos, etc. Ekoizleak, programatzaileak, aktoreak, kamerak, ingeniariak, teknikariak, etab.

Materiala: Irudia

La especialidad de Realización de Programas comprende el lenguaje de la imagen y la utilización del sonido, el guión y la teoría y práctica de la realización y dirección de actores, el montaje en sus tres vertientes, musical, cine y postproducción de vídeo, la iluminación como forma de expresión, el dibujo como soporte del estudio del decorado y su planta; la historia de la música, el cine, la radio y la TV, así como la de los estilos artísticos a través del dibujo. Hauek irakasten dira Programen errealizazioa espezialitatean: irudiaren hizkuntza eta soinuaren erabilera; gidoia eta errealizazioaren teoria eta praktika eta aktoreen zuzendaritza; musika- nahiz zinema-muntaketa eta bideo-postprodukzioa; argiztapena, adierazpide gisa; marrazketa, dekoratuaren eta haren oin-planoaren azterketaren euskarri gisa; musikaren, zinemaren, irratiaren eta telebistaren historia, baita marrazketaren bidezko estilo artistikoena ere.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (1)
Tradicionalmente ha sido territorio de gente poderosa, actores de cine, artistas plásticos o creadores mundiales. Jende boteretsua, zinemako aktoreak, artista plastikoak eta hainbat arlotako sortzaileak bizi izan dira han betidanik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (3)
Aprobado por el Parlamento español, recomienda que la política de RSC fomente iniciativas de prácticas empresariales responsables y medidas legislativas que favorezcan conductas responsables de los actores económicos. Espainiako Parlamentuak onartu zuen, eta gomendatzen du esKaren politikak susta ditzala enpresa-jardunbide arduratsuen ekimenak eta eragile ekonomikoek arduraz jokatzea erraztuko duten lege-neurriak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Que sean el resultado de una asociación efectiva entre actores de los sectores público, privado y la sociedad civil. Sektore publikoko eta pribatuko eragileen eta gizarte zibilaren arteko benetako elkarketaren emaitza izatea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Que implique una asociación para su desarrollo con otros actores sociales. Elkarketa bat eragitea, beste gizarte-eragile batzuekin garatu dadin.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (9)
Las líneas de acción existentes en la propia comunidad, con los actores comunitarios Komunitatean bertan lehendik badauden ekintza-lerroak, komunitateko eragileekin

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se revaloriza el papel de la iniciativa personal: una voz, una idea, siempre puede hacerse oír en el marco del respeto a los derechos fundamentales; una voz, una idea, puede transformar realidades, y las personas actoras de la experiencia cultural no tienen por qué ser profesionales: la ciudadanía es imprescindible. Ekimen pertsonalen funtzioak balio handiagoa hartu du. Ahots bat, ideia bat beti entzunaraz daiteke funtsezko eskubideak errespetatzen dituen ingurune batean; ahots batek, ideia batek errealitateak eralda ditzake. Eta kultura-esperientziaren eragile diren pertsonek ez dute zertan profesionalak izan: herritarrak ezinbestekoak dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Sin embargo, la iniciativa comunitaria no siempre llegará a alcanzar una estructura formal, sino que los actores podrán mantenerse como agentes latentes y volverán a movilizarse en circunstancias de crisis sociocultural. Dena den, ekimen komunitarioa beti ez da iristen egitura formal bat izatera; eragileak ezkutuan egon litezke, eta, krisi soziokulturalen bat gertatuz gero, berriro mobilizatuko lirateke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Hablando de las actuaciones del sector privado y del sector comunitario, se tiene que hacer referencia a la manera en que se organizan los actores que configuran la actividad cultural y a las formas jurídicas que adoptan los distintos agentes para su actuación en el ámbito cultural. Sektore pribatuaren eta sektore komunitarioaren jarduerei dagokienez, aipagarriak dira kultura-jarduera osatzen duten eragileak antolatzeko modua eta eragileek kultura-jarduerak aritzeko erabiltzen dituzten forma juridikoak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Regular los derechos e intereses de los distintos sectores­actores que intervienen en la cultura: Kulturan esku hartzen duten sektoreen eta eragileen eskubideak eta interesak arautzea:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se caracteriza porla representación de experiencias, emociones, conflictos o vivencias, interpretados por actores y actrices que asumen distintos papelespara el desarrollo de un argumento o motivo argumental, en un marco de coordenadas espaciotemporales propias, que pueden traspasar o no la convención de lo simbólico a lo real y viceversa. Ezaugarri hauek ditu:esperientzia, emozio, gatazka edo bizipenen antzezpena, aktoreek interpretatuta, zeinek paper desberdinak hartzen baitituzte,argumentu bat edo argumentu-motibo bat garatzeko, espazio- eta denbora-koordenatu propioko esparru batean; koordenatu horiek sinbolikoa eta erreala dena eta alderantziz zeharka dezakete, edo ez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

De esta forma, las intervenciones se entienden como un proceso transformador en el que las propias personas participantes son los actores fundamentales. Gauzak horrela, esku-hartzeak prozesu eraldatzailetzat hartzen dira eta partaideak dira funtsezko agenteak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Puede estar presente en una escena, puede interactuar con los actores -beber una marca de agua concreta por ejemplo-, se puede mencionar expresamente -por ejemplo, a través de un diálogo entre personajes- , por alusión -por ejemplo, con un póster de una ONG determinada colgado en una habitación-, etc. Eszena batean ager daiteke, aktoreen bidez egin daiteke (ur-marka jakin bat edatea, adibidez), berariaz aipa daiteke (esate baterako, pertsonaien arteko elkarrizketa batean), zeharkako aipamenen bidez (gela batean dagoen GKE baten poster batekin), eta abar.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por lo tanto de ha de mostrar a las mujeres y «lo femenino» como sujetos activos en la construcción social, promoviendo modelos igualitarios entre los diferentes actores y los agentes sociales. Beraz, emakumeak eta "femeninoa" den hura gizarte-eraikuntzan subjektu aktibo gisa erakutsi behar da, eragile sozialen artean eredu parekideak sustatuz.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Animazio turistikoa (8)
Entre los grupos de artistas que recorrían la geografía europea los había de distintas habilidades: equilibristas, saltimbanquis, actores, cantantes, músicos o bailarines, aunque generalmente realizaban todas las especialidades. Mota askotako artistak ibiltzen ziren Europan: ekilibristak, saltinbankiak, aktoreak, abeslariak, musikariak eta dantzariak; hala ere, gehienetan espezialitate guztiak egiten zituzten.

Materiala: Animazio turistikoa

Mejorar la comunicación con todos los actores que forman parte del interior y del entorno del establecimiento hostelero en su conjunto, entre departamentos, entre los huéspedes y entre el hotel y su entorno. Eta, halaber, ostalaritzako establezimendua osatzen duten egile guztiekiko (barrukoak eta ingurunekoak), sailen arteko, ostalarien arteko eta hotelaren eta ingurunearen arteko komunikazioa hobetzea.

Materiala: Animazio turistikoa

No hay pruebas ni conocimientos mínimos que limiten o permitan actuar como animador a cualquier profesional que desee dedicarse a ello, de modo que en este trabajo encontramos actores, bailarines, deportistas, profesionales del turismo o de cualquier otro campo que han decidido labrar aquí su carrera profesional. Ez da eskatzen probarik eta gutxieneko jakintzarik animatzaile gisa aritzeko, eta mota guztietako profesionalak aritzen dira lan horretan: aktoreak, dantzariak, kirolariak, turismoko profesionalak eta bestelako alorretakoak.

Materiala: Animazio turistikoa

Son actores, cantantes, coreógrafos, bailarines, escenógrafos, utilizan la música, conocen la discografía adecuada para los ritmos, los bailes que pueden ser de salón, clásicos, latinos y otros modernos comohip-hopohustle. Aktoreak, abeslariak, koreografoak, dantzariak eta eszenografoak izaten dira, musika erabiltzen dute, erritmo bakoitzerako diskografia egokia ezagutzen dute, eta dantzak menderatzen dituzte: areto-dantzak, klasikoak, latinoak eta modernoak (hip-hopa etahustlea, adibidez).

Materiala: Animazio turistikoa

d) Los animadores técnicos son actores, cantantes, coreógrafos o bailarines. d) Animatzaile teknikariak aktoreak, abeslariak, koreografoak edo dantzariak izaten dira.

Materiala: Animazio turistikoa

Piezas de teatro normalmente para pocos actores y con una duración no superior a los quince minutos. Oro har aktore gutxirentzako antzezlanak, ez dutenak irauten hamabost minutu baino gehiago.

Materiala: Animazio turistikoa

Algunos hoteles proveen a sus huéspedes con un cuento nocturno, un actor ataviado con batín, zapatillas y un libro bajo el brazo accede a las habitaciones que así lo desean y les lee un cuento; cuando termina, arropa a los huéspedes y va a otra habitación. Hotel batzuetan, gaueko ipuin bat eskaintzen zaie ostalariei: txabusina eta txapinak jantzita eta besapean liburu bat duen aktore bat aldez aurretik eskatu duten bezeroen gelara joaten da, eta ipuin bat irakurtzen die; bukatzen duenean, ostalariak tapatu, eta beste gela batera joaten da.

Materiala: Animazio turistikoa

En trenes como el Tren de la Fresa o el Tren de Cervantes actores caracterizados con la época o la temática hacen pequeñas piezas de teatro, declaman, ofrecen algo de comer, etc. Marrubiaren Trenean, Cervantesen Trenean eta antzeko trenetan, aktoreek, dagokion garaiko edo dagokion gaiko jantziekin jantzita, antzezlan txikiak egiten dituzte, jateko zerbait eskaintzen dute, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Es la que se establece entre los grupos con el fin de construir la opinión pública, contribuyendo al diálogo entre los diferentes actores sociales y promoviendo la participación de las personas en la sociedad. Taldeen artean ezartzen da, iritzi publikoa eraikitzeko; ekarpena egiten dio gizarte-eragile batzuen eta besteen arteko elkarrizketari, eta pertsonen partaidetza sustatzen du gizartean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (1)
Podemos decir que analiza y evalúa las condiciones de vida y de trabajo, emite dictámenes autorizados y asesora a los responsables y principales actores de la política social. Esan dezakegu bizi- eta lan-baldintzak aztertu eta ebaluatzen dituela, irizpen baimenduak ematen dituela eta politika sozialeko arduradunei eta eragile nagusiei aholku ematen diela.

Materiala: Sistemen integrazioa