ES | EU |
Irudia eta soinua (10) | |
El cine de animación utiliza una técnica que sustituye la filmación de actores y escenarios por el uso de dibujos, muñecos articulados o planos generados por ordenador, animados toma a toma, para lograr la sensación de movimiento. | Animazio-zinemak teknika bat erabiltzen du: aktoreen eta eszenatokien filmaketaren ordez, marrazkiak, panpina artikulatuak edo ordenagailuz sortutako planoak erabiltzea, hartualdiz hartualdi bizia emanez mugimendu-irudipena lortzeko. |
Materiala: Irudia | |
Actor A EJE de acción actor B | A aktorea ekintza-ARDATZA B aktorea |
Materiala: Irudia | |
Continuidad temporal: los actores A y B mantienen una conversación. | Denbora-jarraitutasuna: A eta B aktoreak hizketan ari dira. |
Materiala: Irudia | |
La cámara A capta al actor A y la cámara B al actor B. | A kamerak A aktorea hartzen du, eta B kamerak B aktorea. |
Materiala: Irudia | |
En este plano, el interés está en laacciónque desarrolla el actor. | Plano amerikarrean, aktoreak egiten duenakzioada interesa. |
Materiala: Irudia | |
Por ejemplo, si hay que conseguir un primer plano con una expresión muy concreta del rostro del actor, es difícil saber si lo habremos captado en el momento justo. | Adibidez, aktoreak oso aurpegiera jakina azaltzen duen lehen planoa lortu behar bada, zaila da jakiten une egokian harrapatu dugun ala ez. |
Materiala: Irudia | |
Normalmente, los actores principales son tres o cuatro. | Hiruzpalau aktore nagusi izan ohi dira. |
Materiala: Irudia | |
De esta forma, es habitual que la portada original de estos libros cambie cuando la película se populariza, y las nuevas portadas introducen referencias a la película, los actores, etc. | Hala, ohikoa da liburu horien jatorrizko azala aldatzea filma famatu egiten denean, eta, halakoetan, azal berrietan, filmei, aktoreei eta abarri buruzko erreferentziak jartzen dira. |
Materiala: Irudia | |
Productores, pro-gramadores, actores, cámaras, ingenieros, técnicos, etc. | Ekoizleak, programatzaileak, aktoreak, kamerak, ingeniariak, teknikariak, etab. |
Materiala: Irudia | |
La especialidad de Realización de Programas comprende el lenguaje de la imagen y la utilización del sonido, el guión y la teoría y práctica de la realización y dirección de actores, el montaje en sus tres vertientes, musical, cine y postproducción de vídeo, la iluminación como forma de expresión, el dibujo como soporte del estudio del decorado y su planta; la historia de la música, el cine, la radio y la TV, así como la de los estilos artísticos a través del dibujo. | Hauek irakasten dira Programen errealizazioa espezialitatean: irudiaren hizkuntza eta soinuaren erabilera; gidoia eta errealizazioaren teoria eta praktika eta aktoreen zuzendaritza; musika- nahiz zinema-muntaketa eta bideo-postprodukzioa; argiztapena, adierazpide gisa; marrazketa, dekoratuaren eta haren oin-planoaren azterketaren euskarri gisa; musikaren, zinemaren, irratiaren eta telebistaren historia, baita marrazketaren bidezko estilo artistikoena ere. |
Materiala: Irudia | |
Ostalaritza eta turismoa (1) | |
Tradicionalmente ha sido territorio de gente poderosa, actores de cine, artistas plásticos o creadores mundiales. | Jende boteretsua, zinemako aktoreak, artista plastikoak eta hainbat arlotako sortzaileak bizi izan dira han betidanik. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak | |
Administrazioa eta kudeaketa (3) | |
Aprobado por el Parlamento español, recomienda que la política de RSC fomente iniciativas de prácticas empresariales responsables y medidas legislativas que favorezcan conductas responsables de los actores económicos. | Espainiako Parlamentuak onartu zuen, eta gomendatzen du esKaren politikak susta ditzala enpresa-jardunbide arduratsuen ekimenak eta eragile ekonomikoek arduraz jokatzea erraztuko duten lege-neurriak. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) | |
Que sean el resultado de una asociación efectiva entre actores de los sectores público, privado y la sociedad civil. | Sektore publikoko eta pribatuko eragileen eta gizarte zibilaren arteko benetako elkarketaren emaitza izatea. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) | |
Que implique una asociación para su desarrollo con otros actores sociales. | Elkarketa bat eragitea, beste gizarte-eragile batzuekin garatu dadin. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) | |
Gizarte eta kultura zerbitzuak (9) | |
Las líneas de acción existentes en la propia comunidad, con los actores comunitarios | Komunitatean bertan lehendik badauden ekintza-lerroak, komunitateko eragileekin |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Se revaloriza el papel de la iniciativa personal: una voz, una idea, siempre puede hacerse oír en el marco del respeto a los derechos fundamentales; una voz, una idea, puede transformar realidades, y las personas actoras de la experiencia cultural no tienen por qué ser profesionales: la ciudadanía es imprescindible. | Ekimen pertsonalen funtzioak balio handiagoa hartu du. Ahots bat, ideia bat beti entzunaraz daiteke funtsezko eskubideak errespetatzen dituen ingurune batean; ahots batek, ideia batek errealitateak eralda ditzake. Eta kultura-esperientziaren eragile diren pertsonek ez dute zertan profesionalak izan: herritarrak ezinbestekoak dira. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Sin embargo, la iniciativa comunitaria no siempre llegará a alcanzar una estructura formal, sino que los actores podrán mantenerse como agentes latentes y volverán a movilizarse en circunstancias de crisis sociocultural. | Dena den, ekimen komunitarioa beti ez da iristen egitura formal bat izatera; eragileak ezkutuan egon litezke, eta, krisi soziokulturalen bat gertatuz gero, berriro mobilizatuko lirateke. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Hablando de las actuaciones del sector privado y del sector comunitario, se tiene que hacer referencia a la manera en que se organizan los actores que configuran la actividad cultural y a las formas jurídicas que adoptan los distintos agentes para su actuación en el ámbito cultural. | Sektore pribatuaren eta sektore komunitarioaren jarduerei dagokienez, aipagarriak dira kultura-jarduera osatzen duten eragileak antolatzeko modua eta eragileek kultura-jarduerak aritzeko erabiltzen dituzten forma juridikoak. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Regular los derechos e intereses de los distintos sectoresactores que intervienen en la cultura: | Kulturan esku hartzen duten sektoreen eta eragileen eskubideak eta interesak arautzea: |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Se caracteriza porla representación de experiencias, emociones, conflictos o vivencias, interpretados por actores y actrices que asumen distintos papelespara el desarrollo de un argumento o motivo argumental, en un marco de coordenadas espaciotemporales propias, que pueden traspasar o no la convención de lo simbólico a lo real y viceversa. | Ezaugarri hauek ditu:esperientzia, emozio, gatazka edo bizipenen antzezpena, aktoreek interpretatuta, zeinek paper desberdinak hartzen baitituzte,argumentu bat edo argumentu-motibo bat garatzeko, espazio- eta denbora-koordenatu propioko esparru batean; koordenatu horiek sinbolikoa eta erreala dena eta alderantziz zeharka dezakete, edo ez. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
De esta forma, las intervenciones se entienden como un proceso transformador en el que las propias personas participantes son los actores fundamentales. | Gauzak horrela, esku-hartzeak prozesu eraldatzailetzat hartzen dira eta partaideak dira funtsezko agenteak. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Puede estar presente en una escena, puede interactuar con los actores -beber una marca de agua concreta por ejemplo-, se puede mencionar expresamente -por ejemplo, a través de un diálogo entre personajes- , por alusión -por ejemplo, con un póster de una ONG determinada colgado en una habitación-, etc. | Eszena batean ager daiteke, aktoreen bidez egin daiteke (ur-marka jakin bat edatea, adibidez), berariaz aipa daiteke (esate baterako, pertsonaien arteko elkarrizketa batean), zeharkako aipamenen bidez (gela batean dagoen GKE baten poster batekin), eta abar. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Por lo tanto de ha de mostrar a las mujeres y «lo femenino» como sujetos activos en la construcción social, promoviendo modelos igualitarios entre los diferentes actores y los agentes sociales. | Beraz, emakumeak eta "femeninoa" den hura gizarte-eraikuntzan subjektu aktibo gisa erakutsi behar da, eragile sozialen artean eredu parekideak sustatuz. |
Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua | |
Animazio turistikoa (8) | |
Entre los grupos de artistas que recorrían la geografía europea los había de distintas habilidades: equilibristas, saltimbanquis, actores, cantantes, músicos o bailarines, aunque generalmente realizaban todas las especialidades. | Mota askotako artistak ibiltzen ziren Europan: ekilibristak, saltinbankiak, aktoreak, abeslariak, musikariak eta dantzariak; hala ere, gehienetan espezialitate guztiak egiten zituzten. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
Mejorar la comunicación con todos los actores que forman parte del interior y del entorno del establecimiento hostelero en su conjunto, entre departamentos, entre los huéspedes y entre el hotel y su entorno. | Eta, halaber, ostalaritzako establezimendua osatzen duten egile guztiekiko (barrukoak eta ingurunekoak), sailen arteko, ostalarien arteko eta hotelaren eta ingurunearen arteko komunikazioa hobetzea. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
No hay pruebas ni conocimientos mínimos que limiten o permitan actuar como animador a cualquier profesional que desee dedicarse a ello, de modo que en este trabajo encontramos actores, bailarines, deportistas, profesionales del turismo o de cualquier otro campo que han decidido labrar aquí su carrera profesional. | Ez da eskatzen probarik eta gutxieneko jakintzarik animatzaile gisa aritzeko, eta mota guztietako profesionalak aritzen dira lan horretan: aktoreak, dantzariak, kirolariak, turismoko profesionalak eta bestelako alorretakoak. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
Son actores, cantantes, coreógrafos, bailarines, escenógrafos, utilizan la música, conocen la discografía adecuada para los ritmos, los bailes que pueden ser de salón, clásicos, latinos y otros modernos comohip-hopohustle. | Aktoreak, abeslariak, koreografoak, dantzariak eta eszenografoak izaten dira, musika erabiltzen dute, erritmo bakoitzerako diskografia egokia ezagutzen dute, eta dantzak menderatzen dituzte: areto-dantzak, klasikoak, latinoak eta modernoak (hip-hopa etahustlea, adibidez). |
Materiala: Animazio turistikoa | |
d) Los animadores técnicos son actores, cantantes, coreógrafos o bailarines. | d) Animatzaile teknikariak aktoreak, abeslariak, koreografoak edo dantzariak izaten dira. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
Piezas de teatro normalmente para pocos actores y con una duración no superior a los quince minutos. | Oro har aktore gutxirentzako antzezlanak, ez dutenak irauten hamabost minutu baino gehiago. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
Algunos hoteles proveen a sus huéspedes con un cuento nocturno, un actor ataviado con batín, zapatillas y un libro bajo el brazo accede a las habitaciones que así lo desean y les lee un cuento; cuando termina, arropa a los huéspedes y va a otra habitación. | Hotel batzuetan, gaueko ipuin bat eskaintzen zaie ostalariei: txabusina eta txapinak jantzita eta besapean liburu bat duen aktore bat aldez aurretik eskatu duten bezeroen gelara joaten da, eta ipuin bat irakurtzen die; bukatzen duenean, ostalariak tapatu, eta beste gela batera joaten da. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
En trenes como el Tren de la Fresa o el Tren de Cervantes actores caracterizados con la época o la temática hacen pequeñas piezas de teatro, declaman, ofrecen algo de comer, etc. | Marrubiaren Trenean, Cervantesen Trenean eta antzeko trenetan, aktoreek, dagokion garaiko edo dagokion gaiko jantziekin jantzita, antzezlan txikiak egiten dituzte, jateko zerbait eskaintzen dute, etab. |
Materiala: Animazio turistikoa | |
Komunikatzeko trebetasunak (1) | |
Es la que se establece entre los grupos con el fin de construir la opinión pública, contribuyendo al diálogo entre los diferentes actores sociales y promoviendo la participación de las personas en la sociedad. | Taldeen artean ezartzen da, iritzi publikoa eraikitzeko; ekarpena egiten dio gizarte-eragile batzuen eta besteen arteko elkarrizketari, eta pertsonen partaidetza sustatzen du gizartean. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak | |
Zehar-lerroa (1) | |
Podemos decir que analiza y evalúa las condiciones de vida y de trabajo, emite dictámenes autorizados y asesora a los responsables y principales actores de la política social. | Esan dezakegu bizi- eta lan-baldintzak aztertu eta ebaluatzen dituela, irizpen baimenduak ematen dituela eta politika sozialeko arduradunei eta eragile nagusiei aholku ematen diela. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Emaitzak: 43
Familia | # |
---|---|
xxIrudia eta soinua | 15 |
xxGizarte eta kultura zerbitzuak | 13 |
xxAnimazio turistikoa | 8 |
xxAdministrazioa eta kudeaketa | 3 |
xxOstalaritza eta turismoa | 2 |
xxKomunikatzeko trebetasunak | 1 |
xxZehar-lerroa | 1 |