Emaitzak: 476

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Elektrizitatea eta elektronika (79)
Analiza la posible descomposición del proyecto en sus fases o niveles superiores utilizando criterios de reducción de complejidad y secuencia cronológica del desarrollo en el proyecto para planificar el proceso de implantación de las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica o RDSI, en el edificio de 14 viviendas y dos locales. Azter ezazu 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak, eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko telekomunikazio-azpiegitura komunak planifikatzeko proiektua faseetan edo goragoko mailatan deskonposatzeko aukera, konplexutasuna murrizteko irizpideak erabiliz eta proiektuaren garapeneko sekuentzia kronologikoaren arabera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Durante la fase inicial de programación del proyecto adjudicado a la instaladora de Carlos Martínez Angulo (CONMANSA) donde va a implantar las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica y RDSI para el edificio de dos locales y 14 viviendas, es importante definir las propiedades iniciales del fichero donde guardaremos toda la información del proyecto. Carlos Martínez Angulo (CONMANSA) enpresa instalatzaileari esleitutako proiektua landu behar dugu. 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean telekomunikazio-azpiegitura komunak ezarri behar ditu, lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko. Proiektu-programazioaren hasieran garrantzitsua da proiektuko informazio guztia gordeko dugun fitxategiaren hasierako propietateak zehaztea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Practica 8.- Instalación para toque de zumbador (lo mismo que un timbre, pero con un sonido diferente), y encendido y apagado de una lámpara desde varios puntos (pondremos 2) mediante un telerruptor. 8. praktika.- Egin burrunbagailuak jotzeko instalazioa (txirrinerako instalazioa bezalakoa, baina beste soinu batekin) eta, horrekin batera, baita lanpara bat teletengailu bidez hainbat puntutatik (bi puntu har ditzakegu, esaterako) pizteko eta itzaltzeko instalazioa ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

// Guardamos el vector actual ISROriginal = getvect(INTR); // Instalamos nuestra ISR setvect(INTR, ISRReloj); // Aquí puede ir cualquier c¢digo // y periodicamente sonará un pitido while (1) \{ // Uneko bektorea gordetzen dugu ISRJatorrizkoa = getvect(INTR); // Gure ISR instalatzen dugu setvect(INTR, ISRErlojua); // Hemen edozein kode jar daiteke // eta aldizka soinu bat entzungo da while (1) \{

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

// una tecla ya que cada pulsación // bi soinu egin, tekla bat sakatzerakoan

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Enviar algún archivo, utilizar sonido y vídeo. Fitxategiren bat bidali elkarri; soinua eta bideoa erabili.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En el caso de 6 tonos, verificar primero el teclado, luego ver si algún fusible de la placa base que protege al teclado se ha fundido, y por último, el controlador del teclado tendrá que ser reemplazado. 6 soinu ematen dituenean, lehenik, teklatua aztertu behar dugu, gero teklatua babesten duen plaka nagusiko fusibleren bat erreta dagoen ikusi, eta azkeneko aukera teklatuari beste kontrolagailu bat jartzea da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En los casos de 4, 5,7 o 10 tonos, habrá que cambiar la placa base. 4, 5, 7 edo 10 soinuen kasuan, plaka nagusia aldatu behar dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El ordenador emite una serie de tonos y se para: Ordenagailuak soinu batzuk egiten ditu eta gelditu egiten da:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La unidad no suena. Unitateak ez du soinurik sortzen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (104)
A partir de las cuatro semanas aparecen otros sonidos guturales además del llanto. Lau astetik aurrera, eztarriko beste soinu batzuk egiten hasiko da, negarraz gain.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además, el niño dispone de mecanismos articulatorios especializados que le van a permitir pronunciar una gran variedad de sonidos articulados, a partir de los cuales desarrollará el lenguaje. Horretaz gainera, artikulazio-mekanismo espezializatuak izaten ditu haurrak, soinu artikulatu asko esatea ahalbidetuko diotenak, eta horietatik abiatuta garatuko du hizkuntza.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El niño capta y reacciona ante los sonidos de su entorno y hay indicios que permiten afirmar que distingue entre sonidos verbales y no verbales. Haurrak inguruneko soinuak entzuten ditu eta haien aurrean erreakzionatzen du, eta hitzezkoak diren eta ez diren soinuak bereizten dituela baieztatzeko zantzuak daude.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Un rostro relajado, risueño, atento a las necesidades del bebé es un buen acompañamiento al aspecto sonoro para conseguir su bienestar. Begitarte erlaxatua, irrikorra, haurtxoaren premiak arretaz hartzen dituena lagungarria izango zaio soinu egokiari, haurraren ongizatea lortzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

© Articula algunos sonidos de forma articulada, repetitiva y con golpes de voz: Modu artikulatuan, errepikakorrean eta ahots-kolpeekin artikulatzen ditu zenbait soinu:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El flujo constante de imágenes, de sonidos, de olores, de caricias, y, sobre todo, de palabras acompañadas de contacto visual y de emoción es lo que impulsa y determina la organización de la mente del pequeño. Irudien, soinuen, usainen, laztanen eta, batez ere, begirada- eta emozio-trukearekin lagundutako hitzen etengabeko etorriak bultzatzen eta zehazten du txikiaren garunaren antolaketa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Mediante la voz o un instrumento (flauta, silbato, etc.), se puede enseñar a los niños sonidos largos y cortos. Ahotsaren edo tresna baten (txirula, txilibitua…) bidez soinu luzeak eta laburrak landu ditzakegu haurrekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El hecho de que los padres o educadores faciliten instrumentos de este tipo en el aula propiciará la creación de sonidos. Guraso edo hezitzaileek haren esku horrelako tresnak jartzen badituzte, soinuen sorrera sustatuko da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así, se le podrá pedir que repita y reproduzca los sonidos que ha pronunciado, lo cual además de mejorar su comunicación le va a permitir establecer una buena relación de apego. Esan berri dituen soinuak errepikatzeko eska diezaiokegu; horrek haren komunikazioa hobetzeaz gain, lotura-erlazio hobea ezartzen utziko dio.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Durante los primeros días, el único sonido deliberado que emite el bebé es el llanto. Lehenengo egunetan, negarra izaten da nahita egindako soinu bakarra.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (8)
El aparato emite un sonido intermitente de frecuencia lenta, que se acelera si detecta alguna fuga. Aparatuak aldizkako soinua egiten du eta soinu hori azeleratu egiten da ihesen bat atzematen duenean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Una vez detectado el fuego se da la alarma, la cual puede ser lumínica, sonora, con o sin aviso directo a bomberos, etc. Sua detektatuta, alarma jotzen da, zeina argi edo soinu bidezkoa, suhiltzaileei zuzenean deitzen diena ala ez... izan baitaiteke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Este muestra varias bandas mediante las cuales podemos aumentar o disminuir la intensidad sonora dependiendo de la frecuencia que seleccionemos; así, podemos eliminar, por ejemplo, los sonidos graves o agudos, etc. Ekualizadoreak hainbat banda erakusten ditu, eta, horien bitartez, soinu-intentsitatea areagotu edo ahuldu egin dezakegu, hautatzen dugun maiztasunaren arabera. Horrela, adibidez, soinu baxuak edo altuak ezaba ditzakegu, eta abar.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En el siguiente gráfico podemos ver la variación, según la frecuencia, de los ruidos audibles y la conversación humana. Grafiko honetan, entzun daitezkeen soinuen eta giza hizketaren aldakuntza ikus dezakegu, maiztasunaren arabera.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Aquí nos ocuparemos del ruido como generador de un riesgo para la salud, por lo que lo definiremos como todo aquel sonido que genere un riesgo al estar expuesto a él. Hemen, osasunerako arriskuaren sortzaile izan daitekeen aldetik aztertuko dugu zarata; horregatik, haren eraginpean egoteak arrisku bat sortzen duen soinutzat definituko dugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Igual que las olas provocadas por la piedra, el sonido se propaga como una onda en la que las partículas se empujan provocando una presión y, posteriormente, una depresión. Harriak eragindako olatuak bezala, soinua uhin moduan hedatzen da, non partikulek elkarri bultzatzen baitiote, presio bat sortuz eta, ondoren, depresio bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Al comportarse como una onda, el sonido tiene algunas características como frecuencia o amplitud. Uhin moduan jokatzean, soinuak ezaugarri jakin batzuk ditu, hala nola maiztasuna edo anplitudea

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si se producen pocos ciclos por segundo, el sonido es grave; y si se producen muchos ciclos por segundo, el sonido es agudo. Segundoko ziklo gutxi sortzen badira, soinua baxua da; eta segundoko ziklo asko sortzen badira, soinua altua da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (4)
Proporcionar equivalentes no textuales (dibujos, videos, sonido) del texto es también beneficioso para algunos usuarios, especialmente los analfabetos o personas con dificultad para la lectura. Testuzkoak ez diren baliokideak (marrazkiak, bideoak, soinua) eskaintzea ere onuragarria da erabiltzaile batzuentzat, batez ere analfabetoentzat edo irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los niveles de adecuación están deletreados en el texto para que puedan ser comprendidos cuando se transformen en sonido. Egokitzapen-mailak letreiatuta daude testuan, soinu bilakatzen direnean uler daitezen.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En la pantalla aparece simultáneamente texto, imágenes e incluso sonidos o vídeos. Pantailan testua, irudiak eta soinuak edo bideoak ere agertzen dira aldi berean.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Sonidos no cargados. Kargatu gabeko soinuak.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (11)
Por medio de ella existe otra conducción del sonido que llega al oído interno a través de los huesos del cráneo. Eustakioren tronparen bidez, soinua bideratzeko beste modu bat dago: garezurreko hezurren bidez iristen da barne-belarrira.

Materiala: Elektroestetika

Los sonidos están producidos por las vibracones del aire y se propagan como ondas sonoras. Airearen bibrazioek sortzen dituzte soinuak, eta soinu-uhin moduan hedatzen dira.

Materiala: Elektroestetika

El hipotálamo es un centro nervioso situado en el encéfalo que recibe estímulos del exterior de nuestro cuerpo procedentes de los sentidos (calor, luz, sonido, olor, etc.) y de nuestro interior (cambios de presión, temperatura, etc.). Hipotalamoa entzefaloan dagoen nerbio-zentro bat da, eta zentzumenen bidez kanpo-estimuluak (beroa, argia, soinua, usaina eta abar) nahiz barne-estimuluak (presio- eta tenperatura-aldaketak eta abar) jasotzen ditu.

Materiala: Elektroestetika

Así, los sonidos graves tienen una baja frecuencia, mientras que los sonidos agudos se producen por vibraciones de alta frecuencia. Hala, soinu baxuek behe-maiztasuna dute, eta soinu altuak, ostera, goi-maiztasuneko bibrazioengatik sortzen dira.

Materiala: Elektroestetika

Los sonidos y los ultrasonidos están producidos por la vibración de la materia, pero no existe un dispositivo mecánico que pueda vibrar con una frecuencia lo suficientemente elevada como para producir ondas ultrasónicas. Materiaren bibrazioek eragiten dituzte soinuak eta ultrasoinuak, baina ultrasoinu-uhinak sortzeko besteko maiztasunarekin bibratuko duen gailu mekanikorik ez dago.

Materiala: Elektroestetika

Las ondas sonoras divergen a partir de un punto, de forma que el haz sónico se abre a partir de éste abarcando una zona más extensa, pero con menor intensidad. Puntu batetik aurrera, soinu-uhinak elkarrengandik urruntzen dira; hala, soinu sorta zabaldu egiten da, eta eremu handiago bat hartzen du, baina intentsitate txikiago batekin.

Materiala: Elektroestetika

La velocidad de propagacióndel sonido, varía en función del medio por el que lo hace. Soinuaren hedatze-abiadurabitartekoaren mendekoa da.

Materiala: Elektroestetika

El grado o tono del sonido producido, es proporcional a la frecuencia de las vibraciones por unidad de tiempo (1 segundo). Sortzen den soinuaren gradua edo tonua proportzionala da denbora-unitateko (segundo 1) bibrazioen maiztasunarekiko.

Materiala: Elektroestetika

Los límites de la percepción del oído humano varían entre las personas, pero como media se establecen los 16 Hz (16 ciclos o vibraciones por segundo) para los sonidos graves y 16000 Hz para los sonidos agudos. Pertsona bakoitzaren arabera aldatu egiten da belarriaren pertzepzio-muga, baina batez beste 16 Hz-ekoa da (segundoko 16 ziklo edo bibrazio) soinu baxuetarako eta 16.000 Hz-ekoa soinu altuetarako.

Materiala: Elektroestetika

Si se mantiene el pedal pisado , cuando finalice el tiempo , el led se apagará y el aparato emitirá un aviso acústico indicando que la salida se ha desconectado automáticamente . Pedala zapaltzen jarraitzen badugu denbora agortu denean, argizko adierazlea itzali egingo da eta soinu baten bidez gailuak ohartaraziko du irteera automatikoki deskonektatu dela.

Materiala: Elektroestetika

Instalatze eta mantentze lanak (1)
Observar la normalidad de funcionamiento de la grúa, solo si se perciben ruidos o calentamientos anormales. Garabiak behar bezala funtzionatzen duen begiratzea baldin eta ohiz kanpoko soinuak edo beroketak atzematen badira.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (3)
Tiene posibilidades con las que los otros medios no cuentan, porque puede añadir a la palabra, imagen y movimiento, sonido y color. Beste hedabideek ez dituzten aukerak ditu: hitza, irudia, mugimendua, soinua eta kolorea konbinatzeko aukera.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

- Espectáculo nocturno de luz y sonido: - Argiz eta soinuz osatutako gaueko ikuskizunak:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

barrido DC, punto de trabajo, función de transferencia, sensibilidad, respuesta en frecuencia, ruido, transitorio, Fourier, paramétrico, de temperatura, estadísticos (Montecarlo y peor caso), etc. DC eskaneatzea, laneko puntua, transferentzia-funtzioa, sentikortasuna, erantzuna frekuentzian, soinuan, iragankorrean, Fourier, parametrikoan, tenperaturan, estatistikoak (Montecarlo eta kasu okerragoa) eta abar.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
La madera atacada por esta enfermedad da un sonido sordo al golpearla; se agrieta, y despide un olor desagradable. Gaixotasun honek jotzen duen egurrak soinu isila egiten du jotzen dugunean, arraildu egiten da eta usain txarra dario.

Materiala: Egurraren teknologia

Hay algunas maderas que, por su constitución, refuerzan y transmiten los sonidos, y se emplean en la construcción de cajas de resonancia de los instrumentos musicales. Osaeraren bidez, hainbat egurrek soinuak indartzen eta transmititzen dituzte, eta musika-tresnetako erresonantzia-kaxak egiteko erabiltzen ditugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (4)
Este sonido es debido a la vibración del motor con unas frecuencias comprendidas entre 8 y 12 kHz. Motorraren bibrazioak (8 eta 12 kHz bitarteko maiztasunekoak) eragiten du soinu hori.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La holgura de los cojinetes, que se manifiesta habitualmente como un ruido característico en su giro, y el buen estado de la superficie de los rotores serán las únicas premisas a controlar en este tipo de máquinas. Makina hauetan kontrolatu beharreko alderdiak hauek dira: kojineteen lasaiera (normalean, halako soinu berezi bat egiten dute biratzean) eta errotoreen gainazalaren egoera.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Como la velocidad del sonido en el aire depende de la densidad de este, la medida del tiempo que tarda una onda sonora en atravesar el canal de medida será proporcional a la cantidad de aire que pasa por el medidor. Airearen dentsitatearen araberakoa izaten denez soinuaren abiadura (airean), soinu-uhin batek neurketa-hodia zeharkatzeko behar duen denbora neurgailutik igarotzen den aire kantitatearekiko proportzionala da.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Tiempo que tarda el sonido en atravesar el canal de medida Neurketa-hodia zeharkatzeko soinuak behar duen denbora

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Fabrikazio mekanikoa (2)
Si presentasen algún resalte, durante el movimiento se produciría un ruido al saltar este recalque sobre las ranuras de la mesa. Irtengunerik izanez gero, mugitzean soinua egingo luke, koska horrek mahaiaren artekekin talka egitean.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Para saber que el mecanizado se está desarrollando correctamente podemos guiarnos tanto por el “ver” como por el “oír”; debemos observar que la viruta se va evacuando en todo momento de forma efectiva (fig. 29), produciendo un sonido estable y homogéneo; cuando este sonido presenta intermitencias suele ser debido a atascos de viruta, ya que estas son largas, dobladas y no presentan su curva característica. Las virutas que se están generando son largas y dobladas, no presentado su curvatura característica. Esto será un indicativo de que se está produciendo un atasco, lo que se traducirá en una superficie irregular y mal acabada del agujero (fig. 30). Mekanizazioa behar bezala egiten ari garela jakiteko, ikusten eta entzuten dugunari erreparatu diezaiekegu: txirbila une oro eraginkortasunez kanporatzen dela ikusi behar dugu (29. irudia), eta soinu egonkor eta homogeneoa egiten duela. Soinu-aldizkakotasunak badaude, txirbil-buxaduren seinale izan ohi da: sortzen den txirbila luzea izaten da eta tolestuta egoten da. Horrelakoetan, buxaduraren ondorioz, zuloak azalera irregularra eta akabera txarra izango ditu (30. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Animazio turistikoa (8)
Cuenta con las infraestructuras de luz y sonido, altavoces e insonorización adecuadas para funcionar como una discoteca. Azpiegitura egokiak ditu argiari, soinuari, bozgorailuei eta intsonorizazioari dagokienez, dantzaleku baten funtzionamendua izateko.

Materiala: Animazio turistikoa

Aunque los programas y las tarjetas de sonido cada vez alcanzan mayores cotas de calidad, los matices y sonidos que se consiguen con una mesa de mezclas real son mucho más potentes que los que se consiguen con una virtual; sin embargo, la facilidad de transporte, acceso y multifuncionalidad hacen que las máquinas virtuales sean cada vez más utilizadas. Programak eta soinu-txartelak gero eta kalitate handiagokoak dira, baina nahaste-mahai erreal batekin lortzen diren ñabardura eta soinuak askoz indartsuagoak dira nahaste-mahai birtual batekin lortzen direnak baino. Hala ere, makina birtualak errazago eramaten direnez, lortzeko errazagoak direnez eta funtzio asko dituztenez, gero eta gehiago erabiltzen dira.

Materiala: Animazio turistikoa

En este caso, tener un programa adecuado es importante pero lo que configurará una buena percepción sonora serán los altavoces, amplificadores, etc., ya que son los que confieren profundidad y matices al sonido. Kasu honetan, programa egoki bat izatea garrantzitsua da, baina bozgorailuek, anplifikadoreek eta abarrek emango dute soinu on bat, sakontasuna eta ñabardurak ematen baitizkiete soinuari.

Materiala: Animazio turistikoa

Además de un buen software y un buen hardware para programar, organizar y reproducir también se necesitará, relacionado con el sonido, lo siguiente: Programatu, antolatu eta erreproduzitzeko software eta hardware on batez gainera, soinuari dagokionez, hauek ere behar dira:

Materiala: Animazio turistikoa

Se distinguen dos tipos de materiales y equipos: los de uso por parte de los clientes, como los materiales fungibles para manualidades, talleres o actividades deportivas, y el material más técnico necesario para ser escuchado o realizar la iluminación, que requieren un conocimiento más especializado para su manejo. Bi motatako material eta ekipamenduak daude: bezeroek erabiltzen dituztenak, hala nola eskulan, lantegi edo kirol-jardueretarako material suntsikorrak; eta material teknikoagoak, hala nola soinuarekin eta argiteriarekin zerikusia dutenak (espezializazioa handiagoa eskatzen dute).

Materiala: Animazio turistikoa

b) Puedo manejar el sonido. b) Soinua maneia daiteke.

Materiala: Animazio turistikoa

b) Se puede manejar el sonido. b) Soinua maneia daiteke.

Materiala: Animazio turistikoa

Ordenadores, equipo deportivo, material de manualidades, equipo técnico de luces y sonido, carabinas, arco Ordenagailuak, kiroletako ekipamendua, eskulanetarako materiala, argiaren eta soinuaren ekipamendu teknikoa, karabinak, arkua

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (28)
Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista, o del oído, emitidos ya sea simultáneamente o por separado. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz, baita aldi berean zein bereizita igorritako soinuak erabiliz ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se percibe a una persona insegura, con poca fuerza sonora y la calidad del sonido es grave. Segurtasun-eza sumatzen da, soinu-indar apalarekin, eta soinuaren kalitatea baxua da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Así los colores, las líneas, las formas, los volúmenes, sonidos y movimientos son susceptibles de interpretación pues definen la percepción sensorial de la persona que recibe la imagen, y por tanto, comunican, y deben ser analizados por el asesor en habilidades comunicativas. Koloreak, lerroak, formak, bolumenak, soinuak eta mugimenduak interpretatzen askeak dira, irudia jasotzen duen pertsonaren zentzumen-pertzepzioa definitzen baitute, eta, horrenbestez, komunikatu egiten baitute. Hori hala, komunikazio-trebetasunetako aholkulariak aztertu beharrekoak dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tipo: música, lenguaje, paralenguaje o ruido. Mota: musika, hizkuntza, parahizkuntza edo soinua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

«Tiene un timbre muy bonito, tirando hacia graves, que resuena mucho», «su forma de expresar es cercana, te cuenta las cosas». «Tinbre oso polita dauka, alturantz egiten duena, soinu handikoa», «adierazteko modu gertukoa dauka, kontatu egiten dizkizu gauzak».

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es un medio de comunicación cuya información escuchamos, no la vemos ni la leemos, por lo tanto se basa en el lenguaje oral para trasmitir la información apoyándose de sonidos, música, o el tono de voz del locutor. Komunikabide honetan, informazioa entzun egiten dugu, ez dugu ez ikusten, ez irakurtzen; horrenbestez, ahozko hizkuntza du oinarri informazioa transmititzeko, soinuak, musika edo esatariaren tonua oinarri hartuta.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es un medio de comunicación cuya información vemos y escuchamos, no la leemos (excepto las películas con subtítulos), por lo tanto se basa en el lenguaje oral para divulgar la información y se apoya de sonidos, música, imágenes y movimiento para realizarse. Komunikabide honetan, informazioa ikusi eta entzun egiten dugu, ez dugu irakurtzen (film azpititulatuen kasuan izan ezik); horrenbestez, ahozko hizkuntza du oinarri informazioa transmititzeko, eta lagungarri ditu soinuak, musika, irudiak edo mugimenduak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

De lo contrario, causaría la saturación del sonido y el ruido. Bestela, soinua saturatuko da, eta zarata sortuko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Esto se consigue articulando correctamente todos los sonidos y con buena fonación. Hori lortzeko, soinu guztiak zuzen artikulatu behar dira, fonazio egokiz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las técnicas para optimizar el volumen de voz enseñarán al cliente a aprender a crear un sonido potente, a eliminar las fugas de sonido, y a potenciar las resonancias personales de la voz. Ahots-bolumena optimizatzeko teknikek soinu ahaltsua sortzen erakutsiko diote bezeroari, soinu-ihesak desagerrarazten eta ahotsaren erresonantzia pertsonalak sustatzen.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Irudia eta soinua (88)
Argirik gabe, ia ezinezkoa izango litzateke sentsazio kromatikoa eta gure ingurunea hautematea. Argiztatutako gorputz orok uhin elektromagnetiko guztiak edo batzuk xurgatzen ditu, eta islatu egiten ditu gainerakoak. Begiak aztertu egiten ditu islatutako uhinak, eta dagozkien uhin-luzeraren arabera hartzen ditu koloretzat. Fenomeno fisiko hori, soinua bezalaxe, uhinen bidez hedatzen da. Sin la presencia de luz sería prácticamente imposible percibir la sensación cromática y nuestro entorno. Todo cuerpo iluminado absorbe todas o parte de las ondas electromagnéticas y refleja las restantes. Las ondas reflejadas son analizadas por el ojo e interpretadas como colores según las longitudes de onda correspondientes. Este fenómeno físico, al igual que el sonido, se propaga mediante ondas.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bideokameren eginkizun nagusia irudiak eta soinuak erregistratzea da. Maila profesionalean, lan hori egiteko kamera mota asko daude. Bakoitzak bere ezaugarriak dauzka, baina nagusiki hiru kamera mota bereiz ditzakegu: Una cámara de vídeo tiene como principal función el registro de imagen y sonido. A nivel profesional existen muchos tipos de cámaras para efectuar esta operación, que tendrán una serie de características, pero que se pueden englobar en tres grandes grupos de tipos de cámaras:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Zelula anitzeko sistemak: sistema independente eta indibidualizatuek osatzen dituzte, eta soinua toki hurbilagoetan (downfill kutxak erabiltzen dituztelako) nahiz toki urrunagoetan (longthrow kutxengatik) erreproduzi dezakete. Sistema hori, beraz, bi kutxa motarekin eraikitzen da, modu independentean (azpibaxuen kutxa batekin eta full range kutxa batekin), sistema osatzen duten kutxa guztiek antzeko presio-maila izan dezaten, modu autonomoan. Los sistemas multicelulares: suelen estar constituidos por sistemas independientes e indi­vidualizados, y permiten una reproducción del sonido tanto en un área más cercana, ya que emplean cajas downfill, como en las zonas más lejanas, debido a las cajas longthrow. Este sis­tema, por tanto, se construye de forma independiente por dos tipos de cajas: una caja sub­grave y otra full range, de manera que se consiga niveles de presión semejantes de forma autónoma para cada una de las cajas que compongan el sistema.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

3.6.Estudioen konfigurazioa. Soinuaren erreprodukzioa 3.6. Configuración de los estudios. La reproducción de sonido

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3. AB mailako anplifikadoreak: A mailako anplifikadoreen zuzeneko lehiakideak dira, irteerako bi transistore dauzkatelako eta seinalerik egon ez arren kontsumoa areagotzen duen korronte bat dutelako. Gehien erabiltzen den anplifikadore motetako bat da, soinuaren kalitateagatik, prezioagatik eta tamainagatik. 3. Amplificadores de clase AB: son los competidores directos de los amplificadores de clase A, ya que tienen dos transistores de salida y poseen una corriente, aunque no haya señal, que incrementa el consumo. Es uno de los amplificadores más empleados por la calidad de sonido, el precio y el tamaño.

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Seinale-prozesadoreek soinu jakin bat osatzen duten parametro batzuk aldatzea ahalbidetzen duten tresnak dira, soinua hobetzeko, soinu-giropena sortzeko edota soinu-sentsazio puntualak sortzeko. Gailu mota horiek audio-estudio profesionaletan erabili ohi dira, nahiz eta, moldakorrak direnez eta hobekuntza teknologikoak izan dituztenez, etxeko sistemetan ere ohikoak diren. Gailu horietako asko mahaietan integratuta daude dagoeneko, baina sistema independenteak ere izan daitezke. Los procesadores de señal son instrumentos que permiten modificar algunos de los parámetros que componen un determinado sonido con el objetivo de mejorar, crear ambientación sonora o producir puntuales sensaciones sonoras. Este tipo de dispositivos se emplea de forma habitual en los estudios de audio profesional, aunque debido a su versatilidad y mejoras tecnológicas también son comunes en los sistemas domésticos. Muchos de estos dispositivos ya están inte­grados en las mesas o bien en sistemas independientes.

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Ekualizadoreak seinale-prozesadoreak dira. Soinu bat ekualizatzeak berekin dakar seinalearen maiztasun-erantzuna zuzentzea, eta seinale batzuk edo beste batzuk areagotzen edo indargabetzen dituzte, soinu-espektroaren barruan, soinu-operadorearen irizpidearen arabera. Gailu elektroniko mota horiek honela sailka daitezke: Un ecualizador es un tipo de procesador de señal. Ecualizar un sonido implica corregir la res­puesta en frecuencias de la señal, y permiten incrementar o atenuar unas u otras dentro del espectro sonoro en función del criterio del operador de sonido. Este tipo de dispositivos electró­nicos se pueden clasificar en función de:

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-Beste soinu- edo ikuspen-iturri batzuk ateratzeko gailuak. -Dispositivos que permitan el lanzamiento de otras fuentes sonoras o visuales.

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Pista anitzeko grabazio bat egiten denean, modu independentean grabatzen dira lortu nahi den soinu-produktuaren iturri guztiak. Erregistroa ona izan dadin, erregistratu nahi den soinu motaren araberako grabazio-teknikak daude. Cuando se genera una grabación multipista se trata de grabar de forma independiente cada una de las fuentes que conformen el producto sonoro que se persigue realizar. Para llevar a cabo un buen registro existen técnicas de grabaciones en función del tipo de sonido que se quiere registrar.

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-AB aldibereko parearen teknika: kapsula kardioidedun bi mikrofono erabiltzen dira, 110o inguruko banaketarekin, bi mikrofonoek maiztasunaren, norabidearen eta akustikaren beraren araberako fase-diferentziarekin jaso dezaten soinua. -Técnica del par coincidente AB: consiste en el empleo de dos micrófonos de cápsula car­dioides separados entre sí a unos 110o, de manera que ambos micrófonos recojan el sonido con una diferencia de fase que depende de aspectos como la frecuencia, la direc­ción y la propia acústica.

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