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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (24)
Getariako sortzaile handia ezagutzera ematea da Cristobal Balenciaga Fundazioaren helburua, eta baita hark artearen testuinguru orokorrean eta modarenean bereziki egindako ekarpena nabarmentzea ere. Asmo horretan laguntzeko, ahalegin berezia egin da jostunaren ibilbidearen, lanaren eta ondarearen ikuspegi berriak argitara ateratzeko, ikerketen, erakusketen eta bildumen bitartez. "Balenciaga parpailan barrena" erakusketa, Cite Internationale de la Dentelle et la Mode zentroarekin elkarlanean antolatua, aukera ezin hobea da helburu horretara iristeko, eta orobat aukera ezin hobea izan da Europako beste erakunde batzuekin lankidetzan jarduteko eta modaren aditu ospetsuekin batera aritzeko, izan ere, Balenciagaren alderdi berezienetako bat azpknarratu nahi izan da: Balenciaga maisu handia izan zen material berriak hautatzeko, aplikatzeko eta sortzeko zereginean. Eta horretan funtsezko oinarria izan zen garai hartan eta gaur egun oraindik ere Maisuaren parpailazko ametsak ehundu dituen ehungintza -Calaisko ehundegi handiek ordezkatua kasu honetan-, ezin hobeto egiten jakin duelako eta berritzeko ahalmena izan duelako. La Fundación Cristóbal Balenciaga tiene como misión la difusión de la figura del excepcional creador de Cetaria, poniendo en valor su aportación en el contexto del arte en general y de la moda en particular y sacando a la luz, a través de la investigación, la producción de exposiciones y la edición de catálogos, nuevas perspectivas en torno a su trayectoria, obra y legado.La exposición "Balenciaga, a través del encaje", realizada en coproducción con Cité Internationale de la Dentelle et la Mode de Calais, supone una oportunidad excelente de dar cumplimiento a este fin, de colaborar con otras instituciones patrimoniales europeas y de contar con prestigiosos expertos en historia de la moda para destacar uno de los aspectos más característicos de Balenciaga como es su maestría en la selección, aplicación e incluso creación de nuevos materiales, apoyado por el saber hacer y capacidad de innovación de una industria textil que -representada en este caso por los grandes telares de Calais -tejió entonces y sigue tejiendo ahora los sueños de encaje del Maestro.

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Balenciagak ehungintzari buruz zuen jakinduria sakona azpimarratzeko aukera ezin hobea ikusi du Balenciaga Fundazioak erakusketa honetan, izan ere, bertan erabateko zehaztasunez azaltzen da jostunak parpailarekin izandako harreman luze eta emankorra. Jostunak maisutasun handiz gauzatu zituen bere sorkuntza lanetan bolumen eta silueta berritzaileak, material tradizionalen ikerketatik abiatuta -haren bilduma pribatua osatzen dutenak, esaterako- aukera berriak bilatu zituen industriarekin lankidetzan. Parpaila izan da Europako gizon eta emakumeen jantzien osagarri nagusia historian zehar, eta horregatik betikotu zuten urrezko mendeko artista handiek beren lanetan eta sendo finkatu da herri tradizioetan. Parpaila izan da, halaber, Balenciagaren ezaugarri horren, haren magiaren, erakusgarri nagusia. Cristóbal Balenciaga Museoa ve en esta exposición, que muestra la larga y fructífera relación de Balenciaga con el encaje, una magnífica oportunidad de destacar la profunda sabiduría textil del modisto, quien, partiendo de la investigación de materiales tradicionales- como los que formaban parte de su colección privada- y colaborando con la industria en la búsqueda de nuevas posibilidades, fue capaz de materializar magistralmente los volúmenes y siluetas innovadoras que caracterizaron sus creaciones. El encaje fue el gran complemento a la indumentaria masculina y femenina histórica europea, inmortalizado en las obras de los grandes artistas del siglo de oro y en las tradiciones populares más arraigadas, y constituye un gran ejemplo de esta cualidad de Balenciaga, de su magia. Con Balenciaga, el encaje puede ser ornamental o estructural, puede utilizarse desde la mañana bastada noche. Puede caer con su propio peso de bordado v pasamanería o puede "levitar" gracias a la inclusión de ingeniosas innovaciones. Puede resaltar el dibujo o manifestar con rotundidad el vacío de la transparencia. Puede teñirse del famoso negro del modisto, o desdoblarse en toda la paleta de colores. Puede colonizar el vestido o ser el fundamento de nuevos y originales complementos.

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Cristobal Balenciaga traje jakadunengatik eta egitura ederreko berokiengatik egin bazen ere ospetsua, parpailazko soineko ederren maisu handia izan zen. Soineko haien teknikak, arintasunak, soiltasunak, gaur egun oraindik ere amets eginarazten digute. Bolante hain arinek, inkrustazio ia ikusezin horiek, goretsi egiten dute parpaila eta horiexek eman diote gaur egun duen izena eta ospea. Balenciagak talentu ohiz kanpokoaz landu zituen bere soineko guzti-guztiak, bai guipure parpailen bitartez -beteagoak baina diseinu grafikoagokoak-, bai tul finen edo Chantilly parpaila arinaren bitartez. Conocido por sus trajes de chaqueta y sus abrigos de tan bella construcción, Cristóbal Balenciaga fue también el maestro indiscutible de maravillosos vestidos de encaje. La técnica, la ligereza, la simplicidad que desplegaban, hacen aún soñar. Esos volantes tan ligeros, esas incrustaciones casi invisibles sublimaban el encaje y le atribuyeron el reconocimiento del que goza. Ya sea mediante el encaje, más cargado en el diseño pero más gráfico, o mediante el tul vaporoso o el encaje Chantilly tan ligero, Balenciaga trató cada uno de sus vestidos con un talento extraordinario.

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Calaisera egindako lehenengo bidaian ezagutu nuen Parpailaren Hiria, museo ederra benetan, eta ezagutu nituen, halaber, irudi dotoreko armiarma oihal hori egiten duten makina ikusgarriak. Eta harriturik gelditu nintzen ikusi nuenean nola ateratzen ziren altzairuzko bloke ikaragarri haietatik modan gaur egun ezinbestekoak diren parpaila fin eta arinak. Durante mi primer viaje a Calais, descubrí la Ciudad del Encaje, un maravilloso museo, pero también las impresionantes máquinas que fabrican esa tela arácnida con motivos refinados. Cuál fue mi sorpresa cuando vi salir de aquellos inimaginables bloques de acero los encajes, frágiles y delicados, indispensables aún hoy en día para la moda.

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Cristobal Balenciagak 1937an Parisen bere lehenengo bilduma aurkeztu zuenerako jostun errotua zen, paristar eta mendebaldeko komunikabideentzat ezagutu berria bazen ere. Espainian hainbat joskintza etxe zituen sortuta garai horretan, eta ondo prestatuta zegoen bere nazioarteko ibilbidearen debuta Parisen egiteko. Cristóbal Balenciaga era un modisto consolidado cuando fue descubierto por los parisinos y la prensa occidental, gracias a la presentación de su primera colección, en 1937, en la capital francesa. Habiendo mantenido varios establecimientos de costura en España, contaba con un importante bagaje para emprender una carrera internacional.

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Baina 1906an, Cristobalen aita Jose Balenciaga Basurto hil zen, jostunak 11 urte baino ez zituela, eta gertaera horrek guztiz nahastu zuen familiaren egoera. Uste izan dena-ren oso bestela, Jose Balenciaga ez zen herri txiki bateko marinel huts bat izan. Getariako alkate izan zen 1895etik 1898ra, eta 1901ean kontrabandistak esetsi eta udan go-bernuko eta errege familiaren senideak4 garraiatzen zituen Gipuzkoako kostazainen komandante izendatu zuten. Eta horrela izan zuen harremana "errege-erreginen Donostiako udaldiekin. Contrariamente a lo que cuenta su leyenda, José Balenciaga Basurto, el padre de Cristóbal, iro era un pobre y simple pescador de pueblo. Alcalde de Cetaria de 1895 a 1898, nombrado en 1901 comandante de la escampavía Guipuzcoana, estaba encargado de perseguir a los contrabandistas, y solía transportar en verano a miembros del gobierno y de la familia real4. De esta manera, se relaciona con el "veraneo real" en San Sebastián5. Cuando en 1906 su padre fallece (Cristóbal, tenía 11 años), la situación familiar se trastorna brutalmente.

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Cristobal Balenciaga Londresera joateko asmoz ari zela, 1936ko uztailean, Nicolas Bizcarrondo eta Attainvilleko Wladio Jaworoskiren laguntzarekin, goi mailako joskintza etxe bat zabaldu zuen Parisen, Georges V hiribideko 10. zenbakian; ez zituen utzi, ordea, Espainiako jarduerak. Madril, Bartzelona eta Donostiako etxeak Agustina ahizparen, Jose ilobaren eta Crespo ahizpen zuzendaritzapean utzi zituen, hurrenez hurren. Edonola ere, Parisen sortzen zituen diseinuak, eta horien arteko batzuk Espainian egiteko hautatzen zituen. Oihala Donostiara bidaltzen zuen, han baitzeukan etxe nagusia. Etxe haietako bakoitzean eta tailerretan (berrogeita hamar bat langilez osatuak), Parisen erabiltzen zituzten oihal berdinak erabiltzen zituzten. Eta Calaisko parpailak ere iritsi ziren espainiar bezeroen jantzitegietara. Cristobal Balenciagak oso agindu bereziak jasotzen zituen Espainian, hala nola Fabiola erreginaren ezkontzako soinekoa. Espainian ekoizpen kostuak Parisen baino txikiagoak zirenez, Euro-pa osoko bezeroek Manchesterreko Elizabeth dukesa esate baterako, Espainian hornitzea erabaki zuten. Horregatik ikusten dira gaur egun oraindik ere Eisa markako jantziak Europako hainbat herrialdetako enkanteetan. Mientras que Cristóbal Balenciaga planeaba irse a Londres, es en París, en julio de 1936, con la ayuda de Nicolás Bizcarrondo y de Wladio Jaworoski de Attainville. donde abre una casa de alta costura, "Balenciaga", en el número 10 de la avenida Georges V, sin abandonar sus actividades en España. Las casas de .Madrid, Barcelona y San Sebastián quedarán bajo la dirección de su hermana Agustina, su sobrino José y las hermanas Crespo respectivamente. Pero es en París donde crea los modelos, de los cuales elige algunos para que sean fabricados en España. La tela es enviada a San Sebastián, que permanece como la casa central de los tres establecimientos. En cada una de las casas, los talleres, formados por unos cincuenta empleados, utilizan generalmente las mismas telas que en París. Asimismo, los encajes de Calais se encuentran en los guardarropas de su clientela española. Cristóbal Balenciaga recibe, sin embargo, encargos especiales en España, como el vestido de novia de la reina Fabiola. Siendo el coste de producción menor en España que en París, dientas que vienen de toda Europa, como la duquesa Elizabeth de Manchester, deciden abastecerse en España. Es por ello que hoy en día, en las subastas de diferentes países europeos se encuentran prendas de la firma Eisa.

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Kat. 11. - Zeremoniako soineko honen parpailaren gaineko brodatua, erliebe estuarekin. espainiar inspiraziokoa da. 1947 Cat. 11 - El bordado en fuerte relieve sobre el encaje de este vestido de ceremonia es de inspiración española, 1947.

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Kat. 67. - Espainian egina, parpaila berdeko soineko hau Parisen parpaila zuriz eginaren antzekoa da. Eskuinean, Herny Clarkeren argazkia, Vogue aldizkariarentzat, 1951n. Cat. 67 - Hecho es España, este vestido de noche de encaje verde es parecido al hecho de encaje blanco en París. A la derecha, fotografía de Henry Clarke para Vogue en 1951

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Parisko estudioan asmatzen zituen jostunak bere bildu-mak, eta oso jende gutxi joaten zen bertara, tailerretako buruak, mantenuaren arduradun Simone andrea, Gerard Chueca idazkaria, Fernando Martinez laguntzailea eta Ramon Esparza moda tailerretakoa, hurrenez hurren. Ha-mar tailer zituen jostunak guztira, bost jostun, hiru espe-zialista jantzi arinetan eta bi kapelutegi tailer. Talde osoak bostehun langile zituen 1968an itxi zenean, Mlle Renee-k zorrotz eta gogor kudeatuak denak. Parisen ospe handia lortu zuen Balenciagak, eta mundu osoko bezeroak eraka-rri zituen bertara. En París, el modisto concibe sus colecciones en su estudio, frecuentado únicamente por los jefes de taller. Mine Simone encargada de la manutención, Gérard Chueca su secretario, Fernando Martínez su asistente y Ramón Esparza de los talleres de moda. El modisto cuenta con diez talleres, cinco sastres, tres especialistas en prendas vaporosas y dos talleres de sombrerería. El conjunto reúne hasta el cierre de la casa en 1968 quinientos empleados, gestionados con rigor y severidad por Mlle Renée. Es en París donde Balenciaga adquiere una notoriedad extraordinaria que atrae una c1ientela internacional.

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Administrazioa eta kudeaketa (438)
Como derecho que supone, su funcionamiento es similar al de la cuenta de Clientes. Eskubidea izaki, Bezeroen kontuaren antzera funtzionatzen du.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

(Es la cuenta opuesta a cánones). (Kanonen aurkako kontua da.)

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los arrendamientos serán los devengados por el alquiler de bienes muebles e inmuebles en uso o a disposición de la empresa. Enpresak erabiltzen dituen edo eskuragarri dituen ondasun higigarri eta higiezinak alokatzean sortutakoak izango dira errentamenduak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Estos gastos son los que se originan en el sostenimiento de los bienes de Inmovilizado. Ondasun ibilgetuei eustean sortzen diren gastuak dira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El nombre de la cuenta es ya claramente indicativo de su contenido. Kontuaren izenak argi adierazten du edukia zein den.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Cuando los gastos son dejados a deber, nace una nueva obligación, el nombre de esta persona a la cual debemos ahora llamaremos “Acreedor por prestación de servicios”. Gastuak zorretan uzten direnean, obligazioa sortzen da. Zor diogun pertsonari orain “zerbitzu-prestazioagatiko hartzekodun” deitzen zaio.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

14.- Vendemos un vehículo por 4.808,10 € más IVA; siendo las condiciones de cobro las siguientes: 14.- Ibilgailu bat saldu du 4.808,10 euroan (gehi BEZa). Hauek dira kobratzeko baldintzak:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Proveedores Acreedores pres serCaja, ptas. Hornitzaileak Zerbitzu-prestazioagatiko hartzekodunakKutxa, eurotan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El objetivo principal de Pérdidas y Ganancias, es conocer la situación económica de la empresa, saber que resultado ha obtenido, beneficio o pérdida. Galdu-irabazien kontuaren helburu nagusia enpresaren egoera ekonomikoa ezagutzea eta zer emaitza egon den jakitea da, alegia, irabaziak edo galerak izan diren.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

2.- La liquidación del IVA al finalizar el trimestre resulta ser positiva, por 480,81 €. 2.- Hiruhilekoaren amaieran, BEZaren kitapena positiboa da, hots, 480,81 eurokoa.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (6.171)
Entre el microprocesador propiamente dicho y la memoria principal también se intercala una memoria caché de segundo nivel L2 (típica de 512 Kbytes) a la velocidad del bus con capacidad de almacenamiento mayor que L1, pero menor que la memoria principal; en el caso de los microprocesadores Pentium II, P-III y posteriores así como sus equivalentes, la caché L2 también está incorporada en el propio procesador, siendo ésta la tendencia en todos los fabricantes. Mikroprozesadorearen eta memoria nagusiaren artean ere L2 (512 kilobyteko ohikoa) bigarren mailako cache-memoria bat tartekatzen da, L1ek duen biltegiratzeko gaitasuna baino handiagoa baina memoria nagusiaren biltegiratzeko gaitasuna baino txikiagoa duen busaren abiaduran. Pentium II, P-III eta ondorengo mikroprozesadoreetan eta horien baliokide direnetan, L2 cachea prozesadoreak berak izaten du erantsita, eta horixe da fabrikatzaile guztien joera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El espacio donde el microprocesador almacena la información que va a ser procesada es lo que se llama memoria del sistema, y es la memoria principal. Mikroprozesadoreak prozesatu behar den informazioa gordetzen duen espazioari sistemaren memoria esaten zaio, eta hori da memoria nagusia.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La memoria DRAM necesita refrescarse periódicamente, mientras que la SRAM que se emplea para la memoria caché no tiene que refrescarse y es por tanto mucho más rápida y también más cara, al ser su constitución mucho más compleja. DRAM memoriak aldian-aldian freskatu beharra dauka; cache-memoriarako erabiltzen den SRAMek, berriz, ez du freskatu beharrik; horregatik, askoz ere azkarragoa eta garestiagoa izaten da, eraketa konplexuagoa duelako.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En cada posición de memoria de un chip de DRAM donde puede ser almacenada la información, la tensión carga un condensador que básicamente es un transistor MOS. Informazioa biltegiratu daitekeen DRAMen txip baten memoria-posizio bakoitzean, tentsioak kondentsadore bat kargatzen du; kondentsadore hori, funtsean, MOS transistore bat da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Cada pulso eléctrico representa un bit, ya sea un 1 o un 0, en el lenguaje natural del procesador. Pultsu elektriko bakoitzak bit bat adierazten du, 1 edo 0, prozesadorearen lengoaia naturalean..

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los chips de memoria de un ordenador pueden ser de los tipos: Ordenagailu batek memoria-txip hauek izan ditzake:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La memoria RAM a su vez puede ser de dos tipos: Bi motatako RAM memoriak daude:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La ventaja de la memoria DRAM es que es mucho más barata y almacena más cantidad de información en el mismo espacio que la memoria SRAM. DRAM memoriaren abantaila: askoz ere merkeagoa da, eta SRAM memoriak baino informazio-kopuru handiagoa biltegiratzen du leku berean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

a)En el monitor, el barrido entrelazado es mejor que el no entrelazado. a) Monitorean, ekortze gurutzatua hobea da ez gurutzatua baino.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

d) La mejor memoria de vídeo es la DRAM. d) DRAM da bideo-memoriarik onena.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (332)
Por todo lo anterior, podríamos decir que el Sistema U es una combinación entre una red de seguridad y barandilla de protección. Beraz, U sistema segurtasun-sare baten eta babes-baranda baten batura dela esan genezake.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Esto es: Hau da:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La colocación del poste o guardacuerpo se procurará que se realice con la "L" hacia el interior del forjado, de manera que cuando se coloque la barandilla, sea el perfil redondo el que aporte la resistencia y no solamente la "L". Zutoina edo gorputz-babesa finkatzean, L-a forjatuaren barrualdera begira jarriko da ahal bada; horrela, baranda jartzen denean, L-ak ez ezik, profil biribilak ere erresistentzia emango du.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La distancia entre postes será como mínimo de 2 metros y como máximo de 3, en función de los retranquees y huecos de la obra. Zutoinen artean gutxienez 2 metro eta gehienez 3 metro egongo dira, obrako atzeraemanguneen eta baoen arabera.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La sujeción del listón superior y listón intermedio al guardacuerpo será simplemente la introducción de su extremo que se encuentra perforado en la "L" del guardacuerpo, de forma que se garantiza totalmente su inmovilidad lateral y frontal (fig. 417, 418 y 421). Goiko eta erdiko zutoina gorputz-babesean finkatzeko, zulatuta dagoen muturra gorputz-babesaren L-an sartuko da; horrela, zutoinak ez dira ez aurrerantz ezta alboetarantz mugituko (417., 418. eta 421. irudiak).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

que llevan en un extremo soldada otra barra de menor sección para ser introducida en la siguiente barandilla a modo de "macho - hembra". Muturretako batean sekzio txikiagoko beste barra bat daukate soldatuta, hurrengo barandan "ar-eme" gisa ahokatzeko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Puede utilizarse si el ángulo de la superficie de trabajo es menor de 10°. Lan-gainazalaren angelua 10º-tik beherakoa baldin bada erabil daiteke.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Puede utilizarse si el ángulo es menor de: Kasu hauetan erabil daiteke:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

El procedimiento de trabajo para forjados horizontales o planos (barandilla Clase A) será: Forjatu horizontal edo lauetan (A motako baranda) prozedura hau jarraitu behar da:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Los materiales a emplear en las barandillas deben ser robustos y duraderos para resistir las condiciones normales de trabajo. Barandetan material sendoak eta iraunkorrak erabili behar dira, laneko ohiko baldintzei eutsi ahal izateko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (2.549)
Los dos tubos se hacen avanzar para ser desbarbados con un cilindro. Bi hodiak aurrerarazi egiten dira, zilindro batek bizarrak ken diezazkien.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los cuatro discos lapeadores son empujados sobre las piezas de trabajo mediante cuatro cilindros neumáticos. Lau zilindro pneumatikok lapeatzeko lau diskoak lan-piezen kontra estutzen dituzte.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La carrera (de lijado) es regulable sin escalonamiento, y también la velocidad de desplazamiento. Lixatze-ibiltartea eta desplazamendu-abiadura mailakatzerik gabe erregula daitezke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La variación del peso con este mando es inferior a ±1 % en el proceso de envasado automático. Aginte hori erabiliz ontziratze-prozesu automatikoan lortzen diren pisu-desberdintasunak % ±1 baino txikiagoak dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La velocidad de mando es regulable sin escalonamienio. Aginte-abiadura mailakatzerik gabe erregula daiteke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Este lugar de trabajo es semiautomático. Langune hau erdiautomatikoa da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La carrera es de 40 mm. 40 mm-ko ibiltartea du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El error máximo es de ±0,025 mm. Errore maximoa ±0,025 mm da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los extremos metálicos irregulares son detectados sin problemas. Metalezko ertz irregularrak arazorik gabe detektatzen ditu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los rasos son colocados en hilera; cuando la hilera está completa se trasladan a un dispositivo de alimentación; luego son conducidos a una instalación de lavado. Ontziak lerroan jartzen dira. Lerroa betetzen denean elikatze-gailu batera eramaten dira eta, jarraian, garbiketa-instalazio batera eramaten dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (2.666)
Hasta el momento se ha puesto de manifiesto la gran importancia del juego durante la época infantil, al ser éste considerado como una actividad vital e imprescindible para el desarrollo de las capacidades básicas en el niño. Orain arte, agerian gelditu da jolasak haurtzaroan duen garrantzia; izan ere, funtsezko eta ezinbesteko jardueratzat jotzen da haurraren oinarrizko gaitasunak garatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La comunicación es una necesidad inherente a la persona que esta desarrolla a lo largo de su vida. Komunikazioa pertsonari datxekion premia da, eta bizitza osoan garatzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

España es el país de la Unión Europea con más ciudadanos afectados por resistencias bacterianas que los hace insensibles a los principales antibióticos que combaten las infecciones. Europako Batasunean bakterioen erresistentziak eragiten dien herritar gehien Espainian dago; herritar horiek sorgor bihurtzen dira infekzioei aurre egiten dien antibiotiko nagusiekiko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Una vez ha nacido el bebé las hormonas encargadas serán: Haurra jaio ondoren, berriz, hormona hauei esker haziko da:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La respuesta más sencilla a todas estas preguntas es que cada persona es única. Hau da galdera horiei guztiei eman diezaiekegun erantzunik errazena: pertsona bakoitza bakarra da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo se puede establecer aproximadamente la talla de un niño, con relación ala talla de los padres, aplicando diferentes fórmulas, unade las cuales es la siguiente: Haur batek gutxi gorabehera zer garaiera izango duen jakin dezakegu gurasoek zenbat neurtzen duten kontuan hartu, eta formula batzuk aplikatuta. Hona hemen horietako formula bat:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Dentro del sistema humano, el cerebro es el órganoque tiene mayor plasticidad. Giza sisteman, garunak du plastikotasun handiena.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por todo ello los primeros años de vida pasan a ser primordiales en el crecimiento y desarrollo del niño. Horregatik, bizitzako lehenengo urteak funtsezkoak dira haurraren hazkunde eta garapenerako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los cambios en el crecimiento son cuantitativos y por lo tanto se pueden medir. Hazte-garaian izaten ditugun aldaketak kuantitatiboak izaten dira, eta, horrenbestez, neurtu egin daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El aprendizaje hace referencia a la interacción con el medio, a la capacidad de relacionarse con otras personas, yasea de forma estructurada o no. Ikasketak erreferentzia egiten dio inguruarekiko elkarrekintzari, beste pertsona batzuekin erlazionatzen jakiteari, modu egituratuan izan edo ez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (738)
Otros llevan un filtro contra radiaciones, como son los destinados a trabajos de soldadura. Beste batzuek erradiazioekiko iragazki bat daramate, hala nola soldadura-lanetarako direnek.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Se llamasalaal local destinado a otro uso que no sea el de almacén. Geladeritzo biltegirako erabiltzen ez den lokalari.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los guantes más difíciles de encontrar son los que resistan a los disolventes de la pintura ya que estos pueden llevar xileno, tolueno, acetato de propilo, diversos derivados de cetonas, etc. Aurkitzen zailenak diren eskularruak pinturaren disolbatzaileekiko erresistentzia dutenak dira; izan ere, disolbatzaile horiek xilenoa, toluenoa, propil azetatoa, zetonen hainbat deribatu eta abar eduki ditzakete.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Las más peligrosas son las de ácido sulfúrico al efectuar trabajos de mantenimiento de baterías. Arriskutsuenak azido sulfurikoarenak dira, baterien mantentze-lanak egitean sortzen diren zipriztinak, alegia.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los riesgos para los ojos son de diversos tipos y procedencia. Begietarako arriskuak hainbat mota eta jatorritakoak dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Estos riesgos pueden ser causados por diferentes factores como las radiaciones ionizantes procedentes de la soldadura, la proyección de partículas procedentes de la piedra de esmeril, o bien por las salpicaduras de algunos líquidos irritantes. Arrisku horiek hainbat faktorek eragin ditzakete, hala nola soldadurako erradiazio ionizatzaileek, esmeril-harriak jaurtitako partikulek edo likido narritagarri batzuen zipriztinek.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

¿Cuáles son los riesgos a los que estamos expuestos? Zer arrisku ditugu inguruan?

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

¿Cuáles son los ruidos audibles? Zein dira entzun daitezkeen zaratak?

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La desviación típica es: Desbideratze estandarra hau da:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El nivel, fijado por la CE, a partir del cual son obligatorios los protectores es: Babesgailuak nahitaezkoak izateko CEk finkatutako maila hau da:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (474)
Las acciones que podemos incluir son: Ekintzak hauek egin ditzakegu:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El uso de imágenes en las navegadores WAP esta limitado, pero aun así es posible poner imágenes en dichas páginas. WAP nabigatzaileetan, irudien erabilera mugatua da, baina, hala ere, irudiak jar daitezke orri horietan.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Puede ser top, middle o bottom indica la alineación de la imagens con respecto al texto. Top, middle edo bottom izan daiteke; irudiek testuarekiko duten lerrokatzea adierazten du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La configuración de tipos MIMES, si su servidor no está configurado ya, es la siguiente: MIME moten konfigurazioa, zure zerbitzaria ez badago konfiguratuta oraindik, honako hau da:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Al igual que en HTML podemos seleccionar parte de un texto o una imagen y que este sea un enlace a otra página o que realice una tarea. HTMLn bezala, testu edo irudi baten zatia hauta dezakegu, eta zati hori beste orri baterako esteka izatea edo ataza bat egitea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Con este atributo ponemos el número de columnas que tendrá nuestra tabla, es obligatorio ponerlo. Atributu horrekin, gure taulak izango duen zutabe kopurua jartzen dugu; nahitaezkoa da jartzea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Tambien hay que reseñar que aunque indiquemos el conjunto de carácteres que vamos a emplear, existen algunos que no pueden escribirse directamente como son los siguientes: Halaber, hau esan beharra dago: nahiz eta erabiliko dugun karaktere multzoa adierazi, badaude batzuk zuzenean idatzi ezin direnak, hala nola:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Estas son las etiquetas para dar formato al texto: Hauek dira testuari formatua emateko etiketak:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Este es el texto que aparecerá en nuestro navegador. Hori da gure nabigatzailean azalduko den testua.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Una carta es la unidad de información que se muestra en un navegador WAP, una carta puede contener texto, campos de datos, enlaces... Karta da WAP nabigatzailean bistaratzen den informazio unitatea; kartak testua, datu-eremuak, estekak, etab. eduki ditzake.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (3.842)
Para saber cuáles son se utiliza la medida de la temperatura corporal, que aumenta tras la ovulación, o la observación de las características del moco que segrega el cuello uterino, más espeso después de la ovulación. Egun horiek zein diren jakiteko gorputz-tenperatura erabiltzen da, obulazioaren ondoren gora egiten du eta. Bestela, umetoki-lepoak jariatzen duen mukiaren ezaugarriak aztertzen dira: lodiagoa da obulazioaren ondoren.

Materiala: Elektroestetika

no impide la fertilización pero sí el desarrollo fetal (es una sustancia antipr-gesterona). ez du ernalketa galarazten, bai, ordea, umekia garatzea (progesteronaren aurkako substantzia da).

Materiala: Elektroestetika

El conjunto de cambios cíclicos que tienen lugar en el endometrio es consecuencia de la producción cíclica de las hormonas ováricas. Endometrioan izaten diren aldaketa ziklikoen multzoa obulutegiko hormonen ekoizpen ziklikoaren ondorioa da.

Materiala: Elektroestetika

Al final de cada ciclo éstas disminuyen mucho y el endometrio se necrosa (muere), y es expulsado al exterior (este proceso se conoce como regla o menstruación). Ziklo bakoitzaren amaieran, asko murrizten dira, eta endometrioa nekrosatu (hil) eta kanporatu (hori da hilekoa) egiten da.

Materiala: Elektroestetika

Durante el embarazo se forma la placenta, a través de la cual se nutre el futuro ser. Haurdunaldian, plazenta osatzen da, eta haren bidez elikatzen da umekia.

Materiala: Elektroestetika

La placenta produce una hormona que mantiene el cuerpo lúteo que segrega estrógenos y progesterona durante tres meses, para después ser la propia placenta la que produzca dichas hormonas en grandes cantidades, evitando las ovulaciones mientras dura el embarazo. Plazentak gorputz luteoa mantentzeko hormona bat ekoizten du, eta estrogenoak eta progesterona jariatzen ditu hiru hilabetez. Ondoren, plazentak berak sortuko ditu hormona horiek kantitate handitan, eta ez da obulaziorik izango haurdunaldiak iraun bitartean.

Materiala: Elektroestetika

Los términos adolescencia y pubertad no son sinónimos. Nerabezaroa eta pubertaroa ez dira sinonimoak.

Materiala: Elektroestetika

La adolescencia es un período más largo, qíie se inicia junto a la pubertad v la acompaña, pero que no finaliza hasta que la persona adquiere la madurez total, tanto física como psíquica. Nerabezaroa denbora-tarte luzeagoa da. Pubertaroarekin batera hasten da, baina ez da amaitzen pertsonak erabateko heldutasuna bereganatu arte, bai fisikoa, bai psikikoa.

Materiala: Elektroestetika

El semen es un líquido lechoso que, además de los espermatozoides, contiene las secreciones producidas por la próstata, vesículas seminales y glándulas bulbouretrales. Semena esne-itxurako likidoa da eta, espermatozoideez gain, prostatak ekoitzitako jariakinak, semen-besikulak eta guruin bulbouretralak ditu.

Materiala: Elektroestetika

La pubertad es el período de la vida en el que se produce la maduración de las gónadas y de los genitales y cuando aparecen los caracteres sexuales secundarios debido a la acción hormonal. Gonadak eta sexu-organoak heltzen diren epea da pubertaroa, baita, hormonen eraginez, bigarren mailako sexu-ezaugarriak agertzen diren garaia ere.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (985)
Por su versatilidad, puede ser utilizado en diferentes tipos de construcciones, como estructuras metálicas (fig. 381), de madera, puentes, viaductos, etc. Sistema hainbat eraikuntza motatan erabil daiteke, adibidez, metalezko egituretan (381. irudia), egurrezko egituretan, zubietan, biaduktuetan eta abar.

Materiala: Irudia

Cable guía en espera de ser tensado. Kable gidaria tenkatu aurretik.

Materiala: Irudia

Se colocarán cuerdas auxiliares para poder desplegarlas y posteriormente izarlas cuando sea necesario (fig. 378). Soka osagarriak ere jarriko dira, beharrezkoa denean zabaldu eta altxatzeko (378. irudia).

Materiala: Irudia

En caso de no ser posible, con los equipos de protección individual que sean necesarios, los operarios procederán a la instalación del Sistema, distribuyendo en primer lugar los Soportes Mordaza (fig. 368) y posteriormente realizando el ensamblaje de los brazos (fig. 369). Hori ezinezkoa izanez gero, langileek norbera babesteko ekipamendua erabiliko dute. Lehenik baraila euskarriak jarriko dituzte (368. irudia), eta ondoren besoak muntatuko dituzte (369. irudia).

Materiala: Irudia

Los Largueros están diseñados para que se solapen entre Redes consecutivas, siendo esta cota de 1 m. por cada lado, produciendo un solape total de 2 m., tomando como punto central de referencia el Brazo y el Soporte (fig. 360). Langetak elkarren ondoko sareetan elkarri gainjartzeko daude diseinatuta. Alde bakoitzetik metro bat gainjartzen dira, eta 2 metroko gainjarpena izaten dute guztira, besoa eta euskarria erreferentzia puntutzat hartuta (360. irudia).

Materiala: Irudia

La distancia entre Soportes será: Euskarrien arteko tartea hau izango da:

Materiala: Irudia

La separación entre un módulo independiente y el siguiente será como máximo de 0,5 mts. de distancia (fig. 355), produciéndose en este caso un solape total de 1m. entre las dos redes consecutivas (fig. 356). Modulu independente baten eta hurrengoaren artean gehienez 0,5 metroko tartea utzi behar da (355. irudia). Kasu horretan, elkarren ondoko bi sareen artean metro bateko gainjarpena egongo da (356. irudia).

Materiala: Irudia

Para una conveniente distribución de los Módulos, es aconsejable empezar siempre por una esquina del edificio. Moduluak behar bezala instalatzeko, eraikineko izkina batetik hastea gomendatzen dugu.

Materiala: Irudia

Antes de instalar el Soporte, lo primero es buscar una superficie lo suficientemente plana y resistente para soportar el esfuerzo. Euskarria jarri aurretik, esfortzuari eusteko gai izango den gainazal lau bat bilatu behar da.

Materiala: Irudia

Una vez acoplada, se anudarán las gazas de los vértices de la Red en una patilla de los Largueros y se enrollará a modo de carrete sobre uno de éstos, siendo este tubo el último elemento a colocar de todos los componentes (fig. 348). Behin sarea akoplatuta, haren erpinetako begiak langaluzeetako hanka batean lotuko dira eta sarea txirrika baten modura biribilduko da langaluzeetako baten inguruan; hodi hori izango da jarri beharreko azken elementua (348. irudia).

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (3.559)
La zona comercial más turística y exclusiva es Queen Victoria Building. Merkataritza-eremu turistikoena eta esklusiboena Queen Victoria Building da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las playas de Bondi y Manly atraen a residentes y turistas y son conocidas en todo el mundo por los surfistas que surcan las grandes olas que llegan a este litoral. Bondi eta Manly hondartzek bertakoak zein turistak erakartzen dituzte, eta mundu zabalean ezagunak dira, kostaldera iristen diren olatu handietan ibiltzen diren surflariengatik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Mas alejados de Sydney , pero aún en Nueva Gales del Sur son muy visitadas las estaciones de esquí de Snowy Mountains y el Monte Kosciusko (la cota más alta de Australia), que conforma un parque nacional. Sydneytik urrunago baina oraindik Hegoaldeko Gales Berrian, jende asko joaten da Snowy Mountains eski-estaziora eta Kosciusko mendiari dagokion parke nazionalera (Australiako altuena).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En el litoral de este estado se ubican algunos núcleos como Pebbly Beach con una rica colonia de canguros adaptada a la vida en la costa, Port Macquire y Port Stephens son centros de vacaciones para turistas nacionales y Coffs Harbour que cuenta en sus proximidades con el Parque Nacional de Dorrigo ejemplo de bosque pluvial muy frecuente en el estado vecino de Queensland. Estatu horretako kostaldean, hainbat gune daude: Pebbly Beach-en kostaldeko bizitzara egokitutako kanguru-kolonia aberatsa dago; Port Macquire eta Port Stephens opor-zentro dira turista nazionalentzat, eta Coffs Harbour-etik gertu Dorrigo Parke Nazionala dago; parke hori Queenslanden oso ohikoak diren euri-oihanen parekoa da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Más de 4.000.000 de personas acuden cada año a los parque nacionales más relevantes , que son otro de los grandes imanes de las corrientes turísticas. Korronte turistikoen erakargarri handienetakoak dira parke nazionalak, eta, urtean, 4.000.000 pertsonatik gora joaten dira horietara.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Australia es el continente más pequeño , y la isla más grande del mundo, cuenta con una extensión de 7.682.000 Km2 y la población apenas alcanza los 19.000.000 de habitantes , ofreciendo una de las densidades demográficas más bajas del planeta , este dato cobra mayor relevancia si se considera que más de la mitad de los australianos viven en las cinco grandes ciudades del país. Australia munduko kontinenterik txikiena eta munduko uharterik handiena da. 7.682.000 km2ditu, eta nekez iristen da 19.000.000 biztanle izatera. Hala, munduko biztanleria-dentsitate txikiena du; eta datu horrek garrantzia hartzen du kontuan izanez gero herritarren erdiak baino gehiago herrialdeko bost hiri handietan bizi direla.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Durante décadas Australia no ha sido considerado un destino turístico relevante, debido principalmente al tradicional aislamiento y alejamiento de los principales mercados emisores como Europa (a más de 15000 Km) y Norteamérica (a 10.000 Km de las costa de California). Hamarkada luzetan, Australia ez da destino turistiko garrantzitsutzat jo, batez ere merkatu igorle nagusiekiko isolamendu tradizionalagatik eta urruntasunagatik (Europatik 15.000 km baino gehiagora, eta Ipar Amerikako Kaliforniako kostaldetik 10.000 km baino gehiagora).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los complejos turísticos de la Isla de Sal son lo que aparecen ofertados con mayor frecuencia en las programaciones de las agencias de viaje. Sal uharteko gune turistikoak eskaintzen dituzte gehienbat agentzia-bidaien programazioek.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los espacios del interior quedan frecuentemente fuera de los circuitos turísticos aunque la ciudad santa de Touba y el PN de Nikolo Koba en el país Bassari son sus grandes recursos . Barnealdeko eremuak, gehienetan, zirkuitu turistikoetatik kanpo geratzen dira, baina badituzte baliabide garrantzitsuak: Touba hiri santua eta Bassari herrialdeko Nikolo Koba Parke Nazionala.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Otro recinto natural de excepcional relevancia es el PN de Comoé , el mayor del África occidental con un ecosistema de sabana con grandes potencialidades , sin embargo las dificultades de acceso lo hacen casi desconocido en el panorama internacional. Beste natura-eremu garrantzitsu bat Comoe Parke Nazionala da; sabana-ekosistema duen Afrika mendebaldeko handiena da, eta aukera ugari ditu; hala ere, hara iristea zaila da, eta, horregatik ia ezezaguna da nazioartean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (602)
simple, o sea: erabili behar dugu:

Materiala: Egurraren teknologia

Son cercos de madera o de metal, donde se sujetan las puertas, ventanas, y balcones. Egurrezko edo metalezko uztarriak dira markoak, eta ateei, leihoei eta balkoiei eusten diete.

Materiala: Egurraren teknologia

< 24, ensayamos ------ = 22, que es el. inmediato inferior. < 24. Beraz, txikiagoetan hurrengoarekin saiatu behar dugu:

Materiala: Egurraren teknologia

Con esta resistencia la sección es: Erresistentzia hori bada, hau da ebakidura:

Materiala: Egurraren teknologia

el valor intermedio, es decir: saiatu behar dugu, alegia,

Materiala: Egurraren teknologia

Era el procedimiento que se utilizaba para el clavado de listones, molduras, acoplamientos, etc. Garai batean, estrabeak, moldurak, akoplamenduak… iltzatzeko erabiltzen zuten prozedura hau.

Materiala: Egurraren teknologia

La sección será: Ebakidura, berriz,

Materiala: Egurraren teknologia

Por esto, como nunca se conoce perfectamente la madera que se emplea, es preferible tomar como carga de seguridad 1/10 de la carga que determina la rotura. Hori dela eta, inoiz ere ezin dezakegu jakin zehatz-mehatz zer egur erabiltzen ari garen, eta komenigarriena da egurra hausten duen kargaren 1/10eko hartzea segurtasun-kargatzat.

Materiala: Egurraren teknologia

La resistencia es máxima en el sentido normal a las fibras, llamadacortadura(fig. 1102-A); y es mínima en el sentido paralelo a las fibras, llamadadesgarramiento(fig. 1102-B). Gehieneko erresistentzia zuntzen norabidearekiko norabide normalean sortzen da, etaebakiduraren aurkako erresistentziadu izena (ikusi 1.102.A irudia); gutxienekoa, berriz, zuntzen norabidearekiko norabide paraleloan sortzen da, etaurraduraren aurkako erresistentziadu izena (ikusi 1.102.B irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

La resistencia a cortadura de la madera recién apeada, es sólo un 70 % de la resistencia de la madera seca. Ipurditik moztu berria den zuhaitzaren egurrak ebakiduraren aurka duen erresistentzia egur lehorrak duenaren %70ekoa baino ez da.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (502)
El mechero Bunsen es el sistema de calefacción más útil para el químico, basándose en la combustión de butano, gas ciudad u otro gas cualquiera. Bunsen metxeroa kimikariek duten berokuntza-sistemarik erabilgarriena da. Butanoa, hiri-gasa edo beste edozein gas erreta funtzionatzen du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se suelen utilizar también otros tipos mecheros en el laboratorio, como son el Meker (que alcanza temperaturas superiores a 1600º C) y el Teclu que es una modificación del Bunsen Laborategian, beste metxero mota batzuk ere erabiltzen dira, hala nola Meker metxeroa (1.600º C-tik gorako tenperaturak lor ditzake) eta Teclu metxeroa (Bunsen-en aldaera bat da).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El vidrio es un compuesto inorgánico que se obtiene por fusión de una mezcla de silicatos y otros elementos, en menor proporción, y que una vez enfriado no llega a cristalizar. Beira konposatu inorganiko bat da, silikatoen eta proportzio txikiagoan dauden beste elementu batzuen nahasketa bat urtuz lortzen dena; hoztutakoan, ez da kristalizatzen.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las principales clases de vidrios empleados en la fabricación de material de laboratorio son: Laborategiko materiala egiteko, beira mota hauek erabiltzen dira nagusiki:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

No es manejable debido a su alto punto de fusión, pero se utiliza para todo tipo de recipientes para el laboratorio dada su resistencia al calor. Ez da maneiagarria urtze-puntu handia duelako, baina, beroarekiko erresistentzia handia duenez, laborategiko ontzi mota askotarako erabiltzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Durante el desarrollo de esta práctica es elevado el riesgo de accidente por quemadura tanto por contacto directo con la llama, como por contacto con el vidrio caliente. Praktika honetan, erredura-arriskua handia da, bai garra zuzenean ukituta, bai berotutako beira ukituta.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La limpieza es una de las cualidades que más distingue a un buen técnico de laboratorio. Garbitasuna da laborategiko teknikari on baten bereizgarri behinena.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Todos los ensayos de laboratorio requieren de una meticulosidad que no son tan acusados en otro tipo de trabajo. Laborategiko saiakuntzetan, zehaztasun handia behar izaten da, beste edozein lanetan baino handiagoa.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

* La mezcla crómica es un preparado tóxico, corrosivo y peligroso para el medio ambiente. * Kromodun nahasteaprestakin toxiko bat da, korrosiboa eta ingurumenarekiko arriskutsua.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La clasificación de la mezcla crómica es: Kromodun nahastearen sailkapenak hau dio:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (682)
Las fases de la luna son los siguientes: Ilargiaren faseak hauek dira:

Materiala: Nekazaritza

Las funciones del sistema radicular son: Hona hemen sustrai sistemaren funtzioak:

Materiala: Nekazaritza

Además, como es lógico, el sistema. radicular también depende de la especie y variedad de que se trate, de la relación con la parte aérea y de la proximidad y tipo de plantas adyacentes. Gainera, logikoa denez, zein espeziez eta zein barietatez ari garen, aireko zatiarekiko erlazioa nolakoa den eta ondoko landareen gertutasuna eta mota zein diren, sustrai sistema halakoa edo holakoa izango da.

Materiala: Nekazaritza

Son plantas injertadas, en las que el sistema radicular lo aporta el patrón, que en muchos casos ni siquiera es de la misma especie que la parte aérea o variedad txertatutako landareak direla; txertakak jartzen duela sustrai sistema; eta txertaka, askotan, aireko zatiaren edo barietatearen espezie berekoa ere ez dela.

Materiala: Nekazaritza

Han sido cultivados en un vivero con el posterior arranque traumático para su transplante, que puede influir en el posterior desarrollo de las raíces mintegi batean landatuak izan direla eta, ondorioz, modu traumatikoan erauzi direla birlandatzeko, eta horrek eragina izan dezakeela sustraien ondorengo garapenean.

Materiala: Nekazaritza

Podemos decir que el sistema radicular es la parte del árbol de la que se tiene menos información debido a estar enterrada y a que cada especie tiene un siste-ma radicular que además como hemos comentado se ve modificado por las características del suelo. Zuhaitzaren atal guztiei erreparatuz gero, esan genezake sustrai sistemaz dakigula gutxien, lurpean dagoelako eta espezie bakoitzak bere sustrai sistema duelako, eta gainera, aipatu dugunez, lurzoruaren ezaugarrien eraginez ere aldatu egiten delako.

Materiala: Nekazaritza

Por lo tanto es fácil deducir que la mayoría de raíces se encuentran a tan sólo 15 cm del suelo, un 97 % se encuentra hasta a 1,30 metros de profundidad y, muy pocas, llegan a los 3,50 metros. Hori hala izanik, esan dezagun sustrai gehienak lurzorutik 15 cm-ra baino ez daudela; sustraien %97, 1,30 metroko sakoneraren barruan luzatzen direla eta oso gutxi direla 3,50 metroraino iristen direnak.

Materiala: Nekazaritza

En cuanto a la parte aérea es lo que queda fuera del suelo. Aireko zatia, berriz, lurzorutik kanpo dagoena da.

Materiala: Nekazaritza

Sus funciones principales son estructural, transporte y reserva. Egitura, garraioa eta erreserba; horiek dira bere funtzio nagusiak.

Materiala: Nekazaritza

Así, por ejemplo, el ramo, la brindilla, el dardo y la lamburda son formaciones típicas de los frutales de pepita, mientras que el ramo mixto y los ramos de mayo lo son de los frutales e hueso. Hala, esate baterako, adaxka, brindila, azkona eta lanburda ohiko formazioak dira pipitadun fruta arboletan; adaxka mistoa eta maiatzeko sortak, berriz, hezurdun fruta arboletan dira ohikoak.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (485)
La animación es un conjunto de técnicas sociales que, basadas en una pedagogía participativa, tienen por finalidad promover prácticas y actividades voluntarias que se desarrollan en el seno de un grupo o comunidad determinada con la participación activa de la gente, y se manifiestan en los diferentes ámbitos de las actividades socioculturales, que procuran el desarrollo de la calidad de vida. Gizarte-teknika batzuen multzoa da animazioa, zeinen helburua baita, pedagogia parte-hartzaile batean oinarrituta, bultzatzea talde edo komunitate jakin batean jendearen parte-hartze aktiboarekin gauzatzen diren borondatezko jarduerak; jarduera horiek jarduera soziokulturalen eremuetan egiten dira, eta bizi-kalitatearen garapena lortzera bideratzen dira.

Materiala: Animazio turistikoa

lEs un método de socialización. lSozializazio-metodo bat da.

Materiala: Animazio turistikoa

Por tanto, lo más importante de la animación es el componente de socialización. Beraz, animazioaren alderdi garrantzitsuena da sozializazioa.

Materiala: Animazio turistikoa

Por todo ello, la animación turística surge como una necesidad para los establecimientos hoteleros de facilitar distintas funciones que son inherentes al turismo pero que sin un debido andamiaje en el que apoyarse pueden ser más difíciles de implementar. Horregatik guztiagatik, animazio turistikoa sortu da ostalaritzako establezimenduek beharra dutelako turismoari lotutako funtzioak eskaintzeko, baina beharrezko sostengu gabe zailagoa izan daitekeelako haiek eskaintzea.

Materiala: Animazio turistikoa

Estas necesidades serán: Hauek dira beharrak:

Materiala: Animazio turistikoa

Los romanos no eran tan seguidores de las tragedias griegas y preferían las carreras de cuadrigas del circo, las luchas de gladiadores y todo lo que tuviera que ver con los juegos de azar. Erromatarrek ez zituzten oso gustuko Greziako tragediak, eta nahiago zituzten zirkuko koadriga-lasterketak, gladiatoreen borrokak eta zori-jokoak.

Materiala: Animazio turistikoa

Algunas cortes tenían uno fijo, aunque la mayoría eran itinerantes y, además de transmitir las noticias a través de canciones, también cantaban historietas picantes o truculentas, normalmente acompañados por un instrumento que ellos mismos tocaban, además bailaban, hacían trucos, piruetas y juegos. Gorte batzuek bere juglare propioa zuten, baina gehienak ibiltariak ziren; abestien bidez albisteak hedatzeaz gainera, istorio beldurgarri eta lizunak ere abesten zituzten instrumenturen batekin musika jotzeaz batera, eta, horrez gainera, dantzan aritzen ziren, eta trukoak, itzulipurdiak eta jolasak egiten zituzten.

Materiala: Animazio turistikoa

sacó el pie del estribera, una feridal’ dava; non se abre la puerta, ca bien era çerrada. sacó el pie del estribera, una feridal’ dava; non se abre la puerta, ca bien era çerrada.

Materiala: Animazio turistikoa

Después de la Segunda Guerra Mundial, Blitz, un deportista olímpico belga de origen judío que había combatido en la resistencia, concibió un proyecto filantrópico para “devolver la felicidad” al ser humano. Bigarren Mundu Gerraren ondoren, Blitz kirolari olinpikoak –judutar jatorriko belgikarra zen, eta erresistentziako kide izan zen– proiektu filantropiko bat asmatu zuen, gizakiari “zoriontasuna itzultzeko”.

Materiala: Animazio turistikoa

Esto conllevaba que en múltiples ocasiones la calidad de servicio no fuera la óptima, ya que el planteamiento de estosgentle organiseurera el de disfrutar de las vacaciones. Horren ondorioz, zerbitzuaren kalitatea sarritan ez zen oso ona izaten,gentle organiseurhorien planteamendua oporrez gozatzea izaten baitzen.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (791)
La fotocopia no autorizada es un delito castigado por la ley. Baimendu gabeko fotokopia legez zigortutako delitua da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La presentación de la compra mediante una presentación segura y atractivo, es otro elemento más a utilizar, para incrementar la valoración por los clientes. Erosketaren aurkezpen segurua eta erakargarria egitea da baliatu beharreko beste elementu bat, bezeroen balioespena handitzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Explica que son las zonas caliente y frías del salón, y nombra los espacios que corresponden a cada una. Azaldu zer diren aretoko eremu hotzak eta beroak, eta izendatu zer espazio dituen haietako bakoitzak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Explica cual es la misión del empaquetado y embalado. Adierazi zer egiteko dituzten paketatzeak eta bilgarriek.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

mecánico y otro sistemas, fuera cual fuese la naturaleza del mismo. mekaniko edo bestelako sistema erabiliz, edozer eratakoak direla ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Lacomunicaciónes la acción y efecto de comunicar o comunicarse. Komunikazioakomunikatzearen ekintza eta ondorioa da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación es el acto de relación entre dos o más sujetos, mediante el cual se evoca un significado común. Komunikazioa bi subjekturen edo gehiagoren arteko harremana da, zeinaren bidez esanahi komun bat ekartzen baita gogora.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Satisfacer nuestras necesidades como seres sociables que somos. Izaki gizartekoi garen aldetik, ditugun beharrizanak asetzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La información es el conjunto de mecanismos que permiten al individuo retomar los datos de su ambiente y estructurarlos de una manera determinada, de modo que le sirvan como guía de su acción. Informazioa mekanismo multzo bat da, eta haren bidez lortzen du gizakiak bere inguruneko datuak berrartzea eta modu jakin batean egituratzea. Hala, gida gisa baliatu ahal izango du bere ekinean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las etapas para elaborar un texto escrito son: Etapa hauek jarraitu behar dira testu idatzi bat taxutzeko:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (38)
Un libro es, sin duda, el objeto más valioso que una persona puede tener en sus manos. Liburu bat da, zalantzarik gabe, pertsona batek bere eskuetan izan dezakeen gauzarik baliotsuena.

Materiala: Krokizazioa

Cada uno constituye un pequeño mundo de ciencia o de cultura, y su vida es prácticamente ilimitada. Liburu bakoitza zientzia- edo kultura-mundu txiki bat da, eta bizitza ia mugagabea du.

Materiala: Krokizazioa

Este libro es el fruto de muchas horas de trabajo del autor que ha desarrollado en él sus conocimientos y su experiencia profesional. Liburu hau autorearen lanordu askoren emaitza da; obra honetan garatu ditu bere ezagutzak eta esperientzia profesionala.

Materiala: Krokizazioa

La reprografía indiscriminada y la piratería editorial de libros en vigor ponen en gravísimo peligro su vida y son prácticas ilegales que atenían contra la creatividad y contra la difusión de la cultura. Erreprografia indiskriminatuak eta indarrean dauden liburuen argitaletxe-pirateriak arriskuan jartzen dute liburuen bizitza, legez kanpoko jarduerak dira, eta sormenaren eta kulturaren hedapenaren aurka egiten dute.

Materiala: Krokizazioa

Se ha prestado mucha atención a este segundo apartado, por considerar que en este tema la práctica es fundamental. Arreta handia jarri zaio bigarren atal horri, gai honetan praktika funtsezkoa baita.

Materiala: Krokizazioa

Aunque hay normas teóricas que establecen los fundamentos para deducir las vistas de una pieza, el conocimiento de estas normas, por sí sólo, no es suficiente. Badira arau teoriko batzuk pieza baten bistak ondorioztatzeko oinarriak ezartzen dituztenak, baina arau horiek ezagutzea, besterik gabe, ez da nahikoa.

Materiala: Krokizazioa

Partiendo de la práctica adquirida con dichas experiencias, se podrán elegir y dibujar las vistas más representativas de otras piezas que, aún siendo en su conjunto distintas a las ya dibujadas, posean detalles o partes anteriormente resueltas. Esperientzia horien bidez lortutako praktikatik abiatuta, beste pieza batzuen bista adierazgarrienak aukeratu eta marraztu ahal izango dira. Beste pieza horiek, jada marraztutakoak bezalakoak ez izan arren, lehenago ebatzitako xehetasunak edo zatiak izango dituzte.

Materiala: Krokizazioa

Algunas de las piezas utilizadas en la explicación teórica y, sobre todo, de las propuestas en las prácticas, por ser huecas, podrían representarse efectuando un corte, evitando con ello las líneas ocultas. Azalpen teorikoan eta, batez ere, praktiketako proposamenetan erabiltzen diren pieza batzuk, barnean hutsik daudenez, ebaki bat eginez irudika litezke; hala, ezkutuko lerroak saihestuko lirateke.

Materiala: Krokizazioa

El croquis de una pieza es el conjunto de vistas de la misma, hechas a lápiz y a mano alzada, adecuadamente elegidas y relacionadas entre sí, que permitan su interpretación o visualización. Pieza baten krokisa haren bisten multzoa da, arkatzez eta esku hutsez egina eta bistak modu egokian hautatuak eta elkarrekin erlazionatuak, interpretatu edo bistaratu ahal izateko.

Materiala: Krokizazioa

Los elementos de los que se parte para realizar un croquis son: Elementu hauek dira krokisa egiteko abiapuntua:

Materiala: Krokizazioa

Instalatze eta mantentze lanak (866)
Se conoce como magnitud física todo aquello que sea susceptible de ser medido. Neur daitekeen oro hartzen da magnitude fisikotzat.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si las unidades de medida son demasiado grandes o demasiado pequeñas se suelen utilizar los múltiplos o divisores que recogemos en la siguiente tabla: Neurri-unitateak handiegiak edo txikiegiak badira, ondorengo taulan azaltzen diren multiploak edo zatitzaileak erabiltzen dira:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La densidad de una sustancia es la cantidad de masa por unidad de volumen. Substantzia baten dentsitatea bolumen-unitate bakoitzeko dagoen masa-kantitatea da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Y el peso específico de una sustancia es la cantidad de peso por unidad de volumen. Eta substantzia baten pisu espezifikoa bolumen-unitate bakoitzeko pisu-kantitatea da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Como se puede comprobar, la relación entre la densidad y el peso específico es la siguiente: Egiazta daitekeenez. dentsitatearen eta pisu espezifikoaren arteko erlazioa honako hau da:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Todos los puntos de una misma superficie están a la misma presión y esta presión es igual a la columna de líquido que tiene por encima. Gainazal bereko puntu guztiak presio berean daude, eta presio hori gainean duen likido-zutabearen parekoa da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Por tanto, la diferencia de presiones entre dos puntos de un líquido será: Beraz, likido baten bi punturen artean dagoen presioen diferentzia honako hau izango da:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Elmanómetroes un dispositivo para medir pequeñas o moderadas variaciones de presión. Manometroapresio-aldakuntza txikiak edo moderatuak neurtzeko gailu bat da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Elbarómetroes un dispositivo que mide la presión atmosférica (presión barométrica). Barometroapresio atmosferikoa (presio barometrikoa) neurtzen duen gailu bat da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si en la fórmula anterior se sustituyen los valores de la densidad del mercurio 13.595 kg/m3y la altura del mismo de 760 mm, se obtendrá 101,325 kPa que es el valor que se suele tomar como estándar de la presión atmosférica al nivel del mar. Aurreko formulan merkurioaren dentsitatearen balioa (13.595 kg/m3) eta altueraren balioa (760 mm) ordezkatzen badira, 101,325 kPa lortuko da. Balio hori hartzen da presio atmosferikoaren estandartzat itsas mailan.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (3.098)
Conjunto de ideas, actitudes y creencias preestablecidas que son aplicadas, de manera general e indiferenciada a determinados individuos, catalogándolos y encerrándolos dentro de ciertas categorías sociales, ya sea por su nacionalidad, etnia, edad, sexo, orientación sexual o procedencia. Aurrez ezarritako ideia, jarrera eta sinesmenen multzoa, zeinak oro har eta inolako bereizketarik gabe aplikatzen zaizkien norbanako jakin batzuei, horiek gizarte-kategoria jakin batzuen barruan sailkatu eta sartzeko, haien nazionalitatean, etnian, adinean, sexuan, sexu-joeran edo jatorrian oinarrituta.

Materiala: Sistemen integrazioa

Define las diferencias biológicas de hombres y mujeres, diferencias que hacen posible la reproducción de la especie y que son universales. Gizonen eta emakumeen desberdintasun biologikoak zehazten ditu, zeinak unibertsalak diren eta espeziearen ugalkortasuna ahalbidetzen duten.

Materiala: Sistemen integrazioa

Tantoempleocomotrabajoson términos que se utilizan indistintamente de forma habitual cuando el trabajo se encuentra en el ámbito público y se recibe por él una contraprestación económica. Enpleguzeinlanhitzak erabili ohi dira eremu publikoko lana izendatzeko eta haren truke ordain ekonomiko bat jasotzen denean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para abordar la realidad de las mujeres en el mercado laboral y en los distintos sectores económicos, es imprescindible incorporar la perspectiva de género a la definición detrabajo. Emakumeek lan-merkatuan eta sektore ekonomikoetan duten egoera jorratzeko, ezinbestekoa da genero-ikuspegia txertatzea lanaren definizioan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Comprende aquellas actividades o tareas necesarias para el mantenimiento de los hogares, pero que, sin embargo, no son contabilizadas entre las actividades productivas. Etxea gobernatzeko beharrezkoak diren zeregin edo jarduerak biltzen ditu, baina jarduera produktiboen barnean kontabilizatzen ez direnak.

Materiala: Sistemen integrazioa

“Promover los empleos y las empresas, garantizar los derechos en el trabajo, extender la protección social y promover el diálogo social son los cuatro pilares del Programa de Trabajo Decente, con la igualdad de género como un tema transversal”. «Hauek dira Lan Duinaren Programaren lau zutabeak: enpleguak eta enpresak sustatzea, laneko eskubideak bermatzea, gizarte-babesa zabaltzea eta elkarrizketa soziala sustatzea, eta gai transbertsal gisa, genero-berdintasuna dugu».

Materiala: Sistemen integrazioa

En elTesaurode la OIT se defineempleocomo “trabajo efectuado a cambio de pago (salario, sueldo, comisiones, propinas, pagos a destajo o pagos en especie)”, sin importar la relación de dependencia (si es empleo dependiente-asalariado o independiente-autoempleo). LANEren tesauroaren arabera,enpleguada «ordainketa baten truke (soldata, lansaria, komisioak, eskupekoak, honenbestean edo jenerotan ordaindutakoa) egindako lana», mendekotasun-harremana edozein dela (mendeko-soldatapeko enplegua edo enplegu independentea-autoenplegua).

Materiala: Sistemen integrazioa

Se entiende que el vínculo es fuerte cuando el entrevistado espera poder reincorporarse a su trabajo al término de la contingencia que origina la ausencia. Lotura sendoa dagoela ulertzen da enplegatuak bere lanera itzultzeko asmoa badu, lanera ez joatea eragin duen halabeharra amaitzen denean.

Materiala: Sistemen integrazioa

No son ocupados: Ez dira landunak:

Materiala: Sistemen integrazioa

Proponed otros criterios para establecer quiénes son ocupados y quiénes no lo son. Proposatu beste irizpide batzuk jakiteko zein diren landunak eta zein ez.

Materiala: Sistemen integrazioa