Ardatz primario eta sekundarioek elkarren artean engranatzen diren pinoiak dituzte, eta ardatz primarioko pinoi bakoitza ardatz sekundarioko beste batekin engranatzen da.
Los ejes primario y secundario tienen una serie de piñones que se engranan entre sí, de forma que cada piñón del eje primario engrana con uno del eje secundario.
Abiadurak elkarren artean bereizteko engranatuta dauden bi pinoietako bakoitzak dituen hortz kopuruari erreparatu behar zaio; horrela, bada, primarioko pinoia zenbat txikiagoa izan eta harekin engranatzen den sekundarioko pinoia zenbat eta handiagoa izan, abiadura-kaxatik ateratzen den abiadura orduan eta txikiagoa izango da eta transmititzen den parea orduan eta handiagoa.
Una velocidad se diferencia de otra por el número de dientes de cada uno de los dos piñones que se encuentran engranados, de manera que cuanto menores el piñón del primario y mayor el del secundario con el que engrana, menores la velocidad de salida de la caja de cambios y mayor es el par transmitido.
Gidariak abiadura bat sartzen ez badu, ardatz primarioko pinoiak geldirik daude, ez daudelako ardatzari mekanikoki lotuta.
Mientras la persona que conduce no introduce una velocidad los piñones del eje primario permanecen quietos, ya que no están mecánicamente unidos al eje
Zurtoinaren kremailera-formako luzapenak aitzinamendu-palankako pinoian engranatuko du, eta, hala, aitzinamendu-indarra eta abiadura transmitituko ditu.
El giro con respecto al eje vertical del cilindroes realizado por un segundo cilindro neumático (rojo) cuyo vastago va unido a una cremallera, la cual realiza el giro horizontal mediante un piñón.
Irudian ikus daitekeen bezala, irteera-ardatzaren biraketa-abiadura aldatzea ahalbidetzen duten hiru pinoi anizkoitz eta lerragarri daude muntatuta, eta 9 abiadura izan ditzake.
Tal como se puede ver en la figura, monta tres piñones múltiples y desplazables que permiten variar la velocidad de rotación del eje de salida, pudiendo disponer de 9 velocidades distintas.
z4, z5 eta z6 gurpil horzdunak ardatz eraginarekiko finko egoten dira, zv z2, z3; pinoi anitzekoa, ordea, albora mugi daiteke ardatzeragilearen bitartez, eta hiru posizio har ditzake.
Las ruedasdentadas z4, z5 y z6 están fijas al eje conducido, mientras que el piñón múltiple zv z2, z3, puede desplazarse lateralmente por el ejeconductor ocupando tres posiciones.
La velocidad del husillo depende de la posición del balancín, que obliga al piñón intermedio z1 a engranar con una de las ruedas del conjunto escalonado.
Luzetarako torlojuaren gainean, aske biratzen diren kono-formako bi pinoi daude; enbrage horzdunak, palankabidez eragiten bazaio, bat egiten du torlojuarekin, eta nahi den bezala ahoka daiteke pinoi horiekin. Era horretan, higidura pinoitik torlojura transferitzen da, eta torlojuapinoiaren noranzko berean biratzen da.
Ardatz eraginaren biraketa-abiadura alda dezakegu ardatzeragilearen gainean dagoen pinoi bikoitza mugituz; horrela bada, z1 z3-rekin engranatu ordez, z2 engranatuko da z4 gurpilarekin.
Podemos modificar la velocidad de rotación del eje conducido, desplazando el piñón doble que está montado en el ejeconductor, así pues, en lugar de engranar z1 con z3, será z2 quien engrane con la rueda z4.
Engranaje bidezko abiadura-aldaketaren beste sistema adierazgarri bat pinoi lerragarriaren eta balantzinaren arteko konbinazioa da. Horren adibide bat tornu baten aitzinamendu-kaxa da Norton motakoa.
Gaur egun, arteka zentral batekin egiten dira chevrón gurpilak, erremintaren hustuketarako. Hori dela eta, pinoi mortasatzailearekin (Fellows sistema) edo kremailerarekin (Maag/Sunderland sistemak) egin ohi dira, eta, arteka zentrala nahikoa bada, fresa amarekin ere bai.
Actualmente, las ruedas chevrón suelen construirse con una ranura central para el desahogo de la herramienta, por lo que es más habitual construirlas con piñón mortajador (sistema Fellows) o con cremallera (sistemas Maag/Sunderland) y si la ranura central es suficiente, también con fresa madre.
Pinoiak gailuak dituen torlojuak beste dira, eta zirkuluan banatuta daude. Pinoi bakoitza koroarekin engranatzen da eta noranzko berean egiten du jira.
Cada piñón -tantos como husillos se dispongan en el dispositivo y distribuidos circularmente- engrana con ella y gira en el mismo sentido.
Para evitar el tiempo muerto que supone el retroceso de la cremallera, o bien de la pieza hasta la posición de partida, en el procedimiento de tallado con útil cremallera y, a la vez, simplificar los mecanismos de las máquinas que tallan por dicho sistema, se puso a punto el sistema Fellows, donde el útil cremallera se sustituye por un útil piñón.
Funtzionalki, pinoi hori kremailera-erremintaren parekoa da. Izan ere, kremailera "jatorrizko erradio infinitua duen pinoi horzdun bat da", edo, beste era batean esanda, pinoia "jatorrizko erradio finitua duen kremailera bat" da.
Este piñón equivale funcionalmente a la herramienta de cremallera, puesto que ésta no deja de ser "un piñóndentado de radio primitivo infinito", o si se prefiere, el piñón "una cremallera de radio primitivo finito".
Tailatu beharreko gurpilak ere bere ardatzaren inguruan egiten du jira, pinoiaren kontrako noranzkoan. Zenbait eraikuntza-formatan, pinoiaren kontra mugitzen da linealki, hortz zorrotzak sar daitezen lortzeko.
Adierazi beharra dago pinoi mortasatzaileak forma ugari har ditzakeela, eta horrek bilkari-profilaz bestelako hortz-profilen mekanizazioa errazten duela.
Es importante considerar la versatilidad de formas del piñón mortajador, lo que facilita el mecanizado de otros perfiles de diente diferentes al de evolvente.