marruskadura Bilatu marruskadura testuinguru gehiagotan

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marruskadura > rozamiento (3 testuinguru)
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Maila konposatuak egiteko erabiltzen dugun egurrak erresistentzia handia izan behar du marruskaduraren ondoriozko higaduraren aurka; batez ere, mailagainak izan behar du ezaugarri hori, eta, eskaileraren zabaleraren arabera, 2,5 eta 6,5 cm arteko lodiera izan behar dute mailagainek. Las maderas empleadas en estos peldaños deben ser muy resistentes al desgaste por rozamiento, principalmente las huellas, que, según el ancho de la escalera, tendrán un espesor de 2"5 a 6"5 cm.

Materiala: Egurraren teknologia

baina, xaflak erabili beharrean, lodigarriak erabiliz jar dezakegu, sendoagoa izan dadin marruskadurari gehien aurre egin behar dioten lekuetan. En este caso, en vez de chapas se han utilizado regruesos, para que tenga más resistencia en los sitios de más rozamiento.

Materiala: Egurraren teknologia

Egurraren gogortasuntzat hartu behar da egurrak marruskaduraren ondoriozko higaduraren aurka egiten duen erresistentzia. Hainbatek, hala ere, egurrak lantzearen aurka egiten duen erresistentzia dute egurraren gogortasuntzat. Se entiende por dureza de las maderas, la resistencia que oponen al desgaste por rozamiento, aunque algunos entiendan por dureza en las maderas, la resistencia que ofrecen a ser trabajadas.

Materiala: Egurraren teknologia

marruskadura > roce (4 testuinguru)
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Gehiago irauten duelako erabiltzen dugu sistema hori; izan ere, oinek marruskadura eragiten dute etengabe. Suele emplearse este sistema por su mayor duración, ya que está expuesto al roce continuo de los pies.

Materiala: Egurraren teknologia

Izan ere, marruskadura handiegia badago bira-uhalaren eta mahaiaren ertzen arten, litekeena da xafla hondatzea edo desagertzea, Un roce excesivo con los cantos de la mesa, podría dar origen al deterioro o desaparición de la chapa.

Materiala: Egurraren teknologia

Uretan blaituta egon behar du zorroztarriak, xafla berotzen baitu bestela marruskaduraren ondorioz, eta altzairua tenplaketa galtzeko arriskuan jartzen baitu horrek. 2.a La muela debe estar bien empapada en agua, de lo contrario el roce calentará la hoja, con peligro de destemplar el acero.

Materiala: Egurraren teknologia

Pinuzko oholak erabiltzen baditugu, komeni da ez dezaten izan adabegirik; bestela, marruskaduraren ondorioz gainazala higatzen denean, irtenguneak sortzen dira adabegietan, gogorrak dira eta. Si se emplean tablas de pino, conviene qué no tengan nudos, pues el desgastarse la superficie por el roce, origina prominencias en los nudos, a causa de su mayor dureza.

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marruskadura > fricción (12 testuinguru)
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Motor batean, zenbait elementu etengabe mugitzen ari dira; hala nola birabarkia pistoiak balbulak, espeka-ardatza eta abar. Osagai horien euste-puntuetan edo desplazamendu-gidetan sortzen den marruskadurak tenperatura handiak sortzen ditu eta, horren ondorioz kalte larriak sor daitezke motorrean eta, oro har, marruskadura jasaten duten automobileko elementu guztietan. En un motor hay una serie de elementos en constante movimiento como el cigüeñal, los pistones, las válvulas, el árbol de levas etc. La fricción provocada en los puntos de sujeción o en las guías de desplazamiento de dichos componentes genera elevadas temperaturas que pueden provocar daños graves en el motor y, en general, en todos los elementos del automóvil sujetos a fricción.

Materiala: Ostalaritza

Motorraren barruan marruskadurak eragindako kaltearen kasu bat dagripatzea, hau da, kontaktuak dauden piezak partzialki fusionatzea tenperatura handien eraginez. Un caso particular de daño por fricción que se puede originar en el interior del motor es elgripado, la fusión parcial de piezas que están en contacto debido a las altas temperaturas alcanzadas.

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Lubrifikazioa: kontaktuan dauden elementuen arteko marruskadura gutxitzeko eta motorra hozten laguntzeko elementuen multzoa. Lalubricaciónes el conjunto de los elementos que tienen por misión disminuir la fricción entre los elementos que están en contacto y ayudar a la refrigeración del motor

Materiala: Ostalaritza

Gure eguneroko bizitzan bi gorputzen arteko marruskaduraren ondorioz beroa sortzen deneko adibide asko aurkitzen ditugu. En nuestra vida cotidiana encontramos muchos ejemplos de generación de calor como consecuencia de la fricción entre dos cuerpos

Materiala: Ostalaritza

Ohitura hori ez da egokia, motorreko olioa soilik berotzen baita eta, automobilean olio gehiago ere badirenez, marruskadura jasaten duten gainerako elementuak lubrifikaziorik gabe gera daitezke. Esta es una mala costumbre, ya que solo se calienta el aceite del motor y, como este no es el único que tiene el automóvil, los demás elementos que están sometidos a fricción pueden quedar sin lubricación.

Materiala: Ostalaritza

Eta xaflen arteko marruskadurak kirrinkarik egin ez dezan, plastikozko bereizgailuak jartzen dira xaflen artean Y para evitar que la fricción entre las láminas produzca chirridos, hay entre ellas unos separadores de material plástico.

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Balazta: gidariak agintzen duen sistema bat da, eta gurpilen abiadura murrizten du edo gurpilak geldiarazten ditu marruskadura-mekanismo baten bitartez. Elfrenoes un sistema del vehículo gobernado por la persona que conduce, que disminuye la velocidad de las ruedas o las inmoviliza por un mecanismo de fricción.

Materiala: Ostalaritza

Gidariak pedalaren edo palankaren gainean indarra aplikatzen du, eta indar hori, presio hidraulikoaren edo pneumatikoaren bitartez nahiz kable bidez balazta-sistemaren osagaietara transmititzen da; azkenean, gurpiletan marruskadura eragiten du eta, horren ondorioz balaztatu egiten dira edo mugitu ezinik geratzen dira. La persona que conduce aplica una fuerza sobre un pedal o palanca la cual, mediante presión hidráulica, neumática o por cable se transmite a los distintos componentes del sistema de frenos y produce finalmente una fricción en las ruedas que hace que se frenen o que queden inmovilizadas.

Materiala: Ostalaritza

Balazta-sistema guztietan honako osagai hauek aurkituko ditugu:balaztaren pedala serbobalazta balazta-ponpa,hodiak balazta-likidoaren depositua balazta-likidoaetagurpilen gainean marruskadura aplikatzen duten osagaiak Los componentes que encontramos en todos los sistemas de freno son elpedal de freno elservofreno, labomba de freno lascanalizaciones, eldepósito del líquido de frenos ellíquido de frenosy loscomponentes que aplican la fricción sobre las ruedas

Materiala: Ostalaritza

Gurpiletan marruskadura aplikatzen duten osagaiak Componentes que aplican la fricción sobre las ruedas

Materiala: Ostalaritza

marruskadura > fricción (4 testuinguru)
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Likido sinobialak lubrifikatu egiten du: marruskadura murrizten du eta artikulazioaren mugimenduari laguntzen dio. El lí­quido sinovial actúa como lubricante contribuyendo a disminuir la fricción y facilitar el movimiento de la articulación.

Materiala: Erizaintzako oinarrizko teknikak

Horrela, agente lubrifikatzaileek murriztu egiten dute osagaien partikulen arteko marruskadura dosifikazio-forma solidoetan, partikulen gainazala estaliz. Así­, los agentes lubrificantes reducen las fricciones entre las partí­culas de los componentes de formas de dosificación sólidas, recubriendo la superficie de éstas.

Materiala: Farmazia eta parafarmaziako prestakinak egitea farmazietan

Leherketa-arriskua talkagatik, marruskaduragatik, suagatik edo beste su-iturri batzuengatik. Riesgo de explosión por choque. fricción. fuego u otras fuentes de ignición.

Materiala: Farmazia eta parafarmaziako prestakinak egitea farmazietan

Leherketa-arrisku handia, talkagatik, marruskaduragatik, suagatik edo beste su-iturri batzuengatik. Alto riesgo de explosión por choque. fricción. fuego u otras fuentes de ignición.

Materiala: Farmazia eta parafarmaziako prestakinak egitea farmazietan

marruskadura > rozamiento (26 testuinguru)
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Teorikoki, edozein luzeratako ibiltarteak izan genitzake, baina, halako ibiltarte-luzatzeek elementu mekaniko osagarriak beharko dituzte eta, ondorioz, indarraren txikiagotzea eragingo dute beti (palankaren legea eta marruskaduraren ondoriozko errendimenduaren legea). Teóricamente se podrían obtener carreras de cualquier dimensión: sin embargo, estos aumentos de carrera precisan de elementos auxiliares mecánicos que ocasionan siempre una reducción de fuerza (ley de la palanca y rendimiento por rozamientos).

Materiala: Pneumatikaren aplikazioak

Horrela, 6 bar-eko aire-presio konstantea izanik, esfortzu mailakatuak lor ditzakegu (gutxi gorabeherako balioak, zilindroen marruskadurak kontuan hartuta). Con una presión constante de aire de 6 bar, se obtienen así­ esfuerzos escalonados (valores aproximados, considerando los rozamientos del cilindro).

Materiala: Pneumatikaren aplikazioak

Era horretan, mekanizazioaren doitasuna berma daiteke. Izan ere, lanean sortzen diren tenperaturak eta osagaiek jira egitean (8.000 min-1-eko abiaduran, adibidez) marruskadurak sortzen dituen tenperaturak handi samarrak dira, eta dilatazio desegokiak eragin ditzakete. De esta manera se puede garantizar la precisión en el mecanizado, puesto que las temperaturas que se generan durante el trabajo, así­ como las generadas por el rozamiento de los componentes cuando giran a por ejemplo, 8.000 min-1. son considerables, y podrían producir dilataciones con sus inconvenientes.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

marruskadura bidezkoa, berme-gainazalean egindako presio normalaren ondorioz. Hala ere, horretarako egin beharrezko esfortzua oso handia izaten da gehienetan. de rozamiento por presión normal a la superficie de apoyo, pero el esfuerzo necesario para ello, en la mayoría de los casos, es muy elevado.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

doikuntza bertikala eta albokoa egiaztatzeko, lodiera-galga batzuk sartzen dira (marruskadura leuna) topeen eta fresen artean. los reglajes vertical y lateral se comprueban introduciendo (rozamiento suave) entre los topes y las fresas unas galgas de espesor.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Marruskadura-koefizientea txikiagotzea. Disminuir el coeficiente de rozamiento.

Materiala: Antolakuntza eta ekoizpen-prozesuen kontrola

inpaktudun marruskadurak saihestea Evitar rozamientos con impactos

Materiala: Antolakuntza eta ekoizpen-prozesuen kontrola

Batzuetan, gehiegizko marruskadura egon ez dadin, arrabolak sartzen dira erdian. A veces, se interponen unos rodillos para evitar el exceso de rozamiento.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Eraikuntza-forma dela medio, bai kaiola-sistemarekin edo zirkuitu itxiko birzirkulazio-sistemarekin, bolak, arrabolak, orratzak edo muntaia mistoak dituzte marruskaduraren ondoriozko galerak murrizteko. Por su forma constructiva, ya sea con sistema de jaulas o de recirculación en circuito cerrado, disponen bolas, rodillos, agujas, o montajes mixtos con el fin de reducir las pérdidas por rozamiento.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Horien helburua pieza bat beste pieza finko batekiko mugitzeko aukera ahalbidetzea eta erraztea da, eta, horretarako, piezaren funtzionamendu erlatiboa bermatzea, eskaera guztiak orekatzea (higidura eragiten dutenak izan ezik), eta marruskadura dela medio gertatzen den energia-galera gutxienekoa izango dela bermatzea. Su propósito es permitir y facilitar el desplazamiento de una pieza con relación a otra fija, asegurando su funcionamiento relativo, equilibrando todas las solicitudes que no sean aquellas que producen el movimiento y, garantizando la mí­nima pérdida de energía debida al rozamiento.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea