kanta

1
Hiru abeslari hirukote gisa abesti bat abesten, batek lautea jotzen duen bitartean. (Kontzertua, Lorenzo Costa, 1490).
Hiru abeslari hirukote gisa abesti bat abesten, batek lautea jotzen duen bitartean. (Kontzertua, Lorenzo Costa, 1490).
kanta > canción (118 testuinguru)
eu testuak es testuak
Pellok jarri du manta eta hasi du kanta. María canta una canción en su mansión.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Jolas hori egiteko kanta asko daude. Existen muchas canciones para realizar este juego.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Esate baterako, kanta hau erakutsiko zaie: Por ejemplo, se enseña la siguiente canción:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Sehaska-kantak: Las canciones de cuna:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garrantzitsua da erritmo bitarrekin edo bi pultsazioko erritmoekin hastea, haurrak errazago barneratzen dituelako; magaleko kantak dira egokienak. Es importante empezar con ritmos binarios, o de dos pulsaciones, porque son los que más fácilmente puede asimilar el niño; las canciones de falda son las más adecuadas.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Konpasari dagokionez, ia haur-abesti guztietan (martxetan, kanta folklorikoetan eta abarretan) erabiltzen diren konpas bitarrak eta gorputz-enborra biratuz dantza egitea sustatzen duten konpas hirutarrak (balsa, kulunka, birak...) tartekatuko dira. En referencia al compás, se alternarán los compases binarios, que se utilizan en casi todas las canciones infantiles (marchas, canciones folclóricas, etc.), con los compases ternarios, que invitan a bailar o danzar girando el torso (el vals, los balanceos, los giros).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Adibide honetan ikus daiteke, Arre borriquito kantarekin pultsazioa markatuz. Se puede apreciar en el ejemplo siguiente, marcando la pulsación con la canción Arre borriquito.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Martxetan, perkusio-tresna jotzen lagunduko dio haurrari; magaleko kantetan, berriz, haurra hartu eta jauzitxoak egingo dituzte abestiaren erritmoarekin. en las marchas ayudarán al niño a tocar instrumentos de percusión, mientras que en las canciones de falda cogerán al niño y darán saltitos al ritmo de la canción.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Kanta bera erabil daiteke tempo ezberdinekin, eta bizkor/poliki aldaketak egin pixkanaka. Se puede utilizar una misma canción con diferentes tempos y hacer cambios graduales de rápido a lento y viceversa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Esate baterako Cocherito lere edo A la zapatilla por detrás kantak egokiak dira jarduera horietarako. Canciones como el Cocherito lere o A la zapatilla por detrás son adecuadas para estas actividades.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa