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Cristobal Balenciagak, espainiar emakumeen joerek eta Belle-Epoque-ko emakume dotoreek eraginda, nabarmen utzi zuen bere ibilbide osoan zehar parpaila erabiltzeko zaletasuna. Jostunaren sorkuntza lanetan argi ikusten da modako ilustrazioen zein antzinako jantzien eragina, bereziki XIX. mendearen bigarren erdikoena; eta horien bilduma ere osatu zuen. Espainiako lehenengo etxeak zabaldu ondoren, Balenciagak jostun handien jantziak lortu zituen Parisen, gerra arteko garaian, eta gogoan izan zituen beti horietako batzuk -nahiz eta ahazteko joera dugun askotan-. 1930eko hamarraldiaren amaierako urteetan, Balenciagak parpailaren itzuleran parte hartu zuen, Parisko bere lankideekin batera, eta New Look-aren garaian apoteosi berri bat izan zuen. A lo largo de su carrera, Cristóbal Balenciaga, marcado por las tendencias de las españolas y de las elegantes de la Belle-Epoque, manifiesta su pasión por el encaje. Sus creaciones ponen de manifiesto la influencia de las ilustraciones de moda y de los trajes antiguos, en particular de la segunda mitad del siglo XIX que además, se dedicó a coleccionar. Tras la apertura de las primeras casas en España, Balenciaga consigue en París, en la época de entre-guerras, modelos de grandes modistos, de ios cuales —y tendemos a olvidarlo a menudo- guardó siempre el recuerdo. A partir de finales de los años 1930, Balenciaga, como sus colegas parisinos, participa en el gran retorno del encaje, que conoce una nueva apoteosis en la época del New Look.

Materiala: Ehungintza liburuak

Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko ha Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los

Materiala: Ehungintza liburuak