hondo Bilatu hondo testuinguru gehiagotan
- es fondo
hondo > fondo (8 testuinguru)
eu testuak | es testuak |
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakia | Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. B |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
Kat. 48. - Koktelerako soineko honen zetazko hondoa bi bolantetan amaitzen da eta bolante bakarreko tunika batez estalita dago, 1967. | Cat. 48 - Ei fondo de seda de este vestido de cóctel termina con dos volantes y está recubierto por una túnica con un volante, 1967. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). | De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79). |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
Arintasuna azpimarratzeko eta Balenciagaren hitzetan "bolante inteligenteak" sortzeko13, jostunek zurdazko zerrendak jartzen dituzte atzealdetik. Era horretara, soinekoek hegan egingo dutela ematen du. Berriz ere parpaila da ondoen erakusten dituena Goyaren efektu piktorikoak, esate baterako margolariak Karlos IV.aren familialaneko traje apartetan isuri zituen hondo beltz edo marroiaren gaineko distira urre-koloreak (45. or. il.). Parpailaren alderdi guztiak goresten dira horren erabileraren berezitasunari esker. Horren lekuko dira 1946ko bi soineko (28 or. il.), Valenciennesko txirikorda tolestuz apainduak; modu bertikalean jarrita, ezusteko erliebea ematen diote "estalaktita" edo kiribil horiei. Aipatzekoa da zeremoniako soinekoa, zeinetan lore sorta bakoitza bi toles solteen bitartez enkoadratuta ageri den (33. or. il.), edo 1957ko gaueko soineko bat, parpaila beltz izurdunarekin. Bolumena tolesen eta drapatuen bitartez ikusten da, baina jostunak "argalenentzat Point d'esprit tulean | Para acentuar la ligereza y crear lo que Balenciaga llama “volantes inteligentes”, los modistos ponen bandas de crin a sus reversos. De esta manera, los vestidos parecen echar a volar. Una vez más, es el encaje (il. p. 46) el que mejor traduce los efectos pictóricos de Goya, como los brillos de oro sobre fondo negro o marrón que el pintor vertió sobre los suntuosos trajes de La familia de Carlos IV (il. p. 45). Todos los aspectos del encaje aparecen exaltados gracias a la originalidad de su utilización. Son muestra de ello dos vestidos de 1946 (il. p. 28), adornados con trenzado de Valenciennes fruncido que, dispuestos verticahnente, dan un relieve inesperado a esas ''estalactitas" o enroscamientos. Gabe citar también el vestido de ceremonia en el que cada ramo de flores está encuadrado por dos pliegues sueltos que se convierten en su encuadre (il. p. 33) o también un vestido de noche con encaje negro fruncido de 1957. El volumen se puede apreciar con los plisados y los chapeados, pero |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
45- Koktelerako soinekoa, babydoll, 1964ko U, parpaila more lakatua, pentsamenduen irudiak, 2 bolanterekin. Satin gorriko zerrenda, korapilatua, hondoa bolantearekin. Bolduc: HSA Balenciaga (tailerra), Susan eta Guibert. Archives Balenciaga, Paris. (66 eta 81. orr.) | 45- Vestido de cóctel, babv doll, V 1964, encaje violeta lacado, motivos de pensamientos, con 2 volantes. Cinta de satén rojo anudada, fondo con volante. Bolduc: USA Balenciaga (taller), Susan y Guibert. Archives Balenciaga, Paris. (p. 66 y 81) |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
53- Gaueko soinekoa, 1966, tul berdea, brodatua (Rebe?) zilar koloreko harizko loreekin, perlekin, beira, plastiko eta metalezko harribitxiak, kizkurgailuak, petaloak, hondoa marfil kolorekoa duen krepea. Eskotea, mahukarik gabea. Azpiko gonaren azpitik tafetazko galtzak. Paris Etiketa, 97 565 zkia. M. H. de Givenchy-k emana. Von Bismarck kondesarena zen. CBM 2000.16, Getaria. | 53- Vestido de noche, 1966, tul verde, bordado (Rebé ?) con flores de hilos de plata, perlas, pedrerías de vidrio, plástico y metal, bigudíes, pétalos, fondo en crepé marfil. Escote, sin mangas. Etiqueta París n" 97 565. Donación de M. II. de Givenchy. Pertenecía a la condesa von Bismarck. CBM 2000.16, Getaria. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
59- Gaueko soineko motza, 1967 U, marfil koloreko parpaila, zetazko harizko brodatutako apaingarri handiekin. Eskotea, mahukarik gabe, gazarrezko bolante zabala, arrosa eta marfil aldakorrekoa beheko aldean, krepezko hondoa parpailazko zerrenda batez luzatua. Ken daitekeen gazarrezko gerrikoa. 132 pasea. Eusko Jaurlaritzaren gordailua. CBM 66.2012, Getaria. (84 eta 85. orr.) | 59- Vestido de noche corto, V 1967, encaje marfil con grandes motivos bordados en picot con hilo de seda. Escote, sin mangas, volante ancho de gazar cambiante rosa y marfil en la parte inferior, fondo de crepé prolongado por una banda de encaje. Cinturón amovible de gazar. Pase 132. Depósito del Gobierno Vasco. CBM 66.2012, Getaria. (p. 84 y 85) |
Materiala: Ehungintza liburuak |
|
65- Gaueko soinekoa, 1946ko N, tul beltza, Valenciennes brodatu beltz iluna xaflatxoekin, tafeta beltzeko hondoa. Printzesa linea, gona erorketarekin. Paris Etiketa, 23.470. zkia. f 39 pasea. Olympia Hruska andrearena. CBM 2005.0f, Getaria. (28. orr.) | 65- Vestido de noche, 11946, tul negro, bordado con lentejuelas de Valenciennes negro oscuro, fondo de tafetán negro. Línea princesa, falda con caída. Etiqueta París,n" 23 470. Pase 139. Pertenecía a la señora Olympia Hruska. CBM 2005.01, Getaria. (p. 28) |
Materiala: Ehungintza liburuak |
Elhuyar hiztegia |
ZTH hiztegia |
EGAmaster |
EHU terminologia |
Trengintza hiztegia |
Danobat hiztegia |
Zurgintza hiztegia |
Automobilgintza hiztegia |
Laneki hiztegia |
Wikipedia |
Elhuyarren itzultzaile automatikoa |
Batua.eus euskarazko itzultzailea |
Eusko Jaurlaritzaren itzultzaile automatikoa |