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H4 halogeno-lanpara baten harizpien erresistentziaren egiaztapena Comprobación de la resistencia de los filamentos de una lámpara halógena H4

Materiala: Ibilgailuen zirkuitu elektriko osagarriak

Beira gogorreko (kuartzozko kristala) zilindro-formako anpoila bat dute (ikus 2.7 irudia), eta, barruan, harizpi gori bat edo bi, wolframiozko hari bat eta gas halogenoen nahastea (adibidez, iodoa eta bromoa) dituztela. Gas halogenoen nahaste horiei esker, harizpia leheneratu egiten da, wolframiozko partikulen eta gas halogenoen arteko garraio-prozesu baten bidez. Están constituidas por una ampolla cilí­ndrica de vidrio duro (cristal de cuarzo) (figura 2.7.), dentro de la cual están instalados uno o dos filamentos incandescentes compuestos por un hilo de volframio y una mezcla de gases halógenos como por ejemplo el yodo y el bromo, estas combinaciones de gases halógenos se ocupan de que el filamento se regenere a través de un proceso de trasporte entre las

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Lanpara konbentzionaletan, harizpiak tenperatura handia behar du argi-erradiazioa sortzeko, eta, horren ondorioz, lurrundutako wolframioa (edo tungstenoa) harizpiak baino tenperatura baxuagoa duen anpoilan jasotzen da eta anpoila belztu egiten da; halogeno-lanparetan, ordea, ez da horrelakorik gertatzen. Kasu honetan, wolframioa gas halogenoen nahasteak harrapatzen du, eta, bien artean, wolframio bromuroa edo w El volframio (o tungsteno) volatilizado durante el funcionamiento debido a las altas temperaturas a que tiene que ser sometido el filamento para producir radiación luminosa, no se deposita en la ampolla que se encuentra a una temperatura inferior, ennegreciéndola como ocurre en las convencionales, sino que es atrapado por la combinación de gases halógenos, formando bromuro o yoduro de volframio, en estado gaseoso, que al entrar en

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Argi laburren goritasun-harizpia Filamento de incandescencia luz de cruce

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Ohikoa da lanpara bera (H4, adibidez) erabiltzea argi luze eta laburretarako. Kasu horretan, anpoilak bi harizpi izango ditu, lerroan jarrita; hori beharrezkoa da lanpararen balio-bizitzarako. Es frecuente utilizar una misma lámpara (H4, por ejemplo) para la luz de carretera y cruce; en tal caso, la ampolla contendrá dos filamentos colocados en lí­nea; esta disposición es precisa para la vida de la lámpara.

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Lehenengoaren kokapenari dagokionez (bonbilla-zorrotik gertuena), argian jarri ondoren, bat etorriko da proiektagailuak osatzen duen parabolako fokuaren erdigunearekin, eta, hala, helmen handiko argi-sorta bat lortuko da. Haren aurrean egoten da bigarren harizpia. Behealdean metalezko pantaila bat du, eta anpoilaren ertzeko maskaratuarekin (beltza, grisa) batera, argi-sorta mugatzen du. Argi-sorta islagailuaren goialdera desbideratzen da, eta islatzaileak errepideko zorurantz |El primero, más cercano al casquillo, está situado de forma que una vez instalada en el faro, coincida con el centro focal de la parábola que conforma el proyector, de tal manera que se consiga un haz de luz de largo alcance; delante de este se sitúa un segundo filamento que incorpora una pantalla metálica en su parte inferior, que junto con el enmascarado (negro, gris) del extremo de la ampolla limitan el haz de luz,

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Korronte elektriko bat harizpi batetik igaroaraztean, harizpia berotu egiten da, eta tenperatura altura iristen da. Tenperatura hori erresistentziaren eta haren materialaren araberakoa izaten da, baita harizpia zeharkatzen duen intentsitatearen araberakoa ere. Goritasun-egoeran dagoen harizpiak (3.000K-eko tenperaturara iristen da) argi-sorta bat sortzen du. Al hacer pasar una corriente eléctrica por un filamento, este se calienta alcanzando una temperatura muy alta que está en función de la resistencia y tipo de material del que está constituido, así­ como de la intensidad que por él circula, el filamento en estado de incandescencia (alcanza una temperatura de 3.000 ºK) produce un haz luminoso.

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Prozesu horretan, hondatzen ari den harizpiaren partikulak askatzen dira, eta anpoilara jaurtiki. Anpoilak tenperatura baxuagoa duenez, hara atxikita geratzen dira, eta belztu egiten dute. Eskuarki, harizpiak egiteko tungstenoa erabiltzen da. En este proceso se desprenden partí­culas del filamento deteriorándose, que son lanzadas sobre la ampolla que al encontrarse a menor temperatura quedan adheridas produciendo su ennegrecimiento; habitualmente se emplea como material en la fabricación de filamentos el tungsteno.

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Harizpia anpoila horren barruan dago, helize-formako malguki baten moduan bilduta, sendotasun ona eta neurri txikia lortzeko. Hala, balio-bizitza luzea izango du, auto bateko osagaia denez bibrazioak jasan beharko dituen arren. Harizpia eta anpoila material isolatzaileen multzo baten bidez lotzen zaizkio bonbilla-zorroari; material-multzo hori hautsezko beiraz osatuta dago, Dentro de esta ampolla se ubica el filamento, enrollado en forma de muelle helicoidal, para conseguir una buena robustez y un reducido tamaño, que aseguran una larga vida a pesar de las vibraciones a las que está sometida como componente de un automóvil; el filamento y la ampolla están sujetos al casquillo por medio de un congl

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Harizpiaren ertzak, lanpara-motaren arabera, terminalei edo bonbilla-zorroei lotzen zaizkie albo batetik, eta baita haren beheko zatiari ere, soldatze bidez behar bezala isolatuta. Los extremos del filamento, dependiendo del tipo de lámpara, se unen a terminales o al casquillo lateralmente y a la parte baja de este debidamente aislado mediante soldadura.

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