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Cristobal Balenciagak, espainiar emakumeen joerek eta Belle-Epoque-ko emakume dotoreek eraginda, nabarmen utzi zuen bere ibilbide osoan zehar parpaila erabiltzeko zaletasuna. Jostunaren sorkuntza lanetan argi ikusten da modako ilustrazioen zein antzinako jantzien eragina, bereziki XIX. mendearen bigarren erdikoena; eta horien bilduma ere osatu zuen. Espainiako lehenengo etxeak zabaldu ondoren, Balenciagak jostun handien jantziak lortu zituen Parisen, gerra arteko garaian, eta gogoan izan zituen beti horietako batzuk -nahiz eta ahazteko joera dugun askotan-. 1930eko hamarraldiaren amaierako urteetan, Balenciagak parpailaren itzuleran parte hartu zuen, Parisko bere lankideekin batera, eta New Look-aren garaian apoteosi berri bat izan zuen. A lo largo de su carrera, Cristóbal Balenciaga, marcado por las tendencias de las españolas y de las elegantes de la Belle-Epoque, manifiesta su pasión por el encaje. Sus creaciones ponen de manifiesto la influencia de las ilustraciones de moda y de los trajes antiguos, en particular de la segunda mitad del siglo XIX que además, se dedicó a coleccionar. Tras la apertura de las primeras casas en España, Balenciaga consigue en París, en la época de entre-guerras, modelos de grandes modistos, de ios cuales —y tendemos a olvidarlo a menudo- guardó siempre el recuerdo. A partir de finales de los años 1930, Balenciaga, como sus colegas parisinos, participa en el gran retorno del encaje, que conoce una nueva apoteosis en la época del New Look.

Materiala: Ehungintza liburuak

1946 Traje jakaduna, hegal luzekoa. Aldakak biribilduak, drapeatuekin. Soineko zuzenak, bilduak. Goyaren eragina: tafeta arroseko soinekoa, parpaila beltzekoa. Parpaila beltza, puntuduna, azabatxezko medailoiekin. 1946 Traje de chaqueta con faldones largos. Caderas redondeadas con drapeados. Vestidos rectos envolventes. Influencia de Coya: vestido de tafetán rosa, con encaje negro. Encaje negro punteado de medallones de azabache.

Materiala: Ehungintza liburuak