apaingarri

1
apaingarri > embellecedor (2 testuinguru)
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Garai batean, teilatu-gailurretan apaingarriren bat ezartzen zuten. Apaingarri horiek hegaztien irudiak eta bestelako irudiak izaten ziren, eta, batzuetan, hegaztiak usategietara erakartzeko jartzen zituzten. Antiguamente se remataban los caballetes de las cubiertas con un embellecedor -representando aves o figuras, en algunas ocasiones con el fin de atraer las aves a los palomares-.

Materiala: Igeltserotza

Apaingarrien adibide ohikoena. Ejemplo más común de un embellecedor.

Materiala: Igeltserotza

2
apaingarri > motivo (9 testuinguru)
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Kat. 67. - Parpailaren xehetasuna, Dognin etxearen apaingarri digitalekin. Cat. 67 - Detalie de encaje con motivos digitales de la casa Dognin

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 9. - Artxibo argazkia: gaueko sorta, parpaila ebakiko apaingarriekin, 1947. Cat. 9 - Foto de archivo: conjunto de noche con motivos de encaje recortado. 1947.

Materiala: Ehungintza liburuak

Eskuz egindako parpaila imitatzeko asmoarekin sortu zen parpaila mekanikoa, XVI. mendeaz geroztik ehun estima-tuenetako bat baitzen hura. Tula, sare lotu eta apaingarri-rik gabea, izan zen XIX. mendearen hasieran Ingalaterran sortutako ehungailuetatik irten zen lehenengo ehuna. Man-txako itsasbazterreko Calais hiria izan zen 1816. urteaz geroztik iruzurrez sartutako ehungailuen helburu nagusia. 1830eko hamarralditik aurrera parpailak apaingarriagoak egiteko aukera izan zenetik, Calaisko parpail lantegiek berebiziko garapena izan zuten. El encaje mecánico nació de la voluntad de imitar el encaje hecho a mano, uno de los tejidos más preciados desde el siglo XVI. El tul, red unida y sin motivo, es el primero en ser mecanizado desde los inicios del siglo XIX en los primeros telares construidos en Inglaterra. Calais, ciudad situada en el litoral de la Mancha, se convirtió en el principal destino de estos telares introducidos fraudulentamente desde 1816. En cuanto fue posible, a partir de los años 1830, realizar un encaje con motivos decorativos., las fábricas de encajes de Calais conocieron un desarrollo formidable.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 66. - Gaueko soineko honen gainean eskuz egindako Bigarren Inperioko Chantilly parpaileko xal batetik moztutako apaingarriak jarri dira, 1946. Cat 66 - Sobre este vestido de noche se aplican motivos recortados de un chai de encaje Chantilly hecho a mano de! Segundo Imperio, 1946.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 41. - Soineko honetan eskuz margotutako apaingarri guztiak lokarri fin batez brodatuta daude. Cat. 41 - Todos los motivos pintados a mano en este vestido están bordados con un cordón fino.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 46. - Soineko honen parpailezko apaingarria 1959. urtetik aurrera egindako hainbat modeloetan aurki daiteke. Parpailaren xehetasuna. Cat. 46 - El motivo de encaje de este vestido se encuentra en varios modelos realizados a partir de 1959. Detalle del encaje.

Materiala: Ehungintza liburuak

16- Koktelerako soinekoa eta berokia, 1962ko N, parpaila marroia, apaingarriz muntatua, urre zaharrarekin brodatutako lore handiak eta girlanda hostotsuak krepearen gainean. Soineko zuzena. Berokia: alkandora lepoa, kimono mahukak. Paris Etiketa, 84 877 zkia. 42 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. M. L. Bousquet-ena zen. CBM 2000.54, Getaria. (46. eta 10. orr.) 16- Vestido y abrigo de cóctel, I 1962, encaje marrón, encaje montado con motivos, grandes llores bordadas, oro viejo y guirnaldas frondosas sobre crepé. Vestido recto. Abrigo: cuello camisero, mangas kimono. Etiqueta París, ti" 84 877. Pase 42. Donación de M II. de Givenchy. Pertenecía a M.L. Bousquet. CBM 2000.54, Cetaria, (p. 46 y 10)

Materiala: Ehungintza liburuak

a) Parpaila zuria, zetazko hariez eta koloretako perlez brodatutako loreekin. Beltzez margotutako apaingarriak. a) Encaje blanco con flores bordadas con hilos de seda y perlas de colores. Motivos pintados de negro.

Materiala: Ehungintza liburuak

59- Gaueko soineko motza, 1967 U, marfil koloreko parpaila, zetazko harizko brodatutako apaingarri handiekin. Eskotea, mahukarik gabe, gazarrezko bolante zabala, arrosa eta marfil aldakorrekoa beheko aldean, krepezko hondoa parpailazko zerrenda batez luzatua. Ken daitekeen gazarrezko gerrikoa. 132 pasea. Eusko Jaurlaritzaren gordailua. CBM 66.2012, Getaria. (84 eta 85. orr.) 59- Vestido de noche corto, V 1967, encaje marfil con grandes motivos bordados en picot con hilo de seda. Escote, sin mangas, volante ancho de gazar cambiante rosa y marfil en la parte inferior, fondo de crepé prolongado por una banda de encaje. Cinturón amovible de gazar. Pase 132. Depósito del Gobierno Vasco. CBM 66.2012, Getaria. (p. 84 y 85)

Materiala: Ehungintza liburuak

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apaingarri > adorno (2 testuinguru)
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Andregaien soinekoak alde batera utzita, tulak era askotako osagaiekin aparndu ohi dira, hala nola, lumekin, gazar zerrendekin edo brodatuekin. Zenbait apaingarrik parpaila imitatzen dute, esate baterako, zetazko loreez apaindutako tul bat, belusez brodatutako petalodun zetazko lorea, perla, strass, felpazko lokarria eta xafla urre-kolorez osatutako bihotza duena (96. or. il.). Tularen garneko brodatuek askatasun handia ematen diete brodatzaileei, mahats mordodun bolero ospetsuak erakusten duen moduan (101. or. il.). Dejando a un lado los vestidos de novia, los tules se adornan generalmente con elementos diversos, plumas, cintas de gazar, o incluso con bordados. Algunos adornos imitan el encaje con, por ejemplo, un tul adornado con flores de seda con pétalos bordados de terciopelo y con un corazón de perlas, strass, felpilla y láminas doradas (il. p. 96). Los bordados sobre tul ofrecen una gran libertad a los bordadores, tal y como lo demuestra el famoso bolero con uvas (il. p. 101).

Materiala: Ehungintza liburuak

63- Gaueko jaka, 1962 N, tul gorri brodatua, apaingarriekin eta lore estilizatuekin, urre koloreko hari metalikoekin, perlekin eta xaflatxoekin. Jaka estua, lepo biribila, % kimono mahukak. f 33 pasea. Lucia Taiierra. M. H. de Givenchyk emana. Von Bismarck kondesarena izan zen. CBM 2004.f 6, Getaria. (92. eta 93. orr.) 63- Chaqueta de noche, I 1962, tul rojo bordado con adornos y llores estilizadas con hilos metálicos dorados, perlas y lentejuelas. Chaqueta ajustada, cuello redondo, mangas % kimono. Pase 133. Taller Lucia. Donación de M. H. de Givenchy. Pertenecía a la condesa von Bismarck. CBM 2004.16. Getaria. (p. 92 y 93)

Materiala: Ehungintza liburuak

4
Gabonetako dekorazioa toki turistiko batean
Gabonetako dekorazioa toki turistiko batean
apaingarri > decoración (8 testuinguru)
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Tarta eta pastelen betegarri eta apaingarri gisa. Como relleno y decoración de tartas y pasteles.

Materiala: Gozogintza

Opilen betegarri gisa eta gozogintza-produktuen apaingarri gisa. Relleno de piezas de bollería y decoración de productos de repostería.

Materiala: Gozogintza

tarta edo tartaleten betegarriak (berez postre bat izan daitezke, galleta edo kurruskariren batekin), apaingarriak, etab. rellenos de tartas o tartaletas, pueden constituir un postre por si solas acompañadas de alguna galleta o crujiente, realización de decoraciones, etc.

Materiala: Gozogintza

Tarta eta pastelen betegarri eta apaingarri gisa. Relleno y decoración de tartas y pasteles.

Materiala: Gozogintza

Kasu batzuetan, lanaren eskakizunak, puntu gogorrak, kontserbazio-denbora, etab. direla-eta xarabeari, prestaketaren hasieran, kristaltzearen kontrako edo zigor bat gehitu behar diogu; hori gertatzen da fondant, likor-xarabe, apaingarrietako karamelo, hainbat merenge, etab.en kasuan. En algunos casos, cuando por exigencias de la labor, puntos fuertes, tiempo de conservación, etc. se hace necesario añadir al jarabe, al principio de la preparación, un anticristalizante o castigo, como ocurre en el caso del fondant, jarabes de licores, caramelo para decoraciones, algunos merengues, etc.

Materiala: Gozogintza

Halaber, elaborazio jakin batzuetan (karamelozko apaingarriak) lortu nahi dugun elastizitaterako ere erabiltzen dira. También se utilizan por la elasticidad que queremos conseguir en ciertas elaboraciones (decoraciones con caramelo).

Materiala: Gozogintza

Karamelo-oinarria duten apaingarriak eginez gero, glukosa eta potasio bitartratoa nahastuko genituzke. Si hiciésemos decoraciones a base de caramelo mezclaríamos glucosa y crémor.

Materiala: Gozogintza

Tenplatutako estalki-kartutxo batez eta hasierako lodiera egokiaz, paperean edo plastikoan errotuluak, zuhaitzak, hostoak, hesiak, apaingarriak, etab. osatzen dira. Con un cartucho de cobertura al temple y de grueso de salida apropiada, se van formando sobre papel o plástico, rótulos, árboles, hojas, vallas, decoraciones, etc.

Materiala: Gozogintza

5
apaingarri > adorno (3 testuinguru)
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Ezkotza-tartak estaltzeko, apaingarrietarako. Para cubrir tartas nupciales, para adornos.

Materiala: Gozogintza

Apaingarrietarako, berriz, hotzago egongo da eta lustre-azukrea gehituko zaio. En cambio par los adornos estará algo más frí­o y se le añadirá azúcar lustre.

Materiala: Gozogintza

Merenge lehorretarako eta apaingarrietarako komeni da azkenean lustre-azukre pixka bat gehitzea merengeari, loditasun handiagoa lortzeko. Para los merengues secos y para los adornos es conveniente añadir al final al merengue algo de azúcar lustre para conseguir más consistencia.

Materiala: Gozogintza