alfabeto daktilologiko Bilatu alfabeto daktilologiko testuinguru gehiagotan

1
alfabeto daktilologiko > alfabeto dactilológico (10 testuinguru)
eu testuak es testuak
Ordura arte nik ondo ezagutzen nuen alfabeto daktilologikoa, baina Hasta entonces yo conocía bien el alfabeto dactilológico pero

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Ezagutu eta urte-erdira, arrazoi pertsonalengatik elkar ikusteari utzi genion hilabete batzuetan. Berriz elkarrekin topo egin genuenean, barre egin genuen, konturatu ginelako nik ez nuela alfabeto daktilologikoa ahaztu eta oraindik malgutasunez erabil nezakeela, eta, gainera, gure komunikazioa hobetzeko asmatu genituen zeinuak gogoratzen genituela. Cosa de medio año después de nuestro primer contacto, por motivos personales, dejamos de vernos durante unos meses y cuando volvimos a encontrarnos no pudimos evitar de sonreí­rnos al comprobar que, no sólo yo no había olvidado el alfabeto dactilológico y lo seguía usando con fluidez, sino que ambos recordábamos los signos que habíamos inventado para mejorar nuestra comunicación.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Esan beharrekoa da alfabeto daktilologikoa mila bat pertsonari erakutsiko niola, eta asko, ondo ezagutu arren, nirekin harremana galtzen joan diren heinean alfabetoa ahaztuz joan direla; berriro topo egitean alfabeto hori ia ez zuten gogoratzen. Todo sea dicho, he enseñado el alfabeto dactilológico a un millar de personas, y cierto es que son muchas las que aún sabiéndolo sobradamente, al perder el contacto con ellas lo han ido olvidando, y al reencontrarnos de nuevo apenas recuerdan ese alfabeto.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Berehala, eskuekin arin hitz egitea lortu nuenean, konturatu ginen egoera jakinak adierazteko zeinu edo keinuak falta zitzaizkigula. Lehenik eta behin, esaldi batean zerbait galdetzen ala, besterik gabe, esaten ari ginen zehazteko metodoa asmatu genuen; hori konpontzeko, karaktere berria erantsi genion alfabeto daktilologikoari, galdera-marka adierazteko. Muy pronto, cuando comencé a adquirir fluidez en hablar con las manos, advertimos que nos estaban faltando signos o gestos que expresaran situaciones concretas; lo primero que ideamos fue el método de determinar si en una oración se enunciaba o interrogaba, cosa que resolvimos añadiendo un carácter nuevo al alfabeto dactilológico que serviría de signo de pregunta.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Alfabeto daktilologikoari dagokionez, ez nuen lortu Ví­ctorrek hura ikastea, bere ustez esaldiak hobeto ulertzeko beharrezkoak ziren zeinuak gehitu gabe. Ezin izan nion ulertarazi alfabetoak ez duela idazketa ordezten, hizketa baizik. Referente al alfabeto dactilológico no hubo manera de que lo aprendiera sin añadir signos que a su parecer eran necesarios para un mejor entendimiento de las frases; no lograba hacerle entender que ese recurso no sustituía a la escritura si no al habla.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Txikia nintzenean ikusitako alfabeto daktilologikoa bilatzen hasi nintzen buru-belarri, baina oraindik ere bila jarraitzen dut. ONCEk marrazkien bidez alfabetoa adierazten duen ikusizko liburuxka bat helarazi zidan, baina ez zuen testuzko azalpenik. Ez zegoen beste ezer, harekin moldatu beharko genuen. Loliren laguntzaz "kaixo" esaten ikasi nuen, eta hurrengo saioan halaxe azaldu nintzen Lidiaren etxean. Me puse a remover cielo y tierra en busca de un alfabeto dactilológico como el que vi en mi niñez, pero aún sigo tras él; en la ONCE me facilitaron un folleto visual con el alfabeto representado por dibujos pero sin descripciones textuales; no había nada más, teníamos que pasar con aquello y con la ayuda de Loli aprendí­ a decir "hola" y me presenté así­ en casa de Lidia para la siguiente sesión.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Baina lagunartean nagoenean, alfabeto daktilologikoa edo zeinu-mintzairako ezaupide batzuk irakasten saiatzen naiz (ahal bada); izan ere, mantsoagoa den arren, komunikatzeko modu pertsonalagoa da. Pero entre amigos (si es posible) opto por enseñar el alfabeto dactilológico o algunas nociones en lengua de signos, que es una manera quizás más lenta pero más personal de comunicarse.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Lantzen ditugun gaiei buruzko dibulgazio-lan bat argitaratuta genuen gure web orrian ordurako, eta han aipatzen genuen erabiltzaile gor-itsuak direla Braille-gailuak gehien erabiltzen dituztenak. Horrekin batera, Espainiako Itsuen Erakunde Nazionalak (ONCE) argitaratutako alfabeto daktilologiko erliebeduna zen gor-itsuen munduari buruz nik ezagutzen nuen gauza bakarra (alfabeto daktilologiko erliebedun hori haurra nintzelarik ikusi nuen, eta oraindik berriz noiz topatuko zain jarraitzen dut). En un trabajo divulgativo que publicamos un tiempo atrás en nuestra página Web sobre las materias que tocamos, mencionábamos a los usuarios sordociegos como más asiduos de los dispositivos Braille; esto, y un alfabeto dactilológico en relieve editado por la Organización Nacional de Ciegos de España, que vi en mi infancia y que todavía suspiro por volver a encontrar, eran por entonces lo único que conocía yo del mundo de la sordoceguera.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Itsu egon nintzen denboraldi horretan, oraindik ez nengoen oso konbentzituta ikusmena berreskuratuko nuen ala ez. Horregatik, nire guraso eta senideei esku-ahurreko alfabeto daktilologikoaren teknika irakasten hasi nintzaien. Garai hartan etxean zegoen giroaren ondorioz (denok ere nahiko nahastuta eta galduta sentitzen ginen), nire amak bakarrik ikasi ahal izan zuen ondo. En ese tiempo de ceguera provisional, aún no estaba yo muy convencida de recuperar mi visión, empecé a enseñar a mis padres y hermanos la técnica del alfabeto dactilológico apoyado en la palma de la mano, que con el ambiente que por aquel entonces circulaba por la casa (estábamos todos un poco alterados y perdidos) sólo logré enseñar exitosamente a mi madre.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Lidia ezagutu eta handik hilabete eta erdira, nik jada banekien berarekin hitz egiten. Letra bakoitza idazteko bost segundo behar nituen, postura egokiak zein ziren pentsatu behar bainuen, baina denborak eta praktikak konpondu zuten hori. Nahiko haserre gogoratu nuen zenbat kosta zitzaidan tintazko alfabeto daktilologikoa lortzea eta, gabezia horri aurre egiteko, erabaki nuen Lolik, Lidiak, neuk eta lagundu nahi zuen edonork geure kabuz sortu behar genuela hitzez azalduriko alfabeto bat, pertsona itsuek ere arazorik gabe ikasi ahal izateko. Ondoren, Interneten jarriko genuen. Un mes y medio después de conocer a Lidia yo ya sabía hablar con ella, escribiendo una letra cada cinco segundos porque debía meditar las posturas convenientes, pero el tiempo y la práctica harían lo demás; recordé con cierta indignación lo que me había costado obtener un poco usable alfabeto dactilológico en tinta y, ante esa carencia, decidí­ que entre Loli, Lidia, yo y quienes quisieran ayudar, debíamos hacer uno que estuviera descrito con palabras para que una persona ciega pudiera acceder a él sin limitaciones, lo que suponía colgarlo en Internet.

Materiala: Komunikazio alternatiboa