Hurrengo CLIFO klaseak pila bat ezartzen du, karaktere-array baten eta pilaren burua seinalatzen duen osoko aldagai baten bidez. |
La siguiente clase CLIFO implementa una pila mediante un array de caracteres y una variable entera que apunta a la cabeza de la pila. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Eraikitzaileak pilako elementuak hasieratzen ditu (nahiz eta beharrezkoa ez izan; PUSH egiterakoan, uneko balioa gainidatziko baitugu). Horrez gain, pilaren burua seinalatzen duen aldagaia zeroan jartzen du. |
El constructor se encarga de inicializar los elementos de la pila (aunque estrictamente no es necesario pues al hacer PUSH machacaremos el valor actual) y de poner la variable que apunta a la cabeza de la pila a 0. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Programa nagusi batek eta etendura-zerbitzuko errutina batek (ISR) aldagai bat manipulatu behar dutenean erabiltzen da Volatile modifikatzailea. Aldagai horretarako sarbidea ez optimizatzeko eskatuko dio konpiladoreari. |
El modificador volatile se utiliza cuando una variable va a ser manipulada por un programa principal y por una rutina de servicio de interrupción (ISR), e informa al compilador de que no optimice el acceso a dicha variable. |
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Adibidean ikus dezakegunez, funtzioarentzako deia irakurgarriagoa da. Sarrerako parametro bat erreferentzia bat dela bakarrik adierazi behar da; hortik aurrera, konpiladoreak aldagaiaren helbidea pasatuko du, deian & eragilea erabili beharrik gabe. |
Como se aprecia en el ejemplo, la llamada a la función es más legible, sólo hay que especificar que un parámetro de entrada es una referencia y a partir de ahí, el compilador se encarga de pasar la dirección de la variable sin tener que utilizar el operador & en la llamada. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Const modifikatzailea aldagai bat deklaratzean erabiltzen da, aldagai hori konstante bihurtzeko. Funtzio baten argumentu-zerrendan ere erabil daiteke, funtzio horren barruan argumentua aldatzerik ez izateko. |
El modificador const se utiliza al declarar una variable para convertirla en constante, del mismo modo se puede utilizar en la lista de argumentos de una función para evitar que dentro de la función se pueda modificar el argumento. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Arestian ikusi dugunez, objektuak klase baten instantziak dira. Bestela esanda: mota jakin bateko aldagaiak dira. Horregatik, beste edozein aldagai motaren ahalmenak eta ezaugarriak dituzte. |
Como se ha visto, los objetos son instancias de una clase, o dicho de la forma clásica, los objetos son variables de un determinado tipo, por ello tienen las capacidades y atributos de cualquier otro tipo de variable. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Objektuei zuzenduta ez dagoen programazioan, kontagailu bat sortzeko nahikoa izango litzateke aldagai oso bat erabiltzea; eta beharbada, kontagailua aldagaia maneiatzeko funtzio bat ere bai. |
Desde un planteamiento no orientado a objetos para hacer un contador nos bastaría con una variable entera y quizás una función que sirva para manejar la variable contador. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aurreko zerrendan, egitura motako lau aldagai deklaratu ditugu. OZParen terminologian, NumCom definizio abstraktuko lau objekturen instantziak egin ditugu. |
En el listado anterior declaramos cuatro variables de tipo estructura; en la terminología de la POO instanciamos cuatro objetos de la definición abstracta NumCom. |
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Bi gauza bereizi behar dira: datu baten definizio abstraktua (egitura edo klasea), eta egitura edo klase horrekin egiten diren instantziak (egitura motako aldagaiak edo objektuak). |
Aquí se ve la diferencia entre una definición abstracta de un dato (la estructura o la clase) y las instancias que se hacen de ella (variables de tipo estructura u objetos). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Egiturekin lan egiteko, lehenik deklaratu egin behar dira. Hori egin ondoren, behar ditugun egitura motako aldagaiak sortu ahal izango ditugu. |
Para trabajar con estructuras primero hay que declararlas para después poder crear las correspondientes variables de tipo estructura que se necesiten. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Hurrengo programan, pertsona-egitura erabiltzen da egitura motako hiru aldagai deklaratzeko. |
En el siguiente programa se utiliza la estructura persona para declarar tres variables de tipo estructura. |
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Klaseek mota desberdinetako aldagaiak taldekatzen dituzte, baina, baita ere, aldagai horiek maneiatzea ahalbidetzen duen kodea. |
Las clases agrupan variables de distinto tipo y además el código que permite manejar esas variables. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Demagun aurreko definizioa NUMCOM.H fitxategian gordetzen dela. Programa batean aurreko egitura erabili nahi badugu, behar ditugun egitura motako aldagaiak sortu beharko ditugu: |
Supongamos que la definición anterior se almacena en NUMCOM.H, cuando en un programa deseamos utilizar la estructura anterior debemos crear las variables de tipo estructura que necesitemos: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Ariketa hau ebazteko, beste aldagai edo funtzio batzuk ere zehaztu daitezke; esaterako, "f Juan jatetxera joatea aukeratu dute", edo horren baliokidea, "f aukeratutako jatetxea ez da Pepe jatetxea". |
Este ejercicio se podría haber resuelto también correctamente definiendo otras variables o funciones, por ejemplo "f el restaurante elegido es casa Juan", o también, lo que es equivalente "f el restaurante elegido no es casa Pepe". |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Kontuan hartu behar da aldagaien balio logikoak ez direla sistemaren araberakoak; horren ordez, inguruak zehazten ditu, eta beraz, edozein balio har dezakete. |
Obsérvese que los valores lógicos de las variables no dependen del propio sistema, sino que vienen dadas por el entorno exterior y por lo tanto, en principio, pueden tomar cualquier valor. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagaiak 1arekin ordezkatu, eta ezeztatutakoak, 0arekin, batuketa-adierazpena delako |
cambiar variables por 1 y negadas por 0 por ser expresión suma |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
ezeztatu gabeko aldagaiak 0 adierazten dute, eta ezeztatutakoek, 1. Adibidez: |
suponer que las variables sin negar representan al 0 y las negadas al 1. Por ejemplo: |
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eragilearen oinean, funtzioak zenbat aldagai dituen zehaztuko da. |
Al pie del operador se indicará el número de variables de las que depende la función. |
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Horretarako, osagarri-axiomaren postulatua erabiliz, falta diren aldagaiak gehitu. |
Para ello, añadir las variables que le faltan para ser canónico empleando el postulado del complemento. |
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Funtzioa V1, V2, P eta A aldagaien menpean dago; hau da, sentsoreak aktibatuta ote dauden eta alarma zaintza moduan aktibatuta ote dagoen ikusi behar da funtzioa zehazteko. |
las variables de las que depende la función son V1, V2, P y A, es decir, del estado activo o no de los sensores y del estado de vigilancia del sistema. |
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Funtzio bat hainbat aldagaien menpe dagoenez, honako kontzeptuak zehaztu dira: |
Dada una función que depende de varias variables, se definen los siguientes conceptos: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
biderkadura bat da, eta bertan aldagai guztiak biderkatuta ageri dira, bai zuzenean edo ezeztatuta, baina behin bakarrik. |
es un producto donde aparecen multiplicadas todas las variables, directamente o negadas, una y sólo una vez. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
a eta b aldagaiak falta dira |
Faltan las variables a y b |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
batuketa horretan aldagai guztiak biderkatuta ageri dira, bai zuzenean edo ezeztatuta, baina behin bakarrik. |
es una suma donde aparecen todas las variables, directamente o negadas, una y sólo una vez. |
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aurreko funtzioa epaimahaiko hiru kideen botoen araberakoa denez, hiru aldagai egongo dira, eta aldagai horiek horrela adierazi daitezke: |
la función anterior depende de los votos de los tres miembros del jurado, luego habrá tres variables, que pueden ser enunciadas por ejemplo como sigue: |
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kasu honetan, ez da erraza funtzioa eta aldagaiak lotzen dituen adierazpena esakunean aurkitzea. |
en este caso, encontrar la expresión que relaciona la función con las variables no es sencillo a partir del enunciado. |
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Sentsoreak lotzen dituzten funtzioak, aldagaiak eta harreman logikoa zehaztu. |
Determinar las funciones, las variables y la relación lógica que las relaciona. |
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Aldagaiak: |
Variables: |
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Funtzioaren aldagaiak identifikatu. |
Identificar las variables de la función. |
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Kasu honetan, funtzioak eta aldagaiak ez dira esakunean esplizituki ematen. Esakunea horrela interpretatu behar da (beste interpretazio batzuk ere egin daitezke): |
En este caso las funciones y las variables no se encuentran explícitamente en el enunciado, sino que hay que interpretarlo como sigue (también son posibles otras interpretaciones): |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Horietako bat ala esklusiboa edo batuketa esklusiboa da. Horrek esan nahi du funtzioa egia izango dela, baldin eta funtzio horretako bi aldagaietako bat soilik egia bada; eta faltsua izango dela bi aldagaiak faltsuak ala biak egia badira. |
Una de ellas es por ejemplo la función o exclusivo o suma exclusiva, que representa la situación lógica en la que la función es verdadera cuando exclusivamente sólo una de las dos variables de las que depende es verdadera, y falsa cando las dos variables son falsas o las dos son verdaderas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Horretarako, aldagaiak ordena jakin batean ezarri behar dira, eta bit guztiak bitarrean zenbatu, 0koak eta 1ekoak, aldagai bakoitzak bit bat adierazten duela pentsatuz. |
Para ello no hay más que disponer las variables en un determinado orden, y contar en binario desde todos los bits a 0 hasta todos a 1, imaginando que cada variable representa un bit. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Mendeko proposizioak eta proposizio nagusiak ere aldagai logiko bidez adierazten direla kontuan hartzen badugu, elektronika digitalaren esparruan elementu hauek bereizten dira, nahiz eta batzuetan termino bera bi aldiz erabili: |
Teniendo en cuenta que, tanto la proposición que depende de otras, como éstas mismas, están todas representadas por variables lógicas, se distinguen en el ámbito de la electrónica digital los siguientes elementos, que suponen a veces un doble uso del mismo término: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Matematikoki,aldagai askeak dira. |
Matemáticamente serían las variables independientes. |
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Adierazpenetan, funtzioaren aldagaiak eragile logiko edo eragile boolear bidez konbinatzen dira. |
En las expresiones aparecerán las variables de la función combinadas por operadores lógicos o booleanos. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aljebra boolearraren teorema eta postulatuetan oinarrituta, aldagai boolearren arteko harreman batzuk ezartzen dira. Harreman horiek interesgarriak dira adierazpen logikoak sinplifikatzeko aplikatzen baitira. |
Los postulados y teoremas del álgebra de Boole establecen una serie de relaciones entre variables booleanas que resultan de interés por su aplicación a la manipulación de expresiones lógicas, sobre todo de cara su simplificación. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagai boolearrak |
Variables booleanas |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Proposizio edo aldagai logikoak dira, eta bakoitzak E (1) edo F (0) balio logikoa adierazten du. |
Son las proposiciones o variables lógicas, que representan o toman uno de los dos valores lógicos V (1) o F (0). |
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A eta b Bko elementuak dira, edo Bko elementuak ordezkatzen dituzten aldagai boolearrak. |
donde a y b son elementos de B, o variables booleanas que representan elementos de B. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
esaldia ikusita, ondorioztatzen da bi proposizio bakun daudela; eta beraz, bi aldagai zehaztuko dira: |
del enunciado se deduce que hay dos proposiciones elementales ,por lo que se definirán dos variables: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
bi aldagai daudenez, balio logikoen lau konbinazio posible daude: |
dado que hay dos variables, las posibles combinaciones de valores lógicos para ellas son cuatro: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Proposizioa osatzen duten proposizio bakunak eta zer aldagai logiko esleitzen zaien zehaztu: |
Proposiciones elementales constituyentes de la proposición, y asignación de variables lógicas: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Proposizioa osatzen duten proposizio bakunak eta zer aldagai logiko esleitzen zaien. |
Proposiciones elementales constituyentes de la proposición, y asignación de variables lógicas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagai proposizionalak erosoak direlako erabiltzen dira; hau da, horien bidez, proposizioaren esakune osoa idatzi behar ez delako. |
Las variables proposicionales se emplean por comodidad, para no tener que escribir todo el enunciado de la proposición. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Egin sarrerako hiru aldagaietako NAND, OR eta XNOR ateen egia-taulak. |
Realizar las tablas de verdad, para tres variables de entrada, de las puertas NAND, OR y XNOR. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Azkenik, sarrerako aldagaiak ezeztatu behar dira. |
Por último, se necesitan negar las variables de entrada. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Talde bakoitzean, errepikatzen ez diren aldagaiak ezabatu egingo dira. |
Se eliminan las variables que no se repiten en cada grupo. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Errepikatzen diren aldagaiak a·b dira. |
Las variables que se repiten son a·b |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Taula horiek bi (a,b), hiru (a, b, c) eta lau (a, b, c, d) aldagaietarako bakarrik erabiliko dira, hau da, irudian ageri direnetarako soilik. |
Se utilizaran solamente para dos (a,b), tres (a, b, c) y cuatro variables (a, b, c, d) que son los que se ven en las figuras. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Kasu guztietan, pisu handieneko aldagaia a izango da. |
En todos los casos la variable de mayor peso es a. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Irudian bi eta hiru aldagaiko mapak ageri dira: lehenengoak 4 gelaxka edo lauki ditu; eta bigarrenak, 8. |
En la figura se observan los mapas de dos y tres variables, con 4 y 8 celdas respectivamente. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Hurrengo irudian, 4 aldagaitarako Karnaugh-en mapa (16 lauki), eta lau aldagaitarako egia-taula ageri dira (lauki edo gelaxka bakoitzean ageri den zenbakia bat dator egia-taulan posizio berean dagoen balio bitarrarekin, irudi honetan ikusten den bezala). |
En la figura siguiente se observa el mapa de Karnaugh para 4 variables (16 celdas), y la tabla de verdad para cuatro variables, (el número que aparece dentro de la celda se corresponde con el valor binario dentro de la posición en la tabla de verdad como se observa en la tabla siguiente). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Talde bakoitzetik termino bat ateratzen da, eta beraz, talde bakoitzean balioa edukitzen jarraitzen duten aldagaiak hartuko dira soilik. Aldagaiak 1 balio badu, baieztatu egingo da; eta 0 balio badu, berriz, ezeztatu egingo da. |
De cada grupo sale un término, de manera que únicamente se cogerán las variables que mantengan el valor en cada grupo, afirmadas si la variable vale 1 o negada si vale 0. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Hiru aldagai erabili behar dira. |
Se utilizan tres variables. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Sarrerako aldagaiak bi badira: |
Si las variables de entrada son dos: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
A aldagaiari balio bikoitza ematen zaio; hau da, 1 ns maila baxuan eta 1 ns maila altuan. |
A la variable a se le da el doble de valor, 1useg a nivel bajo y 1useg a nivel alto. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzio bati dagokion zirkuitu logikoa aplikatzeko, sarrerako aldagaiak zehaztu behar dira, baita horietatik zein ezeztatuta dauden ere. |
Para implementar el circuito lógico correspondiente a una función, se debe distinguir las variables de entrada y cuales de ellas aparecen negadas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Hiru aldagai daude, eta prozedura hau jarraitu behar da: |
Se tienen tres variables, y se procede de la forma siguiente: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
a aldagaiari AND bat eginez, biderkadura logikoa eskuratzen da. |
Se hace el producto lógico con la variable a con una AND. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak lau aldagai ditu (a, b, c, d), eta prozedura hau jarraitu behar da: |
Esta función tiene cuatro variables (a, b, c, d), se actúa como sigue: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Analisia sarrerako aldagaietatik egiten da, eta aurreko adibideetan bezala, ate bakoitzaren irteeran eskuratutako funtzioa idazten da. |
El análisis se hace desde las variables de entrada, poniendo en la salida de cada puerta la función que obtiene, como se hizo en los ejemplos anteriores. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Kronograma horren analisi bertikala eginez gero, mikrosegundo bakoitzean, sarrerako aldagaien 8 konbinazioetako bat eta zirkuituaren erantzun bat agertuko dira. |
Haciendo un análisis vertical del cronograma, cada microsegundo aparece una de las 8 combinaciones de las variables de entrada y una respuesta del circuito. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioaren aldagaiak hautapen-sarrerei esleitu: |
Asígnense las variables de la función a las entradas de selección: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioek bi aldagai izango dituzte. |
Las funciones son de dos variables. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagaiak hautapen-sarrerei esleituko zaizkie. |
Se asignan las variables a las entradas de selección. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
1. adibide ebatzia: 74150aren funtzioa 4 aldagairekin |
Ejemplo resuelto 1: función con 74150 de 4 variables |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioaren aldagaiak hautapen-sarrerei esleitu: |
Asignar las variables de la función a las entradas de selección: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
2. adibide ebatzia: 4 aldagai 74151arekin |
Ejemplo resuelto 2: 4 variables con 74151 |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak 4 aldagai baditu, multiplexadoreak 4 hautapen-sarrera izango ditu (4UD_74150.pdf). |
Si la función es de 4 variables, el multiplexor será de 4 entradas de selección (UD4_74150.pdf). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak 3 aldagai baditu, multiplexadoreak 3 hautapen-sarrera izango ditu (4UD_74151.pdf). |
Si la función es de 3 variables, el multiplexor será de 3 entradas de selección (UD4_74151.pdf). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioaren aldagaiak hautapen-sarrerei izendatuko zaizkie. |
Se asignarán las variables de la función a las entradas de selección. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Zenbait egoeratan, eskura daukagun multiplexadorearen sarrera kopurua funtzioaren aldagaiena baino txikiagoa izan liteke. |
Puede haber circunstancias en las que el número de entradas del multiplexor disponible, sea menor que el de variables de la función. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak 2 aldagai baditu, multiplexadoreak 1 hautapen-sarrera izango ditu (4UD_74157.pdf). |
Si la función es de 2 variables, el multiplexor será de 1 entradas de selección (UD4_74157.pdf). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak 4 aldagai (xyzv) izango balitu eta pisu handieneko aldagaia "x" izango balitz, konexioa hau izango litzateke: |
Si la función fuese de 4 variables (xyzv) y si la variable de mayor peso fuese "x", la conexión sería: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Gehienetan, programa nagusiaren eta ISRaren arteko informazio-trukea BUFFER komun baten bidez egiten da (aldagai orokorra C-n), eta buffer hori FIFO ilara modura baliatzen da. |
Normalmente, el intercambio de información entre el programa principal y la ISR se realiza a través de un BíšFFER común (variable global en C) que se maneja como una cola FIFO. |
Materiala: Industria komunikazioak |
Aldagaietara sartzea |
Acceso a variables |
Materiala: Industria komunikazioak |
Transmisio aziklikoari dagokionez, aldagaiak aplikazio-prozesuek eskatuta eguneratzen dira. |
En cuanto al término acíclico, significa que las variables se actualizan a petición de los procesos de aplicación. |
Materiala: Industria komunikazioak |
Aldagaiak irakurtzea eta idaztea. |
Lectura y escritura de variables. |
Materiala: Industria komunikazioak |
Horri esker, besteak beste, datuak irakurri edo aldagaiak eta gertaerak transmititu daitezke. |
De esta forma se puede realizar la lectura de datos, transmitir variables, eventos, etc. |
Materiala: Industria komunikazioak |
Beraz, busak gailuen arteko komunikazioa ahalbidetzen du; baita goragoko mailako gailuekiko komunikazioa ere. Ondorioz, enpresa edo plantako komunikazio-sisteman, nahi ditugun aldagai guztiak sar ditzakegu: |
Así, si el bus permite la comunicación entre dispositivos, incluso con los de nivel superior, tenemos integrado en el sistema de comunicación de la empresa, o planta, todas variables que deseemos: |
Materiala: Industria komunikazioak |
Kontrol-aldagaiak taldekatzeko, sarrera-irteerako unitateak erabiltzen dira. |
Existen unidades de entradas y salidas para el agrupamiento de las variables de control. |
Materiala: Industria komunikazioak |
ahalmen hori duen sisteman barne- edo kanpo-baldintza bat gertatzen bada, programa nagusia exekutatzeari uzten zaio berehala, gerora berrabiarazteko behar diren aldagai guztiak memoriaren eremuren batean biltegiratuz (exekutatu beharreko hurrengo instrukzioaren helbidea, metagailuen edukia, etab.), eta etendurari erantzuteko beste programa bat exekutatzen da. |
En un sistema dotado de esta capacidad, al producirse una determinada condición interna o externa, se deja inmediatamente de ejecutar el programa principal, almacenando en alguna zona de la memoria todas las variables necesarias para poder reanudarlo más tarde (dirección de la próxima instrucción a ejecutar, contenido de los acumuladores, etc.), y se pasa a ejecutar otro programa de respuesta a la interrupción. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Etendura-baldintzari erantzuteko neurri egokiak hartu ondoren, programa nagusiaren aldagaiak berreskuratzen dira, eta programa etendako puntuan bertan berrabiarazten da. |
Una vez adoptadas las acciones adecuadas de respuesta a la condición de interrupción, se recuperan las variables del programa principal y se reanuda la ejecución de éste en el mismo punto en que se cesó. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Eta beraz, 32 bit dituen aldagai batentzako sarrera 32 horientzat aldi berean izango da. |
Es decir el acceso a una variable de 32 bits es a los 32 de una vez. |
Materiala: Industria komunikazioak |
Ordenagailuan exekutatzen diren programek, eta programa horiek erabiltzen dituzten aldagaien datuek berdin, mikroprozesadorea erraz irits daitekeen lekuren batean gordeta egon behar dute. |
Los programas que se ejecutan en el ordenador, así como los datos de las variables que utilizan estos programas, deben estar almacenados en un lugar accesible para el microprocesador. |
Materiala: Ekipo mikroinformatikoak eta telekomunikabide-terminalak |
Exekutatu behar diren unean RAMen kargatzen dira erabiltzailearen aplikazioak, baita programa horiek erabiltzen dituzten aldagaien balioak ere. |
Es en la RAM donde se cargan las aplicaciones del usuario en el momento de ser ejecutadas, así como los valores de las variables que utilizan estos programas. |
Materiala: Ekipo mikroinformatikoak eta telekomunikabide-terminalak |
Y0 pultsadorea: sakatzen badugu, agintea_y0 aldagairi 1 balioa esleituko dion scripta egikarituko da (4.74. irudia). |
Pulsador Y0: al pulsarse, se ejecuta un Script que asigna a la variable mando_y0 el valor 1 (Fig. 4.74). |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
Memorian dauden aldagaien taldea (n, p, t): programan kalkuluak egiteko erabiltzen diren aldagai osagarriak. |
Grupo de variables en memoria (n, p, t): variables auxiliares que se utilizan para cálculos en el programa. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
4.72. irudian, gehitutako puntuak, zer motako puntuak diren eta aldagaien zer zonatan (memoria edo PLCa) azaltzen diren ikusten da. |
La Fig. 4.72 muestra los puntos añadidos, de qué tipo son y en qué zona de variables se declaran (memoria o PLC). |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
aldagai bitarrak; 1en jarriko dira, normaltzat jotzen diren mugetatik kanpora ateratzen badira magnitudeak. |
variables binarias que se pondrán a 1 cuando las magnitudes correspondientes se salgan fuera de los límites considerados normales. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
Eragiteko organo taldeak (lokala_urrutikoa, y0_agintea eta y1_agintea): aldagai bitarrak; 1en jarriko dira saguarekin aginte-mahaiko pultsadore egokia sakatzen badugu. |
Grupo de órganos de accionamiento (local_remoto, mando_y0, mando_y1): variables binarias que se pondrán a uno cuando pulsemos con el ratón en el pulsador correspondiente del panel de control. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
Zikloa gauzatzeko denborak aldagai jarraituetan izan daitezkeen aldaketen ondoriozko arrisku-egoerak saihesteko bezain laburra izan behar du. |
El tiempo de ejecución de ciclo debe ser lo suficientemente corto como para evitar situaciones de peligro ante cambios en las variables continuas. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
3.18 taula. Egoeren aldagaien eta esleitutako balio bitarraren arteko ordezkapena. |
Tabla 3.18. Sustitución de las variables de los estados por el valor binario asignado. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Sarrerako aldagaiak trantsizioko (egoera-aldaketen) gezien gainean adierazten dira, irteerako aldagaiak bezala, eta, hala, Mealy-ren ereduan irteera uneko barne-egoera eta uneko sarrerako aldagaiaren balioaren araberakoa dela adierazten da. |
La variable/s de entrada se representa sobre la flecha de transición al igual que la variable de salida, indicando de esta forma que en el modelo de Mealy la salida depende del estado interno en el que se encuentra y del valor de la variable de entrada en cada instante. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Diseinatu beharreko adibidean ematen dizkiguten zehaztapenak abiapuntutzat hartuta, sarrerako aldagai bakar bat (sekuentzia jasotzen duena) eta irteerako beste bat (zehaztutako sekuentzia iristen bada aktibatuko dena) besterik ez dela egongo ondoriozta daiteke segituan. |
Partiendo de las especificaciones que nos dan en el ejemplo a diseñar, rápidamente podemos deducir que sólo habrá una variable de entrada (por la que llega la secuencia) y otra de salida (que se activa en el caso de recibir la secuencia especificada). |
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Irteerako aldagaiak lortzeko moduaren arabera ,egoera finituko automaten bi eredu bereiz ditzakegu: |
La forma de obtener dichas variables de salida va a dar lugar a dos modelos de autómatas finitos: |
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a aldagaia pisu txikieneko sarrerarekin konektatzen badugu, eta b aldagaia pisu handienekoarekin, funtzioak bateko balioa hartuko du baldintza hau betetzen denean: |
Si conectamos la variable a a la entrada de menor peso y la entrada b a la de mayor peso, la función debe ser uno cuando se dé: |
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Aldagai horietako bakoitza deskodetzailearen sarrera batekin konektatzen da (sarreraren bat erabili gabe badago, masarekin konektatzen da). |
Cada una de estas variables se conecta a una de las entradas del decodificador (si sobran entradas, se conectan a masa). |
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2.6 irudia. Kontrol-sarrera kopurua eta aldagai kopurua ken bat berdinak direneko funtzio baten inplementazioa. |
Figura 2.6. Implementacion de una funcion de numero de entradas de control igual al numero de al número de variables menos uno. |
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Aldagai kopurua eta multiplexadorearen kontrol-sarrera kopurua berdinak izatea. |
El número de variables es igual al número de entradas de control del multiplexor. |
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2.5 irudia. Kontrol-sarrera adina aldagai duen funtzio baten inplementazioa. |
Figura 2.5. Implementacion de una funcion de numero de variables igual al número de entradas de control. |
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Kasu honetan, funtzioa biderkaduren batuketa gisa bere forma kanonikoan lortzean, kontrol-sarrera kopurua = aldagai kopurua-1 dela ikusten dugu. Funtzioa inplementatzeko aldagai guztiak, bat izan ezik, kontrol-sarrerekin konektatzen ditugu. |
En este caso, una vez obtenida la función en su forma canónica de suma de productos, encontramos que nº entradas de control = nº variables-1. Para su realización, conectamos todas las variables menos una a las entradas de control. |
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F= (-a·b·c·d) + (-a·b·c·-d)+(a·b·c·-d); a, b eta c aldagaiak kontrol-sarrerekin konektatuko ditugu zuzenean, eta funtzioak bateko balioa kasu hauetan hartzen duela ikusiko dugu: (-a·b·c·d)=1 edo (-a·b·c·-d)=1 edo (a·b·c·-d)=1. Bi lehenengo gaientzat sarrera berdina aukeratzen da (011), baina batentzat d aldagaia ezeztatua dago eta bestearentzat ezeztatu gabe. |
F= (a·b·c·d) + (a·b·c·-d)+(a·b·c·-d);- conectamos directamente a las entradas de control las variables a, b y c y observamos que la función se hace uno cuando (a·b·c·d)=1- o (a·b·c·-d)=1- o (a·b·c·d)=1.- En el primer y segundo término se selecciona la misma entrada (011), pero la variable d en una está negada y en la otra sin negar. |
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Horretarako, multzoen luze-zabalean zero eta bateko balioa gutxienez behin hartzen duten aldagaiak ezabatuko dira. |
Para ello, se eliminarán las variables que a lo largo y ancho de cada grupo adquieran el valor cero y uno al menos una vez. |
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Funtzio sinplifikatuaren gaiak lortzeko, aldagaiak forma zuzenean adierazten dira bere balioa batekoa bada, eta forma ezeztatuan, zero denean. |
Los términos de la función simplificada se obtienen representando las variables de forma directa cuando el valor es un uno y de forma negada cuando es un cero. |
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Adibidez, a+b+c+d batuketaren kasuan, zero bat jartzen da Karnaugh-en lau aldagaiko maparen 1000 gelaxkan. |
Por ejemplo, para la suma a+b+c+d, -se escribe un cero en la celda 1000 del mapa de Karnaugh de cuatro variables. |
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Funtzio sinplifikatuaren gaiak lortzeko, aldagaiak forma zuzenean adierazten dira bere balioa zero bada, eta forma ezeztatuan, batekoa denean. |
Los términos de la función simplificada se obtienen representando las variables de forma directa cuando el valor es un cero y de forma negada, cuando es un uno. |
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bi aldagaitik seira bitartean dituzten funtzioak sinplifikatzeko erabiltzen dira, nahiz eta normalean bi aldagaitik bostera bitartean dituzten funtzioentzat erabili. |
Se utilizan para simplificar funciones de dos a seis variables, aunque habitualmente se utilizan para funciones de dos a cinco variables. |
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Sinplifikazio-metodo guzti horietatik 2, 3 eta 4 aldagaiko Karnaugh-en mapak aztertuko ditugu soilik, mapen funtzionamendua argi gera dadin. |
De los dos métodos de simplificación, únicamente vamos a tratar el de los mapas de Karnaugh de 2, 3 y 4 variables, para ilustrar su funcionamiento. |
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1.27 irudian, aldagai kopuruaren arabera Karnaugh-en mapek har ditzaketen formak daude ikusgai. |
En la Figura 1.27 se muestran las distintas formas de los mapas de Karnaugh en función del número de variables. |
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2 ALDAGAI |
2 VARIABLES |
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Gelaxka bakoitzean, ardatz bakoitzeko aldagaiekin egin daitezkeen konbinazio guztiak jartzen dira. |
En cada una de las celdas se hace coincidir cada una de las posibles combinaciones que pueden realizarse con las variables de cada eje. |
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Funtzioak hiru aldagai dituenez, gure egia-taulak zortzi (23) konbinazio izango ditu (ikus 1.5 taula). Orain, funtzioaren laukian batekoa jarriko dugu, funtzioa egiazko egiten duten konbinazioen kasuan. Gure adibidean, hauek dira: |
Como la función está compuesta por tres variables distintas, nuestra tabla de verdad deberá tener ocho (23) combinaciones distintas, que se representan como en la Tabla 1.5. Ahora colocamos en la casilla de la función un uno a las combinaciones que hacen verdadera a la función, en nuestro caso son: |
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Kasu honetan, funtzioak bi aldagai dituenez, egia-taulak lau konbinazio izango ditu, 1.6 taulan ikusten den moduan. Ondoren, gai bakoitza alderantzikatzetik lortzen diren konbinazioen kasuan, funtzioaren laukian zero jarriko dugu. |
En este caso, como la función está compuesta por dos variables, la tabla de verdad deberá tener cuatro combinaciones distintas, como se representan en la Tabla 1.6. Ahora ponemos en la casilla de la función un cero a las combinaciones que resultan de invertir cada uno de los términos. |
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F2= (a·b·c)+(?·b·c) bere forma kanonikoan dago adierazita, aldagai guztiak gai guztietan agertzen baitira. |
F2= (a·b·c)+(-a·b·c) está en su forma canónica, ya que todas las variables aparecen en todos los términos. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
F= (a·b·c·d)+(b·c·d·e) ez dago biderkaduren batuketaren forma kanonikoan; izan ere, lehenengo gaiak e aldagaia falta du, eta bigarrenak, a aldagaia. |
F= (a·b·c·d)+(b·c·d·e) no se encuentra en su forma canónica de suma de productos, ya que en el primer término falta la variable e y, en el segundo, la variable a. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
F2= (a+b+c)·(-a+b+c) bere forma kanonikoan dago adierazita, aldagai guztiak gai guztietan agertzen baitira. |
F2= (a+b+c)·(a+b+c) está en su forma canónica, ya que todas las variables aparecen en todos los términos. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Funtzioak aldagai adina zutabez, funtzioari berari dagokion zutabeaz eta aldagaiekin egin daitezkeen konbinazio bitar adina lerro dituen koadroa da egia-taula. |
La tabla de verdad es un cuadro formado por tantas columnas como variables contenga la función, más la correspondiente a la propia función, y por tantas filas como combinacionales binarias sea posible formar con dichas variables. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Funtzio logiko baten forma kanonikoan, batuketa edo biderketako gai guztietan aldagai guztiak agertzen dira bere forma zuzen edo ezeztatuan. |
Una forma canónica de una función lógica es el producto o la suma en la cual aparecen todas las variables en su forma directa o negada de la expresión. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Biderkaduren batuketa gisa idazten den eta biderketa bakoitzean espresioko aldagai guztiak dituen funtzioari minterm edo lehenengo forma kanoniko deritzo. |
Se llama minterm o primera forma canónica a la función escrita en forma de suma de productos que contiene todas las variables de la expresión (negadas o no) en todos los productos. |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Aljebra hori multzoen teorian dago oinarritua, non aldagaiek bi balio soilik har ditzaketen: |
Este álgebra está basado en la teoría de conjuntos, en la cual, las variables sólo pueden tomar dos valores distintos: |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Aldagaien adierazpidea |
Representación de variables |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Booleren aljebran erabiltzen diren aldagaiak letra larriz nahiz xehez adieraz daitezke (lehenespen gisa, alfabetoko lehenak). |
Las variables utilizadas en el álgebra de Boole pueden ser representadas con letras tanto en mayúsculas como en minúsculas (preferentemente, las primeras del alfabeto). |
Materiala: Informatika-ekipoen eta -sistemen arkitektura |
Hauek dira zutabearen funtzionamendua erregulatzen duten aldagaiak: |
Las variables importantes que regulan el funcionamiento de la columna son: |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
Aldagai guztiak RS-485 irteera duten kontrolagailu lokalek erregulatzen dituzte, eta gainerako tresnekin komunikatzeko gai dira. |
Todas las variables son reguladas mediante controladores locales que disponen de salida RS-485 y pueden comunicarse con el resto de instrumentos. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
ATS driverra, adibideko aldagaia atzitzea |
Driver ATS, Acceso a la variable del ejemplo |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak (tagnames) beren freskatze-abiaduraren arabera sailkatu beharko lirateke (aldagai batzuk ez dira beste batzuk bezain garrantzitsuak, eguneratzeko orduan). |
Las variables (tagnames) deberían clasificarse según su velocidad de refresco (algunas variables son menos importantes que otras a la hora de actualizarse). |
Materiala: SCADA sistemak |
Kanpora joango diren aldagaiak erakutsiko ditu. |
Mostrará las variables que acceden al exterior. |
Materiala: SCADA sistemak |
Maila atalak kalkulu-orrian bistaratuko dugun andelaren betetze-maila adieraziko du (irristatze-barrak PLC bat konektatuta izan beharrik gabe aldagaiaren balioa aldatzeko balioko du). |
Nivel será la representación del nivel de llenado de un depósito que visualizaremos en la hoja de cálculo (la barra deslizadora servirá para cambiar el valor de la variable sin necesidad de tener conectado un PLC) |
Materiala: SCADA sistemak |
Kalkulu-orrira sartzeko aldagaiaren ezaugarriak |
Características de la variable de acceso a la Hoja de Cálculo |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak mailakatzeko erabiltzen da. |
utilizada para el escalado de las variables |
Materiala: SCADA sistemak |
Erakutsiko diren joera-aldagaiak zehaztea ahalbidetzen du (aldagaiak adieraziko dituzten lerroak). |
Permite determinar las variables de tendencia que se van a representar (las líneas que representarán a las variables) |
Materiala: SCADA sistemak |
Beheko aldeko zortzi gelaxketan, erakutsi nahi ditugun balioen aldagaiak (Tagnames) sar ditzakegu (Pen). |
En las ocho celdas de la parte inferior podremos introducir las variables (Tagnames) de los valores que queramos representar (Pen) |
Materiala: SCADA sistemak |
Kontuan izan behar dugu fitxategietan erregistratzen utziko diguten aldagaiak baino ezingo ditugula bistaratu (aldagaia definitzeko laukian, aktibatu Log Data Datuak erregistratu aukera). |
Debemos tener en cuenta que sólo podremos visualizar aquellas variables que permitan su registro en un archivo (En el cuadro de definición de la variable, activar la opción Log Data, registrar datos) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai baten adierazpena grafikoan jartzeko, aldagaia Pen (Luma) taulako lau gelaxketako baten sartu behar dugu. |
Para colocar la representación de una variable en la gráfica, debemos introducirla en una de las cuatro casillas del recuadro Pen (Pluma) |
Materiala: SCADA sistemak |
Motorraren kontsumoa baldintza jakin batzuetan erakusten duen osoko aldagai baten bilakaera azalduko dugu. |
Vamos a mostrar la evolución de una variable de tipo entero que representa el consumo de un motor en determinadas condiciones. |
Materiala: SCADA sistemak |
Elkarrizketa-koadro bat agertuko da, eta aldagai hori ez dagoela esango du. |
Aparece el cuadro de diálogo que indica que esta variable no existe. |
Materiala: SCADA sistemak |
Events Enabled aukerak sisteman gertatuko diren aldaketa guztiak gordetzea ahalbidetzen du (Log Events aukera aktibatuta duten aldagaietako gertakariak bakarrik gordeko dira). |
Events Enabled permite guardar todos los cambios que tengan lugar en el sistema (solo sucesos de las variables con la opción Log Events activada serán guardados) |
Materiala: SCADA sistemak |
InTouch programaren bitartez, joera-grafikoak bistara daitezke (aldagai baten edo zenbaiten balioen bilakaera), denbora errealean, baita historia motako grafikoak ere (aurrez gordetako aldagaiak). |
Mediante InTouch es posible visualizar gráficos de tendencia (la evolución de los valores de una o más variables) en tiempo real, y gráficos de tipo histórico (variables almacenadas con anterioridad) |
Materiala: SCADA sistemak |
Denbora errealean, gehienez ere, lau aldagairen (lumak) bilakaera (erregistroa) erakusten duen grafikoa egiteko aukera ematen du. |
Permite realizar una gráfica en la que se muestra la evolución (registro) de hasta cuatro variables (plumas) en tiempo real. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaia edo taldea ikus daitezke lotutako alarmaren bat aktibo duten egiaztatzeko, komando honen bitartez: |
La variable o el grupo pueden consultarse para ver si tienen alguna de las alarmas asociadas activa mediante el comando: |
Materiala: SCADA sistemak |
Pilotu bakoitzaren gainean klik bikoitza egiten badugu, ejalarm1 aldagaia lotuko diogu dagokion pilotuari, eta pilotua aktibatzeko zein datu nahi dugun kontuan izatea gehituko dugu (HiHi, Hi, Lo, LoLo). |
Haciendo doble clic encima de cada uno, asociaremos la variable ejalarm1 al piloto en cuestión, y le añadiremos qué dato queremos que se tenga en cuenta para activar el piloto (HiHi, Hi, Lo, LoLo) |
Materiala: SCADA sistemak |
Alarma-izaera (Alarm State) zehaztu daiteke aldagaia "1" (On) edo "0" (Off) denean aktiba dadin. |
La condición de alarma (Alarm State) se puede determinar de modo que se active cuando la variable sea "1" (On), o "0" (Off). |
Materiala: SCADA sistemak |
Osoko aldagai analogiko bat definituko dugu; aldagai horrek estrusio-makinaren gorputzean jarritako presio-transduktore baten balioa adieraziko du (DDE motako benetako aplikazioan, hemen beti Memory motako aldagaiekin egingo dugu lan). |
Definimos una variable analógica de tipo entero, que representará el valor de un transductor de presión situado en el cuerpo de la extrusora (en la aplicación real, de tipo DDE, aquí trabajaremos siempre con variables de tipo Memory) |
Materiala: SCADA sistemak |
Funtzionamenduaren egoerari buruzko mezuak ematen joango den aldagaia gehitu dezakegu (testu dinamikoa). |
Podemos añadir una variable que nos vaya dando mensajes del estado de funcionamiento (texto dinámico) |
Materiala: SCADA sistemak |
Pantailan beste "traol" bat jarriko dugu, haren gainean bi aldiz sakatuko dugu, propietateen leihoa ireki dadin, eta definitu dugun aldagaia esleituko diogu. |
Colocamos en pantalla una "almohadilla" nueva, pulsamos dos veces encima para abrir la ventana de propiedades, y le asignamos la variable definida. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak (Tags) definitzerakoan, aplikazioa diseinatuko duenak aldagai horien ezaugarriak zehaztuko ditu. |
A la hora de definir las variables (Tags), se determinarán las características de las mismas por parte del diseñador de la aplicación. |
Materiala: SCADA sistemak |
Biraketa, graduetan, ezkerrerantz, aldagaiak Value at Max CCW balioa duenean. |
Giro, en grados, hacia izquierdas, cuando la variable tenga el valor Value at Max CCW |
Materiala: SCADA sistemak |
Aukera honek ahalbidetuko digu pantailan adieraztea testuak, balio analogikoak eta aldagaien aktibazio-egoerak. |
Esta opción nos permitirá reflejar en pantalla estados de activación de variables, valores analógicos y textos. |
Materiala: SCADA sistemak |
Gainera, aldagaiaren balioa ikusi nahi dugu, uneoro. |
Queremos ver, además, el valor de la variable en cada momento. |
Materiala: SCADA sistemak |
Gelaxkan, keinuka jartzea aktibatuko duen aldagaia edo aldagaien konbinazioa sartuko dugu. |
En la celda introduciremos la variable o combinación de variables que deben activar la intermitencia. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai horrek makinaren kontrolaren sarrera fisiko bat simulatuko luke. |
Esta variable simularía una entrada física del control de la máquina. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai hori ABIARAZI botoiari lotuko zaio, jarraian azalduko dugun moduan. |
Esta variable se va a ligar al botón MARCHA de la siguiente manera. |
Materiala: SCADA sistemak |
Adierazpena gelaxkan, aldagaiaren izena eta hura aktibatzeko baldintza sartuko ditugu (ikusgai aktibo denean, On dagoenean; edo ez-aktibo denean, Off dagoenean). |
En la celda Expresión introducimos el nombre de la variable y su condición de activación (visible cuando activo, On, o cuando inactivo, Off) |
Materiala: SCADA sistemak |
Benetako motorretik datorren aldagaia mota honetakoa izango da: |
La variable procedente del motor real sería del tipo: |
Materiala: SCADA sistemak |
Gure marrazkiak izango duen betetze-mailaren balio maximoa da, aldagaia Value at Max Fill-era iristen denean. |
Es el valor máximo de llenado de nuestro dibujo cuando la variable llegue a Value at Max Fill. |
Materiala: SCADA sistemak |
Gure marrazkiak izango duen betetze-mailaren balio maximoa da, aldagaia Value at Min Fill-era iristen denean. |
Es el valor máximo de llenado de nuestro dibujo cuando la variable llegue a Value at Min Fill. |
Materiala: SCADA sistemak |
Objektuak izango duen posizioa da, aldagaiak laukiko balioa duenean (oraingo honetan, 0). |
Es la posición del objeto cuando la variable tenga el valor de la casilla (en este caso 0) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak At Left End atalean zehaztutako balioa duenean, objektua To left posizioan izango da (adibide honetan, jarriko dugun lekuan). |
Cuando la variable tenga el valor especificado en At Left End, es la posición en la que se situará el objeto (en este ejemplo, donde lo pongamos) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak At Right End atalean zehaztutako balioa duenean, objektua To right posizioan izango da (adibide honetan, To Leften eskuinerantz kalkulatutako 150 pixelak). |
Cuando la variable tenga el valor especificado en At Right End, es la posición en la que se situará el objeto (en este ejemplo, los 150 píxeles calculados hacia la derecha de To Left) |
Materiala: SCADA sistemak |
Posizioa, pixeletan; aldagaiak At Bottom eremuan adierazitako balioa duenean objektua posizio horretara jaitsiko da. |
La posición, en píxeles, que descenderá el objeto cuando la variable tenga el valor indicado en At Bottom. |
Materiala: SCADA sistemak |
Bi dimentsioen aldakuntza konbinatzen badugu, eta aldagai bakarraren mende izan daitezen lortzen badugu, hurbiltze- edo urruntze-efektua sor dezakegu (eskala-aldaketa). |
Si combinamos la variación de las dos dimensiones, de manera que dependan de una sola variable, podemos crear el efecto de acercamiento o alejamiento (un cambio de escala) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai hori bi dimentsioei eta irristailuari lotuko zaie, eta horrela, aldi berean aldatuko dira. |
Esta variable se asociará a las dos dimensiones y a un deslizador, de manera que varíen simultáneamente. |
Materiala: SCADA sistemak |
Expression atalean, pistoiaren posizioa zehaztuko duen aldagaia sartuko dugu. |
En Expression, entraremos la variable que va a determinar la posición del émbolo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiaren balioa; balio horretarako, garaiera minimoa izango da. |
El valor de la variable para el cual la altura será mínima. |
Materiala: SCADA sistemak |
Laneko aldagai bat sortzea |
Creación de una variable de trabajo |
Materiala: SCADA sistemak |
Bi aldiz sakatuta, elkarrizketa-koadroa irekiko dugu, eta han aldagaiaren izena jarriko dugu, Tagname laukian. |
Pulsando dos veces, abriremos su cuadro de diálogo, donde pondremos el nombre de la variable en la casilla Tagname. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiaren balioa; balio horretarako, zabalera minimoa izango da. |
El valor de la variable para el cual la anchura será mínima. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaia gelaxkan jarriko dugu, eta kolore bat esleituko diogu alarmaren egoera bakoitzari. |
Colocamos la variable en la celda y asignamos un color a cada estado de alarma. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaien hiztegian (Tagname Dictionary), aurreko alarma uztartu diogun aldagaia bilatuko dugu, eta lau alarma-maila programatuko ditugu, irudian ikusten den bezala. |
En el diccionario de variables (Tagname Dictionary), buscaremos la variable a la que tenemos asociada la anterior alarma, y programaremos los cuatro niveles de alarma, tal como se ve en la figura. |
Materiala: SCADA sistemak |
Agertuko den leihoak aukera emango digu kolorearen zenbait ezaugarri markatzeko. Ezaugarriak Tagname Dictionary hiztegian aldagaiari emandako definizioan aktibatu den alarma-motaren araberakoak izango dira. |
La ventana que aparece nos permitirá marcar una serie de características de color que dependerán del tipo de alarma activada en la definición de la variable en el Tagname Dictionary. |
Materiala: SCADA sistemak |
Hautatzailearen gainean bi aldiz sakatzen badugu, bere propietateen leihoa irekiko da, eta han balioa aldatu nahi zaion aldagaia esleituko dugu. |
Pulsando dos veces encima del selector, se abre su ventana de propiedades, donde asignamos la variable a la cual se quiere cambiar su valor. |
Materiala: SCADA sistemak |
Propietateen leihoa ireki eta, Value Display taldean, Discrete botoia sakatuko dugu. Han, hautatzailearen irteera zein aldagaitara zuzenduko dugun definituko dugu, baita balio bakoitzarekin erakutsi behar duen balioa ere: |
Se abre la ventana de propiedades y, en el grupo Value Display, pulsaremos encima del botón Discrete, donde definimos a qué variable dirigiremos la salida del selector, y el valor que debe mostrar con cada valor: |
Materiala: SCADA sistemak |
Irristailu baten bitartez, lerroaren portaera egiaztatu ahal izango dugu, aldagaiaren balioaren arabera (irristailua aldagaiarekin elkartuko dugu). |
Mediante un deslizador podremos comprobar el comportamiento de la línea en función del valor de la variable (asociamos el deslizador a la variable) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai baten alarma-izaera objektu bati eslei diezaiokegu, honela: |
Podemos asignar la condición de alarma de una variable a un objeto de la siguiente manera: |
Materiala: SCADA sistemak |
Eragiketa aljebraikoak, aldagaiekin |
Operaciones algebraicas con variables |
Materiala: SCADA sistemak |
Kontroleko aldagai bat esleitzea |
Asignación de una variable de control |
Materiala: SCADA sistemak |
Kolore bat eslei diezaiokegu LERROA aldagaiaren egoera bakoitzari; horretarako, kolorearen laukizuzenean sakatuko dugu (adibide honetan, aldagaiak 0 balioa duenean, kolorea beltza izango da; eta 1 balioa duenean, berdea). |
Podemos asignar un color a cada estado de la variable LINEA al pulsar en el recuadro de color ( En este caso, cuando la variable tenga el valor 0, el color es negro, y verde cuando sea 1) |
Materiala: SCADA sistemak |
Bi propietateak elementu bakarrean konbinatzen baditugu, aldi berean alda ditzakegu bi aldagairen balioak, eta Joystick erako zerbait lortuko dugu. |
Si combinamos las dos propiedades en un solo elemento, podemos cambiar de forma simultánea los valores de dos variables, obteniendo algo parecido a un Joystick. |
Materiala: SCADA sistemak |
aldagai digital bati balioa kentzeko aukera emango du. |
Permitirá cambiar de valor una variable digital. |
Materiala: SCADA sistemak |
Kanpora bidalitako aginduak izan daitezke; nahikoa izango da aldagaiak I/O (Kanpoarekiko komunikazioak) motara bihurtzea. |
Podrían ser consignas enviadas al exterior; bastaría con convertir las variables al tipo I/O (Comunicaciones con el exterior) |
Materiala: SCADA sistemak |
Tagname laukian sartuko dugu landuko dugun aldagaia (GARAIERA). |
Tagname, es la casilla donde introducimos la variable con la que trabajaremos (ALTURA) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiaren hasierako balioa zero da. |
El valor inicial de la variable es cero. |
Materiala: SCADA sistemak |
Botoiari sakatuta eutsita sagua mugitzen badugu, aldagaiaren balioa aldatuko da (21 balioa izango du orain). |
Moviendo el ratón, sin soltar el botón, la variable cambiará de valor (vale ahora 21) |
Materiala: SCADA sistemak |
Igotzen jarraitzen badugu, aldagaia gehieneko baliora (100) iristen denean, kurtsorearen korritze bertikala geldituko dela ikusiko dugu (aldagaiaren 100 baliorako, gehienez ere, 203 pixeleko korritzea definitu da lehenago). |
Si seguimos subiendo, al llegar la variable al valor máximo (100), vemos que el desplazamiento vertical del cursor cesará (se definió un máximo de desplazamiento de 203 píxel para el valor 100 de la variable) |
Materiala: SCADA sistemak |
Sagurik ez badugu, aldagaia teklatutik aldatzeko aukera aktibatzea ahalbidetzen digu. |
Permite activar la opción de cambio de la variable desde el teclado si no tenemos ratón |
Materiala: SCADA sistemak |
OK sakatzen dugunean eta aplikazioa exekutatzen denean, saguaren kurtsorea aldagaiaren gainean jartzen badugu, aldagaia laukian sartuko da, eta horrek lotutako ekintza bat duela adieraziko du. |
Pulsando OK y ejecutando la aplicación, al situar el cursor del ratón encima de la variable, ésta se enmarca para indicar que tiene una acción asociada. |
Materiala: SCADA sistemak |
Tresna horiek aukera ematen dute kurtsore mugikorrak sortzeko. Kurtsore horien bitartez, aldagai analogikoak aldatu ahal izango dira, saguaren laguntzarekin. |
Estas herramientas permiten crear cursores móviles, mediante los cuales poder modificar variables analógicas con ayuda del ratón. |
Materiala: SCADA sistemak |
Lehendabizi, aldatuko dugun aldagaia definituko dugu: |
Definiremos primero la variable a modificar: |
Materiala: SCADA sistemak |
Diskretu (Discrete) motako aldagaiak aldatzeko aukera ematen dute. |
Permiten la modificación de una variable de tipo discreto (Discrete) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aplikazioko osagai nagusiak erakusten ditu (aldagaien editoreak, aplikazioko pantailak eta abar). |
Muestra los componentes principales de la aplicación (editores de variables, pantallas de la aplicación, etc) |
Materiala: SCADA sistemak |
Demo moduan, aplikazioak gehienez ere 32 aldagairekin lan egiteko aukera emango dizu. |
En modo Demo la aplicación permitirá trabajar, como máximo, con 32 variables. |
Materiala: SCADA sistemak |
Laneko memoria "beteko" duen edozein elementu da aldagaia. |
Una variable es cualquier elemento que "ocupe" memoria de trabajo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Esate baterako, batuketa bat egiteko hiru aldagai erabiliko genituzke (a + b = c). |
Por ejemplo, para hacer una suma, gastaríamos tres variables (a + b = c) |
Materiala: SCADA sistemak |
Bolumen gutxiko mezu operatiboak, unean informazio kritikoa transmititzeko aproposak, hala nola aldagaiak edo komandoak. |
Mensajes operativos, de poco volumen, indicados para transmitir información crítica en el tiempo, tal como variables o comandos. |
Materiala: SCADA sistemak |
Esate baterako, urruneko aldagaiak erabiltzailearen begietara bere makinan balego bezala agertu behar du eta erraz ulertzeko moduko formatuan. |
Por ejemplo, una variable remota debe aparecer a los ojos del usuario como si estuviera en la propia máquina, y en un formato de fácil comprensión. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaietarako sarbidea. |
Acceso a las diferentes variables |
Materiala: SCADA sistemak |
Pakete bakoitzak sareko kontrolatzaileek zehaztutako bide onena jarraituko dute, horretarako, ekipoen erabilgarritasunari eta sareko unean uneko trafikoaren egoerari eta antzeko beste aldagai batzuei jaramon egin behar zaie. |
Cada paquete seguirá el camino óptimo determinado por los controladores de la red, atendiendo a variables tales como la disponibilidad de equipos y el estado del tráfico de la red en cada momento. |
Materiala: SCADA sistemak |
Maila horretan kokatu behar lirateke "Aparailu birtualak" definitzen dituzten arauak (Virtual Devices). Horiek aldagaien agindu eta kodeketa bera errespetatuko lukete, horrela, aplikazioa ikusezina litzateke erabiltzailearentzako (sareko elementu guztiak berdinak lirateke, berdin irudikatuak). |
En este nivel deberían situarse las normas que definen los "Aparatos Virtuales" (Virtual Devices), que respetarían las mismas órdenes y la misma codificación de las variables, haciendo la aplicación transparente al Usuario (todos los elementos de red serían idénticos, representados de la misma manera). |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai bakoitzak adiera bakarreko erreferentzia (ID) duen jatorri bakarra izango du (estazio ekoizlea) eta sarera igorriko da. |
Cada variable tiene un solo origen (estación Productora) con una referencia unívoca, ID, y se envía a la red. |
Materiala: SCADA sistemak |
Erantzun-denbora aldagai edo baldintza jakin batek sisteman aldaketa eragiteko behar duen denbora baino txikiagoa denean, kontrol-sistema denbora errealean jarduten ari dela esaten da. |
Cuando el tiempo de respuesta es menor que el tiempo en el que una variable o condición determinada tardan en provocar un cambio en el sistema, se dice que el sistema de control opera en tiempo real. |
Materiala: SCADA sistemak |
Mehatxu bilaka daitekeen aldagai orok arriskuen ebaluazio-prozesua igaro behar du, segurtasun-egituraren barnean ekintza egokiak finkatzeko. |
Cualquier variable susceptible de convertirse en amenaza debe ser sometida al proceso de evaluación de riesgos que establezca unas acciones propias dentro de la estructura de seguridad. |
Materiala: SCADA sistemak |
Egituran izandako edonolako aldaketaren ondoren (langile-aldaketa, ekipamendu-aldaketa, funtzioak edo gaitasunak areagotzea) segurtasun-ziklora itzuli beharko litzateke aldaketan parte hartutako aldagai guztiak eta aldaketak izan ditzakeen ondorioak berriro ere ebaluatzeko. |
Cualquier tipo de cambio dentro de la estructura (cambio de personal, de equipamiento, ampliación de funciones o capacidades) debería provocar una vuelta al ciclo de seguridad para volver a evaluar todas las variables implicadas en el cambio y sus posibles consecuencias. |
Materiala: SCADA sistemak |
Datu grafikoak, esaterako, barra mugikorrak, orratzezko adierazleak eta abar begi kolpe batez kualitatiboki interpreta daitezke. Ez dago zenbakiak irakurri eta ondo dauden ala ez pentsatu beharrik (suposatu azkar aldatzen den aldagaia dugula). |
Los datos de tipo gráfico, tales como barras móviles, indicadores de aguja, etc., se pueden interpretar de forma cualitativa con un simple vistazo, no necesitamos leer los números y pensar si son buenos o no (supongamos una variable que cambia rápidamente). |
Materiala: SCADA sistemak |
gertutasunaren printzipioari esker, aginte biragarria ikusten dugunean bistaratze-pantailaren alboan, badakigu pantailaren aldagaia agintearekin lotuta dagoela. |
Gracias al Principio de Proximidad, cuando vemos un mando rotativo al lado de un visualizador, sabemos que la variable del visualizador está relacionada con el mando. |
Materiala: SCADA sistemak |
Eskalaren mugimenduaren norabideak kontraesankorra dirudi (jaitsi egiten da aldagaia handitu dela adierazteko), testuinguruaren emaitza garbi dago, hala ere, esanguratsuak diren zenbakiak agertzen dira (aldagaia handitzen denean zenbakiak goialdetik azaltzen dira). |
La dirección del movimiento de la escala parece contradictoria (baja para indicar que la variable aumenta), pero el resultado del contexto es claro, aparecen los números que son significativos (si la variable aumenta, los números aparecen por la parte superior). |
Materiala: SCADA sistemak |
Sistemako aldagaiak eta horien jokaera definitzea (digitalak, analogikoak, alarmak), beharrezko pantaila grafikoak sortzea eta barne-kontroleko programak integratzea (scripts) ahalbidetzen du. |
Permite definir las variables del sistema y sus comportamientos (digitales, analógicas, alarmas), generar las pantallas gráficas necesarias, integrar programas de control interno (scripts). |
Materiala: SCADA sistemak |
WMCren jabetzako Olympic Dam meatze-ustiategiak 440.000 aldagai baino gehiago zituen 1999an martxan jarri zenean, eta erantzuteko batez besteko denbora 0,014 segundokoa zen. |
La explotación minera de Olympic Dam, propiedad de WMC tenía, a su puesta en marcha, en 1999, más de 440.000 variables, y el tiempo medio de respuesta era de 0,014 segundos. |
Materiala: SCADA sistemak |
400.000 aldagai eta 40.000 sarrera / irteera digital inguru kontrolatu behar zituen. |
Debía poder controlar unas 400.000 variables, y unas 40.000 entradas / salidas digitales. |
Materiala: SCADA sistemak |
Komunikazioak eta sistemaren aldagaiak hobetzeko pentsatuta dago (aldagaien datu-baseak barne), horrela, ez dago datu-baseak sortu beharrik. |
Está pensado para optimizar las comunicaciones y las variables del sistema, incluyendo bases de datos de variables, con lo cual se elimina la necesidad de crearlas. |
Materiala: SCADA sistemak |
Programatzailearen eginkizuna da aldagaien datu-basea sortzea eta irakurketa-idazketa zikloak optimizatzea. |
Es tarea del programador crear la base de datos de variables y optimizar los ciclos de lectura-escritura. |
Materiala: SCADA sistemak |
Nahikoa izango da gure aplikazioko aldagaien eta Control ActiveXen aldagaien arteko loturak finkatzea. |
Bastará con establecer los enlaces entre las variables de nuestra aplicación y las del Control ActiveX. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai bati helmuga esleituko zaio (L1C23, orriko 1. lerroa eta 23. zutabea), eta aplikazioa (EXCEL.EXE) eta helmuga (PIEZAS.XLS orria) konfiguratuta dituen TXOSTENA sarbidearen bidez igorriko da. |
A una variable se le asignará un destino (L1C23, Línea 1 y Columna 23 de la hoja) que se enviará mediante el acceso INFORME, que tiene configurada la aplicación (EXCEL.EXE) y el destino (la hoja PIEZAS.XLS). |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai bakoitzari konexio (SARBIDEA) bat esleituko zaio aplikazioa garatu artean. |
A cada variable se la asignará una conexión (ACCESO) durante el desarrollo de la aplicación. |
Materiala: SCADA sistemak |
Horrela, PLC 1en maila-sentsoreari esleitutako aldagaiaren balioa jakin nahi dugunean, PLC1 sarbidea erabiliko duen MW200 aldagaia irakurtzeko eskaera igorriko da. |
De esta manera, cuando queramos saber el valor de la variable asignada al sensor de nivel del PLC 1, se enviará una petición de lectura de la variable MW200, que utilizará el acceso PLC1. |
Materiala: SCADA sistemak |
Oro har, Scada sistemako aldagaiek zenbait balio esleituta izaten dituzte, eta balio horiek aldagaiek sistemaren barruan duten jokabidea zehazten dute. |
Generalmente las variables de un sistema Scada tienen asignados una serie de valores que definen su comportamiento dentro del sistema. |
Materiala: SCADA sistemak |
Objektuen liburutegiei esker, sistemako aldagaiak lehendik sortutako objektuekin lot daitezke, oso modu errazean. |
Gracias a las librerías de objetos es posible relacionar variables de sistema a objetos ya creados de forma muy sencilla. |
Materiala: SCADA sistemak |
Adibidez, aldagai analogiko baten egoera ikus dezakegu barra-itxurako bistaratzaile baten bitartez, liburutegitik diseinatzen ari garen leihora arrastatuta. |
Por ejemplo, podemos visualizar el estado de una variable analógica mediante un visualizador en forma de barra, arrastrándolo desde la librería hasta la ventana que estamos diseñando. |
Materiala: SCADA sistemak |
Behin pantailan dagoenean, han editatu eta aztertu beharreko aldagaia esleitu ahal izango zaio. |
Una vez en la pantalla, será posible editarlo y asignarle la variable a observar. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak "ia denbora errealean" adierazten dira (Real-time trending), edo gordetako aldagaiak berreskuratzen dira (Historical Trending). |
Representación en tiempo "casi real" de variables (Real-time trending) o recuperación de variables almacenadas (Historical Trending). |
Materiala: SCADA sistemak |
5.000 aldagai dituen instalazio batek aldagaiak segundoro gorde nahi baditu 12.960.000.000 erregistro jaurtiko ditu hilabetez lanean ibili ostean. |
Una instalación con 5.000 variables, si se requiere almacenarlas cada segundo, arroja la cantidad de 12.960.000.000 registros al cabo de un mes de trabajo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Hasieran, ordenagailuek aldagaiak gordetzeko oso biltegi-edukiera mugatua zuten, bai kopuruari, bai denborari dagokionez. |
Inicialmente los ordenadores estaban muy limitados en sus capacidades de almacenamiento de variables, tanto en cantidad como en tiempo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Orduan, dagoeneko, fitxategiak irizpide jakin baten arabera ordenatu zitezkeen; esate baterako, aldagaiaren izenaren edo dataren arabera. |
Un archivo puede entonces estar ordenado por un criterio determinado, por ejemplo, la fecha o el nombre de variable. |
Materiala: SCADA sistemak |
Horrela, aldagaiaren izena jakinez gero, erraza zen datuak eskuratzea. |
De esta manera es fácil acceder a unos datos si el nombre de la variable es conocido. |
Materiala: SCADA sistemak |
Adibidez, ekoizpen-lerro batean, makina bakoitzeko aldagai berezien multzoz osatutako aldagai konposatuen sorta orokorra dago. |
Por ejemplo, en una línea de producción hay un conjunto general de variables compuesto por los conjuntos de variables particulares de cada máquina. |
Materiala: SCADA sistemak |
Eredu horren prestazioak mugatuak dira, adibidez, aldagaien eskemako hainbat mailatan dauden datu taldeei dagozkien aldagaiak eskuratzea nahi badugu. |
Este modelo está limitado en prestaciones si queremos acceder, por ejemplo, a variables pertenecientes a distintos grupos de datos situados en diferentes niveles del esquema de variables. |
Materiala: SCADA sistemak |
Orduan, sareko datu-baseak sortu ziren. Horiek gai ziren aldagai moten arteko loturarik konplexuenak interpretatzeko. |
Surgen entonces las bases de datos de red, capaces de interpretar las relaciones más complejas entre los diversos tipos de variables que aparecen. |
Materiala: SCADA sistemak |
Behin datuak sistema barruan daudenean, sistemak gai izan behar du datuetako kontraesanak detektatzeko eta haien aurrean erantzuteko; horretarako, esate baterako, sistemaren ohiko funtzionamenduan arazoak saihestuko dituzten edo osagaietakoren baten kaltea eragin dezaketen aurrez zehaztutako datuak erabil ditzake (adibidez, aldagaiak iragazi). |
Una vez los datos ya se encuentran dentro del sistema, éste debe ser capaz de detectar y reaccionar ante incoherencias en los mismos, por ejemplo, mediante el uso de datos predefinidos que eviten problemas en el funcionamiento normal del sistema, o incluso puedan provocar daños en alguno de sus componentes (por ejemplo, mediante el filtrado de variables). |
Materiala: SCADA sistemak |
Esate baterako, WinCC (Siemens) paketeak OPC DA (Data Access) zerbitzaria du, eta horrek aukera ematen dio sistemako aldagai guztietara eta artxibatutako aldagaietara sartzeko. |
Por ejemplo, el paquete WinCC (Siemens) dispone de un servidor OPC DA (Data Access) que permite el acceso a todas las variables del sistema y a variables archivadas. |
Materiala: SCADA sistemak |
mendeko aldagaia (funtzio) ere aldagaia izan arren, testuinguru honetan, funtzioaren aldagaiei edo funtzioaren proposizio ala aldagai logikoei esaten zaie aldagai. |
aunque lo sea también la variable dependiente (la función), en este contexto se llaman variables de la función o simplemente variables las proposiciones o variables lógicas de las que depende la función. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Presioan oinarrituta, gainera, beste aldagai batzuk ere ezagut ditzakegu, emaria edo maila, esate baterako. |
Permite, además, conocer a partir de ella otras variables como el caudal o el nivel. |
Materiala: Neurketa- eta erregulazio-sistemen garapena I |
Sarrerako argumentu gisa itzulera-aldagai batzuen helbidea eskaintzen badigu, helbide horiek erabil ditzake funtzioak, itzulera-balioak bertan jartzeko. |
Si pasamos como argumento de entrada la dirección de una serie de variables de retorno, la función puede utilizar las direcciones de esas variables para depositar en ellas los valores de retorno. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Beraz, aldagai desberdinak dira. |
Son, por tanto variables distintas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak sarrerako argumentua manipulatzen badu, horrek ez du eraginik izango deian erabili den aldagaian. |
Si la función manipula el argumento de entrada esto no tiene efecto sobre la variable que se utilizó en la llamada. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Teknika honen bidez, aldagai bat seinalatzen duen erakusle bat pasatzen zaio funtzioari. Erakuslearen bidez, funtzioa seinalatutako aldagaian sar daiteke eta aldatu egin dezake. |
Mediante esta técnica se le pasa a la función un puntero a una variable; la función puede acceder a la variable apuntada mediante el puntero y modificarla. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Helbide hori piVal erakuslean kopiatzen da; funtzioa iDat aldagai lokalean sartzen da piVal erakuslearen bidez, eta aldatu egiten du. |
Esta dirección se copia en el puntero piVal, la función accede a la variable local iDat a través del puntero piVal modificándola. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Adibide honetan, bi funtzioek iCnt1 izeneko aldagai lokal bana deklaratzen dute. Bigarren funtzioan, aldagaia auto motakoa da, eta lehenengoan, static motakoa. |
En este ejemplo ambas funciones declaran dos variables locales denominadas iCnt1, en la segunda función es de tipo auto, en la primera es de tipo static. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Horren ondorioz, Fun02() funtzioaren iCnt1 aldagaiak beti 11 balio du pantailan. Izan ere, funtzioa exekutatzen hasten den bakoitzean, aldagaia sortu egingo da, eta amaitzen den bakoitzean, suntsitu egingo da. |
Esto hace que la variable iCnt1 de Fun02() valga siempre 11 en la pantalla, ya que cada vez que empieza a ejecutarse la función se construye la variable y cada vez que acaba se destruye. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Deien artean balioa aldatzen ez den arren, iCntl aldagaiak izaera lokala izango du Fun01() funtzioarekiko. Gainerako funtzioak ezingo dira aldagai horretan sartu. |
A pesar de que el valor se mantiene entre llamadas, la variable iCnt1 sigue siendo local a la función Fun01(), ninguna otra función puede acceder a esta variable. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagai motak |
Tipos de variables |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzio baten barruan deklaratuta dauden aldagai guztiak lokalak dira. Aldiz, funtzio guztietatik kanpo deklaratzen direnak aldagai orokorrak dira. |
Todas las variables que están declaradas dentro de una función (es decir, todas menos las globales que se declaran fuera de todas las funciones) son de tipo local. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aurreko adibidean, CalCua() deklaratuta dagoen funtzioa exekutatzen hasten denean sortzen da iRes aldagaia, eta funtzio hori amaitu bezain laster suntsitzen da. |
En el ejemplo anterior la variable iRes se crea cuando se empieza a ejecutar la función donde está declarada CalCua() y se destruye cuando la función finaliza. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Hainbat fitxategitan dauden aldagaiak deklaratzeko balio du. Oso erabilgarria da, batez ere aldagaiak zenbait fitxategitan banaturik dituzten proiektuetan. |
Sirve para declarar variables que se encuentran declaradas en archivos distintos, esto es útil en proyectos donde las variables se reparten en varios archivos. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagai hauek aldagai orokorren antza dute. Izan ere, programa exekutatzen ari den bitartean soilik existitzen dira. Horregatik, horien balioak ez dira aldatzen dei baten eta hurrengoaren artean. |
Estas variables se parecen a las globales en el sentido de que existen mientras dura la ejecución del programa, por este motivo conservan sus valores entre llamadas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Eremu-ebazpenerako "::" eragilearen bidez, eremu desberdinetakoak diren izen bereko bi aldagai identifika daitezke. |
El operador de resolución de ámbito "::" permite identificar dos variables de igual nombre que pertenecen a ámbitos diferentes. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aldagai bat izendatzeko beste modu bat da, aldagai baten "ezinena"ren antzekoa. Seinalatutako aldagaiak dira erreferentziak. |
í‰sta es una forma alternativa de designar una variable, es como el "alias" de una variable; a todos los efectos, las referencias son las variables a las que apuntan. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
C lengoaian, aldagaien deklarazioak edozein ekintza-sententziaren aurretik jarri behar dira, edo beste modu batera esanda, funtzioaren giltza ireki eta berehala. |
En C las declaraciones de las variables deben ir antes de cualquier sentencia de acción, es decir, justo después de abrir la llave de la función. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
// Aldagai orokor bat deklaratzen dugu |
// Declaramos una variable global |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
C++ lengoaian, berriz, aldagai lokalak programaren edozein puntutan deklara daitezke. Hala ere, teknika horrek programen argitasunari eragin diezaioke, eta ez da komeni gehiegi erabiltzea. |
En C++, sin embargo, se permite declarar variables locales en cualquier punto del programa, esta técnica no obstante puede hacer que se pierda claridad en los programas, conviene por tanto no abusar de ella. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
// Aldagai bat deklaratzen du for begiztan (int iCnt=0;iCnt<10;iCnt++) cout<
// Declara una variable en el bucle for (int iCnt=0;iCnt<10;iCnt++) cout<
| |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
// Aldagai lokal bat deklaratzen dugu |
// Declaramos una variable local |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
C++ lengoaiak bool izeneko oinarrizko mota berri bat du, aldagai logikoak deklaratzeko balio duena. Aldagai horiek true eta false balioak soilik har ditzakete eta operadore logikoen erabilera onartzen dute (NOT, AND, OR, XOR, etab.). |
En C++ se ha incluido un nuevo tipo base denominado bool que permite declarar variables lógicas estas variables sólo pueden tomar los valores true y false y admiten el uso de los operadores lógicos (NOT, AND, OR, XOR, etc.). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
// Irakurri aldagai bat teklatu bidez |
// Leer una variable por teclado |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Idazkera horri esker, programa luzeak argiago ulertzen dira, eta, horrez gain, aldagaiak berehala ezagutu daitezke programaren edozein puntutan. |
Esta notación aporta claridad a los programas largos y facilita el reconocimiento inmediato de las variables en cualquier punto del programa. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Idazkera hungariarrean, minuskulaz idatzitako aurrizki baten bidez identifikatzen dira aldagaiak (aurrizkiak datu mota adierazten du), eta aurrizki horren ondoren, aldagaia deskribatzen duten 3 karaktereko blokeak datoz. Bloke bakoitzeko lehen karakterea maiuskulaz egon ohi da, eta gainerakoak minuskulaz. |
En la notación húngara las variables se identifican por un prefijo en minúsculas que indica el tipo de dato seguido de una serie de bloques de 3 caracteres que describen la variable, donde el primer carácter de cada bloque está en mayúsculas y el resto en minúsculas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
aurrekoak hobetzeko sortu ziren. Egitura itxiak dituzte (funtzioak, prozedurak), baina baita aldagai lokalak eta kontrol-egitura oso zehatzak ere. |
surgieron como una mejora de los anteriores; disponen de estructuras cerradas (funciones, procedimientos) variables locales y estructuras de control muy definidas. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
"Kritikoa ez den" informazio kantitate handiak trukatzen diren kasuan (ekoitzitako piezak, funtzionamendu-denbora, zenbait aldagai analogikoren bistaratzea eta abar), prozesuko une jakinetan egin daiteke igorpena, edo, bestela, eskatzen denean soilik. |
En el caso del intercambio de grandes cantidades de información "no crítica" (piezas producidas, tiempo de funcionamiento, visualización de algunas variables analógicas, etc.), se puede optar por realizar el envío de la misma en momentos determinados del proceso, o sólo cuando se solicite ésta. |
Materiala: SCADA sistemak |
15 elementu konektatuta dauden kasuan, aldagai primarioen ziklo-denbora 7,5 segundokoa da (500 ms aldagaiko, normalean 2 erantzun lor daitezke segundoko). |
En el caso de tener 15 elementos conectados, el tiempo de ciclo para las variables primarias es de 7,5 segundos (500ms por variable, y normalmente se pueden obtener 2 respuestas por segundo) |
Materiala: SCADA sistemak |
Mota alfanumerikoko (String) aldagaiak aldatzeko aukera ematen dute. |
Permiten la modificación de una variable de tipo alfanumérico (String) |
Materiala: SCADA sistemak |
Sagurik ez badugu, aldagaia teklatutik aldatzeko aukera aktibatzea ahalbidetzen digu. |
Permite activar la opción de cambio de la variable desde el teclado si no tenemos ratón. |
Materiala: SCADA sistemak |
Saguaren kurtsorea aldagaiaren gainean jartzen badugu, aldagaia laukian sartuko da, eta horrek lotutako ekintza bat duela adieraziko du. |
Al situar el cursor del ratón encima de la variable, ésta se enmarca para indicar que tiene una acción asociada. |
Materiala: SCADA sistemak |
Mota analogikoko (Analog) aldagaiak aldatzeko aukera ematen dute. |
Permiten la modificación de una variable de tipo analógico (Analog) |
Materiala: SCADA sistemak |
Balio digital baten aldaketa botoi baten bitartez programatzeko, Tagname eremuan gure aldagaia sartuko dugu. |
En el caso de programar el cambio de un valor digital mediante un botón, en Tagname introduciremos nuestra variable. |
Materiala: SCADA sistemak |
botoi hori sakatzean, aldagaia "1" balioan jarriko da. |
Al pulsar el botón, la variable se pone a "1" |
Materiala: SCADA sistemak |
aldagaia "0" balioan jartzen du. |
Pone la variable a "0" |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiaren balioa; balio horretarako, garaiera maximoa izango da. |
El valor de la variable para el cual la altura será máxima. |
Materiala: SCADA sistemak |
Lerroaren koloreak eskuineko laukiaren kolorea aldatuko du aldagaiaren balioak goiko gelaxkan adierazitako zenbakizko balioa (breakpoints) gainditzen duen unean. |
El color de la línea cambiará al de la casilla de la derecha en el momento en que el valor de la variable supere el valor numérico indicado en la celda superior (breakpoints) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiei balioak esleitzea |
Asignación de valores a variables |
Materiala: SCADA sistemak |
Onartu egingo dugu, eta irudiaren zabalera aldatzeko, aldagaia aldatzea baino ez da geratuko. |
Aceptamos, y restará modificar la variable para cambiar la anchura de la figura. |
Materiala: SCADA sistemak |
Garaierarako aldagai bat definituko dugu: |
Vamos a definir una variable para la altura: |
Materiala: SCADA sistemak |
Beharrezko doiketak egingo ditugu eskalaren anplitudean (Slide Range), aldagaia objekturako definitutako tartean (0tik 100era) aldatu ahal izateko. |
Haciendo los ajustes pertinentes en la amplitud de la escala (Slide Range) para poder modificar la variable en el margen definido para el objeto (de 0 a 100) |
Materiala: SCADA sistemak |
Orain, aurreko zilindroaren zabalera aldatuko dugu. Beste aldagai baten mende izango da, eta ZABALERA deituko diogu aldagai horri. |
Ahora modificaremos la anchura del cilindro anterior, que dependerá de una nueva variable, que llamaremos ANCHURA. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiaren balioa; balio horretarako, zabalera maximoa izango da. |
El valor de la variable para el cual la anchura será máxima. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagai bat definituko dugu, eta andelaren mailaren irudiarekin lotuko dugu. |
Definimos una variable que enlazaremos a la representación de nivel del depósito. |
Materiala: SCADA sistemak |
Liburutegian aginte labainkorra (Slider) aurkituko dugu eta, horren bitartez, aldagaiaren balioa aldatu ahalko dugu, pistoiaren portaera ikusteko. |
Mediante un mando deslizante (Slider), que encontraremos en la librería, podremos variar el valor de la variable para ver el comportamiento del émbolo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Expression atalean, objektuaren posizio bertikala zehaztuko duen aldagaia sartuko dugu. |
En Expression entraremos la variable que va a determinar la posición vertical del objeto. |
Materiala: SCADA sistemak |
Posizioa, pixeletan, aldagaiak At Top eremuan adierazitako balioa duenean (0 balioarekin, posizio gorena utziko dugun tokia izango da). |
La posición, en píxeles, cuando la variable tenga el valor indicado en At Top (con el 0, la posición más elevada será donde la dejemos) |
Materiala: SCADA sistemak |
Expression gelaxkan orientazioa zehaztuko duen aldagaia sartuko dugu (BIRAKETA, Memory Integer motakoa). |
En Expression introducimos la variable que va a determinar la orientación (GIRO, del tipo Memory Integer) |
Materiala: SCADA sistemak |
Biraketa, graduetan, eskuinerantz, aldagaiak Value at Max CW balioa duenean. |
Giro, en grados, hacia derechas, cuando la variable tenga el valor Value at Max CW |
Materiala: SCADA sistemak |
InTouch programako aldagaiek berezko zenbait ezaugarri izan ditzakete. Ezaugarri horietara "puntuaren notazioa" deritzonaren bitartez sar gaitezke. |
Las variables de InTouch pueden tener una serie de características propias, a las cuales se puede acceder mediante la que podríamos llamar "notación del punto". |
Materiala: SCADA sistemak |
Close botoia sakatuta baieztatuko dugu, eta aldagaia talde horri esleituta geratuko zaio. |
Confirmamos con Close, y queda asignada la variable a este grupo. |
Materiala: SCADA sistemak |
Irizpide horiek sistemako alarmak zehaztuko dituzten aldagaien gainean aplikatzeak bide emango dio alarma taldeak sortzeari. |
La aplicación de estos criterios sobre las variables que determinarán las alarmas del sistema, da lugar a los denominados Grupos de Alarmas. |
Materiala: SCADA sistemak |
Urrats berak jarraituko ditugu ejalarm2 aldagaia (diskretu motakoa) sortzeko, eta TALKA_LABEA alarma-taldeari esleitzeko. |
Seguiremos los mismos pasos para crear la variable ejalarm2, de tipo discreto, y asignarla al grupo de alarmas HORNO_CHOQUE. |
Materiala: SCADA sistemak |
Lehen erabili dugun ejalarm1 aldagaia erroko taldetik ESTRUSIOKOA taldera pasatuko da. |
La variable ejalarm1, utilizada anteriormente, se va a cambiar del grupo raíz al grupo EXTRUSORA. |
Materiala: SCADA sistemak |
Group Name: kasuan kasuko aldagaia esleitu zaion alarma-taldea da. |
Group Name es el grupo de alarmas al cual se ha asignado la variable en cuestión. |
Materiala: SCADA sistemak |
Esate baterako, ikusi ahal izango dugu aldagai jakin batek edo alarma-talde batek alarmarik aktibo duen ala ez. |
Podremos, por ejemplo, ver si una variable concreta o un grupo de alarmas tiene una alarma activa. |
Materiala: SCADA sistemak |
Guk, oraingo honetan, gehienez ere, zortzi aldagai bistara ditzakegu aldi berean, eta denbora errealeko joeretan bezala, bistaratze-parametro gehienak defini ditzakegu. |
En nuestro caso podremos visualizar hasta ocho variables de forma simultánea y, como en el caso de las tendencias en tiempo real, definir la mayoría de los parámetros de visualización. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaien ehunekoa. |
El porcentaje de las variables. |
Materiala: SCADA sistemak |
Adierazi beharreko aldagaiak. |
Las variables a representar. |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaiak automatikoki sortzen ditu. |
Crea las variables de forma automática. |
Materiala: SCADA sistemak |
Suggest botoiak aldagaiak automatikoki sortuko ditu. |
El botón Suggest creará las variables de forma automática. |
Materiala: SCADA sistemak |
Pen Number grafikoan agertuko den aldagaiaren posizioa izango da (grafiko historikoan irudikatuko diren lumak definitzean, aldagai hori lehenengo posizioan zegoen; beraz, 1 zenbakia du). |
Pen Number será la posición de la variable que aparece en la gráfica (al definir las plumas a representar en la gráfica histórica, la variable en cuestión estaba en primera posición, por tanto, tiene el número 1) |
Materiala: SCADA sistemak |
Aldagaia Irakurri eta idazteko (Read/Write) gisa markatu dugunez, Scadan egindako aldaketa oro dagokion gelaxkan ikusiko da. |
Al haber marcado la variable como Lectura y Escritura (Read/Write), cualquier cambio realizado en el Scada, se reflejará en la celda en cuestión. |
Materiala: SCADA sistemak |
funtzioak 4 aldagai ditu eta 4 hautapen-sarrera dituen multiplexadore bat erabil daiteke, esate baterako 74150a. |
la función tiene 4 variables y se puede utilizar un multiplexor de 4 entradas de selección, por ejemplo el 74150. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak 2 aldagai baditu, multiplexadoreak 2 hautapen-sarrera izango ditu (4UD_74153.pdf). |
Si la función es de 2 variables, el multiplexor será de 2 entradas de selección (UD4_74153.pdf). |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Funtzioak hiru aldagai (xyz) izango balitu eta pisu handieneko aldagaia "x" izango balitz, konexioa hau izango litzateke: |
Si la función fuese de tres variables (xyz) y si la variable de mayor peso fuese "x", la conexión sería: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Pisu handieneko aldagaiak multiplexadorearen hautapen-sarrerei izendatuko zaizkie eta datu-sarrerei konektatuko zaie bestea. |
Se asignarán las variables de mayor peso a las entradas de selección del multiplexor y la otra se conectará a las entradas de datos. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
A1 pisu handieneko aldagaia SELECTAB hautapen-sarrerari konektatzen zaio, eta hori berdina da zirkuitu integratuaren lau multiplexadoreentzat. |
Se conecta la variable de mayor peso A1 a la entrada de selección SELECTAB, que es común a los cuatro multiplexores del integrado. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aurreko funtzio batzuk orokortzea, sarrerako hiru aldagaietarako. |
Generalización de alguna de las funciones anteriores, para tres variables de entrada. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Errepikatzen diren aldagaiak a·c dira. |
Las variables que se repiten son a·c |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Lehenik eta behin, ekuazioan sarrera-aldagai guztiak ez dituzten terminoak osatzen dira, |
Se completan en primer lugar, los términos que no tienen todas las variables de entrada de la ecuación, , |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Metodo hori zirkuituan aplikatu ahal izateko, 5 biteko N zenbaki bitarra emanda, zirkuituak 9 baino handiagoa den antzeman behar du. Zirkuitu horretako M funtzio logikoa bost aldagairen menpe dago, hau da, N-ren bost biten menpe. |
Para implementar circuitalmente el método anterior sólo es necesario desarrollar un circuito que, dado un número binario N de 5 bits, detecte si es mayor que 9. La función lógica M de este circuito depende en principio de cinco variables, que son los cinco bits de N. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Parentesiak, kortxeteak eta giltzak dira, eta adierazpen baten barruan aldagai logikoak behar bezala biltzeko erabiltzen dira. |
Se trata de paréntesis, corchetes y llaves que agrupan adecuadamente las variables lógicas dentro de una expresión. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Adibidez, "atea ireki behar da sarreran autorik badago edo etengailua sakatzen badute" esaldian, proposizio hauek identifikatu daitezke, bakoitza aldagai logiko batekin adierazita: |
Por ejemplo, cuando se dice "hay que abrir el portón si hay coches en la entrada o si pulsan el interruptor", se pueden identificar las siguientes proposiciones, representadas por sendas variables lógicas: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
funtzio bati balio bat esleitzeko adierazpen logikoa; hau da, aldagaiak konbinatzen dituena da funtzioaren adierazpena. |
la expresión lógica por la que se combinan las variables para asignarle un valor a la función es la expresión de la función. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Aljebra boolearraren postulatuetan oinarrituta, aldagai boolearren arteko harreman batzuk ondorioztatu daitezke. Harreman horiek interesgarriak dira, adierazpen logikoak sinplifikatzeko aplikatzen baitira. |
A partir de los postulados del álgebra de Boole, se pueden deducir una serie de relaciones entre variables booleanas que resultan de interés por su aplicación a la manipulación de expresiones lógicas, sobre todo de cara a su simplificación. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Identifikatu hurrengo esakunean definitutako funtzioa eta aldagaiak, eta zehaztu dagokion adierazpena ala egia-taula: |
Identificar la función y las variables que se definen en el siguiente enunciado, y determinar su expresión o tabla de verdad: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Atearen kasuan, aldagai hauek zehazten dira: |
En el ejemplo del portón, haciendo la siguiente definición de variables: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Kontrol-sistemako esakuna edo haren berezitasunak oinarritzat hartuta, aldagaiak eta funtzioak identifikatzea. |
A partir del enunciado o especificaciones del sistema de control, identificar las variables y las funciones. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Termino bakoitza kanonikoa izan dadin, falta den aldagaia gehituko da era honetan: |
Para que cada término sea canónico se añadirá la variable que falta del modo siguiente: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Egitura motako aldagaiak sortzeko, hurrengo sintaxia erabiltzen da: |
Para crear variables de tipo estructura se utiliza la siguiente sintaxis: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |