Tamaina jakin bateko enpresek ere tarifa negoziatuak izan ditzakete, baita merkatu jakin batek ere (airelinea batek Espainia eta Portugalerako ibilbideak sustatu nahi baditu, merkatu horretarako tarifak sortuko ditu, eta ez Breitainia Handirako, esate baterako).
También pueden tener tarifas negociadas empresas de un determinado tamaño e incluso un determinado mercado (si una aerolínea quiere promocionar susrutas a España y Portugal, crea tarifas para ese mercado y no para Gran Bretaña, por ejemplo).
airelineak agenteari saltzen dizkio prezio batean, eta horrnek kopuru handiagoa kobratzen dio bezeroari, eta kopuru bien artekoaldea da ateratzen duen irabazia.
Londresko konpentsazio-ganbera sortuze zuena (Clearing House), airelineen artekokontuak likidatzeko (bi edo hiru airelineak esku hartzen duten txarteletan, txartelarenprezioaairelinea batek kobratzen du, eta Londresko ganbera horretan konpentsatzen zaie beste biei erabilitako ibilbideengatik).
Airelineen, nazioarteko erakundeen eta gainerako turismo-azpisektoreen (handizkariak, bidaia-agentzien elkarteak, etab.) arteko lankidetza-erakundea da.
Horrek esan nahi du azpiontzi bakoitzaren edukia ondo ezagutu behar dugula, nahi dugun informazioa eskuratzeko. Halaber, postontziak irekitzeko, ixteko, kontsultatzeko, bidaltzeko (nire agentziara, beste agentzia batera edota airelinea batera), aldatzeko, edota, oro har, informazioa kudeatzeko transakzioak zein diren jakin beharko dugu.
De aquí se deduce, que debo conocer el contenido de cada sub-buzón para acceder a la información deseada. Igualmente deberé conocer las transacciones para abrir, cerrar, consultar, enviar (a mi agencia, a otra agencia o a una aerolínea), modificar y en general, gestionar la información de los buzones.
Une honetan, txartela igortzeko (inprimatzeko) behar ditugun elementu guztiak ditugu: erreserbatarifa kargatuarekin, ordaintzeko modua, komisioa eta airelinea.
Unifare tarifetan, airelineek ia beti sartzen dute. Txarteleanprezioa ez bada agertzen garbia izango da, eta, beraz, tour codea halabeharrez sartu beharko dugu. Adibidez:
En las tarifas Unifares, las aerolíneas casi siempre lo incluyen. Si no ha de aparecer el precio en el billete funcionara como una Neta por lo que sera obligatorio incluir un Tour Code. Por ejemplo:
Airelinea batzuek transakzio bat ematen dute, agentziek jakin dezaten airelineek bulegoetan zenbat kobratzen duten. Iberiarenak (besteetarako siglak aldatu) hauek dira:
Oharra: kobratzean arreta berezia jarri beharko dugu enpresa-politikan. Kontuz ibili kreditu-txartelen "amarruarekin", Amadeusen eta airelineenbaimenekin, txartelenkomisioarekin oro har, BSPak ordaintzea -, telefonoz eta Internetez txartelendatuak ematean...
Normalean, konpainia bat baino gehiago dagoenean, biderik luzeena egiten duen airelinearekin baliozkotuko dugu, eta kondizio berdinetan lehen zerbitzua ematen duenarekin.
Como norma general, cuando exista más de una compañía, validaremos con la aerolínea que realice el recorrido mas largo, y en igualdad de condiciones con la que preste el primer servicio
Gaur egun, airelinea gehienek txartel elektronikoa onartzen dute helmuga gehienetarako, eta, gainera, gehien erabiltzen den txartel mota da, merkeena delako (paperik ez delako erabiltzen ikus Service Fee) eta ez delako galtzen. Bada akordio bat 2007ko urtarrilerako paperezko txartela ordezkatzeko.
En la actualidad, la mayoría de aerolíneas admiten billete electrónico para la mayoría de los destinos, convirtiéndose en el tipo de billete mas común ya que resulta mas barato (por no existir papel ver Service Fee ) y no se pierde. Existe un acuerdo de sustituir el billete en papel para enero de 2007.
TN pantailatik, hegaldi zuzenak martxoaren 10erako; 14:00etan bakarra dagoela ikusi du, UX airelinearekin. Zer airelinea den jakiteko:
De la pantalla del TN, vuelos directos el miércoles 10 de Marzo, veo que solo hay uno a las 14:00 horas, con la aerolínea UX. Para saber que aerolíneases:
Hona hemen heldu baten adibidea. Bilbotik Pragara doa martxoaren 4an, eta 8an itzuliko da, V klasean. Hau izango da erreserba (eman dezagun tarifa eskuz kargatu dugula, eta airelineak eman ez dizkidan datu batzuk behar ditudala):
Veamos con un ejemplo de un adulto, Bilbao a Praga, ida el 4 de marzo y vuelta el 8 en clase V. Esta seria la reserva (supongo que la tarifa la cargo manualmente y necesito obtener ciertos datos que no me da la aerolínea):
FQParen ostean ibilbidea tekleatzen badugu /S aukera sartuta, erabiltzaileak betetzeko panel bat erakutsiko digu; datak, airelineak... azalduko dira (ez nahasi FQD..../S-rekin)
Si tecleamos la ruta después de FQP con la opción /S, nos muestra un panel a rellenar por el usuario con fechas, aerolíneas... (No confundir con FQD..../S).
FQX ekipajearen karguari buruzko informazioa (kiloka bakarrik). Transakzio orientagarria da, airelinea bakoitzak bere tarifak baititu. (HE FQX). Formatu hau du:
Hau Madriletik Pariserako bidaiaren adibidea da; joan-etorriko bidaia Air France konpainiarekin eta zehaztutako datarako (helmugak gorriz, airelineak urdinez):
Este seria un ejemplo de Madrid-Paris, ida y vuelta con Air France, para la fecha especificada (Destinos en rojo, aerolíneas en azul):
Airelineak eskuzko tarifa sortzen uzten digu, eta fare basisa (VZUBIRI) eta 210 eurokoprezioa (joan-etorria) ematen dizkigu horretarako. Tarifa murriztailea da.
La aerolínea nos permite crear la tarifamanual para lo que nos proporciona el fare basis (VZUBIRI) y el precio 210€ ida y vuelta. La tarifaes restrictiva.
Adibidean Madril eta Roma artekopreziorik onenak ageri dira, otsailaren 20rako, tasen aukerarekin. Airelinea guztien preziorik onenak ikusteko, /S erabiliko dugu (ez nahasi FQP paneleko /S-rekin).
En el ejemplo se ven los mejores precios entre Madrid y Roma para el 20 de febrero con la opción tasas. La opción de mejor precio de todas las aerolíneases /S (no confundir con la /S del modo panel del FQP).
Amadeusek, ordea, ez du Iberiarekin dugun akordioaren berri, eta, beraz, haren arauen arabera, ezin dugu tarifa automatikoa kargatu. Halakoetan eskuz kargatu beharko dugu (askotan, agenteek eta airelineek akordioak egiten dituzte, baina Amadeusek ez du haien berririk izaten, eta, beraz, ezin ditu kontuan izan. Gainera, Amadeusek inoiz ez ditu arauak "hausten"; zuri utziko dizu beti arauak "aplikatzen", eta ardura zure gain egongo da).
Sucede que Amadeus no tiene constancia de mi acuerdo con Iberia, por lo que según susnormas, no me permite cargar una tarifa automática. En este caso debo crearla de formamanual (en muchos casos, los agentes y las aerolíneas llegan a determinados acuerdos; estos no son conocidos por Amadeus, por lo que no podrá tenerlos en cuenta. Además Amadeus nunca se "salta" las normas; en todo caso, deja que la "apliques" tu, bajo tu responsabilidad).
Datuak sartu aurretik, airelineak zer informazio ematen digun eta zer bilatu behar dugun ikusiko dugu. Esaterako, Iberiak datu hauek eman dizkit:
Antes de introducir los datos, hay que ver la información que me proporciona la aerolínea y los que tengo que buscar. Supongamos que Iberia me da los siguientes datos:
En el campo FARE se pone una F (indicador de tarifa pública) y el precio dado por la aerolínea. Introducir las tasa y al pulsar INTRO nos calcula el campo Total (el cursor se sitúa en la parte superior izquierda).
FARE CALCULATION eremuan, kasu honetan, hau jarriko dugu: abiapuntua- airelinea- helmuga- prezio-erdia- airelinea- helmuga- EUR- totala END. Gogoan izan ez direla elkartu behar letrak letrekin ez zenbakiak zenbakiekin (aireportuetako XF tasa izan ezik).
En el campo FARE CALCULATION ponemos, en este caso, origen- aerolínea- destino- mitad precio- aerolínea- destino- EUR- total importe END. Recuerda: no juntar ni letras con letras, ni números con números (excepto tasa XF de aeropuertos).
Hay que especificar la ruta, sin olvidar ninguna ciudad ni aerolínea, en el orden de los vuelos y con los transfers y tramos surface, si los hay, indicados.
IRAKASLEAREN AHOLKUA: airelinea batekin egindako edozein aldaketa nahiz ekintzaren konformazioa idatziz izan behar dugu, batez ere PNRena, eta bidaiariarenespedientean erantsi behar dugu.
Bidaiari batek joan-etorria egin behar du Donostiatik Atenasera, eta esan dit Madril-Atenas Olympic Airwaysekin egin nahi duela (eman dezagun airelinea hori sarritan erabiltzen duela).
Un pasajero de San Sebastián a Atenas, ida y vuelta, y me pide el Madrid Atenas con Olympic Airways (suponer que espasajero frecuente de esa aerolínea).
Fijarse que en los vuelos de Iberia aparece el código de Amadeus 1ª y en los de Olympic no. Significa que Amadeus no se responsabiliza de las plazas, y por tanto de la reserva, de la aerolínea Olympic Airways.
Azkenik, erabilgarritasuna airelineen aliantzen arabera antolatuta eska daiteke. GG ALLIANCE tekleatuz gero, egun dauden hiru aliantzak ikusiko dituzu, baita talde bakoitzeko airelineak ikusteko transakzioak eta aliantzen araberako erabilgarritasun-transakzioaren hasiera ere.
Mundu osoan Amadeusekin konektatuta dauden 466 airelineetatik 229k sarbide osoa edo Amadeus Access dute; 16k Amadeus Access Update dute; 54k, Amadeus Access Sell; 55ek, Direct Access; eta 112k, Standard Access (2004ko azaroa).
De las 466 aerolíneas conectadas a Amadeus en todo el mundo 229 tienen acceso Completo o Amadeus Access; 16 Amadeus Access Update; 54 Amadeus Access Sell; 55 Direct Access y 112 Standard Access (Nov 2004).
Airelinea batek sarbide zuzena duen ikusteko, trikimailu hau erabil dezakegu: sarbide zuzenaren agindua jarri beti; airelineak sarbide osoa badu, mezu batekin erantzungo digu AN transakzioa erabiltzeko, eta, bestela, airelinearen inbentarioa emango digu.
Aire-konpainiek sarbide-maila desberdinak dituzte Amadeusen. Sarbide esandakoan, airelineak GDS Amadeusekin duen lotura-maila adierazi nahi dugu. Airelineen berezitasunetara egokitzeko (2004ko azaroan 466 airelinea zeuden konektatuta), 5 sarbide-aukera ditu sistemak.
Las compañías aéreas tienen distintos niveles de acceso en Amadeus. Por acceso entendemos el grado de conectividad que la aerolínea tiene con el GDS Amadeus. Para adaptarse a las peculiaridades de las distintas aerolíneas (en Noviembre de 2004 había 466 aerolíneas conectadas), el sistema ofrece hasta 5 posibilidades de acceso.
Airelinearen inbentario-sistemarekin (datu-basea) guztiz sinkronizatuta dago Amadeuseko aire-erabilgarritasunarekin. Hegaldienaldaketak berehala jasotzen dira, eta airelineak eskuragarri duen azken eserlekua ere eskaintzen da Amadeusen.
1964an, PARS izenekosistema sortu zuen IBMk; sistema hori hainbat airelineak hartu zuten, besteak beste, TWAk, Estern-ek eta United-ek. Azken horrek APOLLO.PARS izena jarri zion.
En 1964, también ofrecido por IBM, nació el PARS, sistema adoptado por varias aerolíneas, entre ellas TWA, Estern y United que lo designo como APOLLO.PARS.
Erreserba bat OA airelinearen segmentuekin soilik egiten badugu, Amadeusen 1. kodearen ordez *OA* azalduko da; horrek esan nahi du airelinearen eserleku-inbentarioan erreserbatu ditugula eserlekuak, eta ez Amadeusen.
Si haces una reserva solo con segmentos de la aerolínea OA, en lugar de aparecer el código 1ª de Amadeus, veras *OA* para indicar que se han reservado las plazas en el inventario de plazas de la aerolínea y no en Amadeus.
KONTUZ SARBIDE ZUZENA DUEN AIRELINEA BATEAN AN ERABILITA ERRESERBA EGITEN BADUZU, SISTEMAK ERRESERBA EGITEN UTZIKO DIZU, BAINA BEZEROAK EZ DU ESERLEKU ERREALIK IZANGO ERRESERBATUTA. ZURE ERANTZUKIZUNA DA AIRELINEEK SARBIDE ZUZENA DUTELA JAKITEA ETA TRANSAKZIO EGOKIA ERABILTZEA.
Lo dicho en la forma de pago, ha sido valido hasta el 31 de diciembre del 2003. A partir del 1 de Enero de 2004, ha entrado en vigor un acuerdo, por tres años, entre compañías Iberia - y la CAAVE. El nuevo sistema retributivo completo de las aerolíneas, así como FAQ y consultas, se pueden descargar en . Para más información, sobre los cambios en Amadeus, existe un manual completo (versión 2.3) que se puede descargar desde en la sección de Help Desk On-Line.
Para saber si un pasajero esta en la base de datos de pasajeros frecuentes, haríamos (para ver como aparece el nombre en la bese de datos, o se ha dado de alta y la aerolínea no ha actualizado la información a Amadeus):
Txartel hauek badute arazo bat; izan ere, eserlekurik ez denez erreserbatzen, ez da erreserba-zenbakirik sortzen, eta ezin dugu Amadeusen modu "arrunta" erabili honelako txartelak igortzeko. Hori konpontzeko (airelinean egindako erreserbak igortzean, haurtxoak hartzean ss sarrera luzea, edo abizen/izenean errorea ematen duenean bezala), igorpenerako aldi baterako modua dago (temporary ticket mode), edo TY modua; merkatuan dummy bat egitea deitzen zaio. Ikus ditzagun aireko zubiko txartel bat ateratzeko jarraitu beharreko urr
El problema de este tipo de billetes, es que al no reservar plazas no se generará localizador y no podemos utilizar el modo "normal" de Amadeus para emitir este tipo de billetes. Para solventar este caso (como para emitir un billete que se ha hecho la reserva en la aerolínea, para adopciones de bebes -ss entrada larga- o error en el apellido/nombre) existe el Modo Temporal de Emisión (Temporary Ticket Mode) o modo TY. En el mercado" target="_blank">mercado se conoce como "hacer un dummy". Veamos los