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Murtzian errekonkista berandu gertatu zenez, arte-estilo kristauek, hala nola erromanikoak, ez dute garrantzirik. Erdi Aroko joera gisa gotikoa ezarri zen, eta aldi horretakoak dira Lorcako eta Jumillako jauregiak eta hiriburuko katedrala. Como la reconquista del territorio murciano fue tardía , estilos artí­sticos cristianos como el románico carecen de trascendencia , implantándose el gótico como corriente medieval , de este periodo son los castillos de Lorca y Jumilla, y la catedral de la capital.

Materiala: Turismo-zerbitzuen produkzioa eta salmenta bidaia-agentzietan

, ; San Martin eliza ikaragarria, erromanikoko altxorra. , con su impresionante iglesia de San Martí­n, joya del románico.

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Erdi Aroaren aurreko kultura-fenomenoak joriak izan ziren; horren erakusgarri dira Alkerdi haitzuloko (Urdazubi) labar-pinturak, hilobi megalitiko diren trikuharriak, Arrako korridorea edo galeriak (Erronkari), edo Andelos hiri erromatarraren aurriak (Mendigorria). Nafarroara Erronkaritik sartzen zen Donejakue Bideak indar handiz ekarri zuen erromanikoa: Leireko San Salbatore monasterioa, Uxueko eta Zangozako Andre Maria tenpluak (portada ederra du), Eunateko Andre Maria ermita eta Lizarrako San Migelen fatxada. Aunque los fenómenos culturales anteriores al medievo fueron muy fecundos como prueban los abrigos rupestres de la Cueva de Alquerdi (Urdax), las estructuras megalí­tcas de sepulcros en forma de dólmen , corredor o galería como el de Arrako (Roncal), o los restos romanos de Andelos (Mendigorría), es la potencia cultural del camino de Santiago que penetra en Navarra por Roncesvalles la que trae el latido intenso del románico con el monasterio de San Salvador de Leyre, los templos de Sta. Mª de Ujué y Sangüesa , esta última con una bellí­sima portada, la ermita de Sta. Mª de Eunate o la fachada de San Miguel en

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Erromaniko zibila Garesen Arga ibaiaren gainean dagoen zubian eta Lizarrako Errege Jauregian ikus daiteke. El románico civil se distingue en el puente sobre el rí­o Arga de Puente La Reina y en el Palacio real de Estella.

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Erromesaldietan ohiko etapa ziren monasterioek erakutsi zituzten lehenik erromanikoaren ezaugarriak: Santo Domingo de Silosko (Burgos) klaustroko kapitelak, San Pedro de Arlanza-ko (Burgos) monasterioaren aurrealdea eta San Pedro de Cardeña (Burgos); San Martí­n de Fromistako tenplua eta ezin ahaztu San Isidoro de Leóneko pinturak ("erromanikoko Kapera Sixtinoa" deitzen zaio). Los monasterios , etapas habituales en las peregrinaciones , son los primeros en apuntar los caractéres del románico con los capiteles del claustro de santo Domingo de Silos (Burgos), el testero del monasterio de San Pedro de Arlanza (Burgos), San Pedro de Cardeña (Burgos), y en templos como el de San Martí­n de Fromista (Palencia), sin olvidar la denominada "capilla sixtina del románico" que son las pinturas de San Isidoro de León.

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Erdi Aroko ditugu Oviedoko katedralaren dorre zaharreko erromanikoan eta Villaviciosako Santa María de la Olivako barrutian. La edad media deja huellas en el románico de la torre Vieja de la catedral de Oviedo y en el recinto de Sta. María de la Oliva de Villaviciosa.

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Bisigodoen eta mozarabiarren garaiek ere arte-adierazgarri ederrak utzi zituzten arren, erromanikoaren distirak eta indarrak itzal egiten diete. Izan ere, VIII. mendean ustez Santiago apostoluaren hilobia aurkitu izanak eta horrek 1000. urtetik aurrera Europa osotik Santiagora eragindako erromesaldiek ondare erlijioso oparoa ekarri zuten: ermitak, ospitaleak, elizak... erakusgarri gorenak Santiagoko katedrala eta Gloriaren portiko entzutetsua dira. Aunque los periodos visigodo y mozárabe también están presentes en Galicia con bellos muestras artí­sticas , quedan eclipsados por el esplendor y pujanza del románico, ya que el supuesto descubrimiento del sepulcro del apostol Santiago hacia el siglo VIII, y el consiguiente desarrollo de las peregrinaciones desde toda Europa hasta Santiago de Compostela hacia el año 1000,determinaron la proliferación de un rico patrimonio religioso de ermitas, hospitales, iglesias... que tienen su máximo exponente en la Catedral de Santiago de Compostela y el célebre Pórtico de la Gloria.

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Gotikoa ikus daiteke erromanikoan hasitako hainbat tenpluren estalkietan, zeinek gotikoaren lorpenekin (pinakuluak, horma-bularrak, ogiba-gangak, nerbioak eta ostiko-arkuak) bertikaltasun, argitasun eta zabaltasun handiagoa lortu baitzuten. Horren adibide dira Tuiko katedrala eta Ourenseko katedralaren klaustroa. El gótico es apreciable en las cubiertas de muchos templos que iniciados durante el románico , consiguen con los logros del gótico (pináculos, contrafuerte, bóvedas ojivales , nervios y arbotantes) mayor verticalidad , luminosidad y amplitud , es el caso de la catedral de Tui y el claustro de la catedral de Orense.

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St Jean Baptiste katedrala, estilo erromaniko eta gotikoaren arteko zubian. La Catedral St Jean Baptiste, es una mezcla de estilos del románico al gótico.

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Erromanikoak dira Valentziako katedraleko Palauaren atea, Puigeko Santa Maria (Valentzia) edo Sagunto hiriko San Salvador elizak. Del románico se conservan muestras como la puerta del Palau de la catedral de Valencia, la iglesia de Santa María en El Puig (Valencia) o la de San Salvador en la ciudad de Sagunto.

Materiala: Tokiko eta eskualdeko turismo produktuen diseinua eta merkaturatzea