mantilla Bilatu mantilla testuinguru gehiagotan

1
mantelina > mantilla (6 testuinguru)
eu testuak es testuak
Cristobal Balenciaga Mendebaldeko modaren historiako jostun garrantzitsuenetako bat da. Profesional handia izanik, oso ondo ezagutzen zituen ehunak, bai baitzekien funtsezkoak zirela bere lanak ondo egiteko. Ehunen zaletasun hura, ordea, ez zen haien ezaugarri teknikoetara mugatzen, haien balio estetikoa eta dekoratiboak era kontuan hartzen zituen. Balenciagak aintzat hartutako materialen artean aipamen berezia egin behar zaio parpailari, eta hari lotuta agertzen zen espainiar moda eta kultura. Deigarria izan da, beti, jostunak zein begiko zituen parpaila beltzak, Espainia eta Velazquezen eta Goyaren artea ekartzen zutenak gogora. Kolore beltza izan zen Espainiako moda, Austrien garaiaz geroztik, unibertsal egin zuen ezaugarrietako bat. Espainiar errege-erreginentzat uniforme moduko bat izan ziren, eta bi mendez eutsi zieten zaletasun horri. Eta errege-erreginei imitatuz, espainiarrek ere kolore hark zuen ahalmen bisual eta sinboliko harenganako zaletasunari eutsi zioten. Espainia bisi Cristóbal Balenciaga es uno de los modistos más importantes de la historia de la moda en Occidente. Como un gran profesional, su conocimiento de los tejidos fue total pues sabía que eran fundamentales para la buena materialización de sus obras. Su interés por los tejidos no se limitó a sus cualidades técnicas sino también a su valor estético y decorativo. Entre los preciados materiales que utilizó Balenciaga, merece especial atención el encaje, asociado en su obra a la moda v a la cultura española. Siempre llamó la atención la predilección del modisto por los encajes negros que inevitablemente evocaban la España y el arte de Velázquez y de Goya. El color negro en la moda española, desde la época de los Austrias1, fue uno de los rasgos que lo hizo universal. Los monarcas españoles hicieron de sus vestidos negros una especie de uniforme que se mantuvo durante casi dos centurias. A imitación de sus monarcas, los españoles sintieron la misma predilección por un calor que fascinaba por su p

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 31. - Tut beltzeko mantelina honen gainean, parpailazko hosto apaingarriak erantsi dira, urrezko hariz, xaflatxoz eta perlaz brodatuak, 1949. Cat. 31 - Sobre esta mantilla de tul negro se añaden ornamentos de follaje de encaje bordados con oro, lentejuelas y perlas, 1949.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 20. - Eraztun batek, mantelina edo estola batean jarria, mugitzeko askatasun osoa ematen dio koktelerako soineko hau daramanari. Cat. 20 - Un anillo, puesto en mantilla o estola, deja toda libertad de movimiento a la elegante vestida con este vestido de cóctel.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 18. - Zenbaitetan "dantza soinekoa" deitua, koktelerako soineko honek bularraldeko drapea luzatzen duen hegal bat du, estola edo mantelina moduan janzteko, 1957. Parpailaren xehetasuna. Cat. 18 - Denominado en ocasiones "vestido de baile", este vestido de cóctel posee un faldón que prolonga el drapé del busto, para llevar como estola o como mantilla, 1957. Detalle del encaje.

Materiala: Ehungintza liburuak

1945 Gerria estua eta besagainak laukiak. Lerro zuzena, jakak. Gaueko soineko estuak. Gaueko soinekoa, gona zabalarekin eta parpaila zuriarekin. Belusezko mantelina, parpailaduna, lepoko bihurtzen dena. 1945 Cintura ajustada, y hombros cuadrados. línea recta, chaquetas. Vestidos de noche tubular. Vestido de noche con falda ancha y encaje blanco. Mantilla de terciopelo y encaje que se transforma en pañoleta.

Materiala: Ehungintza liburuak

31- Mantelina, 1949ko N, tul beltza eta parpaila inkrustatuko apaingarriak eta urrez brodatuak, xaflatxoak eta perlak. Eusko Jaurlaritzaren gordailua, Bricard andreak ekarria. CBM 41.2012, Getaria. (85. orr.) 31- Mantilla, I 1949, tul negro y ornamentos de encaje incrustado y bordados en oro, lentejuelas y perlas. Depósito del Gobierno Vasco, traída por la Mine. Bricard. CBM 41.2012. Getaria. (p. 85)

Materiala: Ehungintza liburuak