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Kat. 17. - Koktelerako eraman zitekeen tul brodatuko tunika bat, pantiekin edo gonarekin, 1962. | Cat. 17 - Para el cóctel, se podía llevar esta túnica de tul bordada con panties o con una falda, 1962. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). | De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79). |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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Arintasuna azpimarratzeko eta Balenciagaren hitzetan "bolante inteligenteak" sortzeko13, jostunek zurdazko zerrendak jartzen dituzte atzealdetik. Era horretara, soinekoek hegan egingo dutela ematen du. Berriz ere parpaila da ondoen erakusten dituena Goyaren efektu piktorikoak, esate baterako margolariak Karlos IV.aren familialaneko traje apartetan isuri zituen hondo beltz edo marroiaren gaineko distira urre-koloreak (45. or. il.). Parpailaren alderdi guztiak goresten dira horren erabileraren berezitasunari esker. Horren lekuko dira 1946ko bi soineko (28 or. il.), Valenciennesko txirikorda tolestuz apainduak; modu bertikalean jarrita, ezusteko erliebea ematen diote "estalaktita" edo kiribil horiei. Aipatzekoa da zeremoniako soinekoa, zeinetan lore sorta bakoitza bi toles solteen bitartez enkoadratuta ageri den (33. or. il.), edo 1957ko gaueko soineko bat, parpaila beltz izurdunarekin. Bolumena tolesen eta drapatuen bitartez ikusten da, baina jostunak "argalenentzat Point d'esprit tulean | Para acentuar la ligereza y crear lo que Balenciaga llama “volantes inteligentes”, los modistos ponen bandas de crin a sus reversos. De esta manera, los vestidos parecen echar a volar. Una vez más, es el encaje (il. p. 46) el que mejor traduce los efectos pictóricos de Goya, como los brillos de oro sobre fondo negro o marrón que el pintor vertió sobre los suntuosos trajes de La familia de Carlos IV (il. p. 45). Todos los aspectos del encaje aparecen exaltados gracias a la originalidad de su utilización. Son muestra de ello dos vestidos de 1946 (il. p. 28), adornados con trenzado de Valenciennes fruncido que, dispuestos verticahnente, dan un relieve inesperado a esas ''estalactitas" o enroscamientos. Gabe citar también el vestido de ceremonia en el que cada ramo de flores está encuadrado por dos pliegues sueltos que se convierten en su encuadre (il. p. 33) o también un vestido de noche con encaje negro fruncido de 1957. El volumen se puede apreciar con los plisados y los chapeados, pero |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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Kat. 56. - Gerruntze tolesdunak, festarako soineko honetan, 1795ean modan zen "gortina" erako gerruntzeak ekartzen ditu gogora, gona jasoek XVIII, mendeko modak eta parpaila beltzeko bolanteek Goyak margotzen zituen emakume dotoreak, 1951. | Cat. 56 -El corpiño plisado de este vestido de fiesta evoca los corsés "en cortina" de moda en 1795, su falda recogida las modas del siglo XVIII, y su volante de encaje negro las vestimentas que llevaban las elegantes pintadas por Goya, 1951. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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1956 Kapak eta tunikak: gonak geruzatan. Gonak horizontalean drapeatuak, Point d'esprit tulezkoak eta Chantilly parpailadunak. | 1956 Capas y túnicas: faldas a capas. Faldas drapeadas horizontalmente en tul Point d'esprit y encaje Chantilly. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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1957 Lepo oso handiak eta gona oso motzak. Zaku-soinekoa. Parpailazko baby doll erako soinekoa. | 1957 Cuellos muy grandes y faldas muy cortas. Vestido saco. Vestido baby doll de encaje. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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2- Gaueko soinekoa eta jaka: 1936-1938 ing., parpaila eta belus beltza. Soineko eskoteduna, gona giladuna. Mutur bikoitzeko lepoa eta xala dituen jaka. EISA Etiketa. Erosia. CDM 998.69.3, Calais. (1. orr.) | 2- Vestido y chaqueta de noche: h. 1936-1938, encaje y terciopelo negros. Vestido escotado, falda con quillas. Chaqueta con cuello de doble punta y en chai. Etiqueta EISA. Adquisición. CDM 998.69.3, Calais, (p. 18) |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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4- Gaueko soinekoa, 1940ko hamarraldia, Chantilly parpaila beltza tul gainean. Lepo biribila, gerruntzea, mahukarik gabea, lau bolanteko gona. EISA Etiketa. Erosia. CDM 998.120.7, Calais | 4- Vestido de noche, años 1940, encaje de Chantilly negro sobre tul. Cuello redondo, corpino, sin mangas, falda de cuatro volantes. Etiqueta EISA. Adquisición. CDM 998.120.7. Calais. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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9- Gaueko soineko luzea eta boleroa, 1947ko uda, satin zuria, marfil koloreko parpailazko apaingarriak. Gerruntze-soinekoa, kanpai formako gona; mahuka motzeko boleroa. Erosia. CDM 996.55.1, Calais. | 9- Vestido de noche largo y bolero, V 1947, satén blanco, apliques de encaje marfil. Vestido-corpino, falda campana; bolero de manga corta. Adquisición. CDM 996.55.1, Calais. |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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12- Zeremoniako soinekoa, luzea, 1950eko U, Chantilly parpaila beltza, muselina beixaren gainean. V formako eskotea, % kimono mahukak, zeharka tolestutako gona. Archives Balenciaga, Paris. (33. orr.) | 12- Vestido de ceremonia, largo, V 1950, encaje Chantilly negro sobre muselina beige. Escote en V, mangas % kimono, falda al bies. Archives Balenciaga, París, (p. 33) |
Materiala: Ehungintza liburuak |
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