esquema corporal Bilatu esquema corporal testuinguru gehiagotan

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gorputzaren eskema > esquema corporal (1 testuinguru)
eu testuak es testuak
Gorputzaren eskema, aurpegiko atalak eta abar lantzea. D Trabajar el esquema corporal, las partes de la cara, etc.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

gorputz-eskema > esquema corporal (11 testuinguru)
eu testuak es testuak
Espazioaren ezagutzari buruzko baldintza berezi horien ondorioz, eta haiei loturiko beste zenbait faktoreren eraginez (ez ditu gorputz-eskema, muskuluen tonua, postura desegokiak eta ibiltzeko postura "biziatuak" ondo ezagutzen), haur itsuak edo ikusmen-urritasun larriak dituen haurrak zailtasun handiak izaten ditu leku batetik bestera joateko, behar bezala erakusten ez bazaio. Estas circunstancias especiales respecto al conocimiento del espacio, unido a las alteraciones en el conocimiento del esquema corporal, del tono muscular, de las posturas inadecuadas, y de las posiciones "viciadas" en la marcha, hacen que el niño ciego o deficiente visual grave presente serias dificultades para desplazarse si no se le instruye adecuadamente.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Haurrak gorputz-eskemari buruzko ezaguera zabalagoa duen heinean, ikaskidearen mugimenduen imitazioa lantzen has gaitezke bikoteka (ispilu bat balitz bezala). A medida que el niño posee más conocimientos sobre el esquema corporal, se puede empezar a trabajar en parejas la imitación de los movimientos del compañero (como si fuera un espejo).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Gorputz-kontaktuzkoak (korapiloak); oso mugituak (punteria hipikoa), gorputz-eskemakoak (kendu eta jarri); espazio-orientaziokoak (puntu kardinalak). De contacto corporal (nudos); muy movidos (puntería hí­pica); de esquema corporal (quita y pon); de orientación espacial (los puntos cardinales).

Materiala: Jolasaren metodologia

Haurren adinaren arabera, hainbat jarduera ludiko proposa daitezke, koordinazio psikomotorra, espazioaren eta denboraren egituraketa eta gorputz-eskema estimulatzera eta zentzumen guztien bidez hautematera bideratuta, ez entzumenaren bidez edo ikusmenaren bidez soilik. En función de la edad de los niños se pueden proponer diferentes actividades lúdicas dirigidas a estimular la coordinación psicomotriz, la estructuración espacial y temporal, el esquema corporal y la percepción a través de todos los sentidos y no sólo del oí­do o la vista.

Materiala: Jolasaren metodologia

Adibidez, gorputz-eskemari buruz hitz egiten duten abestiak (í‰stas son mis manos, La cara que tengo yo, Pimpon, etab.) erabiltzeak bere gorputz atalak ezagutzen lagunduko diote haurrari, modu ludiko batean, hau da, ematen zaizkion aginduak edo kontsignak, dantzaren edo keinuen bidez adieraziz. Por ejemplo, la utilización de canciones que hablen del esquema corporal ayudarán al niño a reconocer las partes de su cuerpo de una forma lúdica, bailando y gestualizando las órdenes o consignas que se le dan: í‰stas son mis manos, La cara que tengo yo, Pimpon, etc.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Gero, hiru urtetik aurrera bereziki, irudi fisikoa identifikatzearen bidez (argala, garaia, ilehoria... naiz) landu daiteke gorputz-eskema. Más adelante, especialmente a partir de los 3 años, el esquema corporal se puede trabajar a partir de la identificación de la imagen fí­sica: Soy delgado, alto, rubio, etc.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Mugimendu-jarduera kontzientearen bidez, bere gorputz-eskema eraikitzen du haurrak, bere gorputza ezagutzen du, espresio-bide gisa erabiltzen du, denboraren errealitatea bizitzen du, eta bizi den munduaz eta besteekin harmoniaz partekatu behar duen espazioaz jabetzen da. El niño o la niña, a través de la actividad motriz consciente, construye su esquema corporal, conoce su cuerpo, lo utiliza como vehí­culo de expresión, experimenta la realidad temporal, toma consciencia del mundo exterior en el que vive y del espacio que ha de compartir con los demás en armonía.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Gorputz-eskemarekin zuzenean lotutako espazio nozioez gainera, beste nozio hauek daude: Junto con las nociones del espacio relacionadas directamente con el esquema corporal, existen otras que se detallan a continuación:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Horregatik, espazioaren ezagutza ezin da sekula banandu norbere gorputz-eskemaren ezagutzatik. Por ello el conocimiento del espacio no se puede separar jamás de un correcto conocimiento del propio esquema corporal.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Orientazio, posizio eta distantzia nozio espazialak norbere gorputz-eskemarekin eta norbere motrizitatearekin daude lotuta hasiera batean. Todas las nociones espaciales de orientación, situación y distancia están, en principio, relacionadas con el propio esquema corporal y la propia motricidad.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

gorputzaren eskema > esquema corporal (1 testuinguru)
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Gorputzeko sentikortasuna eta haren osagai interozeptibo, propiozeptibo eta esterozeptiboak dira gorputzaren eskema eratzeko oinarrizko elementuak. la sensibilidad corporal, con sus componentes intero, propio y exteroceptivos, constituye el elemento básico con el que se conformará el esquema corporal.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

gorputz-eskema > esquema corporal (3 testuinguru)
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GORPUTZ-ESKEMA ESQUEMA CORPORAL

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Barruko espazio edo espazio subjektiboaren eta kanpoko espazio edo ingurune-espazioaren arteko harremanek eratzen dute gorputz-eskema. Las interrelaciones entre el espacio interno o subjetivo, y el espacio externo o ambiental configuran el Esquema Corporal.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Bere gorputzean eragiten duten indar fisikoak menderatuta, sentsazio eta pertzepzio berriak izango ditu, eta altueraren eta sakontasunaren nozioak txertatuko ditu bere gorputz-eskeman. El dominio de las fuerzas fí­sicas que operan sobre su cuerpo le proveen nuevas sensaciones y percepciones integrando a su esquema Corporal las nociones de altura y profundidad.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra