canción Bilatu canción testuinguru gehiagotan

1
Hiru abeslari hirukote gisa abesti bat abesten, batek lautea jotzen duen bitartean. (Kontzertua, Lorenzo Costa, 1490).
Hiru abeslari hirukote gisa abesti bat abesten, batek lautea jotzen duen bitartean. (Kontzertua, Lorenzo Costa, 1490).
abesti > canción (71 testuinguru)
eu testuak es testuak
Material mota (esaera zaharra, abestia, igarkizuna...). Tipo de material (refrán, canción, adivinanza....).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Abestia osatzen duten musika-irudiek markatuko dute erritmoa, eta, melodiaren arabera, iraupen luzekoak edo laburrekoak izango dira; abestiaren letraren silabekin batera gertatzen direla esan genezake. El ritmo lo marcarán las figuras musicales que componen las canciones, que podrán ser de corta o larga duración dependiendo de la melodía; cabe decir que coinciden con las sí­labas de la letra de la canción.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Adin horretatik aurrera garrantzitsua da abesti desberdinak, batez ere martxak, sinkronizatzea. A partir de esta edad, es importante sincronizar diferentes canciones, sobre todo marchas.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Hezitzaileak ikasturtean zehar landutako abestiak izan behar dute. Han de ser canciones que la educadora o educador haya ido trabajando a lo largo del curso.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Pintto pintto bere izena du Arrain-ahoa jarriz (abestia barruratzen da). Con su camisita y su canesú Boca de pez (se interioriza la canción).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Taldeka, sor ezazue koreografia bat Kalinka abestiarentzat, eta dantzatu ezazue. En grupos, cread una coreografía para la canción Kalinka y bailarla.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Sor ezazu koreografia bat Que llueva, que llueva, la virgen de la cueva abestiarekin 12-18 hilabeteko haurrentzat. Crea una coreografía con la canción Que llueva, que llueva, la virgen de la cueva, destinada a una clase de 12 a 18 meses.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Haurra ekintza horretaz jabearaztea da hezitzailearen eginkizuna; hasiera batean, jolasa izango da, baina, aurrerago, entzuketa edo abesti batzuetatik abiatuta emanaldi txiki batzuk egiteko balioko du. La educadora o educador debe lograr que tome consciencia de este acto, que en un principio será un juego y posteriormente le servirá para crear pequeñas interpretaciones a partir de determinadas canciones o audiciones.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Abestiak eta erritmoak interpretatzen ditugunean, arian-arian intentsitatea landuko dugu, eta entzuketetan ere identifikatuko dugu. La intensidad del sonido se aplicará progresivamente en las interpretaciones de canciones y ritmos, y también se identificará en las audiciones.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Animaliei buruzko abesti guztiak ere egokiak dira oso; adibidez: (c) Son muy apropiadas también todas las canciones que hablan de animales, por ejemplo:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

kanta > canción (118 testuinguru)
eu testuak es testuak
Pellok jarri du manta eta hasi du kanta. María canta una canción en su mansión.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Jolas hori egiteko kanta asko daude. Existen muchas canciones para realizar este juego.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Esate baterako, kanta hau erakutsiko zaie: Por ejemplo, se enseña la siguiente canción:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Sehaska-kantak: Las canciones de cuna:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garrantzitsua da erritmo bitarrekin edo bi pultsazioko erritmoekin hastea, haurrak errazago barneratzen dituelako; magaleko kantak dira egokienak. Es importante empezar con ritmos binarios, o de dos pulsaciones, porque son los que más fácilmente puede asimilar el niño; las canciones de falda son las más adecuadas.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Konpasari dagokionez, ia haur-abesti guztietan (martxetan, kanta folklorikoetan eta abarretan) erabiltzen diren konpas bitarrak eta gorputz-enborra biratuz dantza egitea sustatzen duten konpas hirutarrak (balsa, kulunka, birak...) tartekatuko dira. En referencia al compás, se alternarán los compases binarios, que se utilizan en casi todas las canciones infantiles (marchas, canciones folclóricas, etc.), con los compases ternarios, que invitan a bailar o danzar girando el torso (el vals, los balanceos, los giros).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Adibide honetan ikus daiteke, Arre borriquito kantarekin pultsazioa markatuz. Se puede apreciar en el ejemplo siguiente, marcando la pulsación con la canción Arre borriquito.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Martxetan, perkusio-tresna jotzen lagunduko dio haurrari; magaleko kantetan, berriz, haurra hartu eta jauzitxoak egingo dituzte abestiaren erritmoarekin. en las marchas ayudarán al niño a tocar instrumentos de percusión, mientras que en las canciones de falda cogerán al niño y darán saltitos al ritmo de la canción.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Kanta bera erabil daiteke tempo ezberdinekin, eta bizkor/poliki aldaketak egin pixkanaka. Se puede utilizar una misma canción con diferentes tempos y hacer cambios graduales de rápido a lento y viceversa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Esate baterako Cocherito lere edo A la zapatilla por detrás kantak egokiak dira jarduera horietarako. Canciones como el Cocherito lere o A la zapatilla por detrás son adecuadas para estas actividades.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa